Reg. datum: 03 april 2005
Na ongeveer 5-10 sec werd de verbinding vanzelf weer verbroken. Ik heb wel wat geroepen maar volgens mij hoorden ze mij niet.
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Telfort Internet ervaringen topic - Deel 8
Pagina's: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last
[Nieuw Topic]Life's not a Krentenbol
Klopt wel. de verzender is verantwoordelijk voor het pakket totdat de ontvanger het in zijn handen heeft. Dus telfort moet gewoon een nieuw modem opsturen, of je doet een terugstorting van het abo geld.quote:erikver schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:59:
Heb halverwege maart ook Telfort 20MB internet aangevraagd. Netjes mail gehad enzovoort. De lijn zou op 10 april geactiveerd worden en het installatiepakket zou opgestuurd worden. Eind april echter nog steeds geen installatiepakket.
Ik heb daarover met Telfort gebeld en volgens hen was de postbode langs geweest maar was ik niet thuis. Het pakketje ligt volgens hen dus bij de TNT Post. Ik heb tevens nog een track & trace nummer gekregen zodat ik bij de TNT Post verder kon vragen. Echter volgens de TNT Post was het pakketje afgeleverd aan huis (studentenhuis). Niemand die een pakketje in ontvangst heeft genomen, verder ook geen bericht van de postbode. Telfort weer gebeld met het verzoek om de modem opnieuw op te sturen maar dat doen ze niet.
Nou had een huisgenoot gelukkig nog een oude router liggen. En hebben we die maar gebruikt. Maar blijf het toch maar vreemd verhaal vinden. Ik vind dat Telfort een nieuwe modem moet opsturen maar daar zijn ze het niet mee eens.
Qua instellingen is Orange redelijk gelijk aan Telfort. Enige is dat je nu VPI/VCI 8/35 hebt en dat moet 0/34 worden straks als je omzetting van je verbinding een feit is.quote:pietje pet schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 14:25:
ik heb een linksys modem ingesteld op dynamic IP en dynamic DNS. Op het moment dat ik over wordt gezet van Orange naar Telfort dan zou deze het toch moeten blijven doen?
Eventueel even de stekker er uit.
Of zie ik dingen over het hoofd bij Telfort
BTW: ik heb ADSL only besteld
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Volgens mij heb ik hier al een paar keer voorbij zien komen dat telfort dat gratis doet (inplaats van 70 euro bij andere providers, of iets in die richting)quote:woekele schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:41:
Is al paar keer voorbij gekomen. Ja, dat kan in principe. Aanvragen en aangeven dat je geen telefoon/internet hebt. Telfort gaat dan proberen op te leveren op een leeg aderpaar (mits aanwezig). Zo niet, dan zouden ze het zelfs voor je regelen dat dat 2e paar er komt. De kosten daarvan weet ik niet.
quote:Klaaz Vaak schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:37:
Weet iemand of het mogelijk is dat telfort een nieuwe lijn opleverd (met adsl) naast een bestaande aansluiting ook met adsl? Denk aan een groot huis waar naast een bedrijf ook studenten in zijn gevest.
Graag jullie inzicht.
quote:woekele schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:41:
Is al paar keer voorbij gekomen. Ja, dat kan in principe. Aanvragen en aangeven dat je geen telefoon/internet hebt. Telfort gaat dan proberen op te leveren op een leeg aderpaar (mits aanwezig). Zo niet, dan zouden ze het zelfs voor je regelen dat dat 2e paar er komt. De kosten daarvan weet ik niet.
Telfort (net als vele andere ISPs) levert alleen op een bestaand aderpaar dat aanwezig is en volledig is ingelast. Dus een 'voorradig aderpaar' zegmaar naar de centrale toe.quote:rikrik schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:48:
[...]
Volgens mij heb ik hier al een paar keer voorbij zien komen dat telfort dat gratis doet (inplaats van 70 euro bij andere providers, of iets in die richting)
Je kan hem gewoon bridgen, welke heb je gekregen? Als het een ZyXEL is kan je gewoon de wizard gebruiken en hem in bridge-mode zetten.quote:McMiGHtY schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:53:
Al mensen die het standaard modem welke geleverd word bij Telfort in bridinging hebben gekregen? (Externe IP dus doorgezet naar het eerste device achter het modem)
Word nu verhuisd van Speedlinq naar Telfort en krijg een nieuw modem, en kan nog even niet vinden hoe ik de router ombouw.
bjck wijzigde dit bericht 21-05-2008 17:04 (15%)
Dank voor je reactie, is het ook mogelijk om zelf achter het aantal "ingelaste" aderparen te komen?quote:bjck schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:02:
[...]
[...]
[...]
Telfort (net als vele andere ISPs) levert alleen op een bestaand aderpaar dat aanwezig is en volledig is ingelast. Dus een 'voorradig aderpaar' zegmaar naar de centrale toe.
Dus ook al zie je een bundel van 20 aderparen je pand binnen komen kan het nog zo zijn dat er maar 1 of 2 zijn 'ingelast' en volledig zijn verbonden tot aan de centrale aan toe.
Een compleet nieuwe kabel leggen, een aderpaar 'inlassen' (dus onderweg ergens verbinden op één of meerdere plaatsen) is niet iets wat ISP's laten doen ivm de kosten. Dan is het veel goedkoper sowieso om KPN dat te laten doen. Dat doe je door middel van een BelBudget abonnement aanvragen wat je eenmalig ¤47.50 kost en 12x (minimaal contract) ¤9.10. Daarop kan je dan ADSL aanvragen en na 10 maanden per einde contract je telefonie abonnement bij KPN opzeggen weer.
Dus als een aanvraag niet wordt goed gekeurd omdat er geen vrije lijn is, of omdat een lijn er misschien wel is maar niet adminstartief of op een onduidelijk/onbekend adres, volg je deze stappen.
Procedure is dan: Eerst KPN vaste (belbudget) telefonie aanvragen + opleveren, dan ADSL aanvragen en pas na oplevering ADSL telefonie bij KPN weer opzeggen.
[...]
Je kan hem gewoon bridgen, welke heb je gekregen? Als het een ZyXEL is kan je gewoon de wizard gebruiken en hem in bridge-mode zetten.
Mijn telefoon verbinding valt ook wel eens weg. Op welke waardes heb je de experitijden nu staan?quote:neographikal schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:22:
Ik heb mijn telefonieprobleem opgelost door de experitijden in het modem korter te zetten. Tot nu toe geen last meer van de wegvallende verbindingen (ik moest telkens met de hand de verbinding uit en aan zetten in het modem). De helpdesk gaf trouwens ook al aan dat er problemen waren (binnen een werkdag per mail!), maar voorlopig lijkt mijn probleem opgelost.
Nee, eigenlijk niet. Dat is gewoon proberen met een aanvraag of die geaccepteerd of afgewezen wordt. Er is ook geen pijl op te trekken qua huizen of type huizen of bouw-tijd. Per regio kan het weer anders zijn. Zo zie je soms woningen met 1 aderpaar zelfs fysiek maar per woning, andere weer met 2 en 1 ingelast. Andere weer met beide ingelast volledig.quote:Klaaz Vaak schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:59:
[...]
Dank voor je reactie, is het ook mogelijk om zelf achter het aantal "ingelaste" aderparen te komen?
bjck wijzigde dit bericht 21-05-2008 18:30 (41%)
Zijn het nieuwe of bestaande accounts ?quote:Slasher schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 17:27:
Mensen problemen met het versturen van mail? Ik heb 2 mailacounts bij Telfort maar versturen ho maar
Inmiddels werkt het alweer, webmail was bij mij ook niet benaderbaar, nu werkt alles weer, heel erg vreemdquote:Scandic2008 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:10:
[...]
Zijn het nieuwe of bestaande accounts ?
Krijg je een foutcode,heb je de instellingen nagelopen,eventueel firewall die de zaken stopt ?
084 nummers zijn niet te bereiken volgens mij, heb het ooit ergens gelezen maar kan het niet meer terug vinden.quote:neographikal schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:19:
Hmz, hebben er hier meer mensen een fax2mail account bij KPN wat vanaf Telfort vast bellen niet te bereiken is? Ik heb twee van die nummers, maar geen van beiden zijn via Telfort te bereiken, wel via een normale vaste lijn.
wwg wijzigde dit bericht 22-05-2008 10:50 (47%)
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Het is een prachtige dag om een hert te omhelzen
Hoe en waar heb je dat aangepast? Mijn ouders zouden ook aardig geholpen zijn als ze minder telefonie problemen hadden. Ze zijn not amused en mobiele telefoonkosten kost teveel knaken.quote:neographikal schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 23:22:
Ik heb mijn telefonieprobleem opgelost door de experitijden in het modem korter te zetten. Tot nu toe geen last meer van de wegvallende verbindingen (ik moest telkens met de hand de verbinding uit en aan zetten in het modem). De helpdesk gaf trouwens ook al aan dat er problemen waren (binnen een werkdag per mail!), maar voorlopig lijkt mijn probleem opgelost.
http://www.chelloo.com - Handy voor UPC gebruikers.
Mijn instellingen op mijn 500g Premium zijn als volgt:quote:ssj_gohan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:58:
Mijn probleem is alsvolgd
Ik ben in bezit van een WL500gPremium, momenteel voorzien van Oleg 1.9.7.10 firmware, opzich geen klachten over, werkt perfect.
Nu was ik eergisteren gaan experimenteren met DD-WRT, werkte ook goed maar ik kon er niet mee internetten...bleek een domme fout te zijn, dhcp stond aan...dus uitgezet en mijn wl500gP kreeg netjes een IP toegewezen door de zyxel.
De overige computers kregen echter geen IP, en hoezeer ik ook zocht, ik kon niks vinden waardoor dit probleem kon worden opgelost...had de wl500g in Accesspoint mode gezet, dhcp forwarder, andere range etc etc..maar niks werkte...
Heeft iemand tips?
Maar ik heb gewoon de laatste asus firmware erop staan.quote:IP Config - WAN & LAN WAN Connection Type:Automatic
System setup: Home gateway (dit deed bij mij the trick)
Het Microsoft Uitzicht Ultiem 32 Beetje | Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om het ruimteverspillende "greetz $user","MVG" of iets dergelijks onder je posts te plakken.
Yep. Als je de eerste keer naar het telfort standaard modem gaat kun je een wachtwoord kiezen en meteen in bridging zetten. Ik hoefde in mijn router niet eens iets om te zetten om van @home naar telfort te gaan ;-)quote:McMiGHtY schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:53:
Al mensen die het standaard modem welke geleverd word bij Telfort in bridinging hebben gekregen? (Externe IP dus doorgezet naar het eerste device achter het modem)
Word nu verhuisd van Speedlinq naar Telfort en krijg een nieuw modem, en kan nog even niet vinden hoe ik de router ombouw.
If you don't want to know the answer, don't ask the f###ing question!
Thansk voor de info, ik heb er totaal overheen gelezen toen. Dat is nogal kut, omdat veel bedrijven hiernaar overschakelen. Ik kreeg zojuist ook mail van Telfort binnen (snel trouwens, paar uur responstijd)quote:wwg schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:44:
[...]
084 nummers zijn niet te bereiken volgens mij, heb het ooit ergens gelezen maar kan het niet meer terug vinden.
Dit stond ooit op de helppagina van telfort. (Kan het nu niet meer online vinden, maar ik had het opgeslagen bij de algemene voorwaarden die ik opgeslagen heb toen ik het afsloot ;-) )
Er gelden ook een aantal beperkingen.
Nummers die u niet met uw Telfort vast bellen abonnement kunt bellen zijn:
* 06-nummers (065- of 066-) voor semafoons (pagers)
* 067-inbelnummers voor videotexdiensten
* 0676-internet inbeldiensten
* 118 KPN Inlichtingendiensten (u kunt in plaats hiervan 0900-1313 bellen voor nummerinformatie)
* 12/13/14/19: specifieke verkort kiezen nummers
* Telefoonnummers die beginnen met 08 (anders dan 0800):
* Nummers die beginnen met 084 of 086: personal numbers
* Nummers die beginnen met 09 (anders dan 090x)
* Carrier Preselect is niet mogelijk met Telfort vast bellen
Ik kan dus de afdelingen van het ziekenhuis hier al niet bellen. Totaal kulargument ook natuurlijk, de KPN weet het ook te factureren en ik ben nog geen 08 nummers tegengekomen die boven interregionaal tarief zitten...quote:Het is niet mogelijk om naar 08* nummers te bellen omdat het dit regiovrije nummers zijn waarvan de tarieven niet te controleren zijn. Of dit in de toekomst zal veranderen kunnen wij helaas niet zeggen. Onze excuses voor het ongemak.
http://klantenservice.int...Vast-bellen.aspx#faq10803 en dan "Kan ik overal naar toe bellen?" aanklikken.quote:wwg schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:44:
[...]
084 nummers zijn niet te bereiken volgens mij, heb het ooit ergens gelezen maar kan het niet meer terug vinden.
Dit stond ooit op de helppagina van telfort. (Kan het nu niet meer online vinden, maar ik had het opgeslagen bij de algemene voorwaarden die ik opgeslagen heb toen ik het afsloot ;-) )
Er gelden ook een aantal beperkingen.
Nummers die u niet met uw Telfort vast bellen abonnement kunt bellen zijn:
* 06-nummers (065- of 066-) voor semafoons (pagers)
* 067-inbelnummers voor videotexdiensten
* 0676-internet inbeldiensten
* 118 KPN Inlichtingendiensten (u kunt in plaats hiervan 0900-1313 bellen voor nummerinformatie)
* 12/13/14/19: specifieke verkort kiezen nummers
* Telefoonnummers die beginnen met 08 (anders dan 0800):
* Nummers die beginnen met 084 of 086: personal numbers
* Nummers die beginnen met 09 (anders dan 090x)
* Carrier Preselect is niet mogelijk met Telfort vast bellen
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Telfort Internet ervaringen topic - Deel 8
Pagina's: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea