Gathering of Tweakers

Quicksearch
Dag, ik heb dit bordje met Vista business x64.

Echter geeft hij best vaak een BSOD, met de vermelding DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL met onderin dat het van rtlh64.sys vandaan komt met 0x0000001D als parameter.

Als ik zit te downloaden lijkt de frequency van crashen hoger te liggen.

rtlh64.sys is de driver van de realtek netwerkkaart functie van dit bordje, updaten van de driver heeft echter weinig effect. (update gedaan via safe mode, deinstall, reboot, safemode, install nieuwste versie)

Kan geen normale iso downloaden zonder een BSOD.

Ik heb al flink wat gegoogle erop zitten deze week, maar zonder vruchtbaar resultaat.

Is de bios flashen (1.1 nu) een goede mogelijkheid of moet ik ergens anders naar zoeken?

Dank bij voorbaat,

Guido Kok

quote:
GuidoKuitE schreef op maandag 26 mei 2008 @ 21:07:
Dag, ik heb dit bordje met Vista business x64.

Echter geeft hij best vaak een BSOD, met de vermelding DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL met onderin dat het van rtlh64.sys vandaan komt met 0x0000001D als parameter.

Als ik zit te downloaden lijkt de frequency van crashen hoger te liggen.

rtlh64.sys is de driver van de realtek netwerkkaart functie van dit bordje, updaten van de driver heeft echter weinig effect. (update gedaan via safe mode, deinstall, reboot, safemode, install nieuwste versie)

Kan geen normale iso downloaden zonder een BSOD.

Ik heb al flink wat gegoogle erop zitten deze week, maar zonder vruchtbaar resultaat.

Is de bios flashen (1.1 nu) een goede mogelijkheid of moet ik ergens anders naar zoeken?

Dank bij voorbaat,

Guido Kok
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen kan werkelijk aan alles liggen. ;)
Memtest gedaan? Orthos gedraaid voor een paar uur?

Specs Intel Core 2 Duo E6300 3,4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz

lees nu wat vage problemen dat het te doen kan hebben met mn router (linksys WRT54G), of omdat ik vista x64 he geinstalled met meer dan 3 GB aan RAM (4 om precies te zijn).

verder kan ik op die microsoft pagina's geen goede hit hebben die ook maar melding maken van die rtlh64.sys....

memtest nog niet gedaan..

wel handige info staat op http://blogs.msdn.com/ndi...ql-not-less-or-equal.aspx , maar zonder duidelijke fix obviously...

Nu met werkende signature!

De 64-bit versie van Windows zou net geschikt moeten zijn voor systemen met 4GB RAM of meer. Probeer je NIC eens op de juiste snelheid te zetten in plaats van "auto negotiating".

Ik heb overigens ook een WRT54G maar een 32 bit versie van XP. En er zijn ook veel verschillende versies van deze router in omloop.

Een BIOS update zou ik alleszins toch wel eens proberen.
Hmm, ik probeerde te flashen via de vista DVD command prompt maar dat gaat natuurlijk niet. er zat ook een memory diognosis tool bij dus die maar even gerund. Die gaf aan dat er een hardware error zat, maar de beloofde log na het rebooten kwam niet opdagen :S

Memtest86+ gebrand als image en die 4 uur laten draaien. Gaf al een dikke adressing error voor een blok ter grote van 320.4MB, en na 4 uur stond de error-teller op 74 errors.

RMA is aangemaakt voor t geheugen en krijg nieuwe

quote:
GuidoKuitE schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:46:
Hmm, ik probeerde te flashen via de vista DVD command prompt maar dat gaat natuurlijk niet. er zat ook een memory diognosis tool bij dus die maar even gerund. Die gaf aan dat er een hardware error zat, maar de beloofde log na het rebooten kwam niet opdagen :S

Memtest86+ gebrand als image en die 4 uur laten draaien. Gaf al een dikke adressing error voor een blok ter grote van 320.4MB, en na 4 uur stond de error-teller op 74 errors.

RMA is aangemaakt voor t geheugen en krijg nieuwe
Staat het geheugen wel op het juiste voltage of is je geheugen wel compatibel met je moederbord anders heeft RMA aanvragen weinig zin. ;)

Specs Intel Core 2 Duo E6300 3,4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz

quote:
-The_Mask- schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:49:
[...]

Staat het geheugen wel op het juiste voltage of is je geheugen wel compatibel met je moederbord anders heeft RMA aanvragen weinig zin. ;)
MSI P35 Neo2-FR (iP35 - S775) mobo
en
PC2-6400 - 2 GBx2 - DDR2 Kingston ValueRAM CL5.0

heb ik er inhangen, rechtstreeks uit de best buy guide.

Met de voltages heb ik niet lopen klooien

GuidoKuitE wijzigde dit bericht 27-05-2008 18:03 (5%)

quote:
GuidoKuitE schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:02:
[...]

MSI P35 Neo2-FR (iP35 - S775) mobo
en
PC2-6400 - 2 GBx2 - DDR2 Kingston ValueRAM CL5.0

heb ik er inhangen, rechtstreeks uit de best buy guide.

Met de voltages heb ik niet lopen klooien
Dat heet niet klooien, maar op het goede voltage instellen om dat anders het geheugen niet goed werkt. ;)

Kinston ValueRAM heeft gewoon 1.8V nodig om te functioneren. Het kan wel handig zijn je geheugen eens van sloten te wisselen of om te testen eens 1.9V te geven. Sommige moederborden geven standaard wat te weinig VDimm maar of dat dit moederbord het doet weet ik niet. Sowieso zou dat geheugen zelfs op 1.7V moeten kunnen draaien aangezien de range van 1.7 tot 1.9V ondersteund wordt.
quote:
Admiral Freebee schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 18:23:
Kinston ValueRAM heeft gewoon 1.8V nodig om te functioneren. Het kan wel handig zijn je geheugen eens van sloten te wisselen of om te testen eens 1.9V te geven. Sommige moederborden geven standaard wat te weinig VDimm maar of dat dit moederbord het doet weet ik niet. Sowieso zou dat geheugen zelfs op 1.7V moeten kunnen draaien aangezien de range van 1.7 tot 1.9V ondersteund wordt.
Ja, maar testen kan nooit kwaad. :)

Daarom zeg ik dat hij ze ook eens 1.9V kan geven :) Ik zou er sowieso wel mee teruggaan want als je ValueRAM 1.9V nodig heeft, dan zullen de reepjes die je hebt wel niet van topkwaliteit zijn.

Maar van slot wisselen is eigenlijk standaard testen omdat het in principe ook aan je moederbord of geheugenslot kan liggen.
Heb ze single en dual mode geprobeerd (dwz A1/A2 en A1/B1), zelfde probleem. BIOS staat op goede voltage. kan morgen nog wel ff CPU-Z ofzo sjeffen om de daadwerkelijke voltages in windows te checken

in CPU-Z kan ik t niet vinden. Mn bios auto-instelling is 1.80V.
Heb m even op 1.90V gezet, toen leek hij het beter te doen, maar resulteerde toch in dezelfde BSOD. Nu maar wachten op de nieuwe

quote:
GuidoKuitE schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:12:
in CPU-Z kan ik t niet vinden. Mn bios auto-instelling is 1.80V.
Heb m even op 1.90V gezet, toen leek hij het beter te doen, maar resulteerde toch in dezelfde BSOD. Nu maar wachten op de nieuwe
Voltage van geheugen geeft CPU-z ook niet weer. ;)
Maar meestal leverd de fabrikant van het moederbord wel een tooltje mee om de voltages en andere dingen uit te lezen.

Reg. datum: 23 september 2006

quote:
-The_Mask- schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:49:
[...]

Voltage van geheugen geeft CPU-z ook niet weer. ;)
Maar meestal leverd de fabrikant van het moederbord wel een tooltje mee om de voltages en andere dingen uit te lezen.
Die laat alleen zien op welk voltage je geheugen het best kan lopen. ;)

quote:
tiswat schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:54:
Die laat alleen zien op welk voltage je geheugen het best kan lopen. ;)
Dat klopt eigenlijk niet (altijd). Geheugen waar de SPD timings de juiste zijn zullen de juiste spanning laten zien. Geheugen met EPP profielen zullen in CPU-Z ook de juiste timings en spanning weergeven.

Maar ander geheugen, bijvoorbeeld dat van mij, heeft in de SPD fail safe timings staan die gegarandeerd werken bij 1,8V. Om de gespecificeerde timings te halen moet ik de spanning handmatig verhogen naar 1,9V en de timings op 4-4-4-15 instellen.
Reg. datum: 09 september 2001

weet iemand of het ook mogelijk is dat je processor automatisch zichzelf lager clocked als je niks aan het doen bent? Ik heb wel zon heel lelijk programma van MSI zelf, maar daarbij zie ik de snelheden niet zo heel erg omhoog/omlaag gaan.

Bij mijn amd laptop met cool n quiet gaan de snelheden veel hoger/lager

En welke fans zijn aan te raden om in je casing te stoppen? Het liefst wil ik dat ze op temperatuur afgaan. Dus dat als het wat warmer wordt, dat de fans dan ook iets harder gaan draaien. En werkt dat goed? Want ik las dat alleen fan1/fan4 aansluiting daarvoor gebruikt konden worden? En dat fan4 aansluiting een soort van 3staps werking had.

en is het uberhaupt wel mogelijk om je case-fans op temperatuur te laten werken?

Dark0z wijzigde dit bericht 29-05-2008 21:12 (11%)

quote:
Dark0z schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:05:
weet iemand of het ook mogelijk is dat je processor automatisch zichzelf lager clocked als je niks aan het doen bent? Ik heb wel zon heel lelijk programma van MSI zelf, maar daarbij zie ik de snelheden niet zo heel erg omhoog/omlaag gaan.

Bij mijn amd laptop met cool n quiet gaan de snelheden veel hoger/lager

En welke fans zijn aan te raden om in je casing te stoppen? Het liefst wil ik dat ze op temperatuur afgaan. Dus dat als het wat warmer wordt, dat de fans dan ook iets harder gaan draaien. En werkt dat goed? Want ik las dat alleen fan1/fan4 aansluiting daarvoor gebruikt konden worden? En dat fan4 aansluiting een soort van 3staps werking had.

en is het uberhaupt wel mogelijk om je case-fans op temperatuur te laten werken?
Ligt eraan wat voor CPU je hebt. ;)
Bij Intel heet het in iedergeval EIST. Je kunt je actuele CPU snelheid zien met CPU-z.
En wat casefans aan gaat. Het beste werken altijd nog fan controller. ;)

Reg. datum: 09 september 2001

quote:
-The_Mask- schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 21:41:
[...]

Ligt eraan wat voor CPU je hebt. ;)
Bij Intel heet het in iedergeval EIST. Je kunt je actuele CPU snelheid zien met CPU-z.
En wat casefans aan gaat. Het beste werken altijd nog fan controller. ;)
Ik heb een E8400 core2duo. Werkt het daarmee?

Een E8400 wisselt tussen een multiplier van 6 en 9. Hierbij wordt ook de spanning verlaagd en verhoogd waardoor je tot een serieuze energiebesparing kan komen.

Hiervoor moet EIST in je BIOS aanstaan.

Overigens heeft de P35 Platinum 3 fan headers die temperatuurgestuurd zijn. Allereerst de CPU fan header (alleen met een PWM ventilator) en dan nog de twee headers vlak naast het PCI-E 16x slot.
Broertje draait ook een dag met de neo2 fir i.c.m. een e8400. Bios F8.

500Mhz fsb. (mp 7x) >:)
CPU 3500Mhz @1.265v
gskill pc6400@ 1000mhz @ 2.2v >:)

Northbridge etc op auto (voltages gaan al automatisch daarvan omhoog bij hogere fsb... _/-\o_

Kijk dan wel even of je northbridge nog voldoende gekoeld is. Vele overklokkers gebruiken een torenmodel als heatsink en hierbij krijgt de northbridge vaak niet meer zo veel koeling. Nu heeft dit moederbord wel een mooie heatpipe constructie waardoor je ook wat extra koeloppervlak in een andere richting krijgt maar toch. Zeker als het moederbord de spanningen automatisch heeft ingesteld, die kunnen nu aardig hoog staan.

Ik heb nog wat informatie omtrent het flashen van het BIOS met USB stick toegevoegd. Gedetailleerdere instructies volgen nog want ik moet nu terug achter de boeken om te studeren :(

Admiral Freebee wijzigde dit bericht 31-05-2008 10:12 (18%)

Heeft die plank een Northbridge temp sensor?
Ik kon niet echt een antwoord vinden op die vraag.
En als die sensor erin zit, hoe lees je die dan uit?

MSI P35 Neo2, Intel core2duo E8400@4GHz, 2GB kingston PC8500, Asus EN9600GT, Zalman ZM600HP voeding, antic nine hundred case, win XP

Er is wel een "system" sensor maar die leest vrijwel zeker niet de northbridge temperatuur uit. Meestal zit zo'n sensor ergens op het moederbord maar aangezien het er gewoon als een weerstandje uitziet is het moeilijk te vinden.

Daarom heb ik op mijn northbridge koelblok een sensor zitten. Die geeft momenteel 34°C aan met de FSB op 375MHz, stock northbridge spanning en als airflow een 80mm fan vanvoor op 5V, 120mm @ 800rpm vanachter en 120mm @ 800rpm op de processor.
Reg. datum: 06 december 2006

Ik heb nu sinds een week ook de P35 Neo2-FR, en ik kan er alleen maar positief over zijn. Mijn E4300 heb ik nu op 3Ghz lopen (333x9) en het is helemaal stabiel. Ik heb hem nog niet hoger geprobeert te clocken, want ik wil eerst andere koeling kopen voor mijn processor. Nu had ik bij dit moederbord OCZ XTC Titanium gekocht. Dit gehuegen kan op een command rate van 1T lopen, maar in Everest en CPU-Z geeft hij aan dat het nu op 2T loopt. Ik heb in het bios ook nergens een optie gezien om deze waarde te veranderen. Het geheugen is trouwens ondergeclocked van 800Mhz naar 667Mhz, misschien dat het hier iets meet te maken heeft? Verder maakt het verschill tussen 1T en 2T niet zo heel veel uit, dus het is niet dringend ofzo. :P

Verder had ik bij het aansluiten van mijn voeding nog wat probleempjes. Ik heb een 4 pins connector aan mijn Coolermaster Extreme Power 430 watt voor het moederbord. Nu zit er op het moederbord een 8 pins aansluiting. Ik heb gewoon de 4 pins er in gedaan, en hij werkt wel gewoon. Kan dit nog kwaad?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws