Hoofdcategorieën
Topicacties

MSI P35 Platinum / NEO2-FR / FIR ervaringen topic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

Reageer Nieuw Topic
Nu met werkende signature!
Reg. datum: 15 februari 2004

Kan echt aan vanalles liggen. Welke instellingen gebruik je? (Vcore, PCI-E lock, geheugendivider, Vmem, etc.)

Mijn E6420 draait nu weer op 3GHz :) (375x8)

Hardware ruiltopic! Starbucks spullen gezocht!

Reg. datum: 23 september 2006

quote:
Admiral Freebee schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:33:
Kan echt aan vanalles liggen. Welke instellingen gebruik je? (Vcore, PCI-E lock, geheugendivider, Vmem, etc.)

Mijn E6420 draait nu weer op 3GHz :) (375x8)
Vcore staat op stock, PCI-E is gelockt op 100. Divider staat nu op 4:5, want ik heb BallistiX PC8500 2048MB geheugen. Maar kom echt gewoon niet hoger, mijn vmem staat op 2.2

Mijn gok is dat je wat meer Vcore nodig hebt maar het zal sowieso wat spelen zijn met de verschillende spanningen.

Ja dat heb ik dus ook al is gedaan, heb hem tot 1.47 geloof ik verhoogd. En om de timings van het geheugen nog hoger te gooien? Of moet ik nog wat anders verhogen, nb ofzo?

quote:
tiswat schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:26:
Ja dat heb ik dus ook al is gedaan, heb hem tot 1.47 geloof ik verhoogd. En om de timings van het geheugen nog hoger te gooien? Of moet ik nog wat anders verhogen, nb ofzo?
Misschien de divider van je geheugen op 1:1 zetten. ;)

Specs Intel Core 2 Duo E7200 4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz

1:1 is sowieso geen slecht idee. Je geheugen is misschien wel PC8500 maar zo sluit je alvast het geheugen uit als oorzaak.

Ik zou verder proberen de NB spanning een klein tikje te verhogen. Kijk ook even na of je geheugen en northbridge wel voldoende gekoeld worden. Zeker als je een torenheatsink hebt. Mijn chipset en geheugen worden gekoeld door een 120mm ventilator op mijn koelblok die naar beneden blaast.

Reg. datum: 09 september 2001

Ook dit bordje besteld. Alleen bij aankomst en na het uitpakken van de grote doos (complete systeem in onderdelen) kwam ik erachter dat ze mij een moederbord opgestuurd hadden die al gebruikt was :/.

De doos leek wel 10 jaar oud. Vol met deuken en scheuren en niet geseald. Moederbord zat er vrij los in. Dus ik heb alleen de moederbord teruggestuurd naar Azerty en na even wachten kreeg ik een mailtje met de bevestiging dat het moederbord inderdaad stuk is. Dan denk je echt van, Joh, erg verassend als de doos eruit ziet alsof er mee gevoetbald is.

In ieder geval mijn verzendkosten teruggestort gekregen en nu moet een nieuwe moederbord als het goed is onderweg zijn :p even afwachten nog en dan zien hoe het presteert met een E8400 processortje.

quote:
Admiral Freebee schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:39:
1:1 is sowieso geen slecht idee. Je geheugen is misschien wel PC8500 maar zo sluit je alvast het geheugen uit als oorzaak.

Ik zou verder proberen de NB spanning een klein tikje te verhogen. Kijk ook even na of je geheugen en northbridge wel voldoende gekoeld worden. Zeker als je een torenheatsink hebt. Mijn chipset en geheugen worden gekoeld door een 120mm ventilator op mijn koelblok die naar beneden blaast.
Ook 1:1 heb ik al is gebruikt, ook dan krijg ik die stress error. Ik heb een Antec 900 case, dus voldoende koeling lijkt mij zo? Ook in de zijkant heb ik de koeler blazen..

NB spanning een beetje verhogen lijkt me dan aangewezen. Bij het overklokken moet je vaak een beetje prutsen met allerlei instellingen. Probeer ook eens EIST uit te schakelen.

@Darkoz: dit bordje gaat je wel bevallen voor de prijs denk ik :9 Jammer dat je een beschadigd exemplaar kreeg.

Ik heb ondertussen links naar de verschillende BIOS revisies toegevoegd :)

Admiral Freebee wijzigde dit bericht 19-05-2008 13:26 (11%)

quote:
Admiral Freebee schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:08:
NB spanning een beetje verhogen lijkt me dan aangewezen. Bij het overklokken moet je vaak een beetje prutsen met allerlei instellingen. Probeer ook eens EIST uit te schakelen.

@Darkoz: dit bordje gaat je wel bevallen voor de prijs denk ik :9 Jammer dat je een beschadigd exemplaar kreeg.

Ik heb ondertussen links naar de verschillende BIOS revisies toegevoegd :)
Heb mijn bios ook geupdate tot 1.8 geloof ik? :) Ik ga het dan vanavond is proberen, lijkt mij gaaf als het toch echt lukt. _/-\o_

Reg. datum: 20 mei 2004

quote:
Dark0z schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:54:
In ieder geval mijn verzendkosten teruggestort gekregen en nu moet een nieuwe moederbord als het goed is onderweg zijn :p even afwachten nog en dan zien hoe het presteert met een E8400 processortje.
Ik ben benieuwd naar de resultaten :)

Ik wil binnenkort ook een grote upgrade doen. Daar zal waarschijnlijk een E8400 bijzitten. Qua moederbord twijfel ik nog heel erg, maar de MSI P35 Neo2-FIR lijkt me wel erg interessant. Ik kan alleen niet heel veel overclockresultaten vinden. Ik wil namelijk wel een E8400 stabiel proberen te krijgen op 4GHz, het liefst 24/7 (okee, m'n pc gaat 's nachts wel uit, maar ik bedoel ermee dat ik het niet wil om alleen even te benchen :P).
Van een Gigabyte EP35-DS3(R) is al wel wat meer te vinden, en daarmee lukt het volgens mij sowieso wel. Maar dit bordje wil ik ook wel een kans geven, iemand die al ervaring heeft met dit bord in combinatie met een E8400?

Wat mot je?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

Geen ervaring...
Heb zelf net een Gigabyte P35C DS3R besteld. Cheap bij coolprices :)
RMA geval zonder alle rommel erbij, 30E!
Klik!

quote:
Ramius23 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:27:
Geen ervaring...
Heb zelf net een Gigabyte P35C DS3R besteld. Cheap bij coolprices :)
RMA geval zonder alle rommel erbij, 30E!
Klik!
Waarom kom je dan in dit topic 7(8)7 Goede webshop trouwens, kreeg mijn bestelling al binnen een dag :9

Wat mot je?!?
Reg. datum: 13 januari 2005

LOL idd :P Dacht ook dat ik bij het gigabyte topic zat 8)7
Reg. datum: 09 september 2001

Leuk,

er zit dus een 8pins atx 12v connecter op de mobo maar ik heb een stekkertje met 4pins en eentje met 6 pins. Hoe moet ik dit aansluiten? De manual van de moederbord geeft dit niet duidelijk weer

quote:
Dark0z schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:00:
Leuk,

er zit dus een 8pins atx 12v connecter op de mobo maar ik heb een stekkertje met 4pins en eentje met 6 pins. Hoe moet ik dit aansluiten? De manual van de moederbord geeft dit niet duidelijk weer
Je hoeft alleen de 4 pins CPU power connector aansluiten dan moet het werken.
De 6 pins zou ik niet proberen die is namelijk voor je videokaart en heeft een andere pinout.
Als je die wel aansluit is het :w mobo. ;)

Specs Intel Core 2 Duo E7200 4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz

quote:
-The_Mask- schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:06:
[...]

Je hoeft alleen de 4 pins CPU power connector aansluiten dan moet het werken.
De 6 pins zou ik niet proberen die is namelijk voor je videokaart en heeft een andere pinout.
Als je die wel aansluit is het :w mobo. ;)
Had trouwens mijn FSB verhoogt, voltage verhoogt, norhtbridge voltage verhoogt. Niks helpt, jammer genoeg denk ik dat ik mijn limiet al heb bereikt. ;(

quote:
tiswat schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:14:
[...]

Had trouwens mijn FSB verhoogt, voltage verhoogt, norhtbridge voltage verhoogt. Niks helpt, jammer genoeg denk ik dat ik mijn limiet al heb bereikt. ;(
offtopic:
Waarom quote je mij hiervoor?

Wat is je maximale FSB dus met multiplier op 6?

quote:
-The_Mask- schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 22:19:
[...]

offtopic:
Waarom quote je mij hiervoor?

Wat is je maximale FSB dus met multiplier op 6?
Heb op 7 geprobeert, dus zal het is proberen op 6. Gister mijn PC helemaal naar de klote, kom niet meer in Windows. Zie alleen nog een streepje, bios wel 5x gereset. Helpt echt niks, vanavond ook even ander geheugen proberen. ;(

Edit:
Wat een noob ben ik ook, boot volgorde stond niet goed meer. 8)7

tiswat wijzigde dit bericht 21-05-2008 19:25 (8%)

Reg. datum: 25 juni 2004

Ik heb zojuist de bios van mijn MSI P35 Neo2 FR proberen te updaten via MSI Live Update. Ik heb hierbij gekozen voor de optie om het via Windows te doen omdat ik geen floppy drive heb. Het process leek goed te gaan. Het erasen van de bios kwam tot 100%, daarna begon Live Update met het writen van de bios. Toen deze bij ongeveer 70% was, kreeg ik een zwart scherm en leek het alsof mijn pc ging rebooten. Daarna bleef mijn pc op een zwart scherm staan (geen input in mijn monitor) en krijg ik ongeveer om de 20 seconden een piep te horen. Verder doet mijn pc niets, ik hoor wel mijn fans draaien en de power led brandt ook. De numlock functie van mijn toetsenbord reageert niet.

Nu is mijn pc dus dood. Ik heb MSI support benaderd en die hebben aangegeven dat ik hem kan opsturen, maar ja dan ben ik hem waarschijnlijk wel een aardig tijdje kwijt. Weet iemand wat voor opties ik nog meer heb? Misschien iets met een rescue disk ofzo (ik heb nog wel ergens een floppy drive op de plank liggen namelijk)?

Probeer eens een CMOS clear met de knop op het moederbord. Haal daarna ook eens de stroom van je voeding en druk een paar keer op de powerknop.

Een tip voor de volgende keer: als je geen floppy drive hebt kun je gewoon een opstartbare USB stick maken. Dit heb ik ook gedaan om mijn BIOS op dit bord te updaten. :)

Reg. datum: 25 juni 2004

quote:
Admiral Freebee schreef op zondag 25 mei 2008 @ 18:08:
Probeer eens een CMOS clear met de knop op het moederbord. Haal daarna ook eens de stroom van je voeding en druk een paar keer op de powerknop.

Een tip voor de volgende keer: als je geen floppy drive hebt kun je gewoon een opstartbare USB stick maken. Dit heb ik ook gedaan om mijn BIOS op dit bord te updaten. :)
CMOS clear had ik al geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb nu intussen mijn pc weer aan de praat. Ik heb uiteindelijk een AMI boot disk gemaakt en een floppy drive ergens in de garage opgeduikeld. Hier had ik bios 1.8 gezet maar dit werkte niet. Als laatste poging heb ik toen bios 1.1 (die ik aanvankelijk ook had) op de disk gezet en toen kreeg ik zowaar ineens beeld en werd mijn bios netjes geflashed d:)b . Mijn pc is nu dus weer volledig in oude staat, inclusief de problemen die ik eerst ook had, dat dan weer wel... :(

Het lijkt wel alsof bios versie 1.8 niet goed is ofzo, MSI Live Update ging daarmee verkeerd en ook de AMI boot disk werkt niet met 1.8. Iemand anders 1.8 al goed geflashed?

Reg. datum: 13 augustus 2003

Ook nooit die liveupdate rommel gebruiken. Gewoon via een floppy of cdrommetje opstarten in dos dat is altijd nog de veiligste manier.

quote:
ojlbosch schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:57:
CMOS clear had ik al geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb nu intussen mijn pc weer aan de praat. Ik heb uiteindelijk een AMI boot disk gemaakt en een floppy drive ergens in de garage opgeduikeld. Hier had ik bios 1.8 gezet maar dit werkte niet. Als laatste poging heb ik toen bios 1.1 (die ik aanvankelijk ook had) op de disk gezet en toen kreeg ik zowaar ineens beeld en werd mijn bios netjes geflashed d:)b . Mijn pc is nu dus weer volledig in oude staat, inclusief de problemen die ik eerst ook had, dat dan weer wel... :(

Het lijkt wel alsof bios versie 1.8 niet goed is ofzo, MSI Live Update ging daarmee verkeerd en ook de AMI boot disk werkt niet met 1.8. Iemand anders 1.8 al goed geflashed?
Ik heb BIOS v1.8 geflasht met behulp van een opstartbare USB stick. Deze heb ik geformatteerd met behulp van een tooltje van HP (moet je wel even de opstartfiles van een diskette vinden/downloaden) en daarna het flashprogramma van MSI en de BIOS file er opgezet. Dit werkte perfect hoewel ik eerst wel een verkeerd commando te pakken en het flashen niet wou lukken.

Oh ja, leuk detail om te weten: als bootvolgorde moet je bij je harde schijven kijken waar de USB stick dan standaard achter je interne schijf staat. Gewoon even de USB stick voor je gewone schijf zetten en het werkt. Dingen zoals USB-HDD of USB-CDROM selecteren in de bootvolgorde werkt meestal niet.

Admiral Freebee wijzigde dit bericht 26-05-2008 17:32 (11%)

quote:
arbraxas schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:07:
Ook nooit die liveupdate rommel gebruiken. Gewoon via een floppy of cdrommetje opstarten in dos dat is altijd nog de veiligste manier.
Bij mij deed ie het gewoon. :)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: