Gathering of Tweakers

Quicksearch
Het eindproduct!

http://tweakers.net/ext/f/VaOsqzoGT0iiTIkc5IFX80uP/thumb.jpg

Specs

900W brushless motor
4WD en 4 wheelsteer
theoretische top: 72km/h
Praktijk: moet het maar eens _echt_ gaan meten :)

Alle tekeningen zijn getekend in Solid Edge :) Ik had hier natuurlijk alwel eerdere ervaringen mee. Maar nog nooit zo'n groot project ermee gemaak :)
Testrit

Check mijn fotoalbum voor meer pics van oa bouwprocess enzo :)

Bladeslayer wijzigde dit bericht 05-07-2008 11:51 (57%)

Codename 47: Names are for friends, so i don't need one..

Ingamemovies.nl

quote:
MJC schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:16:
alweer een tijdje geleden dat ik hier iets heb gepost. Dit keer een virtual tour van het aankomende Flevo Festival in Bussloo. Je kunt hem zien op: http://nl.youtube.com/watch?v=-HavQ8W2Zj8

specs:
3dsmax 2008 , vray 1.5
circa 60 miljoen polys (gelukkig dat Vray proxy bestaat!)
4200 frames
2 - 4 min per frame (op q6600@3ghz)
Nice filmpje voor Flevo :) niet dat ik ga, maar wel cool!

Wat je nog eens moet proberen, is de camera met een gelijke snelheid te laten bewegen. Nu heb je een beetje dat achtbaan_ik_word_miseslijk_gevoel erin zitten. M.a.w. Soms versnelt de camera en daarna weer wat langzamer.

En als je het eventueel nog anders wilt maken, zou je tour moeten laten vliegen... kom je bij een stand, stoppen. En dan komt er zo'n schempje uitrollen/knappen met in het kort wat de stand is/doet. dan rolt het schermpje weer op en gaat de tour verder. Snap je wat ik bedoel :?

-------
Ander vraagje mensen, is zoiets als dit intressant om te gaan doen ?
-> 3D Cursusje
-> Maya cursusje

En hoe maak je nu een goede keuze tussen een bepaald 3D pakket. Veel mensen gebruiken 3Ds Max, maar Maya bijv. is ook enorm groot. Of juist Cinema 4D of Blender? Als je kijkt naar Games, films, special effects, 3d animaties.. wat is dan het meest gangbare? of is het beetje hetzelfde verhaal als met programmeren... als je het denk process begrijpt... maakt de taal niet zoveel uit.. ?
Als je tevéél geld hebt is zo'n cursus wel een goed idee jah, maar internet staat helemaal vol met tutorials dus dat bespaart heel wat centjes. Als je zoekt, vind je tutorials voor alles.

wat betreft de keuze voor een software pakket: dat is al vaak aan bod gekomen in Post je 3d stuff part ### dus doe even een search ;)

Menesis wijzigde dit bericht 05-07-2008 14:40 (87%)

Heey.

Ik heb weer een vraagje:
Ik volg deze tutorial: Modeling a bedroom suite.
En nou kwam ik hier niet verder: http://www.3dsmaxresource.../bedroom-suite-page4.html ,, bij Step Twelve. Als ik namelijk de Lathe modifier gebruik, dan krijg ik de helft van mij mesh goed en in de andere helft zitten allemaal fouten.
Plaatjes zeggen meer dan woorden:
http://img65.imageshack.us/img65/3707/vraag12xi8.jpg

The_Jelmer wijzigde dit bericht 05-07-2008 15:29 (11%)

volgens mij werkt het beter als je de helft van de doorsnede maakt en m dan 360 grade ronddraaid...

Intel E8200, 8GB DDRII, 8800GT

quote:
DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 15:33:
volgens mij werkt het beter als je de helft van de doorsnede maakt en m dan 360 grade ronddraaid...
bedankt, stom van me dat ik dat zelf niet bedacht.
maar nu is ie wel helemaal goed :)

en nog een vraag:
Ik hoorde en las veel over Vray en dat je daarmee veel realistischer kan renderen.
Nu heb ik vray gedownload en geinstalleerd maar ik zie nergens in 3ds max 2009 iets van vray, hoe kan ik vray activeren en ik zag op plaatjes via internet dat je het logo van vray zou moeten zien bij je materials maar dat zie ik ook niet. Oja ik keek bij plug-in manager en bij alle vray plugins stond: "loaded". Ik heb ook vrayspawn.exe geopend maar daardoor starte max alleen maar elke keer opnieuw op.

The_Jelmer wijzigde dit bericht 05-07-2008 18:00 (9%)

/join #tv
Reg. datum: 10 september 2003

quote:
The_Jelmer schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 18:00:
en nog een vraag:
Ik hoorde en las veel over Vray en dat je daarmee veel realistischer kan renderen.
Nu heb ik vray gedownload en geinstalleerd maar ik zie nergens in 3ds max 2009 iets van vray, hoe kan ik vray activeren en ik zag op plaatjes via internet dat je het logo van vray zou moeten zien bij je materials maar dat zie ik ook niet. Oja ik keek bij plug-in manager en bij alle vray plugins stond: "loaded". Ik heb ook vrayspawn.exe geopend maar daardoor starte max alleen maar elke keer opnieuw op.
Ga naar Render Setup (F10), scroll in de Common tab naar beneden, en druk op het plusje bij Assign Renderer. Druk op de knop met de 3 puntjes achter Production en kies V-Ray. Zorg er voor dat V-Ray ook voor de Material Editor gebruikt wordt.
Hier wat renders van het wiel van de Porsche Carrera GT waar ik mee bezig was, een pagina terug.
Gemaakt in 3DSMax en gerenderd in VRay. Daarna de levels aangepast in Photoshop en DOF toegevoegd in Photoshop.

Maar zoals je vooral bij de 3e en 4e render kan zien, zit er nog wat ruis in, vooral bij het woord 'losen' op het 3e plaatje.
Bij de andere plaatjes valt het niet meer zo op door de DOF. Maar hoe komt dat nou? Want ik ben al bezig geweest met verschillende instellingen, ik heb voor de Irradiance map Medium gepakt met +/- 40 Hsph. Subdivs. Als ik m hoger zet dan duurt het renderen veel te lang om te checken waar die ruis vandaan komt. Dus ik denk ik vraag het hier even, da's waarschijnlijk sneller dan de vele instellingen van VRay uitproberen. :)

Verder, kritiek gewenst, vooral rendertechnisch, het model ga ik niet meer aanpassen.

De vierde render heeft trouwens een rode wielmoer, dat komt omdat bij deze auto aan de linkerkant rode wielmoeren zitten, en aan de rechterkant van de auto blauwe.

http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/PorscheCarreraGT1.jpg

http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/PorscheCarreraGT2.jpg

http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/PorscheCarreraGT3.jpg

http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/PorscheCarreraGT4.jpg

Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.

quote:
WOW super vet!
Maar die hier boven is een foto toch.........
De eerste x dat ik iemand zijn ontwerp ook echt zie maken. Cool ook dat he het eerst helemaal in hout hebt uitgeprobeerd. Wel cool als het helemaal van hout zou zijn maar zal wel niet kunnen.
En ook leuk dat je SolidEdge gebruikt volgens mij heb ik hier nog niemand SE zien gebruiken alleen maar SolidWorks. Zijn er nog speciale redenen waarom je voor SE hebt gekozen?
Als ik het goed begrijp zit je nog op de havo!? Damn en dat dit soort dingen.... sprakeloos.
quote:
BamiHap schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 19:46:
Hier wat renders van het wiel van de Porsche Carrera GT waar ik mee bezig was, een pagina terug.
Gemaakt in 3DSMax en gerenderd in VRay. Daarna de levels aangepast in Photoshop en DOF toegevoegd in Photoshop.
Jeetje ziet er ook goed uit gaat lekker hier de laatste tijd. Komen echt mooie dingen langs moet nu toch ook echt maar eens een serieuze poging ondernemen om hier wat te posten....
Heb je het logo nu op de blaguy mannier gedaan?

dreamwalker wijzigde dit bericht 05-07-2008 20:08 (27%)

quote:
dreamwalker schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 20:02:
[...] Jeetje ziet er ook goed uit gaat lekker hier de laatste tijd. Komen echt mooie dingen langs moet nu toch ook echt maar eens een serieuze poging ondernemen om hier wat te posten....
Heb je het logo nu op de blaguy mannier gedaan?
Ja, met een blendmap inderdaad. Werkte goed! :)

Bovenste plaatje is inderdaad een foto :)

Ik ben op mijn 15e in aanraking met Solid edge gekomen. Het werkt erg makkelijk, in tegenstelling tot inventor etc. Ik heb alles een beetje zelf uitgevogeld. En de bij geleverde tutorials zijn ook erg goed :) En ja, ik ben net klaar met HAVO. Volgend jaar werktuigbouwkunde :) Vroeger wou ik echt altijd iets doen in de ict. Maar CAD tekenen/ontwerpen/etc heb ik toch mijn echte liefde gevonden. Het geeft gewoon een echte kick als je iets ontwerpt, en daarna ook echt bouwt. En als het dan ook nog goed werkt is het helemaal geweldig 8)

Maar intotaal ben ik toch wel een goede 200+ uren mee bezig geweest. Terwijl voor het profielwerkstuk een goede 60 uur staat geschreven. Maar dat maakt me helemaal niets uit ;)

Ik heb meer nuttige kennis geleerd tijdens het profielwerkstuk, dan in een 1 jaar "normaal" school :)

Ik kan echt iedereen die geen/weinig ervaring heeft met CAD, Solid Edge aanraden. En wil je het helemaal legaal doen, dan kan je oa de nederlandse leverancier van solid edge emailen, en vragen om een academic licence :)

Codename 47: Names are for friends, so i don't need one..

/join #tv
Reg. datum: 10 september 2003

quote:

Maar zoals je vooral bij de 3e en 4e render kan zien, zit er nog wat ruis in, vooral bij het woord 'losen' op het 3e plaatje.
Bij de andere plaatjes valt het niet meer zo op door de DOF. Maar hoe komt dat nou? Want ik ben al bezig geweest met verschillende instellingen, ik heb voor de Irradiance map Medium gepakt met +/- 40 Hsph. Subdivs. Als ik m hoger zet dan duurt het renderen veel te lang om te checken waar die ruis vandaan komt. Dus ik denk ik vraag het hier even, da's waarschijnlijk sneller dan de vele instellingen van VRay uitproberen. :)

Verder, kritiek gewenst, vooral rendertechnisch, het model ga ik niet meer aanpassen.

De vierde render heeft trouwens een rode wielmoer, dat komt omdat bij deze auto aan de linkerkant rode wielmoeren zitten, en aan de rechterkant van de auto blauwe.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er heel erg goed uit _/-\o_
Ga je de rest van de auto ook nog maken?
Your ad here?
Reg. datum: 30 januari 2005

Ik heb nog een beginnetje-wire van die auto. Vond het destijds de mooiste auto EvAh!1, maar ik heb niet echt smaak in auto's denk ik O-)

Het allertofste ASCII teken: #8238. ‮ ‮!snee raam tsket ezed reetceleS ?moraaW

quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Godverdorie ik moet toch ook eens een keer Vray gaan bekijken :P Is er ook een up to date versie voor Maya ?

BcM
Reg. datum: 07 juni 2008

quote:
Kan je anders even een screenshot van je render instellingen laten zien?
Ben sowieso wel benieuwd naar je noise threshold en de subdivs op je material zelf.
quote:
Schuey schreef op zondag 06 juli 2008 @ 13:17:
[...]

Godverdorie ik moet toch ook eens een keer Vray gaan bekijken :P Is er ook een up to date versie voor Maya ?
Voor Maya waren ze wel met een beta test versie bezig volgens mij. Ik weet niet of die al uit is
Voor Sketchup bestaat Vray wel al.

BcMe wijzigde dit bericht 06-07-2008 13:43 (75%)

quote:
[...]

Dit heb ik van http://www.chaosgroup.com
http://img530.imageshack.us/img530/530/vrayqy6.jpg

The_Jelmer wijzigde dit bericht 06-07-2008 14:09 (3%)

quote:
(...)
Zeer mooi! Maar ga je die hele auto met dat niveau van details maken? :o
Dan hoop ik dat je genoeg geheugen hebt om dat te renderen op het eind

Menesis wijzigde dit bericht 06-07-2008 14:44 (8%)

quote:
Menesis schreef op zondag 06 juli 2008 @ 14:44:
[...] Zeer mooi! Maar ga je die hele auto met dat niveau van details maken? :o
Dan hoop ik dat je genoeg geheugen hebt om dat te renderen op het eind
Het was eigenlijk niet de bedoeling om de hele auto te gaan maken, ik wilde alleen dit deel in detail gaan maken. Ik heb er dan ook zoveel tijd in gestoken, daar kan je normaal gesproken ook een hele body van een auto van maken.
Normaal als je zo'n auto maakt, dan maak je halverwege of op het einde de wielen, en dan steek je natuurlijk lang niet zoveel detail in het wiel omdat je dat uiteindelijk toch niet ziet.

Plus, bij een hele auto ben je heel erg lang bezig met dezelfde vorm. En bij dit is het iedere keer iets anders bouwen, en aan het einde wordt het een geheel met verschillende objecten. En daarom bleef het voor mij ook onderhoudend om te doen, het was steeds iets anders. En aan het einde verschillende textures maken.

Ik zal morgenavond mijn renderinstellingen even posten.

Computer says no...
Reg. datum: 20 december 2006

@BamiHap
Ziet er erg goed uit! De Blend material werkt ook prima zo te zien! :)

Not in a million lightyears

quote:
[...]

Het zijn prachtige renders, maar ik kan me niet voorstellen dat je dit soort plaatjes niet uit Mental Ray kunt persen. Als je je best doet kom je nog aardig in de buurt met de standaardrenderer ook denk ik.

"Drunken oblivion was, each time, a small, temporary death. Hood walked where the self once stood, and the wake of the god's passage sickened mortal flesh afterwards." || specs

Alanis Rulez! Ik trouwens ook

Jawel maar dan moet je veel dingen faken. Je kan het ook in paint doen bij wijze van :)
Oke hier dus nog even een plaatje van mijn rendersettings, ik was dus benieuwd hoe het komt dat er nog steeds wat ruis zit, zoals ook te zien is in de eerste render, bovenaan in het plaatje.
Alles wat dichtgeklapt zit zeg maar, is gewoon default. GI en Environment staan wel aan, maar verder met default waarden.
Voor testrenders gooi ik altijd de irradiance map flink naar beneden en de noise treshold naar 0,1 ofzo.

http://i305.photobucket.com/albums/nn205/koenvand/settingsvrayklein.jpg

HAY HAY HAY

Gooi voor de lol onder Irradiance Map hem eens van Medium naar High. Als je nog hem even doorloopt dan snap je misschien ook wat beter wat wat is, misschien dat dat wat helpt :)

Vanaf heden is elke dag, CLB For The Win-dag!!... never... forget...

BcM
Reg. datum: 07 juni 2008

Adaptive RQMC image samples tab - Min subdivs hoeven zelden hoger dan 1 (behalve bij veel detail)
Irradiance map - HSph. subdivs: 64 Interp samples: 32
rQMC Sampler tab - Noise treshhold soms zelfs verlagen naar 0.01, min samples kan op 12

Dat zijn zo de dingen die ik zou veranderen.

Wel een handige pagina:
Welcome to V-Ray (starting page)

Als je wat render kracht nodig hebt, stuur me een mailtje of iets dergelijks. Mijn quadcore met 8gb ram staat hier 8 uur per dag niets te doen.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws