Hoofdcategorieën
Topicacties

[HD] Casema/Ziggo EK2008 & OS2008

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 26 november 2005

quote:
Friedchicken schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:05:
Archie bedankt voor je verhelderende uitleg! De samengestelde lijst die ik eerder publiceerde is (dan)een Ziggo West lijst. Overigens heb ik deze gegevens te dele van de site digitalekabeltelevisie.nl gehaald. Daar wordt echter niet gesproken over verschillende frequenties e.d.
Bijna goed, om het nog even moeilijker te maken is het een Ziggo West lijst voor ex-Casema abonnees. Het ex-Multikabel gebied behoort tegenwoordig ook bij Ziggo West en daar worden heel andere frequenties gebruikt. De gegevens van de www.digitalekabeltelevisie.nl website zijn niet langer up to date.
quote:
In het Ziggo-West deel zijn met behulp van een Loewe de kanalen Sport1 HD, HD09, Regio22 binnen te halen, echter geven deze geen beeld.
Klopt, Sport1 HD wordt al doorgegeven bij Ziggo/Casema abonnees zolang het Multikabel deel van het Ziggo West netwerk door Ziggo/Casema van signaal wordt voorzien. Bij Ziggo/Multikabel zit Sport1 HD namelijk wel in het pakket, dus moest Ziggo/Casema dat signaal wel toevoegen aan de Transport Streams voor het gehele Ziggo West netwerk. Bij Ziggo/Casema abonnees met een goedgekeurde HDTV ontvanger wordt Sport1 HD niet zichtbaar omdat het kanaal niet is opgenomen in de Network Information Table (NIT) voor netwerk ID 5555 van Ziggo/Casema. Dat jij het niet met je Loewe TV kan zien komt omdat Ziggo/Casema ook geen decryptie informatie genereert voor Ziggo/Casema abonnees met een Sport1 abonnement.

Opvallend dat Regio22 niet te zien is aangezien dit kanaal in Ziggo/Multikabel gebied wordt doorgegeven zonder encryptie. Zou er op kunnen duiden dat de Loewe TV dit kanaal (een kanaal wordt ook wel een service genoemd) wel via de Service Description Table (SDT) weet te vinden maar het niet terug heeft gevonden via de NIT waarin de service gekoppeld wordt aan een bijbehorende Transport Stream en dus een frequentie. Van Transport Stream 22 werden of worden namelijk twee verschillende versie gemaakt, één voor de Multikabel abonnees en één voor de Casema abonnees. In onze versie zat bijvoorbeeld niet jullie Etalage kanaal en omgekeerd hadden jullie niet ons TV Informatie kanaal en Regio 22.

Het test kanaal HD09 zit niet in een Transport Stream die ook in Ziggo/Multikabel gebied wordt doorgegeven. Kan jij mij vertellen op welke frequentie HD09 bij Ziggo/Casema te vinden is zodat ik dat even kan terugzoeken in de DVB-SI informatie?

The One And Only
Reg. datum: 13 oktober 1999

Iemand een idee welke hd decoder ziggo aanbied?
Op de site staat decoder inc smartcard en abbo voor 328 ¤.

Zat te kijken naar de Samsung DCB-360 decoder, deze is lang niet zo prijzig.

HT: Marantz SR5500 - Marantz DV6600 - Mordaunt-Short 902i/905i/906i - REL Quake II

quote:
Harmen schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:27:

Er is op dit moment maar één HDTV decoder, namelijk de Samsung DCB-H360R. Volgens Ziggo is de adviesprijs van dat geval 299 euro + 29,95 euro voor de Ziggo smartcard maakt 328,95 euro. Je zal dus wel gek zijn als je via de Ziggo website een ontvanger gaat bestellen. Voor een PVR geldt hetzelfde rekenvoorbeeld en dan heb je dus geen idee welk merk je nu eigenlijk geleverd krijgt. Hangt volledig af van welk merk ze weer eens een voorraadje hebben opgekocht. Ga dus gewoon naar de winkel om een ontvanger aan te schaffen, dan betaal je meestal veel minder. Als je zo'n Samsung DCB-H360R wilt dan wordt die momenteel inclusief Ziggo smartcard in diverse winkels voor 199 euro aangeboden.

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
Harmen schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:27:

Ik zag dat ook staan en die prijzen zijn gewoon belachelijk, wat een afzetterij!
Precies hetzelfde apparaat met de smartcard kost bij bijvoorbeeld BCC (en waarschijnlijk nu overal) gewoon ¤199!

De gewone digitale decoder kost overigens maar ¤39 ex smartcard. Jammer dat de hd niet wat goedkoper wordt.

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

Volgens mij wordt zelfs de gewone decoder incl smartcard geleverd voor 39,95. Ik heb gisteren bij MM Rijswijk een Samsung DCB-H360 opgepikt voor de eerder genoemde 199,-. Je krijgt alleen om de normale doos een Ziggo reclame verpakking.

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

Toch vreemd dat ik in de kanalenlijst Eurosport HD nog niet op zie duiken. (Ziggo Oost). Ondanks dat er 25 mei staat zijn volgens mij andere kanalen al eerder opgenomen in de lijst voordat ze 'live' gingen. Of maak ik me druk om niets en moet ik gewoon even wachten tot morgen? :+

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP

quote:
Shiver23 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:27:
Toch vreemd dat ik in de kanalenlijst Eurosport HD nog niet op zie duiken. (Ziggo Oost). Ondanks dat er 25 mei staat zijn volgens mij andere kanalen al eerder opgenomen in de lijst voordat ze 'live' gingen. Of maak ik me druk om niets en moet ik gewoon even wachten tot morgen? :+
Dat komt omdat de Samsung DCB-H360R niet overweg kan met het Eurosport HD signaal. Samsung heeft wel meer van dat soort problemen. Twee jaar terug was het met het WK in HD al niet anders. Het wordt hoog tijd dat er andere merken HDTV kabel ontvangers komen.

quote:
ArChie schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:36:
[...]

Dat komt omdat de Samsung DCB-H360R niet overweg kan met het Eurosport HD signaal. Samsung heeft wel meer van dat soort problemen. Twee jaar terug was het met het WK in HD al niet anders. Het wordt hoog tijd dat er andere merken HDTV kabel ontvangers komen.
Dit lijkt me heel sterk. Hoe kom je hier bij? Er is geen andere decoder, dus waarom zou het niet ondersteund worden? Ik heb twee jaar geleden met deze decoder gewoon het WK in HD gekeken en de decoder doet h264 en mpeg2 in HD. Zijn er meer smaken? Volgens mij niet.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP

quote:
Shiver23 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:46:
Dit lijkt me heel sterk. Hoe kom je hier bij? Er is geen andere decoder, dus waarom zou het niet ondersteund worden? Ik heb twee jaar geleden met deze decoder gewoon het WK in HD gekeken en de decoder doet h264 en mpeg2 in HD. Zijn er meer smaken? Volgens mij niet.
Ook twee jaar terug waren er problemen met de DCB-H360R die het signaal van het NOB niet goed aankon. Er is toen in overleg met het NOB besloten om het signaal zodanig aan te passen dat de DCB-H360R er wel mee overweg kon en later is dat probleem opgelost via een firmware update. Even de forums nazoeken en je kan deze geschiedenis zo terug lezen.

Het huidige probleem met Eurosport HD is door Anoniem, een medewerker van Ziggo, zelf vandaag in een bericht op een ander forum geplaatst. Eurosport maakt niet alleen een signaal voor Ziggo, maar voor veel meer digitale TV providers waaronder via de satelliet. Vermoedelijk komt het digitale signaal dat Ziggo gebruikt ook van de satelliet. Ook satelliet HDTV ontvangers moeten overweg kunnen met het signaal en natuurlijk niet te vergeten allerlei andere kabelbedrijven in Nederland en Europa. De vraag is nu of Eurosport het signaal zodanig kan en ook wil aanpassen zodat de DCB-H360R er mee overweg kan of dat Ziggo besluit om de introductie van Eurosport HD uit te stellen totdat Samsung met een firmware update voor de DCB-H360R komt.

Het probleem wat er was bij het WK had met B-frames te maken in de H264-stream. Dit is een methode om met minder bandbreedt een betere kwaliteit te krijgen. Dit gaf bij het WK inderdaad problemen van schokken in het beeld, waarna ze bij NOB de B-frames hebben uitgeschakeld en de kwaliteit iets minder werd. Dit zou bij Eurosport HD inderdaad aan de hand kunnen zijn, maar je zou wel gewoon beeld moeten krijgen dan. Heb je een link naar de thread? Wel interessant om in de gaten te houden.

quote:
Shiver23 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:29:
Het probleem wat er was bij het WK had met B-frames te maken in de H264-stream. Dit is een methode om met minder bandbreedt een betere kwaliteit te krijgen. Dit gaf bij het WK inderdaad problemen van schokken in het beeld, waarna ze bij NOB de B-frames hebben uitgeschakeld en de kwaliteit iets minder werd. Dit zou bij Eurosport HD inderdaad aan de hand kunnen zijn, maar je zou wel gewoon beeld moeten krijgen dan.
De Samsung DCB-H360R is destijds gewoon te snel goedgekeurd waardoor na introductie allerlei problemen aan het licht kwamen waaronder dit B-frame probleem. Het B-frame probleem in de DCB-H360R is later opgelost via één van de firmware releases. Het zou dus niet langer een probleem mogen zijn of Samsung heeft het destijds toch niet goed genoeg opgelost. Om voor een ontvanger fabrikant speciaal aanpassingen in een signaal te maken is geen goede zaak. Canal Digitaal heeft ook jarenlang geen B-frames kunnen gebruiken omdat één van hun aanbevolen ontvangers daar niet mee kon omgaan. Dat hebben ze uiteindelijk ook moeten oplossen door de gebruikers van die ontvanger een soort inruil regeling aan te bieden. Maar goed, die discussie is zinloos zolang er niet gemeld wordt wat er precies aan de hand is.

Voor Ziggo bestaat er momenteel maar één HDTV ontvanger, dus hebben ze de luxe om Samsung te beschermen door het Eurosport HD kanaal voorlopig niet aan te bieden. Anders kunnen ze er op wachten dat er veel klachten zullen komen als Eurosport HD niet probleemloos bekeken kan worden. In de praktijk zijn er echter genoeg mensen die beschikken over een TV met ingebouwde HDTV ontvanger die nu dus ook dit kanaal niet te zien krijgen en staat er een Humax HDTV ontvanger klaar om geïntroduceerd te worden.
quote:
Heb je een link naar de thread? Wel interessant om in de gaten te houden.
Voor de volledigheid nog even de genoemde uitspraak van Anoniem:
quote:
Dit was wel het plan echter blijkt dat het aangeboden signaal niet goed verwerkt wordt door de Samsung HD-ontvanger. We zijn met een onderzoek bezig samen met de betrokken partijen, maar hebben vooralsnog geen directe oplossing.
Bron: http://www.ziggo-gebruike...ead.php?p=98151#post98151

Reg. datum: 18 november 2005

- edit -
In de verkeerde tab op submit gedrukt 8)7

Kiwiknaapje wijzigde dit bericht 25-05-2008 13:41 (90%)

Leegte

Reg. datum: 19 maart 2004

Het ziet er dus niet naar uit dat we een dezer dagen kunnen genieten van Europsport HD ?

Reg. datum: 25 mei 2008

Ik heb van Ziggo (de nieuwe Casema) een e mailbericht ontvangen dat ze de nieuwe Humax ontvanger de irhd5000c gaan ondersteunen! Eindelijk eens een concurrent voor de Samsung HD ontvanger. Coolsound in Zwolle heeft hem binnenkort in de verkoop!

Reg. datum: 19 maart 2004

Ik vind die digitale ontvanger van humax maar erg brak, die je bij casema kreeg dan

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

quote:
diabelli schreef op zondag 25 mei 2008 @ 16:13:
Ik heb van Ziggo (de nieuwe Casema) een e mailbericht ontvangen dat ze de nieuwe Humax ontvanger de irhd5000c gaan ondersteunen! Eindelijk eens een concurrent voor de Samsung HD ontvanger. Coolsound in Zwolle heeft hem binnenkort in de verkoop!
Helaas nog geen PVR functie. Wat zou die LAN aansluiting op het apparaat doen? Zou je er vanaf een netwerk video naar kunnen streamen? Daarnaast heeft ie ook een USB host functie :P

Great Minds think alike!
I was born like this, i had no choice. I was born with the gift of a golden voice.
On Ken Rockwell's desktop, the Trash Icon is really a link to NG

Reg. datum: 10 oktober 2000

Ik vind het een raar verhaal dat eurosport HD niet werkt met een samsung ontvanger, helemaal omdat dit op dit moment de enige hd ontvangers is die er te verkijgen is. Dus ik denk dat we gewoon nog even geduld moeten hebben

Reg. datum: 01 maart 2004

Bij Ziggo ja. Maar Ziggo is niet de enigste kabelaar in NL. Ik heb zelf de HD DVR van UPC in bruikleen ;) . En die is van Philips.

uploader26 wijzigde dit bericht 25-05-2008 21:40 (9%)

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

quote:
uploader26 schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:40:
Bij Ziggo ja. Maar Ziggo is niet de enigste kabelaar in NL. Ik heb zelf de HD DVR van UPC in bruikleen ;) . En die is van Philips.
Dit topic ging ook over ziggo toch?

quote:
iceme schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:38:
Ik vind het een raar verhaal dat eurosport HD niet werkt met een samsung ontvanger, helemaal omdat dit op dit moment de enige hd ontvangers is die er te verkijgen is. Dus ik denk dat we gewoon nog even geduld moeten hebben
Eurosport levert het digitale MPEG signaal van Eurosport HD aan veel digitale TV providers in Europa waaronder Ziggo als kabelbedrijf. Ziggo geeft dit digitale MPEG signaal dat zij waarschijnlijk net als andere digitale TV providers via een satelliet ontvangen in principe ongewijzigd door aan de kabel abonnees. Ziggo genereert zelf niet het MPEG signaal en ook maakt Eurosport niet speciaal voor Ziggo een versie van het MPEG signaal van Eurosport HD.

Als nu blijkt dat de Samsung DCB-H360R ontvanger niet goed overweg kan met dat Eurosport HD bronsignaal dan is het nog maar de vraag of Eurosport speciale wijzigingen kan maken aan dat signaal voor Samsung omdat dan de kans bestaat dat de ontvangers van de klanten van andere digitale TV providers niet meer goed functioneren. De situatie is deze keer dus iets anders dan bij het WK in 2006 toen de Irdeto kabelbedrijven de enige afnemer waren van het NOB HDTV signaal en het NOB dus de mogelijkheid had om het signaal zodanig aan te passen dat de Samsung wel gebruikt kon worden hoewel dat toen iets ten koste ging van de kwaliteit.

Wel een goede procedure dan van Ziggo om nieuwe kanalen toe te voegen. Misschien ligt het ook wel bij Eurosport dat die lang gewacht hebben voordat ze de specs van de stream prijsgaven, maar het komt niet erg professioneel over.

quote:
ArChie schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:06:
[...]

Eurosport levert het digitale MPEG signaal van Eurosport HD aan veel digitale TV providers in Europa waaronder Ziggo als kabelbedrijf. Ziggo geeft dit digitale MPEG signaal dat zij waarschijnlijk net als andere digitale TV providers via een satelliet ontvangen in principe ongewijzigd door aan de kabel abonnees. Ziggo genereert zelf niet het MPEG signaal en ook maakt Eurosport niet speciaal voor Ziggo een versie van het MPEG signaal van Eurosport HD.

Als nu blijkt dat de Samsung DCB-H360R ontvanger niet goed overweg kan met dat Eurosport HD bronsignaal dan is het nog maar de vraag of Eurosport speciale wijzigingen kan maken aan dat signaal voor Samsung omdat dan de kans bestaat dat de ontvangers van de klanten van andere digitale TV providers niet meer goed functioneren. De situatie is deze keer dus iets anders dan bij het WK in 2006 toen de Irdeto kabelbedrijven de enige afnemer waren van het NOB HDTV signaal en het NOB dus de mogelijkheid had om het signaal zodanig aan te passen dat de Samsung wel gebruikt kon worden hoewel dat toen iets ten koste ging van de kwaliteit.
We zullen wel zien wat de tijd brengt, ik vind het alleen vreemd dat deze problemen zich voordoen op de dag dat de lancering plaatst vind had ziggo dat dan niet eerder kunnen testen, ik neem aan dat eurosport ook getest heeft met uitzenden in HD.

Ik vind het iig een grote flater van zigo, en ik neem aan dat er gewoon een oplossing komt aan de kant van samsung. Dit is de reden waarom er standaarden zijn bedacht, hieraan wordt niet voldaan door in dit geval Ziggo waardoor samsung speciale producten moet maken waarbij dus incompatibiliteit onstaat. Als ziggo zich dezelfde indetro standaard aanmeet als dat sat providers dan kunnen alle leveranciers decoders maken en hadden we dit probleem niet gehad

Reg. datum: 19 mei 2008

Haha. Briljant. Ik zit in het kabelgebied waar Cogas de dienst uit maakt. Die boden via @Home digitale televisie aan. @Home is nu dus ook Ziggo geworden. Ziggo zegt echter dat zij in mijn gebied GEEN producten aanbieden (postcode check).

What gives? Zijn wij Almeloers nu voorlopig genaaid?

Ik heb hem zelf ook
Reg. datum: 07 februari 2000

quote:
iceme schreef op zondag 25 mei 2008 @ 21:52:
[...]

Dit topic ging ook over ziggo toch?
Ja, maar het was een antwoord op de stelling dat er alleen maar een samsung HD ontvanger is. Dat klopt dus niet :).

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

quote:
JvS schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:47:
[...]

Ja, maar het was een antwoord op de stelling dat er alleen maar een samsung HD ontvanger is. Dat klopt dus niet :).
Binnen het topic klopt het toch? Ook buiten Nederland zijn er vast andere ontvangers, maar ook dat is niet heel relevant.

Het blijft erg stil rondom ES HD. Zal wel weer op een deceptie uitdraaien.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: