Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
ArChie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 18:14:
[...]
Moet werken aangezien ik met wat DVB analyse software in de Transport Streams bij Multikabel ook de Irdeto Conditional Access System (CAS) informatie voor Casema langs zie komen. Elke Transport Stream heeft twee Irdeto CAS verwijzingen waar de smartcard op basis van de CA_ID, die kennelijk op de smartcard is vastgelegd, de juiste moet kiezen voor de bijbehorende EMM Elementary Stream.
Zoiets dus... ;) Een dergelijk verhaal in een iets simpelere vorm trof ik ook aan op sat4all.

Weet iemand overigens waarom ik Eurosport HD niet kan scannen? Ik krijg alles, behalve Eurosport HD. Ohja...ik ben History Channel HD ook ineens kwijt. Ik had 'm, maar hij is ineens verdwenen. Ik kijk met een FloppyDTV. Kabels en connectoren zijn allemaal ok, nooit last gehad. Ook met de Dreambox was alles 100%, een BER van 0 en signaal van 96%. Lijkt me stug dat er daar iets niet goed in zit. Iemand anders met een FloppyDTV die wél Eurosport HD kan zien bij Casema?

Oh no! What a mad blundering, incredibly handsome young nincompoop I've been!

Reg. datum: 13 november 2005

Ik heb het idee dat Ziggo bewust het contrast en de kleuren heeft opgeschroeft in het HD signaal van Nederland 1, om op die manier het verschil met het SD beeld groter te laten lijken.

Op het eerste gezicht lijkt het mooi, maar als je even wat beter kijkt valt meteen op hoe onnatuurlijk het HD beeld is.

Ik heb echt mijn best moeten doen om het beeld een beetje normaal te krijgen, maar omdat het originele beeld zo agressief is opgeschroeft is, is het niet echt mooi te krijgen.

Hebben meer mensen deze ervaring?

(Ik heb de decoder aangesloten dmv Component omdat ik mijn HDMI uitgeleend heb, een nieuwe is onderweg)

Reg. datum: 26 november 2005

quote:
mphilipp schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:10:
Weet iemand overigens waarom ik Eurosport HD niet kan scannen? Ik krijg alles, behalve Eurosport HD. Ohja...ik ben History Channel HD ook ineens kwijt.
Voor zover ik weet is er nog geen echt Eurosport HD signaal zolang de Samsung DCB-H360R HDTV ontvanger er niet mee om kan gaan. Ze tonen op dit moment een SDTV MPEG-2 still waarin ze aankondigen dat Eurosport HD er aan zit te komen in Transport Stream 25. Zie dit topic voor alle frequenties: Digitale TV frequenties bij Ziggo Casema/Multikabel

Misschien dat de door jou gebruikte software struikelt over het feit dat Ziggo/Casema in de DVB-SI heeft staan dat het service type 25 is (een aanduiding voor AVC H.264 MPEG-4) terwijl het werkelijke stream type MPEG-2 is?

daar hebben we postcodes voor..
quote:
rwb schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:16:
[...]

Mmm inderdaad vreemd dat het zo werkt. Lijkt me de overgang naar één bedrijf niet bevorderen. Nieuwe klanten zullen immers mischien niet eens weten of ze oud Multikabel/Casema/@Home zijn en kunnen zo dus een miskoop doen. Ik zou daar dan toch wat meer duidelijkheid over verwachten van Ziggo.

Maarja met alle aanloop problemen die Ziggo heeft zal het dan nog wel een tijdje zo blijven. Gelukkig heb ik al een werkende smart card met HD

Casema klanten hebben voorlopig nog een blauwe ziggo nodig, de rest kan een oranje ziggo card gebruiken.
quote:
ArChie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 17:50:
[...]

En welke kleur moet ik hebben als ik in Ziggo/Multikabel gebied zit?

[...]

Stel dat je een nieuwe Ziggo klant bent en daarvoor nog nooit met @Home, Casema of Multikabel te maken hebt gehad. Hoe moet je nu weten in welk gebied je zit?

[...]

Zeker in deze tijd van webshops had deze smartcard problematiek eigenlijk al opgelost moeten zijn bij de introductie van Ziggo zodat er geen onderscheid meer gemaakt wordt tussen netwerken vanuit het perspectief van de klant en de verkooppunten. Ziggo kan toch moeilijk van een winkelier in het grensgebied tussen de netwerken verwachten dat die beide versies op voorraad heeft en steeds aan de klanten moet vragen voor welk gebied de aankoop bestemd is? Een klant van Ziggo in het Ziggo/Casema gebied die een vakantie huisje met Ziggo kabelaansluiting heeft in Ziggo/@Home gebied moet zijn smartcard toch in beide gebieden kunnen gebruiken zonder verplicht extra abonnementen af te moeten sluiten?

Afgezien van de technische achtergronden van deze problematiek is het een slechte zaak dat er op de eigen Ziggo website hier helemaal geen aandacht aan wordt besteed. Het goed en volledig informeren van klanten wil maar niet lukken bij Ziggo. Wie koopt er nu in vredesnaam een PVR pakket van meer dan 400 euro via de Ziggo website zonder dat je weet welke PVR er in dat pakket zit. Hoop je op een Humax, krijg je een Samsung omdat Ziggo daarvan toevallig een partijtje heeft opgekocht. Met het SDTV ontvanger start pakket is het al precies hetzelfde. Ze weten bij Ziggo dat er een aantal merken SDTV ontvangers zijn die je maar beter links kunt laten liggen, maar om de fabrikanten tevreden te houden kopen ze we regelmatig wat van die slecht functionerende ontvangers in en dumpen ze die bij hun niets vermoedende klanten. Aan de helpdesk vragen welke je krijgt heeft ook geen enkele zin, de meesten weten niet eens dat er momenteel ook een Interactief start pakket is.

quote:
ArChie schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:44:
[...]Misschien dat de door jou gebruikte software struikelt over het feit dat Ziggo/Casema in de DVB-SI heeft staan dat het service type 25 is (een aanduiding voor AVC H.264 MPEG-4) terwijl het werkelijke stream type MPEG-2 is?
Hoe ie gecodeerd is, zou niets uit mogen maken. Hij moet 'm iig vinden bij het scannen.

[edit]
Ach...soms is het leven simpel. Ik had een transponderlijst van iemand gekregen en heb daar nog eens kritisch naar gekeken. Bleek dat er gewoon 2 transponders ontbraken. Het nare is dat ik eerst History Channel HD wél had, daardoor had ik niet door dat ik een transponder miste (/Geloven miste ik niet echt zeg maar...). Maar Casema houdt er van om zo af en toe de boel opnieuw in te delen, zoals HD NL en Nederland 1HD. Ik dacht dus dat ik compleet was...

mphilipp wijzigde dit bericht 14-06-2008 02:47 (35%)

Reg. datum: 26 november 2005

quote:
mphilipp schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 01:24:
[edit]
Ach...soms is het leven simpel. Ik had een transponderlijst van iemand gekregen en heb daar nog eens kritisch naar gekeken. Bleek dat er gewoon 2 transponders ontbraken. Het nare is dat ik eerst History Channel HD wél had, daardoor had ik niet door dat ik een transponder miste (/Geloven miste ik niet echt zeg maar...). Maar Casema houdt er van om zo af en toe de boel opnieuw in te delen, zoals HD NL en Nederland 1HD. Ik dacht dus dat ik compleet was...
Af en toe je transponderlijst controleren met de publicaties van kanalen/frequenties kanalenlijsten hier en daar kan geen kwaad. Van tijd tot tijd komen er nieuwe kanalen en frequenties bij. Momenteel is er nog voldoende ruimte aanwezig in de Transport Streams op de 26 frequenties bij Ziggo/Casema, dus een uitbreiding van het aantal frequenties verwacht ik dit jaar niet meer. Begin volgend jaar als de Nederlandse publieke kanalen met HD varianten komen zullen er mogelijk weer Transport Streams bij moeten.

quote:
ArChie schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 09:35:
[...]
Af en toe je transponderlijst controleren met de publicaties van kanalen/frequenties kanalenlijsten hier en daar kan geen kwaad. Van tijd tot tijd komen er nieuwe kanalen en frequenties bij.
Ik heb 'n net... Die persoon zei dat ie nét bijgewerkt was enzo...Zo zie je maar: je moet écht alles zelf doen. Veel teveel mensen die denken dat ze het allemaal weten. ;)

Reg. datum: 28 april 2000

quote:
de anoniem schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:41:
daar hebben we postcodes voor..
[...]
Ja maar je verwacht toch als klant dat je gewoon de winkel in kan lopen en een willekeurige Ziggo DTV pakket kan pakken. Het is gelukkig niet een van de grootste problemen op het moment bij Ziggo. Laat ze eerst de adminstratie en helpdesk maar weer eens op orde krijgen.

To be, or not to be, those are the parameters

quote:
yzf1kr schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 20:25:
Ik heb het idee dat Ziggo bewust het contrast en de kleuren heeft opgeschroeft in het HD signaal van Nederland 1, om op die manier het verschil met het SD beeld groter te laten lijken.

Op het eerste gezicht lijkt het mooi, maar als je even wat beter kijkt valt meteen op hoe onnatuurlijk het HD beeld is.

Ik heb echt mijn best moeten doen om het beeld een beetje normaal te krijgen, maar omdat het originele beeld zo agressief is opgeschroeft is, is het niet echt mooi te krijgen.

Hebben meer mensen deze ervaring?

(Ik heb de decoder aangesloten dmv Component omdat ik mijn HDMI uitgeleend heb, een nieuwe is onderweg)
Het is mij niet opgevallen dat Ziggo het HD signaal zo sterk opschroeft, ik heb niks aan de TV ingesteld om dit beeld beter te krijgen.
Anders gezegd, sinds ik het HD signaal van Ned1 heb heb ik gewoon een SUPER beeld. Zeker niet onnatuurlijk of zoiets.
Het is gewoon super mooi en scherp, zelfs het vele bezoek welke ik heb mogen ontvangen de laatste tijd voor het kijken naar het voetbal was erg enthousiast.

Heb je misschien niet iets verkeerd ingesteld?

quote:
de anoniem schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 23:44:
Casema klanten hebben voorlopig nog een blauwe ziggo nodig, de rest kan een oranje ziggo card gebruiken.

[...]
Op basis van je postcode wordt bepaald in welk gebied je zit... Op basis van toegekende gebied wordt je een kleur toegewezen.
Reg. datum: 13 november 2005

quote:
Scarface0 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:16:
[...]

Het is mij niet opgevallen dat Ziggo het HD signaal zo sterk opschroeft, ik heb niks aan de TV ingesteld om dit beeld beter te krijgen.
Anders gezegd, sinds ik het HD signaal van Ned1 heb heb ik gewoon een SUPER beeld. Zeker niet onnatuurlijk of zoiets.
Het is gewoon super mooi en scherp, zelfs het vele bezoek welke ik heb mogen ontvangen de laatste tijd voor het kijken naar het voetbal was erg enthousiast.

Heb je misschien niet iets verkeerd ingesteld?
Ik heb nog een paar keer gekeken, maar het is juist vooral het voetbal waarbij het beeld onnatuurlijk overstuurd is.

In de normale uitzendingen zijn de kleuren in orde, maar juist bij het voetbal valt het op. En als je dan verder gaat kijken zie je dat die voetbalbeelden helemaal niet zo HD zijn als ze op het eerste gezicht lijken. Bezoek dat binnenkomt zal inderdaad het beeld fantastisch vinden, maar dat komt eigenlijk meer door de overstuurde kleuren dan door de kwaliteit van het beeld.

Het lijkt er op dat Ziggo/NOS het beeld bewust opschroeft en "de kleuren van het scherm laat spatten" om op die manier de onervaren kijker te laten denken dat het beeld vele malen beter en mooier is dan SD. Maar in werkelijkheid blijft het beeld ver ahter bij dat van bijvoorbeeld Discovery HD.

Als je wisselt tussen HD en SD tijdens voetbal zie je het verschil, als je wisseld tussen 1 en 1HD bij normale uitzendingen zijn de kleuren weer normaal.

Ik heb op verschillenden manieren het beeld proberen aan te passen, maar doordat het bronsignaal al zo verrot is is het niet meer recht te trekken. En als je dan een andere zender wil kijken dan ziet dat beeld er weer niet meer uit.

Mijn conclusie, het HD voetbal is lang niet wat Ziggo er van heeft beloofd. Ze verbergen dit met een paar trucs die ze bij de tv fabrikanten hebben afgekeken, want ze weten dat 90% van de kijkers er toch wel in trapt.

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
Het zal wel.. maar ik vind het beeld toch erg mooi, moet ik zeggen. Ook gewoon veel beter dan non-HD. Dus wat dat betreft ben ik gewoon erg tevreden. Misschien ben ik gewoon minder kritisch hoor :)

oftewel oxje...
Reg. datum: 26 november 1999

quote:
yzf1kr schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:48:
[...]

Ik heb nog een paar keer gekeken, maar het is juist vooral het voetbal waarbij het beeld onnatuurlijk overstuurd is.

In de normale uitzendingen zijn de kleuren in orde, maar juist bij het voetbal valt het op. En als je dan verder gaat kijken zie je dat die voetbalbeelden helemaal niet zo HD zijn als ze op het eerste gezicht lijken. Bezoek dat binnenkomt zal inderdaad het beeld fantastisch vinden, maar dat komt eigenlijk meer door de overstuurde kleuren dan door de kwaliteit van het beeld.

Het lijkt er op dat Ziggo/NOS het beeld bewust opschroeft en "de kleuren van het scherm laat spatten" om op die manier de onervaren kijker te laten denken dat het beeld vele malen beter en mooier is dan SD. Maar in werkelijkheid blijft het beeld ver ahter bij dat van bijvoorbeeld Discovery HD.

Als je wisselt tussen HD en SD tijdens voetbal zie je het verschil, als je wisseld tussen 1 en 1HD bij normale uitzendingen zijn de kleuren weer normaal.

Ik heb op verschillenden manieren het beeld proberen aan te passen, maar doordat het bronsignaal al zo verrot is is het niet meer recht te trekken. En als je dan een andere zender wil kijken dan ziet dat beeld er weer niet meer uit.

Mijn conclusie, het HD voetbal is lang niet wat Ziggo er van heeft beloofd. Ze verbergen dit met een paar trucs die ze bij de tv fabrikanten hebben afgekeken, want ze weten dat 90% van de kijkers er toch wel in trapt.
OF je hebt gewoon een kut TV en je ziet overal een conspiracy theorie in...

\o/

quote:
oXygeN schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:52:
[...]
OF je hebt gewoon een kut TV en je ziet overal een conspiracy theorie in...
Ik denk het ook. Het ziet er bij mij prima uit. Brava HD is beter, maar dit is zeker niet slecht. En ik ben erg kritisch. Het is niet overstuurd en ik zie geen artefacts.

Reg. datum: 08 maart 2003

quote:
Op mijn plasma is het HD beeld zelfs minder fel gekleurd dan het digitale SD signaal.

Het enige waarbij ik de HD effecten in het voerbal beeld een beetje apart vind zijn de bewegende camera beelden waarbij het gras een beetje een groene vloerbedekking effect krijgt omdat het contrast verloren lijkt te gaan.

Verder erger ik me nog steeds dood aan het te zachte geluidssignaal bij het nieuwe HD kanaal.
Het geluid op Nederland 1 HD is gewoon een stuk te zacht vergeleken met de digitale SD zenders.

Mag ik opmerken dat de genoemde artefacts ook kunnen komen door de beeldbewerking in de TV? Het is heel moeilijk vast te stellen door welke schakel dit soort dingen veroorzaakt worden. De beelden worden (volgens mij) op 1080i (of p, daar wil ik vanaf zijn) gefilmd. NOS maakt daar 720p van heb ik begrepen. Tijdens dat proces kunnen artefacts ontstaan. En als Ziggo het op de kabel zet, wordt er nóg een keer een slag overheen gedaan (compressie denk ik dan). Die kan fout gaan. Dan hebben we de decoder die er nog leuke dingen mee kan doen (de ene decoder is de andere niet; met SD is dat heeeeeel erg duidelijk). Als laatste is je TV aan de beurt, die vaak nog van die leuke 'digital enhancements' heeft. Ik zet alles wat ik uit kan zetten uit. Wat de TV van binnen doet, heb ik geen controle over. Ik wil zien wat ze op de kabel zetten. Ik heb alleen voor de SD kanalen een paar settings gemaakt in ffdshow die de boel een heel stuk mooier maken. HD kanalen komen as is de TV binnen (Panasonic plasma).

quote:
De beelden worden (volgens mij) op 1080i (of p, daar wil ik vanaf zijn) gefilmd. NOS maakt daar 720p van heb ik begrepen
Er zijn 3 stappen in het proces. De beelden worden gefilmd in formaat A, uitgezonden in formaat B, en omgezet door de NOB/TechniColor naar formaat C waarna het naar de kabelboer gaat. Formaat C is h264 720p50, formaat B MPEG2 1080i50, Formaat A zijn verschillende maar ik kan nergens terugvinden welke precies. Op een forum kwam 1080p50 en 1080p75 voorbij, wat kan kloppen met de gebruikte apparatuur (Sony HDC-1500's sowieso en waarschijnlijk ook een paar HDC-3300's). Die HDC-3300's gaan tot 1080p75 of 720p150, handig voor slow-motion shots.
AFAIK doet Ziggo weinig met het h264 720p-signaal, iig geen hercompressie oid. Ook niet echt nodig.

Klaus_1250 wijzigde dit bericht 16-06-2008 21:03 (5%)

Wat bedoel je hier met "uitgezonden"? Als de NOB/TechniColor het naar formaat C omzet en naar Ziggo doorzet, is dat niet het "uitzenden"?

Acties: [view][quote]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
hAl schreef op maandag 16 juni 2008 @ 18:07:
[...]

Op mijn plasma is het HD beeld zelfs minder fel gekleurd dan het digitale SD signaal.

Het enige waarbij ik de HD effecten in het voerbal beeld een beetje apart vind zijn de bewegende camera beelden waarbij het gras een beetje een groene vloerbedekking effect krijgt omdat het contrast verloren lijkt te gaan.

Verder erger ik me nog steeds dood aan het te zachte geluidssignaal bij het nieuwe HD kanaal.
Het geluid op Nederland 1 HD is gewoon een stuk te zacht vergeleken met de digitale SD zenders.
Hoe komt het signaal binnen op je tv? Via Scart zie ik hetzelfde effect als wat jij benoemt, maar via HDMI heb ik dit niet.

Reg. datum: 08 maart 2003

quote:
RoD schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:31:
[...]

Hoe komt het signaal binnen op je tv? Via Scart zie ik hetzelfde effect als wat jij benoemt, maar via HDMI heb ik dit niet.
De samsung HD decoder zit via HDMI aangesloten.

quote:
RichieB schreef op maandag 16 juni 2008 @ 23:28:
Wat bedoel je hier met "uitgezonden"? Als de NOB/TechniColor het naar formaat C omzet en naar Ziggo doorzet, is dat niet het "uitzenden"?
Ja, ook. Maar de NOB/Technicolor (weet niet hoe dat verhaal zit) krijg het signaal ook maar aangeleverd nadat het al is "uitgezonden". Ze nemen niet zelf op en doen de regie e.d. ook niet zelf. De uitzending die de NOB/Technicolor binnenkrijgen is 1080i MPEG2 @ 50Mbit/s. Met uitgezonden bedoel ik dus eigenlijk de originele broadcast vanuit Zwitserland/Oostenrijk.

schit-te-rend!

ff een basic vraagje, aangezien dit het meest bezochte ziggo topic is; hoe sluit je zo'n standaard startpakket/ontvanger aan, via scart of via HDMI?

|Asrock 4CoreDual-SATA2|Intel Core 2 Duo E6750|2 GB DDR2|Ati X1950 pro| 40 gb 7200|80 gb 7200| Iiyama 17'|NEC 3500|sb live 5.1| Panasonic FZ5

Reg. datum: 28 april 2000

quote:
greatgonzo schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 20:45:
ff een basic vraagje, aangezien dit het meest bezochte ziggo topic is; hoe sluit je zo'n standaard startpakket/ontvanger aan, via scart of via HDMI?
Welk standaard pakket bedoel je? Een gewoon digitale decoder word via scart aangesloten. De HD ontvanger volgens mij ook via HDMI

To be, or not to be, those are the parameters

quote:
bosaap22 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:15:
[...]
Slimmer is om even te bellen met Ziggo en daar analoog te bestellen.
Ondertussen zelf even langs de Mediamarkt, It's o.i.d. om daar een digitaal ziggo pakket te halen. Dan kun je al meteen kijken namelijk. Nu moet je wachten op dat kastje.
Heb je wel het HD pakket besteld? Dus MET de HD decoder van samsumg, anders kun je dus geen HD kanalen ontvangen.... Als je dat HD pakket in huis hebt kun je direct je zenders in HD bekijken!
Ik heb al "standaard" tv van @home/ziggo.
Als ik nou zo'n digitaal/hd starterskitje ophaal zou dat voldoende moeten zijn?
Ik wil de samsung H360 halen, daar lijkt nagenoeg overal 3 maand gratis Ziggo bij te zitten.
Dat wordt direct geactiveerd dan?
En heb ik dan alles? Z1 en Z2 en de HD kanalen?

Dan vraag ik mij af wat er na die 3 maanden overblijft.. alleen het basis Z1 pakket?
Dan blijf ik de standaard kabel tv betalen, en krijg over die lijn digitale tv dan 'gratis' erbij als ik het goed begrijp.
Voor de HD kanalen moet ik vervolgens een extra abo afsluiten, toch?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws