Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
SaURoN schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:49:
[...]

Je mag tegenwoordig niet doodgaan :P Dat is niet goed voor de kindertjes

Echt old skool SM 1 op NES spelen zonder saves :D
En als je hem dan eindelijk hebt uitgespeeld direct nog een keer uitspelen zodat je hem 2x achter elkaar heb uitgespeeld en dan balen dat je pijnlijke handen heb... ahh wat waren die tijden mooi.

Ben ik toch weer blij met de auto-save/resume functie van Bubble Bobble in de Virtual Console :9

* cailin_coilleach is niet zo hardcore

Oh, what a lovely tea party!.. <3

Maar zelfs bij SM 1 had je op een gegeven moment genoeg levens!
Daarbij was het niet kunnen saven alleen maar slecht voor de stroom rekening.....ik kan mij nog herinneren dat mijn commodore64 een week aan heeft gestaan, omdat ik met een breakout clone (weet echt niet meer welke) bezig was. :P

Mijn lieve sexy vrouw!
Reg. datum: 18 februari 2003

quote:
Coolsnarf schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:09:
Maar zelfs bij SM 1 had je op een gegeven moment genoeg levens!
Daarbij was het niet kunnen saven alleen maar slecht voor de stroom rekening.....ik kan mij nog herinneren dat mijn commodore64 een week aan heeft gestaan, omdat ik met een breakout clone (weet echt niet meer welke) bezig was. :P
Vriend van me had Giana Sisters meegenomen. En daarna de floppy weer mee terug (C64). Dus de C64 heeft ook een tijd aangestaan om toch maar door te kunnen spelen. :P

Ook ik moet zeggen dat games tegenwoordig een stuk makkelijker zijn. Alleen met 3D ben je al snel het overzicht kwijt, denk dat dat ook de reden is.
Is pappa!
Reg. datum: 25 april 2002

quote:
cailin_coilleach schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:01:
Ben ik toch weer blij met de auto-save/resume functie van Bubble Bobble in de Virtual Console :9

* cailin_coilleach is niet zo hardcore
LOL, het is ook beter voor het millieu, want 'vroegah' liet je natuurlijk gewoon je spelcomputer aanstaan omdat je niet kon saven 8)

360 games: Gow,pgr3&4, forza2, Dirt, pes2008, GH2, GH3. XBLA: geo wars1&2, c:sotn, heavy weapon, swos. Verwachte volgende aankoop: sf2 HD remix

Is pappa!
Reg. datum: 25 april 2002

Ik denk dat het ook te maken met het type spel wat populair is.

De meganmannen (maar bijvoorbeeld ook ghost n goblin etc) waren vroeger natuurlijk zeer populair.
Nu wordt het amper nog gespeeld.

Nu is fps een van de meest gespeelde genre's. Omdat men tegenwoordig altijd online speelt zal men in fps waarschijnlijk betere zijn dan wij (of iig ik die alleen maar doom sp speelde, en een keer per jaar 1 vs 1 met nul modem kabel :P )

360 games: Gow,pgr3&4, forza2, Dirt, pes2008, GH2, GH3. XBLA: geo wars1&2, c:sotn, heavy weapon, swos. Verwachte volgende aankoop: sf2 HD remix

Ik zie dat hier veel boom blox spelers zijn :P

Maar dat spel is echt geniaal. Ik heb gister de explore mode uitgespeelt met alles op brons. Maar dat spel is echt geniaal. Ook co-op met een vriend een leveltje gedaan. Echt supertof.

Alleen jammer dat eigen levels niet geshared kunnen worden via wii24 of dagenlijks beste levels gedownload kunnen worden. Maar met 300+ levels ben je al wel ff bezig :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Speel mee: schuifpuzzle | indiegamer.nl

Wanna see my batteries?

quote:
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:37:
[...]

Ik zit met het probleem dat ik mijn super smash brawl save file van mijn ene wii naar de andere wii wil kopieren alleen dit kan niet.

Met de twilight hack zou dit dus wel kunnen? Zou ja, zou je kunnen uitleggen hoe?

Alvast dank :)
Er zijn 2 utilities van Waninkoko genaamd Savegame Extractor en Savegame Installer waarmee je alle saves kunt backuppen naar SD en weer terug kunt zetten.
Ik heb de mijne getest met Mario Kart Wii en dat werkte goed.

"I Shall Kill You.. With Death!" || Vaneras - "CloS will not be removed, now stop trolling and learn to adapt!."

Vakantie

quote:
QuarK schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:54:
[...]

Er zijn 2 utilities van Waninkoko genaamd Savegame Extractor en Savegame Installer waarmee je alle saves kunt backuppen naar SD en weer terug kunt zetten.
Ik heb de mijne getest met Mario Kart Wii en dat werkte goed.
Is dat ook mogelijk met gamecube savegames? Die je kan overzetten naar een andere gamecube cartridge? Pokemon XD savegames mag je namelijk niet kopieren, maar mijn zusje wil verder met haar spel die op mijn memorycard staat :+

| Specs |

Reg. datum: 01 augustus 2002

quote:
Het dood gaan in een game is tegenwoordig ook een beetje afgezaagd. Je gaat dood en begint gewoon weer opnieuw, oneindig veel continues, levens of wat dan ook. Verlies je die dan kun je altijd nog een save laden en weer vrolijk verder spelen. Het is moeilijk om een lastige game te maken die blijft boeien, moeilijke games worden vooral in 3D vaak frustrerend en gamers zijn te lui om levels opnieuw te spelen.
Kojima wilde voor Metal Gear Solid 2 de save wissen als je dood ging. Je zou dus wel kunnen saven, maar als je dood ging moet je vanaf het begin van het spel beginnen. Is brilliant bedacht, maar helaas durfde de uitgever het niet aan :( Het zou meteen een hele andere speelstijl vereisen, want nu kun je gewoon expiremteren door gewoon je save opnieuw te laden.

Het grootste probleem is eigenlijk dat veel spellen (en spelers!) alleen nog maar voor het model van "uitspelen" gaan. Je loopt door de levels en je bent klaar. Er zijn nog maar weinig spellen waar het goed spelen (geen gebruik maken van save-games, niet geraakt worden, eindbazen met je lichtste wapen verslaan i.p.v. het zwaarste wapen, enz.) beloond wordt.

Alle milieuproblemen zijn veroorzaakt door overbevolking, niet door overconsumptie

quote:
Sagat schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 14:37:
LOL, het is ook beter voor het millieu, want 'vroegah' liet je natuurlijk gewoon je spelcomputer aanstaan omdat je niet kon saven 8)
:Y
Met een post-it er op "YOU TOUCH, YOU DIE !" ;)
quote:
Razor.Timo schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:05:
Is dat ook mogelijk met gamecube savegames? Die je kan overzetten naar een andere gamecube cartridge?
Dat kan standaard al in het memory menu, zover ik weet wordt er in native GC geen kopieër restrictie ondersteund dus zou je gewoon moeten kunnen kopieëren.

DukeBox wijzigde dit bericht 13-05-2008 15:11 (38%)

Vakantie

quote:
DukeBox schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:09:
Dat kan standaard al in het memory menu, zover ik weet wordt er in native GC geen kopieër restrictie ondersteund dus zou je gewoon moeten kunnen kopieëren.
Nou dat kan dus niet... Dat had ik geprobeerd, maar ik mag hem niet kopieren :(

| Specs |

quote:
Razor.Timo schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:05:
[...]

Is dat ook mogelijk met gamecube savegames? Die je kan overzetten naar een andere gamecube cartridge? Pokemon XD savegames mag je namelijk niet kopieren, maar mijn zusje wil verder met haar spel die op mijn memorycard staat :+
Als het goed is is er wel een app voor die je gc savegames op sd kan zetten en weer terug. check even wiibrew.org

Vakantie

quote:
DukeBox schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:18:
Ook al op een GC geprobeerd ?
Ja :) @hierboven, zal ik proberen.

Is overigens ingebouwd om pokemon clonen te voorkomen ;)

| Specs |

Back in NL. T_T

F-Zero GX save files kun je standaard ook niet kopiëren, dus die restricties bij GC games zijn er weldegelijk. ;)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een Wii rond Groningen, de MM in Groningen heeft er honderden staan voor de prijs van 211euro.. Incl. Wii Sports!

quote:
rscheper schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:16:
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een Wii rond Groningen, de MM in Groningen heeft er honderden staan voor de prijs van 211euro.. Incl. Wii Sports!
Mooie aanbieding, leuk dat de Saturn in Groningen is gekomen, ik wist het al ruim een jaar....
Maar dat maakt er de pret niet minder om.

Wat die Wii betreft, was te verwachten dat de Saturn zou gaan 'stunten'.
Wel een beetje balen, ik heb de Wii nog maar een maandje en speel er weinig op, maar goed komen vast wel meer leuke aanbiedingen.

a fool and his money are often separated.

Ben benieuwd hoe groot de voorraad bij Saturn is, en hoeveel je er voor moet neerleggen..

Edit
Actie bij Saturn: 15 - 18 mei, Mario Kart Wii met stuur voor 29euro, Wii Play ook voor 29euro.

Lijkt me niet verkeerd.

rscheper wijzigde dit bericht 13-05-2008 17:03 (42%)

Ik vind ook dat games qua 'moeilijkheid' een goede ontwikkeling hebben doorgemaakt. Mijns inziens is iid vooral de frustratie er uit gehaald. Als ik een bepaalde eindbaas (oid) op skill moet verslaan vind ik het niet leuk als ik elke keer dat ik dooga eerst weer 15 minuten level moet spelen (zoals bij de eindbaas uit MP1!). Dat is gewoon irritant en maakt de game echt niet moeilijker.
Een voorbeeld dat ook al is gegeven van goede ontwikkeling omtrent moeilijkheid is F-Zero GX. Die game is erg pittig, maar vooral op skill. En het mooie is dat je stiekem bij elke poging beter wordt. Ik heb niet de tijd gehad om goed genoeg te worden maar die game was top (al had hij voor mij dus best ietsje makkelijker gemogen ;) ).

Wat betreft de definitie van de hardcore gamer. Voor mij is de hardcore gamer de gamer die alles speelt. Uiteraard mag jeje voorkeuren hebben maar een game afserveren omdat het een of andere vage eigenschap vervult (denk aan "casual", "kiddie" etc.) is mijns inziens niet hardcore.
Mijn voorkeur ligt bij de Nintendo games maar als ik lees over games als Bioshock en GTAIV dan jeuken mijn handen toch. Vooralsnog niet genoeg om een X360/PS3 te kopen maar de jeuk wordt erger. Daarnaast ben ik ook enorm tevreden met de Wiimote en ben ik een beetje bang om weer terug te gaan ;)

Verlanglijstje: Okami, LEGO SW, SW:TFU, CoD5:WaW, GH4 - Most wanted: SW:TFU

Hardcoregamers heb je ook in alle soorten en maten. Je hebt ook hardcore gamers die nog steeds de Street Fighter/King of Fighters etc reeksen blijven spelen en hun skills perfectioneren. Die kopen niet allerlei andere soorten games.

Andere mensen noemen zich weer een hardcoregamer omdat ze lan-party's bezoeken of heel de dag World of Warcraft spelen. Alhoewel ze ongetwijfeld niet de skills hebben om bijvoorbeeld een echte hardcore game als Ikaruga uit te spelen ;)

Volgens mij is het zo dat niemand zichzelf een casual gamer vindt en iedereen denkt dat hij/zij wel aardig goed is.
quote:
rscheper schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:16:
211 euro ?? samen met wii fit hoop ik toch en toch niet alleen wii sport ?

Wii# 4843-9669-7435-1878

quote:
edwinhgv schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:29:
[...]

211 euro ?? samen met wii fit hoop ik toch en toch niet alleen wii sport ?
De normale prijs van een Wii incl. Wii Sports is 250 euro, dus 211 euro is een hele mooie prijs. Daar hoef je dan niet zo nodig nog Wii Fit (à 90 euro) bij te krijgen.

quote:
rscheper schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 16:54:
Ben benieuwd hoe groot de voorraad bij Saturn is, en hoeveel je er voor moet neerleggen..

Edit
Actie bij Saturn: 15 - 18 mei, Mario Kart Wii met stuur voor 29euro, Wii Play ook voor 29euro.

Lijkt me niet verkeerd.
Die Wii play voor 30 euro is ook niet verkeerd, misschien vanavond toch maar bij de opening aanwezig zijn...
Het gaat me dan met name om die afstandsbediening, iemand een idee hoe leuk dat spel is?

Noax wijzigde dit bericht 13-05-2008 17:32 (9%)

a fool and his money are often separated.

Vakantie

quote:
Noax schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:31:
[...]

Die Wii play voor 30 euro is ook niet verkeerd, misschien vanavond toch maar bij de opening aanwezig zijn...
Het gaat me dan met name om die afstandsbediening, iemand een idee hoe leuk dat spel is?
Wii play is leuk voor een paar avondjes met een paar vrienden/familie. Niets meer. Alleen dat tank spel kan je je nog uren mee vermaken mocht je het leuk vinden :)

| Specs |

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws