|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess 70 | Bloodelf Mage Axeje 70 |
Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 157
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topicis dit niet hetzeldfe als gewoon op je button rammen de hele tijd?quote:Sandor Scheffer schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:51:
[...]
wat ik het leukste aan mijn G15 vond was de insta 10% extra dps die je gaat doen.....
de truuk is om een macro op de G15 aan te maken in de trand van:
e
<delay 5 ms>
daarna bind je aan de e toets je main nuke en stel je de G15 in dat hij de macro knop moet blijven repeaten zolang je hem ingedrukt houdt
het resultaat is dat je iedere 5 ms een nuke spamt, dit zorgt voor een nagenoeg optimale nuke spam (zonder delays), wat op een lock goed is voor 10% extra dps
je kan het verder uitbreiden met andere spells natuurlijk
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Reg. datum: 22 mei 2008
Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat elke keer opnieuw dezelfde scripted events doen op den duur ook gaat vervelen. En als je dan je top PvE gear hebt, wat moet je er dan mee? dezelfde boss nog een keer mollen alleen dan ietsie pietse sneller?
Waarbij PvP nog dynamisch is is PvE gewoon statisch, dus ik verbaas me er echt over dat er hier niet over PvP gepraat wordt.
Blizz beschouwd dit trouwens als ongeoorloofd gebruik van macro-toepassingen. Je mag alleen macro's maken met de ingame functionaliteit. Vooral het opheffen/omzeilen van de time delay / GCD is iets wat ze niet leuk vinden.quote:Sandor Scheffer schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:51:
de truuk is om een macro op de G15 aan te maken in de trand van:
e
<delay 5 ms>
daarna bind je aan de e toets je main nuke en stel je de G15 in dat hij de macro knop moet blijven repeaten zolang je hem ingedrukt houdt
het resultaat is dat je iedere 5 ms een nuke spamt, dit zorgt voor een nagenoeg optimale nuke spam (zonder delays), wat op een lock goed is voor 10% extra dps
Toegegeven: ze zullen er niet achter komen, maar toch....
Ik gebruik mijn G15 op de "brave" manier: ik heb mijn UI zo aangepast dat ik linksonder in mijn scherm een actionbar heb van 3 * 6 knoppen. Dezelfde layout als de G-knoppen dus. Aan mijn G-knoppen heb ik een of andere onmogelijke toetsencombo gehangen (ctrl + shit + alt + 1, zoiets), deze zelfde rare toetsencombinatie heb ik ook aan mijn extra actionbar gehangen.
Ik bestur mijn toon nu met mijn rechterhand op de muis, linkerhand rustend op de G-toetsen. Zo kan ik vrijwel elke ability die ik heb gebruiken zonder naar toetsen te hoeven zoeken (90% can de tijd, ik heb nog wel de "normale" 1 t/m = hotkeys, en als ik kleine/voorzichtige stapjes moet zetten gebruik ik WASD.)
Het door jezelf aangedragen argument dat er "altijd" over PVE wordt gepraat en "nooit" over PVP geeft misschien toch aan dat er stiekem iets leuks is aan PVE? Ga maar lekker weer CS doen als je wil praten over je koelste frags.quote:kaluro2 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:07:
Grappig hoe er altijd over PvE gepraat wordt en nooit over PvP, speelt er hier dan niemand PvP?
Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat elke keer opnieuw dezelfde scripted events doen op den duur ook gaat vervelen. En als je dan je top PvE gear hebt, wat moet je er dan mee? dezelfde boss nog een keer mollen alleen dan ietsie pietse sneller?
Waarbij PvP nog dynamisch is is PvE gewoon statisch, dus ik verbaas me er echt over dat er hier niet over PvP gepraat wordt.
Seraphin wijzigde dit bericht 23-05-2008 10:15 (21%)
Draeg 70 Tauren Druid @ Kul Tiras 0 / 47 / 14
Reg. datum: 19 december 2006
Het grote probleem met over pvp praten is dat het net een soort van competitie is wie de grootse/langste heeft. Want iedereen vindt dat hij of zij beter is.
Maar er kunnen best strategieen besproken worden vind ik.
Ik speel zelf met een Warrior/Paladin in 2 vs2 Arena, en Warrior/Lock/Paladin in 3vs3.
Zowel de lock als warrior zijn redelijke "fresh" dus we zijn nog druk bezig naar beneden te gaan
Maar het is soms wel frustrerend als Warrior/Paladin combo. Je moet het treffen met de tegenstanders wil je een goede kans maken.
Volgens mij zijn hier zat pvp'ers. Voor mezelf doe ik alleen af en toe bg dat vind ik nog wel grappig op zijn tijd en arena 2/2 met een maat zijn mage waarin we zuigen. En zo dynamisch vind ik arena niet. Als ik twee meelee zie dan weet ik het wel dan kan ik net zo goed /afk gaan. Pve vind ik leuker om te doen omdat je met 25 man ook de bende nog een beetje moet organiseren etc. Het is maar net waar je de voorkeur voor hebt.quote:kaluro2 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:07:
Mja ranged dps is niet het probleem. Echter combinaties als rogue/pally etc wel.quote:ActualFantasy schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:17:
[...]
Mage / Hunter is juist enorm goed tegen twee andere dps ? Bijna maximale Crowd Control met traps, sheep en iceblokjes.
Tegen stuns en slows kan ik niet veel dan krijg ik gewoon geen afstand er tussen. En de meeste letten echt wel op wanneer je een trap plaats weet je nog combat log announce lal.
Daarnaast we hebben ook totaal geen arena spec hehe ik deed het alleen voor de s3 axe en die heb ik nu. Beetje vaag eigenlijk moet je pvp'en om pve erop vooruit te gaan ^^.
William/Ax3 wijzigde dit bericht 23-05-2008 10:25 (33%)
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess 70 | Bloodelf Mage Axeje 70 |
Mage / Hunter is juist enorm goed tegen twee andere dps ? Bijna maximale Crowd Control met traps, sheep en iceblokjes.quote:William/Ax3 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:14:
[...]
Volgens mij zijn hier zat pvp'ers. Voor mezelf doe ik alleen af en toe bg dat vind ik nog wel grappig op zijn tijd en arena 2/2 met een maat zijn mage waarin we zuigen. En zo dynamisch vind ik arena niet. Als ik twee meelee zie dan weet ik het wel dan kan ik net zo goed /afk gaan. Pve vind ik leuker om te doen omdat je met 25 man ook de bende nog een beetje moet organiseren etc. Het is maar net waar je de voorkeur voor hebt.
Het verschil in dynamiek tussen pvp en pve zit hem vooral in het feit dat een tegenstander niet te voorspellen is. Je kan niet wetn wat hij doet. Gaat hij naar links, naar rechts, sheept hij nu of straks, waar ligt de trap...
Terwijl in pve, je weet dat een boss na 1 minuut 5 adds roept, die dan weer daar getanked moeten wroden terwijl een derde een spell moet stealen. en dat is elke keer hetzelfde. elke avond weer, elke dag elk gevecht.
ActualFantasy wijzigde dit bericht 23-05-2008 10:19 (24%)
Reg. datum: 09 oktober 2002
functioneel gezien wel ja, maar tenzij jij heeeeeeeeeeeeeel snel kan button bashen krijg je ongeveer het volgende:quote:Kevinp schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:04:
[...]
is dit niet hetzeldfe als gewoon op je button rammen de hele tijd?
- met mijn G15 en macro, 200 key presses per seconde
- komt neer op een gemiddelde delay van 0,0025 seconden (de helft van 0,005)
- cast time van nuke is 2,5 seconden en doet (voorbeeld) 1000 schade
- effectief pers ik er dus 1000 schade uit per 2,5025 seconden = 399,60 dps
+ nu jij, ik stel me voor dat je en lekker zenuwwachtig typ bent en je goed kan button bashen, 2 per seconden is al best veel hoor
+ komt neer op een gemiddelde delay van 0,25 seconden
+ cast time effectief 2,75 sec
+ 1000 schade / 2,75 sec = 363,64 dps
* dps increase = 399,60 / 363,64 * 100% - 100% = 9,89% !!!
en dan hebben we het nog geneens over de vermeden rsi
Reg. datum: 13 juni 2005
En Arena is niet scripted... als je een PMR tegenkomt weet je toch ook wat je moet doen om het te counteren?quote:kaluro2 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:07:
Grappig hoe er altijd over PvE gepraat wordt en nooit over PvP, speelt er hier dan niemand PvP?
En over top pve gear... daar ben ik het wel met je eens, daarom ben ik ook blij dat ik in een semi hardcore guild (4 dagen per week....) zit en we illidan rond de opening van sunwell down hadden. Altijd genoeg nieuwe content te doen.
ImdaMned wijzigde dit bericht 23-05-2008 10:24 (14%)
Trollimmie Mage (The Inner Circle - Trollbane)
Maar één rogue mee standaard dan? Wij maken altijd een pure melee group.quote:deadsy33 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 08:05:
Over group setup, ik zit bijna altijd in een Enhancement Shaman, Rogue, Feral druid, BM en SV hunter groep. Soms wil de setup wel eens wisselen als een arms/fury warrior mee gaat.
Maar meestal wordt er toch wel een GoA totem neergegooid, aangezien er meerdere mensen er voordeel van hebben itt de WF totem (druids en hunters hebben daar niks aan)
Enhancement shaman
Rogue
Rogue / DPS warrior
DPS warrior
Ret pala
Hebben zowel een arms als fury warrior op DPS staan. Hunters proppen we vaak in een groep met een feral, een shadowpriest en locks/mages.
Turalyon: Eleamar (lvl 70 Paladin) | Ceth (lvl 70 Warlock) | Elvilith (lvl 70 Druid) - <Oasis>
maar met wat pech ben je ook zo doodquote:ActualFantasy schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:17:
[...]
Mage / Hunter is juist enorm goed tegen twee andere dps ? Bijna maximale Crowd Control met traps, sheep en iceblokjes.
Het verschil in dynamiek tussen pvp en pve zit hem vooral in het feit dat een tegenstander niet te voorspellen is. Je kan niet wetn wat hij doet. Gaat hij naar links, naar rechts, sheept hij nu of straks, waar ligt de trap...
Terwijl in pve, je weet dat een boss na 1 minuut 5 adds roept, die dan weer daar getanked moeten wroden terwijl een derde een spell moet stealen. en dat is elke keer hetzelfde. elke avond weer, elke dag elk gevecht.
ow edit:
wanneer je in pve een boss dood hebt ga je naar de volgende. Verreweg de meeste guilds hebben illidan niet neer. En niemand heeft kil'jeaden dood. Dus genoeg nieuws te doen. En ja het is scripted, en toch gaan er mensen dood, dus zo makkelijk is het nu ook weer niet.
Kevinp wijzigde dit bericht 23-05-2008 10:23 (11%)
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Wel, het loggen van een combatlog lukt wel, maar het ververken daarvan in de wws client lukt niet. Ik zal vanmiddag nog even het e.e.a. uitproberen.quote:William/Ax3 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:58:
[...]
Maak je voor iedere log wel een aparte wowcombatlog.txt? Ik heb er hier geen problemen mee. Iedere 25man raid /combatlog na de raid ff uitloggen het bestande hernoemen in de log dir. Uploaden klaar. En de volgende raid heb ik weer dus een verse wowcombatlog.txt. De 2.4 wws client is nog wel beta en dat is ook wle te zien soms worden pets niet aan hunter gekoppeld en dat soort zaken.
Over de G15, ik heb zelf het toetsenbord ook. Maar de G-knoppen gebruik ik eigenlijk alleen voor potions, macro's om gear te wisselen en meer van dit soort ongein.
Het 200x per seconden indrukken van een knop doe ik wel met Autohotkey wat ook goed werkt (en tegen RSI
Hunter - EmeraldDream
Weet jij wat die PMR gaat doen ? Ze kunnen foutje maken of wel heel anders reageren op wat jij doet. Je weet het gewoon niet.quote:ImdaMned schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:20:
[...]
En Arena is niet scripted... als je een PMR tegenkomt weet je toch ook wat je moet doen om het te counteren?
In pve weet je het wel na 1 keer. In pve is het ook 9 van de tien keer dat je gear nog niet goed genoeg is om de encounter te doen. Maar in PvP kan ik met mindere gear hoger gegearede spelers die pvp niet snappen zo verslaan.
ActualFantasy wijzigde dit bericht 23-05-2008 10:31 (19%)
* 1 a 2 feral druids
* 1 enhancement shaman
* 2 hunters (BM en SV)
* 1 - 2 rogues
* 1 dps warrior (meestal arms vanwege de target debuff, maar soms ook een fury warrior).
Wij hebben momenteel geen retribution paladins dus afhankelijk van de signups eindig ik bijna altijd in de melee group. Mijn pet scaled best lekker met Unleashed Rage (shaman) en de shouts van de warriors. Daarnaast heb je weer de totems en Ferocious Inspiration in de groep.
Een shadowpriest heb ik nog nóóit gehad, deze is blijkbaar altijd gereserveerd voor de casters/healers. Maar met mana oils, JoW en een mana totem heb ik eigenlijk geen echte mana problemen. (lees: niet oom als mijn pot op een cd zit, Aspect of the Viper is ook wel fijn voor de regen)
Hunter - EmeraldDream
Reg. datum: 12 mei 2008
Stel dat je opeens een boss andersom doet, heb je meer loot.
Stel dat je mage opeens anders reageert, is de encounter toch anders.
Bovendien, is pvp gear based, ga maar eens zonder resi pvpen.
Nee ok, ik heb ook nooit gezegd dat PvE makkelijk is, maar als het je 1x gelukt is, weerhoudt niets je ervan om de boss en 2e, en 3e etc. keer om te leggen, omdat er simpelweg hetzelfde gebeurd by elke nieuwe encounter van dezelfde boss.quote:Kevinp schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:21:
[...]
ow edit:
wanneer je in pve een boss dood hebt ga je naar de volgende. Verreweg de meeste guilds hebben illidan niet neer. En niemand heeft kil'jeaden dood. Dus genoeg nieuws te doen. En ja het is scripted, en toch gaan er mensen dood, dus zo makkelijk is het nu ook weer niet.
Dus ja, nieuwe bosses proberen te verslaan is fun maar in de tussentijd zit je wel al de andere bosses te farmen voor gear, die je dus al 2388384 keer hebt verslagen en dus meer gewoonte/buttonbash dan fun wordt
Edit:
En PVE is niet gear based?quote:CyCloneNL schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:36:
In pve is er ook een gedeelte dynamisch.
Stel dat je opeens een boss andersom doet, heb je meer loot.
Stel dat je mage opeens anders reageert, is de encounter toch anders.
Bovendien, is pvp gear based, ga maar eens zonder resi pvpen.
En PvP is PvP gear based tot een bepaald level, daarna gaat het om class(combi), tactics en skill.
PvE is net zo veel gear based als PvP =) Je maakt tegen illidan net zo min kans in blues, als dat je kans maakt tegen een Season 3 warrior, hoewel je meer kans zult hebben tegen de warrior.
kaluro2 wijzigde dit bericht 23-05-2008 10:43 (28%)
Een speler in PvE kan ook wel een foutje maken waardoor een encounter een andere wending kan krijgen. Tuurlijk is PvE scripted, maar het gros van de PvP'ers is ook voorspelbaar in wat ze gaan doen.quote:ActualFantasy schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:28:
[...]
Weet jij wat die PMR gaat doen ? Ze kunnen foutje maken of wel heel anders reageren op wat jij doet. Je weet het gewoon niet.
In pve weet je het wel na 1 keer. In pve is het ook 9 van de tien keer dat je gear nog niet goed genoeg is om de encounter te doen. Maar in PvP kan ik met mindere gear hoger gegearede spelers die pvp niet snappen zo verslaan.
Vaak heeft het trouwens in PvE niet zozeer met gear te maken, maar met het perfectioneren van een tactiek. Als je kijkt naar die Chinese guild die in een paar maanden van lvl 60 tot een dode Illidan kwam met nog redelijk wat blues etc, dan valt op dat gear eigenlijk nog niet eens écht zo belangrijk is.
Turalyon: Eleamar (lvl 70 Paladin) | Ceth (lvl 70 Warlock) | Elvilith (lvl 70 Druid) - <Oasis>
Reg. datum: 28 september 2000
Ik niet. Als ik ge-owned wil worden door 14-jarige jochies met teveel tijd ga ik wel een FPS spelenquote:kaluro2 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:07:
Het is een team spel. 24 Andere mensen die allemaal op elkaar vertrouwen dat ze de tactics kennen, dat ze hun class goed spelen, en aan het eind van de avond lopen we weg met betere gear. We kijken uit naar de nieuwere encounters en hebben met andere guilds een PVE progress competitie.quote:Ik bedoel, ik kan me voorstellen dat elke keer opnieuw dezelfde scripted events doen op den duur ook gaat vervelen. En als je dan je top PvE gear hebt, wat moet je er dan mee? dezelfde boss nog een keer mollen alleen dan ietsie pietse sneller?
Zelf vind ik PvP niet gebalanceerd genoeg. Sommige classes zijn onmogelijk op een hoge ranking te krijgen, en andere classes hebben het enorm makkelijk. En ik kom uit DAOC - wmb. de beste PVP game ooit - waar ik veel PVP deed. Ook daar was balans ver te zoeken. Dat is alleen maar frustrerend.quote:Waarbij PvP nog dynamisch is is PvE gewoon statisch, dus ik verbaas me er echt over dat er hier niet over PvP gepraat wordt.
Dus doe ik het niet.
Zou je me kunnen vertellen met welke mod je dat kunt zien?quote:Salena schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:48:
Dat buttonbashen is toch niet meer nodig. Sinds een patch kun je gewoon je volgende cast al 'beginnen' voordat de vorige is afgelopen, zodat WoW je cast al naar de server stuurt en rekening houdt met je delay. Ik zie in m'n UI precies wanneer ik tijdens m'n huidige cast de volgende al kan 'starten'.
Core 2 Duo 6300 @ 7*333 - MSI P965 Neo - 2048 MB PC5400 - Samsung 18x DVD-RW - Asus 7600 GT 256 DDR3 @ 610/750- Samsung Syncmaster 940BW
Dus jij categoriseerd PvP'ers als 14 jarige? Zowel als FPS spelers? Vind ik behoorlijk narrow minded van je.quote:Blue-eagle schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:01:
[...]
Ik niet. Als ik ge-owned wil worden door 14-jarige jochies met teveel tijd ga ik wel een FPS spelen
Dat zou het zelfde zijn als dat ik zoiets als "Dan zijn alle PvE'ers 10 jarige meisjes die te bang zijn voor wat dynamische gameplay en vasthouden aan scripted events" zou zeggen
Naja ieder zijn ding ,maar dat betekend niet dat je ze gelijk 14 jarige jochies moet gaan noemen.
En 4 uur per dag raiden vs 10 arena games per week, hoe kom je dan tot de "met teveel tijd" conclusie?
Ze hebben voor het screenshot hun blue's en "oude" gear aangedaan, ze hadden echt wel full epic (BT, etc) gear.quote:Exitium schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:44:
Als je kijkt naar die Chinese guild die in een paar maanden van lvl 60 tot een dode Illidan kwam met nog redelijk wat blues etc, dan valt op dat gear eigenlijk nog niet eens écht zo belangrijk is.
Ik gebruik zelf Quartz, daar zie je aan het einde van je castbar een stuk rood, op het moment dat je cast daar komt, kun je al starten met een nieuwe cast.quote:SMulTiE schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:04:
Zou je me kunnen vertellen met welke mod je dat kunt zien?
OkkE wijzigde dit bericht 23-05-2008 11:09 (28%)
Wij zaten ook al tijden te recruiten voor een resto shammy, en kijk daar, we hebben er niet 1 bij maar zelfs 2! Ok, moeten wel een beetje gegeared worden nog maar dat betaalt zich straks weer terug. Ook lastig te vinden ---> prot warrior die mee kan in MH/BT. En Chocolate is naar Lithum!quote:Dennism schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:26:
Op mijn server Agamaggan is een chronisch te kort aan resto shammies. Dus plek in een guild zal niet lastig worden. Het is echter geen volle server maar Medium pop. Wel redelijk wat nederlanders al zullen ze niet allemaal even snel opvallen aangezien er niet echt full NL guilds zijn. Ook kan ik je echt niet vertellen of het de beste plek is.
Het is echter wel een server waar de overall progress niet super hoog is (1 ally guild heeft illidan pas neer en een stuk of 5-6 guilds zijn gestart in MH/BT) ook veel startende guilds. Dus veel kansen voor beginnende chars. Of het iets voor je is weet ik echter niet.
Ik heb PhotekUI Wide, niet de nieuwste. Maar in je cast balk, zie je aan het eind een stukje blauw, waarin je je volgende cast kan gaan casten. Dan heb je 0 delay in je castsequence.quote:SMulTiE schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:04:
[...]
Zou je me kunnen vertellen met welke mod je dat kunt zien?
Werkt niet voor instant casts ofc
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.