Reg. datum: 30 april 2007
[PC] Team Fortress 2, deel 6
Pagina: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 last
Nieuw TopicReg. datum: 30 april 2007
En die achievement servers vind ik ook best wel lame eigenlijk.
Reg. datum: 13 mei 2007
Wheeeeeeepquote:Rutger Mulder schreef op zondag 11 mei 2008 @ 16:04:
In team fortress classic was het ook heel moeilijk om op 2fort te cappen, maar dat was juist het leuke eraan. De uitdaging om toch die flag er uit te krijgen en de kick als het lukte. En het maakte de spelers niet uit of ze een kill/death ratio van min 10 ofzo hadden, als de flag maar naar buiten kwam. Met hlstatx zie ik dit niet gebeuren.
Ik vind alleen wel dat de sentries te moeilijk kapot te krijgen zijn (zonder ubers en demos). Vroeger kon je net om het hoekje kijken en zo de sentry beschieten met je nailgun dat hij niet terug schoot maar tegenwoordig is dat onmogelijk. De sentry schiet direct.
Ik vind het echt jammer dat de scout zo slecht op capture the flag maps is omdat hij geen onbewaakte sentries kan killen. De pistol is gewoon kut en hij heeft te weinig ammo bij zich. Ik hoop dat de scout snel z'n achievement pack krijgt.
Weet je, blijf jij lekker bij TFC, de rest blijft dan wel lekker bij TF2.
Overigens lijkt het net alsof jij voor alle TFC spelers spreekt. Spreek voor jezelf...
Ik ben zelf ook TFC veteraan, maar ik loop niet te whinen over TF2...
Das kloten, ben je raar gevallen ofzo ?quote:UlyssesNL schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:24:
ik was weer helemaal voorbereid om actief te worden. breek ik mijn pols
ben ik dus ongeveer een week of 4-6 niet in staat fantsoenlijk te muizen
best kut dus.
Ik kom tenminste met argumenten waar we over kunnen discussieren maar aan jou comment hebben we niks. Dus ******* maar lekker op, ga lekker met koeitje praten ofzo.quote:R-Duin schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:25:
[...]
Wheeeeeeep![]()
Overigens lijkt het net alsof jij voor alle TFC spelers spreekt. Spreek voor jezelf...
Ik vind TF2 een leuke game maar iedereen mag gewoon een mening geven over hoe het beter zou kunnen en leuk fantaseren over achievement packs voor de andere classes.
GA-EP45-DQ6 // E6600 // Thermalright HR-01 Plus // 2x 2GB Gskill PC8000 // 8800GTS 640MB // X-Fi ExtremeMusic // WD Raptor 150GB, WD GP 1TB, 2x Seagate 320GB, Maxtor 120GB // Lian Li PC-A10B // Corsair HX620Watt // Dell 2407WFP // G15 + Razer Copperhead
Reg. datum: 27 augustus 2004
Alsof jij niet zeikt en mensen irriteert, dan speek ik voor mezelf. Hoe vaak noem jij je eigen team geen pruters, losers, "jullie kunnen echt niks". Kunnen wij daar mee ophouden?quote:Koeitje schreef op maandag 12 mei 2008 @ 17:58:
[...]
En wat dan nog? Nobody cares. Het is niet alsof de meeste achievements ook maar op 1 of ander manier skillbased zijn. Ik word zo ondertussen enorm moe van alle azijnzeikers hier.
Kunnen we daar gewoon niet eens over ophouden?
En als splat wat te zeiken heeft dan moet dat kunnen want iedereen doet het.
Hij heeft wel een punt daarin. Opofferen is gewoon iets unieks geworden terwijl het in TFC standaard is.quote:R-Duin schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:25:
[...]
Wheeeeeeep![]()
Nou voor mij is opofferen iets normaals bij TF2... Hoe vaak ben ik welniet gaan cappen in mn eentje terwijl je hele team achterblijft, bang om dood te gaan.quote:Cabo schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:36:
[...]
[...]
Hij heeft wel een punt daarin. Opofferen is gewoon iets unieks geworden terwijl het in TFC standaard is.
nee ik was aan het stoeie met mijn broertje en alhoewel ik won brak ik mijn polsquote:Rutger Mulder schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:33:
Das kloten, ben je raar gevallen ofzo ?
UlyssesNL wijzigde dit bericht 12-05-2008 18:50 (6%)
Kon ik dat maar over jullie zeggenquote:
Vind het jammer dat er maar een paar goeie spelers zijn die weten wat ze doen. Zie heel vaak mensen dingen doen die gewoon geen nut hebben (medics die elkaar uberen, medic die 1 iemand blijft healen etc.) Hopelijk denken ze er even bij na wat ze aan het doen zijn.
Verschil is alleen dat TFC geen respawntimers heeft en TF2 wel. Hierdoor is doodgaan niet in elke situatie een optie. Net als in CS: een speler met 1hp is oneindig keer meer bruikbaar dan een dode speler. Die 20 seconden respawn (excl tijd die het kost om weer op een nuttige plek te belanden) kunnen een overwinning zonder problemen om zeep helpen. Het is voor sommige mensen vrij lastig zich aan een nieuwe game aan te passen, over een paar maanden zal ook jij er anders over denken dan nu. Na verloop van tijd ga je inzien wanneer het wel zin heeft je op te offeren en wanneer niet. Probeer jezelf nou geen martelaarsrol aan te praten door vaak dood te gaan. Zie zo vaak mensen acties ondernemen waarvan ik echt denk "Waarom doe je dat? Zinloos doodgaan? ". Zal wel liggen aan het feit dat m'n multiplayer roots in CS en CSS liggen. Room for error? Die heb je niet. Nieuwe game die een andere speelstijl vereist? Dan komt Darwin om de hoek kijken: adapt or become extinct.quote:Cabo schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:36:
Hij heeft wel een punt daarin. Opofferen is gewoon iets unieks geworden terwijl het in TFC standaard is.
En ik offer mijzelf vaak genoeg op hoor, vraag maar aan de verschillende medics. Maar wel met 1 verschil: ik laat een berg dode tegenstanders en gebouwen achter.
Koeitje wijzigde dit bericht 12-05-2008 19:14 (11%)
Qua zelfopoffering/suiciden kan ik ook wel meespreken...quote:Koeitje schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:02:
[...]
Verschil is alleen dat TFC geen respawntimers heeft en TF2 wel. Hierdoor is doodgaan niet in elke situatie een optie. Net als in CS: een speler met 1hp is oneindig keer meer bruikbaar dan een dode speler. Die 20 seconden respawn (excl tijd die het kost om weer op een nuttige plek te belanden) kunnen een overwinning zonder problemen om zeep helpen. Het is voor sommige mensen vrij lastig zich aan een nieuwe game aan te passen, over een paar maanden zal ook jij er anders over denken dan nu. Na verloop van tijd ga je inzien wanneer het wel zin heeft je op te offeren en wanneer niet. Probeer jezelf nou geen martelaarsrol aan te praten door vaak dood te gaan. Zie zo vaak mensen acties ondernemen waarvan ik echt denk "Waarom doe je dat? Zinloos doodgaan? ". Zal wel liggen aan het feit dat m'n multiplayer roots in CS en CSS liggen. Room for error? Die heb je niet. Nieuwe game die een andere speelstijl vereist? Dan komt Darwin om de hoek kijken: adapt or become extinct.
En ik offer mijzelf vaak genoeg op hoor, vraag maar aan de verschillende medics. Maar wel met 1 verschil: ik laat een berg dode tegenstanders en gebouwen achter.
Ik ga liever zelf dood terwijl ik een teamlid red, dan een beetje als kip zonder kop rond te rennen en uiteindelijk toch te verliezen
GA-EP45-DQ6 // E6600 // Thermalright HR-01 Plus // 2x 2GB Gskill PC8000 // 8800GTS 640MB // X-Fi ExtremeMusic // WD Raptor 150GB, WD GP 1TB, 2x Seagate 320GB, Maxtor 120GB // Lian Li PC-A10B // Corsair HX620Watt // Dell 2407WFP // G15 + Razer Copperhead
Maargoed ik zeg gewoon doe je ding schat de situatie in het liefst met je team mates,
aangezien het spel wel Team Fortress is, en als het team een beetje op 1 lijn zit kun je de meeste potjes wel winnen.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Ik kan me eigenlijk maar twee veel voorkomende zelfmoordaanvallen bedenken die ik uitvoer en die ook echt nut hebben. De eerste is met een noodvaart tegen het karretje van Goldrush rennen (en tegelijk aan appelmoes geschoten worden) zodat hij weer dertig seconden aftelt. De tweede is een groep attackers van achteren aanvallen met een pyro (zoals bij Dustbowl, stage 3, cap 2) om vooral een hoop verwarring te stichten, zodat ze weer een minuut bezig zijn eer ze op volle sterkte zijn.
In other news: daarnet de 10.000 punten-grens gepasseert op de GoT-server en daar ben ik best blij mee. (Y)
Reg. datum: 10 oktober 2003
Zelfs op instant-spawn servers zie ik minder mensen zichzelf opofferen dan dat er in TFC werd gedaan. Vooral al draait HLstatsX op de server.quote:Koeitje schreef op maandag 12 mei 2008 @ 19:02:
[...]
Verschil is alleen dat TFC geen respawntimers heeft en TF2 wel. Hierdoor is doodgaan niet in elke situatie een optie.
Nu maken nummertjes mij niet zo heel erg veel uit. Ik duik graag op de intel wanneer hij op een gunstige locatie ligt en de timer bijna verloopt.
The Zep Man wijzigde dit bericht 12-05-2008 23:44 (16%)
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$Toppunt van ironie: postnr 28183390$H+H*
"Eén van de doelstellingen van de nieuwe layout is om informatie overzichtelijker te presenteren."
Reg. datum: 01 mei 2003
Eenmaal de server gejoined eens aan het rondkijken en... *shocked*
De hele map is gewoon verbouwd, maar dan ontzettend slecht, alles wat castle3 een goede map maakte is verbouwd. Het leuke kasteel thema is half overboord gezet met allerlei thema's door elkaar gecombineerd met slechte textures.
Allemaal rare houten constructies en gekke houten huisjes die maar een beetje over een ravijn gezet zijn.
Plaatsen waar snipers vroeger een heel eind konden snipen zijn doelbewust geblokkeerd door gewoon een stuk muur door de lucht te maken, de hele map raakt nu kant noch wal.
Waar vroeger sg's af en toe moeilijk te verdedigen waren, zijn er nu wat strategisch geplaatste houten muurtjes die dekking geven.
Misschien dat voor competieve matches deze map beter is, maar op een pub zijn de grotere open vlaktes zonder al die houten poespas en imo de fijnere belichting en het houden aan het kasteel thema maakt castle3 tot een veeeel betere map.
Mijn favo community map naar de knoppen, hoop dat versie 3 op de server mag blijven
Jimmie wijzigde dit bericht 13-05-2008 00:43 (13%)
Pain is weakness leaving the body.
Vreemd ik heb het eigenlijk vanaf het begin, vreemde is nog meer dat hij gewoon op sommige andere custom servers WEL de map downloadquote:Brainstorm schreef op zondag 11 mei 2008 @ 21:26:
Map downloads zijn gewoon standaard HTTP. Waarschijnlijk kan de server niet bereikt worden o.i.d. wat ik in het verleden al heb meegemaakt:
* De .bsp wordt gedownload in plaats van de .bsp.bz2 file. Bij ongeveer 1.5% van de map downloads zie ik dit gebeuren, vandaar dat ik tegenwoordig op de HTTP server ook link naar de ruwe bsp bestanden, ook al zijn deze groter.
* De Http server is tijdelijk onbereikbaar, waardoor je gedisconnect wordt omdat hij denkt dat de map niet beschikbaar is. Probeer je een paar seconden later dan werkt het wel.
* Tijdens het downloaden van de map gaat er iets fout en blijft er een leeg .bsp.bz2 in je TF2 directory staan. Reconnect je dan naar de server, dan denk het spel dat je de map al hebt. Vervolgens kan 'ie de map niet laden omdat het bestand leeg is. Handmatig de betreffende file verwijderen en het probleem is opgelost.
* Router/firewall problemen. Router reset kan soms veel helpen bij dit soort rare problemen.
* Firewall instellingen op de server, heb zelf bijvoorbeeld problemen gehad met bepaalde duitse spelers die helemaal de server niet zagen. Bleek dat de firewall nog een oude ip range filter gebruikte, vervolgens dacht dat betreffende range niet gebruikt werd en dus al het verkeer standaard blokkeerde. Kwestie van de filter updaten (nadeeltje van Debian stable).
Router is ondertussen 3x gereset, dus daar ligt het ook niet echt aan gok ik zo
Ze moeten je gewoon net als eerder 10 points geven voor een capture, denk dat men dan veel sneller geneigd is om die vlag te gaan cappenquote:Rutger Mulder schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:55:
Mijn roots liggen ook in CS en ik weet precies wanneer het wel en niet zinvol is. In dit geval ging het over 2fort en tegenwoordig vind men vaak de eigen score belangrijker dan het cappen van een flag. Het kan erg zinvol zijn om een suicide run te doen om de intel aan te raken zodat ie weer 60 sec blijft liggen voor de rest van het team.
SaURoN wijzigde dit bericht 13-05-2008 08:18 (15%)
SaURoN wijzigde dit bericht 13-05-2008 08:18 (98%)
Ben zelf ook vaak de enigste die zich opoffert om even chaos te zaaien. KPD 'hóórt onder de 1 te liggen
Je overleeft het zelden, maar hun medics ook niet. Het gebeurd daar in tegen ook zelden dat de rest van het team daarop doortoot want ojee ojee, er ligt een verdwaalde sticky.
Ach, zo hebben we allemaal wel wat. Ik schiet vaak mis
Het klinkt nutteloos van "Die kar rijdt toch niet zo hard achteruit" maar hoe vaak ik het wel niet heb gezien dat er een hele poos geen actie is en dat die kar soms wel 15-20 meter terug wordt gereden.
Faith: not wanting to know what is true - F.W. Nietzsche
Moet ik je alweer missen Uly...quote:UlyssesNL schreef op maandag 12 mei 2008 @ 18:24:
ik was weer helemaal voorbereid om actief te worden. breek ik mijn pols
ben ik dus ongeveer een week of 4-6 niet in staat fantsoenlijk te muizen
best kut dus.
Ik vind het wel meevallen met de lameness van achievement servers.. Bepaalde achievements haal ik uit principe liever op een achievementserver dan op GoT, simpelweg omdat ik vind dat die achievements het spel om zeep kunnen helpen. Achievements lokken bepaald speelgedrag uit en ook ik maak me daar af en toe schuldig aan. De achievements die ik kan halen op de GoT-server en die gewoon met mijn eigen speelstijl behaald kunnen worden haal ik dan gewoon op de server. Voor het bonesawen van medics, het needlen van scouts, het punchen met heavies ga ik wel naar een achievementserver. En trouwens, het is toch een stuk leuker om de echte toffe achievements te halen op de server? Dan weet je ook wel dat je er voor gewerkt hebt
Over suicide ga ik het niet eens hebben, want volgens mij blink ik daar redelijk in uit.. Ik ga immers niet voor niets 2 sec. voor de cap standaard dood omdat ik als 1 van de eerste op de cap sta. Suicide-missies komen dan ook regelmatig voor (tis zelfs zo erg dat Koei mijn medic niet wil zijn als ik pyro ben). Het geldt inderdaad misschien voor sommige mensen dat ze liever blijven leven door respawntijden etc., maar je ziet ook regelmatig dat je opoffering het wel waard was omdat de rest het afmaakt.
last fm || Shoot the f'ing medic
Reg. datum: 02 mei 2003
Achievement: something that has been accomplished by hard work, ability, or heroism...quote:Mik! schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:59:
[...]
Ik vind het wel meevallen met de lameness van achievement servers.. Bepaalde achievements haal ik uit principe liever op een achievementserver dan op GoT, simpelweg omdat ik vind dat die achievements het spel om zeep kunnen helpen. Achievements lokken bepaald speelgedrag uit en ook ik maak me daar af en toe schuldig aan. De achievements die ik kan halen op de GoT-server en die gewoon met mijn eigen speelstijl behaald kunnen worden haal ik dan gewoon op de server. Voor het bonesawen van medics, het needlen van scouts, het punchen met heavies ga ik wel naar een achievementserver. En trouwens, het is toch een stuk leuker om de echte toffe achievements te halen op de server? Dan weet je ook wel dat je er voor gewerkt hebt
[...]
Wat stelt een achievement voor als je er weinig tot niks voor moet doen? Ik kan begrijpen dat mensen die achievements snel willen halen voor de unlocks, maar ik loop liever zonder ubersaw rond, dan dat ik die achievements op een zielige achievement server haal of op een andere lame manier.
Die 50 medics killen met een bonesaw is/was een eitje op sommige ('public') servers, omdat er genoeg medics rondlopen die er niks van kunnen, en je het halve level achtervolgen met een bonesaw.
ik heb al/pas 26 achievements...de volgende 26, zijn voor mij echt moeilijk en die komen ooit vanzelf wel of misschien ook niet...jammer dan, maar voor mij zijn de achievements die ik tot nu toe gehaald heb echt achievements...niks lame doen...
ik kwam gisteren tijdens een potje dustbowl weer een geinige bug tegen. In stage 2, stond ik als medic op het 2 punt te verdedigen tegen doorgebroken spelers/spies.Er lopen mede team genoten langs me heen opweg naar het front, en passerende medics geven me een health boost en lopen dan weer verder. opeens merk ik op dat ik 225health heb, maar geen medic te bekennen... het effect van de medigun werkte nog steeds, maar de medic was dus al lang weg...
en het werd nog leuker want zolang m'n health boven de 150 bleef...herstelde het weer naar 225 als ik geraakt werd (alsof er nog een medic bij me was)... helaas werd het effect teniet gedaan toen een medic me weer een health boost gaf...
ik kreeg hetzelfde effect later weer...maar toen was m'n health maar 175....
chrisO wijzigde dit bericht 13-05-2008 10:44 (20%)
Maar daar zeg je weer wat; 'een eitje op sommige ('public') servers'. Ik speel 99,9% van de tijd op GoT, daar ren je niet eventjes achter medics aan. Niet alleen vanwege het niveau van de medics, maar ook omdat het ten koste gaat van het spelletje. Ik vind gewoon dat enkele van de achievements gewoon loos zijn, ten koste gaan van de gameplay. Vervolgens is het gewoon een feit dat je op een gegeven moment niet achter kan blijven als één van de vaste medics en je dus de unlockables echt in je inventory moet hebben. We merken nu allemaal al dat de nieuwe wapens een behoorlijke impact hebben op de speelstijl, op tactieken, op winnen of verliezen. Moet ik dan als vaste medic achterblijven? Achievementwhoren op de server is not done en wordt afgestraft (en terecht). Dus 50 medics bonesawen op een achievementserver met behoud van punten (zo'n statshoer ben ik dan ook nog wel weer) zonder dat je hiermee andere spelers lastig valt of dat je het team in de steek laat omdat je zo nodig met een bonesaw persé die medic wilt killen die toevallig nog een keer een soldier/demo bij zich heeft, oftewel suicide op en top incl. 20 sec. respawn dus in andere woorden +/- 30 sec. 1 fatsoenlijke medic minder in je team.. Neen dank.quote:chrisO schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:27:
[...]
Achievement: something that has been accomplished by hard work, ability, or heroism...
Wat stelt een achievement voor als je er weinig tot niks voor moet doen? Ik kan begrijpen dat mensen die achievements snel willen halen voor de unlocks, maar ik loop liever zonder ubersaw rond, dan dat ik die achievements op een zielige achievement server haal of op een andere lame manier.
Die 50 medics killen met een bonesaw is/was een eitje op sommige ('public') servers, omdat er genoeg medics rondlopen die er niks van kunnen, en je het halve level achtervolgen met een bonesaw.
ik heb al/pas 26 achievements...de volgende 26, zijn voor mij echt moeilijk en die komen ooit vanzelf wel of misschien ook niet...jammer dan, maar voor mij zijn de achievements die ik tot nu toe gehaald heb echt achievements...niks lame doen...
Mijn principe is dan ook dat de achievements die je in normale spelsituaties kan halen gewoon op de GoT-server behaald worden. Dit zijn voor mij achievements als 10.000 healing, 20 kills met een heavy, 5 kills op een enemy-cal, 5 destructions met een demo etc. etc. De overige dingen haal ik wel op een achievement server.
last fm || Shoot the f'ing medic
Reg. datum: 02 mei 2003
je hoeft 13 achievements niet te halen, want wat moet je in hemelsnaam met een ubersaw op de GOT server, als je daar niet eventjes achter een medic aan rent vanwege het niveau van de medics en, omdat het ten koste gaat van het spelletje, zoals je zegt...dan ren je dus ook niet achter de andere klasses aan...quote:Mik! schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 10:52:
[...]
Ik speel 99,9% van de tijd op GoT, daar ren je niet eventjes achter medics aan. Niet alleen vanwege het niveau van de medics, maar ook omdat het ten koste gaat van het spelletje.
[...]
Vervolgens is het gewoon een feit dat je op een gegeven moment niet achter kan blijven als één van de vaste medics en je dus de unlockables echt in je inventory moet hebben.
[...]
En volgens mij als je op de GOT server als medic achter iemand aan rent met je ubersaw, dan krijg je meteen commentaar van een aantal ego's op de server...die waarschijnlijk denken dat de enige taak van een medic is om hun te healen
Een aantal maanden geleden kwam ik niet op de GOT server vanwege die irritante reserved slot(s) en nu blijf ik er vaak weg, omdat het in plaats van een leuk spelletje meer 'werk' is waar alleen winnen telt
Pagina: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 last
Dit topic is gesloten.