Reg. datum: 20 oktober 2006
Het heeft tot nu toe geen problemen bij mij opgeleverd!quote:brrrt schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:12:
Dat is wijs! Ik ga 'm gelijk checken!
Het geeft verder geen problemen o.i.d?
Ik zat even te kijken, en ik heb geen Operatornames map in mijn RIL map zitten. De enige map die erin staat heet APIInfo.
In de map zelf staan ook geen Strings die lijken op een Operatornames string. De enige strings in de map RIL (dus niet de submap APIInfo) zijn Comport, Dataport, LastEquipmentS, RILProxyLogNormal and SMSService.
Moet ik de map Operatornames zelf aanmaken? Of zal dat een error geven?
Ik had de folder OperatorNames wel al in m'n reg.
Maar ik denk dat je deze folder gewoon kan aanmaken en met daarin de string. Ik heb geen andere rom gebruikt ofzo!
Het enige wat ik ondervind is: dat 3G wel voor de operator naam blijft staan. Eerst was het bv 3G Vodafone en nu 3G XTREEM. Pas als je geen 3G connectie hebt, verdwijnt ook de 3G benaming! Maar dat vind ik niet erg
XTREEMRaGE wijzigde dit bericht 15-05-2008 15:27 (11%)
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Helaas is het me nog steeds niet gelukt dit probleem op te lossen... Iemand die toevallig de oplossing weet?quote:ik222 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 18:10:
Via verkenner werkt het benaderen van netwerkshares helemaal niet. Met Total Commander kan ik wel op de server komen, het probleem is echter dat er een wachtwoord op de shares staat.
Nu is dat wachtwoord wel in te voeren maar vervolgens wordt dat niet geaccepteerd, logisch want de Cruise verbind waarschijnlijk niet met de juiste gebruikersnaam...
Nu is mijn vraag met welke gebruikersnaam de cruise verbind (ik kan daarvoor dan gewoon een account met die naam aanmaken op de linux server) en of dit is aan te passen? Zelf dacht ik dat dit het apparaat id is, maar dat werkt niet helaas als ik die aanpas naar de juiste gebruikersnaam wordt het wachtwoord nog steeds niet geaccepteerd...
Iemand die weet hoe dit op te lossen?
Bij mij werkt 't niet. Ik had 3G hi, en nu ik een map erbij gemaakt had (string value = 20408 (is van KPN) met value data = Bart), en ik bleef gewoon Hi zien na een soft reset.quote:XTREEMRaGE schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:24:
[...]
Het heeft tot nu toe geen problemen bij mij opgeleverd!
Ik had de folder OperatorNames wel al in m'n reg.
Maar ik denk dat je deze folder gewoon kan aanmaken en met daarin de string. Ik heb geen andere rom gebruikt ofzo!
Het enige wat ik ondervind is: dat 3G wel voor de operator naam blijft staan. Eerst was het bv 3G Vodafone en nu 3G XTREEM. Pas als je geen 3G connectie hebt, verdwijnt ook de 3G benaming! Maar dat vind ik niet erg
De map dus gewist, bij mij werkte het niet
Reg. datum: 06 februari 2008
Superjammer dat er problemen mee zijn bij zoveel mensen.
Ik kan (kon eigenlijk, ik heb nog geen nieuw toestel en helaas ook nog geen bericht dat mijn toestel onderzocht is en een nieuwe onderweg is) via WiFi wel gewoon mailtjes ontvangen. Via active-sync met USB kan ik juist geen verbinding krijgen met internet.quote:lumi schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:34:
ik heb nu eens gezocht om mail te ontvangen op de TC . alleen vind ik niet meteen waar ik dat kan doen . ik heb er wel alle mailtjes op staan via atcivesync maar zelf ontvangen gaat nog niet , denk ik . kan ik ergens een handleiding hierover downloaden ,
Weblog
Beter één geit in de hand dan de lucht van tien
Dat is jammer, heb je een branded versie toevallig?quote:brrrt schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:56:
[...]
Bij mij werkt 't niet. Ik had 3G hi, en nu ik een map erbij gemaakt had (string value = 20408 (is van KPN) met value data = Bart), en ik bleef gewoon Hi zien na een soft reset.
En de .cab gebruikt uit het topic? Die schijnt voor sommige juist wel te werken!
XTREEMRaGE wijzigde dit bericht 15-05-2008 17:42 (9%)
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
ik bedoel eigenlijk meer dat ik mail kan ontvangen als ik onderweg ben .quote:WFvN schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:36:
[...]
Ik kan (kon eigenlijk, ik heb nog geen nieuw toestel en helaas ook nog geen bericht dat mijn toestel onderzocht is en een nieuwe onderweg is) via WiFi wel gewoon mailtjes ontvangen. Via active-sync met USB kan ik juist geen verbinding krijgen met internet.
Weblog
Als er bij jou hi staat, dan is je operatorcode niet 20408, want dan had er namelijk NL KPN gestaan. Ten minste, alleen wanneer in je toestel (bijvoorbeeld omdat het een branded versie was) de standaard naamgeving niet al overschreven werd door "hi". Probeer de simkaart eens in een heel oud toestel te stoppen, het kan zijn dat die dan omdat er geen naam voor gedefinieerd is gewoon de operatorcode laat zien. Vroeger had ik ook een foon waar je bij netwerk kon laten zoeken en in die lijst stond dan gewoon de operatorcode van alle netwerken die je kon ontvangen erbij. Laat even weten als je wat gevonden hebt of probeer anders gewoon een stel codes in de 204xx range, volgens mij zijn er steeds 4 opvolgend per operator toegewezen, dus wie weet is het wel gewoon 20409 20410 of 20411quote:brrrt schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 16:56:
[...]
Bij mij werkt 't niet. Ik had 3G hi, en nu ik een map erbij gemaakt had (string value = 20408 (is van KPN) met value data = Bart), en ik bleef gewoon Hi zien na een soft reset.
[edit] Voer anders eens je simkaartnummer hier: http://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=simnr in, dan krijg je ook de bijbehorende MCC-MNC te zien.
hufkes wijzigde dit bericht 15-05-2008 21:30 (6%)
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Reg. datum: 31 januari 2008
Same here. Heb hem sinds januari of februari en nog helemaal geen problemen gehad. Ik vind het een superding!quote:brulboei schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:00:
Eventjes wat tussendoor. Ikzelf heb eigenlijk weinig tot geen problemen gehad met mijn TC. Maar als ik iemand zijn die een beetje aan het vergelijken is dan liet ik hem wel aan me voorbij gaan.
Superjammer dat er problemen mee zijn bij zoveel mensen.
Ik heb een tijdje gezocht op 't internet (het nummer van mijn simkaart klopte niet/was te kort ofzo) en heb uiteindelijk het echte nummer gevonden (op tweakersquote:hufkes schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:17:
[...]
Als er bij jou hi staat, dan is je operatorcode niet 20408, want dan had er namelijk NL KPN gestaan. Ten minste, alleen wanneer in je toestel (bijvoorbeeld omdat het een branded versie was) de standaard naamgeving niet al overschreven werd door "hi". Probeer de simkaart eens in een heel oud toestel te stoppen, het kan zijn dat die dan omdat er geen naam voor gedefinieerd is gewoon de operatorcode laat zien. Vroeger had ik ook een foon waar je bij netwerk kon laten zoeken en in die lijst stond dan gewoon de operatorcode van alle netwerken die je kon ontvangen erbij. Laat even weten als je wat gevonden hebt of probeer anders gewoon een stel codes in de 204xx range, volgens mij zijn er steeds 4 opvolgend per operator toegewezen, dus wie weet is het wel gewoon 20409 20410 of 20411
[edit] Voer anders eens je simkaartnummer hier: http://www.numberingplans.com/?page=analysis&sub=simnr in, dan krijg je ook de bijbehorende MCC-MNC te zien.
Hi is operator code 20458
alleen jammer dat 'ie 't nog steeds niet doet..
[edit]
Het programmaatje doet 't ook niet bij mij. Ik heb 't zowel op m'n opslagkaart als op m'n telefoon opgeslagen, en bij beide doet 'ie 't niet.
Hi is te hardnekkig hiervoor ofzo...
Heb trouwens een los HTC Touch Cruise NL toestel gekocht (bij smartphonestunts), deze is dus niet branded
brrrt wijzigde dit bericht 16-05-2008 10:59 (10%)
Gisteren heb ik niets van ze gehoord en ook vandaag niets dus heb ik zelf maar gebeld om 12.20h
De dame aan de lijn had het erover dat hij klaar lag om opgestuurd te worden ter reparatie. Dat kon niet kloppen omdat mijn toestel binnen 30 dagen defect was geraakt en dus als DOA beschouwd zou moeten worden waardoor ik een compleet nieuw toestel zou moeten ontvangen. Ze kon mij niet helemaal helpen en moest 2x naar een afdeling om opheldering te krijgen. Ze moest uiteindelijk informatie krijgen van de retourafdeling maar dat kon op dat moment niet. Dus vroeg ze of ik later terug gebeld kon worden.
Een uur later had ik nog niets gehoord. Ik vind dat niet zo prettig omdat de TC mogelijk op een andere plek lag dan de bedoeling was waardoor ik mogelijk vele langer zou moeten wachten op een werkend exemplaar (m'n eigen die dan gerepareerd zou worden)
Om 13.30h heb ik zelf de telefoon maar weer gepakt omdat ik nog niets gehoord had. Het weekend komt eraan en komende week zijn er in Zwolle stakingen bij TNT dus dat maakt het leveren weer wat lastiger. Neem daarbij dat ik de TC gekocht heb omdat m'n oude mobiel (die ik nu weer gebruik) niet al te lekker is en je snapt wel dat ik m'n TC graag weer in m'n bezit heb.
Deze man kon mij nu (na navragen) gelukkig zeggen dat ik een nieuwe krijg end at ik die morgen en anders maandag of dinsdag zal ontvangen.
* WFvN keeps fingers crossed dat het morgen wordt en dat hij thuis is op moment van levering
Weblog
Reg. datum: 23 maart 2008
Na 1 week was mijn TC kapot 1,5 weken geleden opgestuurd nog steeds niks van gehoord is wel door gestuurd voor reparatie accu deed enkel niet opladen dacht dat accu kapot was..
[edit]
Lezen vanaf:
wakuwakuhullie in "HTC Touch Cruise - Deel 3"
WFvN wijzigde dit bericht 16-05-2008 14:39 (34%)
Weblog
De dame van HTC had het erover dat HTC in ieder geval die policy heeft maar dat het een coulance van de leverancier is als die het wel doet.
De diverse linkjes naar de europese rechten lijken aan te geven dat het verplicht is (voor consumentenelektronica of meer dan dat, weet ik niet)
Ik ben geen jurist dus pin me d'r niet op vast, ik moet ook afgaan op wat ik gehoord heb.
Duidelijk is wel het geluid wat HTC afgeeft en duidelijk is dus ook dat ze erachter staan gezien de dame die ik sprak, direct telefonisch contact heeft opgenomen met mijn leverancier om het te verduidelijken.
Weblog
Reg. datum: 23 maart 2008
Reg. datum: 16 augustus 2001
Is echt coulance van de leverancier, de wet schrijft nl. alleen voor dat als elektronica kapot gaat binnen 8 dagen deze omgeruild moet worden voor een nieuwe, na 8 dagen is het garantie en dus reparatie.quote:WFvN schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:49:
Is me niet voor de volle 100% duidelijk maar vermoedelijk JA
De dame van HTC had het erover dat HTC in ieder geval die policy heeft maar dat het een coulance van de leverancier is als die het wel doet.
De diverse linkjes naar de europese rechten lijken aan te geven dat het verplicht is (voor consumentenelektronica of meer dan dat, weet ik niet)
Ik ben geen jurist dus pin me d'r niet op vast, ik moet ook afgaan op wat ik gehoord heb.
Duidelijk is wel het geluid wat HTC afgeeft en duidelijk is dus ook dat ze erachter staan gezien de dame die ik sprak, direct telefonisch contact heeft opgenomen met mijn leverancier om het te verduidelijken.
Mijn TC was na 10dagen kapot en bij GSMWeb weigerde ze om hem om te ruilen, dus ik was 'm meteen 6 weken kwijt voor reparatie.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Neem anders contact op met HTC, wellicht kunnen zij je verder helpen.
Weblog
Reg. datum: 08 januari 2002
Ik te kloten om een oplossing te vinden (firewall bijv.), maar niets mocht baten. Vervolgens kreeg ik het warm, omdat ik dacht dat misschien mijn USB-aansluiting stuk zou zijn, maar Google bracht toch nog uitkomst:
En waarempel! Het werkt ook nogquote:U kunt het probleem oplossen door de volgende stappen te doorlopen:
Ga op de HTC Touch Cruise NL naar Start, en kies voor Settings (Instellingen).
Klik het tabblad Connections (Verbindingen) aan, en kies voor USB to PC (USB aan PC).
Vink het vinkje voor Enable advanced network functionality (Geavanceerde netwerkfunctionaliteit inschakelen) uit.
In de meeste gevallen is dit de oplossing voor het probleem dat het toestel niet herkend wordt in WMDC/Activesync.
Bron: http://www.pdashop.nl/vragen/47089/266578
EbOoZ wijzigde dit bericht 16-05-2008 15:45 (0%)
Reden: Typo
Iemand een mirror. Op XDA is de zip corrupt. Drie keer geprobeerd te downloaden op diverse tijden.quote:Pinobigbird schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:48:
[...]
Neem dan een kijkje in de keuken (v1.2) en bouw je eigen rom. Je krijgt dan de standaard WM6.1 WWE als je er zelf niks aan veranderd.
Gek. Het zipje kan ik met winrar wel openen. Daar zit weer een .rar in. Zo te zien gaat het uitpakken goed.
timow wijzigde dit bericht 16-05-2008 16:28 (13%)
Asus K8N4-E Deluxe | 2048MB | Ati X550 | Raptor 4x74GB Raid5 | 16x48DVD + [DL]NEC ND-2510 + lightscribe fikker | Dell 24" | Dell D830 | HTC TC 8GB; HTC P3300; Nokia 6021 | AUDI-torium
Dit topic is gesloten. ![]()