Reg. datum: 05 januari 2004
Via telnet en het commando: # vi /mnt/HD_a2/twonky/twonkyvision-mediaserver.ini krijg ik een file met allemaal rare karakters? Hoe los ik dit op?
GoT Index » Opslagmedia & I/O Controllers » [NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
hier staat een driver die je kunt installeren en dan kun je de disk uitlezen onder windows:quote:dorkie schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:41:
nog een vraagje:
ik begreep dat ik met een linux live cd een harde schijf kan uitlezen.
Kan ik de hd dan uit mijn NAS halen en dan aan mijn pc hangen en deze opstarten met een live cd (heb nog ergens Ubuntu liggen) en dan alles copyen?
Ik kan hem niet aansluiten en Vista starten en dan uitlezen oid?
Ik begreep al dat RAID1 geen echte veilige oplossing is maar hoe kan ik dit wel veilig krijgen?
ik weet nix, maar wil wel leren
tweak_dude wijzigde dit bericht 05-04-2008 15:39 (24%)
Ik heb nu MLDonkey en hellanzb draaien en de memory is inderdaad bijna volledig in gebruik.quote:tweak_dude schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 15:37:
@ RDuno: het zal vast wel draaien maar omdat de CH3SNAS maar 64 MB geheugen heeft zal alles misschien wat trager worden, vooral de snelheid van Samba. Maar ik zou zeggen probeer het uit
Hoeveelheid gebruikt/beschikbaar geheugen kun je trouwens met "free -m" zien.
1
2
3
4
5
| OPSLAG:/# free -m
total used free shared buffers cached
Mem: 60 58 1 0 10 10
-/+ buffers/cache: 38 22
Swap: 1035 29 1005 |
Lastig, komt mij niet bekend voor. Wat ik zomaar even google is dat er misschien iets is met je serverinstellingen, maar dat lijkt me wat vaag. Doet HellaNZB überhaupt wel iets? Als je deze als daemon draait en je vraagt onder de Debian chroot de status op (hellanzb status). Krijg je dan vreemde dingen te zien?quote:RDuno schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:28:
[...]
Bedankt GenetiX, dat klopt, ik had unrar-free gebruikt, omdat het mij bij de eerste installatie niet lukte om unrar te installeren. Heb dit nu veranderd en hellanzb werkt, jippie.![]()
Ik heb vervolgens jouw howto gevolgd en lighttpd (dit werkt) en zussaweb geinstalleerd. Bij zussaweb heb ik toch nog steeds een probleem en wel deze
Fault: Code: 5 Reason 'Connect error: Connection refused (111)'
Deze fout had ik bij de eerste installatie ook en toen is alles in de soep gelopen, dus wil ik je vragen wat er in de settings.php moet staan. Ik heb er nu dit staan:
code:
1 2 3 4 $host = 'localhost'; $port = 8760; $user = 'hellanzb'; $passwd = 'changeme';
hellanzb werkt gewoon. Kan je mij nog een tip geven ?
Forgive them, for they know not what they do
Nee, dat gaat prima.quote:RDuno schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 13:17:
Stomme vraag misschien, maar kan je tegelijkertijd downloaden met
MLDonkey en Hellanzb (draaiend in Debian) ?
Of levert dit conflicten/problemen op ?
Forgive them, for they know not what they do
Offere mien Offere
dorkie wijzigde dit bericht 06-04-2008 21:46 (51%)
Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
P5B Deluxe, C2D E6300, 2GB RAM, 8800GT 512MB
Er is niet zoiets als een grafische omgeving voor zo'n machine.quote:Dr D schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:57:
Bestaat er een remote desktop oplossing voor de CH3SNAS á là real vnc? Ik wil mijn downloads graag van de incoming directory verplaatsen naar een andere locatie op de NAS. Maar als ik dat doe via mijn PC moet de data eerst over het netwerk naar mijn PC en dan weer terug naar de NAS. Maar omdat ik maar een 100MBit netwerk heb schiet dat niet op. Daarom hoopte ik dat bijv real vnc op de CH3SNAS geinstalleerd kan worden zodat ik remote kan inloggen.
apt-get install mc
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Bij mij is het gewoon zo goed als instant als ik data versleep in de NAS in Vista.quote:Dr D schreef op zondag 06 april 2008 @ 22:57:
Bestaat er een remote desktop oplossing voor de CH3SNAS á là real vnc? Ik wil mijn downloads graag van de incoming directory verplaatsen naar een andere locatie op de NAS. Maar als ik dat doe via mijn PC moet de data eerst over het netwerk naar mijn PC en dan weer terug naar de NAS. Maar omdat ik maar een 100MBit netwerk heb schiet dat niet op. Daarom hoopte ik dat bijv real vnc op de CH3SNAS geinstalleerd kan worden zodat ik remote kan inloggen.
.C staat voor Celcius, de .sh is voor Fahrenheit. Ik weet niet eens of er wel een CH3SNAS is die Celcius gebruikt, maar ik geloof het niet.quote:dorkie schreef op zondag 06 april 2008 @ 20:11:
kan iemand mij vertellen hoe ik de in de 0.4 funplug die Fan control kan krijgen?
edit:
heb iet gevonden:
/mnt/HD_a2/ctrl_fanspeed.sh in funplug zetten en ctrl_fanspeed.sh in de root van mijn vol1 zetten?
wat doe ik dan met ctrl_fanspeed.C ????
Ja, ik snap het ook niet, ben ook al aan het googlen geweest. Het is alleen dat zussaweb niet werkt, want hellanzb werkt primaquote:
# Set the path to use RAM-disk instead of harddrive, to
# execute from. This is done so that the disks will go
# into sleep mode, while the script is running.
PATH=/usr/bin:/bin:/usr/sbin:/sbin
# Create a logfile on the RAM-disk.
#LOGDIR=/log
#FANLOGFILE=${LOGDIR}/fan_ctrl.log
#mkdir -p ${LOGDIR}
# Kill the old fan controller.
kill -9 `pidof fancontrol`
#echo "Fancontrol killed. Installing fan_ctrl.sh" >${FANLOGFILE}
# With temps between T1 and T2, the script automatically
# lowers/raises the fanspeed between RPM1 and RPM2. This
# it does every update_interval seconds.
update_interval=120
T1=43
T2=60
RPM1=2300
RPM2=4500
while [ 1 ]
do
T=`temperature g 0`
T=${T##*=}
# Check if temperature has fallen below T1 value
if [ $T -lt $T1 ]; then
# Temp below T1 fan stops
CALCTEMP=`expr 0`
else
# Temp above T1 fan starts
CALCTEMP=`expr \( \( $T2 \< $T \) \* $RPM2 \) \| \( \( $RPM1 + \( $RPM2 - $RPM1 \) \* \( $T - $T1 \) \/ \( $T2 - $T1 \) \) \& \( $T \>= $T1 \) \)`
fi
CONVFTOC=`expr \( \( $T - 32 \) \* 10 + 9 \) \/ 18`
newRPM=${CALCTEMP}
fanspeed w $newRPM
# echo `date`" ::CURRENT::" $T"F" ${CONVFTOC}"C -- fanspeed:" $newRPM "(written to "${FANLOGFILE}")." >>${FANLOGFILE}
# wait for next cycle
sleep $update_interval
doneShuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT
Je kunt er [pre] en [/pre] omheen zetten. (linkje naar de FAQ)quote:dorkie schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:44:
[...]
(ik kan het niet mooi in een mooie tabel krijgen)
TD-er wijzigde dit bericht 07-04-2008 16:04 (16%)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Denk je er wel aan dat voor (zover ik gelezen heb) de CH3SNAS zijn temperatuur altijd in Fahrenheit weergeeft. Jouw T1 is dus 6°C!!quote:dorkie schreef op maandag 07 april 2008 @ 15:44:
......... # With temps between T1 and T2, the script automatically # lowers/raises the fanspeed between RPM1 and RPM2. This # it does every update_interval seconds. update_interval=120 T1=43 T2=60 RPM1=2300 RPM2=4500 ......
is het zo goed voor temperatuur/toeren regeling van de fan?
(ik kan het niet mooi in een mooie tabel krijgen)
sorry, mijn fout.quote:FreddyT schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:21:
[...]
Denk je er wel aan dat voor (zover ik gelezen heb) de CH3SNAS zijn temperatuur altijd in Fahrenheit weergeeft. Jouw T1 is dus 6°C!!
1
| /mnt/HD_a2/Videos 192.168.1.7/255.255.255.0(rw,no_root_squash,no_subtree_check) |
Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 1.1.4 | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40
GoT Index » Opslagmedia & I/O Controllers » [NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea