Ik heb sinds een paar maanden de Neo2 FIR in gebruik.
Bevalt uitstekend. Er zit een E8400 op. Gewoon op 2.6Mhz.
Twee keer 1Gb geheugen op 667Mhz dual channel.
Dual boot met Vista en XP. Draaien beide probleemloos en snel.
Ik heb er 4 schijven in zitten 2 x 500Gb SATA, 1 x 250Gb IDE en 1 x 250Gb SATA.
Een SATA DVD writer. Een simpele NVidia 7300 kaart.
Onder Vista het dualcore centre geinstalleerd. Was geen succes. Op een gegeven moment begon het spontaan zelf met overklokken. Bleef maar doorgaan tot over de 4Ghz toen het systeem vast liep. Dualcore center er maar afgegooid en netjes standaard blijven draaien.
Nu had ik ergens in een review gelezen dat de 5e SATA poort (niet nr. 5 maar de lichtblauwe) specifiek was bedoeld of beter was voor het aansluiten van de DVD speler. Ik had de 4 standaard SATA poorten in gebruik.
Ik dacht laat ik het even proberen. Nooit slim natuurlijk als alles werkt.
Ging op zich goed. Onder Vista werd de DVD speler als nieuwe hardware herkend, kreeg een andere driveletter en het leek goed te gaan.
Klein minpuntje: bij het booten verschijnt na de POST melding de melding van het starten van de Marvell 88SE61xx controller. Dat duurt ruim een minuut. Had ik daarvoor nooit. Is natuurlijk geen showstopper maar wel irritant als je net gewend bent aan een snel bootend systeem.
Heb ook ergens gelezen dat die 5e SATA poort niet tegelijk werkt met de IDE poort. Leek bij mij wel te werken.
Toch maar weer de DVD op de standaard SATA poort gezet maar de melding bij het booten blijft.
Ik krijg hem wel weg alsik de extra IDE controller in het BIOS uit zet. Maar dan werkt ook de IDE schijf niet meer.
Edit: Ik dacht dat ik de E8400 had op 2.66Mhz maar dat is natuurlijk de E8200