Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 19 maart 2004

Heb toch altijd begrepen dat Casema beide evenementen in HD (althans in 720p) ging doorgeven, maar tot op heden wordt hierover blijkbaar nog geen contact opgenomen met de klanten...

Het EK begint over een goede maand, dus vraag ik me af of dit nog wel gaat gebeuren (het uitzenden dus)?!

Iemand die hier meer over weet?

uiteraard gaat dit gebeuren. Wordt in het basispakket aangeboden

goeie vraag ben ook erg benieuwd of die HD decorder nou is van pas komt.

Ik heb gisteren nog zitten zoeken, maar kon op de site van Casema nog helemaal niks vinden. Wel aankondigingen op diverse andere info sites.

oftewel oxje...
Reg. datum: 26 november 1999

Er komt binnenkort in ieder geval een nieuwe humax decoder, de IRHD5000C, zijn ze mee aan het testen en moet eind deze maand beschikbaar komen. (is geen PVR though)

\o/

Ik zie op deze website een actie staan waarbij gezegt wordt dat je EK 2008 in HD ontvangt...

http://www.digitelevisie.nl/ [Rechtsbovenaan]

Vooralsnog zie ik het niet op de casema website...

http://portal.omroep.nl/nossites?nav=ayqgtCsHjCqBfElCyE

Friedchicken wijzigde dit bericht 13-05-2008 10:37 (28%)

BlackBerry 8100 | OS 4.5.0.10 | Platform 2.7.0.40

Vanaf vrijdag (16e mei) gaat Ziggo site hoogstwaarschijnlijk live. Dus vanaf dat moment zullen de sites van Casema, @Home en Multikabel hoogstwaarschijnlijk daarnaar doorverwijzen vandaar ze nu misschien amper nog de oude sites bijhouden. Zie ook deze site voor het samengaan. Verwacht wel dat dan ook info staat over hoe en wat omtrent HD EK, Olympische Spelen.

http://www.chelloo.com - Handy voor UPC gebruikers.

quote:
funrider schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:43:
Vanaf vrijdag (16e mei) gaat Ziggo site hoogstwaarschijnlijk live. Dus vanaf dat moment zullen de sites van Casema, @Home en Multikabel hoogstwaarschijnlijk daarnaar doorverwijzen vandaar ze nu misschien amper nog de oude sites bijhouden. Zie ook deze site voor het samengaan. Verwacht wel dat dan ook info staat over hoe en wat omtrent HD EK, Olympische Spelen.
Je hebt vast geen sneakpreview account? })

En de site is live: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/

En @home verwijst ook meteen naar Ziggo. Site ziet er mooi uit.

Alleen nog weinig te vinden over het EK en de OS in HD.

Als ze de Tour de France in digitaal doen ga ik over. EK zie ik in de kroeg en OL hoeft niet digitaal (kijk toch maar een paar onderdelen).
Work Smart - Not Hard

quote:
Maradona10 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:45:
En de site is live: http://www.ziggo.nl/producten/televisie/

En @home verwijst ook meteen naar Ziggo. Site ziet er mooi uit.
De site ziet er inderdaad mooi uit. Ik wil gebruik maken van HD diensten van Ziggo. Er staat dat je geen contract hoeft af te sluiten. Klopt dit allemaal?

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Sowieso schrijf je zo!
Reg. datum: 19 februari 2001

quote:
In High Definition kijk je naar zenders als Brava HD, Eurosport (vanaf 25 mei) en Nederland 1 (vanaf 1 juni).
Bron

Great Minds think alike!
Slaat geen deuk in een pakkie boter @ noizycows

Work Smart - Not Hard

quote:
Je moet alleen wel zo'n Samsung HD decoder kopen twv 170 euro. Gaat NL1 straks ook het EK uitzenden? of is dat NL3?

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

(Voorlopig) Gratis
Eurosport HD (Gratis Beschikbaar vanaf 25 Mei 2008) Olympische Spelen 2008 & EK 2008
Nederland 1 HD (Gratis Beschikbaar vanaf 1 Juni 2008)

Film1 en Sport1 pakket (EUR 22,95 per maand)
Film1 HD (Film1 Pakket EUR 14,95 per maand)
Sport1 HD (Sport1 Pakker EUR 14,95 per maand)

HDTV Pakket (EUR 3,95 per maand)
Brava HDTV (tot 1 juli 2008 gratis te ontvangen)
Discovery HD
NGC HD
The History Channel HD
HD NL

Komen we op 9 HD zenders totaal...

Friedchicken wijzigde dit bericht 20-05-2008 17:24 (85%)

Fully Zalman Cooled

Nederland 1 zal wanneer Ziggo dat nodig acht in HD worden uitgezonden. Ik denk dat ze gewoon een nieuwe zender met Nederland 1 HD zullen uitzenden en dat je een channel refresh moet doen om deze te zien.

Ik wilde dit laten zien via de Ziggo site waar ik dat had gelezen, maar kan het nu niet meer terug vinden. Het stond er wel degelijk dat Nederland 1 in HD zou worden uitgezonden alleen data of andere informatie stond er niet bij.

Edit: mig29 heeft het al gepost zo te zien ;)

jozy wijzigde dit bericht 20-05-2008 13:13 (5%)

Reg. datum: 08 maart 2003

Nederland 1 in HD vanaf 1 juni tot ...
Nederland 1, 2 en 3 in HD vanaf 2009

En wie weet wat nog meer want de commercielen zullen nu snel volgen
De kabelmaatschappijen zullen de prijs volgens jaar ook wel weer opschroeven.

Sowieso schrijf je zo!

De vraag van Dagi is wel relevant. Namelijk gaat NL1 het EK uitzenden of wordt dat NL3?

Great Minds think alike!

Dat wordt NL1, was ook tijdens de zomer presentatie van de publieke omroepen te horen/lezen
quote:
Op Nederland 1 vormt sport deze zomer de hoofdmoot, met het EK Voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen in Beijing (allen NOS). Naast de live verslaggeving ook veel samenvattingen en dagelijks late-night NOS Studio sportzomer waarin Jack van Gelder tijdens het EK napraat over het voetbal.

Reg. datum: 08 maart 2003

Is het trouwens zeker dat het 720p uitzendingen zullen worden ?

Is er een soort lijstje waar staat in welke formaten welke HD zenders uitzenden ?

Sowieso schrijf je zo!

Het wordt 720P of 1080i. Vanwege de gevraagde bandbreedte voor 1080P zal dit er de komende jaren zeker niet van komen!

Great Minds think alike!

Richard Rorty R.I.P. 1931-2007

Nederland 1 vanaf juni in HD: http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=82799. Weliswaar op een apart kanaal. Niet HD-dingen worden up-gescaled.

"Never give children a chance of imagining that anything exists in isolation. Make it plain from the very beginning that all living is relationship." - Aldous Huxley

Voor de liefhebbers heb ik hier een "actueel" ziggo overzicht gemaakt van de door hun geleverde digitale kanalen met bijbehoren frequenties.

[url="http://home.student.uva.nl/n.minnee/Ziggo Digitaal Zenderaanbod 23-05-2008.pdf"] PDF Document[/url]

Reg. datum: 26 november 2005

quote:
Friedchicken schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:18:
Voor de liefhebbers heb ik hier een "actueel" ziggo overzicht gemaakt van de door hun geleverde digitale kanalen met bijbehoren frequenties.
Dit kanalen overzicht met bijbehorende frequenties kan je niet op deze manier presenteren als zijnde de lijst die van toepassing is voor geheel Ziggo. Aangezien ik zo snel Sport1 HD niet terug zag in je lijst ga ik er vanuit dat je zelf in het Ziggo/Casema deel van het Ziggo kabelnetwerk zit. Bij Ziggo/@Home en Ziggo/Multikabel maakt Sport1 HD bijvoorbeeld wel deel uit van het kanalen pakket. Ziggo/Multikabel maakt gebruik van het aangeleverde digitale TV signaal van Ziggo/Casema, maar dat wil niet zeggen dat ze ook hetzelfde frequentie plan gebruiken en ook zit er nog een verschil in het aanbod van lokale digitale kanalen. In het netwerk gebied van Ziggo/@Home zijn weer heel andere frequenties van toepassing en zelfs van verschillende frequentie plannen per regio binnen dat Ziggo/@Home gebied.

De overgang van @Home, Casema en Multikabel naar Ziggo is in feite niets meer dan een naamswijziging. Achter dat nieuwe naambordje op de deur is er weining tot niets veranderd en ook in de toekomst blijven er twee netwerken, namelijk Ziggo West dat het oude Ziggo/Casema netwerk is met daaraan toegevoegd het oude Ziggo/Multikabel netwerk en Ziggo Oost dat het oude Ziggo/@Home netwerk is. Vooralsnog zijn er nog net zoveel verschillen in beide netwerken als voor de naamswijziging. Zoals ik aangaf ontbreekt bijvoorbeeld Sport1 HD bij de Ziggo/Casema klanten in de kanalen lijst terwijl dat kanaal wel in het Ziggo/Casema signaal zit omdat dit ook naar de Ziggo/Multikabel klanten gaat. Bij Ziggo/@Home hebben ze 4 dagen EPG informatie terwijl Ziggo/Casema maar 2 dagen doorgeeft. Bij Ziggo/@Home ontbreekt een Turks pakket dat wel weer bij Ziggo/Multikabel en Ziggo/Casema te krijgen is. En dan zijn er nog verschillen in de te kiezen audio talen, teletekst en DVB ondertitelingstalen bij digitale TV, de kwaliteit van digitale TV kanalen en ga zo maar door.

Van een eenheid is dus nog geen sprake alhoewel er Ziggo medewerkers rondlopen die aangeven dat het allemaal ooit wel een keer gelijktrokken zal worden zonder uitspraken te willen doen over een bijbehorende planning. "Ooit" is in mijn ogen een zeer rekbaar begrip.

Archie bedankt voor je verhelderende uitleg! De samengestelde lijst die ik eerder publiceerde is (dan)een Ziggo West lijst. Overigens heb ik deze gegevens te dele van de site digitalekabeltelevisie.nl gehaald. Daar wordt echter niet gesproken over verschillende frequenties e.d.

In het Ziggo-West deel zijn met behulp van een Loewe de kanalen Sport1 HD, HD09, Regio22 binnen te halen, echter geven deze geen beeld.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws