[BBG] Basissysteem maart 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 12:19

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
Gezien het basissysteem een redelijk hoog budget had van 750 euro, heeft de crew besloten om dit naar beneden bij te stellen. Dus vanaf maart zal het budget 600 euro zijn. Dit heeft natuurlijk een aantal concequenties op de configuratie, zoals het verdwijnen van de game-capabiliteit :)

Het volgende voorstel is er uiteindelijk uitkomen rollen:

ProductPrijs
Processor Intel Celeron D 360 (S775, 3.46GHz, 533MHz FSB, 512KB, 65W, Boxed)€ 59,72
MoederbordGigabyte GA-965GM-S2, iG965 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA, 1394)€ 77,04
KoelerBoxed
Geheugen512MB x 2 (1GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston, KVR667D2N5K2/1G)€ 63,13
VideokaartGeïntegreerd
NetwerkcontrollerGeïntegreerd
GeluidskaartGeïntegreerd
Harde schijfWestern Digital Caviar SE16 WD3200KS, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB)€ 85,01
Dvd-branderSamsung SH-S182D 16x (Dual-layer, Zwart)€ 27,51
BehuizingAntec NSK4400 (ATX, 380W, Zilver/Zwart)€ 66,96
MonitorAcer AL1916WAs (19", 5ms, D-sub, Zwart/Zilver)€ 172,68
LuidsprekersLogitech S200 (2.1, Zwart)€ 16,99
ToetsenbordLogitech Cordless Desktop EX 110€ 24,90
Totaalprijs bij opstellen BBG€ 593,94

De goedkoopste leveranciers van deze configuratie kunnen opgezocht worden door de bovenstaande configuratie via deze link in je pricewatch winkelmand te plaatsen. De bestaande inhoud van je winkelmand wordt hierbij overschreven.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 09:07
Een celeron D, terwijl hij deze maand nog een amd athlon x2 3800+ heeft???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoor in een budgetsysteem ook niet gewoon een bedraad budgettoetsenbord met een bedrade budgetmuis? Dan heb je dat ge-eikel met batterijen ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-02-2007 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
Oscar, probeer dat nog maar eens te vinden. Ik wens je veel succes. Ze zijn er nauwelijks namelijk.
Er is wel eentje, en dat is de business desktop van microsoft. Die is er voor ongeveer 35 euro.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Weinig over te zeggen, maar ik zou een goedkoper Aopen kastje nemen, die voldoen ook En wat moet iemand met een harde schijf van 320GB in een basissysteem?

Je kunt volgens mij beter een X2 3800+ nemen, met een moederbordje van 60 euro, Aopen kastje en een goedkopere harde schijf. Dan heb je die kosten er weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Murcielago schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:07:
Oscar, probeer dat nog maar eens te vinden. Ik wens je veel succes. Ze zijn er nauwelijks namelijk.
Er is wel eentje, en dat is de business desktop van microsoft. Die is er voor ongeveer 35 euro.
Je hoeft het toch niet als setje te kopen? Je kunt toch prima een muis en een toetsenbord los kopen? Dan ben je iets van 10,- in totaal kwijt. Kijk maar in de pricewatch of bij Azerty. Voor ongeveer 10,- heb je een prima muis en prima toetsenbord. Bespaar je toch weer 15,- die weer ergens anders beter besteed kan worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-02-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
@Murcielago
Er zijn genoeg bedrade toetsenborden te vinden hoor. Wat dacht je van de Logitech UltraX of de Microsoft Multimedia keyboard
Ook muizen met draad zijn er genoeg. Het is inderdaad zo dat deze niet veel goedkoper in aanschaf zijn. Maar ze gebruiken géén batterijen en dat voorkomt ook de nodige ellende van lege batterijen zonder dat nieuwe in huis zijn O-) .

Hierbij dus mijn stem om in het budget systeem te kiezen voor bedrade invoer apparatuur.

[ Voor 7% gewijzigd door jwpmzijl op 18-02-2007 15:15 ]

Hans van Zijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verder zou ik ook voor een budgetkast gaan bij een budgetsysteem. Ik weet dat er veel tweakers zijn die helemaal geilen op mooie kasten en de voeding het belangrijste onderdeel van een systeem vinden, maar het gros van de mensen heeft geen dure Anteckast, maar gewoon een noname budgetkast van de winkel waar ze hem kopen met een ingebouwde no-name voeding en dat werkt perfect. Zeker als je een systeem hebt waar alles geïntegreerd is en er geen echte stroomvreters zijn.

Deze kost 25,- in de pricewacht en heeft een 350 Watt voeding wat ruim voldoende moet zijn.

En in een budgetsysteem hoeft ook echt geen 320GB schijf te zitten als je voor 62,- een 250GB schijf hebt.

Dus als je dat allemaal in overweging neemt, kun je 15,- besparen op toetsenbord, 41,- op de kast en 23,- op de schijf en je had nog 6,- over, dus dat is iets van 85,- en dan zou je een goedkoper moederbord kunnen nemen (Asrock van 45,- ofzo) zonder geïntegreerde videokaart kunnen nemen en dan kun je misschien toch weer wel een beetje videokaart in het systeem kunnen proppen, want ik dat iemand met een budgetsysteem dat liever heeft. :)

[ Voor 53% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-02-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Ik denk sowieso dat een goedkope videokaart is aan te raden i.v.m. de prestatie in Vista (Aero). Het loopt ook prima met de Intel integrated graphics, maar kost dan wel aardig wat systeembronnen, dus profiteer je toch van een goedkope videokaart.

Daarnaast lijkt me één latje van 1 GB toch goedkoper en vooral wenselijker met het oog op de toekomst.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Oscar Mopperkont schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:25:
Verder zou ik ook voor een budgetkast gaan bij een budgetsysteem. Ik weet dat er veel tweakers zijn die helemaal geilen op mooie kasten en de voeding het belangrijste onderdeel van een systeem vinden, maar het gros van de mensen heeft geen dure Anteckast, maar gewoon een noname budgetkast van de winkel waar ze hem kopen met een ingebouwde no-name voeding en dat werkt perfect. Zeker als je een systeem hebt waar alles geïntegreerd is en er geen echte stroomvreters zijn.

Deze kost 25,- in de pricewacht en heeft een 350 Watt voeding wat ruim voldoende moet zijn.
Een systeem met een Qtec voeding is praktisch per definitie instabiel. Zeker bij zulke kleine budgetten moet je erop letten dat je een stevige basis hebt waar je de rest omheen bouwt. Bij een stevige basis hoort ook een goede voeding.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Het voordeel van de celeron is dat je die later nog eens kan vervangen voor een C2D.

Maar ja.. anderzijds presteert een celeron volgens mij een stuk slechter dan deze pricewatch: AMD Athlon 64 X2 3600+ Brisbane (AM2, 2x2.0GHz, 256KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed)
Ja een stuk duurder.
maar als je dan dit moederbord erbij neemt:
pricewatch: Asus M2N8-VMX, nForce 405 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA)
kom je ongeveer even duur uit. (als de processorprijs tijdelijk is, dan kom je 10 euro duurder uit)

De kast is trouwens mooi. Ik heb hem zelf ook, al draait er nu een P3-systeem in. Een Aopen is iets goedkoper, maar deze is gewoon mooier.

[ Voor 8% gewijzigd door Quacka op 18-02-2007 16:30 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:14
neem dan een goedkope aopen kast met 350 watt voeding. Dan bespaar je zo 20 euro, maar je hebt nog wel een mooie kast met goede voeding (en ook best stil hoor! Bij het budgetsysteem dat ik laatst heb gemaakt moet je echt kijken of de pc aanstaat, horen doe je hem niet (en idle toch 30 graadjes...))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hello_moto schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:11:
Weinig over te zeggen, maar ik zou een goedkoper Aopen kastje nemen, die voldoen ook En wat moet iemand met een harde schijf van 320GB in een basissysteem?

Je kunt volgens mij beter een X2 3800+ nemen, met een moederbordje van 60 euro, Aopen kastje en een goedkopere harde schijf. Dan heb je die kosten er weer uit.
Hier zat ik ook aan te denken. 320GB lijkt mij voor een basissysteem echt teveel van het goede. Dat geld kun je veel beter uitgeven aan een betere processor. Of zoals Hoedje zegt, aan een goedkope videokaart. Maar ik weet niet hoe wenselijk het is dat een basissystemen dingen zoals Aero kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is dit toch een mooier systeempje ( als ik niets vergeten ben althans)

512MB PC5300 DDR2, CL5 (Kingston KVR667D2N5/512) € 32,05 X 2 = € 64,10
AMD Athlon 64 X2 3800+ (AM2, 2x2.0GHz, 512KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) € 106,50
ECS NForce4M-A, nForce 4 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID) € 56,30
Hitachi Deskstar 7K160, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB) € 45,57
Labtec Wireless Media Desktop € 13,70
LG L1718S (17", 8ms, D-sub, Zilver) € 164,23
Lite-On SHM-165P6S 16x (Dual-Layer) € 24,96
Logitech S200 (2.1, Zwart) € 16,99
Sparkle GeForce 7300 GT 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) SP-PX73GDH Ultra2/256 € 66,-
Sweex Prescott Mercury (ATX, 400W, Zilver/Zwart) € 36,-
Totaal € 594,35

zo kan je er ook nog af en toe een gamepje mee spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
Op de kast zal niet bespaard worden, zeer zeker niet als dat betekent dat deze door een Sweex moet worden vervangen. De kast is gewoon de basis en de stabiliteit valt of staat ermee. Een 17" monitor kiezen in plaats van een 19" en daarmee een tientje verdienen is... mwaw.. niet echt verstandig ;).

De keuze voor een Celeron, in combinatie met het moederbord was inderdaad om er later eventueel een C2D in te kunnen douwen. Echter gezien de K8L ook met Socket AM2 overweg kan, staat niks een systeem met een X2 in de weg. Toen ik bovenstaande samenstelde, waren de prijsdalingen van de X2's nog niet doorgevoerd en stond de X2 nog niet op de prijslijst ;)

Om heel eerlijk te zijn zie ik liever geïntegreerde graphics in dit basissysteem dan een videokaart. Voor mij was het dan ook de keuze tussen een goedkope videokaart of een grotere harde schijf, waarbij ik voor het laatste heb gekozen. Uiteindelijk denk ik dat we gewoon voor een 160GB exemplaar gaan, waarschijnlijk die van WD, gezien deze op de 320 van WD is gebaseerd.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
men doelt vooral op deze pricewatch: AOpen QF50C (ATX, 350W, Zwart)
45 euro ipv 66 euro.

Ik neem het systeem van Lood en pas die qua kast en processor aan:

512MB PC5300 DDR2, CL5 (Kingston KVR667D2N5/512) € 32,05 X 2 = € 64,10
ECS NForce4M-A, nForce 4 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, RAID) € 56,30
Hitachi Deskstar 7K160, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB) € 45,57
Labtec Wireless Media Desktop € 13,70
Lite-On SHM-165P6S 16x (Dual-Layer) € 24,96
Logitech S200 (2.1, Zwart) € 16,99
Sparkle GeForce 7300 GT 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) SP-PX73GDH Ultra2/256 € 66,-
nieuw:
AMD Athlon 64 X2 3600+ Brisbane (AM2, 2x2.0GHz, 256KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) 85 euro
AOpen QF50C (ATX, 350W, Zwart) 45 euro
Acer AL1916WAs (19", 5ms, D-sub, Zwart/Zilver) € 172,68

Totaal € 590.35 ongeveer

Dit is het beste wat mogelijk is, zonder ergens slechte keuzes te maken.
Iemand die echt geen spel hoeft te spelen kan van dat geld een grotere harde schijf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:28
Afbeeldingslocatie: http://img63.imageshack.us/img63/6241/21321546654mv6.jpg

Nou zoals hierboven werd gezegt neem die Aopen kast ipv de Antec kast en onder de 600 euro :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ralph Smeets schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:15:
Op de kast zal niet bespaard worden, zeer zeker niet als dat betekent dat deze door een Sweex moet worden vervangen. De kast is gewoon de basis en de stabiliteit valt of staat ermee. Een 17" monitor kiezen in plaats van een 19" en daarmee een tientje verdienen is... mwaw.. niet echt verstandig ;).
Tuurlijk moet een kast stabiel zijn, maar ik zie niet in wat er mis is met een kast van Aopen. Die maken best degelijke kasten. Sweex is wel wat overdreven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ralph Smeets schreef op zondag 18 februari 2007 @ 19:15:
Op de kast zal niet bespaard worden, zeer zeker niet als dat betekent dat deze door een Sweex moet worden vervangen.
Vrijwel iedereen die geen tweaker is, heeft simpele basiskasten en daaronder valt zo'n beetje iedereen die ik ken (ken weinig tweakers) en die hebben nooit problemen met de stabiliteit van hun systeem omdat de voeding niet stabiel zou zijn. Als je gaat oc-en of bizar veel spul in je systeem hebt hangen kan ik me voorstellen dat je een wat betere kast met voeding wil hebben, maar ik vind het echt gek om te horen dat dit systeem een a-klasse voeding in moet. Alleen de proc verbuikt misschien wat meer stroom, voor de rest zit er niks in.

Dat vind ik een beetje hetzelfde als zeggen dat je a-klasse banden onder een daihatsu moet hebben, omdat dat de basis is.

[ Voor 7% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 18-02-2007 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Oscar Mopperkont schreef op zondag 18 februari 2007 @ 22:33:
[...]

Vrijwel iedereen die geen tweaker is, heeft simpele basiskasten en daaronder valt zo'n beetje iedereen die ik ken (ken weinig tweakers) en die hebben nooit problemen met de stabiliteit van hun systeem omdat de voeding niet stabiel zou zijn. Als je gaat oc-en of bizar veel spul in je systeem hebt hangen kan ik me voorstellen dat je een wat betere kast met voeding wil hebben, maar ik vind het echt gek om te horen dat dit systeem een a-klasse voeding in moet. Alleen de proc verbuikt misschien wat meer stroom, voor de rest zit er niks in.

Dat vind ik een beetje hetzelfde als zeggen dat je a-klasse banden onder een daihatsu moet hebben, omdat dat de basis is.
Er is een verschil tussen de duurste a-klasse banden en fietsbanden onder je daihatsu.
Zoek op internet naar problemen dankzij die flut-voedingen.

Er zit in die kast van 25 euro hooguit een voeding van 15 euro.
Stel dat Tweakers deze gaat aanraden. En bij meerdere mensen gaat de pc kapot dankzij die voeding (dat is namelijk het grootste risico) Dan staat tweakers.net voor paal en is het direct zijn best goede naam kwijt.
Alleen moet Ralph goed begrijpen dat er naast de dure a-merken ook goede voedingen zijn die net iets goedkoper zijn. Daar wordt het systeem echt niet onstabieler van.

Overigens heeft ook een amerk weleens een waardeloze voeding. Bijv in een eerdere BBG zat een voeding die bij meerdere mensen kapot ging. In dat geval kon tweakers er niets aan doen: Je verwacht dat een A-merk goed is. Maar dat is dus niet altijd zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
Die Sparkle 7300 GT gaat trouwens niet leuken. Als eerste is hij slechts bij 3 zaken leverbaar. Ten tweede is hij slechts bij een van de drie voor 66 euro leverbaar. Bij de andere twee is hij bijna 100 euro! Hiermee is het risico en de kans dat de eerste goedkoopste zaak hem niet voor 66 euro kan leveren erg groot.

Wat dus betekent dat een 7300 LE het maximale is wat eruit is te halen als je bezuinigd de kast en harde schijf. Nu is dus de vraag, hoeveel sneller is een 7300 LE ten opzichte van de geïntegreerde graphics van het gekozen moederbord (indien we voor AMD gaan.)

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ralph Smeets schreef op maandag 19 februari 2007 @ 07:12:
Die Sparkle 7300 GT gaat trouwens niet leuken. Als eerste is hij slechts bij 3 zaken leverbaar. Ten tweede is hij slechts bij een van de drie voor 66 euro leverbaar. Bij de andere twee is hij bijna 100 euro! Hiermee is het risico en de kans dat de eerste goedkoopste zaak hem niet voor 66 euro kan leveren erg groot.

Wat dus betekent dat een 7300 LE het maximale is wat eruit is te halen als je bezuinigd de kast en harde schijf. Nu is dus de vraag, hoeveel sneller is een 7300 LE ten opzichte van de geïntegreerde graphics van het gekozen moederbord (indien we voor AMD gaan.)
Zowiezo wat je moet meereken is dat zit met een eigen geheugen in de Grafische kaart. Dit voordeel is op systemen die Vista moeten gaan draaien en dus al die 1 GB van het Ram al innemen handig als je van die 1 GB ook niet nog eens 265MB moet weggeven aan je Grafische kaart ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als Aopen dan wel als A-merk wordt gezien (AOpen zat vroeger ook in de BBG systemen kan ik mij herinneren, dus zou gek zijn als het nu ineens niet goed genoeg meer is) dan zou ik voor deze gaan:

AOpen ES45B van €34,84

Overigens wordt AOpen in Welke voeding heb ik nodig? Deel 16 ook aangemerkt als A-merk. Dus volgens mij kom je met zo'n kast veel meer in de buurt van een goede prijs/kwaliteit verhouding dan met een Antec kast. Je bespaart immers 30,- die je dangoed ergens anders kunt besteden :)

En als je die kast neemt ipv die Qtec, heb je nog iets van €75,- over en kun je er een pricewatch: Asus GeForce 7300 GT 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) EN7300GT/SILENT/HTD/256M instoppen die €75,85 kost, goed leverbaar is bij veel winkels en bij maarliefst 15 winkels minder dan €80,- kost :)

Uiteindelijk zou ik dus voor zo'n systeem gaan:

Processor AMD Athlon 64 X2 3600+ Brisbane (AM2, 2x2.0GHz, 256KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) € 85,01
Moederbord Asus M2N-MX, nForce 430 MCP (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 58,56
Koeler Boxed
Geheugen 1GB PC5300 DDR2, CL5 (Kingston KVR667D2N5/1G) € 60,23
Videokaart Asus-GeForce-7300-GT-256MB-DDR2-(PCI-e-DVI)-EN7300GT-SILENT-HTD-256M €75,85
Netwerkcontroller Geïntegreerd
Geluidskaart Geïntegreerd
Harde schijf Seagate DiamondMax 21, 250GB (7200rpm, SATA II, 8MB) € 61,90
Dvd-brander NEC AD-5170 18x (Dual-layer, Zwart) € 26,80
Behuizing AOpen ES45B (ATX, 350W, Zilver/Zwart) € 34,84
Monitor Acer AL1916WAs (19", 5ms, D-sub, Zwart/Zilver) € 172,68
Luidsprekers Labtec Pulse 285 (2.1, 2x 1W, 4W) € 13,45
Toetsenbord Logitech Value keyboard € 5,-
Muis Microsoft Basic Optical Mouse (USB) € 5,31

Totaalprijs bij opstellen BBG € 599,63

Je zit binnen het budget en ik kan me niet voorstellen dat dit systeem niet een stuk meer bang for the buck biedt. Het zijn goed leverbare onderdelen en louter A-merken. Van moederborden weet ik niet zoveel, dus misschien moet daar nog een andere in, maar er was genoeg keuze als je in die prijsklasse of lager kijkt. Ik heb deze gekozen omdat het een Asus mobo is en ik dacht dat die nForce chipsets wel aardig waren (maar daar kan ik natuurlijk gruwelijk naast zitten ;) )
Verder kun je bij elke winkel wel een muis en mobo van elk 5,- krijgen, het hoeft niet per sé die muis of dat toetsenbord te zijn, want je bent wel gek om die dingen los te bestellen en de verzendkosten er kado bij te krijgen. Voordeel van zo'n muis/tobo combo is natuurlijk dat je geen problemen krijgt met batterijen en de meeste mensen die ik ken hebben liever de boel bedraad en daarnaast bespaar je ook nog eens geld bij de aanschaf :)

Kijk trouwens net naar het basissysteem van januari en ik denk dat dit systeem zich er gewoon mee kan meten, en dat terwijl het €150,- minder kost :)

[ Voor 83% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-02-2007 10:24 ]

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
Flink, zo niet wellicht alle opmerkingen bekeken en meegewogen:

ProductPrijs
Processor AMD Athlon 64 X2 3600+ Brisbane (AM2, 2x2.0GHz, 256KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed)€ 85,01
MoederbordAsus M2N-MX, nForce 430 MCP (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)€ 58,36
KoelerBoxed
Geheugen512MB x 2 (1GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston, KVR667D2N5K2/1G)€ 63,16
VideokaartAsus GeForce 7300 GT 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) EN7300GT/SILENT/HTD/256M€ 75,80
NetwerkcontrollerGeïntegreerd
GeluidskaartGeïntegreerd
Harde schijfHitachi Deskstar 7K160, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)€ 45,57
Dvd-branderSamsung SH-S182D 16x (Dual-layer, Zwart)€ 27,07
BehuizingAOpen ES45B (ATX, 350W, Zwart/Zilver)€ 37,88
MonitorAcer AL1916WAs (19", 5ms, D-sub, Zwart/Zilver)€ 172,86
LuidsprekersLogitech S200 (2.1, Zwart)€ 16,95
ToetsenbordMicrosoft Wired Keyboard 500 (Zwart)€ 9,55
MuisMicrosoft Basic Optical Mouse (USB, Zwart)€ 5,95
Totaalprijs bij opstellen BBG€ 598,16

De goedkoopste leveranciers van deze configuratie kunnen opgezocht worden door de bovenstaande configuratie via deze link in je pricewatch winkelmand te plaatsen. De bestaande inhoud van je winkelmand wordt hierbij overschreven.

Mestreechs volksleed:

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Is het geen idee het bord te wisselen voor eentje met 6150(M2NPV-VM) en dit bord/videokaart aan te raden voor mensen die iets meer willen gamen? Ik vind de kaart voor een basis pc een beetje overkill en de prijs van de videokaart niet in verhouding met de rest van het systeem. Als de videokaart 128 MB snoept, blijft er nog 896 MB over, voldoende voor Vista.

[ Voor 13% gewijzigd door |sWORDs| op 22-02-2007 17:05 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Lijkt me een keurig systeempje :)

Maar wat is precies het voordeel van 2x512MB tov 1x1GB? Heb je dan hogere doorvoersnelheden omdat je twee reepjes geheugen tegelijk kan aanspreken?

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
|sWORDs|, hiermee was al rekening gehouden. In de begeleidende tekst zal worden aangegeven dat eventueel 50€ bespaard kan worden door voor het M2NPV-VM-moederbord te kiezen en de grafische kaart te laten vervallen.

Mestreechs volksleed:

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:49:
Lijkt me een keurig systeempje :)

Maar wat is precies het voordeel van 2x512MB tov 1x1GB? Heb je dan hogere doorvoersnelheden omdat je twee reepjes geheugen tegelijk kan aanspreken?
Ja, dual channel
Ralph Smeets schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:51:
|sWORDs|, hiermee was al rekening gehouden. In de begeleidende tekst zal worden aangegeven dat eventueel 50€ bespaard kan worden door voor het M2NPV-VM-moederbord te kiezen en de grafische kaart te laten vervallen.
Dat wist ik niet, maar topsysteempje dan. (en de besparing is 60 euro) Misschien is het ook nuttig te melden dat de Pioneer 112 leverbaar is? (sinds vandaag, azerty heeft 'm bijvoorbeeld ook al op de site staan, maar nog niet in de pw)

[ Voor 47% gewijzigd door |sWORDs| op 22-02-2007 17:18 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

In verband met het beter maken van CSL wil ik als test hier een stucky van maken, zodat het goed terug te vinden is en het topic meteen een referentie is voor mensen die een eigen configuratie willen samenstellen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Waar blijven de andere systemen voor maart 2007?

• dip
  • Laatst online: 16-01-2023

dip

shut up ulé

Ralph Smeets schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:51:
Ik denk dat op deze manier het een erg aantrekkelijk systeempje wordt. Besparen op de videokaart en in plaats daarvan geld reserveren voor bijvoorbeeld Windows Vista Home Basic. Voor ongeveer 630 euro heb je dan een leuk systeempje. Bijvoorbeeld voor mijn vriendin, dan kan die schrale P3 configuratie ook een keer de deur uit _/-\o_

De M2N-MX zal in mijn situatie ook goed volstaan.

ps. Een zwarte brander tussen zilver kleurige 5,25" units? :P

[ Voor 10% gewijzigd door dip op 22-02-2007 18:24 ]

It's scientifically known, that base improves the tase of cheezes!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:59
@ Ralph Smeets
Hoe komen jullie er opeens bij om bij een veel kleiner budget een veel grotere hdd te zetten? :o In de vorige 2 Basissysteem topics heb ik geopperd voor een iets duurdere en grotere hdd, maar daar is nooit iets van gekomen. :'( En nu, terwijl het budget met 150 euro is gedaald, komen jullie aan met een hdd van 320 GB. Wordt er hier wel naar mijn advies gekeken? :? Ik zie dat er later in dit topic verandering in de hdd is gekomen, maar toch. }:|

Edit:
In de TS staat verder "verdwijnen van de game-capabiliteit". Waarom is er dan gekozen voor dezelfde videokaart als die in het vorige basissysteem? Ik zou dan de Asus GeForce 7300 GS 128MB DDR2 nemen. 256 MB wordt toch niet benut met deze configuratie. Zo houd je 25 euro over voor bijvoorbeeld de behuizing, de desktopset of de speakers.

[ Voor 39% gewijzigd door Joep op 22-02-2007 20:41 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Joep, er zit inmiddels een 160GB in ;)

Ik opperde trouwens een 250GB, door wat te schaven hier en daar, maar 160GB is voor de meeste mensen ruim genoeg.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Turkish schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:14:
In verband met het beter maken van CSL wil ik als test hier een stucky van maken, zodat het goed terug te vinden is en het topic meteen een referentie is voor mensen die een eigen configuratie willen samenstellen :)
goed idee, moet met allee systemen zo komen totdat er een nieuwe editie van de BBG is :) top plan om CSL te verbeteren.

verder had ik @ BBG zelf alleen voor een Tobo met draad gegaan, scheeld verwisselen en het gebrek aan draad voegt hiet toch weinig toe itt een Mediacenter.
overigens ben ik ook voor de AMD optie omdat dat als basis meer snelheid bied (upgraden gebeurd toch nooit zo snel ervaar ik) en een snellere AM2 ook te koop is, zo snel als een C2D zal het niet helemaal komen maar toch een flink eind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Beetje dood hier. :O
Let op! Volgende link is winkelmand-link!
Wat dachten jullie hier van? Ik heb het laatste systeem van Ralph gepakt en aangepast.

Veranderd:
Videokaart: Was eerst overkill en is nu in verhouding met de rest van het systeem.
Behuizing: Beter uiterlijk en is een oude vertrouwde. Goede reviews uit de productsurvey.
Monitor: Heeft nu speakers, is widescreen en heeft een DVI-aansluiting. Er kan ook gekozen worden voor de andere Mirai die geen speakers heeft en niet widescreen is, maar ook DVI heeft.
Desktopset: Lijkt me beter dan twee goedkopere losse dingetjes.

De verhoudingen van het systeem zijn nu iets verbeterd naar mijn mening. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Echt goed dat het eindelijk naar beneden is bijgesteld! 750 was helemaal niet 'budget', of alleen 'budget' voor tweakers.. 600e inclusief scherm en toebehoren is wel beter maar vind ik eigenlijk nog steeds beetje hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Joep Stoffels schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:49:
De verhoudingen van het systeem zijn nu iets verbeterd naar mijn mening. *O*
Dus omdat je de videokaart te goed vond ga je maar andere onderdelen iets duurder maken zodat er ineens een mindere kaart in moet :?

Vreemde logica als je het mij vraagt. Die 7300GT is een goede kaart, maar zeker geen overkill. Als je nog een tijdje spelletjes wilt kunnen spelen dan kun je je geld denk ik beter besteden aan een betere videokaart dan aan een duurdere kast.

Verder neem je een scherm met speakers, maar doeje er toch een speakersetje bij :?

[ Voor 6% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 24-02-2007 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 09:58:
Dus omdat je de videokaart te goed vond ga je maar andere onderdelen iets duurder maken zodat er ineens een mindere kaart in moet :?

Vreemde logica als je het mij vraagt. Die 7600GT is een goede kaart, maar zeker geen overkill. Als je nog een tijdje spelletjes wilt kunnen spelen dan kun je je geld denk ik beter besteden aan een betere videokaart dan aan een duurdere kast.
Ralph Smeets schreef op zondag 18 februari 2007 @ 14:59:
Dit heeft natuurlijk een aantal concequenties op de configuratie, zoals het verdwijnen van de game-capabiliteit :)
Dit houdt dus in dat de videokaart, in dit systeem van 600 euro, goedkoper moet zijn dan de videokaart van het vorige basissysteem waar het budget 750 euro was. Of is dat niet logisch?
En ik heb niet alleen de kast duurder gemaakt, lees mijn post eens die je ge-quote hebt.
Ik heb de verhoudingen dus veranderd, want een 7600GT is in een budget van 600 euro meer iets voor gamers.
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 09:58:
Verder neem je een scherm met speakers, maar doeje er toch een speakersetje bij :?
Joep Stoffels schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 22:49:
Monitor: Heeft nu speakers, is widescreen en heeft een DVI-aansluiting. Er kan ook gekozen worden voor de andere Mirai die geen speakers heeft en niet widescreen is, maar ook DVI heeft.
Beide monitoren hebben goede survey's en DVI. Die acer heeft dat niet. Ik zei toch in mijn vorige post: "Er kan gekozen worden tussen." Beetje beter lezen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Joep op 24-02-2007 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Joep Stoffels schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:13:
Dit houdt dus in dat de videokaart, in dit systeem van 600 euro, goedkoper moet zijn dan de videokaart van het vorige basissysteem waar het budget 750 euro was. Of is dat niet logisch?
Nee, dat lijkt mij helemaal niet logisch. Er past een 7300GT in het systeem, zonder dat er ook maar enige concessies gedaan hoeven te worden. Dan ga je toch voor meeste bang for the buck en niet voor minder, omdat er in het vorige systeem dezelfde videokaart zat. Ook op zoek gaan naar "goede verhoudingen" in systeem qua prijs voor onderdelen vind ik echt een vreemd punt om een systeem op te optimaliseren. Als ik een systeem koop dan wil ik er zoveel mogelijk mee kunnen, dus als dat betekent dat een videokaart van 500,- en de rest van het systeem 100,- kost dan zou ik dat doen.
Monitor: Heeft nu speakers, is widescreen
Dat is eerder een nadeel dan een voordeel, een 19" breedbeeld is een stuk kleiner dan een 19" 4:3 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 24-02-2007 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
kan iemand het systeem van joep hierheen kopieren? (ik wil mn huidige winkelmand niet kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
U vraagt, wij draaien :Y)

ProcessorAMD Athlon 64 X2 3600+ Brisbane (AM2, 2x2.0GHz, 256KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed)€ 85,01
MoederbordAsus M2N-MX, nForce 430 MCP (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)€ 58,16
Geheugen512MB x 2 (1GB) PC5300 DDR2 CL5 (Kingston, KVR667D2N5K2/1G)€ 65,91
VideokaartAsus GeForce 7300 GS 128MB DDR2 (PCI-e, DVI) N7300GS/HTD/128M€ 52,42
Harde schijfHitachi Deskstar 7K160, 160GB (7200rpm, SATA II, 8MB)€ 45,52
Optische mediaSamsung SH-S182D 16x€ 26,90
BehuizingAOpen QF50A (ATX, 350W, Zwart)€ 47,75
MonitorMirai DML-519W100 (19", 8ms, D-sub/DVI-D, Speakers, Zwart/Zilver)€ 170,96
DesktopsetLogitech Cordless Desktop EX 110€ 24,58
SpeakersLogitech S200 (2.1, 2x 2.9W, 11.3W, Zwart)€ 16,95
Totale prijs€ 594,16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Tja. Ik vind het erg moeilijk.
Enerzijds is die 7300GT wel mooi, maar anderzijds denk ik dat er een verkeerde bezuiniging voor nodig is. Bij een BBG-systeem dient volgens mij ook gekeken te worden naar upgradebaarheid.

En bijv die hele goedkope kast is minder geschikt voor upgrades, dan de kast van joep.

Ook vind ik dat de koper van het systeem geen schaamte moet hebben als hij zijn systeem aan vrienden laat zien. Dus een beetje naar het uiterlijk kijken mag best.
Bijv een mooi logitech-setje toont toch wat luxer dan de goedkoopste van de goedkoopste toetsenbord en losse muis.

Ik denk dus dat ik met joep mee ga, maar met twijfels...
Misschien het budget met nog eens 50 euro naar beneden halen, dan kunnen we namelijk niet anders dan voor een onboard gaan... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Die Aopen kast die nu gebruikt wordt vind ik er mooier uitzien dan die van Joep en is net zo geschikt voor upgrades. En ik weet niet waarom je zou moeten schamen voor een toetsenbord met draad en een muis met draad :? Het ziet er gewoon goed uit en er is ook nog eens gekozen voor een behoorlijk duur toetsenbord, voor 5,- kun je namelijk ook al een prima toetsenbord kopen waar niemand zich voor schaamt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Je hebtt gelijk wat betreft uitbreiding (voeding is even zwaar: ik dacht dat daar een verschil in zat)
Over de muis en toetsenbord ook wel.

Het uiterlijk van de kast vind ik van de duurder echt wel mooier.
Overigens heeft de voeding vand de goedkopere kast maar 1 sata-aansluiting en volgens mij is de kast een beetje end-of-life (ik kan hem niet eens meer op de aopen-site vinden). Of de duurdere wel meer sata-aansluitingen heeft weet ik niet. (ik mag hopen van wel)
Een extra sata voeding-aansluiting kan je wel erbij kopen, maar dat heft het prijsverschil weer deels op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjepuk|IAA
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09-2010
je kan moet voor een basis systeem duidelijk je prioriteiten stellen vind ik.

voor mij zou dat zijn, een systeem die zoveel mogelijk kan voor zo weinig mogelijk geld binnen redelijke marges.

als iemand een mooiere kast, mooiere muis/toetsenbord of andere speakers wil kan hij dat altijd kopen. hij heeft in ieder geval een goede basis voor zijn systeem.

ik zou er dus bij blijven: deze videokaart zetten we erin, er kan op bespaart worden door een goedkopere of het M2NPV-VM-moederbord te gebruiken. Het is zoiezo goed om een aantal hier genoemde overwegingen in de guide te zetten zoals meer hd ruimte als er niet voor een videokaart wordt gekozen.
Joep Stoffels schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 10:13:
[...]

[...]

En ik heb niet alleen de kast duurder gemaakt, lees mijn post eens die je ge-quote hebt.
Ik heb de verhoudingen dus veranderd, want een 7600GT is in een budget van 600 euro meer iets voor gamers.
je hebt het over de verhouding tussen de videokaart en de rest van het systeem, denk ik. de verhouding veranderen zou inhouden: het systeem beter maken en de videokaart minder of andersom.

wat je doet is alleen de videokaart minder maken.

ik sluit me dus bij oscar aan.

offtopic:
(ik vind die duurdere kast trouwens ook niet mooier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
@ Nilst
De monitor heeft nu een DVI-aansluiting. Dit vind ik nogal een flinke verbetering t.o.v. VGA.
Ook is er nu i.p.v. een bedraad toestenbord en een bedrade muis een draadloze en beter leverbare desktopset met meer knopjes. De Logitech Cordless Desktop EX 110 is op dit moment zelfs de best leverbare desktopset in de pricewatch en naar mijn mening kwalitatief veel beter dan die twee losse dingen van microsoft.
De behuizing is ook beter leverbaar, is al vaker gekozen als behuizing in het basissysteem en er zijn maar liefst 9 productsurvey's van de AOpen QF50A te vinden in de productsurvey en van de AOpen ES45B zijn er geen. Ook heeft de QF50A standaard een 120 mm fan meegeleverd en de ES45B maar een 80 mm. Verder heeft de QF50A één interne 3,5" unit meer dan de ES45B en is er vrijwel geen informatie meer te vinden op internet over de ES45B. Discontinued product dus.

Sounds like progress to me, maar voor iemand die graag een 7300GT wil hebben, wegen deze verbeteringen in het basissyteem natuurlijk niet op. :/

[ Voor 15% gewijzigd door Joep op 26-02-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Joep Stoffels schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:10:
De monitor heeft nu een DVI-aansluiting. Dit vind ik nogal een flinke verbetering t.o.v. VGA.
DVI is een pluspunt, maar het is meteen een stuk kleiner scherm, wat in mijn ogen een groter minpunt is.
Ook is er nu i.p.v. een bedraad toestenbord en een bedrade muis een draadloze en beter leverbare desktopset met meer knopjes. De Logitech Cordless Desktop EX 110 is op dit moment zelfs de best leverbare desktopset in de pricewatch en naar mijn mening kwalitatief veel beter dan die twee losse dingen van microsoft.
Die set is cordless, wat voor de meeste mensen een nadeel is, zeker mensen die een budgetsysteem willen. Het blijft immers vervelend om elke keer batterijen te moeten kopen voro die setjes. Dat ie meer knopjes heeft is leuk, maar wat doe je er mee? Mijn huisgenoot heeft net een heel mooi gamesysteem gekocht met een Logitech basistoetsenbordje (van minder dan 10,-) en dat typt echt lekker. Gewoon een heel degelijk toetsenbord met geen gezeik. Er is nu zelfs gekozen voor zo'n MS keyboard met ook allemaal extra knopjes en dat er ook nog eens heel strak uitziet. Hoe jij kunt zeggen dat de kwaliteit (waarmee je denk ik de betrouwbaarheid/degelijkheid bedoelt) van de één of de ander beter is weet ik niet. Het enige dat ik weet is dat het logitech setje meer onderdelen heeft waar je gezeik mee kunt krijgen, maar dat is gewoon koffiedik kijken.
De behuizing is ook beter leverbaar, is al vaker gekozen als behuizing in het basissysteem en er zijn maar liefst 9 productsurvey's van de AOpen QF50A te vinden in de productsurvey en van de AOpen ES45B zijn er geen. Ook heeft de QF50A standaard een 120 mm fan meegeleverd en de ES45B maar een 80 mm. Verder heeft de QF50A één interne 3,5" unit meer dan de ES45B.
Het is een budgetsysteem, ik ken weinig mensen die een budgetsysteem überhaupt uitbreiden, laat staan met zoveel spullen dat het niet in de ES45B past. Verder is de ES45B in maarliefst 17 winkels in de pricewatch leverbaar, dus dat is ook geen groot probleem.
Sounds like progress to me, maar voor iemand die graag een 7300GT wil hebben, wegen deze verbeteringen in het basissyteem natuurlijk niet op. :/
Ik snap best dat jij de voorkeur geeft aan wat luxere spullen, maar het gaat hier om een lowbudget basissysteem en ik denk dat mensen dan zo min mogelijk willen uitgeven aan dingen waar je als gebruiker niet zo veel aan hebt. Ik zou het systeem dat nu staat makkelijker aan iemand met een klein budget kunnen verkopen dan het systeem dat jij voorstelt. Als ik iemand vraag of hij liever een draadloze desktop en een 120mm ventilator in zijn kast heeft of een snellere videokaart (monitor was immers zelfde prijs), dan kiezen de meeste mensen denk ik voor een snellere videokaart.

offtopic:
Vat het trouwens allemaal niet persoonlijk op hoor ;) Denk dat het goed is als er goed over alle onderdelen van het systeem gediscusieerd wordt, veel mensen laten zich immers leiden door de BBG's :)

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-02-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
Oscar Mopperkont schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:27:
DVI is een pluspunt, maar het is meteen een stuk kleiner scherm, wat in mijn ogen een groter minpunt is.
19" tegenover 19" :? What's the difference? Bedoel je widescreen soms? Er is ook een andere 1280:1024 mirai monitor met DVI.
Oscar Mopperkont schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:27: Die set is cordless, wat voor de meeste mensen een nadeel is, zeker mensen die een budgetsysteem willen. Het blijft immers vervelend om elke keer batterijen te moeten kopen voro die setjes. Dat ie meer knopjes heeft is leuk, maar wat doe je er mee? Mijn huisgenoot heeft net een heel mooi gamesysteem gekocht met een Logitech basistoetsenbordje (van minder dan 10,-) en dat typt echt lekker. Gewoon een heel degelijk toetsenbord met geen gezeik. Er is nu zelfs gekozen voor zo'n MS keyboard met ook allemaal extra knopjes en dat er ook nog eens heel strak uitziet. Hoe jij kunt zeggen dat de kwaliteit (waarmee je denk ik de betrouwbaarheid/degelijkheid bedoelt) van de één of de ander beter is weet ik niet. Het enige dat ik weet is dat het logitech setje meer onderdelen heeft waar je gezeik mee kunt krijgen, maar dat is gewoon koffiedik kijken.
Ik heb dan ook over het merk logitech, niet het specifieke product. Logitech maakt over het algemeen zeer degelijke producten.
Oscar Mopperkont schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:27:
offtopic:
Vat het trouwens allemaal niet persoonlijk op hoor ;) Denk dat het goed is als er goed over alle onderdelen van het systeem gediscusieerd wordt, veel mensen laten zich immers leiden door de BBG's :)
Nee hoor, je doet je naam wel eer aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Die set is cordless, wat voor de meeste mensen een nadeel is, zeker mensen die een budgetsysteem willen. Het blijft immers vervelend om elke keer batterijen te moeten kopen voro die setjes.
Welke ervaring heb jij met draadloze muizen en toetsenborden?

Ik heb inmiddels al redelijk wat ervaring daarmee. Ik heb snelle game-muizen. Daar gaat de accu wel vrij snel van leeg (nachtje in de oplader en hij doet het weer). Ik heb ook ervaring met een simpelere logitech muis. Bij deze kan je echt ontzettend lang doen met je batterij. Dan heb ik het dus over maanden...
Voor toetsenborden geldt dat je er nog langer mee kan doen. Die gaan helemaal niet op bij wijze van.
(overigens moet je er geen oplaadbare in doen: die gaan wel snel leeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
De Logitech EX110 heeft een muis met een oplaadbare accu die je gewoon in de oplader stopt als de accu leeg is. Ik heb nu al 7 jaar een draadloos logitech toetsenbord met batterijen. En ik heb pas vorig jaar de baterijen moeten vervangen. Er is dus geen gedoe met batterijen of what so ever.

Edit: Ik haatte het vroeger altijd als het snoer van m'n muis in de weg zat of te kort was. Met de Logitech EX 110 heb je maar één snoer, namelijk die van de ontvanger/oplader en die kun je plaatsen waar je wil. Over comfort gesproken :)

Edit 2: Foutje, 2 snoeren. De oplader heeft ook nog een stroomkabel.

[ Voor 36% gewijzigd door Joep op 26-02-2007 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 05:25

Pubbert

random gestoord

Een X1300 van ATi is meestal net wat sneller als een 7300GS
( http://www.au-ja.de/review-gf7300gsvsrx1300-4.phtml ) En voor de dezelfde prijs verkrijgbaar: pricewatch: Sapphire Radeon X1300 256MB DDR2 (PCI-e, DVI, Passief) Daarnaast is hij ook passief gekoeld :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pubbert op 27-02-2007 10:35 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Joep Stoffels schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:42:
19" tegenover 19" :? What's the difference? Bedoel je widescreen soms? Er is ook een andere 1280:1024 mirai monitor met DVI.
Ik bedoel breedbeeld ja. Als er ook een 4:3 19" Mirai voor dat geld is, dan lijkt me dat zeker een goede optie.
Ik heb dan ook over het merk logitech, niet het specifieke product. Logitech maakt over het algemeen zeer degelijke producten.
Microsoft ook.
Nee hoor, je doet je naam wel eer aan. ;)
Origineel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
@ Oscar
1280:1024 is geen 4:3 maar 5:4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Joep Stoffels schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:21:
@ Oscar
1280:1024 is geen 4:3 maar 5:4
Daar heb je helemaal gelijk in, maar dat neemt niet weg dat een 19" 5:4 groter is dan een 19" 16:10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:22
ik was exact voor zon budgetsysteem aan het kijken voor m'n zussies... (office msn internetten, iedere tweakerbroer kent het wel)

Ik ben het met oscar eens over de configuratie... De eerste config is zowiezo niet echt aan te raden en ik vind een onboard vga meer dan genoeg omdat hij ten eerste zuiniger is en ten tweede een budgetkaart van paar tientjes ook amper spellen kan spelen dus je hebt er barweinig aan. Het enige wat je kunt zeggen is dat het geen ram afsnoept maar een geheugenlatje bijplaatsen is altijd mogelijk en 128 mb afsnoepen maakt niet zoveel uit lijkt me...

Nog een vraag aan tweakers zelf: er is altijd leuk een aardig een link om alle onderdelen bij verschillende shopt in je winkelmandje te stoppen alleen als je alle verzendkosten bij elkaar optelt zit je zo op 50 euro extra ofzo.

Is het niet mogelijk dat een webshop de configuratie steunt zeg maar en als actiepc ofzo kan verkopen met een link naar tweakers. Dit zou echt een hele hoop rotzooi schelen want dan kun je gwoon bij 1 winkel terecht ipv de hele boel bij elkaar rapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

jozy schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:20:
ik was exact voor zon budgetsysteem aan het kijken voor m'n zussies... (office msn internetten, iedere tweakerbroer kent het wel)

Ik ben het met oscar eens over de configuratie... De eerste config is zowiezo niet echt aan te raden en ik vind een onboard vga meer dan genoeg omdat hij ten eerste zuiniger is en ten tweede een budgetkaart van paar tientjes ook amper spellen kan spelen dus je hebt er barweinig aan. Het enige wat je kunt zeggen is dat het geen ram afsnoept maar een geheugenlatje bijplaatsen is altijd mogelijk en 128 mb afsnoepen maakt niet zoveel uit lijkt me...

Nog een vraag aan tweakers zelf: er is altijd leuk een aardig een link om alle onderdelen bij verschillende shopt in je winkelmandje te stoppen alleen als je alle verzendkosten bij elkaar optelt zit je zo op 50 euro extra ofzo.

Is het niet mogelijk dat een webshop de configuratie steunt zeg maar en als actiepc ofzo kan verkopen met een link naar tweakers. Dit zou echt een hele hoop rotzooi schelen want dan kun je gwoon bij 1 winkel terecht ipv de hele boel bij elkaar rapen
Er zijn een aantal winkels geweest die de best buy guide pc's nagenoeg nabouwen en er een actie prijs van maken. Ik weet alleen niet of deze dat nog steeds doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
Het is erg moeilijk om de wensen van iedereen in deze BBG op te nemen. Hoewel het in eerste instantie niet bedoelt was, of beter, voor onmogelijk werd gehouden, blijft de gamecapabiliteit erin. Met een note dat als er voor een ietwat duurder moederbord met IGP wordt gekozen er iets meer dan 50 euro op het systeem bespaard kan worden door de 7300GT te laten vallen.

Mestreechs volksleed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
|sWORDs| schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:34:
[...]

Er zijn een aantal winkels geweest die de best buy guide pc's nagenoeg nabouwen en er een actie prijs van maken. Ik weet alleen niet of deze dat nog steeds doen.
salland doet dit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Laatst online: 08-09 20:08
azerty heeft de categorie iig laatste keer dat ik keek nog. ze hebben ze alleen niet altijd allemaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-09 21:22
bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Als je er nou een 7300GT inzet, zou je dan CS:S nog net kunnen spelen op, zeg ongeveer 1024x768?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
ik denk het wel toch, css is niet zwaar. Ik spel met mijn 7600gt alles op het hoogst op 1600x1200 met 75fps.

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:40:
Als je er nou een 7300GT inzet, zou je dan CS:S nog net kunnen spelen op, zeg ongeveer 1024x768?
zelfs met een 7300GS ;)
op 1280x1024 als dat ene effect er is heb ik een beetje framedrops (dat zon licht effect) bij dust 2 volgens mij aanwezig.. maar op 1024x768 moet ie makkelijk moeten draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Sorry, maar als je een 7300 erin zet, kun je net zo goed onboard gebruiken, want serieus gamen hoef je er echt niet van te verwachten. Aangezien je dan alsnog iets van 60 tot 70 euro extra kwijt bent voor iets wat eigenlijk nauwelijks iets aan de functionaliteit toevoegt, lijkt me die 10% op het totale budget verspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

REDFISH schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 17:43:
Sorry, maar als je een 7300 erin zet, kun je net zo goed onboard gebruiken, want serieus gamen hoef je er echt niet van te verwachten. Aangezien je dan alsnog iets van 60 tot 70 euro extra kwijt bent voor iets wat eigenlijk nauwelijks iets aan de functionaliteit toevoegt, lijkt me die 10% op het totale budget verspilling.
Het heeft wel degelijk veel effect vooral op zulke systemen. Je hebt namelijk veel profijt van de geheugen chips die op de kaart zelf zitten. Anders heb je namelijk zeker 128MB aan ruimte kwijt alleen om je grafische chip in de lucht te houden, dan kun je er nog niet eens af en toe een spelletje op spelen.

Een 7300GT is een goeie kaart voor zijn geld. Ik heb er nu tijdelijk eentje inzitten ivm met een RMA geval. Die kaart bied mij genoeg de ruimte om af en toe een spelletje op te starten en op mijn resolutie een spelletje te spelen ( 1440x900)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Waar blijft het systeem van april?

Zou je een beetje helpen, want misschien heb je niet zoveel tijd

AMD systeem tot 600euro

AMD Athlon 64 X2 3600+ (AM2, 2x1.9GHz, 2x512KB, 400MHz Bus, 65W, Boxed) € 60,42

Lijkt me duidelijk, goedkoop en toch snel. Daarom heb ik hem gekozen voor een budget systeem.
En als je niet niet schikt van wat oc dan kan je hem makelijk als een X2 4800+ klokken.

1GB x2 (2GB) PC5300 DDR2 CL5 (Twinmos 8D23MK2TT) € 91,93

Omdat vista nu al een tijdje uit is en deze nogal wat geheugen lust, is het wel lekker om 2GB aan geheugen te hebben.(ook al ga je misschien niet gelijk vista draaien)

Asus M2A-VM, 690G (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, VGA) € 61,29

Naar lang zoeken heb ik er toch maar voor gekozen om een mobo te nemen met onboard video. Want met een budget van 600 euro is het moeilijk om een vidoekaart te rechtvaardige tegenover de rest van de componenten waar je dan in moet snijden. Dus voor dit systeem een onboardvideo

Antec NSK6500 (ATX, 430W, Zilver/Zwart) € 87,20

Waar ik naar gekeken heb is, wat kan ik nu vinden wat mooi is en toch niet duur en een goede voeding. Maar daar zit het probleem nu ook, ik weet niet wat jullie mooi vinden, dus ik heb deze maar gekozen en kan je altijd nog vervangen door een die je wel mooi vind, 87 euro leek me een mooi bedrag voor een kast+voeding.

Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, SATAII, 8MB) € 50,25

Een 200GB schijf vind ik wel groot zat voor een bacis systeem, kunnen een hoop mp3'tje en foto's op en op het mobo is nog plaats zat als je later er nog een wilt bij plaatsen
Acer AL1916WAs (19", 5ms, D-sub, Zwart/Zilver) € 159,97

Nog wat standaard spul, en is gewoon gekozen omdat het goedkoop maar toch erg goed hun werk doen.

BenQ DW1655 16x (Dual-layer, LightScribe) € 37,90
Logitech Cordless Desktop EX 110 € 23,95
Logitech S200 (2.1, 2x 2.9W, 11.3W, Zwart) € 17,12

Totaal € 590,03

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
BBG's zijn 2 maandelijks en de vorige editie was in maart, you do the rest of the math ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Hahn schreef op zondag 15 april 2007 @ 13:15:
BBG's zijn 2 maandelijks en de vorige editie was in maart, you do the rest of the math ;)
Oké dan heb ik een tussen stop gemaakt. ;)

Maar die BBG van maart celeron van 60 euro. :X Ik waardeer het werk, maar iets meer je best doen of wat werk uithanden geven als je geen tijd hebt. ;)

Stuur maar een DM als je hulp nodig heb.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 14-09 01:12
Ik ga niet over het basissysteem :) En je ziet vanzelf een topic verschijnen voor de mei-editie.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

in verband met [BBG] Basissyteem mei 2007 gaat deze op slot :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.