..:: Chosen-one.nl ::..
Het Nintendo Wii en Gamecube Ervaringen Topic Deel 99
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicHet is bleutooth, want je kan je wii mote ook aansluiten op je pc/laptop en gebruiken als muis met een speciaal programmatjequote:BlackMage schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:15:
Volgens mij werken die Wii-remotes met bluetooth, dus ik verwacht dat zo'n weegschaal dat ook gebruikt. Zover ik weet zit er (practisch) geen limiet aan aantal bluetooth apparaten in een bepaald gebied dus zou het geen probleem moeten zijn. Maar ik heb nog geen Bluetooth-logo kunnen vinden op de Wii of de wiimotes dus ik weet niet of het echt bluetooth is of een techniek dat erop lijkt.
De afstand die infrarood in de Wii remote nodig heeft om met de sensorbar te communiceren bepaald eigenlijk de de maximale afstand van het gebruik van de Wii Remote in het algemeen. Hoeveel dit is hangt echter van hoeveel infrarood er in de ruimte waar je aanwezig is en op je sensorbar gericht is. Teveel infrarood op je sensorbar kan de boel aardig verstoren.
Rakkerzero wijzigde dit bericht 19-05-2008 15:45 (16%)
Hangt ook een beetje van het spel af. SSBB en Mario Kart kun je gewoon spelen zonder sensorbalk. Erg praktisch, want zo hoefde ik op de school waar ik werk in de aula alleen 4 wiimotes in de gaten te houden. De Wii + sensorbalk lagen in een afgesloten kamerquote:Rakkerzero schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:39:
De afstand die infrarood in de Wii remote nodig heeft om met de sensorbar te communiceren bepaald eigenlijk de de maximale afstand van het gebruik van de Wii Remote.
Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Met wii zelf via Bluetooth en met de sensorbar via infrarood.quote:fZeroNewbie schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:45:
Bijna goed, maar de wimote communiceert niet met de sensorbalk. de sensorbalk bevat enkel een aantal ledjes die de wii-mote opvangt. de wii-mote communiceert alleen met de wii zelf.
Waar die sensorbar eigenlijk voor gebruikt wordt is een beetje onduidelijk aangezien je ook 2 kaarsen kan gebruiken ipv de sensorbar. Maargoed.
Rakkerzero wijzigde dit bericht 19-05-2008 15:50 (16%)
Reg. datum: 25 mei 2004
De sensorbalk heeft een aantal infrarood ledjes, en deze ledjes worden door je wii-mote gezien. Aan de hand daarvan kan de wii mote zien waarnaar je wijst. Er zijn draadloze sensorbalken te koop, op batterijen.quote:Rakkerzero schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:46:
[...]
Met wii zelf via Bluetooth en met de sensorbar via infrarood.
Waar die sensorbar eigenlijk voor gebruikt wordt is een beetje onduidelijk aangezien je ook 2 kaarsen kan gebruiken ipv de sensorbar. Maargoed.
Wanneer je overigens met de camera van je mobiele telefoon, in de nachtmodus, de sensorbalk bekijkt, zie je de ledjes oplichten, drie of vier aan iedere zijde van de balk. Best geinig.
Infrarood is alleen wat makkelijker te onderscheiden van andere lichtbronnen dan een kaars.quote:Rakkerzero schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:46:
[...]
Met wii zelf via Bluetooth en met de sensorbar via infrarood.
..:: Chosen-one.nl ::..
IK ben (waarschijnlijk als een van weinige) juist een groot fan van het Wii Wheel. Ik vind het stuur prettiger om half in te sturen etc. dus ik vind het preciezer werken...quote:disjfa schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:42:
Je hebt niets aan een wii wheel hé Oscar. Mario kart moet je met mote/chuck spelen en niet met een of ander raar stuurtje
Daarnaast is het makkelijk voor (n00b) bezoek. Iedereen snapt wel hoe een stuur werkt ;-)
Verlanglijstje: Okami, LEGO SW, SW:TFU, CoD5:WaW, GH4 - Most wanted: SW:TFU
Ik vind het niet preciezer maar wel vele malen leuker. Daarom baal ik zo dat als ik nog betere TT tijden neer wil zetten het Wii Wheel neer moet leggen..quote:Deddiekoel schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:36:
[...]
IK ben (waarschijnlijk als een van weinige) juist een groot fan van het Wii Wheel. Ik vind het stuur prettiger om half in te sturen etc. dus ik vind het preciezer werken...
Daarnaast is het makkelijk voor (n00b) bezoek. Iedereen snapt wel hoe een stuur werkt ;-)
Lian Li A16 Black | DS3 rev3.3 | e4300@2808Mhz - Ninja/SilenX Ixtrema | Team Xtreem Dark 4GB | 8800GTS 320MB | XtremeMusic | Iiyama E2200WS | Speedlink Medusa 5.1 | Hercules XPS 5.1 70 |
Nee, dat klopt niet. Bluetooth gebruikt niet '1' kanaal, maar het hele spectrum. De initiator zorgt voor de beacon sync en de rest haakt daar op in. In princiepe is het onbeperkt hoeveel devices je gebruikt maar omdat de de bandbreedte beperkt is is het officieel gelimiteerd tot 8 devices full duplex. Nintendo houd zich niet aan deze specs en laat tot 10 devices toe.quote:Michael Knight schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:39:
Volgens mij zit er een limiet van 12 kanalen (oid) aan zo`n controller...dus dan kun je max 3 Wii`s neerzetten. Check ff de specificaties van de remote om zeker te zijn
Klopt niet, ten eerste hang het van de class af, ten 2e zijn bij meer dan 37 devices binnen een class de beacons zoveel dat er geen normaal dataverkeer meer verzonden kan worden. Het officiele aantal binnen een class is daarom op 32 gesteld. Overigens tot 18 is nog wel mogelijk de maximale bandbreedte te gebruiken.quote:Icelus schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:50:
In theorie zou je 256 apparaten in een straal van 100m kunnen gebruiken.
Denk niet dat dit al vaak getest is in de praktijk met Wii-apparatuur...
Omdat nintendo zich niet aan de SIG standaard houdt, mogen ze het logo niet dragen. Echter zijn ze wel compattible. Net als met de DS, is 100% IEEE 802.11 (WiFi) compattible maar onderling spreken ze toch een ander protocol.quote:BlackMage schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:15:
Maar ik heb nog geen Bluetooth-logo kunnen vinden op de Wii of de wiimotes dus ik weet niet of het echt bluetooth is of een techniek dat erop lijkt.
De chip die er in zit is class 2 ??quote:Rakkerzero schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:39:
De Wii Remote gebruik Bluetooth class 1...
Schiphol.. capi stonden er net nog genoeg (ik loop er vrijwel iedere werkdag langs).quote:Oscar Mopperkont schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:41:
In Amsterdam zijn de Wii Wheels zijn echt overal uitverkocht. Is dat gewoon pech dat ik in Ansterdam woon, of is hij in heel Nederland niet te krijgen?
Class 2 haalt maar 10 meter. De Wii remote kan 100 meter halen en dat is dus class 1.quote:DukeBox schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:47:
De chip die er in zit is class 2 ??
Wii code: 1183-0152-3434-6775 |
Tuurlijk... maar zolang het er niet is kunnen de meesten er ook niet veel over zeggenquote:gitkua schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:49:
ik hoor hier eigenlijk nauwelijks discussies over de Wiiware service die morgen gereleased wordt, geen interesse hiervoor?
Overigens ik dat dat het pas de 22e live zou gaan ?
Dus niet.. er zit een Broadcom 2042 in en die is class 2.quote:Rakkerzero schreef op maandag 19 mei 2008 @ 19:56:
[...]
Class 2 haalt maar 10 meter. De Wii remote kan 100 meter halen en dat is dus class 1.
edit: sorry.. had ik ook wel in 1 post kunnen stoppen, niet gezien.quote:Transmitter provides +4 dBm output power and satisfies Class 2 operation.
DukeBox wijzigde dit bericht 19-05-2008 22:06 (7%)
Volgens GoNintendo is het morgen:quote:DukeBox schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:57:
[...]
Tuurlijk... maar zolang het er niet is kunnen de meesten er ook niet veel over zeggen
Overigens ik dat dat het pas de 22e live zou gaan ?
http://gonintendo.com/?p=41155
en het Nintendo Channel komt de 30e, DS demo's downloaden vind ik toch ook best interessant, mits ze zorgen voor leuke content.
Wii code: 1183-0152-3434-6775 |
Vandaag steek ik echter de wii play cd erin, de console blijft hangen en ik start opnieuw op. De console lijkt niet door te starten en het beeld blijft zwart. Stekkers gecontroleerd , stofzuiger erbij gehaald. Hoewel ik mij niet kan voorstellen dat het apparaat na 3 dagen stof ermee stopt.
ik snap er niets van, dan maar terug naar de winkel. Dat is toch wel een domper.
Slechts met overtuiging bereikt men doel
Ik zag net op WiiWare World een interviewtje met één van de (Nederlandse) ontwikkelaars van het waarschijnlijk morgen gereleasede spel Toki Tori:quote:gitkua schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:49:
ik hoor hier eigenlijk nauwelijks discussies over de Wiiware service die morgen gereleased wordt, geen interesse hiervoor?
Ik had niet gedacht dat Nintendo de ontwikkelaars zo vrij zou laten. Ik ben niet echt een kenner, maar ik kan me voorstellen dat Nintendo meer eisen zou stellen.quote:That’s when we found out about Nintendo’s WiiWare service. The fact that basically every developer can publish his own game on it really appealed to us. Nintendo doesn’t pose any restrictions on the content. You don’t have to get your game/concept approved by them first. As long as you believe in your own concept, and as long as the game doesn’t get an Adult Only rating, it is welcome on WiiWare. I guess this makes WiiWare a perfect platform for Toki Tori.
Probeer eens de Wii een uurtje zonder stroom en kabels aangesloten even af te laten koelen. Probeer dan nog eens.quote:Trunksmd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:17:
3 dagen geleden ook een wii gekocht. fantastisch ding. meteen 2e stick gekocht. Zaterdag feestje gehad, De gasten hebben hier veel plezier mee gehad.
Vandaag steek ik echter de wii play cd erin, de console blijft hangen en ik start opnieuw op. De console lijkt niet door te starten en het beeld blijft zwart. Stekkers gecontroleerd , stofzuiger erbij gehaald. Hoewel ik mij niet kan voorstellen dat het apparaat na 3 dagen stof ermee stopt.
ik snap er niets van, dan maar terug naar de winkel. Dat is toch wel een domper.
Je heb gelijk.. op http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/news/2008/een_voorproefje_van_de_eerste_wiiware-spellen_8400.html staat het ook gewoon.quote:gitkua schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:47:
Volgens GoNintendo is het morgen:
http://gonintendo.com/?p=41155
en het Nintendo Channel komt de 30e, DS demo's downloaden vind ik toch ook best interessant, mits ze zorgen voor leuke content.
DS demo's lijkt me leuk om es te proberen maar ik denk dat je dat ook op den duur wel gezien hebt.
quote:Whollabilla schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:26:
Ik zag net op WiiWare World een interviewtje met één van de (Nederlandse) ontwikkelaars van het waarschijnlijk morgen gereleasede spel Toki Tori:
DukeBox wijzigde dit bericht 19-05-2008 23:40 (21%)
Gedaan wat je zei, hij deed het weer. Maar na 10 min bevroor het beeld weer en ging het apparaat zoemen. 10 min is wel heel kort spelen.quote:Rakkerzero schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:37:
Probeer eens de Wii een uurtje zonder stroom en kabels aangesloten even af te laten koelen. Probeer dan nog eens.
Slechts met overtuiging bereikt men doel
Reg. datum: 09 mei 2003
Ik zie dat je verhuisd bent, anders had je het bij Saturn in Groningen kunnen proberen, daar lagen nog voldoende.quote:Oscar Mopperkont schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:51:
[...]
Ik moet eerlijk bekennen dat het dan waarschijnlijk een stuk makkelijker en exacter speelt, maarrr dit is hoe Nintendo het heeft bedoeld en het is ook wel weer geinig. Met stuurtje lgt de controller ook beter in de hand als je het op de "non-nunchuck" manier speelt dan zonder. Dus als ik met 4 man speel, wil ik iedereen ook de optie van een stuurtje geven
Moeten die dingen alleen natuurlijk wel te koop zijn... Hoe moeilijk kan het zijn voor Nintendo om voldoende stuurtjes te maken? Volgens mij zijn dat dingen waar je heel makkelijk capaciteit voor kunt inkopen bij een fabriek, Het is gewoon wat wit plastic in een mal gieten, verpakken en opsturen
Wellicht, dat Saturn hoofdorp een goed alternatief is?!
- Dr. Mario & Germ Buster (Nintendo) 1000 punten, WiFi
- Final Fantasy: My Life As A King (Square Enix) 1500 punten, Pay to Play
- LostWinds (Frontier) 1000 punten
- Star Soldier R (Hudson Soft) 800 punten, WC24 (leaderboards)
- Toki Tori (Two Tribes) 900 punten
- TV Show King (Gameloft) 1000 punten
Naast de hierboven genoemde games is ook "Dr. Mario Demo" uitgebracht. Dit is demo van Dr. Mario, waarin je alleen online kan spelen met vrienden die wel de volledige versie (van 1000 punten) hebben. Ik heb de demo gedownload. Zijn er Dr. Mario gekken die de volle versie hebben gedownload en de Friend Codes willen delen? Mijn Console Code staat onder mijn naam links, en mijn Friend Code is 2618-0462-9890.
De download ging ongelofelijk langzaam. Mario pakte ongeveer 1 muntje per twee keer over het scherm lopen
Whollabilla wijzigde dit bericht 20-05-2008 10:42 (9%)
Cool alleen hoe gaat dat pay 2 play in z'n werk van FF?quote:Whollabilla schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:37:
De WiiWare games van vandaag zijn gereleased!Let op dat Star Soldier R alleen de Time Attack modes uit de oude Soldier games heeft. Je kan dus maar 2 of 5 minuten spelen per keer.
- Dr. Mario & Germ Buster (Nintendo) 1000 punten, WiFi
- Final Fantasy: My Life As A King (Square Enix) 1500 punten, Pay to Play
- LostWinds (Frontier) 1000 punten
- Star Soldier R (Hudson Soft) 800 punten, WC24 (leaderboards)
- Toki Tori (Two Tribes) 900 punten
- TV Show King (Gameloft) 1000 punten
Naast de hierboven genoemde games is ook "Dr. Mario Demo" uitgebracht. Dit is demo van Dr. Mario, waarin je alleen online kan spelen met vrienden die wel de volledige versie (van 1000 punten) hebben. Ik heb de demo gedownload. Zijn er Dr. Mario gekken die de volle versie hebben gedownload en de Friend Codes willen delen? Mijn Console Code staat onder mijn naam links, en mijn Friend Code is 2618-0462-9890.
offtopic:
De download ging ongelofelijk langzaam. Mario pakte ongeveer 1 muntje per twee keer over het scherm lopen
Lian Li A16 Black | DS3 rev3.3 | e4300@2808Mhz - Ninja/SilenX Ixtrema | Team Xtreem Dark 4GB | 8800GTS 320MB | XtremeMusic | Iiyama E2200WS | Speedlink Medusa 5.1 | Hercules XPS 5.1 70 |
Je koopt het spel voor 1500 punten, daarna kan je het gewoon spelen. Je kan later vanuit het spel voor bijvoorbeeld 300 punten extra huizen (modellen) kopen, of voor 100 punten nieuwe kleren voor de koning. Je hebt de extra content niet nodig om het spel uit te spelen.quote:psychoclown schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:52:
[...]
Cool alleen hoe gaat dat pay 2 play in z'n werk van FF?
Ik zag net trouwens dat de Dr. Mario Demo uit het Wii Shop Channel is gehaald. Nu kan je hem alleen nog downloaden als een betalende gebruiker hem naar je stuurt.
Whollabilla wijzigde dit bericht 20-05-2008 11:05 (15%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.