Reg. datum: 08 januari 2008
Reg. datum: 08 januari 2008
Reg. datum: 23 mei 2008
Nee hoor, ook dat is gebaseerd op DVB-C. Er is alleen een retourkanaal aanwezig om door te geven welk programma je wilt zien bij VOD, en dan wordt er een tijdelijk DVB-C kanaal opgezet. Er wordt dus maar een heel klein beetje IP gebruikt en alleen bij VOD. Alle andere kanalen blijven DVB-C.quote:mig29 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 19:43:
Je bedoelt de interactieve tv variant? Die is gebaseerd op IP tv. Dat is dus niet helemaal hetzelfde
De decoder heeft dus ook een gewone coaxkabel aansluiting, geen utp o.i.d.
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG
\o/
Reg. datum: 28 april 2000
De verkoper in de winkel zei echter dat ziggo binnen enkele maanden een update zou doen die er voor zou zorgen dat de alphacrypt kaartjes niet meer werken. Ik kan er niks over vinden en het lijkt me nogal sterk dat ze dat bewust zullen doen. Heeft iemand hier meer informatie over?
Ow hier loopt al een topic over
AlphaCrypt binnenkort op zwart?
rwb wijzigde dit bericht 05-06-2008 10:48 (10%)
To be, or not to be, those are the parameters
Reg. datum: 09 juli 2000
Dat lijkt me echt sterk. Het voordeel van interlaced video is dat je op 50Hz werkt, waardoor de bal bijvoorbeeld altijd duidelijk vloeiend in beeld is. Als je dat met progressive gaat doen, moet je op 50fps gaan werken, maar dat vreet weer bandbreedte. Geloof me, voetbal zal altijd interlaced blijven, en gamers progressive, maar dat komt omdat gamers als ze willen 100 fps kunnen halen.quote:Ferry34 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 08:31:
[...]
Het tegendeel is waar. Voor snelle beelden is een progressive beeld mooier dan een interlaced.
Alle gamers weten dit allang. Sport en snelle games moeten op progressive.
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏★━┓
En 720p werkt niet op 50 of 60fps progressive? Het lijkt mij juist dé reden om Ned1HD in 720p uit te zenden. 1080i en 720p vreten namelijk ongeveer net zoveel bandbreedte.quote:Vinnienerd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 14:31:
[...]
Dat lijkt me echt sterk. Het voordeel van interlaced video is dat je op 50Hz werkt, waardoor de bal bijvoorbeeld altijd duidelijk vloeiend in beeld is. Als je dat met progressive gaat doen, moet je op 50fps gaan werken, maar dat vreet weer bandbreedte. Geloof me, voetbal zal altijd interlaced blijven, en gamers progressive, maar dat komt omdat gamers als ze willen 100 fps kunnen halen.
Dus, ik geloof je niet als je zegt dat voetbal altijd interlaced zal blijven
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP
De andere HD kanalen heb ik wel allemaal (ben alleen History Channel HD kwijt
Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!
voorlopig zal het nog wel interlaced blijven.. hoe dan ook, voetbal zal nooit onder de 50 fields per seconde uitgezonden worden.quote:Shiver23 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 15:04:
[...]
En 720p werkt niet op 50 of 60fps progressive? Het lijkt mij juist dé reden om Ned1HD in 720p uit te zenden. 1080i en 720p vreten namelijk ongeveer net zoveel bandbreedte.
Dus, ik geloof je niet als je zegt dat voetbal altijd interlaced zal blijven. Bij snelle beelden (van links naar rechts) wil je juist progressive. Voor films (24p-50i conversie) en natuurprogramma's e.d. maakt dat weinig uit en kun je dus meer detail halen uit de hogere resolutie.
Wat ik erg raar vind is dat interlaced nog steeds erg populair is, terwijl er praktisch geen interlaced monitoren meer verkocht worden
Iemand enig idee waar ik nog een DCB H360R kan krijgen? niemand lijkt het ding op voorraad te hebben..
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad. - arjan
copyright is wrong | SDL_ffmpeg
Maar met Ned1 in 720p/50 is het toch niet interlaced meer? Of mis ik wat?quote:Arjan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:14:
[...]
voorlopig zal het nog wel interlaced blijven.. hoe dan ook, voetbal zal nooit onder de 50 fields per seconde uitgezonden worden.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP
nope, 720p = progressivequote:Shiver23 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:41:
[...]
Maar met Ned1 in 720p/50 is het toch niet interlaced meer? Of mis ik wat?
gaan ze het EK in 720p uitzenden dan? sweet
Ja, dat zeg ikquote:Arjan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:45:
[...]
nope, 720p = progressive
gaan ze het EK in 720p uitzenden dan? sweet
Nederland 1 HD is 720p. Nu weet ik niet hoe ze het signaal binnen krijgen bij de NOS, dus even een slag om de arm houden of het volledig 720p is, maar het lijkt er wel op.
Reg. datum: 09 juli 2000
Zolang je een monitor nog op 50 Hz kan aansturen (progressive weliswaar), is het prima mogelijk om daar een interlaced signaal net zo vloeiend als op een CRT weer te geven als je een goeie deinterlacer hebt. Sowieso snap ik niet wat mensen tegen interlaced video hebben, het is bijvoorbeeld voor sport superslomo's heel mooi.quote:Arjan schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:14:
[...]
Wat ik erg raar vind is dat interlaced nog steeds erg populair is, terwijl er praktisch geen interlaced monitoren meer verkocht worden
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏★━┓
voor vloeiende weergave wil je eigenlijk niet deinterlacen, maar de fields upscalen en op 50fps afspelen.quote:Vinnienerd schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:59:
[...]
Zolang je een monitor nog op 50 Hz kan aansturen (progressive weliswaar), is het prima mogelijk om daar een interlaced signaal net zo vloeiend als op een CRT weer te geven als je een goeie deinterlacer hebt. Sowieso snap ik niet wat mensen tegen interlaced video hebben, het is bijvoorbeeld voor sport superslomo's heel mooi.
En wat mensen tegen interlaced video hebben... tja het is een hele slimme manier om bandbreedte te besparen, maar zeker in combinatie met chroma subsampling kan het tot hele nare dingen leiden.
Overigend kunnen gewone slomotions kunnen nog wel op standaard materieel gedaan worden maar superslomo's worden met speciale camera's gefilmd
Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG
Hier ookquote:mig29 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:16:
Hmm, krijg vandaag weer eens een nieuwe foutmelding te zien. Programma momenteel niet beschikbaar. Dit terwijl er geen storingen bekend zijn, mijn abo werkt en de smartcard er goed in zit.
Centurion 5, OCZ Modsteam 520W, M2N-32-SLI Deluxe, AMD Athlon 64 6000+ X2, Zalman 9500AM2, 4x 1GB DDR2 800 Geil Ultra, Asus 8800GTS 640MB, WD 250 GB 16MB, WD 200GB 8MB, Club 3D Theatron Agrippa 7.1, Klipsch Promedia 5.1, Dell 30" 3007WFP-HC
Reg. datum: 19 mei 2008
Hm. Nu kan er volgens de Ziggo site wel hier besteld worden.quote:kaos- schreef op maandag 02 juni 2008 @ 11:23:
Trouwens, voor de mensen hier in Almelo (woon er zelf ook) :
Digitale TV kan perfect met Ziggo. Het is/was gewoon @home, en is er geen reet veranderd
Alleen jammer dat de meeste winkels geen pakketten meer over hebben.
Reg. datum: 08 maart 2003
Ik zie ook de EPG nu de zender weergeven.
Sommige programma's zoals de Roland Garros finale staan in de EPG met de toevoeging:
(txt, 16:9)
Het is niet geheel duidelijk wat dat precies inhoudt. Is er bijvoorbeeld alleen teletekst tijdens deze programma's ?
hAl wijzigde dit bericht 07-06-2008 15:59 (15%)
Reg. datum: 14 september 2002
Het verschil met Ned 1 SD is enorm.
Hier ook, er komt steeds een halve seconde het beeld van een halve minuut geleden ofzo tussendoor... erg irritant. De gewone Nederland 1 zender heeft nergens last van.quote:Wokschotel schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:13:
Tijdens de eerste wedstrijd nu zie ik af en toe wat rare zaken. MPEG artifacts, beelden stil lijken te staan etc. Ik heb Ziggo (oude @home). Wie ziet af en toe nog meer rare dingen?
Oude @home te Zwolle met samsung decoder btw
Heroes never die.... They just reload
Boktor wijzigde dit bericht 07-06-2008 18:58 (6%)
Koeitje wijzigde dit bericht 08-06-2008 20:42 (95%)
Save water, drink beer!
Het is nu inderdaad beter. Ziet er wel retestrak uit zegquote:RoD schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 19:03:
Ik merk het ook ja. Dit lijkt nergens opAndere HD-zenders doen het wel goed. Beetje jammer dit. Het ziet er nu beter uit. Alleen af en toe enkele zeer kleine artifactjes.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last