Gathering of Tweakers

Quicksearch
nuttig.

quote:
Jim423 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 20:41:
[...]

Die 2 draadjes zullen veel uitmaken 8)7
Als voeding genoeg vermogen en stroomsterkte kan leveren (zoals de ZM600HP) dan is verloop toch geen probleem ? (mits juist bedraad).
Dat hoop ik wel ja. Alleen NVIDIA zegt anders zoals HugoBoss hier zegt :)

Specs 1000 posts \o/

Zalman Cooled

Wat ik me nou al een tijdje afvraag nav dit artikel: nieuws: Nvidia: omzetting Ageia's Physx-engine naar Cuda bijna voltooid

Binnenkort is het dus mogelijk physx dmv cuda op je Geforce 8- en 9-serie te laten draaien,
zou het dan ook mogelijk zijn om een 8600GT op je moederbord te prikken puur voor physx?
En zou je hiervoor dan een SLI moederbord moeten hebben of zou het op ieder moederbord met een 2e pcix slot kunnen draaien?
En zal het lonen om je enkele 8800GT deels in te zetten voor physx misschien ten koste van grafische power?

Vragen, vragen, en misschien nog lang niet bekend, maar ik ben er wel zeer benieuwd naar!
Mooie ontwikkeling imo! :)
Die 9800X2, zijn jullie daar nou tevreden over? Heb nu zelf een 8800 GTX ( :') ) erin zitten, maar denk erover te gaan upgraden.

Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred

Zet er een 8800GTX naast, dan heb je meer performance.
Of wacht een paar maanden op de GT200. En koop er dan twee. ;D

| When in question, when in doubt, |
| Run in circles, scream and shout. |

De 9800GTX is de moeite niet waard als je al een 8800GT hebt. Ik heb mijn 9800gtx tegen een kleine meerprijs kunnen krijgen maar sneller is hij bijna niet.

Icm:
Q6600@3.33ghz
evga 680i chipset
4gb geheugen
raptor x 150gb
Vista x64
174.74 nvidia driver

8800GT @710/2100 --> 13.5K
9800GTX @ 725/2225 --> 13.6K

Hopelijk komen er nog driver optimizations want dit is echt heel marginaal.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© Niet elke mening mag dezelfde waarde dragen- MaDLiVe "Turn off your mind, relax, and float downstream'- OLP .||. Healthy in Paranoid Times .||. Our Lady Peace .||.

Je zou deze nieuwere driver kunnen proberen:
http://downloads.guru3d.c...4-bit)-download-1903.html

Trouwens wel een lage score, had met een (best wel) overclockte 2900pro iets van 13K, en dat kaartje net kunnen verkopen voor 90 euro, terwijl de "high-end" kaarten echt niet veel meer scoren 8)7

(ja ook vista x64, 4gb ram en q6600 (3.6ghz) )

tjtristan wijzigde dit bericht 25-04-2008 01:31 (51%)

quote:
MaDLiVe schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:07:
De 9800GTX is de moeite niet waard als je al een 8800GT hebt. Ik heb mijn 9800gtx tegen een kleine meerprijs kunnen krijgen maar sneller is hij bijna niet.

[...]

Ik zou toch wel wat meer verschil verwachten. Ook omdat de 9800GTX 128 streamprocessors heeft ipv 112. Misschien moet je eens je drivers weghalen met drivercleaner en weer opnieuw installeren. Verder zou de 9800GTX ook wel een stukje verder moeten overclocken dan 725Mhz...
Ik ben op zoek naar een nieuwe PC + monitor. Nu wil ik deze zelf samenstellen. Nu wil ik graag een breedbeeld monitor kopen (voor films en werken in windows). Echter heb ik nog een paar antieke spellen welke de verhouding 4x3 hebben (en geen breedbeeld ondersteunen). Nu ben ik benieuwd of de 8800GT en/of de 9600GT het ondersteunen om de spellen 4x3 weer te geven op de monitor (dus met zwarte balken links en rechts).

Kan iemand daar duidelijkheid over geven?

Yokohama, Japan

Je hebt 2 mogelijkheden. De mogelijkheid tot het 'uitrekken' van het beeld door de videokaart te laten doen of door je monitor. Als je beide opties niet gebruikt zal het spel met zwarte balken worden weergegeven.
Ik wil dus juist dat het niet uitgerekt wordt (=lelijk). Dus dat kan ik instellen bij de instellingen van de videokaart?

Reg. datum: 22 augustus 2006

quote:
thatsme007 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:50:
Ik wil dus juist dat het niet uitgerekt wordt (=lelijk). Dus dat kan ik instellen bij de instellingen van de videokaart?
Ja dat kan meestal wel. Er is een optie die heet 'Scale with aspect ratio's' of iets dergelijks, daarmee wprdt het beeld dus gewoon 4:3 weergegeven met twee zwarte balken aan de zijkanten.

Daarbij moet ik wel zeggen dat deze functie bij sommige driver versies en video kaarten niet werkt.
Mijn 8800GTX weigert nog steeds op een juiste manier 4:3 weer te geven in WinXP, in Vista werkt het wel prima. Geen iedee hoe dat met andere kaarten zit.

In the beginning he created a mountain, trees and a midget. RAmen! Specs1 http://specs.tweak.to/16238 Specs 2 http://specs.tweak.to/16239

Reg. datum: 06 september 2007

quote:
Zenix schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 22:13:
[...]

Dat hoop ik wel ja. Alleen NVIDIA zegt anders zoals HugoBoss hier zegt :)
Mits genoeg vermogen en juist bedraad kan ik niet zo snel inzien wat er mis kan gaan :P
PCI-E 8p heeft alleen 2 extra ground draden om de load meer te verdelen.
Ik snap sowieso niet waarom ze er niet gewoon 2x PCI-E 6p op hebben gezet :'(

nuttig.

quote:
Jim423 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:05:
[...]

Mits genoeg vermogen en juist bedraad kan ik niet zo snel inzien wat er mis kan gaan :P
PCI-E 8p heeft alleen 2 extra ground draden om de load meer te verdelen.
Ik snap sowieso niet waarom ze er niet gewoon 2x PCI-E 6p op hebben gezet :'(
Ik ook niet, Coolermaster verloopje was niet goed. Andere winkels konden geen 1 van de 2 verloopjes leveren. Dus heb het maar opgegeven en een nieuwe voeding besteld.

http://www.coolermaster.c...mp;tbcate=251&id=2603
Deze moet het wel lukken :)

Specs 1000 posts \o/

Ik neem wel de Sparkle en dan hopen dat die wel goed gaat :)
Wat was er niet goed aan CM verloopje ?

nuttig.

quote:
Jim423 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 16:19:
Ik neem wel de Sparkle en dan hopen dat die wel goed gaat :)
Wat was er niet goed aan CM verloopje ?
Ze hadden de verkeerde gestuurd. Maarja

Specs 1000 posts \o/

Afternaft

quote:
MaDLiVe schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:07:

Icm:
Q6600@3.33ghz
evga 680i chipset
4gb geheugen
raptor x 150gb
Vista x64
174.74 nvidia driver

Ik vind je conclusie over een gedateerde benchmark die gigantisch CPU-limited is erg marginaal. Je zou beter eens ingame kunnen kijken, zeker tov een 8800GT wil het verschil wel eens oplopen. 9800GTX = 8800GTS512 Turbo, zo ongeveer.

Strijd tegen ziektes, sluit je nu aan bij Team MAD!

Dual Prometeia Owner *It Rocks

Zou zeggen: gooi de resolutie eens omhoog en pak er een 4ghz of hoger processor bij.
Dan zal er wel een groter gat vallen tussen de 8800GT en de 9800GTX :+

3x GTX280 Tri-Sli, QX9650 @ 4450 mhz, ASUS Striker II Extreme, 4 GB OCZ , 74GB Raptor x 2 raid0, X-Fi, G7,G15,G25, 30" Dell 3007,Thermaltake 1500W, Worlds First Dual Prometeia

Reg. datum: 11 november 2003

Het grootste voordeel dat een GTX of een GTS heeft t.o.v. een GT is het geheugen. Volgens dat ik op fora's heb gelezen is het voor de GT schadelijk als de geheugensnelheid de 2000mhz overschrijdt en daardoor benadeeld wordt. De GTX gaat daar ver overheen en heeft daarmee een duidelijk voordeel.
Uiteraard spelen het aantal Unified shaders ook een rol maar dat lijkt mij marginaal, 112 of 128.
Een goede GT OC versie is een geduchte tegenstander van de GTX, wat zeker ook geldt voor de GTS OC.

@Jejking: Als het getest is met dezelfde setup en drivers dan heeft de CPU-limitatie er niks mee te maken want die geldt dan voor beide graka's hetzelfde en is inderdaad de winst zeer marginaal.

hosee wijzigde dit bericht 26-04-2008 14:40 (16%)

Striker Extreme / Q6600 @3.600mhz, 1.36V / Zalman 9700 / mem Gskill... BHZ pc8000 c4, 4x1gb @ 1000 mhz, 4-4-4-5, 2T / EVGA 8800GT SC in SLI / Thermaltake 850W / Dell 30"

nuttig.

quote:
hosee schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:28:
Het grootste voordeel dat een GTX of een GTS heeft t.o.v. een GT is het geheugen. Volgens dat ik op fora's heb gelezen is het voor de GT schadelijk als de geheugensnelheid de 2000mhz overschrijdt en daardoor benadeeld wordt. De GTX gaat daar ver overheen en heeft daarmee een duidelijk voordeel.
Uiteraard spelen het aantal Unified shaders ook een rol maar dat lijkt mij marginaal, 112 of 128.
Een goede GT OC versie is een geduchte tegenstander van de GTX, wat zeker ook geldt voor de GTS OC.

@Jejking: Als het getest is met dezelfde setup en drivers dan heeft de CPU-limitatie er niks mee te maken want die geldt dan voor beide graka's hetzelfde en is inderdaad de winst zeer marginaal.
Dat is is een beetje fabeltje van die GT geheugenspeed sommige GT's in het begin hadden dat maar tegenwoordig kan je de GT's gewoon boven de 2000mhz klokken. :) En alle G92 cores liggen bij elkaar. Dat is ook best normaal, alleen kloksnelheden en shaders maken het verschil.

Zenix wijzigde dit bericht 26-04-2008 14:46 (5%)

Specs 1000 posts \o/

Phyxion.net | ><((((º>

quote:
Zenix schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 14:45:
[...]

Dat is is een beetje fabeltje van die GT geheugenspeed sommige GT's in het begin hadden dat maar tegenwoordig kan je de GT's gewoon boven de 2000mhz klokken. :) En alle G92 cores liggen bij elkaar. Dat is ook best normaal, alleen kloksnelheden en shaders maken het verschil.
Die ene persoon die dat zei van dat geheugen komt van BFG, die gaf aan dat het niet aan het geheugen lag maar aan de inferface. Lijkt mij ook stug dat dit is opgelost :?

Phyxion.net | 'Liefde maakt vaak droef tot ziek aan toe, maar 'k merk er weinig van, tot nu toe.' - Herman Finkers | 'You look like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

quote:
Depep schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:01:
[...]

Ik zou toch wel wat meer verschil verwachten. Ook omdat de 9800GTX 128 streamprocessors heeft ipv 112. Misschien moet je eens je drivers weghalen met drivercleaner en weer opnieuw installeren. Verder zou de 9800GTX ook wel een stukje verder moeten overclocken dan 725Mhz...
Aantal shaders maakt niet zoveel uit als je zou denken, kijk naar de 9600GT met maar 64 shaders, die toch bijna net zo goed presteert als een 8800GT. Wellicht komt hier in de toekomst met zeer shader intensieve applicaties nog verschil in, maar met de huidige benchmarks dus niet.
Overigens snap ik zoiezo niet waarom mensen zich zo vastpinnen op de 3dmark scores... Alle reviews de laatste tijd laten wel zien dat die 3dmark scores erg weinig met actual gaming performance te maken hebben aangezien ati altijd wint in 3dmark en weggeblazen wordt in games.

Ik denk een belangrijk reden waarom de ati's het minder doen in games is omdat de meeste games alleen worden geoptimaliseerd voor nvidia kaarten.

Ik ben op dit moment een nieuw systeem aan het samenstellen inclusief de geforce 9800 GX2 maar als ik die verhalen allemaal lees van de problemen met aansluiten van de voedingen zie ik door de bomen het bos niet meer ..... ik moet zobiezo een andere voeding erbij nemen dus welke voeding raden jullie me aan voor de MSI 9800GX2 ?

En dan nog een vraagje over de hdtv uit .... ik heb nu een radeon x800xt met tv-out die ik aangesloten heb op een draadloze 2,4ghz zender .... is dit met de gx2 ook mogelijk want als ik naar die uitgang kijk van de kaart is het toch anders dan wat ik nu heb .... of zit er een verloop stekker bij het pakket ?

Marc

9800GX2 heeft VGA DVI en HDMI. Er zit ook een verloop bij voor SVideo volgens mij :)
In de TS staat een lijstje van voedingen die samenwerken met de 9800GX2 ;)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws