Reg. datum: 26 november 2005
Reg. datum: 26 november 2005
Bijna goed, om het nog even moeilijker te maken is het een Ziggo West lijst voor ex-Casema abonnees. Het ex-Multikabel gebied behoort tegenwoordig ook bij Ziggo West en daar worden heel andere frequenties gebruikt. De gegevens van de www.digitalekabeltelevisie.nl website zijn niet langer up to date.quote:Friedchicken schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 18:05:
Archie bedankt voor je verhelderende uitleg! De samengestelde lijst die ik eerder publiceerde is (dan)een Ziggo West lijst. Overigens heb ik deze gegevens te dele van de site digitalekabeltelevisie.nl gehaald. Daar wordt echter niet gesproken over verschillende frequenties e.d.
Klopt, Sport1 HD wordt al doorgegeven bij Ziggo/Casema abonnees zolang het Multikabel deel van het Ziggo West netwerk door Ziggo/Casema van signaal wordt voorzien. Bij Ziggo/Multikabel zit Sport1 HD namelijk wel in het pakket, dus moest Ziggo/Casema dat signaal wel toevoegen aan de Transport Streams voor het gehele Ziggo West netwerk. Bij Ziggo/Casema abonnees met een goedgekeurde HDTV ontvanger wordt Sport1 HD niet zichtbaar omdat het kanaal niet is opgenomen in de Network Information Table (NIT) voor netwerk ID 5555 van Ziggo/Casema. Dat jij het niet met je Loewe TV kan zien komt omdat Ziggo/Casema ook geen decryptie informatie genereert voor Ziggo/Casema abonnees met een Sport1 abonnement.quote:In het Ziggo-West deel zijn met behulp van een Loewe de kanalen Sport1 HD, HD09, Regio22 binnen te halen, echter geven deze geen beeld.
Opvallend dat Regio22 niet te zien is aangezien dit kanaal in Ziggo/Multikabel gebied wordt doorgegeven zonder encryptie. Zou er op kunnen duiden dat de Loewe TV dit kanaal (een kanaal wordt ook wel een service genoemd) wel via de Service Description Table (SDT) weet te vinden maar het niet terug heeft gevonden via de NIT waarin de service gekoppeld wordt aan een bijbehorende Transport Stream en dus een frequentie. Van Transport Stream 22 werden of worden namelijk twee verschillende versie gemaakt, één voor de Multikabel abonnees en één voor de Casema abonnees. In onze versie zat bijvoorbeeld niet jullie Etalage kanaal en omgekeerd hadden jullie niet ons TV Informatie kanaal en Regio 22.
Het test kanaal HD09 zit niet in een Transport Stream die ook in Ziggo/Multikabel gebied wordt doorgegeven. Kan jij mij vertellen op welke frequentie HD09 bij Ziggo/Casema te vinden is zodat ik dat even kan terugzoeken in de DVB-SI informatie?