Gathering of Tweakers

Quicksearch
Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
Apocal1pse schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:43:

Wat kan je van deze waardes afleiden ?
Dat je aan een adsl2 centrale hangt (dus zonder plus), en dat je nooit meer zult gaan halen dan 8Mbit.
Ik neem aan dat de postcode check dat ook al wel voorspeld zou hebben?

job wijzigde dit bericht 01-05-2008 12:13 (3%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

quote:
job schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 11:52:
[...]
Dat je aan een adsl2 centrale hangt (dus zonder plus), en dat je nooit meer zult gaan halen dan 8Mbit.
Ik neem aan dat de postcode check dat ook al wel voorspeld zou hebben?
Bij postcode check ging hij tot 12Mb, dus dacht ik dat het wel goed zou komen.
Nu maar hopen dat ze die centrale eens gaan updaten...

Misschien dat iermand iets aan de volgende informatie heeft. Ik had het modem eerst op minder dan een meter van het ISRA punt aangesloten via een splitter. Ik haalde toen 20002Kb/1031Kb. Nu heb ik er 12 meter UTP tussen zitten, zodat het modem in huis kan staan (ISRA zit in een bedrijfsruimte) en het modem traint nog steeds in op 20002Kb/1031Kb. Mijn conclusie is dat als je twisted pair gebruikt tussen ISRA en modem er geen verlies optreed tot i.i.g. 12 meter, en waarschijnlijk bij langer ook niet.

Pure Class A
Reg. datum: 18 december 2000

mmm ik probeer nu al een poosje voor het eerst het wireless deel vd zyxel aan de praat te krijgen. Hoe moeilijk kan het zijn denk je :) afin als ik kies voor no security kan ik met mijn laptop verbinding maken. Kies ik dan voor wpa-psk krijg ik inderdaad de melding dat het netwerk nu beveiligd is. Ik heb zelf een sleutel aangemaakt. Deze sleutel geef ik in op de laptop. Echter dan krijg ik geen verbinding :'(

ik heb de handleiding al van inet gehaald maar volgens mij is er toch niet meer nodig dan bovenstaande ? ik gebruik geen mac filtering of wat dan ook. De laptop werkt op andere netwerken ook gewoon via wpa-psk

wat zie ik over het hoofd ???

These are my dreams, so simple, so few ~ Dreams we hold in the palm of our hands

Ik zou even je SSID veranderen, Windows XP wilt nog wel eens proberen verbinding te maken zonder beveiliging terwijl windows zelf al aangeeft dat ie beveiligd is. (Iets met profielen enzo :) )

Wat ik niet begrijp. Als je een ADSL2plus centrale heb (En daar zit ik op) haal ik maar 10mbit.
Dat moet toch veel meer kunnen zijn, of zit ik zo gigantisch ver weg? Volgens de postcodecheck zou ik 16mbit moeten halen...

E6600 @ 3.4Ghz, HyperX @ 470Mhz, 1TB T166 RAID0, HD3870@877/1215. GeminII, VF1000, TG480

Heb ik ook gehad, met dat WPA/PSK ding, gewoon bij XP het profiel verwijderd en een nieuwe handmatig ingesteld en het werkt, SSID veranderen zoals hierboven gezegd kan ook helpen.

quote:
ID-College schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:10:
Wat ik niet begrijp. Als je een ADSL2plus centrale heb (En daar zit ik op) haal ik maar 10mbit.
Dat moet toch veel meer kunnen zijn, of zit ik zo gigantisch ver weg? Volgens de postcodecheck zou ik 16mbit moeten halen...
Same here. Officieel wordt mijn verbinding wel pas 7 mei opgeleverd dus ik weet niet of het daarmee te maken heeft.
Verder is de enige telefoonaansluiting bij mij in huis zo'n varkensneus in de woonkamer. Ik woon op een 3 hoog flatje en in de meterkast komt niets van telefoon binnen. Kan het zijn dat de bekabeling naar die varkensneus hier in huis zo slecht is?

Kweet nie, ga er ook eens naar kijken.
Misschien met dat aderpaar eens kloten, of ff opnieuw strippen, kheb er geloof ik ook 4 in de meterkast. Zal er eens 2 weghalen, zodat er 2 effectief overblijven. Kijken of dat werkt...

E6600 @ 3.4Ghz, HyperX @ 470Mhz, 1TB T166 RAID0, HD3870@877/1215. GeminII, VF1000, TG480

quote:
ID-College schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:28:
Kweet nie, ga er ook eens naar kijken.
Misschien met dat aderpaar eens kloten, of ff opnieuw strippen, kheb er geloof ik ook 4 in de meterkast. Zal er eens 2 weghalen, zodat er 2 effectief overblijven. Kijken of dat werkt...
Ik hoop voor je dat dat helpt, ik heb hier in de flat helaas geen toegang tot het aderpaar :(

Ik heb hem zelf ook

quote:
ID-College schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:10:
Da's het theoretisch maximum. Waarschijnlijk is de kwaliteit van de telefoonlijn naar je huis niet zo goed, of loopt die lijn met een enorme omweg, zodat-ie toch wat langer is. Of ergens is een verbinding niet zo netjes. Of je bekabeling in huis is niet zo goed.

Het kan vanalles zijn. Het is in elk geval niet niet te begrijpen naar mijn mening :P.

Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels

Wat ik nog weet van flats ;) is dat er beneden (meestal in de gang naar de inpandige schuurtjes toe) een verdeelkast zit (en bij mijn ouders had je 1 flat met 2 portieken en was de kast in de portiek links van de huizen rechts (foutje in het ontwerp denk ik..).

Dat jij dus 1 aansluiting hebt in je huis klinkt mij logisch uit het verleden. Als de verbinding dus 'rot' is dan zijn er meerdere plekken waar het mis kan gaan

- kpn wijkcentrale
- kpn wijkkast
- verdeelkast in de flat
- kabel van de verdeelkast naar jouw flat

Omdat vroeger de blauw/rood en wit/oranje alle 4 gebruikt werden maak je nog kans dat als het echt rot is, ze een aderpaar wisseling kunnen doen.

Ik zou zelf beginnen met het vervangen van de varkensneus door een goede rj45/rj11 doos en een kort kabeltje naar het modem.
quote:
PWSoft schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:25:
[...]

Same here. Officieel wordt mijn verbinding wel pas 7 mei opgeleverd dus ik weet niet of het daarmee te maken heeft.
Verder is de enige telefoonaansluiting bij mij in huis zo'n varkensneus in de woonkamer. Ik woon op een 3 hoog flatje en in de meterkast komt niets van telefoon binnen. Kan het zijn dat de bekabeling naar die varkensneus hier in huis zo slecht is?

ook sinds gister telfort internet + bellen. Aansluiten was een fluitje van een cent en download nu (grabit) met een snelheid van 2013kb/s. Volle bak dus :9

PS3 // C2D 6850 // 2x HD3870 // 4Gb Reaper X 4-4-3-15 // Abit IX38 Quad GT // 22" X223W // Raptor 74 // X-FI

quote:
JvS schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:44:
[...]

Da's het theoretisch maximum. Waarschijnlijk is de kwaliteit van de telefoonlijn naar je huis niet zo goed, of loopt die lijn met een enorme omweg, zodat-ie toch wat langer is. Of ergens is een verbinding niet zo netjes. Of je bekabeling in huis is niet zo goed.

Het kan vanalles zijn. Het is in elk geval niet niet te begrijpen naar mijn mening :P.
Hmm oke :)
Ik ga het ff doorkijken en ff de bekabeling in mijn meterkast goed checken.
Het feit dat er een switch tussenzit moet niks uitmaken lijkt me. Die zit na het modem iig. Ik ga er morgen ofzo ff naar kijken :)

Ik heb hem zelf ook

Zet het modem gewoon even in de meterkast en zorg dat alleen het modem met een kort draadje is aangesloten. Als het dan nog steeds 13mbit is, weet je dat dat gewoon je max is.

Ik zou ook 20 moeten halen en haal ook maar 10mbit. Jammer, maar ach voor 20 euro klaag ik niet (overigens ook in een flat met varkenssnuit die ergens zomaar de muur uit komt).

Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.

Reg. datum: 30 september 2004

Wij hebben ook sinds een aantal weken Telfort Internet. Ben tevreden, ondanks dat de verbinding af en toe nog welles eruit knalt.

Komt het misschien door deze waarden?

DSL Up 20161 kbps / 1154 kbps

noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 7 db
tone 0- 31: 00 00 00 0c cc ed ee ee ee ff ff ff ee ed cb 97
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 20 db

Las een paar weken geleden dat meerdere mensen last hadden van het eruit knallen van de verbinding...is hier al een concrete oplossing voor? Excuses als dit al eerder is aangegeven...

zw0lsman wijzigde dit bericht 01-05-2008 15:37 (15%)

quote:
JvS schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:11:
Zet het modem gewoon even in de meterkast en zorg dat alleen het modem met een kort draadje is aangesloten. Als het dan nog steeds 13mbit is, weet je dat dat gewoon je max is.

Ik zou ook 20 moeten halen en haal ook maar 10mbit. Jammer, maar ach voor 20 euro klaag ik niet (overigens ook in een flat met varkenssnuit die ergens zomaar de muur uit komt).
Dat staat ie. En het kabeltje is een 20cm. Hij gaat vanuit de lijn die in de meterkast komt direct via het kastje door naar mijn modem. Ga er morgen naar kijken. Als het niet anders gaat, dan is het jammer dan :)

Iig, de overstap is zeer nice verlopen.
3maanden geleden gebelt naar planet. Op laten zeggen op dezelfde datum dat het contract afliep. 29-04. 29-04 deed de telefoon het niet en internet ook nie. Planet IPB kwam ik vandaan en heb alles van hun weggehaald. Alles van telfort aangesloten en het werkte direct. 4uur later deed de telefoon het ook na SIP registratie. Geen enkel probleem ondervonden met overstap. Ideaal dus :)

ID-College wijzigde dit bericht 01-05-2008 15:46 (24%)

Ik ben van plan om over te stappen van Tweakdsl naar Telfort.
Ik lees echter op Tros Radar en sommige andere sites veel slechte ervaringen over Telfort
Op dit forum lijkt het wel mee te vallen...

Wie kan mij helpen: is Telfort (+ bellen) nu een aanrader of niet :S

Ik heb hem zelf ook

Die vraag gaat niemand jou kunnen beantwoorden. Het is erg goedkoop voor een snelle verbinding (20 euro, geen lijntoeslag, helemaal goed wmb).

Ik kan je wel alvast vertellen dat je van ELKE internetprovider heel veel slechte ervaringen kunt lezen.

Tros Radar is zo'n typisch slechte-ervaringen magneet, als iets werkt dan hoor je immers niks, maar owee als iets niet naar behoren functioneerd, en dan nog niet te spreken over de tekortkomingen van de klanten...

Trouwens, een ADSL2 (zonder plus) centrale is toch max. 12Mbit ? Waarom cappen ze 'em dan af op 8Mbit :s

Weet er misschien iemand wanneer of waarom een centrale niet of wel wordt geupdate naar ADSL2+, (het aantal mensen met ADSL2+ abonnement ofzoiets?)

Alvast bedankt.

blijft baggeren

volgens mij maakt het nieuwe netwerk van kpn niet meer gebruik van de wijk centrales maar van straat kasten dus gaan ze geen geld besteden aan het upgraden van oude apparatuur

Windows Vista: nutteloos en overbodig.
Officiële Telfort forum

quote:
HamsterDance2 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:45:
Wat ik nog weet van flats ;) is dat er beneden (meestal in de gang naar de inpandige schuurtjes toe) een verdeelkast zit (en bij mijn ouders had je 1 flat met 2 portieken en was de kast in de portiek links van de huizen rechts (foutje in het ontwerp denk ik..).

Dat jij dus 1 aansluiting hebt in je huis klinkt mij logisch uit het verleden. Als de verbinding dus 'rot' is dan zijn er meerdere plekken waar het mis kan gaan

- kpn wijkcentrale
- kpn wijkkast
- verdeelkast in de flat
- kabel van de verdeelkast naar jouw flat

Omdat vroeger de blauw/rood en wit/oranje alle 4 gebruikt werden maak je nog kans dat als het echt rot is, ze een aderpaar wisseling kunnen doen.

Ik zou zelf beginnen met het vervangen van de varkensneus door een goede rj45/rj11 doos en een kort kabeltje naar het modem.
[...]
Das het nadeel van een flatje, stuk meer plaatsen waar het mis kan gaan dan bij een gewoon woonhuis. Maargoed, ik neem gewoon genoegen met 11Mbit dat is voor deze prijs ook zeker niet slecht. Ik heb twee linkerhanden dus als ik die varkensneus moet gaan vervangen verklooi ik het waarschijnlijk alleen maar dus dat laat ik liever zitten :P

Daar kan iniet veel aan fout hoor. Maar als het werkt; dan lekker laten zitten!
quote:
PWSoft schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 18:01:
[...]

Das het nadeel van een flatje, stuk meer plaatsen waar het mis kan gaan dan bij een gewoon woonhuis. Maargoed, ik neem gewoon genoegen met 11Mbit dat is voor deze prijs ook zeker niet slecht. Ik heb twee linkerhanden dus als ik die varkensneus moet gaan vervangen verklooi ik het waarschijnlijk alleen maar dus dat laat ik liever zitten :P

Reg. datum: 15 november 2005

Ik heb nu bijna 2 maanden internet en vaste telefonie van Telfort, qua prijs zeer te vreden. Alleen zit ik met twee problemen.

probleem 1 met vaste telefonie, soms als ik zelf naar huis bel of andere dan gaat de toon over maar gaat de telefoon thuis niet af. Geen flauw idee hoe dit op te lossen is, wel weet ik dat het niet aan de telefoon ligt want ik had 3 verschillende telefoons tergelijker tijd aangesloten.

Probleeem 2 is met het internet(modem), als ik poorten in mijn modem open zet (wat een heel karwei is, statisch ip aanwijzen ect.) Dan kan ik na een tijdje geen webpagina's meer opvragen, downloaden via torrents en msn messenger blijven werken (dit ligt niet aan mijn Firefox 3 beta 5, want ik kan dan ook niet meer browsen met Opera en IE.

quote:
thedude0 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 17:47:
volgens mij maakt het nieuwe netwerk van kpn niet meer gebruik van de wijk centrales maar van straat kasten dus gaan ze geen geld besteden aan het upgraden van oude apparatuur
O zo... weet je toevallig ook of die wijkcentrales worden vervangen door van die kasten ?

Welk netwerk zit ik ?

tracert www.google.com:
1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 * 11 ms 11 ms 82-169-63-254.ip.telfort.nl [82.169.63.25
3 12 ms 12 ms 12 ms 172.26.43.33
4 12 ms 11 ms 11 ms 172.26.44.2
5 12 ms 12 ms 12 ms 195-241-4-177.ip.tiscali.nl [195.241.4.17
6 12 ms * 12 ms vpn494-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.n
41.4.178]
7 12 ms 12 ms 11 ms vlan507.bcsw1.asd-tc2.net.tiscali.nl [195
4]
8 12 ms 11 ms 11 ms core1.ams.net.google.com [195.69.144.247]
9 41 ms 12 ms 12 ms 209.85.248.93
10 15 ms 14 ms 15 ms 209.85.248.79
11 16 ms 14 ms 15 ms 72.14.233.79
12 16 ms 18 ms 17 ms 216.239.43.34
13 16 ms 15 ms 15 ms nf-in-f147.google.com [64.233.183.147]

De trace is voltooid.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws