Gathering of Tweakers

Quicksearch
Even over het van buiten af naar binnen ftp-en:

bij mij (experiabox router) was de truc om poort 21 en poort 20 te forwarden in mijn router, met alleen poort 21 lukte het niet.

Zitten twee koeien in een boom te kaarten, komt er een ei voorbij vliegen. Zegt een van die koeien: "Hey, doe je mee?". Zegt dat ei: "Nee sorry, ik moet naar de kapper."

Ik heb me nas binnen en me data weer gekopieerd en me qnap verkocht.

Nu wil ik een beetje gaan spelen mee en funplug instaleren.
Maar eerst wat vragen.

1 Kan ik me Conecptronic bricke
2 Wordt me nas langzaker als ik dingen ga instaleren?
3 Ik las een stukje over een download programa voor NZB bestanden werkt dit en beetje of is via de pc sneller?
4 Wat is nog meer een aanrader ik luister me muziek door middel van me XB1 met Xbox media center. En dit werkt gewoon goed mis eigelijk niks.

5 Ik zag dat je email alerts kan instellen maar wordt er ook een gewone log bij gehouden?

80/86 ST bladebladed

Yippie ik heb er ook 1!

ch3snas met 2x 500gb samsungs.

Uiteraard gelijk met de fun_plug aan de slag gegaan.

Ik heb mldonkey en rsync draaien.
Het kopieren met rsync gaat goed, echter zie ik dat de log-file leeg is.

Hmmz waarschijnlijk een typfoutje ofzo.

dont' troll me, i am a troll

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goedkope NAS oplossing als vervanging voor een Shuttle met P4 cpu die 24/7 aanstaat. Ik wil er 2x1Tb schijf in RAID1 in leggen. Deze apparaten trekken mijn aandacht, maar wat mij nog niet helemaal duidelijk is:
- Zijn de Conceptronic en de Dlink hetzelfde apparaat?
- Kan er nog een USB schijf aan, of werkt de USB port als slave?
- Ik heb Vista en OSX werkstations en geen affiniteit met Linux, kan ik out of the box aan de gang of moet ik dingen hacken voordat het ding bruikbaar wordt?
- Moet ik met uPnP aan de gang, of kan ik ook gewoon met samba shares werken?

Edit: In deeltje 1 wat posts gevonden die erop duiden dat samba wel werkt. Maar:
- Zou streamen van mijn vrij grote 720p of 1080p mkv bestanden via het netwerk goed gaan?
- Qua performance/bestandsgrootte?

SeatRider wijzigde dit bericht 19-04-2008 10:03 (15%)

Nederlands is makkelijker als je denkt!

Ik ben geen expert, maar is het niet sneller om hellanzb met weinig connecties en decompressie threads te laten lopen?

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

quote:
0Burner0 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:58:

Nu wil ik een beetje gaan spelen mee en funplug instaleren.
Maar eerst wat vragen.

1 Kan ik me Conecptronic bricke
2 Wordt me nas langzaker als ik dingen ga instaleren?
3 Ik las een stukje over een download programa voor NZB bestanden werkt dit en beetje of is via de pc sneller?
4 Wat is nog meer een aanrader ik luister me muziek door middel van me XB1 met Xbox media center. En dit werkt gewoon goed mis eigelijk niks.

5 Ik zag dat je email alerts kan instellen maar wordt er ook een gewone log bij gehouden?
1) Nee, funplug installeert alleen software op de harddisk, veranderd niets aan de firmware/config. Gewoon harddisk eruit halen, en het is er 100% vanaf.
2) Ja, maar da's logisch, de software moet dan de processor en memory delen met elkaar.
3) Werkt, maar is niet snel. Max zo'n 500-600kbyte/sec, processor en memory zijn het bottleneck
4) Ken xb1 niet, maar de ch3snas doet gewoon windows sharing (samba)...gebruik het ook icm mijn xbmc/xbox.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

quote:
UTMachine schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 14:49:
[...]

1) Nee, funplug installeert alleen software op de harddisk, veranderd niets aan de firmware/config. Gewoon harddisk eruit halen, en het is er 100% vanaf.
2) Ja, maar da's logisch, de software moet dan de processor en memory delen met elkaar.
3) Werkt, maar is niet snel. Max zo'n 500-600kbyte/sec, processor en memory zijn het bottleneck
4) Ken xb1 niet, maar de ch3snas doet gewoon windows sharing (samba)...gebruik het ook icm mijn xbmc/xbox.
Dankje voor je uitleg ga dan maar is ff spelen met FUN PLUG

Reg. datum: 06 november 2004

Vraagje, wat voor snelheden haalt de CH3SNAS over een Gb netwerk met RAID1?
quote:
SeatRider schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 09:52:
Edit: In deeltje 1 wat posts gevonden die erop duiden dat samba wel werkt. Maar:
- Zou streamen van mijn vrij grote 720p of 1080p mkv bestanden via het netwerk goed gaan?
- Qua performance/bestandsgrootte?
Ben ik ook benieuwd naar.

Raven wijzigde dit bericht 19-04-2008 22:51 (70%)

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

quote:
Raven schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:50:
Vraagje, wat voor snelheden haalt de CH3SNAS over een Gb netwerk met RAID1?

[...]

Ben ik ook benieuwd naar.
CH3SNAS haalt ongeveer 10-15MByte/sec ... Dit is totaal onafhankelijk van raid0/raid1/etc, het apparaat is te langzaam om hiervan wat te merken.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Sorry dubbel 8)7

0Burner0 wijzigde dit bericht 20-04-2008 20:03 (134%)

Mijn fun plug staat op HD_a2 (ook al heb ik maar 1 schijf). Zal wel perse daar moeten.

0Burner0 schreef op zondag 20 april 2008 @ 10:49:
Ik probeer een funplug te instaleren maar kom nog niet echt verder.

Current Firmware Version : 1.03
Firmware Date : 04/01/2008

Ik heb deze bestanden in me root geplaatst

Volume_1/fun_plug
Volume_1/starttelnet.sh
Volume_1/lnx_bin/utelnetd
Volume_1/lnx_bin/busybox3

Heb een Reboot gedaan.
Heb putty gedownload

In begin scherm vul ik 192.168.2.102 in port 23 klik telnet aan en dan op OPEN

Maar dan gebeurt er niks mijn putty sluit zich zelf en alles is weg.
Ik heb het via windows Vista 64bit gedaan en via Windows XP prof
Bij beide OS sluit ie gewoon af en zie ik niks.

Ik gebruik de volgeden pagina's om funplug te installe

http://wiki.dns323.info/howto:telnet
http://wiki.dns323.info/information:beginner_s_faq
http://wiki.dns323.info/howto:fun_plug

Mijn eindelijke doel is de versie van raven22 te installe die ik hier vandaan heb.
http://www.humyo.com/F/13671-132832333

EDIT: Ben er achter gekomen waar porbleem ligt denk ik.
In het bestand

starttelnet.sh

Staat

#!/bin/sh
/mnt/HD_a2/lnx_bin/busybox3 mknod /dev/ptyp0 c 2 0
/mnt/HD_a2/lnx_bin/busybox3 chmod 0666 /dev/ptyp0
/mnt/HD_a2/lnx_bin/busybox3 mknod /dev/ttyp0 c 3 0
/mnt/HD_a2/lnx_bin/busybox3 chmod 0666 /dev/ttyp0

rm /mnt/HD_a2/lnx_bin/sh
ln -s /mnt/HD_a2/lnx_bin/busybox3 /mnt/HD_a2/lnx_bin/sh
/mnt/HD_a2/lnx_bin/utelnetd -l /mnt/HD_a2/lnx_bin/sh -d

Dit moet natuurlijk iets zijn van
/Volume_1/

Heeft iemand voor mij de juiste regel die ik moet invoeren bij Notepad++

Reg. datum: 06 november 2004

quote:
UTMachine schreef op zondag 20 april 2008 @ 09:59:
[...]

CH3SNAS haalt ongeveer 10-15MByte/sec ... Dit is totaal onafhankelijk van raid0/raid1/etc, het apparaat is te langzaam om hiervan wat te merken.
Hm, zijn er NAS apparaten die sneller kunnen?

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

_Sp[A]nX_
Reg. datum: 28 januari 2002

Ik wil zelf ook een CH3SNAS aanschaffen....

gebruik nu:
- Een P3 1,0Ghz met 3x 80gb voor het downloaden en parren + unrarren (totaal 90 watt)
- Media-Center met 1x200gb en 1x 160gb (vol overigens met films + series)

Moet steeds als ik iets wil downloaden s'ochtends (als ik iets wil downloaden) mijn servertje aanzetten (handmatig)en via logmein op werk het e.e.a. aan gaan zetten via newsleecher.

Haal ongeveer 1mb per seconde van nieuwsservers (tweaknews)
belangrijkste punten:

- Downloaden en ev. uitpakken
- Via mijn media center alles afspelen via netwerk (ook 1080p bestanden)
- Stil en zuinig zijn (hardeschijven in idle als hij niets doet)

Zit er serieus over na te denken om dit fantastische apparaat aan te schaffen en die nzb plugin te installeren. (verder NIETS behalve de fan plugin)

Maar ik heb nog wel een aantal vragen die ik niet duidelijk heb terug gevonden hier op dit forum:

1. Hoe snel kan de CH3SNAS leechen van nieuwsservers? (en word SSL ondersteund? + meerdere connecties?)
2. Hoe snel is het uitpakken/parren? (hoe snel is het uitpakken via het netwerk als ik het via een epia laat uitpakken die op ingestelde tijden dan aangaat)
3. wat is het verbruik in totaal met 2 s-ata schijven (idle + als hij aant downloaden /uitpakken is)

Ik hoop dat dit makkelijk te beantwoorden is voor jullie?

spanx wijzigde dit bericht 21-04-2008 10:36 (3%)
Reden: edit

Damn it's good 2 B a Tweaker!

1 & 2. Is hier al vaker voorbijgekomen ;) Reken op 400-500 KB/s voor grote downloads icm SABnzbd. En dat is zonder SSL wat het geheel waarschijnlijk nog veel meer vertraagt. Hou er ook rekening mee dat afhankelijk van de usenet client het geheugengebruik na een tijd gebruik aardig opgelopen kan zijn waardoor de transfer snelheden over het netwerk eronder lijden.
Door deze punten download ik usenet spul intussen gewoon weer via een normaal systeem. Torrents werken trouwens wel prima icm rtorrent op de CH3NAS :)
3. Het apparaat zelf gebuikt maximaal iets van 15 W. Verbruik van schijven verschilt per model.

tweak_dude wijzigde dit bericht 21-04-2008 15:06 (14%)

Global IT Gypsy

Is het al iemand gelukt om nzbget in combinatie met nzbgetweb te installeren op de ch3snas?
Ik heb begrepen dat deze veel minder resources nodig heeft ten opzichte van hellanzb of sabnzb omdat nzbget in c++ geschreven is. In deze thread wordt een en ander uitgelegd voor de WD mybook world.

Blaat

quote:
0Burner0 schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:03:
Dit moet natuurlijk iets zijn van
/Volume_1/
Die Volume_1 is de naam van je Samba share.
De /mnt/HD_a2 heeft betrekking op hoe het apparaat intern je harddisk ziet.

Heb je de tutorial op: http://knowledge.forestblue.nl/ch3snas.html al geprobeerd?
Enigste wat je namelijk hoeft te doen:
quote:
1). In het bestand wat je uitpakt zitten twee bestanden: fun_plug.tar en fun_plug. Deze bestanden kopieer je in de root directory van je netwerk share op de NAS (Volume_1 of Volume_2) .
2). Herstart nu je NAS via de web interface.
quote:
Raven schreef op zondag 20 april 2008 @ 20:09:
[...]

Hm, zijn er NAS apparaten die sneller kunnen?
Tuurlijk :+ Alleen die kosten een stuk meer (>500 euro), alleen de meeste kan je dan weer niet fun_plug'en, wat zo'n ding weer totaal onaantrekkelijk maakt. Dan is een homebrew server de snelste/beste oplossing.

quote:
vteuniss schreef op maandag 21 april 2008 @ 16:18:
Is het al iemand gelukt om nzbget in combinatie met nzbgetweb te installeren op de ch3snas?
Ik heb begrepen dat deze veel minder resources nodig heeft ten opzichte van hellanzb of sabnzb omdat nzbget in c++ geschreven is. In deze thread wordt een en ander uitgelegd voor de WD mybook world.
Nog niet geprobeerd, maar zou in theorie onder Debian moeten kunnen draaien. Zal mijn C(++) kennis is gaan oppoetsen, als er geen pkg voor bestaat.

UTMachine wijzigde dit bericht 21-04-2008 21:02 (5%)

quote:
Kleintje81 schreef op maandag 21 april 2008 @ 20:35:
[...]

Die Volume_1 is de naam van je Samba share.
De /mnt/HD_a2 heeft betrekking op hoe het apparaat intern je harddisk ziet.

Heb je de tutorial op: http://knowledge.forestblue.nl/ch3snas.html al geprobeerd?
Enigste wat je namelijk hoeft te doen:

[...]
Hmm heel vaag maar hij doet het nu en heb hem op Volume_2 gezet

:S:S

Reg. datum: 15 november 2003

quote:
raven22 schreef op donderdag 17 april 2008 @ 07:58:
Even off-topic: Heb gisteren mijn Squeezebox binnen gekregen en aangesloten op mijn nas. Jeetje wat klinkt dat ding goed, een wereld van verschil met mijn Philips SLA5520.
En ik kan dus confirmeren dat mijn instructies mbt het installeren van slimserver op de nas goed werken.
oof ff off-topic: heb besloten om toch maar niet voor de SB te gaan...ga morgen de Sonos halen..en die koppel ik aan mijn NAS. Heeft het installeren van slimserver/squeezecenter ook geen nut meer.

Reg. datum: 12 november 2000

Weet iemand waardoor de shares Volume_1 of Volume_2 bepaald worden? Heeft dat te maken met de fysieke plaatsing van je schijf in het linker- of rechter slot of met RAID sets?

Eén en ander kan ik dan in de howto aanpassen.

Forgive them, for they know not what they do

Global IT Gypsy

quote:
GenetiX schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 10:14:
Weet iemand waardoor de shares Volume_1 of Volume_2 bepaald worden? Heeft dat te maken met de fysieke plaatsing van je schijf in het linker- of rechter slot of met RAID sets?

Eén en ander kan ik dan in de howto aanpassen.
Links is volume_2, rechts is volume_1. Schijven altijd rechts initialiseren omdat je anders waarschijnlijk tegen de 96% bug aan loopt bij het formatteren. Soms gaat het goed als je het in het linker slot doet, waarom weet niemand.
Dit staat ook ergens op de wiki.

Ik heb wat karakter-issues met de de mt-daapd itunes server.

Het probleem doet zich alleen voor als ik mp3 bestanden via mt-daapd (in iTunes) afspeel. Via smb gaat het prima. Het lijkt zich ook alleen voor te doen bij twee karakters:
* een n met een omgekeerde circonflex
* een o met een aigu ó
Vooralsnog lijken alle andere karakters te werken.

Zit m niet in de bestands-, of filenaam. Deze bevatten geen 'vreemde' tekens. Deze komen dus uit de ID3 tags.

Ik kan niet vinden of het probleem in mt-daapd zelf zit, of dat het misschien in de door mt-daapd gebruikte database (SQlite) zit. Misschien iemand een idee waar ik moet zoeken, of - nog beter - de oplossing?

Helaas is afsp[elen via smb geen optie. Gebruik mt-daapd om de muziek te kunnen spelen op mijn werk (door een ssh tunnel).

Tempelier, on bare feet!

quote:
0Burner0 schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 22:58:
Waarom?

Vakantiebruin dankzij Tropisch Bruin!, mkbOK en Safe2Shop gecertificeerd!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws