Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
RDuno schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:12:
TD-er, maar het heeft wel gewerkt.

Toen ik met zussaweb niet bij de hellanzb pagina kon komen, heb ik enkel in de hellanzb.conf gekeken en daar het Hellanzb.XMLRPC_PASSWORD ingesteld. Vervolgens alles gereboot en weer opgestart waarna er Hellanzb niet kon worden opgestart vanwege een foutmelding. Vervolgens heb ik het password weer terug gezet en gereboot, maar de error blijft terugkomen. Ook een shutdown en restart veranderd er niets aan.

Ik ga er tenminste wel vanuit dat als je een reboot/shutdown doet, dat alle processen stoppen.

edit: ter info, ik edit de files met vi editor
Met wat voor een editor is die file aangepast?
Gewoon met vi vanaf de commandline onder Linux, of een of andere Windows editor (notepad ofzo)?
Dan heb je namelijk kans dat je andere regeleindes hebt gekregen (CR, LF ipv. alleen een LF)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Reg. datum: 03 februari 2006

Hoi TD-er, zie mijn edit in mijn vorige post, ik heb vi editor gebruikt.

Ben nu bezig de boel geheel opnieuw op te zetten. Gaat wel sneller nu je een beetje de weg weet.

Als ik weer zover ben dat ik Zussaweb heb geinstalleerd meld ik mij weer, want ik ga ervan uit
dat de unauthorized error weer opduikt.

Nogmaals bedankt voor de steun tot nu toe....... _/-\o_

ik weet nix, maar wil wel leren

Heb de nieuwste firmware 1.03 finalV2 geinstalleerd maar de scandisk functie geeft nog steeds een error: Hard Drive(s) Scanning Failure

Komt dit omdat ik de drive heb voorzien van een funplug met de nodige goodies?

De melding die raven22 krijgt zie ik ook. Ik heb de funplug met twonky en mldonkey draaien. Ik gebruik de 1.03 finalV2 firmware.

Arethusa wijzigde dit bericht 02-04-2008 20:28 (16%)

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Muziek: Last.fm | Toffe ellende: http://www.siewesite.nl

Ik heb de funplug tijdelijk verwijderd maar dit lost het probleem ook niet op. Nog steeds dezelfde error: error: Hard Drive(s) Scanning Failure

Ik zou deze functie nog maar niet proberen, na de foutmelding moet je de nas restarten. Daarna herkent de nas de hardeschijven niet meer. Bij status op de config pages worden de interne schijven niet meer vermeld. Na veel gedoe ben ik er nu achter dat je eerst de schijven uit de nas moet halen, dan opnieuw opstarten en weer uitzetten, de schijven er weer in doen en opnieuw opstarten om de zaak weer aan de praat te krijgen.

raven22 wijzigde dit bericht 03-04-2008 10:00 (60%)

quote:
RDuno schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:45:

Dit is mijn hellanzb.conf
<knip>
Ik heb even de configfile tussen [code] [/code]-tags geplaatst :). Zou je dit de volgende keer ook even willen doen? Het wordt dan namelijk wat overzichtelijker ;).

T.net Profiel | http://thandor.net Rev.5 !
Stuur 'n DM aj 't niet met mien eens ben!

Reg. datum: 24 oktober 2001

even vraagje,
heb sinds gisteren een CH3SNAS met 2 x 500 Gb Samsung schijven in Raid 1 (ook nog 15 Gb Jbod).
Als de nas nu stuk gaat, kan ik 1 van de schijven dan in een pc hangen om de data te recoveren?
of is het slim om er een losse externe schijf bij te kopen (USB) en daarmee een complete dump te maken?

Wat is het voordeel van Twonky tov de ingebouwde media server?
Met ingebouwde weet mijn PS3 alles af te spelen wat ik wil (ook ps3 hd meuk).

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

quote:
dorkie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:59:
even vraagje,
heb sinds gisteren een CH3SNAS met 2 x 500 Gb Samsung schijven in Raid 1 (ook nog 15 Gb Jbod).
Als de nas nu stuk gaat, kan ik 1 van de schijven dan in een pc hangen om de data te recoveren?
of is het slim om er een losse externe schijf bij te kopen (USB) en daarmee een complete dump te maken?

Wat is het voordeel van Twonky tov de ingebouwde media server?
Met ingebouwde weet mijn PS3 alles af te spelen wat ik wil (ook ps3 hd meuk).
Als je veel bestanden hebt dan indexeert Twonky heel veel sneller, bovendien is de navigatieboom in Twonky helemaal naar eigen wens in te richten.

Ik blijf problemen houden met het herkennen van mijn schijven door de nas na een reboot, ook al heb ik de scandisk functie een tijd niet meer aangeraakt. Ben dus maar weer terug naar de 1.03B6a firmware.....

Global IT Gypsy

quote:
dorkie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:59:
even vraagje,
Ja, met een linux live cd kun je de data kopiëren naar een andere (fat32) schijf. Raid 1 mag je overigens niet zien als een automatische backup, een fout commando kan alles in een keer verwoesten.

Ik heb een FTP probleem. Als ik met FlashFXP een complete directory wil overzetten, kan hij niet de hoofdmap aanmaken, Als ik hem handmatig aanmaak vanauit FlashFXP, en dan de onderliggende files overzet, werkt het wel. In het verleden kon ik dit oplossen door de FTP gebruiker op Volume_1 alle rechten te geven, maar ik heb er nu 2 disken in en moet dus rechten geven op ROOT, en dan krijg je dus dit probleem. Iemand een oplossing?

PS: ik draai geen funplugs oid, hij draait helemaal standaard.
Hallo,

Ik ben ook erg geinteresseerd in de Conceptronic CH3SNAS. En ik heb hierover wat vragen wellicht dat jullie me kunnen informeren. Ik heb namelijk een Freecom Musicpal en de vraag is of dat het mogelijk is om mijn MP3 collectie (die dan mogelijk op de CH3SNAS komt) daarvan af te spelen? Dat het compatible met elkaar is?

reallifejoost wijzigde dit bericht 03-04-2008 14:55 (5%)

Thandor, mijn excuses, ik zal code voortaan tussen de code-tags zetten.

GenetiX, ik heb alles (MLDonkey Realsimple, debian, hellanzb) weer opnieuw opgezet en net ook hellanzb getest. Ik verschillende nzb's getest, maar ze eindigen steeds met een error:
OPSLAG:/mnt/root# hellanzb

hellanzb v0.10 (config = /etc/hellanzb.conf)
(xs4all) Opening 3 connections...
hellanzb - Now monitoring queue...
Found new nzb: Oil Painting For Dummies
Parsing: Oil Painting For Dummies.nzb...
Parsed: 8 files (45 posts), 9.5MB
Queued: 9.5MB
Transferred 9.5MB in 1m 4s at 150.7KB/s (Oil Painting For Dummies)
Oil Painting For Dummies: Verifying via par group: Oil Painting For Dummies*.{pa r2,PAR2}..
Oil Painting For Dummies: Finished par verify (1 par group, took: 4s)
Oil Painting For Dummies: Unraring Oil Painting For Dummies.part1.rar..
Oil Painting For Dummies: A problem occurred: FatalError: There was a problem du ring unrar, output:

unrar 0.0.1 Copyright (C) 2004 Ben Asselstine, Jeroen Dekkers

Extracting from /mnt/HD_a2/NZB/nzb/daemon.processing/Oil Painting For Dummies/Oi l Painting For Dummies.part1.rar

Extracting Oil Painting For Dummies/Oil Painting For Dummies.pdf Failed
1 Failed

Er is blijkbaar een probleem met het unrarren, ik heb de volgende zaken in hellanzb.conf aangepast:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
# Disable SMART_PAR (download all PAR files)
#Hellanzb.SMART_PAR = False

# Supply a path to the (un)rar command
Hellanzb.UNRAR_CMD = '/usr/bin/unrar-free'

# Supply a path to the par2 command
Hellanzb.PAR2_CMD = '/usr/bin/par2'

# Skip unraring during post processing
Hellanzb.SKIP_UNRAR = False

# hellanzb inherits the umask from the current user's environment (unless it's
# running in daemon mode). The umask can be forced with this option
Hellanzb.UMASK = 0022

Via GrabIt kan ik deze nzb's wel downloaden en uitpakken. Wat doe ik fout ?

quote:
reallifejoost schreef op donderdag 03 april 2008 @ 14:50:
Hallo,

Ik ben ook erg geinteresseerd in de Conceptronic CH3SNAS. En ik heb hierover wat vragen wellicht dat jullie me kunnen informeren. Ik heb namelijk een Freecom Musicpal en de vraag is of dat het mogelijk is om mijn MP3 collectie (die dan mogelijk op de CH3SNAS komt) daarvan af te spelen? Dat het compatible met elkaar is?
Ik heb ook een musicpal en die werken prima samen.

@raven22:

Heb je hiervoor nog speciale dingen moeten doen zoals met funplug of twonky?? en als dat is is dit makelijk om te doen?

ik heb wel twonky draaien, is zeer eenvoudig te installeren, maar dat is denk ik niet nodig, de ingebouwde mediaserver zal het ook wel doen.

Waarom heb jij dan nog Twonky draaien?

Dat heb ik een paar posts geleden nog verteld, als je in dit topic een beetje rondzoekt vind je erg veel info.

Reg. datum: 12 november 2000

quote:
Je hebt unrar-free geïnstalleerd. Je moet via apt-get unrar intalleren (#apt-get install unrar) en vervolgens de volgende lijn aanpassen in je hellanzb.conf:

Hellanzb.UNRAR_CMD = '/usr/bin/unrar' ;) Ik zal dat overigens ook wel in de howto opnemen.

Forgive them, for they know not what they do

Net om te testen even Twonky op de NAS gezet. Loopt allemaal net wat beter dan de ingebouwde DLNA client.
Ik kon mijn foto's niet browsen via de ingeouwde, kreeg dlna error 2114. Muziek en Video gingen wel goed.
Met Twonky lukt alles en loopt het soepel.
* dorkie denkt dat ie over 29.8 dagen twonky maar moet gaan kopen :)

quote:
dorkie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:28:
Net om te testen even Twonky op de NAS gezet. Loopt allemaal net wat beter dan de ingebouwde DLNA client.
Ik kon mijn foto's niet browsen via de ingeouwde, kreeg dlna error 2114. Muziek en Video gingen wel goed.
Met Twonky lukt alles en loopt het soepel.
* dorkie denkt dat ie over 29.8 dagen twonky maar moet gaan kopen :)
even twonky opnieuw opstarten en je kan weer 30 dagen er tegen aan ;)

quote:
robertobadjo schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:45:
[...]

even twonky opnieuw opstarten en je kan weer 30 dagen er tegen aan ;)
me no kaas gegeten van Unix/Linux of wat er dan ook op lijkt (per ongeluk wel CCNA)
hoe stop/start ik een prog in me nas?
een reset van de nas?

EDIT: mijn probleem met het niet willen aanmaken van folders is opgelost na het flashen van firmware 1.03BETA6a :)

Arfman wijzigde dit bericht 03-04-2008 22:34 (88%)

quote:
dorkie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:17:
[...]

me no kaas gegeten van Unix/Linux of wat er dan ook op lijkt (per ongeluk wel CCNA)
hoe stop/start ik een prog in me nas?
een reset van de nas?
rebooten is voldoende

quote:
GenetiX schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:08:
[...]

Je hebt unrar-free geïnstalleerd. Je moet via apt-get unrar intalleren (#apt-get install unrar) en vervolgens de volgende lijn aanpassen in je hellanzb.conf:

Hellanzb.UNRAR_CMD = '/usr/bin/unrar' ;) Ik zal dat overigens ook wel in de howto opnemen.
Bedankt GenetiX, dat klopt, ik had unrar-free gebruikt, omdat het mij bij de eerste installatie niet lukte om unrar te installeren. Heb dit nu veranderd en hellanzb werkt, jippie. :)

Ik heb vervolgens jouw howto gevolgd en lighttpd (dit werkt) en zussaweb geinstalleerd. Bij zussaweb heb ik toch nog steeds een probleem en wel deze
Fault: Code: 5 Reason 'Connect error: Connection refused (111)'

Deze fout had ik bij de eerste installatie ook en toen is alles in de soep gelopen, dus wil ik je vragen wat er in de settings.php moet staan. Ik heb er nu dit staan:
code:
1
2
3
4
$host = 'localhost';
$port = 8760;
$user = 'hellanzb';
$passwd = 'changeme';

hellanzb werkt gewoon. Kan je mij nog een tip geven ?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws