Gathering of Tweakers

Quicksearch
What's up bub?

Vanmiddag heb ik Resident Evil 4: Wii Edition toe mogen voegen aan mijn Wii-gamecollectie. :*)
Hoewel ik niet zozeer bekend ben met de Resident Evil gamereeks, in de Playstation periode heb ik hooguit Resident Evil en Resident Evil 2 zo nu en dan gespeeld, was ik toch wel benieuwd naar deze game. Tevens was ik op zoek naar een goed actie- / schietspel voor de Wii, na de kleurrijke wereld van Super Mario Galaxy. ;)

Tot nu toe, na twee uurtjes spelen, heb ik niets te klagen over Resident Evil 4. In het begin moest ik wel even wennen aan de manier van richten en schieten. Hiermee bedoel ik het combineren van het kijken met de analoge stick op de Nunchuck en het richten met de Wii-mote. Echter na een bezoek aan het eerste dorp ging het schieten steeds beter. >:)
Het enige wat mij op dit moment ''stoort'', hoewel dat eigenlijk wel meevalt, is het wisselen tussen wapens. Dit had naar mijn mening wel gekoppeld mogen zijn aan een knop op de Wii-mote / Nunchuck i.p.v. dat ik telkens het inventory menu moet bezoeken. Maargoed, volgens mij is dat zo bij elke Resident Evil game. :)

Over het verhaal kan ik nog niet veel zeggen, want daarvoor moet ik nog wat uurtjes meer spelen. Ik kan wel vertellen dat ik het spel verslavend vind. Op een of andere manier wil ik blijven doorspelen. Het afmaken van zombies blijft dan ook erg leuk (''Dead Rising'' anyone?). :P

Na de bovenstaande review heb ik tevens een vraag over de componentkabel van de Wii. Ik maak nu gebruik van de RGB-kabel die standaard bij de Wii wordt geleverd, maar aangezien mijn televisie HD-Ready is vroeg ik mijzelf af of de componentkabel een zichtbaar en relatief verschil laat zien in vergelijking tot de RGB-kabel. Is dat inderdaad zo? Ik heb de Mini FAQ in de startpost gelezen, maar vond het toch moeilijk om daar een conclusie uit te trekken. Zelfs na het zien van de foto's van Michael Knight. Is er een goed merkbaar verschil tussen de RGB- en componentkabel te zien? Ik heb namelijk geen zin om ¤ 30,- te betalen voor een ''iets'' scherper beeld. ;)

Systeem specificaties: Toshiba P300D-11H

Reg. datum: 01 februari 2004

Het is een verschil van dag en nacht. Bij de Wii wordt overigens standaard composiet geleverd zo'n geel poep kabeltje waar je niets aan hebt. Als HD user wil je op zijn minst een component kabel met 480p signaal hebben.

Resident Evil 4 is misschien wel de tofste GameCube game en op de Wii nog beter. Ik was zelf altijd bezig met het zo goed mogelijk op orde houden van mijn koffer met guns zodat er zoveel mogelijk in kon. Het is tevens handig dat je gewoon even kunt pauzeren door naar je gun koffer te gaan en te denken over de strategie. De game wordt nog veel vetter en heftiger.
quote:
Ook het gebrek aan genoeg save points vind ik wel irritant. Dan had ik liever gehad dat je op meer plekken kon saven en je health niet aangevuld werd.
Je kunt op heel veel plaatsen je schip laten landen met de command visor. Dan vond ik zelf een hele verbetering tegenover de eerste Prime games.

NinteX wijzigde dit bericht 08-05-2008 20:27 (21%)

Het verschil met de RGB kabel en de Component kabel is best groot. Met de RGB kabel is de boel redelijk blurry (vervaagd). Als je de component kabel aansluit en dan nog eens kijk zul je zien dat de vervaging weg is en de hele boel wat strakker en scherper eruit ziet. Het geeft tevens ook een veel rustiger beeld voor je ogen.

Boom Blox ervaring:
Ik heb net even 2 uurtjes Boom Blox gespeeld. Wat een eenvoudig concept, maar zo doeltreffend. Ik zit nog in de begin levels, maar ik moet echt al goed nadenken hoe ik moet gooien om alles zo effectief om te krijgen. Erg leuke combinatie tussen puzzel en behendigheid dit spel.
Het is zijn geld, 35 euro @ Mediamarkt, ook meer dan waard. Hier ga ik mn nog wel even mee bezighouden in de toekomst, want ik verwacht dat het niveau erg snel hoger wordt en dat ik dus kweenie hoe lang met een level aan het puzzelen zal zijn.

Rakkerzero wijzigde dit bericht 08-05-2008 20:41 (45%)

Reg. datum: 19 februari 2002

Tip voor de mensen die een component willen kopen. Bij dealextreme kost ie maar een paar dollar en heb je hem voor minder dan een tientje in huis. Prima beeldkwaliteit!

Reg. datum: 12 juni 2001

Iemand No More Heroes al geprobeerd?

Ben net een uurtje bezig maar vind het tot nu toe fantastisch.

ps3 - Wii | PSNID: GZXX | Wii friend code: Smash Bros:2234-8068-0466 ||| MKWii 4382-2997-7883|

quote:
GZ schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 23:07:
Iemand No More Heroes al geprobeerd?

Ben net een uurtje bezig maar vind het tot nu toe fantastisch.
Ik heb hem helemaal uitgespeeld en hij wordt steeds beter en origineler naar mijn gevoel, wel de Amerikaanse versie, want ik kon me geen voorstelling maken bij Killer 7 zonder bloed dus wilde ik bij deze game ook van de gore genieten.

Most Wanted: Starcraft 2

Ik heb ook de USA versie, en het is zeker een vette game, maar het spel heeft zijn tekortkomingen.

WiiPs3 owner :) also pc and ds!

A young loner on a crusade..

quote:
NinteX schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:25:
Het is een verschil van dag en nacht. Bij de Wii wordt overigens standaard composiet geleverd zo'n geel poep kabeltje waar je niets aan hebt. Als HD user wil je op zijn minst een component kabel met 480p signaal hebben.
quote:
Rakkerzero schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 20:37:
Het verschil met de RGB kabel en de Component kabel is best groot. Met de RGB kabel is de boel redelijk blurry (vervaagd). Als je de component kabel aansluit en dan nog eens kijk zul je zien dat de vervaging weg is en de hele boel wat strakker en scherper eruit ziet. Het geeft tevens ook een veel rustiger beeld voor je ogen.
Het is puur afhankelijk van de input van je LCD/Plasma tv..
Veel van de huidige hd(ready) tv`s hebben blijkbaar nog steeds brakke inputs... of scart is goed, of component is goed... HDMI is eigenlijk altijd safe.

Op een kwaliteitstelevisie met goede inputs hoort het verschil tussen RGB en component minimaal te zijn.. :)

Zet- en drukfouten voorbehouden.

quote:
Michael Knight schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 00:26:
[...]

[...]

Het is puur afhankelijk van de input van je LCD/Plasma tv..
Veel van de huidige hd(ready) tv`s hebben blijkbaar nog steeds brakke inputs... of scart is goed, of component is goed... HDMI is eigenlijk altijd safe.

Op een kwaliteitstelevisie met goede inputs hoort het verschil tussen RGB en component minimaal te zijn.. :)
Hij heeft alleen geen RGB. De kabel die je standaard bij de Wii krijgt is zo'n geel composiet kabeltje en niet RGB. Hij denkt dus waarschijnlijk dat het RGB is omdat er zo'n scart blok achter hangt.

Captain N, om die Gecko Region Free loader te gebruiken, moet je dan steeds elke keer Zelda opstarten etc? Of moet alleen de eerste keer en is het daarna een channel of zo?
Als het nl. het laatste is dan heeft het wel voordeel tov de Freeloader!

Verlanglijstje: Okami, LEGO SW, SW:TFU, CoD5:WaW, GH4 - Most wanted: SW:TFU

Back in NL. T_T

Momenteel moet het idd via Zelda, maar de developer ervan is bezig om er een apart channel van te maken. Wat ik me daarbij dan wel afvraag: zou dit problemen kunnen opbrengen voor je Wii in de toekomst met firmware updates oid? Via Zelda opstarten is wel wat omslachtig, maar je laat verder geen sporen of wat dan ook achter. Bovendien klinkt het arelaxter dan het daadwerkelijk is, zeker als je het voor games doet die je niet even 5 minuutjes gaat spelen. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Wat ik ook een nadeel vind van die Twilight Hack is dat ik me Zelda savegame van me Wii af moet halen. Ik heb maar 1 SD kaartje, dus ik zit dan te kloten met backups maken, Tilight Hack en Gecko op CD kaartje zetten, save games verwisselen, en als ik Zelda wil spelen kan ik alles weer terug zetten :|

Maargoed, ik had het ook alleen maar getest om een backupje van Mario Kart Wii te testen omdat ik probably nog weken moet wachten voor ik 'm kan kopen, kreng is gewoon niet leverbaar. Werkte niet, overigens.
Back in NL. T_T

Het is ook niet bedoeld om backups mee te spelen, maar om je Wii regiovrij te maken. Gewoon eerst even Zelda uitspelen (is het waard om geen andere games doorheen te spelen) en dan die Twilight Hack save erop knallen. :)

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Wanna see my batteries?

Yeah, eenmaal de Twilight Hack save erop en je kunt weer opnieuw in de overige slots een nieuwe game starten.

"I Shall Kill You.. With Death!" || Vaneras - "CloS will not be removed, now stop trolling and learn to adapt!."

quote:
Captain N schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:45:
Het is ook niet bedoeld om backups mee te spelen, maar om je Wii regiovrij te maken. Gewoon eerst even Zelda uitspelen (is het waard om geen andere games doorheen te spelen) en dan die Twilight Hack save erop knallen. :)
Was ook maar een test ;) MK:Wii wil ik toch kopen, ik wil 'm alleen *nu* kopen! :P
quote:
DizzyWeb schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 10:42:
Wat ik ook een nadeel vind van die Twilight Hack is dat ik me Zelda savegame van me Wii af moet halen. Ik heb maar 1 SD kaartje, dus ik zit dan te kloten met backups maken, Tilight Hack en Gecko op CD kaartje zetten, save games verwisselen, en als ik Zelda wil spelen kan ik alles weer terug zetten :|

Maargoed, ik had het ook alleen maar getest om een backupje van Mario Kart Wii te testen omdat ik probably nog weken moet wachten voor ik 'm kan kopen, kreng is gewoon niet leverbaar. Werkte niet, overigens.
Duitschland Über Alles :P

Als er iets in Nederland niet is race ik even door naar Duitsland om het daar te halen. Mijn Wii is ook een duitse :)

Mario Kart hebben ze daar op voorraad :P

ik drink niet, ik zuip

Wii# 4843-9669-7435-1878

quote:
Captain N schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:43:
b3n666, thanks. Misschien sowieso wel een leuk idee om een keer een Wii-avondje oid te houden? Sannr komt ook uit Leiden, en volgens mij nog wel een aantal mensen hier in dit topic.

Anyways... check Gecko Region Free. :)
Ik kom ook uit Leiden, en volgens mij woont Nintex ook ergens in de buurt, want hij kent winkels in Noordwijk en Leiden.

Ik zag bij mijn ouders nog een 8 Mb (ja MEGAbyte) SD kaartje liggen. Denk dat ik daar de Twilight hack op ga zetten. Een kanaal klinkt wel erg goed (had me ook al een FL kanaal voorgesteld) ondanks de potentiele risico's...

Verlanglijstje: Okami, LEGO SW, SW:TFU, CoD5:WaW, GH4 - Most wanted: SW:TFU

Reg. datum: 13 september 2007

Zijn er hier ook mensen die een custom case op de Wii hebben? Of heeft iedereen nog een spierwitte Wii?
Ik kom namelijk aardig mooie cases tegen op internet en overweeg het misschien om er 1 te kopen.
Een beetje plexiglas, LEDjes en een kleurtje/sticker lijkt mij namelijk een stuk mooier.
Iemand ervaring mee?

If There's A Limit, I Mean To Reach And Then Overcome It

Een zwarte case zou nog wel ok zijn, maar de kwaliteit is vaak net net zo goed als de originele.

Plexiglas, ledjes en stickers vind ik wel foeilelijk. Vooral van die tribals/vlammen. Doet me denken aan van die petjes in hun 'getunede' golfje.
Vakantie

quote:
Whollabilla schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 13:10:
[...]

Ik kom ook uit Leiden, en volgens mij woont Nintex ook ergens in de buurt, want hij kent winkels in Noordwijk en Leiden.
Ik kom uit Boskoop, ligt ook niet zo gek ver van Leiden :)

| Specs |

quote:
iCy schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:56:
[...]

Duitschland Über Alles :P

Als er iets in Nederland niet is race ik even door naar Duitsland om het daar te halen. Mijn Wii is ook een duitse :)

Mario Kart hebben ze daar op voorraad :P
Hehe, hier is ie bijna nergens meer te krijgen, Mario Kart. Bijna dus. Want ik heb er zojuist een bij Toys'r'us vandaan geplukt :P
Een Wii avondje in Leiden, dat klinkt prima! Dan kunnen we pas echt Wii ervaringen delen :) Dan moeten we eigenlijk wel een beamer regelen...

Net wat Dr Mario online gespeeld. Natuurlijk wel dik ingemaakt door een of andere Japanner ;) . Wel leuk, dat WiiWare
Lisse hiero, ook niet zo ver van leiden ;) (dan neem ik wel mijn vriendin mee :P)

Overigens, eigenlijk zoek ik nog een leuke Virtual Console game. Een sidescrolling vlieg spel, waarmee je je schip kunt upgraden met wapens e.d. Ik weet dat er diverse van zijn, maar ik zoek dus de mooiste / leukste. Iemand een idee welke ik het beste kan halen ?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws