Hoofdcategorieën
Topicacties

[3D] Post je 3D stuff maar weer - part 40

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 30 31 32 33 last

Reageer Nieuw Topic
Alanis Rulez! Ik trouwens ook

moet je m uit doen
quote:
BcMe schreef op maandag 07 juli 2008 @ 23:37:
Adaptive RQMC image samples tab - Min subdivs hoeven zelden hoger dan 1 (behalve bij veel detail)
Irradiance map - HSph. subdivs: 64 Interp samples: 32
rQMC Sampler tab - Noise treshhold soms zelfs verlagen naar 0.01, min samples kan op 12

Dat zijn zo de dingen die ik zou veranderen.

Wel een handige pagina:
Welcome to V-Ray (starting page)

Als je wat render kracht nodig hebt, stuur me een mailtje of iets dergelijks. Mijn quadcore met 8gb ram staat hier 8 uur per dag niets te doen.
als ik wat test rendertjes wil mag het dan ook? O-)
hier schiet het echt niet op.
met mijn pc'tje:
gallery: The_Jelmer
welk programma's heb je trouwens?
3ds max 2009 + vray

Kan iemand mij vertellen hoe je in Particle Flow, die cache operator moet gebruiken:
- moet die in elk apart flow event of alleen in het laatste flow event?
Heet, heet heet ! !

quote:
Menesis schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:45:
Kan iemand mij vertellen hoe je in Particle Flow, die cache operator moet gebruiken:
- moet die in elk apart flow event of alleen in het laatste flow event?
Nee in de aller eerste bij je render operator zelfs :P - maar hij zuigt wel een beetje erg, werkt niet altijd even fijn met cache laden waardoor hij nogsteeds frames skipt bij het afspelen. Die van Orbaz PFlow Tools Box #1 (of #3 weet zo even niet) werkt een stuk beter, en kan ook naar files cachen.
BcM
Reg. datum: 07 juni 2008

quote:
The_Jelmer schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 19:34:
[...]

als ik wat test rendertjes wil mag het dan ook? O-)
hier schiet het echt niet op.
met mijn pc'tje:
gallery: The_Jelmer
welk programma's heb je trouwens?
3ds max 2009 + vray
Ik ken het helaas, tot voor kort werkte ik op zo'n zelfde soort machine.
3dsmax 2009 + vray heb ik hier. Wat je wil moet je maar mailen. First come first serve ;)
Mjin email staat als het goed is in mijn profile.

Ok ,thnx
dan heb ik nog een vraagje over fumefx icm particle flow:
ik wil enkel bepaalde particle flow events in de fik zetten. Het lijkt er alleen op dat je alleen een heel particle flow systeem in de fik kan zetten, niet 1 onderdeel...
Afterburn heeft wel iets waarmee het kan lijtk het, maar hoe zit dat met fumefx?
zie: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=24m6tde&s=4

Menesis wijzigde dit bericht 08-07-2008 21:47 (8%)

Heet, heet heet ! !

quote:
Menesis schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 21:45:
Ok ,thnx
dan heb ik nog een vraagje over fumefx icm particle flow:
ik wil enkel bepaalde particle flow events in de fik zetten. Het lijkt er alleen op dat je alleen een heel particle flow systeem in de fik kan zetten, niet 1 onderdeel...
Afterburn heeft wel iets waarmee het kan lijtk het, maar hoe zit dat met fumefx?
zie: http://nl.tinypic.com/view.php?pic=24m6tde&s=4
Een hele particle flow pakt hij automatisch maakt niet uit welke event, wil je echter verschillende sources per event dan is dat voor zover ik kan zien/weet niet mogelijk...

Je kan natuurlijk een workaround doen met particles met een shape en daar een mesher op je events die je wil hebben doen, en dan die weer een object source geven.. (dus een mesher/object source per event)

Decapitator wijzigde dit bericht 08-07-2008 22:31 (9%)

Reg. datum: 13 november 2007

updatje;

de pose veranderen gaat helaas niet, tenminste ik weet niet hoe je dat in godsnaam kan doen in mudox... en alle verts slepen in max zie ik al helemaal niet zitten..
weer iets om rekening mee te houden volgende keer, of over te stappen op zbrush

anyhow

http://img79.imageshack.us/img79/3008/womanbabypa6.jpg

www.graphicvizion.com // 3d design, animation

Nu het vakantie is heb ik weer tijd om wat dingetjes die doen die laag op mn agenda stonden:
Ik was niet helemaal tevreden met mn final bij de getto contest: door bepaalde instellingen vielen fijne details bij de textures weg, de belichting was wat koud en de auto was wel heeel smerig. Alleen trok mn computer het toen niet om een betere render te maken -of ik had te weinig geduld- aangezien ik 2GB ram had. Nu met 4Gb en Q6600 is het net aan gelukt (scene gebruikte namelijk tegen de 3,2 Gb)
http://www.jelmerverhoog.nl/forum/getto14smll.jpg
Alleen de toegevoegde palmboom is nog niet helemaal ok (en misschien wel meer dingen, je blijft altijd bezig...)

Menesis wijzigde dit bericht 09-07-2008 22:42 (2%)
Reden: url...

Reg. datum: 22 maart 2006

@ menenis

Ziet er goed uit man!
Alleen staat die auto niet met zijn linker wielen in het trottoir?

Maar die muur ziet er echt goed uit zeg. hoe doe je dat?
displacement en bump ofzo en hoe doe van die vette graffities op de muur?

Ja auto staat dwars door de stoep zie ik nu :+
In sommige textures zit idd veel werk: Het zijn vaak meerdere plaatjes met elk een eigen UVWmap met eigen map channel (kun je ze handig positioneren). Elk plaatje zit in een 'mask' of soms heb ik een png genomen met alpha channel (al die graffiti's van hun achtergrond verwijderen kostte ook aardig wat tijd!) en die zijn weer samengevoegd met 'composite'. Verder geen displacement, alleen bump mapping en diffuse (de randen van de muren zijn overal recht ipv gebrokkeld ;) )
vrijwel alle textures zijn afkomstig van cgtextures.com
dat is dus in 3ds max.

Menesis wijzigde dit bericht 09-07-2008 23:38 (4%)

Je kan toch maar 1 uvw map aan een object toevoegen? Want zover ik weet is een uwv niet materiaal gebonden maar object gebonden.

HAY HAY HAY
Reg. datum: 01 juli 2002

Nee je kan ze ook per channel assignen :)

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

quote:
dreamwalker schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:56:
Je kan toch maar 1 uvw map aan een object toevoegen? Want zover ik weet is een uwv niet materiaal gebonden maar object gebonden.
er heet iets 'map channel' en dat zie je terug in de material editor bij de textures (maakt niet uit wat voor) en in je UVWmap modifier :) Erg handig voor dit soort dingen. Zo kun je eenvoudig bepalen waar alles terecht komot, en je kunt het ene plaatje tilend (?) maken, zoals de stenen muur en het andere niet (grafiti)

Menesis wijzigde dit bericht 10-07-2008 13:59 (19%)

Ik heb geprobeerd om ook iets met layers te maken zoals jij beschrijft.
Maar ik kom er niet uit. Het begint eigenlijk al dat ik de map channels niet kan vinden in de material editor. Maar ik dacht misschien is material id channel hetzelfde dus dit gebruikt.
Ik krijg het niet voor elkaar om twee materialen in mijn material editor op 1 object te krijgen.
Is het niet handig om hier gewoon een multisub materiaal voor te gebruiken?

Maar menesis heb je geen zin om een mini tut te schrijven :X O-) :P

Heet, heet heet ! !

quote:
dreamwalker schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 18:56:
Ik heb geprobeerd om ook iets met layers te maken zoals jij beschrijft.
Maar ik kom er niet uit. Het begint eigenlijk al dat ik de map channels niet kan vinden in de material editor. Maar ik dacht misschien is material id channel hetzelfde dus dit gebruikt.
Ik krijg het niet voor elkaar om twee materialen in mijn material editor op 1 object te krijgen.
Is het niet handig om hier gewoon een multisub materiaal voor te gebruiken?

Maar menesis heb je geen zin om een mini tut te schrijven :X O-) :P
Echte gelayerde materials zijn er niet sinds 2009 is de composite map wel veel verbeterd. Daarmee kan echt maps over elkaar doen met van allerlei blending mogelijkheden. Multi-sub object kan je per face instellen, dus bv een flesje heeft ID1 als texture en de dop heeft ID2 als texture (dit stel je in bij je edit mesh/poly of met material modifier. Maar dit heeft geen vorm van blending en zijn ook geen lagen, maar gewoon verschillende textures op verschillende plekken.
Voor een simpele blend kan je trouwens een 'Mix' map gebruiken of de 'Blend' material.

En ter illustratie waar wat te vinden is:
http://i247.photobucket.com/albums/gg151/jennevdmeer/mapchannels.jpg

Verder zou ik gewoon lekker even op basis texture/mapping tutorials zoeken op google/max help, zijn er genoeg van.
Retro Rules

quote:
Menesis schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:41:
Nu het vakantie is heb ik weer tijd om wat dingetjes die doen die laag op mn agenda stonden:
Ik was niet helemaal tevreden met mn final bij de getto contest: door bepaalde instellingen vielen fijne details bij de textures weg, de belichting was wat koud en de auto was wel heeel smerig. Alleen trok mn computer het toen niet om een betere render te maken -of ik had te weinig geduld- aangezien ik 2GB ram had. Nu met 4Gb en Q6600 is het net aan gelukt (scene gebruikte namelijk tegen de 3,2 Gb)
[afbeelding]
Alleen de toegevoegde palmboom is nog niet helemaal ok (en misschien wel meer dingen, je blijft altijd bezig...)
Ziet er nog better uit dan die van de contest. Erg goeie sfeer. Zelf zou ik de auto nog wat meer indeuken en viesmaken.

Heet, heet heet ! !

[extreem laat]
quote:
The_Jelmer schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:28:
Heey.

Ik heb weer een vraagje:
Ik volg deze tutorial: Modeling a bedroom suite.
En nou kwam ik hier niet verder: http://www.3dsmaxresource.../bedroom-suite-page4.html ,, bij Step Twelve. Als ik namelijk de Lathe modifier gebruik, dan krijg ik de helft van mij mesh goed en in de andere helft zitten allemaal fouten.
Plaatjes zeggen meer dan woorden:
[afbeelding]
[/extreem laat]Moet je weld core aan zetten, dan weld hij de vertices anders plaatst hij er een heleboel in/over elkaar.
3dsmax gebruiker

Om het huis op te vrolijken een leuke graphic gemaakt en op poster laten drukken 200x100 cm :)

http://www.resein.nl/elmar/bla.jpg

Vondt het wel leuk even met jullie te delen :)

(p.s. best wel gejat van Achmea ja ;))

ElmarNieser wijzigde dit bericht 14-07-2008 22:13 (10%)

Http://elmar.nieser.net Mijn Portfolio.

Ingamemovies.nl
Reg. datum: 30 september 2002

Wie gebruikt hier nog Cinema 4D... waarom wel / waarom niet?

Ben er wel benieuwd naar. Vroeger zag je in dit topic dat het toch vaker gebruikt werd. Nu zie je veel Max, Maja, Blender of sketsup :+
female fronted metal!

Ik gebruik nog Cinema4D! En het werkt lekker hoor. Ik ben nu bezig mijn telefoon te modellen.

De mesh is een ramp, dat zal ik maar eerlijk bekennen.
Ronde hoeken, booleans, booleans-in-booleans :')

http://tweakers.net/ext/f/74VLlbgP57c1jqGhgR0iKRAS/full.jpg

Heb ik nu ongeveer een dag werk in zitten. 8 omni's voor de softe belichting, 1 omni voor een directe lichtval. Materials nog niet echt gedaan... grijs en zwart een beetje. Bumpmap voor de richels rond de knopjes en voor het logootje boven het scherm.

De joystick moet nog, er moet nog iets leuks op het scherm, color map op de knopjes. Beetje aankleding eromheen enzo. En die rare rand van boven naar beneden moet weg... zal wel een vage hoek in m'n spline hebben zitten.

Dark Blue wijzigde dit bericht 15-07-2008 10:05 (20%)

Dit maak ik. | Innovation won't save the world.

Your ad here?
Reg. datum: 30 januari 2005

Eventuele troep in je mesh zie je het best bij glossy zwart reflectief materiaal. Dus als je daarmee wilt gaan renderen zou ik dat zo gauw mogelijk uitproberen :P

Het allertofste ASCII teken: #8238. ‮ ‮!snee raam tsket ezed reetceleS ?moraaW

female fronted metal!

http://tweakers.net/ext/f/asPsQMTDwseKpNuwSrwFC0KL/full.jpg
Nou... echt veel reflectiever dan dit wordt het niet. Het is plastic. En het schermpje wordt van zwartig glas maar daaraan zie je nu al dat dat wel okay wordt. Alleen die mesh vind ik zo smerig omdat die van het raampje dus een schuine strook over het hele midden heeft lopen.
Volgens mij komt dat omdat ik op de bovenkant een fillet cap heb gezet. Hij weet dan niet wat ie met de punten in de bochten aanmoet en dan doet hij maar zoiets.

Ook zal ik wel veel te veel lijntjes in de rest van het ding hebben, maar als ik er minder doe, worden de ronde hoeken niet mooi rond. Ah, ik ben maar een amateur. Op de render ziet het er leuk uit toch :P

En ik heb het rare zwarte lijntje eruit weten te halen. De zwarte binnenkant kwam door de metallic buitenkant heen. Puntje verslepen, klaar.

Dit maak ik. | Innovation won't save the world.

Ik heb met Blender mijn scherm gemodelleerd en even een animatie laten renderen waarin hij pivot enzo :) . Ook bij mijn monitor zitten ronde hoeken, dit heb ik gewoon opgelost door een cirkel uit heel veel puntjes te laten bestaan en van daaruit de vlakken te maken. Ik zal eens op zoek gaan naar die Booleans waar jullie het hierboven hadden, misschien had ik mezelf daarmee wat werk kunnen besparen.

Ik heb ongeveer 6 uur aan het model gewerkt.

Door de brakke youtube kwaliteit zie je de achterkant als een bijna geheel zwart vlak, dit is in de versie die op mijn computer staat gewoon mooi hoor :) .

http://www.picupload.nl/uploads/tvsbrpzk8j01qlo7imy9cxqo3jqulz2.jpg

http://www.picupload.nl/uploads/n7tgevbs4pypzyv833czkemhxsh2wsl.jpg

l102212 wijzigde dit bericht 21-07-2008 14:55 (62%)
Reden: Filmpje embedded

HAY HAY HAY
Reg. datum: 01 juli 2002

quote:
l102212 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 10:05:
Ik heb met Blender mijn scherm gemodelleerd en even een animatie laten renderen waarin hij pivot enzo :) . Ook bij mijn monitor zitten ronde hoeken, dit heb ik gewoon opgelost door een cirkel uit heel veel puntjes te laten bestaan en van daaruit de vlakken te maken. Ik zal eens op zoek gaan naar die Booleans waar jullie het hierboven hadden, misschien had ik mezelf daarmee wat werk kunnen besparen.

Ik heb ongeveer 6 uur aan het model gewerkt.
http://www.youtube.com/watch?v=ZgwIqKaBNFs&fmt=18
Door de brakke youtube kwaliteit zie je de achterkant als een bijna geheel zwart vlak, dit is in de versie die op mijn computer staat gewoon mooi hoor :) .
ziet er leuk uit! ECHTE MANNEN uploaden hun videootjes naar vimeo.com natuulk! :7

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 30 31 32 33 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: