Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 15 september 2007

quote:
Reinman schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 21:38:
Idd, ik ben vooral weer bang voor waardeloze bestuuring ala Resident evil 4 waar ik toch een paar vingers te kort kwam.
Met het toetsenbord zeker? Ik heb hem met de gamepad 5x uitgespeeld! Hij is immers voor de gamecube gemaakt dus een gamepad werkt het beste. Niettemin hadden ze mouse support er in moeten doen.

Back to GeForce. Wat gaan ze dan aan de naamgeving van de GT200 doen?? Net komt het nieuwsbericht dat NV van plan is de naamgeving overzichtelijker te maken, ik vraag me af wat daar van terecht komt :|.

Intel Core 2 Duo E6750 @ 3,60GHz, MSI P35 Neo-F, 2Gb Kingston DDR800, MSI GeForce NX8800GTS T2D512E-OC - 15359 3dmarks!

quote:
edward2 schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:18:
[...]

Nog steeds niet te spelen met Vista 64 en 4 gig mem btw?
Ik geloof dat ze dat gefixed hebben met de 1.12 patch.

quote:
Speedlink schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:24:
[...]

Die van Artic Cooling is er 1. Goede koeler voor de 8800 serie. Schijnt een goed ding te zijn. Zit m sereus te overwegen,maar durf de montage niet aan 8)7 Tsja heb t idee dak met de beta wel iets sneller ben, maar echte kwaliteitsverbetering zie ik niet echt heb ik het idee.....tis iig sneller, das wel mooi
Welke bedoel je? Volgens mij hebben ze alleen http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=154 die ... en die houdt de warmte toch echt in de kast met die 3-fan orkaan erbij hehe. Ik heb nog geen een fatsoenlijke dual-slot koeler gezien met heat-exhaust voor de GTX/Ultra. De stock is een super koeler imo, maar wat luid tijdens load - daarom ben ik op zoek :) !
quote:
R420R schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:35:
[...]
Back to GeForce. Wat gaan ze dan aan de naamgeving van de GT200 doen?? Net komt het nieuwsbericht dat NV van plan is de naamgeving overzichtelijker te maken, ik vraag me af wat daar van terecht komt :|.
Het doet mij een beetje denken aan een marketing truc "in the moment". Kijk ze hebben zometeen met de G92b 55nm de 9800GT/9900GT/9900GTX/9900Ultra/9900GX2 en weet ik veel wat (niet alles zal kloppen; maar even ter illustratie :> ). Daarna gaan ze echt niet verder met 10400GS en 10900GTX enzo haha - dus die name change kwam sowieso. Maar dan zeggen ze snel "wij willen meer duidelijkheid voor de consument"; ja hoor.

Gewoon broodnodige noodzaak om naar andere benaming over te stappen. Ik voel wel iets voor namen met een codenaam IN de naam - kicken vind ik dat :) !

Geforce K40GS "Flower"
Geforce K90GTX "Crusher"

Of uhm :p ... *denkt* ... Geforce zullen ze niet laten vallen; dat is te sterk. Maar ze willen meer duidelijkheid en hoeveel duidelijker is doorgaan met GS/GSO/GT/GTS/GTX/Ultra/GX2 etc ... helemaal niets duidelijker (als ze dat nog doen is het echt verkapte markt aandacht roep geweest). Dus uhm :+ ...

Geforce X100 "Sara" (low sector met X100/X110/X120 bijvoorbeeld)
Geforce X200 "Canonball" (medium segment met X240/X250/X260)
Geforce X300 "Nova" (high-end met X380/X390/X395)

Maar dat creëert ook geen sloot aan duidelijkheid. Amai dit is echt wel moeilijker als ik zo dacht. Misschien moeten ze terug naar basics :D ?

GeforceK-1 series
  • GeforceK 140 [low]
  • GeforceK 160 [mid]
  • GeforceK 180 [high]
Hmm, op zich lijkt me dat wel wat en lijkt me inderdaad simpeler. Gewoon nieuwe Geforce naam (heb even 'high-k' genomen - techniek + teken voor duizend grens voorbij) en dan met schone lei rustig verder en strak opbouwen :) ? Ik heb tijd teveel vandaag :X !

An eye for an eye and the whole world goes blind - System

Reg. datum: 22 september 2007

quote:
Cassius schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 17:41:
[...] Ik heb tijd teveel vandaag :X !
Misschien moest je dan toch maar weer eens UT3 met ons gaan spelen ;). Nog steeds jammer dat jullie dat niet meer doen.

Ik vind wel dat die benaming origineel en VET moet zijn. Heb moet lekker bekken als je de naam van de videokaart zegt :P. Iets zoals GeForce 1k80 of 1k60. Lekker overzichtelijk. Voor de snellere varianten GeForce 1k85 en 1k65. Kortom net zoiets als Cassius hierboven beschrijft :).

kaasje wijzigde dit bericht 09-05-2008 09:32 (5%)

quote:
kaasje schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 09:32:
[...]
Misschien moest je dan toch maar weer eens UT3 met ons gaan spelen ;). Nog steeds jammer dat jullie dat niet meer doen.

Ik vind wel dat die benaming origineel en VET moet zijn. Heb moet lekker bekken als je de naam van de videokaart zegt :P. Iets zoals GeForce 1k80 of 1k60. Lekker overzichtelijk. Voor de snellere varianten GeForce 1k85 en 1k65. Kortom net zoiets als Cassius hierboven beschrijft :).
offtopic:
Ik ben helemaal gestopt met alle unreal (tournament) games en er staat er geen een meer op mijn pc. Ik koop legaal games en voortaan doe ik eerst goed onderzoek of ze echt goed zijn - want dit was geldverspilling ;) .

[EXC]NaNthor

over 3 jaar hebben we een
ATi GeForce FX9900GX2 Ultra Superclocked SSC GTX 2048MB fast extreme LIMITED XXX GoldenSample edition OC. 8)7
Wie zou die nou niet willen hebben?

Het wordt tijd dat ze eens met wat fatsoenlijks komen. Leuk verzonnen hierboven die naamgevingen.
Ik denk niet dat het bij low, med, high segmenten blijft, dus ze zullen wel echt meer duidelijkheid moeten geven inderdaad.

En het moet inderdaad een beetje mooi staan. GeForce10 100 voor low end, GeForce10 900 voor high end en dan alles ertussenin mid end is wel wat overzichtelijker maar "bekt" niet lekker.
Jippie ....

Vandaag mijn XFX 9600 GT XXX binnengekregen ... En JA !! ik ben er echt heeel erg blij mee !
Met veel games zie ik echt een enorme stap vooruit....

Even voor de duidelijkheid, ik had hiervoor een ATI X1950XT 256mb, en daar liepen spellen zoals COD4, UT3, Stalker al heel erg lekker op ..... Maarrrrr..... nu echt enorm veel beter op hogere resoluties.

Waar ik eerst bij Stalker haperingen had zodra er bliksemflitsen kwamen, heb ik nu constant een vloeiend spel met ook nog hogere settings. Waar ik eerst geen AA had en een lagere resolutie in UT3, loopt ie nu als een trein met AA aan. ( Echt fantastisch dat je dat kan forcen met Nvidia ).

Ik ben jaaaaaren een ATI only fan geweest, maar deze overstap is dubbel en dwars mijn geld waard geweest. Wat een heerlijke kaart. Ik heb verder nog niks aan de rest van mijn computer ge-upgrade, en alles loopt nog stock. Maar als ik daar ook eens mee ga spelen kom ik nog verder dan de al super resultaten die ik nu heb. Voor dat geld wat ik ervoor neergelegd heb (145 inclusief rembours kosten en verzending ) is dit een zeeer goede aankoop ! Dit is absoluut een aanrader voor mensen die niet teveel willen betalen maar wel een kwaliteit kaartje willen.

En Crysis kan ik ook spelen nu met een aantal settings op high, 1024x768, AA 2x en rest op medium en frames van 20 - 56. (ik heb de game nog niet helemaal getweaked dus dat gaat nog wel beter worden. Ik ben alleen wel bang dat de rest van mijn pc later toch een bottleneck gaat worden zodra de aliens gaan komen ... ) Maar dat upgrade ik binnekort ook nog wel.

Al met al, deze kaart is wat mij betreft DE kaart om mij weer terug te laten gaan naar Nvidia, een top kaart !!!!

Zie onder voor de rest van mijn specs, en dat in combinatie met deze kaart presteert beter dan ik verwacht had ! En hier gaat denk ik trouwens ook nog wel een kaartje bijkomen :9

ASUS A8N32 SLI DELUXE,AMD 64 4000+,Zalman CNPS9500,OCZ Gamexstream 600W,GEFORCE XFX 9600GT XXX,1 WD RAPTOR 74GB,1 SEAGATE 320GB,2GB OCZ PC4000 Gold GX XTC, LiteOn 52x CDRW,LiteOn DVDRW 851S,NEC 3520 DVDRW,ESI ESP1010, Aerogate 1

SG surft naar info hardewaren
Reg. datum: 02 januari 2001

Met binnenkort de komst van HD4870 en 9900?? ben je beetje vroeg geweest.
Ik ben van 'n 9500Pro naar HD2900XT gegaan ook groot verschil.

En van 7800GS+ AGP naar 8600GT PCIE Mischien eerde zijwaards dan vooruit. Speel ik Crysis ook op.
Ik wacht toch even op die nieuwe generaties.
Want het moet ook 'n tijdje mee kunnen. Dus moet 1GB effectief hebben.

GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi

quote:
SG schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 07:56:
ben je beetje vroeg geweest.
Mwah ... vroeg ... ik kan elke maand wel wachten op weer nieuwe videokaarten. Er komen toch telkens weer allerlei kaarten uit. Net zoals alle andere hardware. Ik vond deze kaart NU erg leuk en aantrekkelijk. Was goed betaalbaar, met zeer goede scores. Dus die heb ik NU gekocht. Echt enorm mijn pc upgraden was ik toch niet van plan. Dus te vroeg vind ik maar een relatief begrip. Wat is te vroeg ? Of te laat ? ;)

ASUS A8N32 SLI DELUXE,AMD 64 4000+,Zalman CNPS9500,OCZ Gamexstream 600W,GEFORCE XFX 9600GT XXX,1 WD RAPTOR 74GB,1 SEAGATE 320GB,2GB OCZ PC4000 Gold GX XTC, LiteOn 52x CDRW,LiteOn DVDRW 851S,NEC 3520 DVDRW,ESI ESP1010, Aerogate 1

Dual Prometeia Owner *It Rocks

quote:
biobak schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 21:54:
9900GTX PCB? Beetje jammer van die 8 pins PCI-E power connector.

[afbeelding]

[afbeelding]

bron: http://www.xtremesystems....=2978122&postcount=34
Nog een maandje, dan zullen we het weten ;)

3x GTX280 Tri-Sli, QX9650 @ 4450 mhz, ASUS Striker II Extreme, 4 GB OCZ , 74GB Raptor x 2 raid0, X-Fi, G7,G15,G25, 30" Dell 3007,Thermaltake 1500W, Worlds First Dual Prometeia

Reg. datum: 18 februari 2002

Weet iemand of een 9600GT ondervolt kan worden en zo ja met welk programma?

When a man, or a woman, knows what he or she wants, the world steps aside.

Kan volgens mij niet. Je kunt met NiBiTor, wel de waardes van de verschillende VID's veranderen maar de chip doet er vervolgens niks mee. Je kan wel in bv Rivatuner een lager geclocked 2d profiel maken. Scheelt alleen maar een paar watt (met energiemeter gemeten, 800MHz 3d / 400 2d)...De bios aanpassen voor een lagere 2D clock werkt ook niet meer, dit lukte op de G80 cores nog wel.

Stofnest wijzigde dit bericht 11-05-2008 18:55 (31%)

Zal een 9600 gt werken op mijn pc (qua voeding). Ik heb nu een pc bestaande uit silentium t2 350watt voeding (17amp 12v) e6400 conroe 4 ddr2 stickjes 3gb totaal een 7600gt asus videokaart en een p5b mobo.

Ik geloof dat je het maximale gebruik van je voeding uit kunt rekenen door Ampere x Volt = Watt te doen.
12x17 = 204 watt.
Dat is wel een beetje weinig als je het mij vraagt.

Toch kan iemand dit bevestigen?

Reg. datum: 06 september 2007

Klopt maar hier hebben we eigenlijk voor:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 19

:)

G A M E !

De GT200 aka G100 aka NV55 aka D10U heeft een naam gekregen als ik het goed heb... GeForce GTX 200 Series. Hij komt in de volgende smaken...

- GeForce GTX 260
- GeForce GTX 280

Misschien dat The Source dit kan bevestigen/ontkennen? ;)

Elke keer als iemand een vraag stelt in het ATI Nieuwsdiscussietopic die simpelweg beantwoord kan worden door de First Post te lezen dan wel de QUICKSEARCH te gebruiken... ga ik een klein beetje dood van binnen.... ;-(

quote:
CJ schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:01:
De GT200 aka G100 aka NV55 aka D10U heeft een naam gekregen als ik het goed heb... GeForce GTX 200 Series. Hij komt in de volgende smaken...

- GeForce GTX 260
- GeForce GTX 280

Misschien dat The Source dit kan bevestigen/ontkennen? ;)
Zat ik er niet ver naast mocht dit zo zijn met mijn "X240/X250/X260" benaming :) .

Maar zoals jij ze neer zet CJ lijkt het alsof GTX ineens de serie naam geworden is i.p.v. de model benaming in die eerder genoemde serie. Zoals ik al zei had die marketing manager weer eens tijd teveel en dacht naar het publiek te communiceren hoe goed nVidia wel niet was door 'duidelijkheid in naamgeving' te gaan scheppen.

Maar om nu een model aanduiding te gaan gebruiken voor een serie aanduiding; lekker bezig. Doe het dan goed :/ . Hoop dat The Source het gerucht te niet doet - want dit is prutswerk qua naamgeving.

G A M E !

Ik heb net bevestiging gekregen dat de namen gisteren dan wel vanochtend zijn veranderd voor de GT200. GeForce GTX 200 Series klopt dus en het is geen GF9900 meer.

- GeForce GTX 280 (voorheen: GTX)
- GeForce GTX 260 (voorheen: GT(S))

CJ wijzigde dit bericht 15-05-2008 15:39 (6%)

Elke keer als iemand een vraag stelt in het ATI Nieuwsdiscussietopic die simpelweg beantwoord kan worden door de First Post te lezen dan wel de QUICKSEARCH te gebruiken... ga ik een klein beetje dood van binnen.... ;-(

ik denk dat het daar niet veel duidelijker van wordt, dan lijkt die gtx 260 wel een iets lager geclockte gtx zeg maar.

Dual Prometeia Owner *It Rocks

Is er perongeluk ook al een exacte datum bekend?
Voor mijn part geven ze dat ding helemaal geen naam, of voor mijn part jan,jaap of klaas.
Releasedates wil ik weten !!

3x GTX280 Tri-Sli, QX9650 @ 4450 mhz, ASUS Striker II Extreme, 4 GB OCZ , 74GB Raptor x 2 raid0, X-Fi, G7,G15,G25, 30" Dell 3007,Thermaltake 1500W, Worlds First Dual Prometeia

quote:
CJ schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:38:
Ik heb net bevestiging gekregen dat de namen gisteren dan wel vanochtend zijn veranderd voor de GT200. GeForce GTX 200 Series klopt dus en het is geen GF9900 meer.

- GeForce GTX 280 (voorheen: GTX)
- GeForce GTX 260 (voorheen: GT(S))
Oftewel nVidia medewerker 'x' op de marketing afdeling zag de kans schoon om een loze quote te maken in een tijd waarin hernaming sowieso onvermijdelijk was met huidige serie die op de klippen liep. En de quote draaide erom dat het voor de consument niet meer duidelijk was!

Die gewone sterveling die graag een goed pc spel probeert - leef je daar eens in in. Daarvoor wordt dit helemaal niets duidelijker; misschien zelfs onduidelijker. Denk dat ik iemand zijn baan daar eens ga overnemen.

G A M E !

quote:
justifire schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:45:
Is er perongeluk ook al een exacte datum bekend?
Voor mijn part geven ze dat ding helemaal geen naam, of voor mijn part jan,jaap of klaas.
Releasedates wil ik weten !!
Zelfde week als de release van de HD4850 als ik het goed heb. Ik hoorde 16 of 18 Juni.

quote:
Cassius schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:05:
[...]

Oftewel nVidia medewerker 'x' op de marketing afdeling zag de kans schoon om een loze quote te maken in een tijd waarin hernaming sowieso onvermijdelijk was met huidige serie die op de klippen liep. En de quote draaide erom dat het voor de consument niet meer duidelijk was!

Die gewone sterveling die graag een goed pc spel probeert - leef je daar eens in in. Daarvoor wordt dit helemaal niets duidelijker; misschien zelfs onduidelijker. Denk dat ik iemand zijn baan daar eens ga overnemen.
naja moet zeggen dat het me opzich wel duidelijk zou lijken, als ze de videokaarten per klasses in gaan delen..

dus dan krijg je bijv: GTX260, GTX280, GTX300
maar daarbij voor klassen die geen high-end zijn (dus met minder geheugenbus oid)
GT 260, GT280, GT300
GS260, GS270, GS300

C2D: E6420, Asus P5B, 2x 1Gig Kingston PC5400 Dual Channel, Club3d 8600GT 540/700 (core 620/ mem 880) , Logitec G15

quote:
darkpluisje schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:58:
[...]

naja moet zeggen dat het me opzich wel duidelijk zou lijken, als ze de videokaarten per klasses in gaan delen..

dus dan krijg je bijv: GTX260, GTX280, GTX300
maar daarbij voor klassen die geen high-end zijn (dus met minder geheugenbus oid)
GT 260, GT280, GT300
GS260, GS270, GS300
Ja maar hoe is dit duidelijker ten opzicht van van de nummering nu? De cijfers zijn 1 getal korter en de letters staan vooraan :/ ... niet echt dus. Maar enfin - ik zal er wel uitkomen; maar zal de normale persoon er ook uitkomen die niet op tweakers / got / hardware fora en nieuws interesses heeft. Ik denk dat het dan niets uitmaakt.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws