Gathering of Tweakers

Quicksearch
[DPC]TCF Divisie Kruidvat

Ik heb nog even de cijfers naast elkaar gelegd en denk dat Reinman gewoon een goed punt heeft, een HD3650 is qua gaming-performance simpelweg een stuk beter dan de IGP van de 780G, de eis aan het Budget Systeem is dat er ook een spelletje op gespeeld moet kunnen worden en dat gaat wel (met oudere of casual-games) maar moderne games op een lage setting zit er niet in... en dat lijkt me wel een vereiste :) een HD3850 lijkt me toch een beetje overkill, maar is misschien een handige tip voor iedereen die een paar tientjes meer bereid is uit te geven.

offtopic:
@Reinman en Jamal: How to disagree ;)

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005

Gullible Sceptic

quote:
Jamal schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:34:
Uit de BBG van maart 2008

[...]

Het spelen van een spelletje moet ook met dit systeem mogelijk zijn, dat is heel wat anders dan de laatste spellen spelen op native resolutie.
Op een 486 zijn ook spelletjes mogelijk, moeten we daarom dus die maar nemen? Mogelijk betekend niet naar 1 a 2 fps slideshows kijken, dat betekend een fatsoenlijke FPS op native. Als je niet op native draaid met een tft, ziet je beeld er gewoon waardeloos uit.
Vouwerpowert

quote:
Reinman schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:29:
2) Fatsoenlijk is in iedergeval op native resolutie met een goeie FPS. Verder is er geen gebruiker voor de BBG, maar een set eisen waar aan voldaan moet worden. Die is voor iedereen vaak net iets anders en daarom zullen mensen zelf aan de hand van de BBG's hun keuzes maken.
Maar waarom perse op native resolutie? En gaat dat dan om de nieuwste games die het zwaarste vragen of hebben we het dan over Sims2 dat prima zal draaien op deze IGP.
Punt is dat iedereen een andere mening heeft over wat fatsoenlijk is en die andere mening klinkt door in de nieuwe mogelijkheden die de nieuwe 780 chip biedt.
En daarmee kan je dus ook weer twee kanten op: ga je richting de 500 euro omdat je het tegenwoordig wel af kan met een IGP, of blijft je bij de 600 euro en ga je meer richting een budget gamebak.

Tussenoplossing is dat we, zoals in de TS, een bedrag van ongeveer 550 euro gaan aanhouden en er dus wel een losse videokaart in doen, maar die kaart hoeft dan geen enorme prestaties te leveren.

Mijn mening is dat deze keer de max zo rond de 550 euro zit, en dat daarmee deze keer het budgetsysteem gewoon 50 euro goedkoper is. Redenen hiervoor zijn dat het systeem zoals het nu in de TS staat een gebalanceerd systeem is met een nette processor en een nette videokaart. Eventueel zou er een goedkope videokaart uit 38xx serie ipv de 2600 serie in geplaatst kunnen worden, maar dat moet dan wel binnen de 550 euro passen.
De andere reden is dat eerder dit topic de link naar bbg uit 2002 stond en dat het budgetsysteem uit die bbg echt veel duurder was dan het huidige budget. Als het budget in de loop van al die jaren zo gedaald is, dan vind ik het een logische stap om, als de kans daarvoor er is, het budget nogmaals omlaag te schroeven. Het is gewoon een kwestie van met de tijd meegaan.

DPC PeaceNlove @ Thuisvouwen
Nu met een kwatkoor!

Gullible Sceptic

quote:
Maar waarom perse op native resolutie?
Omdat op een TFT het er anders een stuk minder mooi uit ziet?
quote:
En gaat dat dan om de nieuwste games die het zwaarste vragen of hebben we het dan over Sims2 dat prima zal draaien op deze IGP.
En de Sims 3 dan? Of moeten ze die dan maar niet kunnen spelen, of ala slide show?

Kijk, voor dit budget is het goed mogelijk om een goedkopere midrange(=HD3650, HD3850 is imho wat te duur en een beetje overkill) er in te zetten(en geld over te houden). Dit zorgt gewoon voor een enorme presatie verbetering, die zich in de toekomst ook nog weer uit betaald. Het kan allemaal zeker goedkoper, maar eigenlijk doe je dan mensen toch vaak te kort. Dat is wat ik gemerkt heb uit ervaring met mensen uit de buurt die nieuwe pc's aanschaffen en voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Reinman wijzigde dit bericht 23-04-2008 13:49 (4%)

Vouwerpowert

quote:
Reinman schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:42:
Kijk, voor dit budget is het goed mogelijk om een goedkopere midrange(=HD3650, HD3850 is imho wat te duur en een beetje overkill) er in te zetten(en geld over te houden). Dit zorgt gewoon voor een enorme presatie verbetering, die zich in de toekomst ook nog weer uit betaald. Het kan allemaal zeker goedkoper, maar eigenlijk doe je dan mensen toch vaak te kort. Dat is wat ik gemerkt heb uit ervaring met mensen uit de buurt die nieuwe pc's aanschaffen en voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Volgens mij zijn we het dan wel eens, want uit de PW blijkt dat er al veel 3650 kaarten zijn die binnen het budget van 550 euro vallen, sterker nog, sommige zijn goedkoper dan de 2600XT, maar hebben dan wel DDR2. linkje

Dus suggestie voor de TS: we stoppen er een 3650 in en dan is het weer een mooi, evenwichtig systeem en we besparen deze keer gewoon 50 euro?

Nu met een kwatkoor!

Gullible Sceptic

DDR3 is een tientje duurder, dus dat valt ook nog wel mee. Zit je nog steeds onder 550,-
pricewatch: Asus EAH3650/HTDI/256M
Te vroeg

Houden we het wel gezellig heren :)

Anyway, ik zie dat ik er dus goed aan gedaan heb om die 3850 in de discussie te gooien :)

Zoals de meeste voorgaande basissystemen is het onderdeel 'videokaart' altijd een flink punt van discussie. Het basissysteem is echter geen officesysteem, hoewel dat er wel makkelijk van gemaakt kan worden als de grafische kaart wrodt weggelaten ;) Er is dus voor beiden wat wilst.

Gezien alles-in-een-moederborden voor het AMD-platform nauwelijks duurder zijn dan normale moederborden, kan er dus makkelijk gekozen worden voor een modern moederbord met geïntegreerde grafische chip waarop een redelijke grafische kaart geprikt wordt. Speel je geen of heel zelden een spelletje, laat je de kaart weg en blijft er dus een officesysteem over.

Het basissysteem is geen budgetsysteem. Het is dus geen doel aan sich om een zo goedkoop mogelijk systeem samen te stellen. Nope het systeem moet makkelijk drie jaar mee kunnen.

Ik heb het laatste jaar meerdere systemen samengesteld op basis van de genoemde Antec-kast en ben er heel erg tevreden over. Het is vooral een stille kast (ook de voeding).

Wat betreft de 3850, denk dat we daar maar een 3650 van maken, als ik zo de reactie hier bekijk. Verder voel ik er wel iets voor om eens naar een 20" monitor te kijken, het prijsverschil met een goede 19" is immers erg klein. DVI is wel een vereiste.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Mijn foto's

Reg. datum: 11 augustus 2007

Ik ben zelf bezig met een budget systeem samen te stellen en vroeg me twee dingen af.
Waarom wordt er geen barebone gebruikt, bijv:de ASUS V3-M2A690G barebone.
Zijn Intel processors en moederborden duurder/slechter dat er voor AMD wordt gekozen de laatste BBG's

Reg. datum: 14 augustus 2005

quote:
Reinman schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:11:
knip
dat hij minder grafische kracht heeft dan een losse kaart alleen is daarvoor geen geldig argument
Dit is gewoon onzin, lees het dan. Dat hij minder kracht heeft is geen argument?! Dat is JUIST het argument. Zonder die kracht KAN je nauwlijks moderne games spelen. Let wel dat ik ook praat over een paar jaar van nu, wanneer de games ook weer zwaarder zijn.
Nogmaals het is geen onzin. Een 3650 heeft ook minder kracht dan een 3870 X2 en toch is dat geen argument om niet voor een 3650 te kiezen. Een goed argument zou zijn: "de 780G is niet krachtig genoeg omdat hij X niet kan" of: "een 780G kan Y niet en de 3650 kan dat wel, en Y hoort wel bij een basissysteem".

Verder is het misschien slim om na te denken over een wat meer specifieke omschrijving van de game-kwaliteiten van het basissysteem want, in tegenstelling tot wat reinman beweert
quote:
3) Dat zijn jouw eisen, of die van iemand anders. Het eisen pakket van het basis system is bekend, ben je het daar niet mee eens, mag je hier gaan klagen
is het allemaal erg vaag. Er moet een spelletje op gespeeld kunnen worden, maar hoe nieuw moet dat spel zijn en hoe goed moet het er uit zien, dat is allemaal niet gespecificeerd. Maar laten we dit vooral niet nu en hier bediscussiëren, we merken in juli wel hoe de crew er over denkt.

Thandor wijzigde dit bericht 24-04-2008 15:56 (8%)

Gullible Sceptic

quote:
Rrob schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:31:
knip

[...]

Nogmaals het is geen onzin. Een 3650 heeft ook minder kracht dan een 3870 X2 en toch is dat geen argument om niet voor een 3650 te kiezen. Een goed argument zou zijn: "de 780G is niet krachtig genoeg omdat hij X niet kan" of: "een 780G kan Y niet en de 3650 kan dat wel, en Y hoort wel bij een basissysteem".

Verder is het misschien slim om na te denken over een wat meer specifieke omschrijving van de game-kwaliteiten van het basissysteem want, in tegenstelling tot wat reinman beweert
Ik heb een test gepost, ga die maar eens lezen, dan zul je zien dat zeggen dat een 780G snelgenoeg is onzin is. En ik heb ook gezegt, 15fps voor een moderne shooter op native snel genoeg voor je? Dus 780G kan geen moderne games draaien met fatsoenlijke fps op native. Hoe vaak moet ik dat nog herhalen, zodat het ook onthouden word?
Zoals ik ook al zei, moet het systeem wel 3 jaar mee kunnen gaan. Dus ze moeten niet alleen de sims 2 kunnen spelen, 3 eigenlijk ook.
quote:
[...]
is het allemaal erg vaag. Er moet een spelletje op gespeeld kunnen worden, maar hoe nieuw moet dat spel zijn en hoe goed moet het er uit zien, dat is allemaal niet gespecificeerd. Maar laten we dit vooral niet nu en hier bediscussiëren, we merken in juli wel hoe de crew er over denkt.
Dat zul je nooit goed vast kunnen leggen. Stel dat we zeggen voor het basis systeem moet hij crysis met zo veel FPS draaien op deze resolutie. Over een tijd geld dat niet meer omdat er bijvoorbeeld zwaardere en goedkopere videokaarten zijn die het te makkelijk kunnen, maar de andere nieuwe games totaal niet meer kunnen.
quote:
Orsetto schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:20:
Ik ben zelf bezig met een budget systeem samen te stellen en vroeg me twee dingen af.
Waarom wordt er geen barebone gebruikt, bijv:de ASUS V3-M2A690G barebone.
Zijn Intel processors en moederborden duurder/slechter dat er voor AMD wordt gekozen de laatste BBG's
Met een barebone ben je vaak kwa kast en moederbord een stuk duurder uit.
AMD leverd gewoon iets meer snelheid en luxe op het lage segment. Verder hebben we weer gekozen voor een hele zuinige processor.
Maar voor budget en overclocken, doet intel het dan weer een stuk beter.

Thandor wijzigde dit bericht 24-04-2008 15:56 (24%)

Ik denk dat zolang het budget het toestaat het verstandig is om er wél een losse kaart in te zetten.
De bedoeling van een budget is namelijk om een maximum bedrag vast te stellen en daarin de beste keuzes te maken. Er dan zo ver mogelijk onder gaan zitten door een losse kaart die nog prima kan weg te laten is in mijn ogen dan niet logisch. Als er andere keuzes meer verbetering opleveren is dat uiteraard een ander verhaal.

Er staat inderdaad 'een spelletje spelen'. Nu is mijnenveger ook een spelletje en die draait prima, ook met 1 FPS. Maar ik denk dat als iemand een basissysteem kiest waarop hij 'een spelletje' kan spelen en er blijkt uiteindelijk dat relatief recente spellen niet op een standaard (of native) resolutie kunnen draaien hij waarschijnlijk toch erg teleurgesteld zal zijn.
Het mogelijk zijn van het spelen van een spelletje betekent in mijn ogen ook niet dat je bv Sims3 op alles laag en 1024x768 moet spelen, de instellingen moeten toch minstens op 'redelijk' kunnen.

Maar er is wel vaker een keuzemogelijkheid voor een onderdeel in een BBG. Dus je kunt uiteindelijk ook gewoon in de BBG een losse videokaart opnemen met de melding dat je die kan weglaten om geld te besparen als je écht amper spellen speelt.
En dan hoeven we nu niet meer over die videokaart te discussiëren. ;)

[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -

There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.

Mensen, houden we het even gezellig? Houd het gewoon bij jouw standpunt en discussieer dáár over. Ga niet lopen zeuren over 'op de man'-spelen of wat dan ook. Als iemand van mening is dat er een aantal onderdelen anders moeten dan is het zijn/haar goedrecht ;).

T.net Profiel | http://thandor.net Rev.5 !
Stuur 'n DM aj 't niet met mien eens ben!

offtopic:
Als er zo veel animo is voor een Basis/Bugetsysteem met game capaciteiten, kunnen we niet misschien voor de verandering een Basisgamesysteem gaan opzetten? Dus een beetje tussen de Gamepc en Basissysteem in? Het lijkt me wel leuk om een keer een Gamesysteem in de BBG te zien die ook een beetje op de portemonnee ligt.

Of is dat weer erg overbodig?
quote:
DeX schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:59:
offtopic:
Als er zo veel animo is voor een Basis/Bugetsysteem met game capaciteiten, kunnen we niet misschien voor de verandering een Basisgamesysteem gaan opzetten? Dus een beetje tussen de Gamepc en Basissysteem in? Het lijkt me wel leuk om een keer een Gamesysteem in de BBG te zien die ook een beetje op de portemonnee ligt.

Het viel mij op dat als je het gamesysteem als basis neemt en alle 'overbodige' meuk eruit haalt je op een redelijke prijs uitkomt (1200) met bovengemiddelde prestaties.

Wanneer komt het topic voor gamesysteem van mei eigenlijk online? :)

Ontopic:
Is het geen idee om een scherm van iets betere kwaliteit te nemen? Als ik de reviews zo bekijk zijn de helderheid, contrast en kleurweergave niet echt denderend. :)

Gonadan wijzigde dit bericht 25-04-2008 13:45 (10%)

Reg. datum: 17 januari 2000

quote:
DeX schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:59:
offtopic:

Het multimediasysteem is altijd erg gemakkelijk om te bouwen tot een budget gamesysteem (weghalen overbodige meuk zoals tv-kaart, extra geluidskaart) en vervolgens kiezen voor een wat duurdere videokaart. Maar goed: dat is een onderwerp wat niet echt in dit topic thuis hoort.
quote:
Reinman schreef op woensdag 23 april 2008 @ 13:58:
DDR3 is een tientje duurder, dus dat valt ook nog wel mee. Zit je nog steeds onder 550,-
pricewatch: Asus EAH3650/HTDI/256M
Naar mijn mening kan je een HD3650 nauwelijks verantwoorden als je voor 85 euro al een HD3850 kunt krijgen. Deze lijkt misschien een beetje overkill voor een basissysteem, maar voor 25 tot 35 euro meer is dubbele performance toch wel erg aanlokkelijk. Als er nog ruimte in het budget zit, lijkt dit me zeker de moeite waard.

edit:
HD3650 vs HD3850

Depep wijzigde dit bericht 25-04-2008 15:38 (9%)

Blijf positief

Aantal medetweakers hebben al het een en ander voorgesteld, maar misschien voeg ik ook nog wat nuttigs toe. :)

Dit was de vorige configuratie. (In dezelfde volgorde mijn suggesties/alternatieven. Vetgedrukte product is "mijn keuze".)

Processor
- pricewatch: AMD Athlon X2 4050e vanaf ¤ 49,07
- pricewatch: AMD Athlon X2 4450e vanaf ¤ 56,72
- pricewatch: AMD Athlon X2 4850e vanaf ¤ 69,-
Licht er een beetje aan wat het budget toelaat, prijs en prestatie verhouding verschil niet zo, lijkt me.

Behuizing
pricewatch: Antec NSK4480B (vanaf ¤ 63,90) lijkt me prima. Stil, met een goede stille voeding, volgens medetweakers. Prijs is ook zeker niet hoog.
Ik heb persoonlijk de voorkeur voor een zo klein mogelijk kast, die uiteraard geen beperkingen moet hebben, zoals uitbreidbare kaarten.
- pricewatch: Antec Minuet 350 - EC (vanaf ¤ 62,18)
- pricewatch: Antec New Solution NSK1480 - EC (vanaf ¤ 82,92)
De Minuet 350 - EC lijkt wel erg klein, ik betwijfel sterk of een fullsize videokaart daar in zal passen. Bij de NSK 1480 - EC is het ook erg moeilijk te zeggen. Ik heb geen bron kunnen vinden die antwoord geven op deze vraag. Iemand anders?
Als het zou passen (en dan heb ik het eigenlijk over de NSK 1480) dan zouden deze kasten een alternatief zijn, de NSK 1480 is echter wel wat duurder dan de NSK4480B.

Moederbord
Er zijn al een aantal moederborden verkrijgbaar met een 780G chip. Deze is zuiniger, maar ook beter dan de 690G chip. Plus deze ondersteunt Hybrid Crossfire X, voor wat extra power tijdens het gamen. Er zijn een paar die er uitspringen, naar mijn mening:
- pricewatch: MSI K9A2GM-FIH vanaf ¤ 51,55
- pricewatch: Asus M3A78-EMH HDMI vanaf ¤ 61,-
- pricewatch: Gigabyte GA-MA78GM-S2H vanaf ¤ 73,90
Verder is er nog de pricewatch: Asrock A780FullDisplayPort deze schijnt een displayport te hebben, maar het aantal schermen dat nu een displaypoort ingang nodig hebben, is nog laag.
De 690G moederborden zijn wel goedkoper, maar de 780G lijkt me toch wel iets meer waarde bieden.

Geheugen
De pricewatch: Kingston KVR667D2N5K2/2G (vanaf ¤ 27,88) is wel de goedkoopste van de DDR2 PC5xxx (667MHz) geheugen, misschien tijd om over te stappen op DDR2 PC6xxx (800MHz)? het prijsverschil is nu klein.
=> pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2 (vanaf ¤ 31,18)
(zelfde CAS Latency van 5 trouwens).

Brander
pricewatch: Lite-On LH-20A1S (vanaf ¤ 19,80) lijkt me goed.
De pricewatch: Samsung SH-S203N (vanaf ¤ 24,15) heeft als voordeel dat deze Lightscribe ondersteund, maar of dat nu veel mensen gebruiken, ik betwijfel het. Ook weet ik niet of het budget het toelaat.
Er zijn nog een aantal goedkopere branders.
Deze pricewatch: Samsung SH-S203D (vanaf ¤ 17,45) is een zeer goedkope brander met alles er op en eraan zoals Light Scribe. Ook geeft hij goede prestaties en is ook erg snel.

Muis
pricewatch: Logitech RX1000 Laser Mouse (USB) (vanaf ¤ 11,-) lijkt me een passende muis bij dit systeem.

Speakers
pricewatch: Logitech S220 (vanaf ¤ 15,80) prima "basis-speakers" voor een lage prijs.

Toetsenbord
Een toetsenbord met "platte" toetsen, de meeste tweakers die hem gereviewd hebben zijn er tevreden mee. pricewatch: Logitech Ultra Flat Keyboard (vanaf ¤ 13,20)
De pricewatch: Logitech UltraX Premium Keyboard (vanaf ¤ 16,22) lijkt me ook een leuk moederbord in een iets andere stijl, deze is wel een paar euro duurder.

Harde schijf
De pricewatch: Samsung SpinPoint T166 HD252KJ, 250GB (vanaf ¤ 39,72) is een goede keuze, maar voor twee tientje (~ 50%) meer heb je 2x zo veel opslag met de pricewatch: Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ) (vanaf ¤ 58,14).

Beeldscherm
Er zijn inderdaad een redelijk aan 20" schermen voor rond de 200 euro te koop. Daar gaat dan toch de voorkeur nu naar uit, lijkt me.
- pricewatch: Acer AL2016WBsd (vanaf ¤ 181,18) Een goedkoop scherm met redelijke goede specs, al zou ik toch voor de voglende gaan, want die is nieuwer, hoewel de specs niet heel duidelijk beter zijn. het enige verschil volgens de specs is het contract, waarbij de P203W een betere heeft 1:2500 (DCR) t.o.v. 1:800, maar in hoeverre dit in praktijk beter is mij twijfelachtig.
- pricewatch: Acer P203W (vanaf ¤ 182,13) Zie bovenstaande, met uitleg.
- pricewatch: Samsung Syncmaster 206BW (vanaf ¤ 190,-) Natuurlijk kan ook hier een Samsung niet ontbreken. ;) Een goede monitor met een lagere respons tijd (2 to.v. 5ms) dan de bovenstaande schermen. Dit scherm is dus wel iets duurder.

Grafische kaart
Voor de grafische kaart is een Ati wel handig want dan heb je mogelijkheid tot Hybride Crossfire X i.c.m. het moederbord. Een Ati Radeon HD 3850 lijkt net in het budget te passen met een prijs vanaf 84,95 euro bijv. de pricewatch: Asus EAH3850/G/HTDI/256M (vanaf 85 euro). Daarmee lijkt een grafische kaart met een HD 3650 chip niet nodig, hoewel als men ergens anders het geld wil insteken of men een HD 3850 wat overkill vind, kan je best voor de HD 3650 gaan.

Samenvattingen en totaalprijs
Processsor: ¤ 69,- (andere iig zuinigere proc)
Behuizing: ¤ 63,90 (zelfde)
Moederbord: ¤ 51,55 (mobo met 780G chipset)
Geheugen: ¤ 31,18 (sneller geheugen: 800MHz)
Brander: ¤ 17,45 (goedkopere maar wel goed presterend brander)
Muis: ¤ 11,- (zelfde)
Speakers: ¤ 15,80 (zelfde)
Toetsenbord: ¤ 13,20 (zelfde)
Harde schijf: ¤ 58,14 (2x meer opslag met 50% hogere prijs)
Monitor: ¤ 182,13 (20" i.p.v. 19" monitor voor zelfs iets lagere prijs)
Videokaart: ¤ 85,- (Een betere videokaart dan uit de vorige BBG)
------------------------------ +
¤ 598.35
(BTW: geen garantie dat ik het goed uitgerekende heb, heb het wel een paar keer gecheckt en daar komt wel steeds hetzelfde uit.)

Dat was het wel, heb er "even" over deze post gedaan, dus misschien heeft ondertussen iemand anders al hetzelfde gepost, neem mij dat niet al te kwalijk. ;)
Te vroeg

Ik ga het een en ander doorrekenen, maar ik geloof dat Regeneration een systeem heeft voorgesteld dat mij wel kan bekoren :)

Mestreechs volksleed:
Mijn foto's

Vouwerpowert

quote:
Ralph Smeets schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 13:40:
Ik ga het een en ander doorrekenen, maar ik geloof dat Regeneration een systeem heeft voorgesteld dat mij wel kan bekoren :)
Kleine opmerking over het moederbord. Weliswaar staat het ding voor een lage prijs in de pricewatch, maar deze prijs geld maar voor een vage, niet beoordeelde webshop. Bij de bekendere webshops is het moederbord al 10 euro duurder. Ik weet niet of dat een probleem is voor de BBG?

Verder wel een erg mooi moederbord, goede specs en uitbreidingsmogelijkheden voor een mATX. Als die kan blijven

Nu met een kwatkoor!

Te vroeg

mediabeast, wees gerust, ik neem nooit een onderdeel in de bbg op dat slechts bij één leverancier verkrijgbaar is of waarbij het prijsverschil met de overige leveranciers te groot is. In dat laatste geval wordt het onderdeel wel opgenomen, maar ga ik voor de rest van de berekening uit van een hogere prijs, en komt er wordt er ook melding van de 'te lage' prijs gemaakt :)

Mestreechs volksleed:
Mijn foto's

Hybrid Crossfire X gaat niet lukken met een HD 3850. Dat kan wel met een HD 3450 of HD 3470. Ook dan is een HD 3650 veel sneller, om van een HD 3850 :9~ maar te zwijgen.

Ik bedoelde dat een "losse" 3650/3850 beter resultaat geeft.

Rob Leiden wijzigde dit bericht 28-04-2008 13:54 (10%)

quote:
Rob Leiden schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:09:
Hybrid Crossfire X gaat niet lukken met een HD 3850. Dat kan wel met een HD 3450 of HD 3470. Ook dan is een HD 3650 veel sneller, om van een HD 3850 :9~ maar te zwijgen.
Crossfire op een basissysteem? Lijkt me wat ver gaan. ;)

Maar wat bedoel je precies? Eerst zeg je dat de 3850 niet gaat lukken, maar later is dat de beste.
Typfout ofzo? :)

Op zich is het wel grappig om de onboard in CF te zetten, maar toch denk ik dat iemand met een basissysteem liever gewoon een kaart heeft en klaar.

Gonadan wijzigde dit bericht 28-04-2008 10:33 (23%)

quote:
Gonadan schreef op maandag 28 april 2008 @ 10:29:
[...]

Crossfire op een basissysteem? Lijkt me wat ver gaan. ;)

Maar wat bedoel je precies? Eerst zeg je dat de 3850 niet gaat lukken, maar later is dat de beste.
Typfout ofzo? :)

Op zich is het wel grappig om de onboard in CF te zetten, maar toch denk ik dat iemand met een basissysteem liever gewoon een kaart heeft en klaar.
Crossfire met de onboard kaart werkt alleen met de 3450, de 3850 gaat niet werken.

Zelf vindt ik het een mooie techniek om de kosten te verdelen. Zo kan je een tijdje met de onboard doen en later een 3450 bij plaatsen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Regeneration, dat is een goed samengesteld systeem, maar ik heb één ding erop aan te merken. Het oude toetsenbord is qua lay-out beter en typt dus fijner, omdat de toetsen ervan niet op elkaar zijn gepropt. Dit is wat ik bedoel.

Logitech Ultra Flat Keyboard
http://www.logitech.com/repository/286/jpg/2025.1.0.jpg

Logitech UltraX Premium Keyboard
http://www.logitech.com/repository/454/jpg/3582.1.0.jpg
Capiche? ;)

Voor die drie euro meer heb je een volwaardig toetsenbord dat waarschijnlijk ook nog eens steviger is.
http://www.logitech.com/repository/286/jpg/2024.1.0.jpg
Die pootjes houden namelijk fatsoenlijk ramwerk niet lang tegen.

offtopic:
Ik weet niet meer hoe ik die plaatjes kan resizen en kan het niet vinden, iemand?
Te vroeg

Dit wordt hem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X2 4850e¤ 70,40¤ 70,40
1Antec NSK4480B¤ 63,80¤ 63,80
1Asus EAH3850/G/HTDI/256M¤ 85,-¤ 85,-
1Iiyama ProLite E2003WS-B1¤ 184,-¤ 184,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G 2GB (2x 1GB) DDR2¤ 31,18¤ 31,18
1Lite-On LH-20A1S¤ 17,28¤ 17,28
1Logitech RX1000 Laser Mouse (USB)¤ 11,-¤ 11,-
1Logitech S220¤ 15,80¤ 15,80
1Logitech Ultra Flat Keyboard (US)¤ 13,20¤ 13,20
1MSI K9A2GM-FIH¤ 51,55¤ 51,55
1Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)¤ 58,14¤ 58,14
ImporterenTotaal¤ 601,35

Mestreechs volksleed:
Mijn foto's

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws