Dus het gaat wel over XFX?, om welke AIB zou het anders gaan?
Er zijn nog nVidia only partners, zoals Inno3D* en BFG*. Die laatste heeft ook moederborden, XFX moet het echt alleen van videokaarten hebben.
* Ik kan me ook vergissen, beide kunnen zoals Sapphire en Zotac een dochterbedrijf van een groter merk zijn die onder andere namen ook ATI kaarten verkoopt. XFX staat er echter helemaal alleen voor.
/edit
Ik heb me vergist, ASK Technology Limited (waar Inno3D deel van uitmaakt) verkoopt onder de naam Force3D ook ATI videokaarten.
* Ik kan me ook vergissen, beide kunnen zoals Sapphire en Zotac een dochterbedrijf van een groter merk zijn die onder andere namen ook ATI kaarten verkoopt. XFX staat er echter helemaal alleen voor.
/edit
Ik heb me vergist, ASK Technology Limited (waar Inno3D deel van uitmaakt) verkoopt onder de naam Force3D ook ATI videokaarten.
[ Voor 58% gewijzigd door XWB op 29-05-2008 23:35 ]
Sorry wellicht niet meer nodig maar ik heb nog niemand zien reageren en ik heb het erg druk gehad.XanderDrake schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:17:
The Source, CJ, Cheetah, kan iemand mij vertellen wat er is gebeurt met de nVidia MCP7A chipset is gebeurt?
Het zou zeg maar de nieuwe mainstream chipset worden met Hybrid SLI enzo, gepositioneerd onder de 790i/780i, maar wel beter dan de 750i. Hij zou rond April komen.
Iemand een idee? Ik lust wel een MCP7A-SLI nu Nehalem Mainstream pas rond 2009 gaat komen...
MCP7A heeft veel problemen gehad, komt eindelijk in Q3 op computex volgende week zullen veel vendors mainboards laten zien. Echter G45 en G43 zal meer focus krijgen omdat MCP73 niet zo'n groot success is geworden. De prijs van NV is gewoonweg te hoog om met Intel te kunnen competen. Ja ze hebben dan wel GeForce branded graphic echter heeft Intel een Intel chipset wat in het integrated segment toch staat voor kwaliteit en stabilitiet. Tuurlijk zijn de graphics van Intel minder echter dat boeit niemand. MCP7A voegt dan ook weinig toe, wat multimedia mogelijkheden die Intel ook zal bieden, VGA performance zal ongeveer zelfde zijn als G43/G45 en DX10. Maar ja DX9 is al traag laat staan op een integrated chipset DX10, dus puur marketing. Enige echte verbetering is Hybrid SLI. Ik zeg als de chipset prijs structuur van NV niet aangepast gaat worden dan hebben ze weinig kans van slagen.
Inno3D heeft eigen factories en is idd NV only. BFG is een kleine speler, heeft geen eigen factories en koopt bij de grotere VGA OEM's (MSI, Palit, Asus). BFG doet eigenlijk ook geen mainboards, dit is gewoon het NV reference design dat ze direct van NV kopen. Ze moeten wel want ze zien dat de integrated VGA markt in mainboards enorm veel market share afpakt van de entry level VGA kaarten. Dus daar verliezen ze veel marktaandeel aan en door ook mainboards aan te bieden kunnen ze share behouden, echter kunnen ze nooit vechten met de echte mainboards vendors als Asus, MSI en GBT omdat ze NV ref design hebben en dus altijd achter de feiten aanlopen. Ook is er geen costdown design mogelijk en zijn ze erg afhankelijk van NV.Hacku schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:29:
Er zijn nog nVidia only partners, zoals Inno3D* en BFG*. Die laatste heeft ook moederborden, XFX moet het echt alleen van videokaarten hebben.
/edit
[ Voor 31% gewijzigd door The Source op 30-05-2008 00:08 ]
Hierbij een regje om het oude control panel terug te krijgen.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NvCplApi\Policies]
"SedonaDisable"=dword:00000002
"ContextUIPolicy"=dword:00000001
"TaskbarUIPolicy"=dword:00000001
"CplGroupUIPolicy"=dword:00000002
Ooit eens over gehad in dit topic. Werkt prima bij driver 175.16 . Dan ook weer de mogelijkheid om met coolbits te kunnen klokken.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\NVIDIA Corporation\Global\NvCplApi\Policies]
"SedonaDisable"=dword:00000002
"ContextUIPolicy"=dword:00000001
"TaskbarUIPolicy"=dword:00000001
"CplGroupUIPolicy"=dword:00000002
Ooit eens over gehad in dit topic. Werkt prima bij driver 175.16 . Dan ook weer de mogelijkheid om met coolbits te kunnen klokken.
Hallo
Ik vind de Inq wel heel, heel erg negatief over nV.
Het lijkt wel of ze ruzie met nV hebben. Ze branden ze finaal af.
Vreemd.
Vreemd.
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Als ik het mij goed herinner mag The Inquirer niet meer op NVIDIA parties e.d. komen stond al dik jaar terug op hun frontpage. Ook stond op een slide "Don't leak to The Inquirer". Kan je vast nog wel ergens terug vindenRappieRappie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 07:00:
Vreemd.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ik las laatst iets over een MSI 9600GT en Asus 9600GT met hybride koeling.
Ziet er leuk uit en strak, maar ik vind het " hybride" eraan lichtelijk overdreven.
Hybrid Freezer, Hybride cooling?
Het is gewoon een cooler met heatpipes die boven een bepaalde temperatuur aanspringt. Het is gewoon een ordinaire huis tuin en keukencooler die aan en uit springt....dat heeft helemaal niks te maken met of het hybride is of niet. Ik zou eerder denken aan een water-lucht combinatiecooling ofzoiets.
Ziet er leuk uit en strak, maar ik vind het " hybride" eraan lichtelijk overdreven.
Hybrid Freezer, Hybride cooling?
Het is gewoon een cooler met heatpipes die boven een bepaalde temperatuur aanspringt. Het is gewoon een ordinaire huis tuin en keukencooler die aan en uit springt....dat heeft helemaal niks te maken met of het hybride is of niet. Ik zou eerder denken aan een water-lucht combinatiecooling ofzoiets.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Do not distribute staat eronder LOL!
En hoe gaat de dollar verhouden t.o.v. de euro?
GT280 = €500 - €550
GT260 = circa €350
zoiets....?
Klopt. Dat staat er meestal onder.
Volgens Fudzilla zal het er bijna op neer komen dat $1 = €1 ondanks dat de €uro veel sterker staat. En ik denk dat ze wel eens gelijk kunnen gaan hebben.Gurneyhck schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:22:
[...]
En hoe gaat de dollar verhouden t.o.v. de euro?
GT280 = €500 - €550
GT260 = circa €350
zoiets....?
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Omdat een Amerikaan voor een dollar even hard moet zwoegen als een Europeaan voor een euro. In koopkracht uitgedrukt moeten we dus even hard voor een grafische kaart werken. Dat is een maatstaaf voor fabrikanten om te bepalen wanneer een prijs goedkoop of duur is.CJ schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:31:
Volgens Fudzilla zal het er bijna op neer komen dat $1 = €1 ondanks dat de €uro veel sterker staat. En ik denk dat ze wel eens gelijk kunnen gaan hebben.
Dan moeten we maar eens een containertje met nieuwe nVidia en ATI kaarten laten komen uit de V.S. 
Als je de prijzen omrekent dan zit je voor de GT260 onder de €300 en de GT280 rond de €400
Als je de prijzen omrekent dan zit je voor de GT260 onder de €300 en de GT280 rond de €400
Lol @ CJ Watermerk
Ja, zo te zien worden ze geisoleerd.RappieRappie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 07:00:
Vreemd.
Ik kan je vertellen, vroeger las ik the Inq erg veel, maar sinds Fudo weg is én deze onzin negeer ik ze . Tis toch maar een roddelsite. Fudzilla is misschien niet heel nauwkeurig, maar ze zijn sneller, minder biased en ze posten geen crap en bullshite zoals the Inq.
HuldeThe Source schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:05:
Sorry wellicht niet meer nodig maar ik heb nog niemand zien reageren en ik heb het erg druk gehad.
MCP7A heeft veel problemen gehad, komt eindelijk in Q3 op computex volgende week zullen veel vendors mainboards laten zien. Echter G45 en G43 zal meer focus krijgen omdat MCP73 niet zo'n groot success is geworden. De prijs van NV is gewoonweg te hoog om met Intel te kunnen competen. Ja ze hebben dan wel GeForce branded graphic echter heeft Intel een Intel chipset wat in het integrated segment toch staat voor kwaliteit en stabilitiet. Tuurlijk zijn de graphics van Intel minder echter dat boeit niemand. MCP7A voegt dan ook weinig toe, wat multimedia mogelijkheden die Intel ook zal bieden, VGA performance zal ongeveer zelfde zijn als G43/G45 en DX10. Maar ja DX9 is al traag laat staan op een integrated chipset DX10, dus puur marketing. Enige echte verbetering is Hybrid SLI. Ik zeg als de chipset prijs structuur van NV niet aangepast gaat worden dan hebben ze weinig kans van slagen.
Ik kan je vertellen dat ik het zeker nog kan gebruiken, want niemand anders heeft me informatie kunnen gegeven. Niet hier en niet op het Processor/Mobo forum.
Daarnaast wil ik je bedanken dat je het uiteindelijk toch nog gepost hebt
Goed, dus op Computex worden er borden geintroduceerd, ik zal opletten!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
The Inquirer heeft het dit keer voor de verandering echter wel op veel gebieden bij het rechte eind.Ja, zo te zien worden ze geisoleerd.
Ik kan je vertellen, vroeger las ik the Inq erg veel, maar sinds Fudo weg is én deze onzin negeer ik ze maar. Tis toch maar een roddelsite. Fudzilla is misschien niet heel nauwkeurig, maar ze zijn sneller, minder biased en ze posten geen crap en bullshite zoals the Inq.
De informatie over GT200b klopt. NV heeft problemen met het 65nm proces bij de GT200. De yields zijn laag en de prijs die ze aan partners per chip vragen... is enorm hoog. De chip is snel, maar heeft dus ook zo zijn problemen. Het is dus voor NV zaak dat GT200b zo snel mogelijk goed werkend de deur uit vliegt.
Die slide word helaas niet echt snel opgepikt, vreemd genoeg. Ik heb m wel gepost op XS, wat bijna wel een hardware reviewer bazaar is.
Alleen de manier waarop ze het bréngen:CJ schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:19:
[...]
The Inquirer heeft het dit keer voor de verandering echter wel op veel gebieden bij het rechte eind.

Precies!
Goede goden, hoe erg kan je iets negatief spinnen? Iets van drie A4tjes name-calling en tirades... Volgens mij hadden ze in het artikel iets van 3 alineas échte feiten en logica, de rest is bullshit.
Wel intressantCJ schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:19:
Ik wil wel eens zien door hoeveel sites dit opgepikt wordt. Volgens mij ben ik namelijk de eerste die die slide lekt...
[EDIT]: Je moet ook es de reacties lezen op dat artikel @ the INQ:
Seriously
...just go kill yourself Charlie. You're a insult to the human race. I cant believe the SHIT you write, honestly.
Hehe, de wereld is niet zo dom als ie lijktJesus...
Charlie, I respect you as a journalist, but man, just shut up already. You constantly put an overtly negative and insulting spin on every article you write about Nvidia and to be quite honest, its getting tiring already. Just report the news and let us make up our own minds for crying out loud.
...and I'm an ATI fanboy by the way and I hope they do win, but I'm as sick of this kind of negative reporting as I am of hearing liberals bash Bush. I don't like him either, but enough with all the hate.
[ Voor 36% gewijzigd door XanderDrake op 30-05-2008 11:55 ]
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Trouwens;
ik ben er niet op tegen om 550 euro of eventueel 2x 550 euro op tafel te leggen voor die GTX280 of 2 ervan. Alleen wordt 600+ euro per kaart me écht (veel) te gek. Dat is echt niet normaal, en zal zeker een negatief effect hebben op de verkopen. Ik denk dat voor velen 600 dollar of euro een psychologische bovengrens is qua aanschafprijs.
Meer dan 600 euro is echt niet normaal imho.
Dan is de HD4870 in CF wel degelijk een hele interessante optie. Dan ben je voor de helft klaar. OK je hebt minder snelheid, maar dit is nog wel te verantwoorden qua prijs.
Het zou best eens kunnen ijn dat als die nieuwe serie van nV echt te duur is, dat mensen toch eerder voor een HD4870 of HD4870 CF gaan... nV moet gaan oppassen denk ik, anders krijgen ze te maken met overstappers. Marktaandeelverlies.
ik ben er niet op tegen om 550 euro of eventueel 2x 550 euro op tafel te leggen voor die GTX280 of 2 ervan. Alleen wordt 600+ euro per kaart me écht (veel) te gek. Dat is echt niet normaal, en zal zeker een negatief effect hebben op de verkopen. Ik denk dat voor velen 600 dollar of euro een psychologische bovengrens is qua aanschafprijs.
Dan is de HD4870 in CF wel degelijk een hele interessante optie. Dan ben je voor de helft klaar. OK je hebt minder snelheid, maar dit is nog wel te verantwoorden qua prijs.
Het zou best eens kunnen ijn dat als die nieuwe serie van nV echt te duur is, dat mensen toch eerder voor een HD4870 of HD4870 CF gaan... nV moet gaan oppassen denk ik, anders krijgen ze te maken met overstappers. Marktaandeelverlies.
[ Voor 33% gewijzigd door Format-C op 30-05-2008 12:02 ]
Voor welke website zou ik dat dan moeten doen? Ik heb (nog) geen eigen dedicated videokaartensite/forum. Ja, ik zou het kunnen doen voor VR-Zone of voor GOT, maar dat leek me ook een beetje overdreven. En een korte naam is natuurlijk veel gemakkelijker te onthouden. Remember my name!XanderDrake schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:53:
[...]
Wel intressantJe maakt geen reclame voor een website, meer voor je nickname op een forum
Je snapt natuurlijk wel dat The Inquirer een heel mooi spelletje speelt. Die reacties worden gecensureerd en worden alleen gepost als ze het hebben goedgekeurd. Ze hebben de mensen precies waar ze ze willen. Er wordt weer over gepraat... mensen komen terug om de reacties te lezen... hits hits hits... Ik tel al zo'n 4-5 banners/ads op die pagina.
[ Voor 42% gewijzigd door CJ op 30-05-2008 12:01 ]
Vr-zone noemt je naam gelukkig regelmatig. Dat geeft wel een stukje waardering lijkt mij.
Lijkt me logisch als je hits (en dus geld) genereert.
[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 30-05-2008 12:11 ]
Je moet gewoon je eigen brand bouwen, trade marken, en dán je eigen website beginnenCJ schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:00:
Voor welke website zou ik dat dan moeten doen? Ik heb (nog) geen eigen dedicated videokaartensite/forum. Ja, ik zou het kunnen doen voor VR-Zone of voor GOT, maar dat leek me ook een beetje overdreven. En een korte naam is natuurlijk veel gemakkelijker te onthouden. Remember my name!
Met die plaatjes heb je het begin al gemaakt
Hence mijn negeer commentEr wordt weer over gepraat... mensen komen terug om de reacties te lezen... hits hits hits... Ik tel al zo'n 4-5 banners/ads op die pagina.
Hoewel ik voor die reacties natuurlijk weer naar de website ben gegaan

ownage maxim schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:03:
Vr-zone noemt je naam gelukkig regelmatig. Dat geeft wel een stukje waardering lijkt mij.
offtopic:
Klopt ja. Het nadeel is echter wel dat ik onder mijn naam amper een scheet kan laten of het staat de volgende dag wel ergens anders "gequote". De sociale controle is online enorm groot. Hoog tijd voor een alt.
Klopt ja. Het nadeel is echter wel dat ik onder mijn naam amper een scheet kan laten of het staat de volgende dag wel ergens anders "gequote". De sociale controle is online enorm groot. Hoog tijd voor een alt.
Ik leg nimmer en te nooit 400+ neer voor een enkel onderdeel, wat een retarded prijs niveau. Ik ben een die hard gamer en heb een 8800GTX Extreme die ik voor 200 euro heb kunnen kopen (na verkoop GTS320) en ben er erg gelukkig mee
Max = €300 (absolute ABSOLUTE max), liever 200-250 voor top high end. Deze rond gaat voor mij dus ook -zeer- wss naar ATi om mijn geld af te geven
De meeste mensen deugen!
Ik weet nog dat ik 28 000 BEF (= 700 euro) voor een GeForce 3 betaald heb. Hercules 3D Prophet III, wat een beest was dat toen. Een AMD Thunderbird 1400 met DDR geheugen erbij, geen enkel Intel systeem kon toen volgen.

Hierna had ik een Radeon 9800 Pro als ik me niet vergis. Voor gamen heb ik geen tijd meer, de X1950 die ik nu heb is zelf overkill voor wat ik nog met de pc doe.

Hierna had ik een Radeon 9800 Pro als ik me niet vergis. Voor gamen heb ik geen tijd meer, de X1950 die ik nu heb is zelf overkill voor wat ik nog met de pc doe.
Tja, genoeg mensen die het snelste van het snelste willen hebben en het er wel voor over hebben. Dan moet je nu eenmaal $649 uit de kast toveren (of x3 zelfs). Er waren mensen die zelfs meer betaalden voor een GF8800Ultra toen die uit kwam, dus er zullen ook mensen zijn die een GTX 280 willen betalen. Ze zullen er echter wel snel bij moeten zijn want de beschikbaarheid is in het begin erg slecht heb ik gehoord.
Haha, die heb ik ook gehad, de 64 mb versie.Hacku schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:04:
Ik weet nog dat ik 28 000 BEF (= 700 euro) voor een GeForce 3 betaald heb. Hercules 3D Prophet III, wat een beest was dat toen. Een AMD Thunderbird 1400 met DDR geheugen erbij, geen enkel Intel systeem kon toen volgen.
[afbeelding]
Hier komt direct een GTX280 of HD4870 CF vanaf day one.
Niet op voorraad.
Hier ook.
Alleen hoop ik wel dat die GTX280 het net zo lang uithoudt als de 8800GTX. Want ik denk dat ik voor 2 GTX280's in SLi ga.
Dan hoef ik iig een jaar niet te upgraden.
Ik heb nog nooit problemen gehad met het verkrijgen van nieuwe high end kaarten op launch day trouwens. Het zijn altijd dezelfde zaken die wel een redelijke grote batch hebben.
Gewoon scherp en snel zijn, en met de telefoon in de aanslag zitten op zulk soort dagen.
* Format-C wil Crysis op DX10 4xAA 16xAF @ 1920x1200 spelen.
Ik heb nog nooit problemen gehad met het verkrijgen van nieuwe high end kaarten op launch day trouwens. Het zijn altijd dezelfde zaken die wel een redelijke grote batch hebben.
Gewoon scherp en snel zijn, en met de telefoon in de aanslag zitten op zulk soort dagen.
* Format-C wil Crysis op DX10 4xAA 16xAF @ 1920x1200 spelen.
[ Voor 108% gewijzigd door Format-C op 30-05-2008 13:17 ]
Wow, een volledig jaar niet upgraden, das relaxed
Ik denk dat je het wel heel wat langer uit kan houden met GTX-280 SLI
Ik denk dat je het wel heel wat langer uit kan houden met GTX-280 SLI
Anoniem: 134818
Haha, ik heb maar een 17" scherm dus sja, mijn GTS 320 voldoet opzich nog redelijk, maar wil toch sneller, maar ik ga denk ik voor een HD4850. Die krijgt echt een lekkere prijs mee en van wat ik gehoord heb kloken ze ook nog lekker over. 300 eu is voor mij ook ECHT de max.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 30-05-2008 13:20 ]
Ik denk niet dat de GTX280 zolang mee zal gaan als de 8800. Dat was echt een klapper en een totaal nieuwe architectuur. De 4870X2 zal al in de buurt (iets sneller) komen, maar ja, als CF net zo breed schaalt als bij de vorige X2, dan zal het toch geen 100% "victorie" zijn.RappieRappie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 13:11:
Hier ook.Alleen hoop ik wel dat die GTX280 het net zo lang uithoudt als de 8800GTX. Want ik denk dat ik voor 2 GTX280's in SLi ga.
![]()
Gewoon scherp en snel zijn op zulk soort dagen.
Misschien knal ik er ook wel een nForce in, met GTX280 SLI. Ik wil me nou ook wel eens vergapen aan een vloeiend voorbij draaiend Crysis landschap.
Het zijn toch meestal dezelfde die de kaarten als eerste hebben
[ Voor 7% gewijzigd door edward2 op 30-05-2008 13:23 ]
Niet op voorraad.
Nog eentje dan:

CJ leuk dat je jezelf wilt promoten, maar dit druipt er een beetje vanaf niet

Ik zou ook nVidia slides kunnen posten, maar mijn nadeel is dat ik altijd later ben dan jullie omdat ik lager in de retail trappen sta (blijkbaar, geen idee wie jullie zijn
De meeste mensen deugen!
Post dan direkt alles. Dan zijn we er vanaf.
-> Voordat iemand anders ze post.
Het is wel degelijk nieuws omdat hier bevestiging staat van het aantal transistoren die er gebruikt worden in de GT200. Een stap van 750M in de G92 naar bijna het dubbele, dus 1.4B is zeer zeker nieuws. Daarnaast bevestigd het aantal Gflops de precieze shaderkloksnelheden voor de GTX280 en kan dit ook een discussie op gang brengen waarom men niet gaat voor de "oh zo magische" 1Tflop grens, waar bv de HD3870X2 al overheen gaat en straks ook de RV770 over heen zal gaan. Toch promoten ze Parallel Computing Processing boven Graphics Processing en ook dit kan opgevat worden als een verschuiving van interesses binnen NV.Cassius schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:48:
[...]
CJ leuk dat je jezelf wilt promoten, maar dit druipt er een beetje vanaf niet? De gegevens op de slide zijn dagen oud en wel bekend en het plaatje van de core voegt niets toe aan je previous ghost scan. Het is niet echt 'nieuws of discussie' zoals je zelf vaak al aangeeft.
Ik zou ook nVidia slides kunnen posten, maar mijn nadeel is dat ik altijd later ben dan jullie omdat ik lager in de retail trappen sta (blijkbaar, geen idee wie jullie zijn). Ik post ze dan ook niet omdat de info hier textueel al staat en dus hetzelfde inhoudt.
De slides maken bovendien een einde aan al het gespeculeer wat hier textueel al stond over bv die-sizes. Mensen willen bewijs. Jij niet schijnbaar? Ik lever hier het bewijs. Niet goed?
Verder vind ik het enorm jammer dat je dit ziet als zelf promotie. Je zou beter moeten weten. Ik zal ophouden met informatie te lekken in dit topic. De primeurs gaan wel elders heen.
[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 30-05-2008 18:29 ]
Had mijn eerste 2 8800gtx-jes ook voor €650,- per stukRappieRappie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:58:
Trouwens;
Zal mij niet verbazen als de GTX280 dit in het begin ook zal kosten.
Kleine 2 ruggen dus voor een tri-sli setup
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Dat 1 iemand dit vindt betekent niet dat iedereen dit vindt CJ. Er zijn hier zat mensen die het wel interessant vinden wat je post.CJ schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:27:
[...]
Verder vind ik het enorm jammer dat je dit ziet als zelf promotie. Je zou beter moeten weten. Ik zal ophouden met informatie te lekken in dit topic. De primeurs gaan wel elders heen.
Tja, wat dat betreft kan je beter in het begin even een weekje of 4 wachten. Kan je zo een 100 a 125 euro per kaart schelen. Was met de HD3870X2 die ik had ook zo.justifire schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:28:
[...]
Had mijn eerste 2 8800gtx-jes ook voor €650,- per stuk
Zal mij niet verbazen als de GTX280 dit in het begin ook zal kosten.
Kleine 2 ruggen dus voor een tri-sli setup
Ik heb voor mijn "launch 8800GTX" maar 560 betaald dacht ik.
En voor Tri-SLi met deze kaartjes heb je wel een 1,2KW voeding nodig denk ik. Minimaal. Misschien klappen de stoppen je er wel uit als je Crysis opstart.
[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 30-05-2008 20:31 ]
pff wat een gezeur zeg, ja het ligt er een beetje bovenop, nou en!! Volgensmij zijn deze slides nog NERGENS anders gepost.Cassius schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:48:
[...]
CJ leuk dat je jezelf wilt promoten, maar dit druipt er een beetje vanaf niet? De gegevens op de slide zijn dagen oud en wel bekend en het plaatje van de core voegt niets toe aan je previous ghost scan. Het is niet echt 'nieuws of discussie' zoals je zelf vaak al aangeeft.
Ik zou ook nVidia slides kunnen posten, maar mijn nadeel is dat ik altijd later ben dan jullie omdat ik lager in de retail trappen sta (blijkbaar, geen idee wie jullie zijn). Ik post ze dan ook niet omdat de info hier textueel al staat en dus hetzelfde inhoudt.
Het nV topic is eigenlijk zo goed als dood, vrijwel alleen fanboy achtige reacties, het enige topic dat enigzins inhoud heeft is het ATI topic.
En dan nog is het niet goed als iemand slides die niemand over de hele wereld heeft hier, of all places GOT, al worden gepost......

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Topreactie! Helemaal mee eensHelp!!!! schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:38:
[...]
pff wat een gezeur zeg, ja het ligt er een beetje bovenop, nou en!! Volgensmij zijn deze slides nog NERGENS anders gepost.
Het nV topic is eigenlijk zo goed als dood, vrijwel alleen fanboy achtige reacties, het enige topic dat enigzins inhoud heeft is het ATI topic.
En dan nog is het niet goed als iemand slides die niemand over de hele wereld heeft hier, of all places GOT, al worden gepost......
Juist deze laatste dagen was het hier eindelijk weer eens interessant. Dus CJ (en andere) ga zo door
Het is hier de laatste tijd wel heel anders geweest idd.
Zo je hebt al wat zieltjes verzameld zie ik
. Lekker allemaal op de boot springen jongens, snel!
Luister, ik vertrouw je info; juist daarom was de slide niet zo nodig mijns inziens. Alles wat erop staat had je al gezegd, niet? Dat dit het bewijs daarvan is, is voor mij niet eens zo nodig - dat zou een compliment op zich moeten zijn vanuit het verleden gezien dat die dingen uitkwamen. Het is dan misschien 'bewijs', maar een capabel iemand soept zo een slide in elkaar, ik geloof je dan nog net zo goed op woorden.
. Nogmaals ik vond de slides gewoon geen 'nieuws', klaar. Just a point of view, jammer dat de CJ fanboys erover vallen, but I don't give a shit
.
Verder vind ik dat je gewoon door moet gaan, je efforts in de topics vallen mij meer op dan de slides die je post. Ik weet dat het moeite kost een topic levend te blijven schoppen. Carry on soldiers!
Luister, ik vertrouw je info; juist daarom was de slide niet zo nodig mijns inziens. Alles wat erop staat had je al gezegd, niet? Dat dit het bewijs daarvan is, is voor mij niet eens zo nodig - dat zou een compliment op zich moeten zijn vanuit het verleden gezien dat die dingen uitkwamen. Het is dan misschien 'bewijs', maar een capabel iemand soept zo een slide in elkaar, ik geloof je dan nog net zo goed op woorden.
Tut tut, ik spreek niet voor iedereen. Ik ben oud genoeg om prima voor mezelf te spreken en wat jij doet met je slides lekken moet je zelf weten. Een single comment van mij af zal toch wel op je huid afketsen; anders zit je wel erg strak in je velVerder vind ik het enorm jammer dat je dit ziet als zelf promotie. Je zou beter moeten weten. Ik zal ophouden met informatie te lekken in dit topic. De primeurs gaan wel elders heen.
Verder vind ik dat je gewoon door moet gaan, je efforts in de topics vallen mij meer op dan de slides die je post. Ik weet dat het moeite kost een topic levend te blijven schoppen. Carry on soldiers!
De meeste mensen deugen!
Anoniem: 215257
Ik vind mijzelf geen CJ fanboy of wat dan ook. Maar jij stelt je gewoon aan, of had jij graag de aandacht gewild? Dan had jij die slides moeten posten.
Ik vind het goed dat CJ ons een beetje op de hoogte houdt.. Maar dat mag blijkbaar niet.
Ik vind het goed dat CJ ons een beetje op de hoogte houdt.. Maar dat mag blijkbaar niet.
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 215257 op 31-05-2008 01:35 ]
^^ met hem
.
Goed, ik kan een heel verhaal gaan beginnen over brakke yields van nVidia natuurlijk (nieuws: 'Nvidia gaat problemen GT200 te lijf met die-shrink' ), maar daar schieten we niks mee op tenzij we daar uitgebreid over gaan discussiëren.
Wat ik concludeer is dat CJ - naast dat hij ATi-geek is - ook dit op topic probeert op te krikken. We krijgen specsheets voorgeschoteld die we nergens anders zien. Laten we eerder blij zijn dat CJ bereid is om dit te posten. Of gaan we nou richting stank voor dank?
CJ, keep up the good the work

Goed, ik kan een heel verhaal gaan beginnen over brakke yields van nVidia natuurlijk (nieuws: 'Nvidia gaat problemen GT200 te lijf met die-shrink' ), maar daar schieten we niks mee op tenzij we daar uitgebreid over gaan discussiëren.
Wat ik concludeer is dat CJ - naast dat hij ATi-geek is - ook dit op topic probeert op te krikken. We krijgen specsheets voorgeschoteld die we nergens anders zien. Laten we eerder blij zijn dat CJ bereid is om dit te posten. Of gaan we nou richting stank voor dank?
CJ, keep up the good the work
Kijk ze allemaal
... de aandacht? Voortaan zal ik die comments wel in een message richting CJ zelf doen; want jullie slaan de plank echt helemaal mis. Ik ben juist blij dat CJ veel moeite in de topics steekt en zeg ook nergens dat dat niet zo is. Laat staan dat ik 'stank voor dank' geef. En waar zeg ik dat CJ ons in vredesnaam niet op de hoogte mag houden
?
Prachtig dit, CJ heeft het ondertussen echt wel begrepen dat het geen aanval was, dus ik laat het hierbij. Ontopic.
Prachtig dit, CJ heeft het ondertussen echt wel begrepen dat het geen aanval was, dus ik laat het hierbij. Ontopic.
De meeste mensen deugen!
Niet perse The Inq, maar Charlie Demerjian van The Inq.... en hij schrijft inderdaad bijna alle ATi/NV artikelen van the Inq. Zoek maar terug in zijn artikelhistorie.RappieRappie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 07:00:
Vreemd.
Hij is trouwens ook degene die zelfs na de reviews/benchmarks de 2900XT ophemelde en als veel beter ontwerp bestempelde dan de 8800GTX. nV wordt door hem altijd vanuit een zo negatief mogelijke hoek benaderd, en veel van wat hij opschrijft is gewoon simpelweg onzin. Die 225W TDP van de 2900XT was voor hem destijds ook helemaal geen probleem, maar nu er een kaart van nV komt die zo'n 3x zo veel performance neerzet als de 2900XT tegen ongeveer evenveel watts dan is het plots wel een absoluut wereldschokkend drama
Van die vergelijking met de FX5800 ga je al helemaal in 'n lachstuip. ATi/NV artikelen van hem gewoon niet serieus nemen... zelfs met 2 emmers vol heb je nog ruim onvoldoende zout om te compenseren
Da's Charlie Demerjian's "nieuws".... see aboveDaMarcus schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 01:51:
Ongetwijfeld heeft nV wat lagere yields uit de eerste batches, maar ongetwijfeld is het lang niet zo'n drama als Charlie ervan maakt. Daarnaast was al langer bekend dat nV op 55nm zou overstappen voor hun (nieuwe) high-end zodra het procede volwassen genoeg was. Dat is gewoon een logische stap: lagere kosten per chip, hogere clocks, minder stroomverbruik. Maar uiteraard weet Charlie er weer een zeer negatieve spin aan te geven
[ Voor 5% gewijzigd door Cheetah op 31-05-2008 09:01 ]
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Ben het 100% met je eens dat Charlie geen objectieve, noch goed web reporter is. Maar als mensen ook hier bevestigen dat er een GT200b aankomt; dan koop je als kennis hebbende tweaker nu toch zeker geen GTX260/280?Cheetah schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 08:42:
[...]Ongetwijfeld heeft nV wat lagere yields uit de eerste batches, maar ongetwijfeld is het lang niet zo'n drama als Charlie ervan maakt. Daarnaast was al langer bekend dat nV op 55nm zou overstappen voor hun (nieuwe) high-end zodra het procede volwassen genoeg was. Dat is gewoon een logische stap: lagere kosten per chip, hogere clocks, minder stroomverbruik. Maar uiteraard weet Charlie er weer een zeer negatieve spin aan te geven
Je weet dan gewoon dat je iets koopt wat over 2 maanden gewoon niet meer up to date is. Ik kocht mijn GTS320 en even later was er ineens de G92GT

De meeste mensen deugen!
Tja, voor alles wat je koopt in de computerbranche geldt dat er enkele maanden later iets beters is dat met wat 'pech' nog goedkoper is ookCassius schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:25:
Ben het 100% met je eens dat Charlie geen objectieve, noch goed web reporter is. Maar als mensen ook hier bevestigen dat er een GT200b aankomt; dan koop je als kennis hebbende tweaker nu toch zeker geen GTX260/280?
Je weet dan gewoon dat je iets koopt wat over 2 maanden gewoon niet meer up to date is. Ik kocht mijn GTS320 en even later was er ineens de G92GT. Ik heb daar wel van geleerd!
Voor de snelheidsfreaks, die vaak snelle upgrade-cycles hebben, zal dat echter niet al te veel uitmaken... en daar is die high-end ook goeddeels op gericht. Verder is het nog even afwachten wat de time to market van de GT200b is. Ik ga er wel van uit dat ze hem zo snel als kan in mass production gooien, maar het kan/zal toch nog wel een paar maanden duren voor je 'm aantreft in de winkel.
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz
Ik heb een MSI MS-7204 (OEM) moederbord, voorzien van een Intel 945P chipset. Volgens de tabel is dit PCI-e 1.0a. Ik heb, voordat ik achter het PCI-e 2.0 verhaal kwam, een 9600GT besteld. Nu is het echter zo, dat de meer recentere posts steeds vaker melden dat er alleen maar problemen zijn met VIA-chipsets.
Graag zou ik antwoord willen hebben op de vraag: Is het zeker dat een 9600GT niet werkt op PCI-e 1.0a, of geldt dit alleen voor VIA-chipsets, en heb ik er geen last van?
Graag zou ik antwoord willen hebben op de vraag: Is het zeker dat een 9600GT niet werkt op PCI-e 1.0a, of geldt dit alleen voor VIA-chipsets, en heb ik er geen last van?
Daar komt nog eens bij dat het niet per definitie zo is dat die sneller is qua clocks.Cheetah schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:41:
[...]
Tja, voor alles wat je koopt in de computerbranche geldt dat er enkele maanden later iets beters is dat met wat 'pech' nog goedkoper is ook
Voor de snelheidsfreaks, die vaak snelle upgrade-cycles hebben, zal dat echter niet al te veel uitmaken... en daar is die high-end ook goeddeels op gericht. Verder is het nog even afwachten wat de time to market van de GT200b is. Ik ga er wel van uit dat ze hem zo snel als kan in mass production gooien, maar het kan/zal toch nog wel een paar maanden duren voor je 'm aantreft in de winkel.
Haha, ja dat is me al meerdere malen op wat fronten pijnlijk duidelijk geworden uiteraard, leed van het vakCheetah schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:41:
[...]
Tja, voor alles wat je koopt in de computerbranche geldt dat er enkele maanden later iets beters is dat met wat 'pech' nog goedkoper is ook
- Van 7800 serie ineens naar 7900 serie waarin zelfs 7900GT de 7800GTX op de donder gaf
- Van 8800 G80 serie ineens naar 8800 G92 serie, waarin 8800GT ook oude GTS op de donder gaf

De meeste mensen deugen!
Cassius schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 14:06:
Haha, ja dat is me al meerdere malen op wat fronten pijnlijk duidelijk geworden uiteraard, leed van het vak.
In beide gevallen zat er toch best wel wat tijd tussen hoor. De tussen 7800 en 7900 zat bijna een jaar. Voor G80 -> G92 geldt hetzelfde. Is natuurlijk wel zuur als je net aan het einde van de productcycle het oudere product aanschaft, maar als je je info bijhoudt had je dat kunnen weten
- Van 7800 serie ineens naar 7900 serie waarin zelfs 7900GT de 7800GTX op de donder gaf
- Van 8800 G80 serie ineens naar 8800 G92 serie, waarin 8800GT ook oude GTS op de donder gaf
Dit maal lijkt het idd wel wat rapper te gaan met nu al GT200b tape-out.En dat lijkt zich nu te herhalen met de GT200 en de GT200b
Ik denk echter wel dat nV ook voor GT200b voorlopig de GTX280/260 clocks aanhoudt (wat RappieRappie ook al min of meer aangaf). Is beter voor de yields en ze kunnen dan bezuinigen op o.m. koeling. Het zal nV nu meer om kosten te doen zijn. De performancekroon hebben ze toch sowieso.
Vermoedelijk komt er pas een hoger geklokte GT200b (GTX290?) wanneer ATi over enkele maanden met de R700 (2xRV770) komt.
Zal afhangen van de performance van GT200, en naar ik begrepen heb zal die zeer goed zijn.als het waar is wat de geruchten zeggen (minder hitte, kleiner procedé, hogere clocks en goedkoper (hangt allemaal samen)) dan vind ik dat mensen geen gelukkige koop doen met een GT200.
Er even van uit gaande dat nV voorlopig gewoon de GTX280 clocks aanhoudt met GT200b maakt het voor de niet-overklokkers verder ook niet zoveel uit. Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hun oude 8800GTX wel willen inruilen na 20 maanden van getrouwe dienst, voor eindelijk eens iets dat echt een volwaardige upgrade is. Naar verluid zullen er in de beginfase juist shortages zijn
Ik bijvoorbeeld heb G92 overgeslagen en ga er dus een 4870 of GTX260 ingooien, om het even welke me de beste performance voor mijn geld geeft. Momenteel dus ook ff geen ultra-high-end voor mij... is me toch wat te kostbaar voor af en toe 'n spelletje
[ Voor 7% gewijzigd door Cheetah op 31-05-2008 16:45 ]
Full Specz
G80 mag tegen over de voorganger sneller zijn, het was een beta ontwerp met teveel rommel aanboord dat niet aan de performance meehielp, wel de kosten opdreef. Met G92 had men het juiste recept gevonden, 640 MB was teveel, 320 MB te weinig, 512MB is goed. Men ontdekte ook dat gamers geen super hoge framerate willen, wie wilt nu CS 1.6 @ 500 fps zien? Gamers wilde beperkte resolutie (native van een gemiddeld TFT-scherm) en framerate, zolang ze maar eye-candy zien. Er moeten dus niet veel pixels richting het geheugen uitgespuugd worden, zolang er voldoende snel pixels ingekleurd wordt, dan is er niks aan de hand. De geheugenbus werd van 384 bit naar 256 bit versmald. De G92 leverde dezelfde performance voor de helft van de prijs.
GT200 is nu beta, waarmee men niet veel ervaring heeft. Daarna komen de meer volwassen versies.
GT200 is nu beta, waarmee men niet veel ervaring heeft. Daarna komen de meer volwassen versies.
Zoals?rapture schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 16:41:
G80 mag tegen over de voorganger sneller zijn, het was een beta ontwerp met teveel rommel aanboord dat niet aan de performance meehielp, wel de kosten opdreef.
640/320MB was inherent aan de 320bit geheugenbus van de 8800GTS.Met G92 had men het juiste recept gevonden, 640 MB was teveel, 320 MB te weinig, 512MB is goed.
Geheugenhoeveelheid in MB moet in principe 0.5x, 1x, 2x, 4x (etc) de busbandbreedte zijn. 640MB was trouwens niet 'te veel'. Er zijn meerdere games die wel textures groter dan 512mb in het videogeheugen kwijt willen.
Men ontdekte ook dat gamers geen super hoge framerate willen, wie wilt nu CS 1.6 @ 500 fps zien? Gamers wilde beperkte resolutie (native van een gemiddeld TFT-scherm) en framerate, zolang ze maar eye-candy zien. Er moeten dus niet veel pixels richting het geheugen uitgespuugd worden, zolang er voldoende snel pixels ingekleurd wordt, dan is er niks aan de hand.
Dit kwam meer door de hogere coreclocks (vanwege die-shrink) en wat efficienter memory-management in G92. Met geheugenintensieve - ofwel eyecandy - settings (HDR+AA+hoge reso) is de G80 trouwens nog steeds sneller dan G92 (vandaar ook dat ik niet heb 'ge-upgrade').De geheugenbus werd van 384 bit naar 256 bit versmald. De G92 leverde dezelfde performance voor de helft van de prijs.
GT200 is een directe doorontwikkeling op het G80 basisdesign. Ik zou het dus niet echt 'beta' willen noemen. nV heeft inmiddels al 20 maanden productie-ervaring met dit type ontwerp.GT200 is nu beta, waarmee men niet veel ervaring heeft. Daarna komen de meer volwassen versies.
Full Specz
Collega van mij heeft bij paradigit een pc gekocht met 9800GTX en ik vond em echt absurd groot.
hier wat foto's inclusief meetlat van de eVGA 9800GTX:

hier wat foto's inclusief meetlat van de eVGA 9800GTX:
[ Voor 16% gewijzigd door Deathchant op 31-05-2008 17:47 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Zeg eens... een 8800GT(S)(256/512) is undervoltbaar per software. Normaal loopt het ding op 1.1v dacht ik. Dit kan verhoogd worden naar 1.15v of verlaagd naar 1.0v.
De 9800GX2 bestaat uit twee 9800GTX'en. Deze bestaan op hun beurt weer uit twee gerelabelde 8800GTS-cores. Zou het voltage van de 9800GX2 dan ook in beperkte mate softwarematig aanpasbaar zijn? Ik ben even iets aan het uitzoeken voor iemand met het oog op energiebesparing voor dezelfde clocks. Wie weet hier iets van?
De 9800GX2 bestaat uit twee 9800GTX'en. Deze bestaan op hun beurt weer uit twee gerelabelde 8800GTS-cores. Zou het voltage van de 9800GX2 dan ook in beperkte mate softwarematig aanpasbaar zijn? Ik ben even iets aan het uitzoeken voor iemand met het oog op energiebesparing voor dezelfde clocks. Wie weet hier iets van?
Zal eerst naar de technische details doorverwijzen: Wat betekenen de specs? Wat bepaalt de framerate? Wat is een eyecandy-kanon? Kop-romp-staart-model?
rapture in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."
[ Voor 10% gewijzigd door rapture op 31-05-2008 19:15 ]
Ik kan prima overweg met specs, alleen niet met wat je er in 'Jip en Janneke'-taal van maaktrapture schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:15:
Zal eerst naar de technische details doorverwijzen: Wat betekenen de specs? Wat bepaalt de framerate? Wat is een eyecandy-kanon? Kop-romp-staart-model?
rapture in "[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Top..."
Ben vrij technisch, dus houdt het maar op de technische termen wanneer je met me in gesprek gaat... klinkt mij anders wat te 'Cruyffiaans'
[ Voor 3% gewijzigd door Cheetah op 31-05-2008 19:41 ]
Full Specz
VR-Zone heeft een primeurtje van de GT200.
Performance benchmarks... wel van NV zelf. 

http://www.vr-zone.com/ar...ing_Performance/5817.html

Ik geloof er geen zak van TBH. Altijd die gelekte benchmarks weken voor een release, waaruit blijkt dat een kaart meer dan 2x zo goede prestaties levert dan een oudere kaart van de concurrent... Zeker 't feit dat er scores met 1.0 als basis gegeven zijn vind ik nogal vreemd. Als je kaart zo goed is wil je pimpen met FPS'jes en 3DMarks, geen vage balken met 1.0 en 2.4.
Ik moest ook erg lachen toen ik deze slide zag.
Wat er niet bij vermeldt is is dat deze benchmarks op 25x126 genomen zijn. Er stond een fout in, namelijk dat Cat 2.3 gebruikt was voor de HD3870X2. Dit moet natuurlijk Cat 8.3 zijn wat VR netjes verbeterd heeft. En ook is het jammer dat er geen Cat 8.5 is gebruikt omdat die de nodige performanceboosts brengt in DX10 applicaties en ook de nodige profielen fixt voor CF/X2.
Wat er niet bij vermeldt is is dat deze benchmarks op 25x126 genomen zijn. Er stond een fout in, namelijk dat Cat 2.3 gebruikt was voor de HD3870X2. Dit moet natuurlijk Cat 8.3 zijn wat VR netjes verbeterd heeft. En ook is het jammer dat er geen Cat 8.5 is gebruikt omdat die de nodige performanceboosts brengt in DX10 applicaties en ook de nodige profielen fixt voor CF/X2.
[ Voor 0% gewijzigd door CJ op 31-05-2008 20:50 . Reden: typo ]
Beetje suffe slide. Neem daar dan een 8800GTX in mee, die stabiel performt. Vergelijkingen met dual chip solutions zijn altijd ongemakkelijk, gezien het maar net afhankelijk is van driverprofiles en scaling.CJ schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:46:
VR-Zone heeft een primeurtje van de GT200.Performance benchmarks... wel van NV zelf.
[afbeelding]
Als in een deel van die games CF niet goed schaalde met die drivers heb je een vertekend beeld dat je eigenlijk helemaal niet veel zegt over current day performance. Nog afgezien van dat met/zonder AA/AF en reso ook wel een interessant gegeven is.
25x16 is wat dat betreft wel een goede testreso. Je test dan i.i.g. meer graka dan CPU-limits.
Full Specz
Heb een hekel aan marketing slides waar men uitgaat van 1.0 maar de bodem wel op 0.8 zet - waarom moet dat nou altijd zo kinderachtig vertekenend, flauw hoor
... voor zo'n groot bedrijf verwacht je toch wat professionaliteit niet?

De meeste mensen deugen!
Das toch het zelfde met als je 15% sneller zouden zijn met een bepaalde kaart in een bepaalde game waar je zeg 30 FPS zou halen met merk X. Dergelijke dingen lijken geweldig en je hebt maar 4,5 FPS max meer dan tijdens de optimale situatie. Maar goed das marketing
[ Voor 6% gewijzigd door Apoca op 31-05-2008 20:31 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Whoops. Typo van mijn kant. 25x16.
Idem hier. Vooral de WiC-performance is de laatste releases sterk omhoog gegaan. Oftewel: brakke oude drivers. Zo kan ik ook mijn product met weet ik het hoeveel procent laten winnen.TheZeroorez schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 19:52:
Ik geloof er geen zak van TBH. Altijd die gelekte benchmarks weken voor een release, waaruit blijkt dat een kaart meer dan 2x zo goede prestaties levert dan een oudere kaart van de concurrent... Zeker 't feit dat er scores met 1.0 als basis gegeven zijn vind ik nogal vreemd. Als je kaart zo goed is wil je pimpen met FPS'jes en 3DMarks, geen vage balken met 1.0 en 2.4.
Anoniem: 144949
Maar euhm, dan zie ik nog het goddelijke licht niet: 25x16, gaat toch over en resolutie, ik zou resoluties eerder in de grootteorde van 1000 verachten.
25x16.... x100... de nullen zijn weg gelaten... het is afgekortAnoniem: 144949 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:52:
[...]
Maar euhm, dan zie ik nog het goddelijke licht niet: 25x16, gaat toch over en resolutie, ik zou resoluties eerder in de grootteorde van 1000 verachten.
Krijgen we miss nog een uitgebreid topic over de GT200? 
Zoals met de 8800 serie, en de 8800GT etc.
* rickyy kan geen topic-starts maken.
Zoals met de 8800 serie, en de 8800GT etc.
* rickyy kan geen topic-starts maken.
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
sorry voor de dubbelpost....
[ Voor 170% gewijzigd door Demon_Eyez op 01-06-2008 11:40 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Heb het even aangepast en correct geschaald met Photoshop, krijg je een wat realistischer beeld ( wat de grafiek an sich betreft dan.)Cassius schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 20:13:
Heb een hekel aan marketing slides waar men uitgaat van 1.0 maar de bodem wel op 0.8 zet - waarom moet dat nou altijd zo kinderachtig vertekenend, flauw hoor... voor zo'n groot bedrijf verwacht je toch wat professionaliteit niet?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Dat ziet er inderdaad een stuk minder positief uitDemon_Eyez schreef op zondag 01 juni 2008 @ 11:39:
[...]
Heb het even aangepast en correct geschaald met Photoshop, krijg je een wat realistischer beeld ( wat de grafiek an sich betreft dan.)
[afbeelding]
Eerlijk gezegd vallen mij de prestaties nogal tegen, mocht deze slide kloppen.
[ Voor 9% gewijzigd door justifire op 01-06-2008 12:25 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Anoniem: 614
http://www.dvhardware.net/article27538.html
Met mooi plaatje van 4 9800GX2's
1. The medical researchers ran some benchmarks and found that in some cases their 4000EUR desktop superPC outperforms CalcUA, a 256-node supercomputer with dual AMD Opteron 250 2.4GHz chips that cost the University of Antwerp 3.5 million euro in March 2005:
2. This new system is used by the ASTRA research group, part of the Vision Lab of the University of Antwerp, to develop new computational methods for tomography. The guys explain the eight NVIDIA GPUs deliver the same performance for their work as more than 300 Intel Core 2 Duo 2.4GHz processors.
AMD Phenom 9850 processor + Scythe Infinity CPU cooler
4x MSI 9800GX2 graphics card
4x 2GB Corsair Twinx DDR2 PC6400 memory
MSI K9A2 Platinum motherboard
Samsung Spinpoint F1 750GB HDD
ThermalTake Toughpower 1500W Modular PSU
Lian-Li PC-P80 Armorsuit case
Windows XP 64-bit
In dit geval heeft de baas van nVidia zeker gelijk dat GPU's belangrijker zijn dan CPU's
Met mooi plaatje van 4 9800GX2's
1. The medical researchers ran some benchmarks and found that in some cases their 4000EUR desktop superPC outperforms CalcUA, a 256-node supercomputer with dual AMD Opteron 250 2.4GHz chips that cost the University of Antwerp 3.5 million euro in March 2005:
2. This new system is used by the ASTRA research group, part of the Vision Lab of the University of Antwerp, to develop new computational methods for tomography. The guys explain the eight NVIDIA GPUs deliver the same performance for their work as more than 300 Intel Core 2 Duo 2.4GHz processors.
AMD Phenom 9850 processor + Scythe Infinity CPU cooler
4x MSI 9800GX2 graphics card
4x 2GB Corsair Twinx DDR2 PC6400 memory
MSI K9A2 Platinum motherboard
Samsung Spinpoint F1 750GB HDD
ThermalTake Toughpower 1500W Modular PSU
Lian-Li PC-P80 Armorsuit case
Windows XP 64-bit
In dit geval heeft de baas van nVidia zeker gelijk dat GPU's belangrijker zijn dan CPU's
Staat zelfs al drie dagen op deze site: nieuws: Belgische Fastra-pc met acht gpu's maakt duur cluster overbodig
Hieruit kun je indirect ook uitleiden wat de PhysX power zal zijn met 'n enkele G92 core dedicated voor PhysX. Dat zo dan paar keer krachtiger zijn dan 'n full utilized Quadcore voor PhysX.
Dat Dev's zoveel maal aan Physxpower features moeten gebruiken om daar enigzins gebruik van te kunnen maken.
zoals 'n veel interactieve wereld op fijner detail. En of Destructable in een stuk fijner detail en ook nog eens gegenereerd ipv premade.
Misschien dat dat te veel is voor 'n G92 maar dan kan je nog gaan voor 'n extra GT280
Dat Dev's zoveel maal aan Physxpower features moeten gebruiken om daar enigzins gebruik van te kunnen maken.
zoals 'n veel interactieve wereld op fijner detail. En of Destructable in een stuk fijner detail en ook nog eens gegenereerd ipv premade.
Misschien dat dat te veel is voor 'n G92 maar dan kan je nog gaan voor 'n extra GT280
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
als je de zoek knop gebruikt kan je dat best wel vinden...Anoniem: 51473 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:29:
Is er al bekend of de GT2xx TRi-SLi ondersteunt?
het is hier denk ik al 3x voorbijgekomen en ja hij ondersteunt tri-sli aangezien hij 2sli connectoren heeft.
De eerste GF9800GT "test" staat online. Zoals verwacht is het gewoon een gerebrande 8800GT (zelfde aantal streamprocessors, zelfde kloksnelheden), maar dit keer met ondersteuning voor Hybrid SLI/Power. 
http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=3495
http://en.hardspell.com/doc/showcont.asp?news_id=3495
Hardspell praat over een G92 core, waar de uiteindelijke 9800GT naar verluid een G92b (die-shrinked G92) zal gebruiken. Release van de final retail 9800GT is naar verwachting pas over dik een maand, dus het zou me niet verbazen als die clocks van Hardspell ook niet final zijn 
Ik zou redelijk verrast zijn als nV na een die-shrink de clockspeeds niet verhoogd, zeker met het oog op de 4800 serie van ATi binnenkort in dat prijssegment.
Ik zou redelijk verrast zijn als nV na een die-shrink de clockspeeds niet verhoogd, zeker met het oog op de 4800 serie van ATi binnenkort in dat prijssegment.
Full Specz
Zucht. Hoe vaak moet ik het nog zeggen... Er zijn 2 versies van de 9800GT. Zie de drivers.
Versie 1: 65nm G92 core
Versie 2: 55nm G92b core
NV zou zichzelf flink in de vingers snijden na hun betoog dat de naamgeving duidelijker zou moeten zijn. Breng eerst een GF9800GT uit met G92 core om later een GF9800GT uit te brengen met G92b core op hogere kloksnelheden? Verwarring ten top en dat willen ze niet.
Edit: Als ze al een hogere kloksnelheid krijgen dan wordt het zeer waarschijnlijk geen 9800GT, maar een 9900GT of GT 260, terwijl een 9800GTX een speedbump krijgt in de vorm van een 9900GTX of om in de nieuwe naamgeving te blijven GT 280.
Versie 1: 65nm G92 core
Versie 2: 55nm G92b core
NV zou zichzelf flink in de vingers snijden na hun betoog dat de naamgeving duidelijker zou moeten zijn. Breng eerst een GF9800GT uit met G92 core om later een GF9800GT uit te brengen met G92b core op hogere kloksnelheden? Verwarring ten top en dat willen ze niet.
Edit: Als ze al een hogere kloksnelheid krijgen dan wordt het zeer waarschijnlijk geen 9800GT, maar een 9900GT of GT 260, terwijl een 9800GTX een speedbump krijgt in de vorm van een 9900GTX of om in de nieuwe naamgeving te blijven GT 280.
[ Voor 22% gewijzigd door CJ op 02-06-2008 13:07 ]
Weet iemand eigenlijk wanneer de 'non disclosure agreements' voor deze nieuwe aanstormende kaarten van beide partijen worden opgeheven?
Kortom wanneer kunnen we dus een daadwerkelijke review verwachtten?
Kortom wanneer kunnen we dus een daadwerkelijke review verwachtten?
3 Juni verloopt de NDA 1 (voor partner) en NDA 2 (voor reviewsites) verloopt op 17 Juni om 6 AM PST .
[ Voor 35% gewijzigd door CJ op 02-06-2008 15:15 ]
Vanmiddag meeting met Roy Tailor van nVidia gehad (in Taipei). Ik roep het al wat langer en na de meeting en demo's van deze middag ben ik wederom overtuigd. nVidia heeft met Cuda en Physix een enorm sterk product. Uiteraard heb ik alle marketing en sales praat eruit gefilterd maar alles klinkt erg goed. CUDA is een programmeer taal om parallel dingen sneller te laten verlopen. Voor consumenten is dit niet zo interessant (afgzien van wat conversietools en piclens, etc) maar voor bedrijven wel, hier ook het voorbeeld van die belgische gasten met hun Fastra PC. Maar wat helemaal interessant is is PhysiX. De driver die dit enable zal binnen een paar weken gereleased worden (guess GT200 launch) en geeft de kaart in Vantage een extra push (daar wordt Physics ook in de score meegenomen). Daarnaast zal NV tegen kerstmis zo'n 25 titels op de markt hebben met support hiervoor. Ik heb demos gezien (mag geen namen noemen) die er ERG goed uitzien. Naast Agiea hebben ze ook een deal gesloten met euphoria engine (not sure of ik het goed schrijf) en dit komt in Q3 uit. De volgende stap is AI op de VGA kaart, ook al een simpele demo van gezien. Kortom nVidia gaat met CUDA hun vga kaarten erg interessant maken, iets dat Intel niet kan (voorlopig gaan VGA) en AMD ook niet (geen middleware voor physics, maar vooral !!! geen releatie met game developers). Nu moet ik mijn oogjes gaan sluiten
Klinkt erg goed voor (ons en) nV!
Mooi marketing- iets ook voor nV. Helemaal omdat zij wel de devs achter zich hebben die dit gaan implementeren. En niet zoals dat DX10.1 wat niet van de grond komt.
[ Voor 78% gewijzigd door Format-C op 02-06-2008 20:39 ]
Je hebt wat tegen DX10.1 he?
Je snapt hopelijk wel dat toekomstige NV GPUs ook DX10.1 zullen ondersteunen, simpelweg omdat DX11 backwardscompatible is. Alles wat in DX10.1 zit moet NV vroeger of later ook implementeren, en dan is het handig als ze de devs pushen om hier alvast voor te optimaliseren omdat ze hier in de toekomst (2009) ook al baat bij hebben op hun nieuwe generatie GPUs.
Je snapt hopelijk wel dat toekomstige NV GPUs ook DX10.1 zullen ondersteunen, simpelweg omdat DX11 backwardscompatible is. Alles wat in DX10.1 zit moet NV vroeger of later ook implementeren, en dan is het handig als ze de devs pushen om hier alvast voor te optimaliseren omdat ze hier in de toekomst (2009) ook al baat bij hebben op hun nieuwe generatie GPUs.
Woow die hebben toch de animation tech voor GTA 4 geleverd, geen slechte deal lijkt me zo.The Source schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:46:
Naast Agiea hebben ze ook een deal gesloten met euphoria engine (not sure of ik het goed schrijf) en dit komt in Q3 uit.
http://www.naturalmotion.com/euphoria.htm
[ Voor 6% gewijzigd door Apoca op 02-06-2008 19:34 ]
Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i
Zou je dan ook Physx en AI zonder een SLI bord kunnen doen? Dan zou je namelijk met een snelle kaart zoals bijvoorbeeld 1 GT280 kaart met een langzame 8600GT kunnen combineren. De 8600GT (of andere kaart) neemt dan de AI en physx voor zijn rekening.
Niet echt, Ik vond het leuk om ff te ouwehoerenCJ schreef op maandag 02 juni 2008 @ 19:25:
Je hebt wat tegen DX10.1 he?
(Misschien koop ik ook wel een DX10.1 kaart dit jaar (zeer binnenkort), of 2, echter zal dit niet met DX10.1 te maken hebben, maar met prijs-performance ratio.)
[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 02-06-2008 20:45 ]
Volgens het volgende bericht lijkt het stroomverbruik van de GTX 280 toch nog wel mee te vallen:
25W idle, 147W load
http://www.computerbase.d...rce_gtx_280_idle_25_watt/
25W idle, 147W load
http://www.computerbase.d...rce_gtx_280_idle_25_watt/
25W Idle!!!!

Edit: Heb ik die slide eerder gemist ofzo?
25W... Dan kun je de PC gerust de hele dag aanlaten...
Edit: Heb ik die slide eerder gemist ofzo?
25W... Dan kun je de PC gerust de hele dag aanlaten...
[ Voor 80% gewijzigd door Format-C op 02-06-2008 23:30 ]
Is nooit gepost hier op Tweakers.net
Komt wel van CJ zelf af op het Beyond3D forum.
http://forum.beyond3d.com...php?p=1169627#post1169627
Komt wel van CJ zelf af op het Beyond3D forum.
http://forum.beyond3d.com...php?p=1169627#post1169627
[ Voor 65% gewijzigd door Apoca op 02-06-2008 23:28 ]
Zo dat is zeker wel lekker vooral ook omdat eerst de ronde ging dat het stroom zou slurpen als een malle. Leuk om te zien dat ze die screens van jou hebben CJ, top
.
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Wel vreemd dat ze het eerst over 240W hadden 
Nu zou je dus aan een 500W PSU meer dan genoeg hebben.
Nu zou je dus aan een 500W PSU meer dan genoeg hebben.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Dit topic is gesloten.