Gathering of Tweakers

Quicksearch
Hallo,

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van deze media speler en in het algemeen erg tevreden. Ik loop echter tegen een paar problemen aan die ik niet goed kan oplossen.

1. Als ik de meegeleverde mediaserver software installeer en mappen deel, wordt de mediaserver wel zichtbaar in het menu op de speler maar als ik dan iets wil afspelen krijg ik "Fout 410 server bestaat niet". Upgrade naar versie 45 hielp niets. In windows gedeelde mappen op dezelfde PC zijn probleemloos af te spelen

2. Als ik een film afspeel via een externe USB schijf (WD 320 GB, 2.5") loopt de speler na enige tijd ook vast

Iemand suggesties?

technisch geneeskunde

quote:
Cybergyn schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:28:
Hallo,

Ik ben sinds enkele dagen in het bezit van deze media speler en in het algemeen erg tevreden. Ik loop echter tegen een paar problemen aan die ik niet goed kan oplossen.

1. Als ik de meegeleverde mediaserver software installeer en mappen deel, wordt de mediaserver wel zichtbaar in het menu op de speler maar als ik dan iets wil afspelen krijg ik "Fout 410 server bestaat niet". Upgrade naar versie 45 hielp niets. In windows gedeelde mappen op dezelfde PC zijn probleemloos af te spelen

2. Als ik een film afspeel via een externe USB schijf (WD 320 GB, 2.5") loopt de speler na enige tijd ook vast

Iemand suggesties?
2. Heb je je ext HDD dan alleen via usb aangesloten of ook met een stroomkabel?

Lian Li A16 Black // DS3 rev3.3 // e4300@3006Mhz - Scythe Ninja/SilenX Ixtrema // Team Xtreem Dark 4x1GB // Asus 8800GTS 320MB // X-Fi XtremeMusic // Seagate 250GB // Antec NeoHE 500W // Iiyama E2200WS // Speedlink Medusa 5.1 // Hercules XPS 5.1 70

quote:
psychoclown schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 10:52:
[...]

2. Heb je je ext HDD dan alleen via usb aangesloten of ook met een stroomkabel?
ik gok dmv usb, ivm 2.5" hd

quote:
Hansje22 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:00:
[...]

Inderdaad alleen via USB, er zit geen stroomkabel bij

technisch geneeskunde

quote:
Hansje22 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:00:
[...]

Ja maar vraag het even voor de zekerheid :)
quote:
Cybergyn schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 11:09:
[...]

Inderdaad alleen via USB, er zit geen stroomkabel bij
Ok probeer eens via een ext 3.5' hdd als dat mogelijk is.
Het wil namelijk niet met elke ext 2.5' hdd dat je genoeg stroom via de usb krijgt.

Lian Li A16 Black // DS3 rev3.3 // e4300@3006Mhz - Scythe Ninja/SilenX Ixtrema // Team Xtreem Dark 4x1GB // Asus 8800GTS 320MB // X-Fi XtremeMusic // Seagate 250GB // Antec NeoHE 500W // Iiyama E2200WS // Speedlink Medusa 5.1 // Hercules XPS 5.1 70

Reg. datum: 17 augustus 2008

quote:
xtramind schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:09:
[...]

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb NFS via Windows Services for Unix geïnstalleerd precies zoals beschreven in de - in de FAQ van deze topic aangehaalde - handleiding en kon daarna - net zoals bij het reguliere delen van directories in windows - via een extra NFS share tabje bij de eigenschappen van de gewenste directory een naam aan de share geven (bijv Films). Ik roep die dir vanuit CFULLHDMA aan met nfs://192.168.1.110:Films (dus zonder slash en hoofdlettergevoelig) en dat werkt als een speer. Geen haperingen of schokkerig beeld meer bij 1080p full HD films. Let wel op je firewall, want die was het er bij mij eerst niet mee eens dat de CFULLHDMA toegang probeerde te krijgen.
Het is gelukt! Wat was het probleem? Ik kan niet vinden waar je de publieke naam ingeeft in ProNFS. Dus maar even een andere geinstalleerd (Allegro). Hier kun je een publieke naam ingeven, bijvoorbeeld /Films. Vervolgens kun je op de Conceptronic inderdaad de NFS mount benaderen door nfs://192.168.1.7:/Films. HD content perfect weergegeven zonder stotteren, de ideale oplossing (als je geen exterene harddisk in de kamer wilt hebben). Misschien ga ik in de toekomst nog een NAS aanschaffen, maar voorlopig maar even via de PC. Tot op heden zeeeer tevreden met dit apparaat.

Reg. datum: 17 augustus 2008

quote:
psychoclown schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 12:05:
[...]

Ja maar vraag het even voor de zekerheid :)

[...]

Ok probeer eens via een ext 3.5' hdd als dat mogelijk is.
Het wil namelijk niet met elke ext 2.5' hdd dat je genoeg stroom via de usb krijgt.
Is er een lijst met 2.5' hdd die het wel doen? Op zich is het een mooi systeem als je niet elke keer je harddisk apart aan en weer uit moet zetten maar als deze aan en uit gaat als je de mediaspeler aan of uit zet.

Ik heb ook eens even wat vraagjes;

is het al mogelijk ergens hard in te stellen dat hij automagisch de mapinhoud sorteerd?

en is het mogelijk om via USB er een DVD speler aan vast te hangen zodat hij ook gelijk een DVD speler word?

Merci!

Reg. datum: 10 juli 2008

quote:
Pruttelpot schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 10:49:
Ik heb ook eens even wat vraagjes;

is het al mogelijk ergens hard in te stellen dat hij automagisch de mapinhoud sorteerd?

en is het mogelijk om via USB er een DVD speler aan vast te hangen zodat hij ook gelijk een DVD speler word?

Merci!
Dat is helaaaas niet mogelijk op beide gevallen trouwens! :(

Cayu wijzigde dit bericht 25-08-2008 14:26 (3%)

quote:
Cayu schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:25:
[...]

Dat is helaaaas niet mogelijk op beide gevallen trouwens! :(
Pot jan drie dubbeltjes.

Moet nog het een en ander aan verbeterd worden dus.

Wat meer customization opties lijkt me ook erg welkom. Bijvoorbeeld dat je er een USB stick in kan proppen waar je custom software op kan installeren. Een beetje het idee van de mediaplayer van Freecom, daar is een enorme levendige comunity van met heel veel 3rd party mods ed.. Dat mis ik wel voor deze player moet ik zeggen..

Let the Zen flow. Shit a leak!

quote:
Dit punt is onder behandeling en zo staat het ook op de bugtrack pagina.

Plaats daar ook eventueel je feature request voor direct DVD support.

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

gisteren ook dit apparaat aangeschaft, helaas nog niet kunnen genieten van de mogelijkheden, het volgende doet zich namelijk voor:

Als ik de meegeleverde mediaserver software installeer en mappen deel, wordt de mediaserver wel zichtbaar in het menu op de speler dan klik ik OK op een willekeurig bestand, daarna zwart scherm met in de rechterbovenhoek een gele ronddraaiende cirkel die even later tot stilstand komt, dit blijft zo enkele minuten en dan de melding "Fout 410 server bestaat niet". daarna krijg ik op mijn plasma het volgende te zien: bezig met zoeken naar servers, dit blijft eindeloos op het scherm staan, als ik op de Pc via de Concepttronic HD media server dan de service stop en daarna service starten krijg ik wel degelijk weer de conceptronic te zien, ik moet alleen niet te lang wachten met OK te drukken anders krijg ik de melding bezig met zoeken naar servers, iemand een oplossing voor mij?

net gebeld met de helpdesk van Concentronic: advies terug naar de winkel!

aanvulling:

getest door Informatique en nieuw exemplaar meegekregen:

alles opnieuw aangesloten en bij het kiezen van een videobestand: Fout 410 server bestaat niet!!!!!!

wat nu?

surfing john wijzigde dit bericht 28-08-2008 16:41 (24%)

Niet toevallig de firewall op de server die aanstaat ???

Kun je vanaf de server je FullHDMA pingen ?

Hoe zit eea aangesloten ??? Alles op een ADSl/kabel router, of op een losse switch ??

sailsoft5 wijzigde dit bericht 28-08-2008 17:34 (13%)

firewall op mijn PC heb ik toestemming gegeven voor de Conceptronic

hoe ging dat ook alweer vanaf de Pc pingen?

op de Conceptronic zie ik staan:

IP 192.168.x.xx
subnet 255.255.255.0
gateway 192.168.1.254
dns 192.168.1.254

alles zit aangesloten op een ADSL router met kabels

Pingen doe je vanuit een commandbox (Start/uitvoeren cmd).
Dan type je ping 192.168.x.xx (ip adres van je cfullhdma.

ik krijg als melding: doelhost is niet bereikbaar
(helaas moet ik nu voor een uurtje weg)

surfing john wijzigde dit bericht 28-08-2008 18:49 (29%)

Tja, als dat al niet lukt dan houd de rest ook al snel op ja....

Zitten beide systemen (server en cfullhdma) wel in zelfde subnet (192.168.1.) ?
Geef de volledige IP adressen van beide eens. Is lokaal, dus kan geen kwaad ze hier te melden.

subnet PC/Conceptronic 255.255.255.0

gateway PC/Conceptronic 192.168.1.254

DNS PC/Conceptronic 192.168.1.254

Ging me om het IP adres van beide :-)
Maar aan de rest van de instellingen te zien zitten ze beide wel in 192.168.1.x

Ze zouden elkaar dus gewoon netjes moeten kunnen bereiken, en dus ook pingen.
Geen typefout gemaakt ? Commando is dus ping 192.168.1.x (IP adres van cfullhdma).

oh dat begreep ik even niet, ze zitten inderdaad allebei op 192.168.1.xx
met op de laatste twee cijfers 1 verschil

en ik heb alles correct getypt de melding is exact:
antwoord van 192.168.1.xx (ip van PC) de doelhost is niet bereikbaar

moet ik iets op de Zyxel modem/router instellen misschien?

trouwens hartstikke mooi dat je probeert mijn probleem op te lossen!

mijn externe usb HD eraan gehangen, dat werkt dus wel perfekt,
tevens ook mijn router gereset maar zonder resultaat.

surfing john wijzigde dit bericht 28-08-2008 21:54 (66%)

Ping voor de grap eens naar je gateway (router) op 192.168.1.254
Geeft die wel een reply ?

die geeft een reply

surfing john wijzigde dit bericht 28-08-2008 23:06 (72%)

Ik vertrouw toch je server niet. Zet je firewall eens tijdelijk helemaal uit. Gebruik je de FW van windows zelf, of zonealarm ofzo ???

Of anders eens met een andere PC/Notebook proberen ?

PC tools firewall en dat is dus de boosdoener, geen melding meer en alle films zijn perfekt af te spelen, dan maar op zoek naar een andere firewall!!
hartstikke bedankt sailsoft5!!!!!

surfing john wijzigde dit bericht 29-08-2008 09:54 (10%)

Hehe, was in ieder geval wel veilig ;-)

enjoy...

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws