Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Jungian schreef op zondag 25 mei 2008 @ 01:05:
[...]

Toevallig ook ASS-support (waarbij embedded font support het helemaal af zou maken) ?

In het changelog zie ik
code:
1
2
v01.08.07
1. Support MKV built-in subtitle.

staan, maar dat zegt vrij weinig.
geef me een bestand met ASS support en we gaan het bekijken ..

.... Geek / Freak with computers? Want a job? E-mail me ..

Mvix MX780|Traktor 3|Xone 3D

HDMI 1.1
Released May 20, 2004.

Added support for DVD Audio.

[edit] HDMI 1.2
Released August 8, 2005.

Added support for One Bit Audio, used on Super Audio CDs, up to 8 channels.
Availability of HDMI Type A connector for PC sources.
Ability for PC sources to use native RGB color-space while retaining the option to support the YCBCR CE color space.
Requirement for HDMI 1.2 and later displays to support low-voltage sources.

[edit] HDMI 1.2a
Released December 14, 2005.

Fully specifies Consumer Electronic Control (CEC) features, command sets, and CEC compliance tests.

DJuice

Reg. datum: 04 februari 2007

Is het bij de CFULLHDMA ook mogelijk om Art and movie database in html using Moive Collector te gebruiken zoals bij de popcornhour

Top zeg, vrijdag besteld, zaterdagochtend tnt mannetje aan de deur! Op het eerste gezicht prima apparaat, alles voelt solide aan en alle kabels die je maar nodig zou kunnen hebben zitten erbij. Verder nog weinig tijd gehad om er echt mee te spelen, maar komt deze week wel goed...
quote:
zeroday schreef op zondag 25 mei 2008 @ 09:58:
geef me een bestand met ASS support en we gaan het bekijken ..
Ik heb er nu een aantal uurtjes opzitten, maar een kleine sample Matroska/MP4 met een ASS-subtitle stream is blijkbaar nergens te vinden... -knip-

Jungian wijzigde dit bericht 01-06-2008 11:06 (18%)

Last.fm | "I don't care who uses what, as long as they're not coming to me for tech support"

Erg interessant apparaat.
Heb al een NAS apparaat van COnceptronic en ben daar zeer over te spreken en zou mooi zijn in combinatie met dit apparaat.
Mijn vraag is eigenlijk hoe verhoud dit apparaat zich in de vergelijking tot de Popcorn A100.
Specs lijken een beetje hetzelfde ook de chipset, misschien dat iemand meer info heeft!

Ik zit er aan te denken om dit apparaat aan te gaan schaffen, echter pas als ik ben verhuisd.
Omdat ik in het nieuwe huis alles meteen goed aangesloten wil hebben, wil ik graag weten of het volgende mogelijk is.

Mijn computer maakt via een WIFI verbinding contact met mijn router, deze router staat bij mijn tv en de CFULLHDMA wordt via een netwerkkabel aangesloten op de router. Hierdoor zou ik in principe al in staat moeten zijn om de beelden van mijn pc af te streamen, maar ik besef dat dit niet vlekkeloos zal gaan verlopen ivm draadloze verbinding. Daarom wilde ik een externe harde schijf via USB koppelen aan de CFULLHDMA.
Kan ik via mijn computer bestanden op de externe harde schijf zetten, als deze verbonden is met de mediaspeler? Of te wel, kan ik via de draadloze verbinding, via de mediaspeler de harde schijf benaderen vanaf mijn computer?
Ik vrees zelf dat dit niet zal gaan lukken en dat ik voor dit geintje een externe harde schijf zal moeten nemen met netwerk mogelijkheid (welke dan eventueel via USB gekoppeld wordt aan de CFULLHDMA), of dat ik de harde schijf steeds los moet koppelen en aan mijn pc moet hangen als ik bestanden wil toevoegen.

Iemand een idee of mijn plan kan werken?

rbertens wijzigde dit bericht 25-05-2008 20:34 (5%)

Als de usb hdd is aangesloten op de cfullhdma, dan kun je de hdd niet vanaf je pc benaderen.
Als de usb hdd is aangesloten op de pc, dan heb je mogelijk een probleem bij het draadloos streamen. Maar misschien heb je geluk en geeft dat geen probleem. De cfullhdma heeft een Samba client waarmee het mogelijk is bestanden van een pc rechtstreeks te benaderen. Je hebt dus geen media server nodig. Het is pure dataoverdracht. Je wlan signaal moet dan wel sterk genoeg zijn.
Maar je gaat verhuizen. Dat is toch de gelegenheid om alles netjes bedraad te connecteren? Een nas is dan overbodig (en duurder).

Powered by Apple

Ik zit zelf erg te twijfelen tussen een apparaat als dit en het zelf bouwen van een htpc. Wie heeft er ervaring met beide en kan mij wat advies geven? Wat ik wil, is een speler, die eenvoudig in gebruik is, gebruikt kan worden zonder de tv aan te hebben, en 720P aan kan...
Reg. datum: 26 oktober 2007

een HTPC is veel te groot voor in de living te zetten... that's it :p terwijl die conceptronic maar zo groot is als een router die fanless is en GEEN geluid maakt en veel minder stroom verbruikt

djbase wijzigde dit bericht 26-05-2008 10:15 (21%)

Een HTPC te groot? In een mooie HTPC behuizing niet hoor, en ze zijn ook prima fanless te krijgen. Ik heb het zelf ook overwogen, maar een van de grootste voordelen van een HTPC vond ik ook meteen het grootste nadeel: je kan alles precies zo instellen als je wil. Dit geeft wel een enorme vrijheid, maar kost ook verschrikkelijk veel tijd. Met dit ding kan je simpleweg weinig aanpassen dus daar gaat de tijd niet in zitten. Goed met een HTPC kan je ook wel wat meer: internetten, spelletjes spelen, etc maar als ik dat wil pak ik m'n playstation wel of ga ik achter m'n pc zitten.
Ik heb overigens een klein probleempje: mijn live365 en windows logingegevens worden niet onthouden, ik moet ze elke keer als ik het apparaat uit en aan heb gezet opnieuw invullen. Erg irritant,is dit normaal? ik gebruik de laatste firmware van internet voor zover ik weet. Ook heb ik een aantal files die niet spelen, maar ik moet nog even kijken of deze files niet gewoon corrupt zijn, hier kom ik op terug.
ik zie deze 'bug' vermeld staan bovenin:
quote:
"- Ondertitels in ongewenste kleuren (geel en blauw al gezien). "
Waar komt dit voor?

Zover ik weet pakt de cfullhdma de informatie uit de IFO file, dus als daar gemeld staat dat ondertitels in een kleur blauw of geel moet komen, dan wordt dat ook zo getoond.

Dus zou je dit meer kunnen specificeren? Want het kan een verkeerde intepretatie gaan.

AAS bestanden specifieren kleur in MKV's onder andere, deze gebruiken externe fonts die mee in de MKV file zitten

@SIG69 een HTPC om jouw maat kost wel een pakje meer dan een gewone htpc en alsook de cfullhdma

Voor die DTS tracks, naar welke codec kan je deze best converten zodat de HDMI deze kan weergeven en als je via de spdif gaat ook nog eens getrouw is aan de verschillende boxen ? ac3 6ch of AAC HC 6 ch ?

djbase wijzigde dit bericht 26-05-2008 11:04 (3%)

quote:
zeroday schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:53:
ik zie deze 'bug' vermeld staan bovenin:
[...]
Waar zie je dit? Op een site waar je bugs kan melden / feature requests kan doen? Ik heb het hele topic nog een keer doorgespit maar kan niet echt een link vinden, ook op jou site niet. Heb oo knog wel een paar puntjes...
quote:
djbase schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:59:
@SIG69 een HTPC om jouw maat kost wel een pakje meer dan een gewone htpc en alsook de cfullhdma
Heb je helemaal gelijk in natuurlijk, heeft ook in mijn afweging meegespeeld om toch de cfullhdma te bestellen.

sig69 wijzigde dit bericht 26-05-2008 12:30 (29%)

quote:
sig69 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 12:29:
[...]

Waar zie je dit? Op een site waar je bugs kan melden / feature requests kan doen? Ik heb het hele topic nog een keer doorgespit maar kan niet echt een link vinden, ook op jou site niet. Heb oo knog wel een paar puntjes...
allereerste posting van de thread, de introductie ..
en dat daar bugs in vermeld worden vind ik best ok, maar dan moeten het wel geverifieerde bugs zijn.

bugs en gewenste functionaliteiten mag je me altijd, via m'n site, of via private e-mail melden ..