Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Nope, nog niet geprobeerd... Ga ik zeker doen! Je hebt het op je site over de downloadlimiet van Google:

http://terracrosser.com/forum/index.php?topic=294.0

De mapper van terracrosser gebruikt een beperking van de downloadsnelheid. Het schijnt zo te zijn dat Google het prima vindt dat je meer downloadt: als het maar niet te snel gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7 x 7 Tiles is 1792 x 1792 pixels, dat is een flinke lap kaart en ongeveer 1,5MB aan png.
Langzamer, ja, dat kan, maar ik denk niet dat je dat op den duur leuk zult vinden.
Het eventueel als jpg opslaan (ongeveer 695 KB) is een optie in mijn programma.

Verder kun je niet zomaar Tiles van een Google Tiles server downloaden, en als je al weet hoe je aan het juiste Tiles-adres moet komen probeer het dan zelf maar eens een stuk of tien te downloaden. En het kan zijn dat ook dat de volgende keer niet meer lukt (dat is de reden waarom diverse Tiles/Map grabbers het niet meer doen).

Overigens: Ik download bij Google geen losse Tiles maar steeds een hele WebBrowser-kaart, d.m.v. een Google API script in HTML, blind in het geheugen, en die deel ik dan weer op in Tiles dat gaat heel eenvoudig en veel sneller. Ook mijn progje MapsGrabber werkt op deze wijze (hele kaarten, dus niet in Tiles).

Bij OpenStreetMap download ik wel de losse Tiles, dat gaat heel simpel en is ook toegestaan.
Overigens kun je ook zelf uitrekenen welke Tiles je wilt hebben en dan direct downloaden van
http://tile.openstreetmap.org/Zoomlevel/TileX/TileY.png
sinLatitude = sin(latitude * pi/180)
TileX = Fix(((longitude + 180) 360) * 2Zoomlevel)
TileY = Fix((0.5 – log((1 + sinLatitude) (1 – sinLatitude)) (4 * pi)) * 2Zoomlevel)

Je hoeft er maar één uit te rekenen, want:
Één Tile naar boven is TileX-1, naar onder is TileX+1, .....
Één Tile naar Links is TileY-1, naar rechts is TileY+1, .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zijn er ook Fiets-GPS'ers die een apparaat met Windows Mobile 2003 hebben?
Ik gebruik een iPaq 2210 met Windows Mobile 2003. Veel software is helaas vanaf WM2005.

Mijn ervaringen als fietser met TomTom zijn uitstekend. Enige nadeel: Je krijgt niet de mooiste routes. Wel handig als je even de weg moet weten naar een bepaalde plaats.

Verwijderd

SvMp schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:24:
Zijn er ook Fiets-GPS'ers die een apparaat met Windows Mobile 2003 hebben?
Ale navigatie apparatuur loopt vaak op een WM 4/5 core.
Ik gebruik een iPaq 2210 met Windows Mobile 2003. Veel software is helaas vanaf WM2005.
NoniGPSPlot, werkt op een Mio 168 (wm2003) dus zal ook op een 2210 werken, zie hierboven.En er zullen er best nog meer zijn. Alhoewel in je adviseer te upgraden naar WM5.x
Mijn ervaringen als fietser met TomTom zijn uitstekend. Enige nadeel: Je krijgt niet de mooiste routes. Wel handig als je even de weg moet weten naar een bepaalde plaats.
En hij stuurt je vaak de autoweg op, of een onmogelijke straat in.Of denk als je in een straat rijd dat je het weiland, of water rijd:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2009 10:52 ]

Verwijderd

Ik heb mijn GPSTilesMapping progje (zie eerder) eens geprobeerd met de Pocket PC 2003 emulator uit mijn ontwikkelings SDK, en dat werkte. Dus dat zou je ook kunnen proberen. Wel eerts bij Microsoft ".NET Compact Framework 3.5" ophalen en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rij al jaren met een GPS ontvanger voor zowel de MTB als op de weg en ben door schade en schande wel wat wijzer geworden wat betreft de verschillende mogelijkheden

Ben begonnen met een HTC 3300 smartphone en een standaard tomtom installatie.
Lekker goedkoop en leuk om mee te beginnen, maar zeker niet ideaal. Vooral de bevestiging op de fiets is lastig, heb een eigen stuurbevestiging gemaakt, maar door al te trillen is het nog wel eens mis gegaan.

Toen toch maar iets geld uitgegeven en een Garmin Etrex gekocht die ik ook voor het wandelen wilde gebruiken. Voor het wandelen is ie ideaal maar voor de fietsen liet het nog wel te wensen over. Vooral de weergave van de kaart en het verbruik van de batterij waren minpunten. Hij is eigenlijk ontwikkeld voor het wandelen en niet voor het fietsen.

Ik was daarom erg blij toen de garmin edge 705 op de markt verscheen. Zoek je een gps ontvanger puur voor het fietsen, koop dan de edge 705. Voor het wandelen gebruik ik overigens nog steeds de Etrex.

Vind je de Edge 705 echt te duur, heb dan nog even geduld want er komt een goedkoper alternatief namelijk de Edge 500. Deze zal begin 2010 in de winkels liggen.

Omdat er op internet nog relatief weinig te vinden is over GPS navigatie voor de fiets heb ik een eigen site gemaakt waar ik mijn bevinden en andere informatie heb geplaatst. (www.gpsopdefiets.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skibby
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-04 12:31
gpsopdefiets>

interessante site! Ik zit zelf regelmatig op de racefiets en overwoog een jaar geleden een Garmin Edge te kopen, juist voor de mogelijkheid om routes op te nemen en delen etc. Ik was juist op zoek naar informatie hierover voor het schrijven van een blog artikel toen ik tegen dit draadje aan google'de.

Nu zijn we een jaar verder en zijn smartphones (iphone/android) krachtig genoeg om deze taak (voor mij althans) over te nemen. Ik heb een website gemaakt waar racefietsers door middel van de MyTracks app (android) of Cyclemeter app (iphone) gemakkelijk routes kunnen delen: http://grootverzet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Smartphones zijn leuk voor de korte tochtjes, maar niet echt handig voor langere tochten of vakanties. Dat komt vooral door het energieverbruik en dat een dure telefoon niet echt fijn is in combinatie met regen en dergelijke :P

Hoe het met de iPhone zit weet ik niet, maar mijn HTC Desire is na 5 uur leeg als de GPS aanstaat en je alles logt. Doe er dan nog wat navigatie bij (Google Maps bijvoorbeeld) en het gaat nog sneller. Niet handig als je bijvoorbeeld twee weken achter elkaar 8 uur per dag fietst en op campings slaapt. Dan pak ik liever mijn waterdichte Garmin 60Cx die 20+ uur werkt op twee penlites :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:49
Ik heb een Nokia E52, die makkelijk 10 uur kan GPS'en. En ik heb dus ook OVI maps, met daarmee alle kaarten. Ik track al 2 jaar al mijn ritten met Nokia Sports Tracker. Maar andersom moet het ook kunnen, dat mijn telefoon mij (via headset) verteld waar ik heen ga. Maar ik wil de route vooraf zelf bepalen en OVI maps zover krijgen dat ie mij die route verteld. Dus in plaats van dat ie ZELF moet nadenken en de snelste route moet bepalen, hoeft ie slechts de vooringestelde route te volgen. Ik maak het hem alleen maar makkelijker, echter ik kan het met geen mogelijk vinden, dat dat kan of er een truc voor is. Idealer kan het niet lijkt me, nog beter dan een Edge 705. Is er maar zo'n kleine markt voor?

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ik heb 14 dagen op een fiets gezeten met een Garmin Dakota op het stuur en daar een stukje op m'n blog over geschreven: http://www.nutz.nl/getest/getest-garmin-dakota-20

Ik had geen behoefte om een technisch verhaal te schrijven maar juist wat meer in te gaan op zaken zoals kaartmateriaal. Wellicht interessant voor deze discussie.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:39
Ik zoek gewoon een simpele logger. Klein kastje waarmee ik later mijn route kan uitlezen. Toch lastig te vinden voor een leuke prijs..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat vind jij een leuke prijs (topgrens)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:48

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@gpsopdefiets.nl: Hoe heb jij de dakota 20 ervaren op de fiets? Ik lees op je site dat het scherm niet erg goed afleesbaar is en dat de bediening soms wat lastig is. Is dat alles? Mijn LBS raadt mij af een Garmin te kopen met touchscreen omdat dat in de regen en modder (waar MTBers vaak komen) niet handig is en hij raadt me dan ook aan een map62 te kopen. Maar die vind ik wat erg lomp groot om altijd op de fiets mee te nemen. Welke heb je nou uiteindelijk zelf genomen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 21:49
Ik heb sinds kort een zeer geweldige app gevonden voor Android en Windows mobile. Ik gebruik het via Android in ieder geval: Run.GPS Trainer UV, voor 15 euro te vinden in de market (ook 14 dagen trial).

Wat zijn de mogelijkheden wat ik zo interessant vind: voice feedback en .gpx ondersteuning. All you need.

Op de racefiets of MTB heb ik liever niet een apparaat op mijn stuur, zeker niet aangezien die "zooi" ook nogal prijzig is (Garmin enz) en de huidige generatie mobieltjes.. het toch al kunnen en beter! :o Na lang zoeken heb ik voor een zeer schappelijk zo niet bespottelijk goedkoop prijsje van 15 euro precies wat ik wilde: GPS navigatie via voice voor op de fiets, via oordopje. Maar onderweg hoef je je telefoon nooit uit de zak te halen, mocht je verkeerd rijden, de "stem" wijst je terug naar de route dmv handige aanwijzingen ("off-route 120m, turn to 8" wat betekent dat je 120 meter van de route af bent en dat je ten opzichte van je huidige richting naar 8 uur op de klok, linksachter dus moet gaan). Let op, er wordt geen nieuwe route verzonnen zoals een TomTom dat doet. Je mag echter wel afsnijden, de app gaat dan gewoon verder zonder tussenkomst. Dat soort eigenschappen noem ik volwassen.

Praktijk: ik laad een .gpx file in Run.GPS trainer UV en stop mijn android telefoon in de zak met 1 oordopje in m'n oor en gaan met die banaan. Alles wat ik weten moet én wil komt via je oor binnen en ik kan me prima op de omgeving en verkeer concentreren. Enig nadeeltje, je hebt 1 oor minder, althans ik gebruik goede in-ears, dan hoor je met dat oor niets meer van de buitenwereld. Uiteraard ga je niet met beide dopjes in je oren, dan weet je zeker dat je een keer wordt overreden, veiligheid gaat voor.

.gpx bestanden zijn te vinden op internet, weid verspreid. Tevens, met enige handigheid zeer goed te editten of zelf aan te maken! Zie de community server van GPS-Sport.net. Geweldige online map tool, die gebruik maakt van OpenStreetMap, GoogleMaps en meer, naar keuze.

Ervaring tot nu toe: vrij beperkt, 2 uur gebruikt (dikke sneeuw hier in het oosten....), maar de voice feedback is behoorlijk nauwkeurig, ik was de enige die fouten maakte, niet het programma. Is natuurlijk ook zeer afhankelijk van de nauwkeurigheid van je .gpx file.

Ik log mijn race-ritten al 2-3 jaar via de Sports Tracker van Nokia, welke nu niet meer van Nokia is. Gelukkig kon ik de gewenste ritten die ik op de telefoon zette nog exporteren naar .gpx! Andere tracking software zoals Endomondo enz kunnen dit ook gewoon via de site, ook van anderen mits ze het gedeeld hebben. Kortom, genoeg bronnen!

Belangrijke aandachtspunten: accutijd van je mobiel! Ik heb een HTC Desire, ik ging in 1 uur 43 min van 98% naar 78%, incl open dataverbinding (3g/gprs) en GPS aan ;). Ik vind dit zeer acceptabel, 4-5 uur moet te doen zijn zo niet langer, zeker ook als ik de dataverbinding uitzet natuurlijk! Maar wellicht zijn andere telefoons níet zo zuinig met hun interne GPS. Let daar dus op! Voor op de racefiets zijn natuurlijk juist de ritten van 100-200km interessant i.c.m. met zoiets en dan zit je al snel 3-8 uur te GPSen (pauze, vergeten uit te doen enz enz).

[ Voor 9% gewijzigd door dinkelover op 16-12-2010 17:59 ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen!

Ik zit te overwegen om een Garmin Edge 705 of 800 aan te schaffen.
Heeft iemand hier ervaringen mee, en kan iemand mij vertellen wat de beste keus is?

Groetjes Lisanne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-09 13:43
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 18:57:
Hallo mensen!

Ik zit te overwegen om een Garmin Edge 705 of 800 aan te schaffen.
Heeft iemand hier ervaringen mee, en kan iemand mij vertellen wat de beste keus is?

Groetjes Lisanne
Hallo Lisanne,

Op volgende link kan je reviews terugvinden (zowel de 705 als de 800 zijn hier getest):

http://www.dcrainmaker.com/p/product-reviews.html

Veel succes met je uiteindelijke beslissing en aankoop (heb zelf geen van beide, maar het zien me er wel heel interessante toestelletjes uit)

Groeten,
Dirk.

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-09 15:12
Ik ben mij ook aan het orrienteren op een nieuwe gps, maar blijf bij Garmin hangen bij de keuze tussen de GPSmap 62s en de Oregon 450.

Iemand hier die toevallig beide heeft gebruikt (of 1 van beide)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ondertussen de Edge 800 aangeschaft. Al mee getourd, genavigeerd etc.. Werkt helemaal super. Heb hem in combinatie met hartslag en cadans meter en dat geeft mij alle informatie tijdens en na de rit die ik wil weten.
Super geweldig ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDutchChief
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-09 10:42
Ik heb een Android met wat navigatiesoftware erop, oa Locus Pro. Opladen kan ik met mijn naafdynamo en die Locus kan bijna TomTommen voor de fiets. In ieder geval kan ik Open Cycle Map zien en gpx-bestanden daarover heen leggen om een van te voren bedachte route te kunnen zien. Nu is dat TomTommen niet echt nodig, maar ik overweeg een Windows Phone 8 aan te schaffen. Ik zie daar echter maar een paar Apps die in de buurt komen, Outdoor Explorer en SimplOSM. Maar weinig gebruikservaringen. Zijn er onder jullie die toevallig deze Apps gebruiken of er nog meer weten. Het gaat mij vooral open Open Cycle Maps en gpx-bestanden op WP8 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Een stuk mooier is OsmAnd. Het is een echte navigatie app met zijn ingebouwde routing engine. Met Lotus kun je alleen van de guide functie gebruik maken, tenzij je handmatig een navigatie route maken van de geïmporteerde GPX. Pas dan heb je een soort navigatie functie, maar het eist een toenemende stap.

Met OsmAnd, moet je gewoon je GPX importen en vervolgens kun hem makkelijk navigeren, zelfs op de open cycle maps die de knooppunt netwerk tonen.

Ik moet ook zeggen dat met de Android app Fiets, kun je heel eenvoudig een knooppunt route maken in een paar seconden voor een snelle rit of rondje en daarmee kun je ook kijken op de open cycle map of je het goed volgt (zonder echte navigatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb ook OsmAnd op m'n toestel staan. 10 gratis downloads. En dat is doorgaans meer dan zat. Routeerbare kaarten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Maar helaas is de Open Cycle Maps download niet gratis voor offline gebruik, in feit zijn ze heel duur. Voor heel Nederland street level kaarten heb je ongeveer 200.000 tiles nodig. Maar je moet 10EUR betalen voor elke 40.000 tile bundel. Maar de tiles zijn gewoon gratis als je ze cached hebt. En als je een data verbinding heeft dan heb je er geen probleem mee.
Pagina: 1 2 Laatste