quote:
Hoezo?
quote:
Overigens vind ik de nieuwe interface zeer zeker een hoop toevoegen op het gebied van werkbaarheid. Bij XP namelijk neemt wat mij betreft de taakbalk teveel ruimte in door de kleur. Bij Vista valt hij heel goed weg waardoor het minder afleidt.
Taakbalk neemt te veel ruimte in door de kleur?

Trouwens, ik draai nu XP met 2000-look en heb overal veel meer plaats dan in de standaard layout van XP en Vista, kan ook gewoon zo in Vista.
quote:
Hier heb ik dus geen last van. Alles draait rap door, spellen worden met elke driverrelease een tikje sneller en kopieren gaat met SP1 ook op goede snelheid.
Games worden inderdaad sneller, onafhankelijk van het OS, dat ligt aan de drivers, maar in gewoon gebruik en qua responsiviteit is XP echt wel sneller, net zoals 2000 op hetzelfde systeem iets sneller is dan XP.
quote:
Volgens mij kan je die eisen gewoon vinden op de site van MS.
Vandaar dat ze nu
rechtszaken aan hun been hebben? Zo veel klachten lijken me niet uit de lucht komen vallen, en dan hebben we het slechts over 'Vista-capable', niet over de vergelijking met XP (waar voor vergelijkbare prestaties en responsiviteit een veel ouder systeem volstaat).
quote:
Over laptops heb ik geen mening, maar volgens mij noemen ze Vista zuiniger omdat hij standaard staat ingesteld om in standby/hibernation te gaan. Als je bedenkt dat veel mensen in grote bedrijven hun pc's 's nachts aanlaten en als je bedenkt dat XP standaard alleen de HD en het scherm uitschakelt en niet hibernate, kan je wel bedenken waarom ze Vista zuiniger noemen.
Mijn ervaring als systeembeheerder is dat een PC volledig aanblijft
of volledig uitgeschakeld wordt, maar niets er tussenin (behalve de monitor). Dat wordt bewust zo ingesteld, XP kan je trouwens ook gewoon standby laten gaan, enkel minder goede systeembeheerders hebben zoiets niet in de gaten.

quote:
Cagalli schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:16:
De problemen die mensen hier schetsen heb ik zelf nooit ondervonden. Misschien komt het omdat ik een vrij nieuw systeem heb. (Vista x64). Ik merk dan ook absoluut niets van enige vorm van traagheid waar dan ook!
Tja, mijn systeem (zie sig) zal ws. te traag zijn.

Was een jaar geleden toch nog dubbel zo snel als Vista-Capable.
quote:
Sinester schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:36:
Het enige waar ik me wel flink aan stoorde is dat in tegenstelling tot XP, vista toch een stukje langzamer opstart, en dat als je je pc net aan zet, me harde schijf als een gek begon te rattelelen, soms wel 10 min lang
Inderdaad, eigenlijk zou je vlak na de installatie de volgende zaken moeten uitschakelen:
-automatische defragmentatie
-automatische indexering
-automatisch scannen van Defender
-en eigenlijk ook UAC
Maar zelfs na al deze stappen ondervond ik dat hij soms begon te ratelen als een gek zonder dat ik iets deed... Het is ook vervelend dat alle webpagina's naar je hdd weggeschreven worden. Ik heb dat ooit proberen opvangen met een ramdisk-programma, maar dat was dan weer incompatibel.
Ok, genoeg over de snelheid, even over de functionaliteit: Na de installatie van Vista heb ik alles een kans gegeven: Media Player, Media Center (voor TV), Windows Picture Viewer en Internet Explorer 7. Toch ben ik terug gegaan naar Media Player Classic, Power Cinema voor TV (Media Center detecteerde geen TV-kaart) en Winamp voor muziek omdat je daarmee toch zo veel meer kan instellen dan met de standaard Windows-programma's. Windows Picture Viewer heb ik vervangen door Irfanview omdat fullscreen foto's wat gecomprimeerd worden wat de kwaliteit slechter maakt, en met Irfanview zijn er natuurlijk ook veel meer instelmogelijkheden. Enkel IE7 heb ik behouden, maar dan wel met de add-on IE7 Pro. Ok, dit geldt ook allemaal voor XP, maar het is slechts om aan te geven dat ook hier weinig verbetering in gekomen is. Windows Defender is nu trouwens ook voor XP te downloaden.
Cyberblizzard wijzigde dit bericht 23-04-2008 22:28 (11%)