[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 40
Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 30 31 32 33 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 17 januari 2006
En dan nog even een tip, IES lights. Daar kun je bij het distributietype ook web selecteren en kun je een ies bestand inladen met realistische info van lichtdistributie. Dat zorgt er vervolgens voor dat het licht niet overal gelijk wordt verdeeld, zoals bij standaard spots.
That's what I'm talking 'bout!quote:
Ziet er altijd wat meer zomers uit IMO.
A closed mind is like a closed book; just a block of wood
Reg. datum: 22 maart 2006
Guillome doe je ook extra lichten als de render overdag bedoeld is?
En hoe doe je die lichten is dat sphere met vraylight material of gewoon een omni?
En bedoel je met niet zo spannend de ruimte of meer hoe het beeld overkomt?
Ik weet het om het meer realistisch te maken en het meer te laten leven moet ik veel meer detail aanbrengen. Maakt dat het dan meer "spannend"?
Ik denk meer dat hij bedoelt dat het een vrij standaard scene is, met vrij veel primitieve vormen (buiten de stoelen en bank). Het is geen organisch meesterwerkje. Maar ik denk ook niet dat je zo'n scene te spannend moet maken, want je bent wel goed op weg om een mooie realistische plaat neer te zetten.quote:dreamwalker schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 09:09:
ga die IES lights eens even uit checken, nog nooit gebruikt.
Guillome doe je ook extra lichten als de render overdag bedoeld is?
En hoe doe je die lichten is dat sphere met vraylight material of gewoon een omni?
En bedoel je met niet zo spannend de ruimte of meer hoe het beeld overkomt?
Ik weet het om het meer realistisch te maken en het meer te laten leven moet ik veel meer detail aanbrengen. Maakt dat het dan meer "spannend"?
En het komt uiteindelijk neer op een goeie balans tussen onder andere belichting en spannende objecten. Je kunt een hele saaie scene ontzettend mooi maken door goede belichting te plaatsen en je kunt een fantastisch mooi model van een aap verprutsen door juist de belichting niet goed toe te passen. Ik zou dan ook zeggen, ga eerst door met belichten, dan lijkt er al meer detail te ontstaan en ga later eventueel nog meer objecten toevoegen of de huidige objecten fine-tunen.
"Drunken oblivion was, each time, a small, temporary death. Hood walked where the self once stood, and the wake of the god's passage sickened mortal flesh afterwards." || specs
Je kan een fantastisch(e) model / scene geweldig lelijk maken door er een gradient van blauw naar roze met gele voorgrondfrutsels erin te gooien!
Reg. datum: 22 maart 2006
Bedankt voor je opbouwende kritiek.
Verlichting is zeker nog een issue
Dat kan wel zijn stukfruit maar dit is echt mijn huis met bijbehorend interieurquote:Stukfruit schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 20:56:
En je kleurgebruik!
Je kan een fantastisch(e) model / scene geweldig lelijk maken door er een gradient van blauw naar roze met gele voorgrondfrutsels erin te gooien!
Kan er niks anders van maken ik post wel even een foto van mijn huissie. Moet alleen nog ff opruimen
Reg. datum: 23 november 2001
Moet het haar nog aanpassen en dan alles in een losse pass uitrenderen

( excuses voor de belachelijke resolutie )
Reg. datum: 24 april 2002
Degene die de file voor het model wilt, moet maar even roepen. Ik werk samen met deze gast en kan zo alles van hem jatten.quote:Hymn schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:28:
Met deze character op het werk bezig geweest.
Moet het haar nog aanpassen en dan alles in een losse pass uitrenderen
[afbeelding]
( excuses voor de belachelijke resolutie )
Just kidding, dat zou ik nooit doen. Vet werk Hymzie!
Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...
Snelle Photoshop:

Verder prachtig werk!
Het allertofste ASCII teken: #8238. !snee raam tsket ezed reetceleS ?moraaW
Je hebt gelijk met de ogen dus zal ze aanpassen.
Dit is verder niet voor een klant maar had even niks te doen dus vandaar.
(En alsnog, welk bedrijf?
Krijg bij je image een beetje Kate van Syberia gevoel

apNia wijzigde dit bericht 28-07-2008 14:15 (78%)
Paar kritiekjes:
• Zelfde als Bozozo al zei, maar mag ik vragen hoe jij je ogen maakt? Ik heb het idee dat je geen kuiltje voor de pupil hebt gemaakt, waardoor je niet alleen het donkerdere mist maar ook de extra reflecties die je daardoor krijgt (en daarmee je oog nog levendiger maakt)
• Voor nog meer realisme kan je een lijntje vocht tussen haar oog en het onderste ooglid maken (kan gewoon als apart object).
• Het haar (zeker langs de nek/hals) is erg vreemd en dunnig, daar mag *veeeel* meer volume in, use teh grooming toolz!!1!!11
• Haar tanden zien er te plat uit en zouden denk ik wel wat SSS kunnen gebruiken om het wat echter te laten lijken.
• Ik vind haar muts (kuch) nog een beetje saai eigenlijk
• Oren zijn nog steeds erg plat
• De huid kan nog beter, zeker de specs kan nog aan gewerkt worden. Misschien heb je de beschikking over een LaFortune shader? Zo nee, dan zou je ook nog echte reflecties kunnen gebruiken ipv nep, maar of je dat het waard vindt... (rendertijd..)
Zie ik daar trouwens fuzzy haartjes op haar gezicht? Zo ja:
@apNia:
Kijk eens naar de link van de afbeelding
ehr... oh ja inderdaad

DUHRRrr
apNia wijzigde dit bericht 28-07-2008 15:04 (21%)
Thanksquote:Stukfruit schreef op maandag 28 juli 2008 @ 14:42:
Woohoo, eindelijk weer Hymn-werk!
Paar kritiekjes:
• Zelfde als Bozozo al zei, maar mag ik vragen hoe jij je ogen maakt? Ik heb het idee dat je geen kuiltje voor de pupil hebt gemaakt, waardoor je niet alleen het donkerdere mist maar ook de extra reflecties die je daardoor krijgt (en daarmee je oog nog levendiger maakt)
• Voor nog meer realisme kan je een lijntje vocht tussen haar oog en het onderste ooglid maken (kan gewoon als apart object).
• Het haar (zeker langs de nek/hals) is erg vreemd en dunnig, daar mag *veeeel* meer volume in, use teh grooming toolz!!1!!11
• Haar tanden zien er te plat uit en zouden denk ik wel wat SSS kunnen gebruiken om het wat echter te laten lijken.
• Ik vind haar muts (kuch) nog een beetje saai eigenlijk(vorm? belichting? geen idee..)
• Oren zijn nog steeds erg plat(ik kan het me goed voorstellen dat je ze onder haar muts verbergt, het zijn ook rotdingen om te maken..)
• De huid kan nog beter, zeker de specs kan nog aan gewerkt worden. Misschien heb je de beschikking over een LaFortune shader? Zo nee, dan zou je ook nog echte reflecties kunnen gebruiken ipv nep, maar of je dat het waard vindt... (rendertijd..)
Zie ik daar trouwens fuzzy haartjes op haar gezicht? Zo ja:![]()
Vind het eerlijk gezegt knap dat je het zag maar er zitten inderdaad fuzzy hairs op het gezicht
Ik heb nog ontzettende ruzie met de tanden, alleen gerenderd zien ze er goed uit maar "in de mond" weer totaal niet. Zal daar nog even naar kijken.
Ogen heb ik aangepast, de IOR verneukte de pupillen een beetje dus heb die ietsjepietsje groter gemaakt en wat meer contrast er in gestopt.
Met de hoofdharen zelf ben ik sowieso niet tevreden over dus ga daar mee verder sleutelen, de nieuwste versie zien er al beter uit. Maar je hebt gelijk dat ze iets te dun zijn.
Lijntje vocht, die zaten er in maar renderde zwat ( reflecteerde de zwarte omgeving... doh ).
Moest eerst googlen om er achter te komen wat een LaFortune shader was
Ik gebruik de "upgraded version" van de fast sss skin shader in MR en die heeft "echte reflecties" tenzij je de hack aan zet, super shader overigens.
Bedankt voor de feedback!
Beetje in post zitten knooien

edit:
yay mia_material
Schuey wijzigde dit bericht 28-07-2008 18:44 (49%)
HyMz!quote:
Website
lordpalf of the flapdrols

zit alleen vast bij het scharnier, geen flauw idee hoe ik dat kan maken zonder dat die flap uitvouwt zonder met de onderkant te intersecten... Daar gaan we maar eens een nachtje over slapen
Schuey wijzigde dit bericht 30-07-2008 00:25 (43%)
Ogen nog meer getweaked en haar aangepast, bijna alle haren dikker gemaakt en de specularity etc aangepast.
Skinshader iets aangepast en ambient occlusion toegevoegt

En maakt er een mooi sneeuwlandschap (sneeuwstooooorm) van joh!
apNia wijzigde dit bericht 30-07-2008 13:11 (3%)
Vandaag gemaakt en gelijk ook maar gespeeld met een materiaaltje.. Uiteindelijk gaat het materiaal er wel anders uit zien.

morgen aan de invulling van het ding beginnen
Schuey wijzigde dit bericht 31-07-2008 23:53 (18%)
Hehe ziet er al wel lijp uitquote:Schuey schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 17:33:
Om half 2 vanacht uit bed gesprongen en scharnieren geschetst
Vandaag gemaakt en gelijk ook maar gespeeld met een materiaaltje.. Uiteindelijk gaat het materiaal er wel anders uit zien.
[afbeelding]
...
Chocoladequote:
Heb net zelf even snel wat testjes gemaakt met een nieuw scriptje van me, "Helix Randomizer" principe is best wel basic maar je kan er wel heel simpel met een venstertje grappige abstracte dingen mee doen. Werkt voor alle settings die je voor een helix kan zetten incl positie rotatie scale

Naja, zover ben ik nu...
Het duurde alleen krankzinnig lang om te renderen vind ik (1h 8m op een Q6600). Er zit displacement op de stam vd boom, maar hij bleef ook lang hangen bij de bladeren, wat niet meer dan opacitymaps op gekromde planes zijn.
plaatje
Toch vind ik de bladeren nog niet overtuigend en de rendertijd te lang... tips?
Menesis wijzigde dit bericht 31-07-2008 23:11 (9%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... 30 31 32 33 last