Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Drexciyan schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 02:07:
Weet iemand of de Panasonic HDC-SD7 nog een Europese release krijgt?
Kan er niets over vinden.
Niemand?
Heb Panasonic ook al gemaild, echter nog geen reactie.

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Heb er nog niks over gehoord. Wacht even de photokina af. Die is half september in Keulen.

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.

Wat ik niet helemaal snap aan de CCI site is dat Canon daar vrijwel alleen bovenaan staat, maar als je dan naar comparison kijkt bevelen ze je de Sony aan. Waarom staat die niet hoger dan?

Ik ben nu ook aan het kijken; heb het liefst iets met intern HD eigenlijk, maar de HF100 is ook een kandidaat.

Misschien nog even wachten op de HG20, of de Sony SR11. Verder zie ik geen opties.
JVC GZ HD5 leek me ook een goede camera, maar lees daarover eigenlijk alleen maar slechte dingen?

Voordeel van de Sony is dat ie werkt met mijn PS3?

critique me

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

quote:
Drexciyan schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 00:52:Niemand?
Heb Panasonic ook al gemaild, echter nog geen reactie.
Probeer Panasonic eens te bellen. Heb ik vorige week gedaan en werd direct goed en vriendelijk geholpen!
quote:
Phusebox schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:46:Voordeel van de Sony is dat ie werkt met mijn PS3?
Hoe bedoel je dat? Ik heb ook een PS3 maar zie die samenwerking nog niet direct.
De SDHC kaarten van Canon kunnen (als het goed is) ook in de geheugenkaartlezer van de PS3

quote:
Remco76 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:05:
[...]
[...]
Hoe bedoel je dat? Ik heb ook een PS3 maar zie die samenwerking nog niet direct.
De SDHC kaarten van Canon kunnen (als het goed is) ook in de geheugenkaartlezer van de PS3
geen idee, dat schrijven ze op de sony site, wat ze er precies mee bedoelen weet ik ook niet
Misschien dat je hem eraan kunt hangen en je video van je camera naar de ps3 kunt zetten?

critique me

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:11:
geen idee, dat schrijven ze op de sony site, wat ze er precies mee bedoelen weet ik ook niet
Misschien dat je hem eraan kunt hangen en je video van je camera naar de ps3 kunt zetten?
Ja maar dit kan dus ook met de SDHC kaarten bijv. Volgens mij is het meer een marketing truc van Sony. Natuurlijk is er comptabiliteit i.v.m. het afsprelen van de AVCHD bestanden, maar dat is niet specifiek voor de Sony camera.

denk toch dat de Canon HF10 of HF100 op dit moment het beste is als ik alles zo lees.
Binnenkort komt de HG20 en HG21, dus misschien dat de prijs dan nog wel wat zakt.

Zou wel graag de HF10 hebben met harde schijf, en omdat ie zwart is, maar die vind ik nog te duur eigenlijk.

critique me

quote:
mig29 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 01:27:
Heb er nog niks over gehoord. Wacht even de photokina af. Die is half september in Keulen.
quote:
Remco76 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:05:
[...]

Probeer Panasonic eens te bellen. Heb ik vorige week gedaan en werd direct goed en vriendelijk geholpen!
Bellen is niet meer nodig :)
Vandaag een mailtje ontvangen van het infocentre van Panasonic.
Ze hebben het nagevraagd en vooralsnog zijn er geen plannen om de SD7 in Europa uit te brengen.
Dat word dus import.

>Zou wel graag de HF10 hebben met harde schijf

De HF 10 heeft geen harde schijf hoor .

E6600 @ 3,6 GHZ, 8800 GTS, Striker Extreme

16 Gb intern geheugen....

quote:
Electromonkey schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:51:
>Zou wel graag de HF10 hebben met harde schijf

De HF 10 heeft geen harde schijf hoor .
ja zoals Remco zegt; flashgeheugen. Ik bedoel dus intern geheugen. Alhoewel 16gb natuurlijk ook niet veel is, en binnenkort komen de HG20 en HG21 die hebben wel een harde schijf

critique me

Wil je een camera met een harde schijf dan is de Sony HDR-SR11 een goed alternatief. Ik heb juist bewust gekozen voor flash geheugen. Geen bewegende onderdelen in de camera en geen eventuele bijgeluiden van de harde schijf. Ook is de camera lekker compact. 16 Gb is niet schrikbarend veel, genoeg voor ruim 2 uur HD materiaal. Ik ga het straks ook met name gebruiken als back-up. Als je SDHC kaartje vol is dat je nog ruim 2 uur door kan filmen.

quote:
Remco76 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:01:
Wil je een camera met een harde schijf dan is de Sony HDR-SR11 een goed alternatief. Ik heb juist bewust gekozen voor flash geheugen. Geen bewegende onderdelen in de camera en geen eventuele bijgeluiden van de harde schijf. Ook is de camera lekker compact. 16 Gb is niet schrikbarend veel, genoeg voor ruim 2 uur HD materiaal. Ik ga het straks ook met name gebruiken als back-up. Als je SDHC kaartje vol is dat je nog ruim 2 uur door kan filmen.
hmm toch komt de Canon beter uit de bus dan de SR11? En de HG20 is gewoon een update van de HF10 maar dan met hdd.

Bovendien zie ik nu dat er ook een HF11 komt, met 32gb intern geheugen... even afwachten wat de prijs wordt.

Tja geen bewegende onderdelen is ook wel weer waar, kom van een MiniDV af, echt perfecte camera (JVC GR-DX7 zo uit mijn hoofd), maar daar hoorde je idd vaak ook het geluid van de draaiende delen op de opnames.

Reden dat ik wil overstappen is omdat ik nu een HD tv heb en volgend jaar naar Amerika ga voor 2 weken, en dan denk ik dat het zonde is om dat nog in SD vast te leggen.

Phusebox wijzigde dit bericht 26-08-2008 20:20 (5%)

critique me

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:27:
[...]

ja zoals Remco zegt; flashgeheugen. Ik bedoel dus intern geheugen. Alhoewel 16gb natuurlijk ook niet veel is, en binnenkort komen de HG20 en HG21 die hebben wel een harde schijf
Ach 16Gb is ongeveer twee uur film (voor ¤ 35/kaarjte). Het is maar wat je niet veel noemt. Dat i.c.m. een imagetank of laptop en je kunt meer dan 30 uur kwijt op de huidige (gangbare) imagetanks maakt het n.m.m. het ideale opslagmedium.

Is die HF11 al aangekondigd voor Europa dan? Ik hoorde vorige week er ook een verkoper over, maar toen ik ging kijken op internet zag ik dat deze alleen nog maar voor Japan of Azie is aangekondigd.
Ik kon daar sowieso niet op wachten, ik vertrek over 2 weken naar Thailand en wil daar dus ook lekker gaan filmen. En die SDHC kaarten worden na verloop van tijd alleen maar groter en goedkoper, daar ben ik van overtuigd. Zoals swiebert al aangeeft kun je eenvoudig de video overhevelen naar bijv. een externe harde schijf en kun je weer lekker verder filmen.

Op Kieskeurig staat de HF 11 voor rond de 1200 euro .

E6600 @ 3,6 GHZ, 8800 GTS, Striker Extreme

quote:
Electromonkey schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:06:
Op Kieskeurig staat de HF 11 voor rond de 1200 euro .
da's niet mis, maar denk dat de prijs toch wel rond de 1000 euro zal liggen bij introductie

critique me

Ik zou graag iemand willen horen die al redelijk wat ervaring heeft met de HDR-CX11e van Sony. Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe camera. Heb op dit moment een Canon XM1 dus 3ccd met tape ik zou graag het verschil willen weten.

Ik wil graag overstappen naar deze camera omdat ik de canon eigenlijk iets te zwaar en groot vindt om altijd mee te nemen.

Heb ook gekeken naar een Panasonic HDC-SD100. Lijkt me ook een hele goed camera. Het probleem daarvan is alleen dat ik deze niet een een Sony Sportpack kan proppen wat ik eigenlijk wel heel erg graag wil of heeft iemand daar een andere oplossing voor, je moet de camera nog wel goed kunnen bedienen.

Heb de HF-100 nu een paar weken maar als ik de videobeelden terug kijk vind ik dat het beeld altijd schokkerig is zelfs bij minimale beweging. Als ik loop en film is het zelfs zo storend dat ik het amper aan kan zien. Ik zie dit zowel als ik het bekijk via de PS3 als op de PC. Het is net of de image stabilizer niet helemaal of eigenlijk helemaal niet werkt. Er zijn maar een paar mensen op andere fora die hier ook over klagen en hier zie ik er niemand over klagen. Nu kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:

1. Het probleem bestaat bij alle HF-100's en niet iedereen ziet dit.
2 Het probleem doet zich voor bij een aantal exemplaren en dus ook bij die van mij. Dit zou verklaren waarom weinig mensen erover klagen.

Wat zijn jullie bevindingen?

Sowieso schrijf je zo!

Welkom in de wondere wereld der HD film. Helaas de de resolutie van HD materiaal zo hoog dat beeldstabilisatie idd een groter probleem is dan bij SD film. Nu bega je sowieso de doodzonde van het filmen door te lopen tijdens de opname ;)

Kortom, werk aan je camera techniek! Wellicht dat een steadymodo van Manfrotto nog wat soelaas biedt als je echt wilt lopen en filmen..

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.

ik heb de hf100, als ik deze via hdmi direct aansluit op een full hd tv wil ik ook 1080P zien, maar de sony bravia x3500 geeft steeds 1080i aan. Uiteraard een opname in 25p mode.
iemand een idee wat dit kan zijn. Op de tv en cam kan je verder niet iets instellen betreft i of p . Als ie het signaal ontvangt moet ie het weergeven. Kabel is hdmi 1.3a

Sowieso schrijf je zo!

Niet gek, mijn vader heeft vandaag een HF100 opgepikt bij MM Cruquius (of hoe je dat ook maar schrijft) voor 699. Das niet gek voor een gewone winkel.

@ionicdog: ik snap niet goed wat je bedoelt aangezien je twee verschillende zaken zegt. De camera neemt standaard op in 1080i. Heb je die zelf naar 1080P gezet (25P)?

Great Minds think alike!

Reg. datum: 07 december 2006

er zit een stand op waarbij hij opneemt in 25 fps ipv 50i , die stand heet 25p
deze stand is dus progressive. maar de tv geeft 1080i bij het afspelen

Menno32 wijzigde dit bericht 30-08-2008 14:36 (22%)

E6600 @3.15(9x355), XFX 8800 GTX-600, Geil Dragon 2x2gb Pc6400, Enermax 620, Scynthe Infinity, 3x samsung 250,1x Wd Raptor x 150g, Stacker 810, Samsung 225bw, en een G5:)..+D300!

quote:
mig29 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 12:40:
Niet gek, mijn vader heeft vandaag een HF100 opgepikt bij MM Cruquius (of hoe je dat ook maar schrijft) voor 699. Das niet gek voor een gewone winkel.

@ionicdog: ik snap niet goed wat je bedoelt aangezien je twee verschillende zaken zegt. De camera neemt standaard op in 1080i. Heb je die zelf naar 1080P gezet (25P)?
waar ligt dat ergens heb namelijk ook interesse in die recorder? ga even kijken of die bij hun in de folder staat. misshcien dat ik bij mij in de buurt bij de MM wat kan proberen te regelen.

Sowieso schrijf je zo!

Ligt tegen Haarlem aan. Staat niet in de folder, maar waarschijnlijk wel in de folder van een concurrent. Ik geloof namelijk nooit dat ze standaard zo goedkoop zijn. Het grappige is wel dat de buurman van mijn vader direct dezelfde camera heeft gekocht.

Great Minds think alike!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws