Uit de SDE Nieuwsbrief numero 2, juni 2008, 20 juni ontvangen, mijn vetdruk:quote:Gizz schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 23:09:
[...]
Wij hebben vandaag onze brief gekregen, en daar staat toch echt in dat ze binnen 13 weken na het ontvangen van de aanvraag een beslissing nemen. Dus niet nog eens 13 weken nadat jijzelf of je leverancier de brief krijgt dat het in behandeling is
Wat dus inhoudt dat de uitslag nog uiterlijk 2 weken op zich laat wachten, want we zitten nu in week 11.
Typische bureaucraten "vooral niet teveel details onthullen" taal weer. Als je de lul bent, krijg je dus pas begin september bericht. Ik neem aan dat dat in de meeste gevallen (...) positief zal zijn. Maar als je zolang wil wachten met opdracht tot plaatsen, en dat overkomt veel mensen, kon het wel eens heftig dringen worden bij de leverancier. (a) levertijd (mondiale modulemarkt knijpt als een gek, het gros gaat naar Spanje en Duitsland); (b) installatietijd. Don't forget het vorstverlet, in het allerergste geval ben je pas volgend jaar aan de beurt. Ik zou het wel weten: direct laten plaatsen, en die subsidie? Ach "we zien wel of die komt"...quote:Verlenging afgeven beschikking Zon-PV
Op dit moment kan SenterNovem helaas nog geen mededelingen doen over de status van de subsidieaanvragen voor de productiecategorie Zon-PV. Door de grote golf van binnengekomen SDE-aanvragen heeft SenterNovem de periode waarbinnen een beschikking wordt uitgegeven met dertien weken verlengd tot begin september. Zodra het duidelijk is of uw aanvraagt wordt beschikt, zal SenterNovem dit u per brief mededelen.
Maar ja, dat is uw keus.
Overigens, zelfde nieuwsbrief update: tot op "heden" (20 juni) 8.100 aanvragen zonnestroom subsidie binnengekomen, goed voor 17,8 MWp. Er zal niet meer beschikbaar zijn dan voor 15 MWp (incl. motie Samsom/Atsma), maar desondanks zegt SenterNovem niet dat de inschrijving "gesloten" is. Omdat volgens hen er nog aanvragen af zouden kunnen vallen (onvolledig, incorrect, niet aan normen voldoend, etc.), en er dus mogelijk toch nog een gaatje zou kunnen zijn...
Good luck to you.
Sag nicht: "Ich habe die Wahrheit gefunden", sondern: "Ich habe eine Wahrheit gefunden" (Kahlil Gibran, 1883 - 1931)