Wordt stiekem wat ruis meegestuurd over je HDMI audio poort of je TV verwacht een HDMI audio signaal, zelf heb ik er met mijn Samsung geen last van gelukkigsus schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:30:
Ik heb van het weekend een Samsung LE37M86BD gehaald, ter vervanging van mijn Tatsung 27"ding (welke ik "cadeau" kreeg bij mijn telefoonabo). Ding aangesloten op mijn mediacenter (Vista Home Premium) op een 8500-kaartje via een DVI-HDMI kabel van Belkin.
Het beeld is haarscherp, de resolutie is goed, hij doet het precies zoals ik verwacht. Op een ding na.
Het geluid uit de speakers kraakt. Enorm. En dat gebeurt pas als ik op het bureaublad van Windows kom. Geen problemen met BIOS, Linux boot CD's, niks nada. Maar wanneer het bureaublad van Windows in beeld komt kraakt het geluid uit mijn speakers.
Wanneer ik het volume uit zet is het weg. Gelukkig heb ik een Z-5500 staan en gebruik ik de speakers van de TV dus niet, maar toch. Waar zit dit in? Iemand een idee?
Is dit een goed scherm? LE-32A656
Het gaat voornamelijk voor me XBOX360
Helaas is hij niet 100 hz maakt dat nog iets uit?
Zie graag jullie reacties tegemoet!
Zou je misschien willen bekijken hoe je in het servicemenu kan komen? Dan kan ik dat aanpassen in de startpost. Thanks alvast!RoeLz schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 22:55:
Ik heb vanochtend de 46A656 opgehaald [...]
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Zal er vanavond even naar kijken, TV wordt nu misbruikt voor SD GTST en hollands next top modelW.Wezz schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:18:
[...]
Zou je misschien willen bekijken hoe je in het servicemenu kan komen? Dan kan ik dat aanpassen in de startpost. Thanks alvast!

Ik zal vast eens kijken of ik wat kan vinden, ben wel benieuwd
Ik zit in de specs van alle 37" modellen (+1 40") even te vergelijken, en ik kom op maar een paar verschillen.
Kan iemand me vertellen wat de volgende dingen inhouden:
• IDTV (6*niet opgegeven, 1*ready en 1* ja)
• DNIe (6* DNIe+, 2*Ja)
• Movie plus (2*nee, 5*ja, 1*niet opgegeven)
• Verschillen tussen 1000 pagina's, MEGA TTXT en TTXT 2.5
• Waarom is er maar 1 model met EPG (en waar komt de info vandaan?)
Dit heb ik uit de vergelijkingen van:
LE37A450, LE37A451
LE37A550, LE37A551, LE37A552, LE37A553
LE37A656
LE40F86B
• DNIe (6* DNIe+, 2*Ja)
Dit heb ik uit de vergelijkingen van:
LE37A450, LE37A451
LE37A550, LE37A551, LE37A552, LE37A553
LE37A656
LE40F86B
Oplossing gevonden voor het geluid icm HDMI/DVI probleem!
Aangezien Nvidia nog niet met een goede driver komt (ook niet de Beta drivers) moeten we de driver wat aanpassen.
1: Tijdens de installatie van de laatste driver annuleer je zodra de bestanden zijn uitgepakt.
2: Open het nv4_disp.inf bestand. Normaal gesproken vind je die in c:/Nvidia/Win2k/169.21/English o.i.d.
3: In het [nv_SoftwareDeviceSettings] gedeelte voeg je het volgende toe:
HKR,, OverrideEdidFlags0, %REG_BINARY%, 4C,2D,9D,02,00,00,FF,FF,04,00,00,00,7E,01,00
De eerste 4 bytes (4C,2D,9D,02) in mijn OverrideEdidFlags0 zijn specifiek voor mijn Samsung TV. Voor andere monitoren/TV's zul je deze moeten vervangen. Deze waardes kan je vinden met Phoenix EDID Designer. Extract de huidige EDID en bekijk hem met de byte viewer. De bytes die je nodig het zijn byte 8 t/m 11, oftewel 08, 09, 0A, 0B.
4: Uninstall je huidige drivers en reboot.
5: Installeer de aangepaste drivers door de setup.exe te starten uit de map C:/Nvidia/Win2k/169.21/English. Mocht je een waarschuwing krijgen dat de driver niet ondertekend is, gewoon OK klikken.
Suc-6 ermee!!!!
bron: Nvidia forums
Aangezien Nvidia nog niet met een goede driver komt (ook niet de Beta drivers) moeten we de driver wat aanpassen.
1: Tijdens de installatie van de laatste driver annuleer je zodra de bestanden zijn uitgepakt.
2: Open het nv4_disp.inf bestand. Normaal gesproken vind je die in c:/Nvidia/Win2k/169.21/English o.i.d.
3: In het [nv_SoftwareDeviceSettings] gedeelte voeg je het volgende toe:
HKR,, OverrideEdidFlags0, %REG_BINARY%, 4C,2D,9D,02,00,00,FF,FF,04,00,00,00,7E,01,00
De eerste 4 bytes (4C,2D,9D,02) in mijn OverrideEdidFlags0 zijn specifiek voor mijn Samsung TV. Voor andere monitoren/TV's zul je deze moeten vervangen. Deze waardes kan je vinden met Phoenix EDID Designer. Extract de huidige EDID en bekijk hem met de byte viewer. De bytes die je nodig het zijn byte 8 t/m 11, oftewel 08, 09, 0A, 0B.
4: Uninstall je huidige drivers en reboot.
5: Installeer de aangepaste drivers door de setup.exe te starten uit de map C:/Nvidia/Win2k/169.21/English. Mocht je een waarschuwing krijgen dat de driver niet ondertekend is, gewoon OK klikken.
Suc-6 ermee!!!!
bron: Nvidia forums
All is fair in God of War
Verwijderd
Ik heb atm de LE32R81B en LE32R82B op 't oog. Jep I know, er zijn nieuwe modellen, maar 1 van deze modellen voldoet prima aan mijn eisen en de prijs is erg fijn
Ik heb zitten zoeken naar de verschillen en tis me duidelijk geworden dat dit alleen het design is. De R81 heeft itt de R82 een doorzichtige balk (met blauw licht, klopt dat?) en bij de R82 zit de knop gewoon aan de voorzijde van de tv.
Mijn vraag is: kan iemand zelf gemaakte foto's van deze modellen plaatsen? Ik kan alleen maar de standaard plaatjes van Samsung zelf vinden van deze modellen...en ik wil ze ook wel is vanuit andere posities zien (jaja..ik drop van de week ook ff langs de mediamarkt, maar ik betwijfel dat ze deze nog hebben staan). Bvd
Ik heb zitten zoeken naar de verschillen en tis me duidelijk geworden dat dit alleen het design is. De R81 heeft itt de R82 een doorzichtige balk (met blauw licht, klopt dat?) en bij de R82 zit de knop gewoon aan de voorzijde van de tv.
Mijn vraag is: kan iemand zelf gemaakte foto's van deze modellen plaatsen? Ik kan alleen maar de standaard plaatjes van Samsung zelf vinden van deze modellen...en ik wil ze ook wel is vanuit andere posities zien (jaja..ik drop van de week ook ff langs de mediamarkt, maar ik betwijfel dat ze deze nog hebben staan). Bvd
@Waztone:
Je zegt dat dit een oplossing is voor je geluidsprobleem, maar dat forum gebruikt dit als een oplossing voor een overscan probleem. Wat heeft geluid er dan mee te maken?
Je zegt dat dit een oplossing is voor je geluidsprobleem, maar dat forum gebruikt dit als een oplossing voor een overscan probleem. Wat heeft geluid er dan mee te maken?
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Heb al een tijdje een 37S62 op de slaapkamer hangen.
Omdat we het geluid vaak wat zachter moeten houden ivm de kleine die slaapt,valt me een brom op.
Die brom of zoemgeluid verandert tijdens het zappen en tijdens wisselingen van lichte naar donkere scenes.Uiteraard hoor je dit niet meer als je je volume verhoogt,maar dat wil ik dus niet.
Heeft iemand hier ook ervaring mee,en is hier iets aan te doen.Misschien is dit normaal of is het een garantie geval?
Omdat we het geluid vaak wat zachter moeten houden ivm de kleine die slaapt,valt me een brom op.
Die brom of zoemgeluid verandert tijdens het zappen en tijdens wisselingen van lichte naar donkere scenes.Uiteraard hoor je dit niet meer als je je volume verhoogt,maar dat wil ik dus niet.
Heeft iemand hier ook ervaring mee,en is hier iets aan te doen.Misschien is dit normaal of is het een garantie geval?
omdat met de gewone driver van nvidia het geluid het niet doet. En met deze aangepaste driver wel.Tijgert schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 06:10:
@Waztone:
Als je het topic had gelezen, had je ook gelezen dat er meer mensen zijn die er problemen mee hadden en dat dat probleem werd veroorzaakt door het feit dat de VGA kaart de HDMI/DVI aansluiting als een HDMI aansluiting behandelt en niet als een DVI aansluiten. Dat betekent dus dat de tv geen audio verwacht op de analoge tulp aansluitingen. Op dat forum hadden mensen problemen met overscan omdat hun tv/monitor aansluiting niet goed werd herkend.
En trouwens, dat forum heb ik erbij vermeld omdat ik de oplossing voor mijn probleem daar vandaan heb gehaald, en ik niet zomaar credit wil nemen voor iemand anders' werk.
All is fair in God of War
Verwijderd
1. Ga in de winkel kijken en beslis zelf.Nickjuh1985 schreef op maandag 28 april 2008 @ 15:50:
Is dit een goed scherm? LE-32A656
2. De 100hz discussie is al vaak langs geweest hier op GoT. Probeer de search functie eens en ga in de winkel kijken.
Sorry dat ik ook eens traag van begrip kan zijn, dank je voor je harde terechtwijzing, zal niet meer gebeuren.Als je het topic had gelezen
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Ik heb sinds 3 weken ook een Samsung lcd in mijn bezit, namelijk de Samsung m86. Nu merk ik dat wanneer (in dit geval gta 4 als voorbeeld) een lange tijd hetzelfde beeld in beeld is (in de lobby voor multiplayer bijvoorbeeld) de letters licht zichtbaar blijven bij het overgaan naar het zwart om het spel te starten.
Het lijkt dus op een soort van tijdelijk inbranden.
Even wat extra informatie:
- De xbox 360 staat ingesteld op dynamic mode. Ook normal mode heeft het probleem sinds ik die dezelfde instellingen heb gegeven als dynamic mode. Film mode heeft het probleem niet.
- Wanneer ik de xbox 360 vervolgens uitzet dan is het ook ineens weg.
Even de instellingen van de tv:
Modus: Dynamisch
Contract: 90
Helderheid: 60
Scherpte: 30
Kleur: 60
Tint: 50-50
Kleur tint: normaal
Verlichting: 4
Formaat: 16:9
Dig.ruisfilter: uit
Actieve kleuren: aan
DNIe: aan
Film plus: uit
Wie weet het probleem?
- De xbox 360 staat ingesteld op dynamic mode. Ook normal mode heeft het probleem sinds ik die dezelfde instellingen heb gegeven als dynamic mode. Film mode heeft het probleem niet.
Wie weet het probleem?
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2008 12:57 ]
Beste mensen, binnekort ga ik een PS3 aanschaffen, en had graag jullie mening/ervaring met een paar toestellen.
Ik twijfel nog tussen deze 2:
Samsung LE37S81B en LE37R82B. Ik heb wat verder liggen zoeken en dan zag ik plots ook deze LE40S81B en de LE37S62 staan.
Nu ben ik een beetje in de war met al die technische gegevens, ze liggen allemaal zo dicht bij elkaar qua prijs ook nog is. Wie helpt er mij heir mee de knoop door te hakken (of suggestie voor andere nog betere in dezelfde prijsklasse <700€)?
Ik twijfel nog tussen deze 2:
Samsung LE37S81B en LE37R82B. Ik heb wat verder liggen zoeken en dan zag ik plots ook deze LE40S81B en de LE37S62 staan.
Nu ben ik een beetje in de war met al die technische gegevens, ze liggen allemaal zo dicht bij elkaar qua prijs ook nog is. Wie helpt er mij heir mee de knoop door te hakken (of suggestie voor andere nog betere in dezelfde prijsklasse <700€)?
Na dit topic een aantal weken/maanden gevolgd te hebben met veel plezier, heb ik inmiddels een LE40A556 gekocht. Ik had eerst twijfels tussen de 5 en 6 serie omdat de 100Hz functie onbreekt op de 5 serie. Na het scherm in de winkel te hebben gezien toch voor de 5 serie gekozen, want ook de rode gloed op de 6 serie beviel ons niet. En de 5 serie is echt helemaal super!
Ik heb nog analoge tv en dat ziet er gewoon heel erg strak uit. Veel mooier dan verwacht. Ik twijfel dus om over te stappen op digitale tv. Ik denk dat ik wacht totdat er een beetje fatsoenlijke hdtv digitale tv is. Heb ook verschillende divx files via mijn media center (via hdmi aangesloten) afgespeeld en het ziet er geweldig uit. Geen last van ghosting of zoiets. Ook zwart ziet er echt zwart uit. Heb inmiddels ook blue ray (h.264) materiaal via mijn media center op 1080i afgespeeld en het resultaat is verbluffend. Vanaf 50 cm afstand ziet het er zelfs superscherp uit. Mijn pc (AMD Athlon x2 4000+) gebruikt wel 80% op beide cpu's, dus je moet niet teveel andere programmas op hetzelfde moment hebben draaien.
Ik had eerst nog een probleem met de afstandsbediening, dat ik echt heel erg moest mikken op de rechterkant van het scherm om te zappen. De batterijen bij de tv bleken al redelijk leeg te zijn en na vervanging is dit probleem verholpen.
Een minpuntje vind ik nog wel de zapsnelheid. Ik heb ergens gelezen dat je in een service menu dit kunt instellen, maar ik heb geen idee hoe ik hierin kan komen voor dit model. Heeft iemand een idee?
Let er wel op dat er best grote verschillen tussen de verschillende 5 serie modellen zijn. Ik heb nu de 556 gekocht en deze heeft best grote randen links en rechts. Dit had ik niet helemaal door, omdat de andere modellen (die bijvoorbeeld op samsung.nl staan) dit minder hebben.
Ik heb nog analoge tv en dat ziet er gewoon heel erg strak uit. Veel mooier dan verwacht. Ik twijfel dus om over te stappen op digitale tv. Ik denk dat ik wacht totdat er een beetje fatsoenlijke hdtv digitale tv is. Heb ook verschillende divx files via mijn media center (via hdmi aangesloten) afgespeeld en het ziet er geweldig uit. Geen last van ghosting of zoiets. Ook zwart ziet er echt zwart uit. Heb inmiddels ook blue ray (h.264) materiaal via mijn media center op 1080i afgespeeld en het resultaat is verbluffend. Vanaf 50 cm afstand ziet het er zelfs superscherp uit. Mijn pc (AMD Athlon x2 4000+) gebruikt wel 80% op beide cpu's, dus je moet niet teveel andere programmas op hetzelfde moment hebben draaien.
Ik had eerst nog een probleem met de afstandsbediening, dat ik echt heel erg moest mikken op de rechterkant van het scherm om te zappen. De batterijen bij de tv bleken al redelijk leeg te zijn en na vervanging is dit probleem verholpen.
Een minpuntje vind ik nog wel de zapsnelheid. Ik heb ergens gelezen dat je in een service menu dit kunt instellen, maar ik heb geen idee hoe ik hierin kan komen voor dit model. Heeft iemand een idee?
Let er wel op dat er best grote verschillen tussen de verschillende 5 serie modellen zijn. Ik heb nu de 556 gekocht en deze heeft best grote randen links en rechts. Dit had ik niet helemaal door, omdat de andere modellen (die bijvoorbeeld op samsung.nl staan) dit minder hebben.
Helpt het als je het contrast wat lager zet?Verwijderd schreef op woensdag 30 april 2008 @ 12:32:
Ik heb sinds 3 weken ook een Samsung lcd in mijn bezit, namelijk de Samsung m86. Nu merk ik dat wanneer (in dit geval gta 4 als voorbeeld) een lange tijd hetzelfde beeld in beeld is (in de lobby voor multiplayer bijvoorbeeld) de letters licht zichtbaar blijven bij het overgaan naar het zwart om het spel te starten.
Wie weet het probleem?
Hier onder Service Menu staat de oplossingmsvds schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:36:
Verwijderd
Gelukkig zie ik net dit topic, ik stond op het punt om een LE37M86B te kopen, maar ga nu natuurlijk veel liever voor de nieuwe generatie. Ik twijfel nu alleen welke versie precies te nemen, een 32", 37" of 40", voor maximaal ongeveer 900 euro. Bij een kleinere diagonaal is er meer budget voor een hogere serie, bij grotere diagonaal wordt het een goedkopere serie. Wat vinden jullie het beste compromis? Zelf denk ik op dit moment aan de LE37A55x. (x=1, 2, 3, 4 of 5)
Bedankt, ik kom inderdaad met Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On in het service menu, maar hier staan geen opties zoals "Video Mute Time" en "Adjust -> User Control Init".
Verwijderd
Kan iemand mij zeggen of er verschil is tussen de Samsung LCD TV LE32A455 en de LE32A456, behalve dan dat de 455 wit is?
Niemand een zoemende LE37S62?Bluto schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:29:
Bij 4launch hebben ze de LE40R81B in de aanbieding voor maar 649 euro! Een koopje als je het mij vraagt. Over 1 tot 5 dagen zou hij bezorgd moeten worden, ben benieuwd
[ Voor 5% gewijzigd door drZymo op 01-05-2008 14:24 ]
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Ik heb een paar vraagjes betreffende de LE-32S81B.
Is er iemand die mij een foto of een link van de afstandbediening die hierbij wordt geleverd kan tonen/geven? ben benieuwd wat voor iets hier bij geleverd wordt.
En weet iemand of het mogelijk is om deze tv te laten lopen via een stereo setje? de enige aansluiting die op de stereo zit is een witte en rode plug
is het mogelijk om het geluid dan via deze stereo te laten lopen? is 2 kanaals enz dus verder maakt mij dat niks.
Is er iemand die mij een foto of een link van de afstandbediening die hierbij wordt geleverd kan tonen/geven? ben benieuwd wat voor iets hier bij geleverd wordt.
En weet iemand of het mogelijk is om deze tv te laten lopen via een stereo setje? de enige aansluiting die op de stereo zit is een witte en rode plug

Is het normaal dat het enkele seconden duurt voor mijn Samsung LE32M86 aan staat vanuit standby? Ik vind het wel erg lang duren..
Mijn LE37M86 heeft 't ook, zal wel normaal zijn voor de moderne tv's. Alles wordt sneller behalve het zappen en aangaan :x
There is no place like 127.0.0.1
Geldt deze actie ook voor de 46F86? En is er inmiddels al iets meer over bekend? Heb een definitieve keuze gemaakt en het wordt de F86.Tekielja schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:30:
[...]
Bron:
De originele samsung folder die ik deze week van een samsung vertegenwoordiger kreeg.
100 euro op de 40" modellen, 300 euro op de 46" modellen en 500" op de 52" modellen.
Geld trouwens niet voor internet-aankopen staat tussen de voorwaarden.
[edit] en owja, je maakt kans op 1 v/d 100 vespa scooters.
Verwijderd
Dat is inderdaad een koopje!!drZymo schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:18:
Bij 4launch hebben ze de LE40R81B in de aanbieding voor maar 649 euro! Een koopje als je het mij vraagt. Over 1 tot 5 dagen zou hij bezorgd moeten worden, ben benieuwd
Verwijderd
Ik zie hier niets van terug op de samsung website?Master Jeff schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 19:28:
[...]
Geldt deze actie ook voor de 46F86? En is er inmiddels al iets meer over bekend? Heb een definitieve keuze gemaakt en het wordt de F86.
http://www.samsung.com/nl/experience/promotion/index.html
Ik zelf zou dan de LE37a55x nemen, want dan ben je klaar voor 900 euro. Je hebt kwa specs een beter tv als de m86 en het is een leuk formaat. De voodelen van de 6 worden denk ik een beetje te niet gedaan door het kleinere scherm formaat als je de le32a656 koopt. En de de le40a450 zou voor mij afvallen door dat deze geen full hd is en het contrast is een beetje laag.Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 11:16:
Gelukkig zie ik net dit topic, ik stond op het punt om een LE37M86B te kopen, maar ga nu natuurlijk veel liever voor de nieuwe generatie. Ik twijfel nu alleen welke versie precies te nemen, een 32", 37" of 40", voor maximaal ongeveer 900 euro. Bij een kleinere diagonaal is er meer budget voor een hogere serie, bij grotere diagonaal wordt het een goedkopere serie. Wat vinden jullie het beste compromis? Zelf denk ik op dit moment aan de LE37A55x. (x=1, 2, 3, 4 of 5)
Klopt, ik heb, vorige week, zelf een r82 gekocht. De uit- en aanknop zit aan de voorzijde (in het midden) en onderaan zit een zilverkleurige strip. Die valt trouwens niet echt op. De doorzichtige plastic strip vind ik er een beetje goedkoop uitzien.Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 00:49:
Ik heb atm de LE32R81B en LE32R82B op 't oog. Jep I know, er zijn nieuwe modellen, maar 1 van deze modellen voldoet prima aan mijn eisen en de prijs is erg fijn![]()
Als je omstreken Veenendaal woont mag je wel ff langs droppen om hem te bekijken hoorVerwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 00:49:
Ik heb atm de LE32R81B en LE32R82B op 't oog. Jep I know, er zijn nieuwe modellen, maar 1 van deze modellen voldoet prima aan mijn eisen en de prijs is erg fijn![]()
ik zou me best doen ff foto te maken voor je
Ik heb hier ook de R81 staan, ik hou van hem
Wel een advies, koop hem niet bij de MM ofzo, want daar vragen ze er in de aanbieding nog 666 voor of zoiets dergelijks. Ik heb hem gekocht op internet voor 594 incl verz kosten.
Nu komt mijn vraagje.
Ik heb een 360 en upc mediabox op me tv aangesloten, als ik mijn mediabox aanzet, switch hij automatisch naar Ext 1 kanaal. Dit is volgens mij hardwarematig vanaf de upc mediabox, aangezien dat voor nog betere kwaliteit tv zorgt en het dus niet storend is als je weggehaald word van je programma.
De 360 zit op hdmi 1, en ik moet dus 3x op het source knopje drukken voordat ik daar ben. Het gaat al tergend langzaam naar mijn mening, ook met de zaptijd op 0. Is er een snellere manier om naar hdmi 1 te switche ?
Wel een advies, koop hem niet bij de MM ofzo, want daar vragen ze er in de aanbieding nog 666 voor of zoiets dergelijks. Ik heb hem gekocht op internet voor 594 incl verz kosten.
Nu komt mijn vraagje.
Ik heb een 360 en upc mediabox op me tv aangesloten, als ik mijn mediabox aanzet, switch hij automatisch naar Ext 1 kanaal. Dit is volgens mij hardwarematig vanaf de upc mediabox, aangezien dat voor nog betere kwaliteit tv zorgt en het dus niet storend is als je weggehaald word van je programma.
De 360 zit op hdmi 1, en ik moet dus 3x op het source knopje drukken voordat ik daar ben. Het gaat al tergend langzaam naar mijn mening, ook met de zaptijd op 0. Is er een snellere manier om naar hdmi 1 te switche ?
Dit lijkt me de backlight die bromt, aangezien het verandert tijdens zappen en wisselingen van licht naar donker.Bluto schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 09:29:
Zijn er misschien verschillende settings voor die backlight? Zet m s iets lager of op een zuinigere stand, kijken of t helpt.
Ik probeer wat informatie te vinden over de "oudere" lijn van samsung, met name dus de S81 serie, maar ik kan op de website van samsung niets meer vinden. Het lijkt wel alsof de producten niet meer bestaan. Ik zie alleen informatie van de "nieuwe" lijn. Weet iemand een andere plaats waar handleidingen ofzo staan?
"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."
Klopt daarom wil ik ook dolgraag weten of dit nu definitief doorgaat. € 300 op een 46" is behoorlijk veel geld.Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 07:28:
[...]
Ik zie hier niets van terug op de samsung website?
http://www.samsung.com/nl/experience/promotion/index.html
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat dat de beste keuze is. Nu nog even kijken wat de verschillen tussen 551, 552, 553 enz precies zijn, volgens mij maakt het allemaal niet veel uit. Bedankt iig!Nico111 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:00:
[...]
Ik zelf zou dan de LE37a55x nemen, want dan ben je klaar voor 900 euro. Je hebt kwa specs een beter tv als de m86 en het is een leuk formaat. De voodelen van de 6 worden denk ik een beetje te niet gedaan door het kleinere scherm formaat als je de le32a656 koopt. En de de le40a450 zou voor mij afvallen door dat deze geen full hd is en het contrast is een beetje laag.
Die LE40R81B was echt een koopje. Jammer dat 40 inch niet echt mooi op mijn kamer past, anders had ik hem zeker besteld!
Ik ben nu aan het kijken naar 32" schermen. In de pricewatch staan verschillende schermen, nu ben ik bij een aantal winkels geweest maar heb ik nergens deze schermen gevonden om ze eens goed te kunnen bekijken.
Ik twijfel nu tussen de LE32A450 (~600 euro) en de LE32R82B (~500 euro). Nu weet ik dat de eerste een iets hogere contrastratio heeft en van de nieuwere serie is. De A450 wordt op cnet gereviewed als één van de beste instap-32" schermen. Nu is het geld niet zozeer het probleem, maar 100 euro besparen zou natuurlijk wel mooi zijn.
De A450 heeft op papier iets betere specs maar hoe vertaalt zich dat nu precies? Zijn er mensen met deze schermen die hun ervaringen kunnen delen?
Ik ben nu aan het kijken naar 32" schermen. In de pricewatch staan verschillende schermen, nu ben ik bij een aantal winkels geweest maar heb ik nergens deze schermen gevonden om ze eens goed te kunnen bekijken.
Ik twijfel nu tussen de LE32A450 (~600 euro) en de LE32R82B (~500 euro). Nu weet ik dat de eerste een iets hogere contrastratio heeft en van de nieuwere serie is. De A450 wordt op cnet gereviewed als één van de beste instap-32" schermen. Nu is het geld niet zozeer het probleem, maar 100 euro besparen zou natuurlijk wel mooi zijn.
De A450 heeft op papier iets betere specs maar hoe vertaalt zich dat nu precies? Zijn er mensen met deze schermen die hun ervaringen kunnen delen?
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Verwijderd
Misschien staat het pas op de website vanaf 10mei (startdatum actie)?Master Jeff schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:27:
[...]
Klopt daarom wil ik ook dolgraag weten of dit nu definitief doorgaat. € 300 op een 46" is behoorlijk veel geld.
Verwijderd
Yoooooo
Ik heb ook de samsung LE40A656 gekocht, Ik heb me oude LE40M86BD verkocht.
Het is echt een vooruitgang man echt mooi! ben er erg tevreden mee!!! alleen wat ik weer jammer vindt is dat je geen hdmi, av, ext1, enz enz op je afstandbediening hebt(knopjes).
Maar goed het is echt een aanrader deze tv!! zwart is ook echt zwart! en die rode rand valt niet zo op het is juist mooi!
Ik heb ook de samsung LE40A656 gekocht, Ik heb me oude LE40M86BD verkocht.
Het is echt een vooruitgang man echt mooi! ben er erg tevreden mee!!! alleen wat ik weer jammer vindt is dat je geen hdmi, av, ext1, enz enz op je afstandbediening hebt(knopjes).
Maar goed het is echt een aanrader deze tv!! zwart is ook echt zwart! en die rode rand valt niet zo op het is juist mooi!
Verwijderd
Hier 2 fotos van me nieuwe tv! (weet iemand hoe ik ze meteen op beeld krijg?)
[img=http://img404.imageshack.us/img404/2343/dsc03019ck6.th.jpg]
[img=http://img180.imageshack.us/img180/947/dsc03023vh4.th.jpg]
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2008 11:55 ]
Heeeel mooiVerwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 11:47:
Hier 2 fotos van me nieuwe tv! (weet iemand hoe ik ze meteen op beeld krijg?)
Tags zijn [img]....[/img]
Verwijderd
Op een of andere manier is het probleem opgelost. Heb een aantal instellingen opnieuw ingesteld maar in principe niets drastisch veranderd.Ferry34 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 22:58:
[...]
Helpt het als je het contrast wat lager zet?
Heb nog wel de volgende vraag aan iedereen. De volgende foto's zijn van mijn Samsung LE37M86 tv:
zijaanzicht:
http://img413.imageshack.us/img413/6866/p1030249vl7.jpg
vooraanzicht:
http://img124.imageshack.us/img124/4326/p1030250fm1.jpg
Is de clouding op bovenstaande foto's acceptabel en uberhaupt wel clouding. Ik merk zelf (ben nogal een zeikerd wat dat betreft
Daarnaast ook nog last van het bekende banding probleem. Ik begin het wel een beetje frustrerend te vinden aangezien dit al mijn 2de samsung m86 televisie is (vorige had ook het banding probleem en na anderhalve week kwamen er plots verticale lijnen in de tv zichtbaar, waardoor de helft van de tv nog maar beeld gaf).
Is er niemand die hier antwoord op heeft?jvdmeer schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:26:
• DNIe (6* DNIe+, 2*Ja)
RobertEbbelink, wil je ook een afbeelding plaatsen met de TV aan, zodat ik o.a. kan zien hoe het rode licht er dan uitziet? En heb je last van de glans van het beeld met lichtbronnen vanaf de zijkant of achterkant?
Ziet er echt heel mooi uit! Alvast bedankt.
Ziet er echt heel mooi uit! Alvast bedankt.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Verwijderd
Hehe helaas, Veenendaal ligt een beetje uit de buurt, desalniettemin bedankt voor het aanbod. Fotootje zou nog wel fijn zijn trouwensMektheb schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:51:
[...]
Als je omstreken Veenendaal woont mag je wel ff langs droppen om hem te bekijken hoor, heb op het moment geen digitale camera want die sony dingen gaan altijd stuk
ik zou me best doen ff foto te maken voor je
--------------------------------------
Ik ben vandaag even bij de MediaMarkt wezen neuzen en daar hadden ze de LE32R81 staan, die werd gevoed door een analoog signaal wat weer resulteerde in verschrikkelijk beeld
Ik heb overigens ook m´n oog laten vallen op die nieuwere modellen. Even de A456 bekeken en dat zag er goed uit. Hij heeft voor zover ik weet dezelfde specs als de A450 welke voor rond de 600 online te krijgen is. Dus ja, nu ben ik eigenlijk aan het twijfelen geslagen tussen de R81/R82 en de A450. En dus kom ik bij de vraag van Imodium uit. Ik hoop dat iemand ´m alsnog enigszins kan beantwoorden.
Foto's komen maandag eraanVerwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 21:24:
[...]
Hehe helaas, Veenendaal ligt een beetje uit de buurt, desalniettemin bedankt voor het aanbod. Fotootje zou nog wel fijn zijn trouwens
--------------------------------------
Ik ben vandaag even bij de MediaMarkt wezen neuzen en daar hadden ze de LE32R81 staan, die werd gevoed door een analoog signaal wat weer resulteerde in verschrikkelijk beeldKan dat blauwe lampje eronder overigens wel echt uit? (alle verkopers waren al bezet en had niet zoveel tijd, dus niet kunnen vragen).
Ik heb overigens ook m´n oog laten vallen op die nieuwere modellen. Even de A456 bekeken en dat zag er goed uit. Hij heeft voor zover ik weet dezelfde specs als de A450 welke voor rond de 600 online te krijgen is. Dus ja, nu ben ik eigenlijk aan het twijfelen geslagen tussen de R81/R82 en de A450. En dus kom ik bij de vraag van Imodium uit. Ik hoop dat iemand ´m alsnog enigszins kan beantwoorden.
Antwoord op je vraag : ja dat lampje kan helmeaal uit
Verwijderd
Heb je het al ontvangen?drZymo schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:18:
Verwijderd
Actie lijkt inderdaad afgelopen te zijn; jammer, ik was op vakantie ten tijde van de stunt en kom er nu pas achter. Was van plan om voor een 37A45x te gaan, maar een 40R81 voor zo'n prijs is natuurlijk niet te weerstaan dan.
Ik heb een aantal foto's online gezet van mijn 46A656, heb helaas nog geen zon in huis, dus die foto's komen nog.
http://www.10741.nl/gallery2/v/misc/
als er nog wensen zijn voor close-ups kan dat geregeld worden
, en gelieve rants over mijn achterhaalde ikea kastje en videorecorder achterwege te laten
http://www.10741.nl/gallery2/v/misc/
als er nog wensen zijn voor close-ups kan dat geregeld worden
[ Voor 17% gewijzigd door Kettrick op 04-05-2008 10:23 ]
[jaloers modus]
Leuke tv, alleen jammer van dat kastje...
Jij had met gemak voor een 52" kunnen gaan, zo ziet hij er wel heel ielig uit hoor...
[/jaloers modus]
Leuke tv, alleen jammer van dat kastje...
Jij had met gemak voor een 52" kunnen gaan, zo ziet hij er wel heel ielig uit hoor...
[/jaloers modus]
[ Voor 36% gewijzigd door Tijgert op 04-05-2008 14:40 ]
ik quote mijzelf nog maar even, weet niemand het ?6pack15 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:03:
Ik heb hier ook de R81 staan, ik hou van hem![]()
Nu komt mijn vraagje.
Verwijderd
Hallo mensen,
Ik heb sinds kort een LCD van Samsung, type LE37M86B. Mooi toestel, maar toch met een probleempje. Ik heb mijn DVD speler via HDMI op de LCD aangesloten. Vandaag zet ik het spul aan en tot mijn grote verbazing geeft mij LCD aan 'niet ondersteund' bij het aanzetten van mijn DVD speler. Dit gebeurt bij al de 3 HDMI ingangen als ik mijn DVD speler erop aansluit.
Hebben meer mensen dit gehad, of is dit makkelijk op te lossen door een instelling of iets dergelijks.
Met vriendelijke groet,
Edwin de Jong
Ik heb sinds kort een LCD van Samsung, type LE37M86B. Mooi toestel, maar toch met een probleempje. Ik heb mijn DVD speler via HDMI op de LCD aangesloten. Vandaag zet ik het spul aan en tot mijn grote verbazing geeft mij LCD aan 'niet ondersteund' bij het aanzetten van mijn DVD speler. Dit gebeurt bij al de 3 HDMI ingangen als ik mijn DVD speler erop aansluit.
Hebben meer mensen dit gehad, of is dit makkelijk op te lossen door een instelling of iets dergelijks.
Met vriendelijke groet,
Edwin de Jong
Is er helaas niet. Ook geen mogelijkheid om de scart aansluitingen uit te zetten als je ze ook niet hebt aangesloten. Altijd irritant als je van HDMI2 naar 1 wilt gaan, kun je weer het hele rijtje af, of je moet iedere keer het ongeloofelijk trage menu door van je tv, dan kan het wel.6pack15 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:20:
[...]
ik quote mijzelf nog maar even, weet niemand het ?
[ Voor 23% gewijzigd door Fietsbel op 04-05-2008 17:26 ]
39
Verwijderd
Hallo mensen,
Met vriendelijke groet,
Edwin de Jong
Met vriendelijke groet,
Edwin de Jong
Verwijderd
Niemand die even naar de 2 afbeeldingen kan kijken en even kan vertellen of dit normaal is of niet?Verwijderd schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 13:20:
[...]
Op een of andere manier is het probleem opgelost. Heb een aantal instellingen opnieuw ingesteld maar in principe niets drastisch veranderd.
Heb nog wel de volgende vraag aan iedereen. De volgende foto's zijn van mijn Samsung LE37M86 tv:
zijaanzicht:
http://img413.imageshack.us/img413/6866/p1030249vl7.jpg
vooraanzicht:
http://img124.imageshack.us/img124/4326/p1030250fm1.jpg
Is de clouding op bovenstaande foto's acceptabel en uberhaupt wel clouding. Ik merk zelf (ben nogal een zeikerd wat dat betreft) dat ik het beeld van de zijkant (eerste foto) erg slecht vind. Ook vind ik de clouding bij het vooraanzicht storend, maar is het daadwerkelijk clouding en heeft elke LCD dit in deze mate?
Daarnaast ook nog last van het bekende banding probleem. Ik begin het wel een beetje frustrerend te vinden aangezien dit al mijn 2de samsung m86 televisie is (vorige had ook het banding probleem en na anderhalve week kwamen er plots verticale lijnen in de tv zichtbaar, waardoor de helft van de tv nog maar beeld gaf).
[mod wannabee modus]
Rembo74: 2 keer hetzelfde bericht plaatsen en dan nog wel binnen 2 minuten is niet de bedoeling.
Groetjes en aanhef horen hier ook niet, lees de faq maar.
[/mod wannabee modus]
Rembo74: 2 keer hetzelfde bericht plaatsen en dan nog wel binnen 2 minuten is niet de bedoeling.
Groetjes en aanhef horen hier ook niet, lees de faq maar.
[/mod wannabee modus]
Verwijderd
Wat is verstandiger: De nieuwe 4reeks of de oude M-reeks aanschaffen? Mijn ouders willen een nieuwe tv aanschaffen en weet niet welke verstandiger is. Qua prijs verschillen deze niet veel van elkaar. De M-reeks is 100 euro duurder maar het heeft nog steeds last van allerlei banding problemen. Ik ben namelijk bang dat wanneer zij een M-kopen dat ze het direct moeten opsturen voor nieuwe firmware en moederbord.
De M en de 4 serie zijn nogal lastig te vergelijken. De een is FullHD en de ander HD-ready. De 4 serie is meer met de R serie te vergelijken, en de 5 serie meer met de M serie.
Tesla Model Y RWD (2024)
Verwijderd
Ik heb ook de R81 van bijna ( vorig jaar aug. ) jaar oud.6pack15 schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:20:
[...]
ik quote mijzelf nog maar even, weet niemand het ?
Maar ik heb hetzelfde , alles wat op scart aangesloten was/is springt naar ext 1,2 en alle andere apparaten moeten gewoon "aangesproken" worden.
Het kan irritant zijn , anderzijds , ik ben eigenlijk alweer niet anders gewend.
Ook de 6 serie heeft dit zo geregeld, erg storend iddVerwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:54:
[...]
Ik heb ook de R81 van bijna ( vorig jaar aug. ) jaar oud.
Maar ik heb hetzelfde , alles wat op scart aangesloten was/is springt naar ext 1,2 en alle andere apparaten moeten gewoon "aangesproken" worden.
Het kan irritant zijn , anderzijds , ik ben eigenlijk alweer niet anders gewend.
Van voren zie je er toch niks van, of mijn LCD contrast staat niet hoog genoeg.Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 17:47:
[...]
Niemand die even naar de 2 afbeeldingen kan kijken en even kan vertellen of dit normaal is of niet?
Als je er zelf toch geen last van hebt tijdens het kijken dan is het toch geen probleem of wel?
Je kunt natuurlijk wel zoeken blijven tot je iets gevonden hebt dat niet goed is aan je LCD TV, dan kun je beter een CRT zoeken want alle LCD TV's hebben wel iets.
Hey guys, ik zit nu echt keihard te twijfelen tussen de le46a552 en de le40a656. Dus de 46 inch 5-serie, of de 40 inch 6-serie. Vooral prijstechnisch is de 46 inch aantrekkelijk, ik kan de tv's voor de volgende prijzen krijgen, welke zou jij kiezen:
le46a552: 1060 euro (inclusief wandbeugel en verzendkosten)
of
le40a656: 1160 euro (inclusief wandbeugel en verzendkosten)
of
Actie is inderdaad weer voorbij. Was een op=op aanbieding. In ieder geval is hij vanochtend verzonden, dus morgen zou hij bezorgd moeten wordenVerwijderd schreef op zondag 04 mei 2008 @ 09:58:
[...]
Heb je het al ontvangen?Ik kan alleen niets meer terugvinden van jouw actie bij 4launch? Zouden ze op zijn?

Zou dit mogelijk in het service menu te vinden en aan te passen zijn?Maar ik heb hetzelfde , alles wat op scart aangesloten was/is springt naar ext 1,2 en alle andere apparaten moeten gewoon "aangesproken" worden.
Ik betwijfel het, je hoort ook iets omklikken zodra je van component naar hdmi gaat. Daarna pakt hij volgens mij wel de goede ingang, PS3 zit bij mij op HDMI2 maar die wordt wel meteen actief als de PS3 aanstaat, HDMI wordt dan overgeslagen. Het lijkt er op dat het HDMI stuk pas aangezet wordt zodra je hem selecteert.Tijgert schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:02:
[...]
Zou dit mogelijk in het service menu te vinden en aan te passen zijn?
Echt een goede aktie van TNT. Ik heb zelf de LE40A552 besteld. Ik kan hem binnen nu en 3 weken verwachten. Duurt allemaal veelste langReinTheMan schreef op maandag 05 mei 2008 @ 11:47:
Hey guys, ik zit nu echt keihard te twijfelen tussen de le46a552 en de le40a656. Dus de 46 inch 5-serie, of de 40 inch 6-serie. Vooral prijstechnisch is de 46 inch aantrekkelijk, ik kan de tv's voor de volgende prijzen krijgen, welke zou jij kiezen:
of
Als je de ruimte heb zou ik de LE46a552 doen. Scheelt je 100 euro en hij is een stuk groter :-)
[ Voor 10% gewijzigd door Nico111 op 05-05-2008 13:00 ]
Heb de LE32A552 ,he waarom gebruik je hdmi 2 uitgang en niet de hdmi 1 uitgang voor een PS3? heb je daar een reden voor?
Verwijderd
Bij mij verdween die toon op het moment dat ik de hdmi kabel aansloot. Later moest deze er weer even af en kwam de toon terug. Na terugplaatsen van de hdmi aansluiting is het weer voorbij.Ferry34 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:13:
[...]
Dit lijkt me de backlight die bromt, aangezien het verandert tijdens zappen en wisselingen van licht naar donker.
Zijn er misschien verschillende settings voor die backlight? Zet m s iets lager of op een zuinigere stand, kijken of t helpt.
Kortom: bij mij gaat die hdmi aansluiting er niet meer af.
Ja,, het is ook een beetje moderne luiheid, maja voor het geld mag die functie er wel in zittenVerwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 09:54:
[...]
Ik heb ook de R81 van bijna ( vorig jaar aug. ) jaar oud.
Nog een vraagje : Ik zoek eigenlijk een mooie wandbeugel voor mijn 32r81b , vanaf welke prijs beginnen deze beugels ? Want wat i kheb gezien is aardig aan de prijs, dan hoeft het niet voor mij, maar als er nog wat aantrekkelijk geprijsd iets is zou dat fijn zijn
Verwijderd
Welke actie was dit? TNT?Nico111 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 12:20:
[...]
Echt een goede aktie van TNT. Ik heb zelf de LE40A552 besteld. Ik kan hem binnen nu en 3 weken verwachten. Duurt allemaal veelste lang, maar ik mag eigenlijks niet zeuren voor 900 plus gratis wandbeugel
![]()
Als je de ruimte heb zou ik de LE46a552 doen. Scheelt je 100 euro en hij is een stuk groter :-)
Zoals je kon lezen was het bij mij een TNT aktie
laat maar, ik heb een gipswand, was volgens mij pa niet het slimste idee6pack15 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 15:09:
[...]
Ja,, het is ook een beetje moderne luiheid, maja voor het geld mag die functie er wel in zitten
Nog een vraagje : Ik zoek eigenlijk een mooie wandbeugel voor mijn 32r81b , vanaf welke prijs beginnen deze beugels ? Want wat i kheb gezien is aardig aan de prijs, dan hoeft het niet voor mij, maar als er nog wat aantrekkelijk geprijsd iets is zou dat fijn zijn
Ik ga binnenkort ook maar eens overstappen naar een HD tv, Samsung heeft daarbij mijn voorkeur en het gaat waarschijnlijk een 32" tv worden, tenzij ik een wat grotere kan krijgen met een aanbieding ofzo. Ik heb zo'n €500-€700 te besteden ervoor. Nu zal ik zelf toch moeten uitzoeken welke tv ik het beste voor mijzelf vind maar zijn er bepaalde modellen die ik absoluut niet moet overwegen om te kopen omdat er iets mee mis is?
weet er iemand trouwens het verschil tussen le40a552 (terug te vinden op Nederlandse en Belgische website van samsung en de le40a557 (terug te vinden op UK site van samsung en in België duikt deze ook op in de reclame folders).
Of is dit gewoon dezelfde met andere nummer naar gelang het land?
Verwijderd
Hallo mensen,
Ik ben van plan een Samsung A552 te gaan aanschaffen maar heb nog niet beslist of ik een 37 of 40 inch ga halen. Het gaat voor mij bij deze keuze niet om het formaat maar meer om het verschil in contrast, deze is namelijk nogal groot (in cijfertjes). Is het zichtbare verschil tussen 15.000("37) en 30.000("40) groot?
Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft gehad. Alvast bedankt voor info
Ik ben van plan een Samsung A552 te gaan aanschaffen maar heb nog niet beslist of ik een 37 of 40 inch ga halen. Het gaat voor mij bij deze keuze niet om het formaat maar meer om het verschil in contrast, deze is namelijk nogal groot (in cijfertjes). Is het zichtbare verschil tussen 15.000("37) en 30.000("40) groot?
Verwijderd
Voor zover ik kan zien is het verschil bij deze 55x modellen de plaatsing van de speakers in het toestel, maar in het mooie tabelletje bij deze post staat geen 557.scatman schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:59:
weet er iemand trouwens het verschil tussen le40a552 (terug te vinden op Nederlandse en Belgische website van samsung en de le40a557 (terug te vinden op UK site van samsung en in België duikt deze ook op in de reclame folders).
Volgens mij is het de subwoofer die in de 557 is toegevoegd.Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:38:
[...]
Voor zover ik kan zien is het verschil bij deze 55x modellen de plaatsing van de speakers in het toestel, maar in het mooie tabelletje bij deze post staat geen 557.
Dit weet ik echter niet zeker omdat ik me nog niet verdiept heb in deze modellen.
[ Voor 10% gewijzigd door W.Wezz op 05-05-2008 22:49 ]
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Welkom @ GOT!Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:35:
Hallo mensen,
Het beste wat je kunt doen is om naar een winkel te gaan waar ze de twee verschillen naast elkaar kunnen laten zien. Dan weet jij genoeg
offtopic:
De zoekfunctie al gebruikt? Er is ook een GOT FAQ!
[ Voor 4% gewijzigd door W.Wezz op 05-05-2008 22:48 ]
Verwijderd
Voor een goede 32" raad ik je of Samsungs oude R-serie of de opvolger, de 4-serie aan:1shot1kill schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:16:
Ik ga binnenkort ook maar eens overstappen naar een HD tv, Samsung heeft daarbij mijn voorkeur en het gaat waarschijnlijk een 32" tv worden, tenzij ik een wat grotere kan krijgen met een aanbieding ofzo. Ik heb zo'n €500-€700 te besteden ervoor. Nu zal ik zelf toch moeten uitzoeken welke tv ik het beste voor mijzelf vind maar zijn er bepaalde modellen die ik absoluut niet moet overwegen om te kopen omdat er iets mee mis is?
LE32R8x of LE32R45x
Eerstgenoemde is zo'n 100 euro goedkoper, terwijl de tweede op beeldkwaliteit toch wel een zichtbare stap vooruit is gegaan. Het hangt ervan af wat je ervoor over hebt; zelf zou ik toch voor de nieuwe (4) serie gaan.
Verwijderd
Thanks manW.Wezz schreef op maandag 05 mei 2008 @ 22:47:
[...]
Welkom @ GOT!
Het beste wat je kunt doen is om naar een winkel te gaan waar ze de twee verschillen naast elkaar kunnen laten zien. Dan weet jij genoeg, en ja, het scheeld wel degelijk!
offtopic:
Ja ik zat er ook al aan te denken om ergens te gaan kijken alleen is het probleem dat ik niet echt een zaak in de buurt heb zitten en door de weeks geen tijd heb ivm werk. En dan moeten ze maar net die 2 modellen werkend hebben staan. Anyway als niemand hier toevallig al eens voor gekeken heeft dan probeer ik dat wel.
Verwijderd
Als je vandaag de dag nog een 40M86 gaat kopen krijg je dan nog steeds dezelfde kinderziektes die iedereen had in het begin? Wat is de nieuwste firmware en bios en hoe kun je dit aflezen? Kun je uit de serienummer herleiden of je een 8bits of een 10bits paneel krijgt? Kan een monteur je firmware ter plekke vernieuwen of moet je je tv meesturen? Voor hoelang ben je dan de tv kwijt?
In Nederland wordt de a550 a551 a552 en a553 aangeboden. Het verschil hier in is dat de speakers anders geplaatst zijn en dat het design van elkaar afwijkt.scatman schreef op maandag 05 mei 2008 @ 21:59:
Volgens een folder die ik heb is het design van de A557 gelijk aan die van de a551 en dit is een transparante lip onder de tv. En volgens mij zitten er bij de A557 geen speakers aan de zijkant, dus hij is niet breder als de A552 (weet zo goed als zeker)
EDIT
Lees net op de Samung site uit de UK dat de A557 wel breder is. Ik snap het nu niet meer
Ze maken het wel overzichtelijk bij Samsung met de 5 serie
Ik zou voor die 100 euro verschil een 5 serie kopen. Wat ik hier een beetje lees op het forum is er best veel gezeur met problemen met de M86 en ik zou voor het prijsverschil niet het risico gaan lopen. Bij sommige is bijvoorbeeld het banding probleem niet helemaal opgelost ook al was er een monteur bij geweest. En je hebt voor het kleine prijsverschil ook nog een beter scherm.Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 07:48:
Als je vandaag de dag nog een 40M86 gaat kopen krijg je dan nog steeds dezelfde kinderziektes die iedereen had in het begin? Wat is de nieuwste firmware en bios en hoe kun je dit aflezen? Kun je uit de serienummer herleiden of je een 8bits of een 10bits paneel krijgt? Kan een monteur je firmware ter plekke vernieuwen of moet je je tv meesturen? Voor hoelang ben je dan de tv kwijt?
Nog een vraagje van mij.
Kunnen we straks met de USB aansluiting van de 5 serie zelf de firmware updaten. Ik hoop het wel lijkt mijn namelijk erg handig.
[ Voor 44% gewijzigd door Nico111 op 06-05-2008 09:33 ]
Verwijderd
Nou mijn ouders hebben als limiet 750 euro aangegeven en ik wil misschien hen toch adviseren om de M-serie te halen ivm contrast ratio en fullhd. Maar om nu een 5-serie te adviseren van 1000 euro is denk ik not-done. En inderdaad de M-series hebben nog steeds problemen met hun beeldbuis. Ik denk dat zij het beste een 4-series kunnen gaan kopen.Nico111 schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:59:
[...]
In Nederland wordt de a550 a551 a552 en a553 aangeboden. Het verschil hier in is dat de speakers anders geplaatst zijn en dat het design van elkaar afwijkt.
Volgens een folder die ik heb is het design van de A557 gelijk aan die van de a551 en dit is een transparante lip onder de tv. En volgens mij zitten er bij de A557 geen speakers aan de zijkant, dus hij is niet breder als de A552 (weet zo goed als zeker).
Ze maken het wel overzichtelijk bij Samsung met de 5 serie
[...]
Ik zou voor die 100 euro verschil een 5 serie kopen. Wat ik hier een beetje lees op het forum is er best veel gezeur met problemen met de M86 en ik zou voor het prijsverschil niet het risico gaan lopen. Bij sommige is bijvoorbeeld het banding probleem niet helemaal opgelost ook al was er een monteur bij geweest. En je hebt voor het kleine prijsverschil ook nog een beter scherm.
Nog een vraagje van mij.
Kunnen we straks met de USB aansluiting van de 5 serie zelf de firmware updaten. Ik hoop het wel lijkt mijn namelijk erg handig.
Ik ben gistere is wezen kijken in de media markt voor een LCD voor op me slaapkamer
Ik had al wat onderzoek gedaan en ik ging toch maar voor een phillips ( ja i know verkeerde topic)
maar na wat verder te neuzen stond de nieuwe 32" 6 serie der ook en heel toevallig naast die phillips ze waren beide nog niet aangesloten dus ik vroeg een verkoper ze even aant te sluiten beide op zelfde lijn dus niet 1 digitaal ander analoog,
Zo gezegt zo gedaan maar wat een verschil ze vroegen voor de phillips 840 en voor die samsung 740, en het verschil droop er van af
1) inkijk hoek van de 6 serie is echt super
2) het "contrast" is echt super goed in plaats van het doffe van oude panelen in samsungs
3) Clear panel is echt top
Verkoper rademe wel aan nog even 3 weken te wachten tot de 37" versie er was die was namelijk rond de 899 wist hij me te vertellen, dus ik heb besloten die te halen zodra die er is
Ik had al wat onderzoek gedaan en ik ging toch maar voor een phillips ( ja i know verkeerde topic)
maar na wat verder te neuzen stond de nieuwe 32" 6 serie der ook en heel toevallig naast die phillips ze waren beide nog niet aangesloten dus ik vroeg een verkoper ze even aant te sluiten beide op zelfde lijn dus niet 1 digitaal ander analoog,
Zo gezegt zo gedaan maar wat een verschil ze vroegen voor de phillips 840 en voor die samsung 740, en het verschil droop er van af
1) inkijk hoek van de 6 serie is echt super
2) het "contrast" is echt super goed in plaats van het doffe van oude panelen in samsungs
3) Clear panel is echt top
Verkoper rademe wel aan nog even 3 weken te wachten tot de 37" versie er was die was namelijk rond de 899 wist hij me te vertellen, dus ik heb besloten die te halen zodra die er is
De LE37a656 staat momenteel vanaf zo'n 1060 euro in de goedkoopste shops, dus over de weken zou hij bij de MM 899 zijn? (En dus 850 ofzo op internet)... Moet er dus 200 euro vanaf in 3 weken... is dat niet erg veel?
[ Voor 15% gewijzigd door Tjark op 06-05-2008 11:23 ]
*insert signature here
Prijzen dalen hard maar zo snel zal het niet gaan. Ook de prijs die bij de goedkoopste shops terug vindt zal je al helemaal niet bij de mediamarkt gaan vinden.
39
Misschien dat ze de lcds weer in de aanbieding gooien ivm met het voetballen.Tjark Verhoeven schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:23:
De LE37a656 staat momenteel vanaf zo'n 1060 euro in de goedkoopste shops, dus over de weken zou hij bij de MM 899 zijn? (En dus 850 ofzo op internet)... Moet er dus 200 euro vanaf in 3 weken... is dat niet erg veel?
Nu is alles gericht op moederdag en zijn ze nog bezig om hun navigatie apparatuur in de aanbieding te gooien.
Als je 3 wkn geduld kunt opbrengen is het wel de moeite waard natuurlijk
Ok ik heb het even opgezocht het gaat om de LE37 A456 Serie dus HD ready niet FullhdTjark Verhoeven schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:23:
EDIT : ja geduld is er wel moet eerst nog een nieuwe bed en nieuwe beugels en nieuwe installatie en media center halen voor me slaap kamer
[ Voor 12% gewijzigd door Mektheb op 06-05-2008 11:52 ]
Natuurlijk zullen prijzen altijd dalen, maar ik heb zo'n vermoeden dat de goedkope internetindicatieprijzen (leuk woord) niet veel lager kunnen door de concurrentie. Of Samsung moet natuurlijk z'n eigen prijzen wat omlaag doen, maar omdat het allemaal net nieuwe series betreft terwijl er nog veel 'ouwe meuk' in de winkels is (4-5-6 series zijn in veel winkels nog niet te zien, sprak een verkoper vorige week die _toegaf_ wel de 5 serie in huis te hebben maar niet in de winkel tentoonstelde omdat hij de ouwe zut weg wilde krijgen!)
*insert signature here
hahaha, ja, dan snap ik 't wel, die is _nu_ al te krijgen voor 770 euro!Mektheb schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:51:
[...]
Ok ik heb het even opgezocht het gaat om de LE37 A456 Serie dus HD ready niet Fullhd
EDIT : ja geduld is er wel moet eerst nog een nieuwe bed en nieuwe beugels en nieuwe installatie en media center halen voor me slaap kamer
*insert signature here
How eens ? bij media markt koste die 32" versie er van die prijs...Tjark Verhoeven schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 11:56:
[...]
hahaha, ja, dan snap ik 't wel, die is _nu_ al te krijgen voor 770 euro!
Dat is dus wel een verschil , maar moet zeggen die kwaliteit ervan als ik het vergelijk met me Le40r81b is echt een wereld vanverschil
Maar gekke is ik zie hem niet staan op de Samsung Site die Le37 456, en ook niemand vermeld het "clear panel " op hun website's
Heeft iemand al de LE46A656 gezien met een voetbalwedstrijd met de 100hz-feature aan?Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 20:15:
[...]
Stond de 100hz-feature wel aan? Het is namelijk niet zo dat de TV standaard alles in 100hz weergeeft, maar dit is een softwarematige instelling (hoewel ik niet weet wat de standaardwaarde daarvoor is). Tevens is ook het bronsignaal van belang; de meeste TV's in de winkels geven een kabelsignaal weer dat voor goede kwaliteit vééls te vaak is gesplitst, waardoor het beoordelen van de kwaliteit ook lastig wordt. Enkel speciale modellen krijgen een HDMI/component bron.
Wat ik echt jammer vindt dat de LE32A656 en LE37A656 niet beschikken over de 100Hz techniek
Wel een LE52A656. Dat zoog dus ik heb een plasma besteld.kakels schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:07:
[...]
Heeft iemand al de LE46A656 gezien met een voetbalwedstrijd met de 100hz-feature aan?
En waarom zoog dat precies dan ? onderbouw je zin isABD schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:18:
[...]
Wel een LE52A656. Dat zoog dus ik heb een plasma besteld.
Vroeg ik me eigenlijk ook af , is het verschil niet Full hd ? hd ready ?Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 14:07:
Wat is het nu het verschil tussen de 40A450 en de 40A456?
Of heel misschien en ander randje vind het ook niet vrij duidelijk wat de verschillen nou zijn
Het was onscherp, bal liet zeg maar een trail achter. Het gaat gewoon te snel voor de huidige LCD techniek, ook van de nieuwe Samsung serie. Bron was niets mis mee, was HD en die TV was de enige die op die bron was aangesloten.Mektheb schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:40:
[...]
En waarom zoog dat precies dan ? onderbouw je zin is
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.
Dit topic niet bedoeld voor het organiseren van inkoopacties e.d. en ook niet voor vragen en discussies waar de TV het goedkoopst kan worden gekocht.