Hoofdcategorieën
Topicacties

[PC] Team Fortress 2, deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 oktober 2003

quote:
LUH-3417 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:21:
Daarnet sinds een paar dagen weer op de GoT-server gespeeld, maar kennelijk is het daar ook Pyro Fortress 2. Vooral jammer dat de meeste mensen er geen kont van bakken. Is een class limit echt geen idee?

Laat ze alsjeblieft naar de achievementservers gaan, daar die troep grinden en dan weer gewoon TF2 spelen. Bah zeg.
Hetzelfde probleem. Ik zie op veels te veel servers dat er zo 6-8 pyro's in 1 team zitten. Het is jammer dat er geen demoman unlocks zijn, want als je merkt hoeveel ik er al heb opgeblazen... De meeste pyro's trappen namelijk nog steeds in stickies die verborgen zijn om een hoekje. :+

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

Reg. datum: 24 juli 2006

Wat is het probleem? Als je eigen team zuigt omdat iedereen pyro is ga je lekker naar het andere team als demo of sniper ... en dan neem je wraak ..... dan leren ze het wel af.

quote:
Kain schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:31:
Wat is het probleem? Als je eigen team zuigt omdat iedereen pyro is ga je lekker naar het andere team als demo of sniper ... en dan neem je wraak ..... dan leren ze het wel af.
Probleem is dat beide teams elk 6-8 pyro's hebben. En er is niets dommers om te zien dan twee pyro's die elkaar in de fik proberen te zetten.

Ik ben ook voor een class limit-systeem gebaseerd op het aantal spelers binnen een team die standaard aan staat (zodat server-admins dit zelf uit kunnen zetten indien gewenst).

[edit]
Aan de andere kant: als spy 4 snipers achter elkaar neersteken op 2fort heeft ook wel wat. :+

The Zep Man wijzigde dit bericht 24-06-2008 19:41 (7%)

"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."

Maar het leuke van TF2 is dat je met elkaar kunt afspreken om allemaal één class te gaan en zo het andere team te ownen als ze niet op tijd counteren.

[GoT]BastiaanN

quote:
Kain schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:08:
Geweldig die dollarkoers ..... jij rijd zeker geen auto ?
Ik bedoel het ook in het opzicht van online aankopen ;)

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Houd het ontopic

Terr wijzigde dit bericht 24-06-2008 20:24 (86%)

Reg. datum: 26 juli 2006

quote:
Kain schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 19:43:
Maar het leuke van TF2 is dat je met elkaar kunt afspreken om allemaal één class te gaan en zo het andere team te ownen als ze niet op tijd counteren.
Dat is zeker leuk, maar misschien is het een goed idee om tijdens de updates bepaalde classes te limiten. Dik de helft van alle servers houdt nu pyro vs pyro-matches, met hier en daar een verdwaalde demoman als scheidsrechter. Ik speel juist graag op GoT omdat daar vaak teams zijn te vinden die proberen samen te werken, na te denken en te winnen, maar daarnet was het gehalte van gelatexde achievement-jagers me iets te hoog.

Reg. datum: 07 november 2000

Op teamfortress.be is een thread gestart om te bepalen of er animo is voor class limits.

Had trouwens gisteravond nog steeds maar 23 medic achievements, dus ben de rest maar bij elkaar gaan farmen (speel best veel medic, ben eigenlijk wel benieuwd naar de wapens). House Call is bugged voor mij, die wordt gewoon helemaal niet getriggerd. Anyway, paar uurtjes achievements gegrind, mijn stats overhoop gehaald (klopten voorheen precies, nu 91 kills als medic enzo)....

paar uur later patchen ze de medic achievements 8)7

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Reg. datum: 01 mei 2003

Het spel moet eigenlijk zelf dusdanig in balans zijn dat class limits niet nodig zijn.
Maar als ze elke keer maar 1 class achievements geven, zou ik voor de betreffende class bijvoorbeeld een limiet van 3 zetten bijvoorbeeld. Totdat de hype weer overgewaaid is.

Pain is weakness leaving the body.

Woest [GoT]
Reg. datum: 03 februari 2005

Ik zal het ook nog even crossposten, maar mijn mening over classlimits is dat ze het probleem beperken, niet oplossen. Dan krijg je bijvoorbeeld met classlimit 2 of 3 (wat ik echt de max vind voor pyro's in bijna elk level), dat in 90% van de gevallen diegene de spots bezetten die NIET bezig zijn met het team, maw achievements whoren of gewoon vervelend willen zijn.

Ik spreek uit ervaring mbt servers waar scouts en snipers een classlimit hebben.

De echte oplossing is gewoon dat alle regulars NIET gaan achievement whoren op #1. Het is een mentaliteits probleem, dat je niet oplost met allerlei foefjes aan de serverkant. Er zijn altijd (zeker in de avond) een groot aantal regulars op de server, die het forum lezen en weten dat dit niet gewenst gedrag is. Wij (de regulars) moeten het voorbeeld geven aan de rest, en de admins moeten hard zijn voor ons door actief te warnen en eventueel te kicken. Dus ook niet, "aaaah ik wil even nog die spy burnen zodat ik die en die achievement krijg, daarna pak ik een andere class".

De admins zelf moeten natuurlijk dan helemaal een schoolvoorbeeld zijn.

Overigens vind ik ook de paar dagen nadat nieuwe classupdates uit zijn, achiev whoren tijdelijk toe te staan op #1 dubieus. Je geeft namelijk dan een verwarrend signaal af. Nu mag het wel en waarom straks niet? #1 is voor teamwerk, en daar horen pyro's bij maar geen 6 of 8.

Kiphaas7 wijzigde dit bericht 24-06-2008 21:52 (3%)

E6600 @ 3.03 Ghz @stock vcore @ scythe ninja | 2GB Corsair 5400CL4 | Geforce 7800GT

Reg. datum: 22 november 2000

Net weer even op Steamstats zitten kijken. Die medic achievements patch heeft wel geholpen met milestone 3. 4,3%, laatste keer dat ik keek zat die rond de 1,6% of zo. Dat betekent dat gemiddeld bijna 1 op de 20 medics dus met een ubersaw rondloopt. Ik betwijfel of het snel boven de 10% komt.

quote:
Kiphaas7 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:50:
Ik zal het ook nog even crossposten, maar mijn mening over classlimits is dat ze het probleem beperken, niet oplossen.
Beperken is goed (beter als niets doen). Je kan later de beperking weer opheffen zodra de bui over is. Een admin kan niet 24/7 beschikbaar. Een class limit wel.

Reg. datum: 20 augustus 2006

quote:
The Zep Man schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:45:
[...]
Beperken is goed (beter als niets doen). Je kan later de beperking weer opheffen zodra de bui over is. Een admin kan niet 24/7 beschikbaar. Een class limit wel.
zo vaak zijn er niet meer als 4 pyro's meer, wat nog steeds een beetje veel is maar je ziet ook regelmatig 4 soldiers of demo's

Reg. datum: 07 november 2000

quote:
CapTVK schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:04:
Net weer even op Steamstats zitten kijken. Die medic achievements patch heeft wel geholpen met milestone 3. 4,3%, laatste keer dat ik keek zat die rond de 1,6% of zo. Dat betekent dat gemiddeld bijna 1 op de 20 medics dus met een ubersaw rondloopt. Ik betwijfel of het snel boven de 10% komt.
Afgelopen maandag avond stond de teller op 2.5%, ik kwam er toevallig langs.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

* * * * *
Reg. datum: 23 september 2000

Ja natuurlijk zijn er meer pyro's dat is de hele bedoeling van die achievements, mensen pushen om een bepaalde class te spelen en te leren wat de voor-, en nadelen zijn.
Ik vind het echt helemaal geen probleem dat er veel mensen pyro spelen nu en als je een beetje de andere classes beheerst dan moeten die pyro's weinig problemen opleveren lijkt me.

[www.zydell.net] webdesign, webscripting & grafische vormgeving

Werd ik gisterenavond weer uitgemaakt voor ene moonroach... :'(

Al die pyro's trekken vanzelf bij, sowieso merk je al dat ze op een gegeven moment van class wisselen zodra je ze met demo of sniper van de map af knalt. Gewoon even doorbijten denk ik... ;)

|| Division Brabant || Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker. || Specs ||

Shabba FC olé olééé!

Die steam stats zijn wel vaag. Zo te zien heeft bijna de helft van alle spelers het nog nooit gepresteerd om 5 kills achter elkaar te halen. Wat ik ook wel vreemd is is dat er meer spelers zijn met 7500 heal points dan met Surgical prep. Surgical prep is wel de allermakkelijkste achievement.

Maar dat achievements door velen zwaar gefarmd worden kan je wel zien dat er 10 keer zo veel mensen met Sawbones dan met Chief of staff zijn. Ook Peer review scoort verdacht hoog...

Overigens staat mijn Does It Hurt When I Do This? score volgens mij op 1 van de benodigde 50, en ik speel best vaak medic.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!"

MEDIC!

In snap zowiezo niet waarom spelers niet even wisselen als ze in een team zitten met het merendeel van één soort, achievements krijg je toch wel uiteindelijk. Laatst zat ik ook in een team en we hadden nog maar 1 CP over, dus ik switchte naar Engineer, omdat we er geen één hadden. 2 andere liepen langs en dachten, hé dat is een goed idee en opeens hadden we een engineer overschot. Moet ik dan als nieuwe speler op zo'n moment doorhebben dat dat geen goed plan is? :(

Over achievements: Ik ben ze langzaam spelenderwijs aan het halen en aangezien ik medic leuk vind om te spelen, zit ik daar ondertussen op 8. Nu heb ik steam vriendjes nodig voor mijn übercharge 10 van je vriendjes achievement. Zijn er hier mensen die er geen bezwaar tegen hebben als ik je in mijn friendlist gooi?
[GoT]BastiaanN

Gisteren het spel voor het eerst gespeeld, erg verslavend als je er eenmaal een tijdje mee bezig bent! Ik ga vandaag maar eerst eens wat archievements grinden.

Ik heb alleen een klein probleem, Ongeacht wat ik bij de video-settings instel op sommige willekeurige momenten als er bijv. veel mensen om me heen zijn blijft het spel even 2 á 3 seconden hangen incl. het geluid (krijg je zo'n kapotte cd effect). Heb alle niet-vitale background processen en virusscanner al afgesloten maar dat mocht ook niet baten. Zijn er misschien meer mensen die hier last van hebben?

Het gaat om dit systeem: gallery: bastiaanN

"The nice thing about standards is that there are so many of them to choose from."

Life is just a ride.
Reg. datum: 11 oktober 2006

Ik geef bij deze ook even mijn mening over de class limits. Ik ben tegen class limits.

En wel omdat als ik in een team zit en ik vindt bijvoorbeeld dat we teveel snipers hebben is het eerste wat ik schreeuw door mijn mic "guys we dont need so many snipers" en veelal zie je dan dat de regulars een class kiezen die meer nodig is.
Hetzelfde geldt voor een tekort aan een class (veelal medic) dan ga ik of zelf die class of als ik erin zuig galm ik weer eens in mijn mic.

Mijn punt is dus, er moet gewoon iemand in het team zijn die het voortouw neemt en de rest volgt wel. Dit werkt het beste als die persoon een mic heeft en een got tag met een nummertje heeft omdat om 1 of andere reden mensen dan beter luisteren.

Just my 2 cents.

(dit pyro gebeuren is tijdelijk en vind ik niet een reden om class limits erop te gaan zetten).
Reg. datum: 26 juli 2006

Ook geen tijdelijke classlimits? Maar ik snap ook wel weer wat andere mensen zeggen: ik zou ook gefrustreerd raken als ik drie demoman de class vol zie prutsen terwijl ik zelf het idee heb dat ik nuttiger zou zijn als demoman.

Ik schreeuw niet door microfoons, maar laat vaak genoeg via de chat horen dat 3 snipers in een team niet echt de beste manier is om dustbowl stage 3 cap 2 te pakken, of dat we meer pyro's moeten hebben, omdat we anders wel eens, *gasp*, een kans zouden maken om te winnen! Ik geloof in de goede bedoelingen van regulars en veel anderen, maar de helft van de server is vaak gevuld met zomaar mensen die ergens vandaan komen en die denken 'Steek die microfoon maar in je hol, ik vlam alles plat en speel Last Man Standing/Deathmatch'.

@Gonzo: Je kan via Steam zien met welke spelers je recent gespeeld hebt. Ik heb op een gegeven moment iedereen waarmee ik in een game zat toegevoegd. Als je altijd op dezelfde servers speelt, krijg je vanzelf dezelfde mensen in de games en als je ze ubercharged, krijg je die achievement vanzelf. Alleen wel rekening houden met verbaasde Russen die vragen waarom je ze in Godsnaam toegevoegd hebt aan je friendlist. :)

Life is just a ride.
Reg. datum: 11 oktober 2006

quote:
LUH-3417 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:04:
Ook geen tijdelijke classlimits? Maar ik snap ook wel weer wat andere mensen zeggen: ik zou ook gefrustreerd raken als ik drie demoman de class vol zie prutsen terwijl ik zelf het idee heb dat ik nuttiger zou zijn als demoman.
Tijdelijke classlimits vind ik helemaal poep om eerlijk te zijn.
Ten eerste geef je geen duidelijk statement dan en ten tweede krijg je dan het probleem van waarom nu wel en gister niet.

Ps: ik schreeuw ook niet echt maar zeg het gewoon.

Kom op zeg ... geen class limits .... TF2 is daar nooit voor bedoeld geweest. Dit is een fun game die zich zelf niet te serieus neemt. Laat iedereen lekker zelf de klasse spelen die hij wil spelen ....

CiPHER

Ik ben oook sterk tegen class-limits. Iedere speler moet voor zichzelf kunnen bepalen welke class hij speelt. Als de server-admin dat voor spelers gaat doen zoek ik een andere server.

Ja, momenteel zijn er meer pyro's dan voorheen. Net als dat er meer medics zijn als voor de medic-pack. En dat is precies de reden dat de achievement-packs in deze volgorde worden uitgegeven; populariteit van classes boosten.

Maar ook met 6 pyro's in je team kun je prima winnen. Kwestie van je aanpassen aan de situatie, dat waar het hele spel om draait.

Nadeel is wel dat nu veel newbs ook met pyro rondlopen, wat een rommelig idee geeft. Met een class-limit voorkom je dat niet maar maak je het alleen maar erger; de betere spelers kunnen geen pyro meer omdat de newbs die slots bezet houden.
Ik zou dus opteren om het te laten zoals het is.
Reg. datum: 27 augustus 2004

Classlimit gaat denk ik toch niet door. Heb nooit iemand horen klachen.

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: