Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Nieuw Topic
Me OS X

Oh haha, nee, je haalt wat zaken door elkaar. ;)
Je TV heeft een ingebouwde analoge en digitale tuner voor TV-signaal wat direct in de TV gaat. Daar zijn ook menu's voor aanwezig.
Je maakt nu echter gebruik van een Casema decoder, en deze heeft een eigen tuner aan boord. Het enige wat dit kastje doet, is de zender die jij vraagt (met de afstandsbediening van de Casema decoder) naar RGB omzetten, en via SCART naar je TV verzenden.
Je TV heeft dus helemaal geen controle over de zenders, en als je de volgorde wil veranderen zul je dit in de decoder moeten doen. Als dat uberhaupt al kan.

* Iemand nog suggesties?

Tukker
Reg. datum: 26 februari 2006

Onlangs een 40" tv in de kantine gehangen.
(De LE40S62).

Is er ook een mogelijkheid, evt. via het service menu om de knoppen op de zijkant van de tv uit te schakelen of om eventueel de tv vast te zetten op een source? (Pc)

Fc Twente: "Hartverwarmend was de ereronde van de thuisclub, die bij de aftocht werd bedolven onder onvoorwaardelijke liefde."

Reg. datum: 16 december 2002

quote:
koffieboontje schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 22:18:
Ik las trouwens net in de FHM dat Samsung ook bezig is met de 7 serie? Stond een plaatje in van een LE46A750, die had zo'n rode amber/flame rand aan alle 4 de kanten en een vierkante voet zoals de F86 (dus niet zoals de A656 serie....)

Iemand hier al wat over gehoord??
quote:
LCD-TV Samsung met RSS-feeds

Samsung heeft een nieuwe HD lcd-tv aangekondigd met netwerkmogelijkheden. Het apparaat ondersteunt RSS, hetgeen betekent dat je onderaan het scherm RSS-feeds voorbij kunt laten scrollen, bijvoorbeeld met nieuws, het weer, financieel nieuws en sportnieuws. Ook kun je video en muziek direct vanaf je pc naar de tv streamen en is het mogelijk om via USB om allerlei apparaten aan te sluiten.

De Samsung 750 LCD HDTV staat vanaf mei in de winkel in de maten 40 inch, 46 inch en 52 inch.
<Bron>

In principe de A656 met USB poorten en stream mogelijkheden, niet echt interresant als je al een PS3 of ander multimedia apparaat hebt..

Reg. datum: 05 september 2007

Ik ben van plan om de LE37A556 aan te schaffen, maar ik twijfel nog tussen de 5 en 6 serie...
Zal het verschil heel groot zijn, aangezien de LE37A556 een stuk goedkoper is. Of kan ik dan beter een stapje kleiner gaan en de LE32A656 nemen? Kan iemand mij inlichten?

check it out it is flawless

Reg. datum: 02 februari 2008

Tussen de 5 en 6 serie van de 37" zit niet zo veel verschil in. Het grootste verschil is dat de 5 een clear panel heeft en de 6 100Hz. Voor mij zal dat verschil dat denk ik niet waard zijn, maar ik heb het nog niet van deze tv in werking gezien.

Kijk voor de verschillen tussen de schermen.
http://av.samsung.de/prod...1d-4e15-b2e7-1ca54e71c8e5,

De grote kan ik je niet mee helpen dat moet je echt zelf bekijken.

Nico111 wijzigde dit bericht 16-04-2008 09:02 (8%)

+1
Reg. datum: 22 juni 2001

quote:
Sanderis1988 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 00:19:
[...]

Weet je toevallig welke update die heeft gedaan? Wij hebben precies hetzelfde probleem en er is al een monteur langs geweest, ook update gedaan maar nog steeds last van "scroll banding".

Wat moet ik doen als ze het niet kunnen fixen??
Zie mijn post een paar pagina's terug. Firmware 2013 had bij mij het probleem niet verholpen. Hij heeft mijn tv op vrijdag meegenomen voor controle. Een nieuw moederboard geplaatst en de firmware 2013. Maandag had ik de tv al weer terug. Nu via de scart een probleemloos strak beeldje!

Niet kunnen fixen nadat alle mogelijkheden zijn doorlopen = Creditering.

mcsluis wijzigde dit bericht 16-04-2008 09:49 (5%)

... ... ...

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
/\/\|) schreef op maandag 14 april 2008 @ 17:37:
[...]

De instellingen na calibratie zijn toch afhankelijk bruikbaar voor specifieke exemplaar waarop gecalibreerd werd?
Klopt helemaal. Het overnemen van de instellingen (die voornamelijk in het servicemenu worden gedaan) van n gecalibreerd toestel is totaal nutteloos. Ieder toestel heeft n iets andere afwijking en moet daaraan worden afgesteld ofwel gecalibreerd.

Yep
Reg. datum: 30 november 2000

quote:
loewie-643- schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:40:
[...]

Ik wist niet dat de F86 ook 100 Htz had, dat zie ik nu pas, is misschien ook nog wel een interessante optie. Maar zijn er dan nog afwegingen om te gaan voor de nieuwe A serie tegenover de F dan, want ik neem aan dat hij je goed bevalt?
De 40F86 bevalt uitstekend.
Ik heb geen last van bandig of andere rare verschijnselen.
De decoder zit via SCART aangesloten en de PC via HDMI en de tv geeft een prachtig beeld.

Als (zoals uit de post hieronder blijkt) dat de nieuwe serie een veel beter 100hz funtie heeft dan loont het misschien de moeite om dat even te gaan bekijken als je dit graag wil hebben.

Ik weet niet wat het verschil in prijs is tussen een F86 en de nieuwe 6 serie, maar als het niet veel is dan zou ik de 6 nemen. Ik mag toch aannemen dat met een nieuwe serie er weer tal van verbeteringen zijn aangebracht in zowel de software als de hardware.

PC: E6600, 4GB, Gigabyte P35-DS4, Asus 8800GTS 640. BF2 Stats

Reg. datum: 30 maart 2008

Ik heb in de MM in Amsterdam een 52A656 zien hangen, die premier league voetbal afspeelde. Het viel mij eerlijk gezegd zwaar tegen(motion blurring) en heeft mij vreselijk aan het twijfelen gezet. Als een LCD TV met 100Hz voetbal al niet vloeiend kan afspelen, hoe moet eentje zonder het dan doen? Ik wilde voor het EK een LCD met FullHD resolutie kopen, in eerste instantie een 40M87. Met de komst van de nieuwe serie zou ik met mijn budget dan voor een 40A552 gaan, maar ik weet het niet meer. Ik snap nu ook waarom je in de winkel nooit snelle sport op een LCD ziet.

Ik ga van de week nog een keer kijken, het zou kunnen dat die TV niet goed was afgesteld, al kan je je afvragen waarom ze zo'n topmodel niet correct afstellen. Ze stellen de duurdere TV's toch altijd beter af om die meer te verkopen? Als het weer tegen valt misschien toch maar een HDready plasma?:(

Reg. datum: 07 juli 2000

quote:
ABD schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:06:
Ik heb in de MM in Amsterdam een 52A656 zien hangen, die premier league voetbal afspeelde. Het viel mij eerlijk gezegd zwaar tegen(motion blurring) en heeft mij vreselijk aan het twijfelen gezet. Als een LCD TV met 100Hz voetbal al niet vloeiend kan afspelen, hoe moet eentje zonder het dan doen? Ik wilde voor het EK een LCD met FullHD resolutie kopen, in eerste instantie een 40M87. Met de komst van de nieuwe serie zou ik met mijn budget dan voor een 40A552 gaan, maar ik weet het niet meer. Ik snap nu ook waarom je in de winkel nooit snelle sport op een LCD ziet.

Ik ga van de week nog een keer kijken, het zou kunnen dat die TV niet goed was afgesteld, al kan je je afvragen waarom ze zo'n topmodel niet correct afstellen. Ze stellen de duurdere TV's toch altijd beter af om die meer te verkopen? Als het weer tegen valt misschien toch maar een HDready plasma?:(
Misschien moet je eens vragen om juist de 100Hz-mode uit te schakelen!

quote:
/\/\|) schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:36:
[...]

Misschien moet je eens vragen om juist de 100Hz-mode uit te schakelen!
niet volgens de review

Reg. datum: 07 juli 2000

quote:
Toch zou ik dat met mijn eigen ogen willen zien.
Overigens twijfel ik zelf ook nog tussen plasma en LCD.

quote:
/\/\|) schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:38:
[...]

Ondanks alle reviews en pagina`s over het verschil tussen plasma en LCD twijfel ik ook nog steeds. :O

quote:
/\/\|) schreef op woensdag 16 april 2008 @ 17:38:
[...]

Als er 40" HD CRTs zouden worden verkocht, wist ik het wel, al zou die 80 KG wegen. Nu zitten we vast aan twee imperfecte technieken. Ik moet er niet aan denken dat mijn nieuwe aanschaf van ¤1000 in sommige gevallen slechter beeld zou geven dan mijn Samsung budget CRT van 5 jaar geleden. Ik zou me zo bekocht voelen.

Maar ik dwaal af. Als iemand een winkel in Amsterdam weet waar ze voetbal op de 552 serie draaien, zou ik dat graag weten.

Reg. datum: 11 oktober 2007

quote:
ABD schreef op woensdag 16 april 2008 @ 16:06:

Stond de 100hz-feature wel aan? Het is namelijk niet zo dat de TV standaard alles in 100hz weergeeft, maar dit is een softwarematige instelling (hoewel ik niet weet wat de standaardwaarde daarvoor is). Tevens is ook het bronsignaal van belang; de meeste TV's in de winkels geven een kabelsignaal weer dat voor goede kwaliteit vééls te vaak is gesplitst, waardoor het beoordelen van de kwaliteit ook lastig wordt. Enkel speciale modellen krijgen een HDMI/component bron.

quote:
Ngamer schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:15:
[...]

Stond de 100hz-feature wel aan? Het is namelijk niet zo dat de TV standaard alles in 100hz weergeeft, maar dit is een softwarematige instelling (hoewel ik niet weet wat de standaardwaarde daarvoor is). Tevens is ook het bronsignaal van belang; de meeste TV's in de winkels geven een kabelsignaal weer dat voor goede kwaliteit vééls te vaak is gesplitst, waardoor het beoordelen van de kwaliteit ook lastig wordt. Enkel speciale modellen krijgen een HDMI/component bron.
Het gaat erom dat de nieuwe samsung modellen misschien wèl een goede 100hz functie hebben, want de oude modellen hadden dit niet. Dit stond altijd uit en gaf mèt 100hz slechter beeld.

Als de nieuwe modellen een goede 100hz hebben meegekregen, is het de overweging tussen de 5 of 6 serie wel waard.

stilmoonbathing wijzigde dit bericht 16-04-2008 21:07 (6%)

Reg. datum: 10 september 2001

Kan iemand het kwaliteitsverschil een beetje inschatten tussen de LE37656 en de Philips 37PFL9603? Deze laatste is zo'n 600 euro duurder....

quote:
Ngamer schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:15:
[...]

Ik zou moeten vragen of die TV goed is afgesteld. Die TV was i.i.g. als de enige op die bron aangesloten en ik weet zo goed als zeker dat het HD content was. MM Amsterdam Arena sluit ook helemaal niets op de kabel aan, zijn allemaal prima bronnen en ook niet teveel vertakt. Verschillende secties hebben allemaal hun eigen bron. Ze weten wel een beetje hoe je televisies verkoopt daar, volgens mij zijn ze een van de grootste van Nederland, zo niet de grootste.

ABD wijzigde dit bericht 16-04-2008 21:59 (6%)

Reg. datum: 11 oktober 2007

Ah, oke; de MM en It's en Alkmaar hier hebben het stukken minder goed voor elkaar qua bronkwaliteit. ;)

@stillmoonbathing, dat heb ik zelf ook al eerder aangedragen; volgens die ene Duitse review was dat dus wél het geval, alleen zou ik het graag in de praktijk willen zien.

Reg. datum: 29 augustus 2005

quote:
Mooooody schreef op woensdag 16 april 2008 @ 21:14:
Kan iemand het kwaliteitsverschil een beetje inschatten tussen de LE37656 en de Philips 37PFL9603? Deze laatste is zo'n 600 euro duurder....
Ook ik twijfel alleen nog tussen deze 2 modellen inderdaad. Alleen dan van beide de 46"versies. Maargoed ze zijn beide 100Hz, Samsung heeft een DC van 50.000:1 en die Philips van 30.000:1. Samsung heb een response tijd van 6ms en die van Philips maar 2ms. Verder allebei Full HD. Denk dat dat wel een van de belangrijkere dingen zijn. Maargoed ik wil z emet eigen ogen naast elkaar zien en de verschillen zien

quote:
Ngamer schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:24:
Ah, oke; de MM en It's en Alkmaar hier hebben het stukken minder goed voor elkaar qua bronkwaliteit. ;)

@stillmoonbathing, dat heb ik zelf ook al eerder aangedragen; volgens die ene Duitse review was dat dus wél het geval, alleen zou ik het graag in de praktijk willen zien.
trustedhardware? Ik las twee identieke reviews van de PX70 en PX80 modellen, en op laatst was alleen nog wat extra`s over 100hz verteld.

Waar is dat korreltje zout?

Reg. datum: 08 augustus 2001

Om maar niet te spreken over "120Mhz" dat er gebruikt wordt. Ik hecht er weinig waarde aan in ieder geval.

Hey, is dat niet die ene van Dancing on the Stars?

Reg. datum: 18 maart 2002

Ah, hier waren we gebleven.

Straks toch even zien welke firmware ik heb ivm die strepen die ik zie als ik een PC aan mijn tv hang, moet snel toch maar een htpc in elkaar zetten, dat gesleep telkens is ook maar bagger...

Everything is hot-swappable...if you're fast enough :-)

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
ABD schreef op woensdag 16 april 2008 @ 18:35:
[...]

Als er 40" HD CRTs zouden worden verkocht, wist ik het wel, al zou die 80 KG wegen. Nu zitten we vast aan twee imperfecte technieken. Ik moet er niet aan denken dat mijn nieuwe aanschaf van ¤1000 in sommige gevallen slechter beeld zou geven dan mijn Samsung budget CRT van 5 jaar geleden. Ik zou me zo bekocht voelen.

Maar ik dwaal af. Als iemand een winkel in Amsterdam weet waar ze voetbal op de 552 serie draaien, zou ik dat graag weten.
Grappig dat je dat zegt. Dit is namelijk in mijn ogen 1 van de grote verschillen tussen n lcd en n plasma.
Een lcd geeft t beeld van een tft monitor maar dan in het groot.
Een beeld van n plasma ziet er uit als een crt, maar dan groot, plat en in hd.

Reg. datum: 03 oktober 2005

lcd = tft :9

plasma = :D

KappeNou wijzigde dit bericht 17-04-2008 14:58 (86%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: