Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb hem zelf ook

Heeft iemand uberhaupt ooit van een provider een brief gehad betreffende de fup, voor teveel downloaden? Volgens mij niet, of iemand maakte het wel zo ziekelijk bont (of hij zat bij chello, een jaar of vier geleden, dat is volgens mij de enige geweest die er echt iets aan deed :P).

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Reg. datum: 26 februari 2001

quote:
grun93 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 07:04:
Ik zit er zo langzamerhand ook over te denken over te stappen naar Telfort. Het gaat me alleen om internet, alle telefoontjes doe ik per mobieltje. Ik heb al jaren geen vaste lijn telefoonlijn meer en moet dus helemaal opnieuw beginnen. De huidige ISP is @Home (kabel).

Dit is een mooi topic met veel technische tips en ervaringen. Maar ik ben tot nu toe nog niet tegengekomen hoe soepel (of niet) Telfort omgaat met de zogenaamde Fair Use Policy. Ik mag nog wel eens een filmpje downloaden vanaf een payserver, zeg gemiddeld 1 per dag. Vinden ze dat te veel en kan ik dan na verloop van tijd een boze brief verwachten?
ik zit op 4 a 500 GB per mnd, heb ze nooit horen klagen O-)

Owwwwwwwww, ik begon me al zorgen te maken, ik had wat HD-films en series gedownload: 100GB in mei tot nu toe. Maar ik hoef me dus geen zorgen te maken :) Over de snelheid heb ik niks te klagen: 1950kB/s flatout, dag en nacht :)

neographikal wijzigde dit bericht 17-05-2008 12:56 (19%)

Reg. datum: 06 januari 2002

quote:
Evos schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:04:

Wie heeft trouwens ooit een kpn monteur bij zijn ISRA punt gehad?

Mijn ISRA punt is namelijk in de war (de exacte omschrijving is uiteraard iets anders) en toch wil de klantenservice dat ik eerst hun monteur laat komen (voorrijkosten betalen). Ook ben ik ondanks dat ik aangaf dat ze niets voor mij kan doen doorverwezen naar de kpn klantenservice.
Was hier niet een support medewerker aanwezig van telfort? kan ik daar niet mijn probleem voorleggen, anders mag je me wel dm-en.

Reg. datum: 26 februari 2001

quote:
thefxr schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 02:15:
Het gaat weer hier (6171) als vanouds, full speed. :P
:( verbinding viel net ff weg en ik sta weer op een lager profiel, 500 Kb/s ipv 1500 Kb/s
oftewel een derde deel van de normale snelheid :'(

quote:
Evos schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:01:
[...]

Was hier niet een support medewerker aanwezig van telfort? kan ik daar niet mijn probleem voorleggen, anders mag je me wel dm-en.
Telfort medewerkers mogen niet op fora helpen van hun werkgever. Is bij meerdere ISP's zo, wat op zich te begrijpen is.

quote:
trolleystad schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 14:26:
[...]

Telfort medewerkers mogen niet op fora helpen van hun werkgever. Is bij meerdere ISP's zo, wat op zich te begrijpen is.
Praktijk is dat het echter wel gebeurd,soms met risico namelijk ontslag.Aan de andere kant zijn er ook contructie's waarbij de ISP vaste personen heeft aangewezen die bij grote onvrede zo mogen ondersteunen.

quote:
Evos schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:01:
[...]

Misschien toch hier nog een poging wagen wat het probleem is ?

Ik zit erover te denken om de @home aansluiting in m'n studentenhuis om te zetten naar Telfort internet vanwege de kostenbesparing. Ik was net met de huisbaas op zoek naar een ISRA punt en dat zit hier op nr 23, woon zelf op 23a (zelfde eigenaar). Ik trof daar een heel oud ding aan, rond met een dop erop.
http://help.rotosoft.no-ip.org:8080/isra-dop.jpg
Deze dus, maar dan veel ouder en beroerder.
2 Vraagjes:
Is het erg lastig om op een dergelijk oud punt een ADSL aansluiting (zelf) aan te sluiten?
Is het een probleem dat dat punt niet op mijn adres ligt?

Ik zit in en heel oud huurhuisje en heb dezelfde ISRA in de meterkast.
De grijze kabel heb ik ook en gaat bij mij naar een 'varkenssnuit' in de woonkamer. Ongeveer 6 meter kabel zit daar tussen.
Daar zat eerst altijd de telefoon aangesloten, en nu dus het modem; 19,6 Mb.

Ik heb ook de modem direct onder die dop aangesloten op de binnenkomende KPN draden, maar dat maakte geen enkel verschil.
Zelfs na de varkenssnuit een verlengkabel van 15 meter en dán pas het modem maakt bij mij niets uit.
Met goede bedrading mag je het modem best ver van de ISRA aansluiten.

btw, weet je waar die grijze telefoonkabel naar toe gaat?

Stinger Burns wijzigde dit bericht 17-05-2008 16:08 (6%)

quote:
Stinger Burns schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:06:

btw, weet je waar die grijze telefoonkabel naar toe gaat?
Ongeveer, er zit een "snuit" in de aangrenzende kamer op nr. 23 en eentje bij ons in de gang op 23a. Er is niks aangesloten. Ik vermoed dat de grijze kabel eerst naar de aangrenzende kamer gaat en dan naar boven, dat zou het zo'n 10 meter telefoonkabel maken als ie onder de vloer door ligt. Het kan ook dat ie over het plafond gaat en dan split. Ik heb er helaas niet goed naar gekeken net omdat ik er vanuit ging dat de boel toch bij het Isra punt aangesloten moest worden. Als ik hem bij de "snuit" in onze gang op 23a kan zetten (zonder al teveel snelheidsverlies) zou dat heel heul heul heul ideaal zijn.

quote:
MrAngry schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:12:
[...]

Ongeveer, er zit een "snuit" in de aangrenzende kamer op nr. 23 en eentje bij ons in de gang op 23a. Er is niks aangesloten. Ik vermoed dat de grijze kabel eerst naar de aangrenzende kamer gaat en dan naar boven, dat zou het zo'n 10 meter telefoonkabel maken als ie onder de vloer door ligt. Het kan ook dat ie over het plafond gaat en dan split. Ik heb er helaas niet goed naar gekeken net omdat ik er vanuit ging dat de boel toch bij het Isra punt aangesloten moest worden. Als ik hem bij de "snuit" in onze gang op 23a kan zetten (zonder al teveel snelheidsverlies) zou dat heel heul heul heul ideaal zijn.
Ik denk dat je toch beter even het zekere voor het onzekere kunt nemen.Verder kun je met een lasdop ook adsl aansluiten.Daar zijn voorbeelden genoeg van.

Hoe je de constructie ook maakt, je zal bij de eerste aftakking (varkenssnuit?) de kabels naar de volgende aansluiting los moeten halen. Volgens mij wordt het:

- ISRA
- Kabel-naar-varkenssnuit
- varkenssnuit1-op-modem-aansluiten-en-kabel-naar-andere-doos-lostrekken
- losgetrokken-kabel-aansluiten-op-de-phone-uitgang-van-het-modem
- varkenssnuit2-heeft-nu-eventueel-telefonie(indien in het modem de sip gegevens)

Ik zou zelf de grijze kabel vanaf het isra punt voorzien van een RJ11 connector en deze in het modem stoppen. Hoe minder plugjes en stekkertjes hoe liever ;-)
quote:
MrAngry schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:12:
[...]

quote:
HamsterDance2 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:07:
Hoe je de constructie ook maakt, je zal bij de eerste aftakking (varkenssnuit?) de kabels naar de volgende aansluiting los moeten halen. Volgens mij wordt het:

- ISRA
- Kabel-naar-varkenssnuit
- varkenssnuit1-op-modem-aansluiten-en-kabel-naar-andere-doos-lostrekken
- losgetrokken-kabel-aansluiten-op-de-phone-uitgang-van-het-modem
- varkenssnuit2-heeft-nu-eventueel-telefonie(indien in het modem de sip gegevens)

Ik zou zelf de grijze kabel vanaf het isra punt voorzien van een RJ11 connector en deze in het modem stoppen. Hoe minder plugjes en stekkertjes hoe liever ;-)

[...]
Ok, bedankt voor de tips. Ik moet nog maar eens op onderzoek gaan dus. De ervaring leert dat alles hier slordig en onlogisch ligt en aan m'n huisbaas heb ik weinig, die heeft er al jaren niet meer naar gekeken. Het is iig fijn dat ik gewoon dat isra punt kan gebruiken, die grijze kabel is degen die ik moet hebben dus? Want toen ik de dop eraf trok zag ik nog een draadje of 4 eruit steken

Gisteravond maar weer eens gaan bellen met Telfort. Mijn ouders hebben net als mij vroeger een oud Tiscali T6 abonement. Met het verschil dat het bij hun als een half jaar of langer gewoon niet goed meer werkt. Bij hun valt in de avond en vooral in het weekend heel vaak de lijn eruit. Dan gaan op de modem de lampjes DSL en internet uit. Als je dan even wacht, komt het weer terug. Wat ik nog niet kan verklaren, is dat het ook deels afhankelijk lijkt te zijn van het surfgedrag. Als ik op Nederlandse sites aan het surfen ben, gebeurd het af en toe. Na 5 minuten op Ebay zitten klikken, is het gebeurd. Vanaf dan blijft de verbinding zich resetten, totdat ik de browser afsluit en een paar minuten wacht. Dit is wat ik constanteer op een bezoekje die op vrijdagavond veel breng bij mijn ouders. Ik zal dat door de weeks ook eens komen testen, mogelijk is het zelfde probleem er dan ook wel.

Dit verhaal heb ik gister ook maar weer eens verteld tegen een helpdesk medewerker. Die zag dat de modem maar intrainde op 1300 kbps. De medewerker zei dat de afstand van de splitter naar de modem te groot (3.5 meter) was. Die is volgens mij ook wel groot, maar kan nooit het probleem zijn. De verbinding heeft het het jaar altijd perfect gedaan. Vanaf een bepaald punt zijn de problemen begonnen, en dan vooral tijdens piekuren. Dit kan dan toch niet aan splitter ligt. Uiteindelijk toch maar afgesproken die afstand kleiner te maken en kijken of de modem dan hoger intraint. Als de problemen dan nog waren moest ik alle consumerende apparaten van de modem afhalen voor een aantal uur. Dan moet ik terugbellen naar de helpdesk, die dan eventueel kunnen zien wat er op de lijn gebeurt.

Na dit belletje, heb ik als eerste via de webinterface een 'Reset DSL Line' gedaan. Hierdoor trainde de modem weer netjes in op 6290 kbps. Ik denk dat hij zo laag was ingetraint tijdens het telefoongesprek, omdat de verbinding er die avond al weer 20 keer uit was geweest.

Vandaag mijn vader maar de modem direct laten aansluiten op het ISRA punt. Ik moet nog horen, hoe het vanavond gaat lopen maar ik heb er weinig hoop in. Weten jullie hoe ik in de webinterface van zo'n oud zwart type Zyxel modem (2602 h) kan zien op welke snelheid die intraint? Ik heb zelf een nieuwe zyxel zilveren, waar het gewoon op de standaard webinterface pagina te zien is. Is dat verhaal 'met alle apparaten eruit, en na 4 uur Telfort bellen voor een diagnose' een echt verhaal wat wat op kan leveren of was dit een afschuif praatje?

Asus A7N8X DELUXE, Atlon XP 2800+@3000 ,512MB 433 DRR RAM, Asus 9800 XT 256MB DDR, 3COM GBLan ETHERNETCARD, CREATIVE SOUNDBLASTER Live 7.1

De kabel uit de grond (blauw?) zeg maar, heeft een aantal koperen draadjes met daaroverheen lak en vet-olie-papier. Dat is om het water buiten te houden als het ding.. onder de grond ligt.

Iemand (ptt destijds?) heeft de lak van die dunne draadjes er netjes af moeten halen en vervolgens een huiskabel(grijs) op aan moeten sluiten. Dat is die grijze kabel. Dat er nog meer onder het hoedje zitten geloof ik graag. In de oude tijd had je 4 draadjes per toestel nodig. Zullen er dus een stuk of 8 in zitten.

Er is een kans dat op de blauw-rode combinatie je ADSL signaal komt maar wit-oranje zou ook zomaar kunnen.
quote:
MrAngry schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:24:
[...]

Ok, bedankt voor de tips. Ik moet nog maar eens op onderzoek gaan dus. De ervaring leert dat alles hier slordig en onlogisch ligt en aan m'n huisbaas heb ik weinig, die heeft er al jaren niet meer naar gekeken. Het is iig fijn dat ik gewoon dat isra punt kan gebruiken, die grijze kabel is degen die ik moet hebben dus? Want toen ik de dop eraf trok zag ik nog een draadje of 4 eruit steken

quote:
GAEvakYD schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 17:52:
Vandaag mijn vader maar de modem direct laten aansluiten op het ISRA punt. Ik moet nog horen, hoe het vanavond gaat lopen maar ik heb er weinig hoop in.
Als ik het topic goed gelezen heb moet dat sowieso, altijd. Vanaf het ISRA punt eerst de modem, daarna pas (eventueel) de splitter.

grun

Wat ik denk te gokken, is dat de poorten in de centrale onder Tiscali van het merk X waren en dat ze nu van het merk Cisco zijn. Door die wisseling hielt mijn fritz box er mee op en tot op heden niet meer aan de gang te krijgen (7050) (verbinding maar 1 minuut aanwezig en dan opnieuw opbouwen)

Wellicht is dat bij jullie ook van toepassing en snapt het oude modem het niet goed meer of is het spul gevoeliger geworden (wellicht inderdaad alle kabel wat te veel is er tussenuit)
quote:
Gisteravond maar weer eens gaan bellen met Telfort. Mijn ouders hebben net als mij vroeger een oud Tiscali T6 abonement. Met het verschil dat het bij hun als een half jaar of langer gewoon niet goed meer werkt. Bij hun valt in de avond en vooral in het weekend heel vaak de lijn eruit.

Mis :+

1) ISRA
2) Splitter
3) Modem-op-de-modem-poort-van-de-splitter
4) Telefoon-op-de-telefoon-poort-van-de-splitter

Maar dit is alleen voor de situatie als je nog een analoog of ISDN lijntje van KPN heel laat (linesharing).

Heb je een abonnement zonder vaste telefoonlijn (of VOIP bellen) dan is die hele splitter niet nodig ;)
quote:
grun93 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:37:
[...]

Als ik het topic goed gelezen heb moet dat sowieso, altijd. Vanaf het ISRA punt eerst de modem, daarna pas (eventueel) de splitter.

quote:
Stinger Burns schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:06:
Ik zit in en heel oud huurhuisje en heb dezelfde ISRA in de meterkast.
De grijze kabel heb ik ook en gaat bij mij naar een 'varkenssnuit' in de woonkamer. Ongeveer 6 meter kabel zit daar tussen.
Daar zat eerst altijd de telefoon aangesloten, en nu dus het modem; 19,6 Mb.

Ik heb ook de modem direct onder die dop aangesloten op de binnenkomende KPN draden, maar dat maakte geen enkel verschil.
Zelfs na de varkenssnuit een verlengkabel van 15 meter en dán pas het modem maakt bij mij niets uit.
Met goede bedrading mag je het modem best ver van de ISRA aansluiten.
Kijk aan dit soort onderzoek hebben we iets. Het belang van het zo dicht mogelijk aansluiten van het modem op het ISRA (sommigen spreken zelfs van maximaal 50 centimeter) wordt mijnes inziens vaak schromelijk overdreven.

Reg. datum: 23 november 2003

quote:
HamsterDance2 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 18:38:
Wat ik denk te gokken, is dat de poorten in de centrale onder Tiscali van het merk X waren en dat ze nu van het merk Cisco zijn.
In Tisc dslams zit geen Cisco zut.
quote:
pigsbutt schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:04:
[...]
Het belang van het zo dicht mogelijk aansluiten van het modem op het ISRA (sommigen spreken zelfs van maximaal 50 centimeter) wordt mijnes inziens vaak schromelijk overdreven.
Het is meer dat ranzige aftakkingen, veel te lange platte kabels en andere dingen die potentieel (veel) verlies geven op deze manier uitgeschakeld zijn.

Yapser wijzigde dit bericht 17-05-2008 19:19 (44%)

quote:

De medewerker zei dat de afstand van de splitter naar de modem te groot (3.5 meter) was. Die is volgens mij ook wel groot, maar kan nooit het probleem zijn. De verbinding heeft het het jaar altijd perfect gedaan. Vanaf een bepaald punt zijn de problemen begonnen, en dan vooral tijdens piekuren. Dit kan dan toch niet aan splitter ligt. Dan moet ik terugbellen naar de helpdesk, die dan eventueel kunnen zien wat er op de lijn gebeurt.

.

Vandaag mijn vader maar de modem direct laten aansluiten op het ISRA punt. Ik moet nog horen, hoe het vanavond gaat lopen maar ik heb er weinig hoop in. Weten jullie hoe ik in de webinterface van zo'n oud zwart type Zyxel modem (2602 h) kan zien op welke snelheid die intraint? Ik heb zelf een nieuwe zyxel zilveren, waar het gewoon op de standaard webinterface pagina te zien is. Is dat verhaal 'met alle apparaten eruit, en na 4 uur Telfort bellen voor een diagnose' een echt verhaal wat wat op kan leveren of was dit een afschuif praatje?
Afstand splitter modem (tenzij kapot,maar denk het niet) zal zeker niet het probleem zijn.Even kijken wat de resultaten zijn mbt direct aansluiten op Isra-punt.
Om te kunnen bepalen wat er aan de hand is zal men op zijn minst een ticket aangemaakt moeten hebben en bepaalde tools opstarten alvorens iets te kunnen meten.

quote:
Scandic2008 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 19:25:
[...]

Afstand splitter modem (tenzij kapot,maar denk het niet) zal zeker niet het probleem zijn.Even kijken wat de resultaten zijn mbt direct aansluiten op Isra-punt.
Om te kunnen bepalen wat er aan de hand is zal men op zijn minst een ticket aangemaakt moeten hebben en bepaalde tools opstarten alvorens iets te kunnen meten.
Ja precies dat dacht ik ook, die persoon bleef volhouden dat ze dat terug konden kijken. Het lijkt me stug maar dan heb ik in ieder geval gedaan wat hun eerste suggestie was.

Asus A7N8X DELUXE, Atlon XP 2800+@3000 ,512MB 433 DRR RAM, Asus 9800 XT 256MB DDR, 3COM GBLan ETHERNETCARD, CREATIVE SOUNDBLASTER Live 7.1

Reg. datum: 17 augustus 2001

nu heb ik de zyxel op bridging gezet en er een d-link dir635 router op gezet.
als ik nu adsl-modem intik in de browser kom ik niet meer in het modem,tenzij ik mn pc er direct op aansluit.

is er een andere manier om achter de router in het modem te komen??

Reg. datum: 23 november 2003

quote:
mark_m schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 20:27:
is er een andere manier om achter de router in het modem te komen??
Waarom, het werkt nu precies zoals het hoort :)

Als de Zyxel in bridge staat 'weet' de D-link niet dat het apparaat ertussen zit, die ziet alleen dat-ie een IP request doet en er een krijgt van de ISP.

Yapser wijzigde dit bericht 17-05-2008 20:47 (25%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws