quote:
semicon schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:51:
BSOD's en niet werkende hardware is toch echt jou kant van het probleem.... Vista is niet verantwoordelijk voor het falen van de bedrijven die de drivers niet af hebben voor hun producten (wel lekker makkelijk het zo te zeggen, snap je punt, slaat alleen nergens op).
Zoals ik reeds zei: Het kan me niet schelen waaraan het ligt, als consument wil ik gewoon een goed werkend systeem, of het nu aan hardware, software, os, instellingen of een combinatie ervan ligt. Door de combinatie van mijn hardware, mijn software, mijn eisen en voorkeuren is het in mijn geval aangewezen om XP te gebruiken, en ik ben niet de enige met die ervaring (reeds 14 mensen in dit topic).
quote:
Tevens, een BSOD heb ik sinds de beta al niet meer gehad, dus da's wel bogus, en dat heb ik met XP zo vaak gehad, ook met SP2, licht dan vaak aan je GFX kaart (bij mij al 2x iig, ja en dat is XP met BSOD, zowel op mn lappy met Home als Prof op oude home pc). Dus ik zie jou héél goede reden echt niet als goede reden....
Heb
jij sinds de beta niet meer gehad, gelukkig maak je op je eentje geen goede statistiek, er zijn er verschillende die het wél hebben. Ik zeg niet dat het met XP niet mogelijk is, maar Vista bewijst dat het nog steeds mogelijk is dat simpel 3D-demo'tje het hele besturingssysteem plat op zijn buik kan laten gaan, in tegenstelling tot wat voor de introductie allemaal beweerd werd. Maar zoals gezegd: Er spelen meerdere redenen mee in mijn keuzebepaling, niet enkel een sporadische BSOD.
quote:
En tja jij hebt het idee dat hibernate kut is door jou ervaring, ik vind het juist een hele vooruitgang vergeleken bij winXP, lekker snel, je klikt et aan en hij is off. (en zeg nou niet dat het komt door mijn intel duo core e6750, want zo snel lis ie nou ook weer niet). En je kan inderdaad, wat ik al eerder zij, met het zelfde oude systeem niet zoveel eruit halen als met xp, het is ook niet geschreven om op je oude pc-tje te runnen..
Lees het topic nu eens opnieuw, er zijn hier pakweg 5 mensen die gelijkaardige problemen hadden. Bij velen was het 'lekker traag' en regelmatig blokkeren, hoe verklaar je dat na een verse installatie van Vista met SP1, zonder bijkomende software en met de allerlaatste WHQL-drivers, in combinatie met een ASUS-moederbord met de laatste BIOS (alsof het daaraan zou liggen, nu bij XP werkt mijn standby prima, in een fractie van een seconde en het lukt
elke keer).
quote:
En tbh.. we kunnen wel uren blijven discuseren hiero, maar ik denk toch echt dat het neerkomt op 80% gebruikerservaring, jij vind het slecht? so be it, mag je zelf weten... maar ik heb enorm goede ervaringen op laptops en pc's met vista. Misschien komt dat omdat ik een gamer/devver ben, misschien omdat andere soms veel te vlug iets oordelen of alleen iets zeggen omdat ze zelf nog met XP werken en het allemaal eng vinden want de BETA werkte immers niet goed (dat klopt dan weer wel, de beta sucks gewoon heel hard).
Inderdaad, jij Vista, ik voorlopig nog XP, allebei gelukkig.

Ik ben niet zomaar over één nacht ijs gegaan hoor, ik heb Vista een jaar alle kansen gegeven en veel moeite gedaan om problemen te proberen oplossen, maar blijkbaar mocht het niet baten. Volgende keer beter...