Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag, ik heb dit bordje met Vista business x64.

Echter geeft hij best vaak een BSOD, met de vermelding DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL met onderin dat het van rtlh64.sys vandaan komt met 0x0000001D als parameter.

Als ik zit te downloaden lijkt de frequency van crashen hoger te liggen.

rtlh64.sys is de driver van de realtek netwerkkaart functie van dit bordje, updaten van de driver heeft echter weinig effect. (update gedaan via safe mode, deinstall, reboot, safemode, install nieuwste versie)

Kan geen normale iso downloaden zonder een BSOD.

Ik heb al flink wat gegoogle erop zitten deze week, maar zonder vruchtbaar resultaat.

Is de bios flashen (1.1 nu) een goede mogelijkheid of moet ik ergens anders naar zoeken?

Dank bij voorbaat,

Guido Kok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:07:

Echter geeft hij best vaak een BSOD, met de vermelding DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL met onderin dat het van rtlh64.sys vandaan komt met 0x0000001D als parameter.

rtlh64.sys is de driver van de realtek netwerkkaart functie van dit bordje, updaten van de driver heeft echter weinig effect. (update gedaan via safe mode, deinstall, reboot, safemode, install nieuwste versie)

Kan geen normale iso downloaden zonder een BSOD.

Ik heb al flink wat gegoogle erop zitten deze week, maar zonder vruchtbaar resultaat.

Is de bios flashen (1.1 nu) een goede mogelijkheid of moet ik ergens anders naar zoeken?

Dank bij voorbaat,

Guido Kok
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen kan werkelijk aan alles liggen. ;)
Memtest gedaan? Orthos gedraaid voor een paar uur?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees nu wat vage problemen dat het te doen kan hebben met mn router (linksys WRT54G), of omdat ik vista x64 he geinstalled met meer dan 3 GB aan RAM (4 om precies te zijn).

verder kan ik op die microsoft pagina's geen goede hit hebben die ook maar melding maken van die rtlh64.sys....

memtest nog niet gedaan..

wel handige info staat op http://blogs.msdn.com/ndi...ql-not-less-or-equal.aspx , maar zonder duidelijke fix obviously...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De 64-bit versie van Windows zou net geschikt moeten zijn voor systemen met 4GB RAM of meer. Probeer je NIC eens op de juiste snelheid te zetten in plaats van "auto negotiating".

Ik heb overigens ook een WRT54G maar een 32 bit versie van XP. En er zijn ook veel verschillende versies van deze router in omloop.

Een BIOS update zou ik alleszins toch wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik probeerde te flashen via de vista DVD command prompt maar dat gaat natuurlijk niet. er zat ook een memory diognosis tool bij dus die maar even gerund. Die gaf aan dat er een hardware error zat, maar de beloofde log na het rebooten kwam niet opdagen :S

Memtest86+ gebrand als image en die 4 uur laten draaien. Gaf al een dikke adressing error voor een blok ter grote van 320.4MB, en na 4 uur stond de error-teller op 74 errors.

RMA is aangemaakt voor t geheugen en krijg nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:46:
Hmm, ik probeerde te flashen via de vista DVD command prompt maar dat gaat natuurlijk niet. er zat ook een memory diognosis tool bij dus die maar even gerund. Die gaf aan dat er een hardware error zat, maar de beloofde log na het rebooten kwam niet opdagen :S

Memtest86+ gebrand als image en die 4 uur laten draaien. Gaf al een dikke adressing error voor een blok ter grote van 320.4MB, en na 4 uur stond de error-teller op 74 errors.

RMA is aangemaakt voor t geheugen en krijg nieuwe
Staat het geheugen wel op het juiste voltage of is je geheugen wel compatibel met je moederbord anders heeft RMA aanvragen weinig zin. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:49:
[...]

Staat het geheugen wel op het juiste voltage of is je geheugen wel compatibel met je moederbord anders heeft RMA aanvragen weinig zin. ;)
MSI P35 Neo2-FR (iP35 - S775) mobo
en
PC2-6400 - 2 GBx2 - DDR2 Kingston ValueRAM CL5.0

heb ik er inhangen, rechtstreeks uit de best buy guide.

Met de voltages heb ik niet lopen klooien

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2008 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:02:
[...]

MSI P35 Neo2-FR (iP35 - S775) mobo
en
PC2-6400 - 2 GBx2 - DDR2 Kingston ValueRAM CL5.0

heb ik er inhangen, rechtstreeks uit de best buy guide.

Met de voltages heb ik niet lopen klooien
Dat heet niet klooien, maar op het goede voltage instellen om dat anders het geheugen niet goed werkt. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Kinston ValueRAM heeft gewoon 1.8V nodig om te functioneren. Het kan wel handig zijn je geheugen eens van sloten te wisselen of om te testen eens 1.9V te geven. Sommige moederborden geven standaard wat te weinig VDimm maar of dat dit moederbord het doet weet ik niet. Sowieso zou dat geheugen zelfs op 1.7V moeten kunnen draaien aangezien de range van 1.7 tot 1.9V ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:23:
Kinston ValueRAM heeft gewoon 1.8V nodig om te functioneren. Het kan wel handig zijn je geheugen eens van sloten te wisselen of om te testen eens 1.9V te geven. Sommige moederborden geven standaard wat te weinig VDimm maar of dat dit moederbord het doet weet ik niet. Sowieso zou dat geheugen zelfs op 1.7V moeten kunnen draaien aangezien de range van 1.7 tot 1.9V ondersteund wordt.
Ja, maar testen kan nooit kwaad. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Daarom zeg ik dat hij ze ook eens 1.9V kan geven :) Ik zou er sowieso wel mee teruggaan want als je ValueRAM 1.9V nodig heeft, dan zullen de reepjes die je hebt wel niet van topkwaliteit zijn.

Maar van slot wisselen is eigenlijk standaard testen omdat het in principe ook aan je moederbord of geheugenslot kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ze single en dual mode geprobeerd (dwz A1/A2 en A1/B1), zelfde probleem. BIOS staat op goede voltage. kan morgen nog wel ff CPU-Z ofzo sjeffen om de daadwerkelijke voltages in windows te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in CPU-Z kan ik t niet vinden. Mn bios auto-instelling is 1.80V.
Heb m even op 1.90V gezet, toen leek hij het beter te doen, maar resulteerde toch in dezelfde BSOD. Nu maar wachten op de nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:12:
Heb m even op 1.90V gezet, toen leek hij het beter te doen, maar resulteerde toch in dezelfde BSOD. Nu maar wachten op de nieuwe
Voltage van geheugen geeft CPU-z ook niet weer. ;)
Maar meestal leverd de fabrikant van het moederbord wel een tooltje mee om de voltages en andere dingen uit te lezen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:59
-The_Mask- schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:49:
[...]

Voltage van geheugen geeft CPU-z ook niet weer. ;)
Maar meestal leverd de fabrikant van het moederbord wel een tooltje mee om de voltages en andere dingen uit te lezen.
Die laat alleen zien op welk voltage je geheugen het best kan lopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
tiswat schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:54:
Die laat alleen zien op welk voltage je geheugen het best kan lopen. ;)
Dat klopt eigenlijk niet (altijd). Geheugen waar de SPD timings de juiste zijn zullen de juiste spanning laten zien. Geheugen met EPP profielen zullen in CPU-Z ook de juiste timings en spanning weergeven.

Maar ander geheugen, bijvoorbeeld dat van mij, heeft in de SPD fail safe timings staan die gegarandeerd werken bij 1,8V. Om de gespecificeerde timings te halen moet ik de spanning handmatig verhogen naar 1,9V en de timings op 4-4-4-15 instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

weet iemand of het ook mogelijk is dat je processor automatisch zichzelf lager clocked als je niks aan het doen bent? Ik heb wel zon heel lelijk programma van MSI zelf, maar daarbij zie ik de snelheden niet zo heel erg omhoog/omlaag gaan.

Bij mijn amd laptop met cool n quiet gaan de snelheden veel hoger/lager

En welke fans zijn aan te raden om in je casing te stoppen? Het liefst wil ik dat ze op temperatuur afgaan. Dus dat als het wat warmer wordt, dat de fans dan ook iets harder gaan draaien. En werkt dat goed? Want ik las dat alleen fan1/fan4 aansluiting daarvoor gebruikt konden worden? En dat fan4 aansluiting een soort van 3staps werking had.

en is het uberhaupt wel mogelijk om je case-fans op temperatuur te laten werken?

[ Voor 11% gewijzigd door AOC op 29-05-2008 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dark0z schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:05:
weet iemand of het ook mogelijk is dat je processor automatisch zichzelf lager clocked als je niks aan het doen bent? Ik heb wel zon heel lelijk programma van MSI zelf, maar daarbij zie ik de snelheden niet zo heel erg omhoog/omlaag gaan.

Bij mijn amd laptop met cool n quiet gaan de snelheden veel hoger/lager

En welke fans zijn aan te raden om in je casing te stoppen? Het liefst wil ik dat ze op temperatuur afgaan. Dus dat als het wat warmer wordt, dat de fans dan ook iets harder gaan draaien. En werkt dat goed? Want ik las dat alleen fan1/fan4 aansluiting daarvoor gebruikt konden worden? En dat fan4 aansluiting een soort van 3staps werking had.

en is het uberhaupt wel mogelijk om je case-fans op temperatuur te laten werken?
Ligt eraan wat voor CPU je hebt. ;)
Bij Intel heet het in iedergeval EIST. Je kunt je actuele CPU snelheid zien met CPU-z.
En wat casefans aan gaat. Het beste werken altijd nog fan controller. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

-The_Mask- schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:41:
[...]

Ligt eraan wat voor CPU je hebt. ;)
Bij Intel heet het in iedergeval EIST. Je kunt je actuele CPU snelheid zien met CPU-z.
En wat casefans aan gaat. Het beste werken altijd nog fan controller. ;)
Ik heb een E8400 core2duo. Werkt het daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Een E8400 wisselt tussen een multiplier van 6 en 9. Hierbij wordt ook de spanning verlaagd en verhoogd waardoor je tot een serieuze energiebesparing kan komen.

Hiervoor moet EIST in je BIOS aanstaan.

Overigens heeft de P35 Platinum 3 fan headers die temperatuurgestuurd zijn. Allereerst de CPU fan header (alleen met een PWM ventilator) en dan nog de twee headers vlak naast het PCI-E 16x slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Broertje draait ook een dag met de neo2 fir i.c.m. een e8400. Bios F8.

500Mhz fsb. (mp 7x) >:)
CPU 3500Mhz @1.265v
gskill pc6400@ 1000mhz @ 2.2v >:)

Northbridge etc op auto (voltages gaan al automatisch daarvan omhoog bij hogere fsb... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Kijk dan wel even of je northbridge nog voldoende gekoeld is. Vele overklokkers gebruiken een torenmodel als heatsink en hierbij krijgt de northbridge vaak niet meer zo veel koeling. Nu heeft dit moederbord wel een mooie heatpipe constructie waardoor je ook wat extra koeloppervlak in een andere richting krijgt maar toch. Zeker als het moederbord de spanningen automatisch heeft ingesteld, die kunnen nu aardig hoog staan.

Ik heb nog wat informatie omtrent het flashen van het BIOS met USB stick toegevoegd. Gedetailleerdere instructies volgen nog want ik moet nu terug achter de boeken om te studeren :(

[ Voor 18% gewijzigd door Admiral Freebee op 31-05-2008 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
Heeft die plank een Northbridge temp sensor?
Ik kon niet echt een antwoord vinden op die vraag.
En als die sensor erin zit, hoe lees je die dan uit?

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Er is wel een "system" sensor maar die leest vrijwel zeker niet de northbridge temperatuur uit. Meestal zit zo'n sensor ergens op het moederbord maar aangezien het er gewoon als een weerstandje uitziet is het moeilijk te vinden.

Daarom heb ik op mijn northbridge koelblok een sensor zitten. Die geeft momenteel 34°C aan met de FSB op 375MHz, stock northbridge spanning en als airflow een 80mm fan vanvoor op 5V, 120mm @ 800rpm vanachter en 120mm @ 800rpm op de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
Ik heb nu sinds een week ook de P35 Neo2-FR, en ik kan er alleen maar positief over zijn. Mijn E4300 heb ik nu op 3Ghz lopen (333x9) en het is helemaal stabiel. Ik heb hem nog niet hoger geprobeert te clocken, want ik wil eerst andere koeling kopen voor mijn processor. Nu had ik bij dit moederbord OCZ XTC Titanium gekocht. Dit gehuegen kan op een command rate van 1T lopen, maar in Everest en CPU-Z geeft hij aan dat het nu op 2T loopt. Ik heb in het bios ook nergens een optie gezien om deze waarde te veranderen. Het geheugen is trouwens ondergeclocked van 800Mhz naar 667Mhz, misschien dat het hier iets meet te maken heeft? Verder maakt het verschill tussen 1T en 2T niet zo heel veel uit, dus het is niet dringend ofzo. :P

Verder had ik bij het aansluiten van mijn voeding nog wat probleempjes. Ik heb een 4 pins connector aan mijn Coolermaster Extreme Power 430 watt voor het moederbord. Nu zit er op het moederbord een 8 pins aansluiting. Ik heb gewoon de 4 pins er in gedaan, en hij werkt wel gewoon. Kan dit nog kwaad?

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

hubhib schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:55:
Verder had ik bij het aansluiten van mijn voeding nog wat probleempjes. Ik heb een 4 pins connector aan mijn Coolermaster Extreme Power 430 watt voor het moederbord. Nu zit er op het moederbord een 8 pins aansluiting. Ik heb gewoon de 4 pins er in gedaan, en hij werkt wel gewoon. Kan dit nog kwaad?
4 pins werkt uitstekend, is ook ergens gedocumenteerd (weet niet meer waar). Alleen als je een CPU erin steekt met een heel hoog verbruik zal een 8 pins aansluiting beter de stroom kunnen geven.

Let op dat je NIET de 6 pins PCI-E voeiding daar in steekt, 0 en 12 volt zijn daarin juist omgedraaid. (Het past wel |:( tot je hem aanzet..)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
hubhib schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:55:
Ik heb nu sinds een week ook de P35 Neo2-FR, en ik kan er alleen maar positief over zijn. Mijn E4300 heb ik nu op 3Ghz lopen (333x9) en het is helemaal stabiel. Ik heb hem nog niet hoger geprobeert te clocken, want ik wil eerst andere koeling kopen voor mijn processor. Nu had ik bij dit moederbord OCZ XTC Titanium gekocht. Dit gehuegen kan op een command rate van 1T lopen, maar in Everest en CPU-Z geeft hij aan dat het nu op 2T loopt. Ik heb in het bios ook nergens een optie gezien om deze waarde te veranderen. Het geheugen is trouwens ondergeclocked van 800Mhz naar 667Mhz, misschien dat het hier iets meet te maken heeft? Verder maakt het verschill tussen 1T en 2T niet zo heel veel uit, dus het is niet dringend ofzo. :P
Volgens mij kan je op (de meeste) P35 moederborden de command rate niet aanpassen. Op nVidia chipsets werkt het wel. Maar zoals je zelf zegt geeft het weinig prestatiewinst.
4-pins connector kan gewoon. Een 8-pins connector kan soms beter stroom voorzien als je een processor met hoog verbruik gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 22:55
Gelukkig, dan hoef ik me geen zorgen te maken. In de handleiding staat wel dat je een 20 pin ATX in de 24 pin ATX connector op het moederbord kan stoppen, maar er staat niks in van de 12V Power Connector(daar had ik het over, zat op school en kon me ff de naam niet voor de geest halen :P).

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
Even ter informatie: er zit een doorzichtig stukje plastic op de southbridge van de NEO2-FIR ter bescherming van de mooie glimmende letters.

niet vergeten dat eraf te halen :P

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Zelfde voor de Neo2-FR :P

Op zich wordt de southbridge helemaal niet warm. De heatpipe die er opzit is meer voor de looks dan dat het echt nodig is maar alle beetjes helpen niet waar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Laatst online: 12-09 20:10
Zojuist een MSI P35 Neo2-FR besteld in combinatie met een Q9450 en 4GB OCZ PC8000 geheugen. Eens kijken wat ik daar mee kan bereiken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:12:
nieuw geheugen binnen, hij geeft weer BSOD's met de (onboard) netwerkkaartdriver rtlh64.sys als bron

Op aanraden nu apart E-tech kaartje erin gestopt, ff kijken wat hij doet.
Hij ziet t kaartje wel al Realtek, is E-tech (oud kaartje) overgegaan in Realtek ofzo?

Mvg,

Guido Kok.

P.S. met de boxed koeler, welke OC instellingen zijn aan te raden en ook nog safe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
E-tech is een merk dat niet zelf netwerkchips produceert natuurlijk. Ze kopen chips in van Realtek of een andere fabrikant en zetten deze op een PCB of kopen zelfs gewoon hele kaarten in.

De meeste goedkope netwerkkaarten hebben een Realtek chip. Onboard netwerkkaarten komen meestal ook van Realtek.

Overklokken hangt af van je airflow, de luchttemperatuur, je moederbord, je geheugen en je processor. Het is dus moeilijk te zeggen wat 'veilige' instellingen zijn. Die zijn er namelijk niet.

Probeer gewoon de PCI-E bus op 100 of 101MHz te zetten, je geheugen op 1:1 met de FSB en dan moet je langzaamaan de FSB gaan verhogen waarbij je af en toe eens langdurig op stabiliteit test met Orthos of iets gelijkaardig.

Mijn E6420 wou met boxed cooler niet hoger dan 2,6GHz voor de temperaturen nogal hoog werden maar nu met een nieuwe koeler is 3GHz geen probleem. Hoger moet ook kunnen maar ik vind het best zo.

[ Voor 52% gewijzigd door Admiral Freebee op 05-06-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2dllqhx.jpg
Hij ziet er nu zo uit, draai nu op 3.45ghz verder ga ik nog even niet (vcore 1.385). Stressed word ie 50c, want ik eigenlijk nog best hoog vind. Maar krijg morgen nieuwe vloeistof, en dan doe ik er maar weer nieuwe koelpasta op. Had het een beetje verneukt :$ en mijn kabel managment mag nog wel wat beter. Tot nu toe redelijk tevreden met dit mobo. Alleen jammer van die molex aansluiting, bij mij liggen ze onder de videokaarten.. mja heb daarna nog zo'n hele klos kabels. ;(

Edit* Wat ik wel tof vind, de geheugen banken reageren op uv. :+

[ Voor 6% gewijzigd door tiswat op 06-06-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Admiral Freebee schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:17:
Een E8400 wisselt tussen een multiplier van 6 en 9. Hierbij wordt ook de spanning verlaagd en verhoogd waardoor je tot een serieuze energiebesparing kan komen.

Hiervoor moet EIST in je BIOS aanstaan.

Overigens heeft de P35 Platinum 3 fan headers die temperatuurgestuurd zijn. Allereerst de CPU fan header (alleen met een PWM ventilator) en dan nog de twee headers vlak naast het PCI-E 16x slot.
Ik heb EIST aanstaan maar hij blijft op multiplier 9 staan.... Waar kan dit aan liggen? Ik heb die overclock tool van msi niet geinstalleerd, zou dat het zijN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Je moet normaal geen extra software installeren. Toch zeker niet onder Windows XP of Vista. Onder Windows XP moet je wel je energiebeheer profiel op minimaal stroomverbruik zetten.

Kijk ook even na of er niet een programma is dat continu CPU tijd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

het is gelukt :p.... moest hem op minimaal verbruik zetten. Nu switcht hij tussen 6 en 9

zie wel dat als mn cpu stressed is, dat hij dan al gauw 50graden wordt. Normaal?

[ Voor 176% gewijzigd door AOC op 10-06-2008 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

waar kan ik die vinden eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

mmh, dat kan ik nergens vinden hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De C1E optie staat standaard al aan op dit moederbord maar voor een of andere duistere reden is deze optie verborgen. In de v1.85 beta BIOS release wordt deze optie toegevoegd aan het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb een probleem met de standby (niet hibernate/slaapstand) van een P35 Neo2 FR. Mijn pc gaat wel lekker in de standby mode. Maar als ik weer op de aanknop druk. gaat alleen de powerled branden, maar verder niets. De pc situatie is dan het zelfde wanneer je foutief overclockt, met het enige verschil dat er niet opnieuw (automatisch) opgestart wordt. Ik moet dan handmatig de powerknop op de voeding uit en aan zetten voordat mijn systeem normaal boot via de powerknop voor in de kast.

De biossettings;

advance bios >> chipset features >> HPET [disabled]

power management >> ACPI function [enabled]
power management >> ACPI standby state [S3]
power management >> re-call vga bios from S3 [disabled]
power management >> suspend time out [disabled]

cell management >> D.O.T control [disabled]
cell management >> intel EIST [disabled]

systeem;

Q6600 @ 2,8Ghz met 1600Mhz FSB, multiplier op 7
OZC 4Gb pc2 6400
Intel Matrix Raid 0 met 2 schijven.
Msi 8800GT oc

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Probeer eens om recall VGA BIOS from S3 op enabled te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Admiral Freebee op 11-06-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 17:26:
Probeer eens om recall VGA BIOS from S3 op enabled te zetten.
Helaas werkt dit ook niet. S1 ACPI werkt overigens wel. Ik snap er werkelijk geen drol van waarom S3 niet werkt.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Draai je toevallig Vista?
Op mijn vorig moederbord, toen ik nog Vista draaide, had ik bijna elke keer ik S3 gebruikte ook hetzelfde probleem. S1 werkte, S3 niet (goed).

Op dit moederbord heb ik alleen nog maar XP gedraaid dus ik weet niet of deze ook het probleem onder Vista heeft wat overigens volgens mij niet aan de hardware zelf ligt.

Ik zou eens proberen je OS volledig up te daten en ook je chipsetdrivers eens een update te geven.

Wat gebeurt er trouwens als je je overklok terugzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 18:04:
Draai je toevallig Vista?
Op mijn vorig moederbord, toen ik nog Vista draaide, had ik bijna elke keer ik S3 gebruikte ook hetzelfde probleem. S1 werkte, S3 niet (goed).

Op dit moederbord heb ik alleen nog maar XP gedraaid dus ik weet niet of deze ook het probleem onder Vista heeft wat overigens volgens mij niet aan de hardware zelf ligt.

Ik zou eens proberen je OS volledig up te daten en ook je chipsetdrivers eens een update te geven.

Wat gebeurt er trouwens als je je overklok terugzet?
Ik draai XP. Ik zal eens mijn OC terugdraaien. Is niet de bedoeling, maar dan weet ik tenminste waar het mogelijk aan ligt. 8)7

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Je kan hem gewoon opslaan als profiel. Dan moet je erna geen moeite doen om alles terug in te zetten zoals het stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hallo,
Ik heb een probleem met het branden van DVD's/CD's. Kan dat aan mijn mobo liggen? Want met mijn interne brander loopt mijn hele pc gewoon vast, en met een externe brander blijft hij hangen op 1%, en dan loopt Nero vast. Met het spelen van DVD's/CD's heb ik ook soms problemen, dan kopiëer ik bijv wat files van een dvd naar mijn hdd, en dan loopt mijn hele pc vast, maar soms lukt het ook gewoon. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik denk eerder dat het een ander probleem dan het moederbord is aangezien een externe brander (op USB neem ik aan?) het probleem ook kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
wimjongil schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 07:40:
Hallo,
Ik heb een probleem met het branden van DVD's/CD's. Kan dat aan mijn mobo liggen? Want met mijn interne brander loopt mijn hele pc gewoon vast, en met een externe brander blijft hij hangen op 1%, en dan loopt Nero vast. Met het spelen van DVD's/CD's heb ik ook soms problemen, dan kopiëer ik bijv wat files van een dvd naar mijn hdd, en dan loopt mijn hele pc vast, maar soms lukt het ook gewoon. Iemand enig idee waaraan dit kan liggen? :S
Heb je al eens memtest86+ gedraaid of misschien eens de andere tests uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 09:42:
Ik denk eerder dat het een ander probleem dan het moederbord is aangezien een externe brander (op USB neem ik aan?) het probleem ook kent.
Die andere brander is idd op USB aangesloten. Het zou misschien ook aan mijn windows kunnen liggen (tinyXP PE 2), want dat is een geripte. Maar mijn broer heeft ook tinyXP PE 2 en hij kan wel gewoon branden.
Heel erg raar als je het mij vraagt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Probeer eens een ander brandprogramma dan.
En als het dan niet werkt zou je eigenlijk een ander topic moeten openen want dit topic gaat over deze MSI moederborden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:58:
Probeer eens een ander brandprogramma dan.
En als het dan niet werkt zou je eigenlijk een ander topic moeten openen want dit topic gaat over deze MSI moederborden :)
Zal ik allemaal eens proberen ;) Maar omdat ik dacht dat het aan mijn mobo lag (een MSI P35-Neo-2 FR), kon dat imo wel hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de Neo2-FR over een aantal weken kopen, maar ik zou willen weten of ik bij de inbouw van het moederbord mijn huidige OS (Vista) opnieuw zou moeten installeren? Trouwens, heeft dit mobo Nehalem support of is daar nog niks van bekent? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als je vorige moederbord ook een P35 chipset heeft is de kans groot dat je niet moet herinstalleren. Voor XP weet ik dat er guides bestaan om moederbord/chipset te wisselen zonder Windows te moeten herinstalleren en die heb ik ook al met succes gebruikt maar in Vista zal het wel iets anders liggen.

Volgens mij gaat het gewoon werken maar maak zeker een backup van je gegevens!

Nehalem support zal er volgens mij niet inzitten aangezien die processor een ingebouwde geheugencontroller krijgt. Dat vereist een andere moederbordarchitectuur zonder geheugencontroller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een systeem met de volgende specs:
MSI P35 NEO-FI
Intel Core2duo E4500 M0 stepping
Team 800MHz geheugen dual channel ddr2
Arctic freezer 7 pro
Cooler master m520
vista ultimate 64 bit

Ik ben bezig met het overklokken van de cpu.
Ik heb de verhouding op 1:1 gezet, Pci-e op 100 en verder alles op standaard.
Tot de 2.8GHz blijft het systeem stabiel( ook met orthos), bij hogere freq crashed het steeds om de paar minuten.
Ik heb geprobeerd de voltage van de cpu te verhogen, maar het bord voert dit niet echt uit als ik hem hoger zet gaat hij in het echt niet hoger.
De vcore is altijd 1.36 volt ik heb hem op 1.5 volt gehad, en ook lager maar hij blijft 1.36 volt, zelfs als ik hem op 1.7 volt zet blijft hij in het echt 1.36 volt
ook wanneer ik hem op 1.3 volt zet is hij 1.36 volt.
Heb het met cpu-z, speedfan, en occt uitgelezen allemaal 1.36
ook in de bios zelf in h/w monitor geeft ie 1.36 aan.

Temps zijn allemaal in orde ook @3GHz onstabiel, bij meer voltage wordt hij ook niet warmer, dus er komt echt niet meer stroom op.

Wat zou er aan de hand zijn?
is mijn bord prul, of is hij mischien kapot?

Speedstep/eist staat uit

Ik heb nu msi dual core center geinstalleerd, en daarmee heb ik de voltages kunnen verhogen!
Hij is nu stabiel overgeklokt, nog niet gekeken hoe ver ik kan gaan.
Maar in de bios de voltages aanpassen werkt nie.
Zou mijn mobo defect zijn, of heeft msi een fout in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Welke BIOS versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Ik heb even een vraagje over de bios van dit moederbord. Ik heb zelf een MSI P35 Neo2-FR met daarop een Q9450. Volgens de site van MSI ondersteunt het moederbord deze processor alleen vanaf bios versie 1.8. Maar nu zie ik dat ik versie 1.4 heb. Toch werkt mijn Q9450 echt perfect op dit moederbord. Hoe zit dit dan? Presteert die Q9450 nog 'perfecter' als ik bios 1.8 erop zet of maakt dat echt niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Brasher schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:40:
Presteert die Q9450 nog 'perfecter' als ik bios 1.8 erop zet of maakt dat echt niks uit?
Dat is moeilijk te zeggen. Maar het kan uiteraard dat hij nog bugs heeft met 1.4 Stanby dat niet werkt, timings die te laag staan, voltages die niet optimaal schakelen.

MS heeft voor een heel andere microcode update het als volgt beschreven:
  • A possible Intel processor marginality
  • A potential source of unpredictable system behavior
    ....
Met de msi liveupdate update hij de bios voor jou automatisch.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Ik was even googlen om mijn S3 werkend te krijgen en ik kwam op deze link:

http://www.msicomputer.com/msiforms2/maxP35.asp

Een handige overclock guide van MSI zelf! :)

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Admiral Freebee schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:17:
Ik heb nu twee ventilatoren van op de twee headers vlak (1 en 4) naast het PCI-E 16x slot... maar ik de fans worden niet automatisch aangestuurd. Ook kan ik ze niet langzamer of sneller laten draaien via speedfan. Hebben meer personen hier problemen mee?

[ Voor 11% gewijzigd door AOC op 27-06-2008 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm , heb ook gisteren een msi p35 neo2 binnengekregen , werkt helaas het ocz geheugen niet , blijft eindeloos opnieuw opstarten , 1gb corsiar latje erin en hij boot door, zie ik ook dat het ocz niet in de vendor's list staat , achja dan maar het geheugen verkopen :) drraait verder stabiel in mijn dell xps 700 kast :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 16:20:
hmm , heb ook gisteren een msi p35 neo2 binnengekregen , werkt helaas het ocz geheugen niet , blijft eindeloos opnieuw opstarten , 1gb corsiar latje erin en hij boot door, zie ik ook dat het ocz niet in de vendor's list staat , achja dan maar het geheugen verkopen :) drraait verder stabiel in mijn dell xps 700 kast :o
Wat voor OCZ geheugen is het dan? Bij mij draait OCZ 4GB PC8000 echt perfect op een Neo2-FR. Stond ook niet in die lijst, maar het werkt dus wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ocz26671024v pc2 5400 , boot in iedergeval niet blijft een eindeloze lus, van opstarten en afsluiten hangen + geen beeld, voltage al handmatig verhoogd naar 2,00v maar helaas, geen kick uit te krijgen, vervolgens een corsair latje erin, en hiuj start meteen door, welke bios heb je? ik de v 1.80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
Ik had eerst 1.4 die standaard meegeleverd was. Toen werkte het al volledig probleemloos. Alles aangesloten (Q9450 als processor) en gelijk booten zonder problemen. Later heb ik via internet de BIOS naar 1.8 geüpdate. Ik had toen het idee dat dat niet helemaal goed gegaan was, maar blijkbaar wel. Alles werkt perfect, BIOS geeft aan dat het 1.8 is (dus dat neem ik dan maar aan :+ ) en nog altijd geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al ervaringen met de beta bios? ik heb eigenlijk weinig ervaringen kunnen vinden met google :+

merja, meer geheugen support zal er wel niet komen denk ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Weet iemand ook al wanneer het topic komt van de MSI P45 versie? Ik heb er namelijk ook al 1 besteld. Aangezien ik de p35 neo2-fr nu nog heb. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Als jij mij een MSI P45 bord betaalt zal ik ook dat topic openen :+

redactieblog: Tweede ronde overklokwedstrijd vindt zaterdag plaats
Voor de MSI overklokwedstrijd gaat men ook een P35 Platinum gebruiken. Ik ben benieuwd :)

Met de beta BIOS'en heb ik nog geen ervaring. Zeker niet qua geheugensupport aangezien mijn OCZ geheugen gewoon perfect werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Admiral Freebee op 05-07-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Admiral Freebee schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 16:53:
Als jij mij een MSI P45 bord betaalt zal ik ook dat topic openen :+

redactieblog: Tweede ronde overklokwedstrijd vindt zaterdag plaats
Voor de MSI overklokwedstrijd gaat men ook een P35 Platinum gebruiken. Ik ben benieuwd :)

Met de beta BIOS'en heb ik nog geen ervaring. Zeker niet qua geheugensupport aangezien mijn OCZ geheugen gewoon perfect werkt.
Hehe, ik heb er nu 1 :+ Wat een kut werk was het. Kreeg constant geen beeld, was iets met mijn CPU. Moest steeds mn CMOS resetten. En op 1 of andere manier, werkt ie nu weer gewoon. :)
Had ook meteen een e8400 en Corsair Dominator PC8500 geheugen plus een antec P182 :9 Is wat meer ruimte als de Antec 900 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ik zit al enige tijd met een vraag. :)

Ik ben in het bezig van een MSI P35 Platinium moederboard, met een intel e6850 en 2x ocz nvidia pc6400 ram modules (2x 1gb).

Nu loopt alles heel stabiel, totdat ik de cpu boven de 3,6 ghz (9x400) laat lopen.

Ik heb al veel dingen uit geprobeert, maar het lijkt onmogelijk om mijn e6850 op 4ghz te laten draaien.

Ik heb de MSI overclock guide al eens gelezen, maar hetzelfde effect. 8x500 = 4ghz werkt niet, ook niet met een vcore van 1.5. (Hoger durf ik eigelijk ook niet te gaan). 444x9 werkt ook niet.

Ik heb een AC Freeze 7 Pro koeler. En heb de bios geupdate naar de laatste versie.

Wil mijn e6850 gewoon geen 4ghz lopen, of ligt het toch ergens anders aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Kimberly op 10-07-2008 13:57 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al stapje voor stapje gekeken hoe ver je komt met je proc? Dus 3,7. 3,8 etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Verwijderd schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:58:
Heb je al stapje voor stapje gekeken hoe ver je komt met je proc? Dus 3,7. 3,8 etc...
Ja, 3,7 doet die nog wel, daarna houdt die ermee op. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Welke instellingen gebruik je voor je geheugen en je northbridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 09:55
Deorgere schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 13:56:
Ik zit al enige tijd met een vraag. :)

Ik ben in het bezig van een MSI P35 Platinium moederboard, met een intel e6850 en 2x ocz nvidia pc6400 ram modules (2x 1gb).

Nu loopt alles heel stabiel, totdat ik de cpu boven de 3,6 ghz (9x400) laat lopen.

Ik heb al veel dingen uit geprobeert, maar het lijkt onmogelijk om mijn e6850 op 4ghz te laten draaien.

Ik heb de MSI overclock guide al eens gelezen, maar hetzelfde effect. 8x500 = 4ghz werkt niet, ook niet met een vcore van 1.5. (Hoger durf ik eigelijk ook niet te gaan). 444x9 werkt ook niet.

Ik heb een AC Freeze 7 Pro koeler. En heb de bios geupdate naar de laatste versie.

Wil mijn e6850 gewoon geen 4ghz lopen, of ligt het toch ergens anders aan?
Welke mem divider draai je, board zou toch wel meer als 444mhz fsb moeten doen. Kan btw gewoon zijn dat je CPU het niet trekt. Wil ook nog wel eens helpen om je nb en je fsb vtt spanning iets omhoog te zetten als je tegen een fsb wall aan loopt. Bord heeft trouwens moeite om te booten met hoge fsb, al geprobeerd de fsb omhoog te zetten in windows met bijvoorbeeld msi corecenter?

[ Voor 8% gewijzigd door Mod_Aap op 10-07-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Admiral Freebee schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 14:29:
Welke instellingen gebruik je voor je geheugen en je northbridge?
Geheugen loopt 1:1, voor de rest heb ik alle overige settings op default laten staan.
Welke mem divider draai je
Ik weet niet wat dat is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Goede kans dat je geheugen het dan niet meer trekt zonder meer spanning. Probeer je timings eens wat losser te zetten (suggestie: 5-5-5-15) en verhoog de spanning van het geheugen nog wat. Ook de spanning van de northbridge en FSB verhogen kan geen kwaad als je verder wil geraken.

Als het dan wel lukt kun je één voor één de spanningen weer wat verlagen tot het weer instabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Admiral Freebee schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:21:
Goede kans dat je geheugen het dan niet meer trekt zonder meer spanning. Probeer je timings eens wat losser te zetten (suggestie: 5-5-5-15) en verhoog de spanning van het geheugen nog wat. Ook de spanning van de northbridge en FSB verhogen kan geen kwaad als je verder wil geraken.

Als het dan wel lukt kun je één voor één de spanningen weer wat verlagen tot het weer instabiel is.
Timings stonden op 6-6-6-15, de nb spanning heb ik wat verhoogt.

DualCoreCenter stopt ermee nadat de 422Mhz gepasseerd is. De computer gaat uit en resart. :'(

Lijkt me sterk dat een e6850 niet op 4ghz kan lopen. Dat is al zovelen gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
3870MHz is de max.

Met de volgende settings:

Vcore: 1,4
Memory: 2,10
NB: 1.325

Temp: 43 graden.

Wat kan er hier nog hoger, om toch die 4GHz te halen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Op welke snelheid draait je mem dan? (in DDR snelheid graag).

Post anders even een cpuz screenshot, van de cpu pagina en de memory pagina. :)

[ Voor 40% gewijzigd door Mod_Aap op 10-07-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deorgere schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 15:42:
3870MHz is de max.

Met de volgende settings:

Vcore: 1,4
Memory: 2,10
NB: 1.325

Temp: 43 graden.

Wat kan er hier nog hoger, om toch die 4GHz te halen? :)
ligt eraan waarop je fouten krijgt in prime... als je bij stressen van geheugen een fout krijgt, kun je je voltage van je geheugen verhogen of je timings losser.
Als je fouten krijgt bij cpu stress kun je je vcore nog wel wat hoger zetten, mits je temps dat toelaten...

Northbridge heb ik zelf niet zoveel mee gedaan met een p35 platinum, volgens mij stond die standaard al vrij hoog...

Voor de rest had het wel handig geweest als je je fsb, multiplier en geheugen timings en speeds had gepost :)

Succes ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
De FSB clock hield er bij 430MHz mee op. Heb het in de bios op auto gezet en geprobeert, maar dit werkt ook niet. Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kim.laura/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kim.laura/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Op het moederbord zelf zitten ook een aantal FSB jumpers. Sommigen beweren dat je door die te veranderen, betere overklokresultaten kunt halen omdat de chipsettimings dan wat aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
Admiral Freebee schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:16:
Op het moederbord zelf zitten ook een aantal FSB jumpers. Sommigen beweren dat je door die te veranderen, betere overklokresultaten kunt halen omdat de chipsettimings dan wat aangepast worden.
Klopt inderdaad, maar andere strap schijnt niet heel veel te helpen. En je cpu zal wel met een hogere fsb starten. :)
Probeer je mem eens op 1:1 te zetten, en timings op spd in je bios en fsb op 400.
Je kan eventueel met je mem op 1:2 proberen of dat niet je bottleneck is.

Edit: Wat voor geheugen heb je trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door Mod_Aap op 10-07-2008 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Snot_Aap schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:29:
[...]

Klopt inderdaad, maar andere strap schijnt niet heel veel te helpen. En je cpu zal wel met een hogere fsb starten. :)
Probeer je mem eens op 1:1 te zetten, en timings op spd in je bios en fsb op 400.
Je kan eventueel met je mem op 1:2 proberen of dat niet je bottleneck is.

Edit: Wat voor geheugen heb je trouwens?
Het heeft dus miesschien wel zin om de jumpers te veranderen?

Het geheugen loopt normaal ook 1:1, fsb op 400 is dan 3,6ghz (stabiel).

Geheugen 1:1 444 fsb (888mhz ddr) = geen windows xp booten. :P

Het geheugen is nvidia ocz pc 6400. Ik heb hier nog een pc staan met een e6750 en een gigabyte p35-ds4 moederboard. Hier loopt de e6750 moeiteloos op 444, zelfs 500. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mod_Aap
En wat doet het geheugen in het gigabyte board?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het board niet over de 444fsb komt.
Betreffende E6750 ook al in het gigabyte board geprobeerd te testen?
En FSB VTT al geprobeerd te verhogen?

[ Voor 30% gewijzigd door Mod_Aap op 10-07-2008 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Snot_Aap schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 16:51:
En wat doet het geheugen in het gigabyte board?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het board niet over de 444fsb komt.
Betreffende E6750 ook al in het gigabyte board geprobeerd te testen?
En FSB VTT al geprobeerd te verhogen?
Het geheugen draait op dat gigabyte bord dus 888mhz (444) of 1000 (500). :)

Betreffende e6750 zit in het gigabyte bord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:07:

Hoi,

Ik heb identiek hetzeldfe probleem met Vista Ultimate x64 en zelfde mainboard. Frequentie valt wel iets beter mee (1 keer elke 2 à 3 weken), maar het is toch knap vervelend. Vooral omdat na zo'n crash mijn RAID volledig gerebuild moet worden (en dat vergt toch aardig wat disk-activiteit).
Is het bij jou intussen opgelost (vb. met gebruik van het E-tech kaartje)? Laat 'ns wat horen. Thanks!

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

weet iemand hoe het zit met die fanheaders? Welke fan headers zijn te regelen via software? Tot nu toe heb ik er nog maar 2 gevonden. Een voor de cpukoeler en nog een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De CPU fan en System fan 1 en 4 zijn normaal gezien regelbaar via software en/of het BIOS. Ik geloof wel dat 1 en 4 tezamen dezelfde instelling gebruiken maar dat weet ik niet zeker aangezien ik gewoon twee PWM ventilators op de CPU aansluiting heb.

Overigens is BIOS versie 1.9 onlangs uitgekomen.

De changelog volgens MSI:
- Update CPU Micro Code.
- Update Marvell LAN ROM version.
- Fixed system fan cannot work properly after resume from S3.

Ik heb hem ook even aan de startpost toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:07
Werkt bij jullie de floppy controller ? Hier ziet ie een station niet als ik er 1 aanhang.
Bovendien loopt m'n hele pc vast als ik een DVD brander op de IDE poort aansluit (zie eind pagina 6 bij iemand anders ook). Ik heb een MSI Platinum P35.
Verder heb ik 2/3x aanuit cold boot gedoe ook.
Er zijn inderdaad maar 2 headers te regelen met software.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb geen floppy drive noch IDE stations meer en helaas staat mijn computer op een onhandige plaats om er even één in te bouwen :)

Ik kan je alleen maar het advies geven om een nieuwer BIOS te flashen en probeer ook eens de seek floppy on boot (oid) optie aan te zetten. Zorg er ook voor dat het juiste type diskettestation geselecteerd is in het BIOS.

Over de DVD brander: staan je master/slave instellingen wel juist?

[ Voor 8% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-07-2008 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik heb 1.8 BIOS erop geflashed, gebeurd niks verder.
Hij wil ook niet vanaf floppy booten, maar die controller is gewoon kapot volgens mij (al in andere topic op GoT besproken). De DVD staat op master, hij is in zn eentje.
Volgens mij heb ik gewoon een kapot moederbord..

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
De floppy controller en de IDE controller zijn twee aparte chips dus het zou sterk zijn mochten beide stuk zijn. Probeer v1.9 eens, die is onlangs uitgekomen. Reset na het flashen je BIOS naar standaardinstellingen, anders kan je soms vage problemen krijgen.

Hangt je brander aan het uiteinde van de kabel? Heb je overigens al een andere kabel geprobeerd? En wat gebeurt er als je met Cable Select probeert te werken in plaats van master? Probeer ook eens andere chipsetdrivers of eventueel de standaard drivers van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
De floppy controller doet gewoon helemaal niks, de IDE controller laat Windows vastlopen bij lezen/branden van een DVD.
Ik heb alles al geprobeerd, andere DVD brander, andere kabel, BIOS standaard.
Ik ga opzoek naar een andere moederbord, ik ben ervan overtuigd namelijk dat ie stuk is ;)
Genoeg geprutst aan dat ding :)
Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Admiral Freebee schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:13:
De CPU fan en System fan 1 en 4 zijn normaal gezien regelbaar via software en/of het BIOS. Ik geloof wel dat 1 en 4 tezamen dezelfde instelling gebruiken maar dat weet ik niet zeker aangezien ik gewoon twee PWM ventilators op de CPU aansluiting heb.

Overigens is BIOS versie 1.9 onlangs uitgekomen.

De changelog volgens MSI:
- Update CPU Micro Code.
- Update Marvell LAN ROM version.
- Fixed system fan cannot work properly after resume from S3.

Ik heb hem ook even aan de startpost toegevoegd.
Ik heb een Scythe Kama FLEX (SA0825FDB12L ) 80mm en zit op fan 4, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem zachter te laten draaien. Of ondersteunt deze fan dat niet?

[ Voor 112% gewijzigd door AOC op 22-07-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Probeer je hem te regelen vanuit je BIOS of vanuit Windows? Ik geloof dat je het alleen in je BIOS kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Admiral Freebee schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 23:43:
Probeer je hem te regelen vanuit je BIOS of vanuit Windows? Ik geloof dat je het alleen in je BIOS kan instellen.
in mijn bios kan ik alleen mn cpu regelen en fan 1... verder niks
via software lukt het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar maanden de Neo2 FIR in gebruik.
Bevalt uitstekend. Er zit een E8400 op. Gewoon op 2.6Mhz.

Twee keer 1Gb geheugen op 667Mhz dual channel.
Dual boot met Vista en XP. Draaien beide probleemloos en snel.

Ik heb er 4 schijven in zitten 2 x 500Gb SATA, 1 x 250Gb IDE en 1 x 250Gb SATA.
Een SATA DVD writer. Een simpele NVidia 7300 kaart.

Onder Vista het dualcore centre geinstalleerd. Was geen succes. Op een gegeven moment begon het spontaan zelf met overklokken. Bleef maar doorgaan tot over de 4Ghz toen het systeem vast liep. Dualcore center er maar afgegooid en netjes standaard blijven draaien.

Nu had ik ergens in een review gelezen dat de 5e SATA poort (niet nr. 5 maar de lichtblauwe) specifiek was bedoeld of beter was voor het aansluiten van de DVD speler. Ik had de 4 standaard SATA poorten in gebruik.
Ik dacht laat ik het even proberen. Nooit slim natuurlijk als alles werkt.
Ging op zich goed. Onder Vista werd de DVD speler als nieuwe hardware herkend, kreeg een andere driveletter en het leek goed te gaan.
Klein minpuntje: bij het booten verschijnt na de POST melding de melding van het starten van de Marvell 88SE61xx controller. Dat duurt ruim een minuut. Had ik daarvoor nooit. Is natuurlijk geen showstopper maar wel irritant als je net gewend bent aan een snel bootend systeem.

Heb ook ergens gelezen dat die 5e SATA poort niet tegelijk werkt met de IDE poort. Leek bij mij wel te werken.

Toch maar weer de DVD op de standaard SATA poort gezet maar de melding bij het booten blijft.
Ik krijg hem wel weg alsik de extra IDE controller in het BIOS uit zet. Maar dan werkt ook de IDE schijf niet meer.

Edit: Ik dacht dat ik de E8400 had op 2.66Mhz maar dat is natuurlijk de E8200 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik zou die lichtblauwe poort sowieso niet gebruiken. De controller van de ICH9R southbridge is gewoon beter dus tenzij je poorten te kort heb, zou ik de DVD brander gewoon op de standaardaansluitingen laten zitten.

Over het detectieprobleem. Probeer eens in je BIOS alle niet gebruikte poorten op "none" te zetten.
Pagina: 1 2 3 Laatste