Hoofdcategorieën
Topicacties

OnsBrabantNet (Deel II)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 51 52 53 54 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 augustus 2007

quote:
vdeweb schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:04:
Zojuist bij mijn schoonouders in Best, exact hetzelfde ervaren. Leek af en toe wel dat upload iets sneller was dan download!!? nog nooit gezien. Laptop rechtstreeks aan modem gehangen. Kwam max uit op 1,2MB/s net als jij. Is exact 10mbit / 8. erg sterk wat mij betreft.
Bij mijzelf is vandaag het modem geplaatst, dus waarschijnlijk is mijn internet komende week maandag of dinsdag pas actief, aangezien het over 4 WERKdagen gaat.
Ben erg nieuwsigerig of je er nog wat uit krijgt.

Groetjes, Stefan uit Best
Gelukkig ben ik dus blijkbaar niet de enige O-) ! Heb nu draadlooss internet aan de praat gekregen met natuurlijk de zelfde snelheid. Ik wacht wel af en vraag maandag of ze een monteur langs kunnen sturen! í'l keep you updated!

Joy to the world!

Nog een berichtje wat ik in maart van OnsBrabantNet ontving n.a.v. mijn vraag over glasvezel in Tilburg...
quote:
In Tilburg zal waarschijnlijk dit jaar in ieder geval gekeken gaan worden naar vraagbundeling, maar het is nog niet duidelijk wanneer en hoe. Duidelijk is wel dat we ook absoluut naar andere Brabantse steden kijken, maar dat die vaak veel meer voorbereidingstijd vergen dan de kleinere gemeentes.

Mocht het zo zijn dat Tilburg in aanmerking komt dan ontvangen de bewoners deze informatie per post thuis. Ook is het te zijner tijd te lezen in de lokale kranten.
Ze willen hier dus ook wel bezig, maar het wordt wachten tot ze de interesse gaan peilen. Ik neem aan dat er genoeg tweakers zijn die een verbinding zouden willen afnemen :)

Systeemspecs: Klik hier!

Je kan toruwens ook nog op het Informatiecentrum gratis een F-Connector halen voor de kabel die je in de modem moet doen. Je krijgt er ook nog een zenderlijst bij+frequenties! Voor mensen die toruwens nog een draadlose router willen kan ik de Linksys WRT160N aanraden. Je hebt hem zo geinstaleerd(aleen cd ff instaleren) En hij ziet er nog goed uit ook nog ;) (beter dan die bouwradio's van linsys)

bjorntju wijzigde dit bericht 31-05-2008 09:51 (38%)

Official Prozac Dealer!
Reg. datum: 04 april 2000

quote:
bjorntju schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:49:
Je kan toruwens ook nog op het Informatiecentrum gratis een F-Connector halen voor de kabel die je in de modem moet doen. Je krijgt er ook nog een zenderlijst bij+frequenties! Voor mensen die toruwens nog een draadlose router willen kan ik de Linksys WRT160N aanraden. Je hebt hem zo geinstaleerd(aleen cd ff instaleren) En hij ziet er nog goed uit ook nog ;) (beter dan die bouwradio's van linsys)
Wat is the troughput van dat ding? Van wan naar lan?

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

Reg. datum: 30 mei 2008

quote:
bjorntju schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:23:
Ben dus net langs het informatiecentrum gegaan+printscreentje van de snelheid. Hij zij dat ik een Cat 5(E) kabel moest hebben. Ik wist niet of ik die al had dus toch maar een gloednieuwe gekocht. Nu blijkt het dat die oude kabel dus wel gewoon CAT5 was en die nieuwe kabel maakt dus niets uit. We hebben tegelijkertijd een wireless router gekocht en daar zat een heel kort ethernet kabeltje bij. Die heb ik óók geprobeerd (op laptop) en natuurlijk geen verschil. Dus ik ga maandag terug en vraag wel of ze geen monteur langs kunnen sturen want het lijkt niet dat het probleem aan ons ligt.
ik haal hier op mijn laptop max 6 mbyte..., mijn pc die op dezelfde manier zit aangesloten met snelle sata schijven in raid 0 via gbit interface haalt de 11 mbyte...

wat ik zou doen is knoppix downloaden, en dan hiermee nog een keer de snelheid testen.

daar komt nog eens bij dat vrijwel iedere virusscanner of firewall de snelheid zwaar beperkt

quote:
Cyberpope schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:04:
[...]

Wat is the troughput van dat ding? Van wan naar lan?
die zit bij verschillende tests rond de 90-95 mbit, perfect dus als je gewoon iets fatsoenlijks wil voor een fatsoenlijke prijs.
de antenne array in de 160n doet ook niet onder voor de zwaardere klasse n routers zoals de 300, 350 of de 600.

Absoluut een mooi apparaatje!

Ze willen hier dus ook wel bezig, maar het wordt wachten tot ze de interesse gaan peilen. Ik neem aan dat er genoeg tweakers zijn die een verbinding zouden willen afnemen [/quote]

obn moet ook de tijd hebben om uit te breiden, om in tilburg aan te gaan sluiten moeten ze wel voldoende gekwalificeerd personeel hebben.
vooral het handlen van glas komt erg nauw.
volker stevin heeft in geldrop/mierlo de aansluitingen gedaan en in brandevoort heft van den berg dit gedaan. van den berg is naar mijn mening de enige die de aansluitingen fatsoenlijk heeft gedaan.
vooral in geldrop zijn er nog wat slordigheden te zien.
daarom dat ze niet te snel uit moeten breiden. kans is dan groot dat er wat fout gaat.

steviepowerr wijzigde dit bericht 31-05-2008 11:42 (44%)

Reg. datum: 07 mei 2008

quote:
Wat betreft die 149,95 ipv 49,95 staat dat fout op de website van OnsBrabantNet onder Valkenswaard waar ik had gekeken. Op de pagina's van de overige plaatsen staat wel 149,95 dus heb het nu aangepast in de ts.

Bedankt voor de feedback _/-\o_
Vreemd.
Dit is dan door OBN veranderd/aangepast. Afgelopen week stond er onder "Helmond" wel die ¤ 49,95 eenmalige kosten voor PlusTV. Dat weet ik 100% zeker. Dat is dus binnen 1 week ff 3 x zo duur geworden. Beginnen de UPC praktijken hier nu ook al ;-)

Wil dit dan zeggen wanneer ik voor de homebox PVR ga, ik dan eerst ¤ 299,90 éénmalig moet neerleggen om alleen het digitale beeld binnen te krijgen???? En dan is die homebox niet eens eigendom.
quote:
- Eenmalige kosten voor PlusTV: ¤ 149,95
- Er zal ook een homebox beschikbaar komen met een harddisk. Hiermee kunt u opnemen en time-shift (u kunt live televisie pauseren) gebruiken. De meerprijs hiervoor bedraagt eenmalig ¤ 149,95.
Volgens mij zijn ze gek geworden daar 8)7 of het staat niet goed op hun website vermeld. Ik denk dat ik dan maar bij mijn schoteltje blijf. Daar weet ik ook zeker van dat het beeld goed is en bij OBN moet ik het nog maar afwachten.

quote:
Ruud_ST schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:01:
[...]

Vreemd.
Dit is dan door OBN veranderd/aangepast. Afgelopen week stond er onder "Helmond" wel die ¤ 49,95 eenmalige kosten voor PlusTV. Dat weet ik 100% zeker. Dat is dus binnen 1 week ff 3 x zo duur geworden. Beginnen de UPC praktijken hier nu ook al ;-)

Wil dit dan zeggen wanneer ik voor de homebox PVR ga, ik dan eerst ¤ 299,90 éénmalig moet neerleggen om alleen het digitale beeld binnen te krijgen???? En dan is die homebox niet eens eigendom.

[...]

Volgens mij zijn ze gek geworden daar 8)7 of het staat niet goed op hun website vermeld. Ik denk dat ik dan maar bij mijn schoteltje blijf. Daar weet ik ook zeker van dat het beeld goed is en bij OBN moet ik het nog maar afwachten.
zijn die prijzen niet voor die boxen?
zover ik weet zou je met bijvoorbeeld loewe of nieuwe sony tv's prima digitaal beeld kunnen ontvangen zonder extra box of abbo... dat kan ik in ieder geval met mijn digitale tuner wel...

Reg. datum: 02 augustus 2004

quote:
steviepowerr schreef op zondag 01 juni 2008 @ 03:25:
[...]

zijn die prijzen niet voor die boxen?
zover ik weet zou je met bijvoorbeeld loewe of nieuwe sony tv's prima digitaal beeld kunnen ontvangen zonder extra box of abbo... dat kan ik in ieder geval met mijn digitale tuner wel...
Ja, maar als ze hun zenders gaan encrypten dan heb je wel een smartcard nodig en als ze dan nog es van die onbekende zooi gebruiken om te encrypten dan ben je helemaal ver van huis. Heb jij t zelf al geprobeerd om op digitale kanalen te zoeken via je TV? Ik heb hier ook een Sony TV met ingebouwde DVB-C tuner alleen die vind nog niks (maar heb OnsNet Eindhoven).

Reg. datum: 13 maart 2007

Die eenmalige kosten stonden dan blijkbaar ook fout bij Helmond... Hier is ook op papier altijd duidelijk gezegt dat het 149,95 was. Alleen wel slordig dat het fout op hun website stond...

Hammer!
Reg. datum: 08 mei 2008

Heb sinds vrijdag ook internet (gemeente Best). Bij mij snelheid ook veel te laag (1,2 MB/sec.). 3 maal contact gehad met helpdesk met als uiteindelijk resultaat dat ik schermafdruk moest mailen als ik via speedtest onsbrabantnet was aan het downloaden. Haal moet mijn oude ADSL2 20 Mb een hogere snelheid dan via glasvezel. Moet nu wachten op antwoord.
Verhaal plus tv ook onduidelijk. Kunnen mij niet zeggen wanner het werkt. Vrijdagmiddag bij ze langs geweest en kreeg toen te horen dat er problemen waren met levering settopbox. Wordt dinsdag terug gebeld.
Op mijn klantkaart staat trouwens dat de eenmalige kosten voor de settopbox Euro 49,95 bedragen

PS3 ID: stef-on. Xfire: fireball91

Reg. datum: 07 mei 2008

In de downloadbare brochure staat een standaar homebox (zonder HD) vermeld. Dan zijn er volgens mij 2 verschillende boxen. Als op de website staat dat er een meerprijs wordt gevraagd van ¤ 149,95 voor de homebox PVR dan ga ik ervan uit dat ik voor plusTV met PVR funktionaliteit dan de éénmalige kosten van ¤ 149,95 voor PlusTV moet betalen en ook die meerprijs. Waarom noemen ze het anders "meerprijs" ;-)

Wel raar dat ik nu al 3 posts zie (3 verschillende plaatsen) waar de prijs van ¤ 49,95 gecommuniceerd is en niet ¤ 149,95

Maar goed, mocht ik nog een keer contact hebben met OBN dan zal ik dit eens aan ze voorleggen.

Hammer!

Op site onsbrabantnet gemeente Best staat inmiddels ook de prijs van Euro 149.95. Was eerst Euro
49,95. Vermoed dat ze nu alleen de set top boxen met HD willen uitleveren. Maar ik ga er vanuit dat ik Euro 49,95 moet betalen omdat dit de prijs is die op mijn klantenkaart staat vermeld die ik afgelopen vrijdag heb ontvangen.

quote:
Alexander01 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 03:59:
[...]

Ja, maar als ze hun zenders gaan encrypten dan heb je wel een smartcard nodig en als ze dan nog es van die onbekende zooi gebruiken om te encrypten dan ben je helemaal ver van huis. Heb jij t zelf al geprobeerd om op digitale kanalen te zoeken via je TV? Ik heb hier ook een Sony TV met ingebouwde DVB-C tuner alleen die vind nog niks (maar heb OnsNet Eindhoven).
misschien omdat ze het nog niet aanbieden...

bij upc is het hetzelfde als ze willen gaan doen in de toekomst bij obn volgens mij, standaard digitaal pakket, hier heb je alleen een tuner voor nodig en daarnaast nog een extra zenderpakket...

mijn hoop was dat het via de patching in de pop stations kon gaan worden verdeeld, (zodat extra zenderpakket gewoon op zelfde manier als normale zenders alleen op jouw lijn worden gezet)

maar omdat de catv patching een zooi is denk ik niet dat dit zal gebeuren...

blijft het nog steeds zo dat vor het normale zenderpakket wss alleeen een digitale tuner nodig is volgens mij...

@Stoof

Vraagje Stoof, hoeveel uur, of dagen nadat de installatie afgerond was, had je internet werkend? hier is het vrijdagochtend opgeleverd om 09.30u, zojuist zondag 18:00u nog geen signaal.

Wanneer was het precies bij jou opgeleverd? ben ik erg nieuwsgierig naar.
En werkt telefonie ook al?
Groetjes Stefan uit Best.

P.S. tv en radio werkt uiteraard al prima

Reg. datum: 24 maart 2005

quote:
vdeweb schreef op zondag 01 juni 2008 @ 17:59:
@Stoof

Vraagje Stoof, hoeveel uur, of dagen nadat de installatie afgerond was, had je internet werkend? hier is het vrijdagochtend opgeleverd om 09.30u, zojuist zondag 18:00u nog geen signaal.

Wanneer was het precies bij jou opgeleverd? ben ik erg nieuwsgierig naar.
En werkt telefonie ook al?
Groetjes Stefan uit Best.

P.S. tv en radio werkt uiteraard al prima
weekend/weekeinde..

4 werkdagen was het toch? voor ip verkeer online wordt gezet... en misschien even kijken of je ip krijgt... en zo ja zit die in de 88 range?

Hammer!

Dinsdag hebben ze de huisaansluiting gemaakt. Tv-signaal direct. Internet had ik donderdag. Vrijdag
had ik officiele brief met inlogcode's etc. Zit alleen met probleem van de veel te lage snelheid. Laat wel weten wanneer het opgelost is. Laat ook weten welk antwoord ik krijg dinsdag over plus tv.

Reg. datum: 07 juli 2000

quote:
Alexander01 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 03:59:
[...]

Er is ook nog niets. Ondanks dat OnsNetEindhoven al jaren claimt dat ze "binnenkort" met digitale televisie beginnen en er letterlijk op de frontpage staat "En als uw toestel er klaar voor is, dan is zelfs HDTV mogelijk" gebeurt er helemaal niets.
Ik hoop voor de OnsBrabantNet-klanten dat hun provider de interesse verliest nadat de aansluitingen zijn gerealiseerd en de aandacht naar andere wijken/gebieden uitgaat.

Reg. datum: 13 maart 2007

Inmiddels is het heel duidelijk dat digitale televisie zou komen nadat Best en Valkenswaard waren aangesloten... Binnenkort zullen dus de eerste boxen uitgeleverd worden ;)

Over de prijs van digitale televisie is inmiddels nogal wat verwarring onstaan.... Hopenlijk gaat OnsBrabantNet hier snel duidelijkheid over geven...

ik222 wijzigde dit bericht 02-06-2008 10:34 (30%)

Hammer!

Zijn er mensen in Best die ook al intenet hebben waar de snelheid wel goed is? Woon zelf in de wijk Salderes

Woon zelf ook in de wijk salderes en heb dus zelf precies het zelfde probleem. Als het nog kan ga ik straks ff langs het informatiecentrum als het kan. Heb nog steeds niet een E-Mail terug gehad toen ik dat printscreentje versturde. En ik had die mail volgensmij woensdag verstuurd. Er zijn nu al 3 mensen in dit topic die hier last van hebben dus dit kan geen toeval zijn. |:(

bjorntju wijzigde dit bericht 02-06-2008 15:41 (14%)

Hammer!

Ik wou net gaan bellen dat snelheid nog steeds te laag was en probeerde nog even en tot mijn verbazing was snelheid nu goed. Zit tussen de 10 en 11 MB/sec. Onbekend wat ze gedaan hebben want ze hebben geen antwoord terug gemaild.
Nu nog antwoord op wanneer plus TV

Ok, das duidelijk.
Hier (thuis,in straat Salderes) was afgelopen vrijdag mijn modem aangesloten. Nu, maandag middag erop, nog geen internet. Wie weet morgen. Snelheid kan ik dus ook nog niets van zeggen.
Klote dat wachten, als ik ergens een hekel aan heb.... ;-)

Reg. datum: 02 juni 2008

Ben nu al meer dan een week aangesloten, internet werkte na 3 dagen, maar alleen op 10 mbit/s. Was net van plan een keertje naar de helpdesk te bellen ("Wanneer doet'ie het nou echt?") maar dat is niet meer nodig: sinds vanmiddag kom ik op een downloadsnelheid van meer dan 3 MByte/s. En dat komt waarschijnlijk door de router, die niet bepaald nieuw is. Voorlopig dik tevreden.

Ook de groeten uit de Salderes.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 51 52 53 54 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: