En Telfort weet niet te melden of zij als opdrachtgever opdracht geven tot het aangetekend verzendenquote:
Reg. datum: 10 april 2007
Reg. datum: 10 april 2007
Zij zeggen dat dit niet mogelijk is.quote:CraZaay schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:19:
[...]
En Telfort weet niet te melden of zij als opdrachtgever opdracht geven tot het aangetekend verzenden
Hang een briefje bij je brievenbus/deurbeel dat je niet wilt dat jouw post bij de buren wordt afgeleverd.
Kan iemand svp in Jip & Janneke-taal uitleggen hoe ik dit probleem oplos op m'n Zyxel P-2602HW-D1A? :
Welcome to the µTorrent Port Checker.
A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.
Checking port 34108 on xxx.xxx.xxx.xxx...
Error! Port 34108 does not appear to be open.
Ik heb het volgende in de Zyxel gezet onder port forwarding maar dat helpt niet:
Start Port / End Port / Port Translation Start Port / End Port / Server IP Address
34108 / 34108 / 0 / 0 / 192.168. 1. 36
Welcome to the µTorrent Port Checker.
A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.
Checking port 34108 on xxx.xxx.xxx.xxx...
Error! Port 34108 does not appear to be open.
Ik heb het volgende in de Zyxel gezet onder port forwarding maar dat helpt niet:
Start Port / End Port / Port Translation Start Port / End Port / Server IP Address
34108 / 34108 / 0 / 0 / 192.168. 1. 36
nu nog even de firewall uitzetten en het werkt als het lokale ip correct is
Windows Vista: nutteloos en overbodig.
De iPhone is een waardeloos apparaat en alleen sukkels gaan het kopen.
Officiële Telfort forum
De firewall uitzetten voor het forwarden van 1 port lijkt me wat overdone niet? Maar ik heb 't geprobeerd, windows firewall uit, modem firewall uit... helpt niet.
Reg. datum: 14 augustus 2004
Reg. datum: 14 augustus 2004
Misschien moet je even een rule aanmaken in je Zyxel-firewall. Dit vind je onder het kopje security-Firewall. Wan-to-lan. Je poort invoeren 34018 voor je ipadres en dan werkt het denk ik 
Die firewall beschermt nergens tegen als ik de helppagina mag geloven. bespaar je de moeite van het aanmaken van nieuwe rules en zet dat ding gewoon uit...
Windows Vista: nutteloos en overbodig.
De iPhone is een waardeloos apparaat en alleen sukkels gaan het kopen.
Officiële Telfort forum
Regio Emmen ligt er ook nog steeds uit. Na een aantal stuiptrekkingen dinsdag met af en toe signaal ligt het er nu voor de 3e dag helemaal uit. Begint een beetje vervelend te worden, maar wat doe je er aan.quote:DaTiezl schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:16:
Dankzij die klote storing van KPN nog steeds geen internet hier....meer dan 40 uur...
Bij de mensen waar het weer werkt; is een restart van het modem nodig om weer signaal te (kunnen) krijgen of gaat het automatisch? En heeft iedereen dezelfde symptonen? Dwz: DSL lampje gewoon groen maar internet rood.
-edit-
Het werkt inmiddels weer
Chillosophy wijzigde dit bericht 15-05-2008 23:26 (5%)
Nieuwe Las Venturas Playground server: 85.17.6.70:7777
Klopt, werkt alleen vanaf je aansluiting (Telfort IP).quote:Martijn schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:42:
Even een crosspost met het speedlinq topic, maar tegenwoordig zit ik eigenlijk bij Telfort geloof ik. Ik had de volgende vraag. Ik heb al een tijdje VoIP, nu heb ik dit al tijden via Asterisk aan de gang. Nu heb ik dit asterisk servertje echter in Amsterdam in een datacenter gezet om ook nog wat andere dingen te kunnen doen, echter doet de VoIP het nu niet meer...
Zou het zo kunnen zijn dat je alleen vanaf je eigen Telfort IP of netwerk kan connecten met de voip service? Als dit zo is moet ik denk ik maar een budgetphone accountje nemen...
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Inmiddels, 3 dagen na de oplevering van m'n internet, werkt bellen ook. Chapeau Telfortquote:.oisyn schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:01:
Nou het bellen nog, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over. Het meeste bellen we toch met ons mobiel. En 't scheelt ook nog eens een hoop telefonische enquetes e.d.
Call me cocky, but if there`s an alien out there I can`t kill I haven`t met him and killed him yet.
[Tomb Raider: Underworld] - [My javascript wolfenstein project]
Reg. datum: 15 april 2004
Misschien een domme vraag van mij.. maar mijn ouders hebben sinds kort ook Telfort internet + onbeperkt bellen. Alleen zit ik even met de volgende vraag.
Is de optie *31 of #31 ook via Telfort VOIP mogelijk?
Mijn ouders maken gebruik van een geheim nummer en voor sommige willen ze het nummer wel zichtbaar houden en dit kon voorheen om #31 of *31 voor een telefoonnummer te zetten.
Dit was via IPB en UPC etc wel mogelijk maar sinds ze overgestapt zijn naar Telfort dus niet meer.
Klopt het dat via Telfort deze optie niet bestaat? Of moet er iets in de Zyxel router worden aangepast zodat het wel werkt?
Mijn ouders maken gebruik van een geheim nummer en voor sommige willen ze het nummer wel zichtbaar houden en dit kon voorheen om #31 of *31 voor een telefoonnummer te zetten.
Dit was via IPB en UPC etc wel mogelijk maar sinds ze overgestapt zijn naar Telfort dus niet meer.
Klopt het dat via Telfort deze optie niet bestaat? Of moet er iets in de Zyxel router worden aangepast zodat het wel werkt?
Ah, nu werkt 't wel met de firewall gedisabled. Zal nog eens proberen om een rule aan te maken, maar ik heb in ieder geval een workaround.quote:thedude0 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:51:
Die firewall beschermt nergens tegen als ik de helppagina mag geloven. bespaar je de moeite van het aanmaken van nieuwe rules en zet dat ding gewoon uit...
Hopelijk gaat Telfort me snel een nieuwe router sturen. Wordt gek van dit ding. Wired LAN is super instabiel, en data transfereren vanuit een wireless systeem naar een wireless/wired systeem zorgt ervoor dat de router zich reset
Klopt. Andersom werkt volgens mij wel, weet ik niet zeker.quote:Mabili schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:44:
Misschien een domme vraag van mij.. maar mijn ouders hebben sinds kort ook Telfort internet + onbeperkt bellen. Alleen zit ik even met de volgende vraag.
Bedankt voor je antwoordquote:trolleystad schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:12:
[...]
Klopt. Andersom werkt volgens mij wel, weet ik niet zeker.
Ik zal het even aan ze doorgeven.
PS is er weer een nieuwe telefonie storing?
Op dit moment "een kleine uur" zijn er hier in de regio Noord Holland telefonie problemen waarbij het niet mogelijk is te bellen of gebeld te kunnen worden.
Nog de kleine probleempjes van KPN?
Reg. datum: 15 mei 2008
KPN dochters ondervinden nog steeds problemen van diens storing, en dankzij het weer zijn vele waarschuwingen binnen het netwerk van KPN. heeft kpn geen oplossingen getroffen. Tijdens pinksterren veroorzaakte defecte airco installatie's voor problemen zowel op hoofdverdelers als onderverdelers storingen. Logische wijze dat KPN nu pas naar buiten treed met hun bevindingen. Hierkan Telfort/Speedlinq niets aan veranderen tot dat KPN de boel heeft op gepakt.
Reg. datum: 29 juli 2001
Reg. datum: 29 juli 2001
Avond allemaal,
Ik had op mijn oude adres een telfort abbonement.
Deze heb ik laten verhuizen naar mijn nieuwe adres.
Mijn ex heeft echter het telfort modem meegenomen.
Nu heb ik nog een ADSL2 modem (CopperJet 816-2P) liggen.
Weet iemand hoe ik dat modem zo kan configureren dat ik er met mijn telfort abonnement mee kan interpretten?
Groeten, Faartsen
Weet iemand hoe ik dat modem zo kan configureren dat ik er met mijn telfort abonnement mee kan interpretten?
Groeten, Faartsen
mocht je een verbinding hebben. check deze site :quote:faartsen schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:06:
Avond allemaal,
Groeten, Faartsen
http://www.speedlinqsupport.nl/
Mode: Routingquote:faartsen schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:06:
Avond allemaal,
Groeten, Faartsen
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplexing: LCC
VPI / VCI: 0 / 34
Dacht ik
geld ook voor speedtouchmodemsquote:LWaS schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:13:
[...]
Mode: Routing
Encapsulation: ENET ENCAP
Multiplexing: LCC
VPI / VCI: 0 / 34
Dacht ik
Reg. datum: 16 mei 2008
Heb hier nog steeds geen internet. Omgeving Emmen. Dit is de 4e dag en ben nu toch wel erg moe van het wachten.
Reg. datum: 07 april 2006
Reg. datum: 07 april 2006
Sinds gisteren werkt het hier weer. Mischien modem resetten. Heb je Telfort al gebeld? Volgens KPN is nu alles weer op orde.quote:albertjh schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 05:24:
Heb hier nog steeds geen internet. Omgeving Emmen. Dit is de 4e dag en ben nu toch wel erg moe van het wachten.
Ik heb zelf een speedlinq abo die nu onder beheer is van Telfort, nu heeft mijn schoonvader een telfort abo genomen en heeft nog een Speedtouch 716 draadloos liggen.
Kan ik de setupfiles gebruiken van Speedlinq om de modem gebruiksklaar te maken voor Telfort?
Kan ik de setupfiles gebruiken van Speedlinq om de modem gebruiksklaar te maken voor Telfort?
Ik wil telfort aanvragen op de 2e lijn. De 1e lijn wil ik nog even behouden, daar zit nu kpn belbudget en bbned internet op. Deze 2e lijn is ooit actief geweest voor een ISDN dus dat zou moeten werken.
Volgens de Telfort helpdesk kan dit niet, of wordt niet ondersteund.
Iemand ervaring hier mee, en waar moet ik dan voor kiezen tijdens mijn aanvraag ?
Iemand ervaring hier mee, en waar moet ik dan voor kiezen tijdens mijn aanvraag ?
Asus P5B Deluxe E6600@3.25GHz 4Gb Ram 1Tb HDD Geforce 7600GT
Reg. datum: 06 februari 2004
Reg. datum: 06 februari 2004
Vraag eerst nog een KPN belbudget lijn aan, dan heb je daar een apart telefoonnummer aan hangen en kan je die opgeven bij de aanvraag. Dan kan het niet fout gaan want dan nemen ze wel de goede lijn, doe je dit niet dan heb je kans dat de KPN bij de lijn aanvraag van het Telfort netwerk de verkeerde lijn aangeeft en je bbned overgenomen word. Het kost wat meer maar het kan je ongelofelijk veel gezeik schelen reken daar maar op.quote:gjs schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:54:
Ik wil telfort aanvragen op de 2e lijn. De 1e lijn wil ik nog even behouden, daar zit nu kpn belbudget en bbned internet op. Deze 2e lijn is ooit actief geweest voor een ISDN dus dat zou moeten werken.
Dit topic is gesloten. ![]()