Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Ngamer schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:25:
[...]

Dat is als het goed is oude informatie; je zou een pakket van ziggo moeten kopen. (Ze zijn gefuseerd)
Ja, ik weet dat ze zijn gefuseerd maar op verschillende sites kan ik tussen Ziggo (casema), Ziggo (Multikabel/home) kiezen. Vandaar dat ik het hier nog even navraag :D

Ik ga de decoder deze week bestellen zodat we zeker op tijd digitale tv hebben.

Bij mij thuis betalen ze trouwens ook nog die 15 euro per maand ofzo voor analoge tv, dit is toch niet nodig als je alleen digitaal kijkt?

quote:
Loonens schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:12:
[...]

Ja, ik weet dat ze zijn gefuseerd maar op verschillende sites kan ik tussen Ziggo (casema), Ziggo (Multikabel/home) kiezen. Vandaar dat ik het hier nog even navraag :D

Ik ga de decoder deze week bestellen zodat we zeker op tijd digitale tv hebben.

Bij mij thuis betalen ze trouwens ook nog die 15 euro per maand ofzo voor analoge tv, dit is toch niet nodig als je alleen digitaal kijkt?
analoge signaal zal je altijd moeten hebben,ook als je diitaal kijkt, Het is namelijk niet mogelijk om alleen dtv te sturen. Dus je zit nog steeds vast aan je analoge aansluiting.Wel is het dan zo dat het standaard pakket op dtv gratis is, alleen voor de uitgebreidere pakketten moet je wel betalen.

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Daarnaast zei ik dat je het Ziggo actiepakket moet bestellen. Bij alle andere pakketten zit namelijk geen smartcard en ben je dus 30 euro duurder uit! :O

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.

Dus Mig29, jij bedoelt dat ik dit moet bestellen?

http://www.ziggo.nl/producten/televisie/

En dan Z1? Krijg ik dan EK, Wimbledon, Tour en Spelen in HD er al automatisch bij? Want die staan weer onder een apart kopje eronder.

Dat startpakket is trouwens 40 euro en daarna kost het me 15,90 p.m.? En dan maar afwachten dat er meer zenders in HD komen op de Nederlandse tv, misschien dat ik het HD-pakket erbij neem met discovery enzo of gewoon het sport pakket, dat is nog voor latere zorg.

Krijg je trouwens altijd zo'n digitale ontvanger bij geloof ik? Opzich wel handig, dan kan die voor boven op de slaapkamer.

Ik heb hem net besteld en ik krijg er sowieso een kaartje van Ziggo/Casema bij. Dan is het toch gewoon aan mij om hem te activeren of juist niet? Dan kan ik toch alsnog gewoon een kaartje erin doen die ik van Ziggo krijg via dat startpakket?

Loonens wijzigde dit bericht 11-06-2008 13:10 (16%)

Doing things I'm good at.

quote:
Loonens schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:59:
Dus Mig29, jij bedoelt dat ik dit moet bestellen?

http://www.ziggo.nl/producten/televisie/

En dan Z1? Krijg ik dan EK, Wimbledon, Tour en Spelen in HD er al automatisch bij? Want die staan weer onder een apart kopje eronder.

Dat startpakket is trouwens 40 euro en daarna kost het me 15,90 p.m.? En dan maar afwachten dat er meer zenders in HD komen op de Nederlandse tv, misschien dat ik het HD-pakket erbij neem met discovery enzo of gewoon het sport pakket, dat is nog voor latere zorg.

Krijg je trouwens altijd zo'n digitale ontvanger bij geloof ik? Opzich wel handig, dan kan die voor boven op de slaapkamer.

Ik heb hem net besteld en ik krijg er sowieso een kaartje van Ziggo/Casema bij. Dan is het toch gewoon aan mij om hem te activeren of juist niet? Dan kan ik toch alsnog gewoon een kaartje erin doen die ik van Ziggo krijg via dat startpakket?
Slimmer is om even te bellen met Ziggo en daar analoog te bestellen.
Ondertussen zelf even langs de Mediamarkt, It's o.i.d. om daar een digitaal ziggo pakket te halen. Dan kun je al meteen kijken namelijk. Nu moet je wachten op dat kastje.
Heb je wel het HD pakket besteld? Dus MET de HD decoder van samsumg, anders kun je dus geen HD kanalen ontvangen.... Als je dat HD pakket in huis hebt kun je direct je zenders in HD bekijken!

Sowieso schrijf je zo!

Helemaal eens met bosaap22. Hier staat de HD decoder. De prijs is dus 328,95. Het frappante is dus dat Ziggo dit pakket ook aanbiedt in de winkel voor de vaste prijs van 199,95 :?

Link naar het actiepakket

mig29 wijzigde dit bericht 11-06-2008 13:24 (27%)

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.

Het enige wat ik tot nu toe heb besteld is dit:

https://www.goedkopen.nl/...roduct_id=4046&cat=51

We kunnen pas eind juni in het huis dus zoveel haast is er niet bij, zolang we maar zeker op DIE dag kunnen kijken en niet pas een week later. Dus heb nog wel genoeg tijd om het goed uit te zoeken, vandaar dat ik hier even wat n00b-vragen stel :)

Bij Ziggo bestel ik dus het Televisie Z1 pakket. http://www.ziggo.nl/producten/televisie/ Eenmalig 40 euro en daarna 16 euro per maand. Daarbij neem ik een Z2 pakket, misschien HD-pakket maar misschien ook het Sport-pakket.

In dat Z1 pakket zitten toch al de standaard HD-zenders zoals NL1 met Wimbledon, Spelen, EK en Tour?

Ik neem aan dat ik bij dat Z1 pakket een kaartje erbij krijg die ik dan kan activeren ipv het kaartje wat ik bij Goedkopen.nl krijg. Of is dat kaartje precies hetzelfde als het Z1-pakket van Ziggo? En je moet toch pas betalen als je die smartcard hebt geactiveerd? Dus dat je er dan 2 hebt (want bij de Samsung en Ziggo krijg je er 1) en er maar 1 activeert.

Sowieso schrijf je zo!

De smartcards zijn hetzelfde (op het nummer na). De decoder bepaalt of het HD of SD is. Je kunt 1 kaart activeren of 2, dat maakt voor de kosten niet uit. Je moet alleen wel per kaart abo geld betalen voor de uitbreidingspakketen, dus niet voor het basissignaal. Dat laatste kost dus 16 euro per maand. In het basissignaal zit ook NL1 HD.

Great Minds think alike!

quote:
Loonens schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:26:In dat Z1 pakket zitten toch al de standaard HD-zenders zoals NL1 met Wimbledon, Spelen, EK en Tour?
Wimbledon HD (en 8 SD kanalen) zit, net zoals vorig jaar, bij Sport1. :)

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

quote:
Klaus_1250 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 05:09:
Ik snap niet goed wat je met "tuners" bedoeld.
Onderwerp: DVB setup boxes die 1080p materiaal kunnen ontvangen/verwerken/doorsturen naar een scherm.

Volgens jou moeten die er zijn en ik ben benieuwd welke dat dan zijn.

Als ik ergens geen antwoord op heb kan ik ook een fowler nordheim tunneling anekdote gaan ophangen maar dat brengt ons geen angstrom verder.

Wat sta je nou te kijken!

In het krantje van de Plentyparts stond overigens een 'ultimate HD-ontvanger'. Iemand enig idee wat dit voor ontvanger is? Online krijg ik een andere folder dan die ik in de bus gehad heb, dus kan hem niet laten zien.

"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23

Bedankt voor alle reacties, ben flink in de war door Ziggo en al de acties etc...

Wat kan ik nou eigenlijk met dit kaartje dan?

NU INCL. CASEMA KAART !! (twv ¤ 29.95) en incl. 3 maand gratis HD pakket

Dit zit bij de Samsung DCB-H360ra zwart die ik vandaag of morgen binnenkrijg. Welke winkel of webshop ik ook kies, ik krijg altijd die kaart erbij. Oké, niks aan te doen dus.

Als ik straks de decoder (HDMI + stroom) heb aangesloten en het normale analoge signaal doet het. Wat moet ik dan doen?

- Moet ik een pakket bij Ziggo aanvragen van 40 euro en vervolgens 15 euro p.m. betalen voor het standaard pakket.

OF

- Moet ik het kaartje gebruiken wat bij mijn decoder zit en kan ik hier verder alles mee doen en dus de 15 euro p.m. betalen voor een standaard pakket (met 3 maanden gratis HD etc maar dat is bijzaak)

Ik snap namelijk niet wat nou de bedoeling is, de ene zegt dat je dan duurder uit bent maar het kaartje is toch gewoon hetzelfde als die je dan koopt van Ziggo?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties, snap er weinig meer van eerlijk gezegd :+

Wat sta je nou te kijken!

quote:
Loonens schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:57:
Bedankt voor alle reacties, ben flink in de war door Ziggo en al de acties etc...

- Moet ik het kaartje gebruiken wat bij mijn decoder zit en kan ik hier verder alles mee doen en dus de 15 euro p.m. betalen voor een standaard pakket (met 3 maanden gratis HD etc maar dat is bijzaak)
Die dus

"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23

Serieus? Dat is wel erg nice :)

Gewoon dat kaartje activeren o.i.d. en gaan :) Thanks Shiver

als je bij een sony w3000 de kanalen wil verversen zodat hij ook ned1 HD ontvangt. moet je dan de hele lijst opnieuw instellen, of kan je net zoals bij de samsung hd decoder refresh list doen, zodat je instellingen (favorieten) behouden blijven

Bijvoorbaat dank

Je hoeft de kanalen niet te verversen om Ned 1 HD te gebruiken. Gewoon kanaal 14 bij je favorieten zetten.

Reg. datum: 28 april 2000

quote:
RichieB schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:54:
Je hoeft de kanalen niet te verversen om Ned 1 HD te gebruiken. Gewoon kanaal 14 bij je favorieten zetten.
Hoe zet je die dan bij je favorieten als hij nog niet in je kanalen lijst staat?

To be, or not to be, those are the parameters

Reg. datum: 28 september 2001

quote:
Loonens schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 10:57:

Wat kan ik nou eigenlijk met dit kaartje dan?

NU INCL. CASEMA KAART !! (twv ¤ 29.95) en incl. 3 maand gratis HD pakket

...
Ik had gisteren ongeveer hetzelfde, waar ik woon (Multikabel regio) kan ik die pakketten nergens vinden en ik was toevallig voor mijn werk in Amsterdam en ben even in de pauze naar de Mediamarkt gegaan.
Daar stonden dus nog wel van die pakketten met aan alle kanten met grote letters Ziggo erop maar toen ik op de sticker op zo'n pakket keek om de kleur te controleren stond daar in enen wel weer "GEBIED: CASEMA" op :(

Ik vroeg aan zo'n verkoper of hij dan wel ook geschikt was voor (voorheen) Multikabel gebieden maar die wist daar niets zinnings op te zeggen en zei dat ik daarvoor Ziggo maar moest bellen. :/
Maar ik had maar een uur pauze en nog 20 euro beltegoed dus dat probeerde ik maar niet eens.

Ik heb het pakket dus weer teruggezet en ben met lege handen weggegaan maar ik had hem dus wel kunnen kopen en gebruiken blijkbaar?

quote:
Lister schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:57:
[...]

Ik had gisteren ongeveer hetzelfde, waar ik woon (Multikabel regio) kan ik die pakketten nergens vinden en ik was toevallig voor mijn werk in Amsterdam en ben even in de pauze naar de Mediamarkt gegaan.
Daar stonden dus nog wel van die pakketten met aan alle kanten met grote letters Ziggo erop maar toen ik op de sticker op zo'n pakket keek om de kleur te controleren stond daar in enen wel weer "GEBIED: CASEMA" op :(

Ik vroeg aan zo'n verkoper of hij dan wel ook geschikt was voor (voorheen) Multikabel gebieden maar die wist daar niets zinnings op te zeggen en zei dat ik daarvoor Ziggo maar moest bellen. :/
Maar ik had maar een uur pauze en nog 20 euro beltegoed dus dat probeerde ik maar niet eens.

Ik heb het pakket dus weer teruggezet en ben met lege handen weggegaan maar ik had hem dus wel kunnen kopen en gebruiken blijkbaar?
Ja inderdaad, het MultiKabel gebied heeft volgens mij hetzelfde signaal als het Casema gebied. Bij het @home gebied is het op het moment nog anders, maar dat zal in de loop van de tijd ook wel gelijk getrokken worden denk ik.

Reg. datum: 26 november 2005

quote:
rwb schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:11:
Ja inderdaad, het MultiKabel gebied heeft volgens mij hetzelfde signaal als het Casema gebied. Bij het @home gebied is het op het moment nog anders, maar dat zal in de loop van de tijd ook wel gelijk getrokken worden denk ik.
Waar het vermoedelijk om gaat is de smartcard die in dergelijke pakketten zit. Die smartcard zal wel bedoeld zijn voor een bepaald kabelgebied, dus @Home, Casema of Multikabel. Hoewel het signaal voor de Ziggo/Multikabel abonnees tegenwoordig bij Ziggo/Casema vandaan komt en in principe dezelfde digitale informatie bevat is er nog steeds sprake van twee Irdeto Conditional Access Systems (CAS) in dat signaal, namelijk één voor de Ziggo/Casema smartcards en één voor de Ziggo/Multikabel smartcards. In principe kan je dus een smartcard van een Ziggo/Casema klant wel gebruiken in Ziggo/Multikabel gebied, maar de vraag is of Ziggo iemand die in Ziggo/Multikabel gebied woont een smartcard die bedoeld is voor iemand in Ziggo/Casema gebied laat registeren of omgekeerd. En om het allemaal nog even complexer te maken: Hoe zit het met iemand die in bijvoorbeeld in Ziggo/Multikabel gebied woont en via een webshop een pakket bestelt dat eigenlijk een smartcard bevat voor iemand in Ziggo/@Home gebied? En kan je een smartcard die geregistreerd is in het kabelgebied van Ziggo West (Ziggo/Casema + Ziggo/Multikabel) ook gebruiken in het kabelgebied van Ziggo Oost (Ziggo/@Home)?

Vreemd eigenlijk dat we het hier nog steeds moeten hebben over Ziggo/@Home, Ziggo/Casema en/of Ziggo/Multikabel. Het zou nu toch één bedrijf moeten zijn?

quote:
ArChie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 09:45:
[...]
Ziggo/Multikabel .... Ziggo/Casema ..... Ziggo/@Home
Mmm inderdaad vreemd dat het zo werkt. Lijkt me de overgang naar één bedrijf niet bevorderen. Nieuwe klanten zullen immers mischien niet eens weten of ze oud Multikabel/Casema/@Home zijn en kunnen zo dus een miskoop doen. Ik zou daar dan toch wat meer duidelijkheid over verwachten van Ziggo.

Maarja met alle aanloop problemen die Ziggo heeft zal het dan nog wel een tijdje zo blijven. Gelukkig heb ik al een werkende smart card met HD

Wellicht wat ophelderende info:

Ik heb vanmiddag mijn DTV box opgehaald. De blauwe wel te verstaan, aangezien ik in een Casema gebied zit. Andere kleur is oranje, dacht ik. Deze is voor het andere gebied.

Samen met de verkoper hebben we de smartcard aangemeld, waarin ook de vraag kwam in welk gebied je zit.

Voordat alles echt Ziggo is, zullen we wel weer een tijdje verder zijn. Ze hebben natuurlijk ook te maken met bestaande abonnees van Casema/@Home en Multikabel....

quote:
Surineeslander schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:54:
Wellicht wat ophelderende info:

Ik heb vanmiddag mijn DTV box opgehaald. De blauwe wel te verstaan, aangezien ik in een Casema gebied zit. Andere kleur is oranje, dacht ik. Deze is voor het andere gebied.
En welke kleur moet ik hebben als ik in Ziggo/Multikabel gebied zit?
quote:
Samen met de verkoper hebben we de smartcard aangemeld, waarin ook de vraag kwam in welk gebied je zit.
Stel dat je een nieuwe Ziggo klant bent en daarvoor nog nooit met @Home, Casema of Multikabel te maken hebt gehad. Hoe moet je nu weten in welk gebied je zit?
quote:
Voordat alles echt Ziggo is, zullen we wel weer een tijdje verder zijn. Ze hebben natuurlijk ook te maken met bestaande abonnees van Casema/@Home en Multikabel....
Zeker in deze tijd van webshops had deze smartcard problematiek eigenlijk al opgelost moeten zijn bij de introductie van Ziggo zodat er geen onderscheid meer gemaakt wordt tussen netwerken vanuit het perspectief van de klant en de verkooppunten. Ziggo kan toch moeilijk van een winkelier in het grensgebied tussen de netwerken verwachten dat die beide versies op voorraad heeft en steeds aan de klanten moet vragen voor welk gebied de aankoop bestemd is? Een klant van Ziggo in het Ziggo/Casema gebied die een vakantie huisje met Ziggo kabelaansluiting heeft in Ziggo/@Home gebied moet zijn smartcard toch in beide gebieden kunnen gebruiken zonder verplicht extra abonnementen af te moeten sluiten?

Afgezien van de technische achtergronden van deze problematiek is het een slechte zaak dat er op de eigen Ziggo website hier helemaal geen aandacht aan wordt besteed. Het goed en volledig informeren van klanten wil maar niet lukken bij Ziggo. Wie koopt er nu in vredesnaam een PVR pakket van meer dan 400 euro via de Ziggo website zonder dat je weet welke PVR er in dat pakket zit. Hoop je op een Humax, krijg je een Samsung omdat Ziggo daarvan toevallig een partijtje heeft opgekocht. Met het SDTV ontvanger start pakket is het al precies hetzelfde. Ze weten bij Ziggo dat er een aantal merken SDTV ontvangers zijn die je maar beter links kunt laten liggen, maar om de fabrikanten tevreden te houden kopen ze we regelmatig wat van die slecht functionerende ontvangers in en dumpen ze die bij hun niets vermoedende klanten. Aan de helpdesk vragen welke je krijgt heeft ook geen enkele zin, de meesten weten niet eens dat er momenteel ook een Interactief start pakket is.

ArChie wijzigde dit bericht 13-06-2008 18:01 (23%)

Ik heb begrepen uit een topic op sat4all.com dat Casema/Multikabel uitwisselbaar zou moeten zijn. Die zijn nl ook al een tijdje langer samen bezig en ze zenden op dezelfde transponder uit op hetzelfde netwerk. Alleen de frequenties zijn anders. @Home is een heel ander netwerk.

Uiteraard kunnen aan deze (des)informatie geen rechten worden ontleend. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik wil dat wél graag een keertje doen, een Dreambox met Casema kaartje in het Multikabel gebied testen.

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

quote:
mphilipp schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 18:05:
Uiteraard kunnen aan deze (des)informatie geen rechten worden ontleend. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik wil dat wél graag een keertje doen, een Dreambox met Casema kaartje in het Multikabel gebied testen.
Moet werken aangezien ik met wat DVB analyse software in de Transport Streams bij Multikabel ook de Irdeto Conditional Access System (CAS) informatie voor Casema langs zie komen. Elke Transport Stream heeft twee Irdeto CAS verwijzingen waar de smartcard op basis van de CA_ID, die kennelijk op de smartcard is vastgelegd, de juiste moet kiezen voor de bijbehorende EMM Elementary Stream.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws