Maar we waren dus vooral aan het kijken naar die Garmin 60CSx, maar dus mijn vader vond het bv bijzonder bot van die kerel dat hij gewoon een route die hij naar west vl (we wonen in limburg, mijn oma is nog van west vl, hij ook, maar is verhuisd voor de liefde

) eens had ingetikt en had laten zien, maar dat was 'm teveel/had wat schrik precies.
Had ie dat gedaan, was ie direct verkocht begreep ik van hem. Maar we zijn dus wel wat nieuwsgierig naar welke oplossingen er naar voor zijn gekomen...
De quest lijkt ons wel wat, omdat hij ook wel kijkt om 'm als allround te gebruiken, als ik het goed begrijp zit bij de quest ook al alles van europe...
Gaat dat vrij vlot om dan met een fiets iets te plannen? want die kan blijkbaar wel routeren zonder autostrades. Tomtom weet ik niet zo...
SPLITS
quote:
Check

quote:
Serieus: Notter is wel een eindje weg bij jullie maar dat zullen de fietsritjes van je pa dan ook wel zijn.... dus weinig nut voor de CD
Vooral belgie he

quote:
maar goed,
Ik ben geen 'recreatieve fietser' maar meer een 'utilityfietser'. Toeristische routes boeien me niet zo, ik wil gewoon gemakkelijk van A naar B komen. Liever niet over onverharde wegen maar het liefst over strak asfalt met niet al teveel bochten en dorpjes.
copy paste he
Ik had het gelezen in je ander topic, ik denk dat mijn oudje niet zo veel fietst als jij (ligfiets heeft ook een grotere actieradius, niet ?) Hij is ook het type van A naar B, of itt tot jou van A naar A.
quote:
Ik maak daarom dan ook wat meer gebruik van een 'autorouteplanner met fietsinstelling'. Niet perfect maar ik kom er een aardig eind mee.
Ik ben nog aan het experimenteren.
TomTom valt af omdat die vreemde dingen doet met mijn PDA
iGO en Garmin Mobile XT wil ik nog uitvoerig testen (iGO lijkt aardig goed te gaan).
Wil je vantevoren een track uitstippelen dan zou ik OziExplorer eens proberen, daarmee ben ik ook aan het stoeien. Wat dat betreft vind ik Mobile XT niet geschikt want de tracks zijn bijna niet te zien op de kaart.
Als ik het goed begrijp stippel je met ozi een route uit en pomp je die over op een compatibel apparaat ?
quote:
Ik wil graag gesproken instructies. Daarvoor zijn niet alle apparaten geschikt. De Map 60 C(s)x is een beremooi apparaat, waterdicht, SirfIII, herrouteerbaar etc. maar geen steminstructies. Dan zou je een Garmin Quest kunnen nemen ofzo of een auto/motornavigatiesysteem maar die auto/motordingen zijn vaak minder energiezuinig (kunnen gewoon in de sigarettenaansteker die je natuurlijk niet op je fiets hebt)
Ik heb accu's in m'n fiets waardoor ik dus niet zo op het energieverbruik hoef te letten.
Gesproken instructies is niet noodzakelijk, weten ook niet hoe fel dat doorklinkt tot hem als ie aant rijden is...
De garmin quest kijken we dus nu naar, samen met de 60CSx
quote:
Zou ik een normale fiets hebben en niet zo'n waarde hechten aan de stem dan zou ik direct voor de Map 60 C(s)x gaan.
Maar dan moet je dus nog steeds routes uitstippelen op pc en overpompen, dat is niet nodig bij de quest 1 of 2 ?
HyperBart wijzigde dit bericht 15-05-2008 21:49 (60%)