Gathering of Tweakers

Quicksearch

HTC TyTN II
De HTC TyTN II (ook bekend als P4550 of Kaiser) is een zogeheten Pocket PC Phone, een combinatie van PDA en telefoon. Het apparaat is uitgerust met onder andere 3.5G connectiviteit (HSDPA/UMTS), WiFi, Bluetooth, twee camera's (3MP met AF achterop, VGA voorop) en ingebouwde GPS-functionaliteit. Ook niet onbelangrijk zijn het slide-out QWERTY toetsenbord en het kantelbare scherm.

De Kaiser ligt ook als T-Mobile MDA Vario III en Vodafone v1615 in de Nederlandse winkels. Deze varianten verschillen in uiterlijk en software.
HTC TyTN II (anim)

De specificaties

Processor

Qualcomm® MSM 7200, 400MHz
Let op! HTC is zeer negatief in het nieuws gekomen vanwege slechte video drivers voor deze CPU, wat maakt dat de Kaiser op dit moment feitelijk ondermaats presteert. Voor meer info: HTCClassAction.org

Operating System

Windows Mobile® 6 Professional
HTC heeft zijdelings aangekondigd dat er een officiële upgrade naar 6.1 uit zal komen.

Memory

ROM: 256MB
RAM: 128MB SDRAM

Dimension

112 mm (L) X 59 mm (W) X 19 mm (T)

Weight

190g with battery

Display

2.8 inch, 240 X 320 QVGA TFT-LCD display with adjustable angle and backlight

Network

HSDPA/UMTS: Tri-band 850, 1900, 2100 MHz
HSDPA: Up to 384kbps for upload and 3.6Mbps for download
UMTS: Up to 384kbps for upload and download
GSM/GPRS/EDGE: Quad-band 850, 900, 1800, 1900 MHz
(The device will operate on frequencies available from the cellular network)

Device Control

Finger scrolling and panning
5-Way navigation control

Keyboard

Slide-out QWERTY keyboard

Connectivity

Bluetooth® 2.0
Wi-Fi®: IEEE 802.11 b/g
HTC ExtUSB" (11-pin mini-USB and audio jack in one)
GPS antenna connector

Camera

Main camera: 3 megapixel CMOS color camera with auto focus
Second camera: VGA CMOS color camera

Audio

Built-in microphone and speaker

Ring tone supported formats:
  • MP3, AAC, AAC+, WMA, WAV, and AMR-NB
  • 40 polyphonic and standard MIDI format 0 and 1(SMF)/SP MIDI

Battery

1,350 mAh rechargeable Li-polymer battery

Standby time:
  • Up to 350 hours for UMTS
  • Up to 365 hours for GSM
Talk time:
  • Up to 264 minutes for UMTS
  • Up to 420 minutes for GSM
  • Up to 120 minutes for video call

Expansion Slot

microSD" memory card (SD 2.0 compatible)

AC Adapter

Voltage range/frequency: 100 ~ 240V AC, 50/60Hz
DC output: 5V and 1A

Foto's
http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/1s.jpghttp://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/2s.jpghttp://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/8s.jpg
http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/4s.jpghttp://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/5s.jpghttp://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/6s.jpg
http://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/9s.jpghttp://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/3s.jpghttp://ma.rkus.nl/meuk/tytnii/pics/7s.jpg

Bekijk ook de 3D Demo.
FAQ // Tips & Tricks
Wat is er met die drivers aan de hand?
Kort gezegd heeft HTC geen stuurprogramma's (drivers) meegebakken in de software van de Kaiser om de videocore in de Qualcomm chipset, de hoofdprocessor van het apparaat, zo efficiënt mogelijk aan te sturen. Daardoor kunnen vooral videobeelden het systeem ernstig doen vertragen. Voor meer informatie over dit probleem verwijzen we je naar HTCClassAction.org. Na lang aandringen van de community lijkt HTC overigens toch nog te reageren op de aantijgingen, zo meldde brrrt ons kort geleden.

Welk geheugenkaartje moet ik erin stoppen?
De Kaiser is compatibel met alle microSD kaartjes die op dit moment verkocht worden, inclusief de 8GB uitvoeringen.

Hoe zit het met de hoofdtelefoon aansluiting?
De TyTN II heeft net als de andere HTC toestellen geen mini jackplug. De meegeleverde headset moet in de USB-aansluiting worden gestoken. Gelukkig zijn er verloopsnoertjes te verkrijgen waarmee je je eigen hoofdtelefoon met 3,5 mm jackplug kunt gebruiken.

Wat kan ik met het wieltje aan de zijkant?
Hiermee kun je door menu's heen bladeren en het wieltje indrukken om te selecteren. Tevens vervangt het het schuifje zoals die op andere modellen te vinden zijn om tijdens gesprekken of muziek luisteren het volume aan te passen. Bij een inkomend gesprek kun je het wieltje naar beneden rollen om oproepgeluid stil te zetten.

Mijn scherm gaat op zwart tijdens een gesprek. Kan dat uit?
Dit is te verhelpen door in het register de volgende DWORD te veranderen van 1 naar 0:
code:
1
\HKLM\Drivers\BuiltIn\RIL\EnableFastDormantDisplayDuringCall

Ben je niet bekend met het register of mijd je het liever, installeer dan KaiserTweak en zet Call > Fast Sleep op "Disabled".

Zit er geen radio op?
Nee, dit is een (groot) minpuntje van de Kaiser. Wat wel kan is via het wereldwijde web FM radio te luisteren. Een goede site hiervoor is deze.

Wat kan ik doen om mijn touchscreen te beschermen?
Je kunt hiervoor de screenprotector gebruiken die bij het toestel wordt meegeleverd. Een veelgebruikt alternatief daarvoor is de Brando UltraClear protector. Een screenprotector is overigens niets meer dan een dun laagje plastic wat je op je scherm plakt en een bescherming vormt voor je scherm.

Bekijk ook de Windows Mobile FAQ en de TyTN II FAQ van HTC.
Externe Links

Officiële websites & documentatie

Reviews

TyTN II @ Tweakers.net

Vorige topics
Feedback
Opmerkingen, toevoegingen e.d. kunnen via een mailtje worden doorgegeven; wijs je e-mail client naar m^at^rkus^punt^nl
Dankwoord
Een grote berg kudos aan Mini Poeper voor het eerste echte TyTN II topic en natuurlijk aan aerofreak voor het op uitstekende wijze voortzetten van de traditie.

Ma.rkus.nl wijzigde dit bericht 08-05-2008 23:42 (115%)

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯

Changelog:
• 26-04-08 FAQ update
• 08-05-08 Drivers?

Ma.rkus.nl wijzigde dit bericht 08-05-2008 23:43 (150%)

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯

Acties: [view][quote]

Door: DaannO Moderator WBM / TP
Erg nette ts! Ik zou wel een paar dingen zoals de FAQ overnemen van het vorige deel :)

Op- of aanmerkingen over WBM of TP? Laat het weten via een DM!

Wil jij een mooie TS maken in WM of TP? Tweakers host jouw plaatjes! DM een mod voor meer info!

Reg. datum: 06 november 2004

quote:
Nou, het probleem van dat QuickGPS soms geen verbinding kan krijgen is er ook nog steeds. Echter zodra ik PIE start kan ie gewoon de nieuwe gegevens downloaden.

En nog iets mafs. Youtube is traag als ik op laptop via de TyTn II internet.
Nu niet meteen commentaar geven!
Why? Het bufferen gaat namelijk snel zat, iig net zo snel danwel sneller dan het afspelen :) . Het is de tijd die tussen het klikken op play en het daadwerkelijk beginnen met inbufferen zit, soms gewoon bijna/ruim een minuut wat normaal amper een seconde is .
Enig idee waar dit aan kan liggen?
't is met Orange World.

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

Ziet er gelikt uit!

Toch val ik weer over die standby-tijd, no way dat ie 360 uur haalt.
Als ik alleen 'phone' aanheb, redt hij amper 24 uur!
Knap hoe ze het dan 15 keer zo lang weten uit te houden...

quote:
-JeeDee- schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:04:
Ziet er gelikt uit!

Toch val ik weer over die standby-tijd, no way dat ie 360 uur haalt.
Als ik alleen 'phone' aanheb, redt hij amper 24 uur!
Knap hoe ze het dan 15 keer zo lang weten uit te houden...
Ik haal zelf er maximaal een dag of 5 mee, met phone en wifi aan. Ik bel dan een paar keer per dag, en een paar smsjes, de telefoon wordt dus nauwelijks belast. 360 uur is dan wel erg veel, maar helemaal onmogelijk is het niet.

@Raven: heb je WM 6.1 erop?
Bij mij hebben sinds die ROM-verandering Vtap en youtube niet meer gewerkt. Bij Vtap buffert ie heel snel, maar bij 97% stopt het hele programma en bij Youtube(via IE en Opera) krijg ik: Streaming Media: vinden van het netwerk mislukt!
Kan dus bevestigen dat het heel traag gaat, maar bij mij klapt ie er dus compleet uit...

Iemand enig idee hoe dat is gekomen?Werkte perfect op wm6.0. Codecs?

quote:
bassierocks schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:08:
[...]

Ik haal zelf er maximaal een dag of 5 mee, met phone en wifi aan. Ik bel dan een paar keer per dag, en een paar smsjes, de telefoon wordt dus nauwelijks belast. 360 uur is dan wel erg veel, maar helemaal onmogelijk is het niet.
Heb wat gelezen over het helemaal leeg laten lopen van de batterij, om hem vervolgens weer op te laden? Kan iemand bevestigen of dit werkt?
Was vergeten te melden dat ik ook wel regelmatig bel en sms, maar ook wel mediatoepassingen gebruik, denk dat dit mijn batterykiller is :(

Over die accu.. Iek niet meer snap.
Normaal 's ochtends van de lader af, rond een uur of 7, 's avonds om 2300 uur nog maar 60%.
Ik installeer SPB mobile shell, zelfde schema, alleen rond 2300 al 3 dagen achter elkaar nog 70% over. Voor de rest identiek gebruik. Dat kan toch niet??
* UltraSub kinda baffled.

Xbox Live Gamertag: UltraSubX

Hey jongens,

Sinds een paar dagen heb ik het toestel (slik!).
De verpakking was erg keurig hoor. Net afgewerkt doosje, Nederlandstalige handleiding (ja, handleiding van 270 pagina's en dus geen quick start vod), extra stylus, tasje, screen protector..

Wel zit ik nog met het volgende:
Hoe -verwijder- je een afbeelding bij een contact? Ik kan wel een nieuwe opgeven maar ik wil alleen de bestaande verwijderen.

Om stroom te besparen heb ik ingesteld dat de verlichting na 30 seconden uit moet. Nu viel het me op dat het scherm wel blijft 'branden'. Is dit normaal? Wordt dit bedoelt met stand-by?

Ik heb ook ingesteld dat 'ie na x tijd op stand by moet, zodat het scherm -uit- gaat. Klopt het dan dat de SMS-jes niet doorkomen? Ik kan wel gebeld worden.

Klopt het dat als de accu leeg raakt je hier maar één melding van krijgen (of twee oid) ipv 'continu' (cq: meerdere)?

Owja.. Ik heb nu gewoon de standaard screenprotector en tasje in gebruik, waarom zijn zoveel mensen op zoek naar alternatieven?

Om even wat input te geven in het topic:
Ik heb de telefoon sinds vrijdag en ik ben nu voor het eerst aan het opladen (3% over, vanochtend in de 20%). Dan te bedenken dat het een nieuw toestel is en ik er dus mee aan het 'spelen' ben; youtuben, internetten, e-mail, sms, bellen, spelletjes, muziek, foto, bluetooth, wifi, etc. etc.. Ik ben dus benieuwd hoe het toestel zich straks houdt in dagelijks gebruik.

Eagle Creek wijzigde dit bericht 22-04-2008 00:51 (22%)

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

Na een tijdje is de accu pas op zijn beste staat hoor, maak je maar geen zorgen.
Daarbij heb je 'm net nieuw en zit je er de hele tijd mee te kloten. Dat stopt op een gegeven moment ook wel weer (niet helemaal natuurlijk, maar een stuk minder intensief).
Komt wel goed, maar hij zal niet veel langer dan een paar dagen meegaan.

Ik heb helemaal niet zo'n last van accuproblemen, nu moet ik wel zeggen dat ik vaak klooi met onder andere de brightness van het scherm.

Ik heb mijn vario III al zo'n half jaar, maar sinds een maandje of 2 heb ik steeds vaker last van vastlopers.. bij zo'n vastloper kan mijn telefoon ook niet meer uit standy. Een softreset helpt dan ook niet, na de softreset gaat alles wel weer aan, maar als het scherm eenmaal uit is, gaat het weer niet aan....

Als ik dan gebeld of gesmst wordt terwijl het scherm uit is, gaat me telefoon trillen tot ik hem weer softreset..

Enige oplossing die tot nu toe werkt is mijn telefoon aan de oplader hangen en softresetten... heel irritant omdat je niet altijd een oplader bij de hand hebt...

Iemand anders die dit probleem herkent?

Is er iemand hier die een WM6.1 ROM draait?
Ik draai sinds kort de laatste ROM(s) van Dutty en sindsdien is mijn batterij minimaal 2x zo snel leeg! Iemand vergelijkbare ervaringen of is het toeval?

FC: 068820790412 - Verlanglijstje: SMG, DBZ3, MKWii, Wii Fit, Z&W, SW:TFU - Most wanted: SW:TFU

quote:
Deddiekoel schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:12:
Is er iemand hier die een WM6.1 ROM draait?
Ik draai sinds kort de laatste ROM(s) van Dutty en sindsdien is mijn batterij minimaal 2x zo snel leeg! Iemand vergelijkbare ervaringen of is het toeval?
Ik hoor juist dat je met die Dutty Rom juist je telefoon veel langer batteryduur hebt? Ik heb mijn tel continu in standbymodus staan, dat scheelt wel een hoop. Na wat gebruik gaat slurpt die wel stroom als een gek. Vanochtend 09:00 even gebeld, en daarna gewoon standby, 7% er direct af.

Kga eerst even uitzoeken hoe eenvoudig het is om met je laptop via de HTC te internetten middels bluetooth.

[DPC]TCF Divisie Kruidvat

Voor zover ik gemerkt heb is de batterijduur voornamenlijk afhankelijk van de RADIO ROM die je gebruikt :)

Ik draai nu ongeveer een maand (misschien iets meer) de SLEUTH'S WM6.1 en had ook veel problemen met de accuduur (lees: 2 dagen = batterij leeg). Nu gebruik ik m'n telefoon behoorlijk intensief qua mobiel internet dus daar gaf ik in eerste instantie de schuld aan, echter ik draai nu sinds vorige week maandag een andere RADIO ROM (1.58.21.23) en sindsdien doet m'n telefoon het stukken beter :)

Het toetsenbord/touchscreen reageert beter, ik kan 5 dagen mee op de accu (als ik het niet overdrijf qua gebruik) en heb ook nog eens beter bereik :)

Proud member of TCF - D2OL is zooooo 2005 - Ik ben toch niet af? :( - Crew Roggelt Et Wiel

Reg. datum: 06 november 2004

quote:
-JeeDee- schreef op maandag 21 april 2008 @ 23:09:
@Raven: heb je WM 6.1 erop?
Bij mij hebben sinds die ROM-verandering Vtap en youtube niet meer gewerkt. Bij Vtap buffert ie heel snel, maar bij 97% stopt het hele programma en bij Youtube(via IE en Opera) krijg ik: Streaming Media: vinden van het netwerk mislukt!
Kan dus bevestigen dat het heel traag gaat, maar bij mij klapt ie er dus compleet uit...

Iemand enig idee hoe dat is gekomen?Werkte perfect op wm6.0. Codecs?
Nope, de originele rom nog.
Maar ik open youtube op laptop he, niet op de foon zelf.
Wat mij trouwens ook op viel, kwam een youtube filmpje tegen die ik op dit forum tijd terug had gepost, die zou niet meer beschikbaar zijn. Kom ik thuis, werkt ie nog gewoon :?
Orange zit dus boel te blokkeren?

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

quote:
blastajp schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 09:50:
[...]

Ik hoor juist dat je met die Dutty Rom juist je telefoon veel langer batteryduur hebt? Ik heb mijn tel continu in standbymodus staan, dat scheelt wel een hoop. Na wat gebruik gaat slurpt die wel stroom als een gek. Vanochtend 09:00 even gebeld, en daarna gewoon standby, 7% er direct af.

Kga eerst even uitzoeken hoe eenvoudig het is om met je laptop via de HTC te internetten middels bluetooth.
dat laatste is heel makkelijk, open gedeeld internet op je HTC en creeer een PAN met je laptop... en je zit online.. Ik doe dit al een paar maanden...

quote:
Eastman schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:15:
[...]

dat laatste is heel makkelijk, open gedeeld internet op je HTC en creeer een PAN met je laptop... en je zit online.. Ik doe dit al een paar maanden...
Ik ben er mee bezig. Krijg wel een BT verbinding tot stand met mijn laptop, maar kan alleen de service handsfree selecteren., voor de rest niets. Ben nog even aan het stoeien dus..Tips??

gedeeld internet is een prgramma dat op je TYTNII staat geïnstalleerd. Deze moet je opstarten voordat je verbind met laptop/computer.

Lees is de faq door, daar staat het gewoon in :)

Windows Mobile FAQ

Wil jij een mooie TS maken in WM of TP? Tweakers host jouw plaatjes! DM een mod voor meer info!

quote:
DaannO schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 11:00:
Lees is de faq door, daar staat het gewoon in :)

Windows Mobile FAQ
Wat een makkie: Terechte doorverwijzing!! Lag meer aan mijn laptop dan aan de Tytn2

Reg. datum: 22 april 2008

Mijn TytnII wilde niet meer verbinden met mijn carkit. (af fabriek Peugeot 307).
De volgende symptomen deden zich voor. Het blauwe ledje ging niet meer aan, via de com.manager was bluetooth niet meer in te schakelen. Er werd geen verbinding gemaakt.
Daarna heb ik de koppeling verwijderd, om deze opnieuw aan te maken.
Het zoeken naar nieuwe apparaten gaf de melding : Probleem met bluetooth hardware.
Softreset, batterij eruit gaf geen soelaas.
Voorlopige conclusie : Telefoon kapot, moet opgestuurd worden.

Uiteindelijk toch maar een hardereset uitgevoerd en toen deed ie het weer. Dus niet kapot en het zou aan de instellingen moeten liggen.
Heb echter niets gedaan wat bovenstaand probleem zou kunnen veroorzaken.
Voor de hardreset heb ik nog een backup gemaakt, ook maak ik elke vrijdagavond automatisch een backup.
Eerst maar de zojuist gemaakte backup terug: hetzelfde probleem. Uiteindelijk moest ik terug naar de backup van 28 maart jl om het weer aan de praat te krijgen.

Vragen/problemen

Heeft iemand ooit zoiets meegemaakt?
Waarom wordt er een hardwareprobleem gemeld terwijl het software is?
Waarom moet ik zover terug met mijn backup, terwijl het probleem slechts sinds een dag is opgetreden?

Groet,
Wim

Reg. datum: 22 april 2008

Oeps foutje. Erste post. Hoort bij het TytnII topic.
Mods: zouden jullie het willen verplaatsen aub.
Groet
Wim

Done, en groeten mag je voortaan achterwege laten want dat doen we niet op GoT :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws