Beste tweakers,
Sinds gisteren wilt mijn computer niet meer booten. De ventilators gaan draaien, de harde schijf spint op maar er komt geen beeld op het scherm. De diagnostische LEDs van het moederbord blijven hangen op het volgende item:
Dat dacht ik ook eerst maar het gekke is dat die videokaart het gewoon perfect doet in een ander systeem.
Even de relevante specs van mijn computer:
Intel Core 2 Duo E6420
MSI P35 Neo2-FR
Asus HD4670 512MB
2 x 1GB + 2 x 512MB OCZ Platinum rev2 PC-6400
Antec Smartpower 2.0 400W
400GB Samsung harde schijf (Spinpoint T133)
De specs van mijn vader zijn computer (waar de kaart dus wel in werkt):
Intel Core 2 Duo E4500
Asus P5B
Asus HD4670 512MB
2 x 1GB OCZ Gold PC-6400
Aopen 300W voeding
320GB Samsung harde schijf (Spinpoint T166)
Wat heb ik al geprobeerd:
• Andere videokaart (die werkt, dat is getest)
• De HD4670 in het tweede PCI-E 16x slot gestoken van mijn computer wat resulteert in deze error:
• CMOS reset met het knopje én door de batterij langdurig te verwijderen
Wat misschien nog relevant is, is dat ik sinds de installatie van de HD4670 af en toe een BSOD kreeg. Deze verwezen echter naar een driverfout en deden zich alleen voor tijdens het opstarten uit hibernate dus ik denk niet dat deze relevant zijn voor dit probleem maar het is toch handig het te vermelden.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Sinds gisteren wilt mijn computer niet meer booten. De ventilators gaan draaien, de harde schijf spint op maar er komt geen beeld op het scherm. De diagnostische LEDs van het moederbord blijven hangen op het volgende item:
Na het gebruikelijke geprobeerd te hebben zoals de stroom eraf halen, de reststroom verwijderen en het BIOS te resetten heb ik naar aanleiding van die boodschap de videokaart vervangen door een GeForce 6600. Hiermee start de computer wel op. Probleem opgelost, defecte videokaart!Initializing Video Interface
This will start detecting CPU clock,
checking type of video onboard. Then,
detect and initialize the video adapter
Dat dacht ik ook eerst maar het gekke is dat die videokaart het gewoon perfect doet in een ander systeem.

Even de relevante specs van mijn computer:
Intel Core 2 Duo E6420
MSI P35 Neo2-FR
Asus HD4670 512MB
2 x 1GB + 2 x 512MB OCZ Platinum rev2 PC-6400
Antec Smartpower 2.0 400W
400GB Samsung harde schijf (Spinpoint T133)
De specs van mijn vader zijn computer (waar de kaart dus wel in werkt):
Intel Core 2 Duo E4500
Asus P5B
Asus HD4670 512MB
2 x 1GB OCZ Gold PC-6400
Aopen 300W voeding
320GB Samsung harde schijf (Spinpoint T166)
Wat heb ik al geprobeerd:
• Andere videokaart (die werkt, dat is getest)
• De HD4670 in het tweede PCI-E 16x slot gestoken van mijn computer wat resulteert in deze error:
• De kaart goed aandrukken in het slotMemory Detection T est
T esting onboard memory size. The
D-LED will hang if the memory mod-
ule is damaged or not installed
properly.
• CMOS reset met het knopje én door de batterij langdurig te verwijderen
Wat misschien nog relevant is, is dat ik sinds de installatie van de HD4670 af en toe een BSOD kreeg. Deze verwezen echter naar een driverfout en deden zich alleen voor tijdens het opstarten uit hibernate dus ik denk niet dat deze relevant zijn voor dit probleem maar het is toch handig het te vermelden.
Alvast bedankt voor jullie hulp!