Is het in de Europese wetgeving niet vastgelegd dat op apparaten verkocht binnen de EU minimaal 2 jaar garantie wordt verleend?
[/Gerucht-modus]
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Feestje? Wij wel! (en niet duur)
GoT Index » Windows Based Mobiles & PDA's » HTC Touch Cruise - Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last
[Nieuw Topic]Blaat het niet dan schaadt het niet...
Asus K8N4-E Deluxe | 2048MB | Ati X550 | Raptor 4x74GB Raid5 | 16x48DVD + [DL]NEC ND-2510 + lightscribe fikker | Dell 24" | Dell D830 | HTC TC 8GB; HTC P3300; Nokia 6021 | AUDI-torium
Tevens:quote:BillsGate schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:58:
[Gerucht-modus]
Is het in de Europese wetgeving niet vastgelegd dat op apparaten verkocht binnen de EU minimaal 2 jaar garantie wordt verleend?
[/Gerucht-modus]
http://www.dealerinfo.nl/2002/203/wet.htmquote:De burger is er nog niet helemaal van op de hoogte, maar dat gaat vast veranderen als de Consumentenbond hier op gaat hameren. De minimum garantieperiode van twee jaar tegen fabrieksfouten geldt nu (per 1 januari) namelijk voor alle nieuwe aankopen binnen de Europese Unie.
http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijnquote:Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar.
Europese Richtlijn Koop en Garantie
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. De richtlijn bevat namelijk minimale eisen waaraan lidstaten moeten voldoen.
Nederlandse wet
Omdat de Nederlandse wet er vanuit gaat dat u recht heeft op een deugdelijk product (een product dat beantwoordt aan de overeenkomst) zou de termijn van twee jaar een beperking zijn van uw rechten; veel producten gaan namelijk veel langer mee. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan.
http://www.consumenteninf.../nl/themas/Kopen-in-de-EUquote:Wanneer heeft u recht op kosteloze reparatie of vervanging?
De verkoper is minimaal 2 jaar aansprakelijk voor het naar behoren functioneren van uw aankoop. Gaat het gekochte binnen 6 maanden stuk, of zijn de prestaties al binnen deze periode niet wat u er redelijkerwijs van mag verwachten? Dan wordt ervan uitgegaan dat het gebrek al bestond op het moment van aankoop. Dit geldt niet als de verkoper kan bewijzen dat het defect uw eigen schuld is. Doet het defect zich voor tussen 6 en 24 maanden na de aankoop? Dan moet ù kunnen aantonen dat het gebrek al bestond toen u het artikel aankocht.
Binnen de periode van 2 jaar heeft u bij een gebrek buiten uw schuld recht op gratis reparatie of vervanging van uw aankoop. Dat moet binnen een redelijke termijn gebeuren en zonder dat u daar ernstige overlast van heeft.
De periode van 2 jaar is een minimum waaraan elke EU-lidstaat moet voldoen. De Nederlandse wetgeving gaat er echter vanuit dat u recht heeft op een langere periode van goed functioneren als het gaat om producten waarvan een langere levensduur verwacht mag worden (wasmachines, auto's en andere duurzame artikelen). Nederland biedt consumenten (ook buitenlandse) dus een verder gaande bescherming dan de Europese richtlijn verplicht stelt. Dit betekent overigens niet dat u na 2 jaar zonder meer recht heeft op een gratis reparatie. U moet rekening houden met de leeftijd van het apparaat in relatie tot de verwachte levensduur en de normale afschrijving door ouderdom en slijtage.
WFvN wijzigde dit bericht 14-05-2008 11:39 (32%)
Weblog
Beter één geit in de hand dan de lucht van tien
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Volgens mij klopt dit niet, deze tekst suggereert dat het om alle aankopen gaat en het zou m.i. alleen om consumentenelectronica gaan.quote:De burger is er nog niet helemaal van op de hoogte, maar dat gaat vast veranderen als de Consumentenbond hier op gaat hameren. De minimum garantieperiode van twee jaar tegen fabrieksfouten geldt nu (per 1 januari) namelijk voor alle nieuwe aankopen binnen de Europese Unie.
www.DigitalRacing.nl
Ik ben 6 maanden na de aankoop van m'n melk niet meer tevreden over de kwaliteitquote:BeQuietAndDrive schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:47:
[...]
Volgens mij klopt dit niet, deze tekst suggereert dat het om alle aankopen gaat en het zou m.i. alleen om consumentenelectronica gaan.
Je hebt op je SD kaart een map voices zitten. Daar kan je de stembestanden instoppen. Deze zijn te downloaden van het internet (vooral betaald, maar je kan ook goed zoekenquote:lumi schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:09:
ik heb de kaart van west europa erop gezet , maar ik kan geen enkele stem selecteren .
kan ik gewoon ergens de stemmen downloaden en erbij voegen , of moet ik nu TT helemaal opnieuw installeren ?
brrrt wijzigde dit bericht 14-05-2008 13:31 (41%)
Mess with the Best, Die like the rest
Weblog
Beter één geit in de hand dan de lucht van tien
ThaStealth wijzigde dit bericht 14-05-2008 17:04 (59%)
Mess with the Best, Die like the rest
timow wijzigde dit bericht 14-05-2008 17:57 (7%)
Asus K8N4-E Deluxe | 2048MB | Ati X550 | Raptor 4x74GB Raid5 | 16x48DVD + [DL]NEC ND-2510 + lightscribe fikker | Dell 24" | Dell D830 | HTC TC 8GB; HTC P3300; Nokia 6021 | AUDI-torium
ik heb er al een aantal gevonden alleen nog een vraagje . het zijn zip files , moet ik die op de pc uitpakken of op de TC ?quote:brrrt schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:29:
[...]
[...]
Je hebt op je SD kaart een map voices zitten. Daar kan je de stembestanden instoppen. Deze zijn te downloaden van het internet (vooral betaald, maar je kan ook goed zoeken)
zoek ff op lexi op xdaquote:timow schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:56:
Ik weet dat links naar ROM's (op xda-dev) niet toegestaan zijn, maar ik zoek een alternatieve ROM voor de Polaris. Mijn vorige phone was een Artemis en draaide ik Artemis Touch.
Hier zat standaard WM6.1 op met TodayAgenda, HTC Action Screen en WLM en een aantal handige/mooie HTC (touch) functies.
De ROM's van Vega en ASerg zijn foeilelijk en wil ik zo snel mogelijk vanaf. Iemand tips (zonder te linken naar ROM's op xda-dev)?
Edit: desnoods een kale versie waar ik deze los op kan zetten.
Zelf ben ik helemaal weg van de light black roms van SWTOS. Erg snel en erg kaal, zodat je precies dat erop kan zetten wat je zelf graag wilt.quote:timow schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 17:56:
Ik weet dat links naar ROM's (op xda-dev) niet toegestaan zijn, maar ik zoek een alternatieve ROM voor de Polaris. Mijn vorige phone was een Artemis en draaide ik Artemis Touch.
Hier zat standaard WM6.1 op met TodayAgenda, HTC Action Screen en WLM en een aantal handige/mooie HTC (touch) functies.
De ROM's van Vega en ASerg zijn foeilelijk en wil ik zo snel mogelijk vanaf. Iemand tips (zonder te linken naar ROM's op xda-dev)?
Edit: desnoods een kale versie waar ik deze los op kan zetten.
Die heb ik er ook op staan sinds dit weekend. Ik ben er wel achter gekomen dat hij wel erg light is; als je een cab installeert mis je soms nog bestanden die standaard in je /windows map horen maar niet in deze rom en niet in de cab zitten. Dat is nogal onhandig en leverde me veel frustraties en uren zoeken op. Niet geschikt voor beginners zal ik maar zeggen.quote:Bogey Dope schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:01:
[...]
Zelf ben ik helemaal weg van de light black roms van SWTOS. Erg snel en erg kaal, zodat je precies dat erop kan zetten wat je zelf graag wilt.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Goh, welke cab probeerde je te installeren dan want daar heb ik geen last van.quote:Pinobigbird schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:12:
[...]
Die heb ik er ook op staan sinds dit weekend. Ik ben er wel achter gekomen dat hij wel erg light is; als je een cab installeert mis je soms nog bestanden die standaard in je /windows map horen maar niet in deze rom en niet in de cab zitten. Dat is nogal onhandig en leverde me veel frustraties en uren zoeken op. Niet geschikt voor beginners zal ik maar zeggen.
Ik ben wel benieuwd naar de aangekondigde medium NL rom van Lexi (@Lexi: komt die er nog wel?) en naar de zeer complete nieuwe Glass release.
Ik probeerde de HTC Home plugin cab uit de eerste thread van swtos waarnaar hij verwijst bij 'All unnecessary apps'. Deze werkt dus niet. Ook de HTC Cube uit dezefde unnecessary apps-lijst werkt niet. Gelukkig zijn er wel andere complete cabs van de Home plugin en Cube te vinden.quote:Bogey Dope schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:25:
[...]
Goh, welke cab probeerde je te installeren dan want daar heb ik geen last van.
PS je ondertitel: geweldig, weet nog dat toen ik die aflevering voor het eerst zag ik dubbel lag.![]()
![]()
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
Neem dan een kijkje in de keuken (v1.2quote:timow schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:42:
Dank, maar ik wil een engelse versie. Als ik dat nl zie, word ik helemaal gek.
http://forum.xda-develope...=2142685&postcount=24quote:This worked for me, and you can use it even for more than one operator. And it will not be overwriten by the network unless you changed the network.
This is from another forum:
"With a registry editor, found the HKLM\Software\Microsoft\RIL\OperatorNames
Add a string value, the value name must be your "operator code" and the value data your operator name or a customized name.
Just next the operator name that you have chosen, put a space and normally there will be no missing character ...
Here is a link with a list of operator code that I found :
http://www.ioswebdesign.c...2006/12/networks.csv"
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Yellowneck wijzigde dit bericht 15-05-2008 00:32 (8%)
Specs or Specs
Meest recente aankoop: Sparkle Geforce 8800GT 512MB
Peugeot 308 fan?
Je moet 'm op je computer uitpakken en de 2 files die erin zitten plaatsen in de map voicesquote:lumi schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:49:
[...]
ik heb er al een aantal gevonden alleen nog een vraagje . het zijn zip files , moet ik die op de pc uitpakken of op de TC ?
Dat is wijs! Ik ga 'm gelijk checken!quote:XTREEMRaGE schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 00:27:
Een leuke kleinigheid, je operator name veranderen en het werkt... Is geen .cab file, want elke cab file die ik probeerde werkte niet. Werkt op mn htc touch cruise wm6
Dus ipv Vodafone etc, kan je je eigen naam plaatsen!
[...]
http://forum.xda-develope...=2142685&postcount=24
brrrt wijzigde dit bericht 15-05-2008 10:21 (19%)
Saying that Java is nice because it works on all platforms is like saying that anal sex is nice because it works on all genders. <--> [Whatpulse! Doe mee!
Deze heb ik ook gewoon, maar dan wel de aangepaste versie icm HHC (costumizer) en het werkt prima.quote:Pinobigbird schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 21:40:
[...]
Ik probeerde de HTC Home plugin cab uit de eerste thread van swtos waarnaar hij verwijst bij 'All unnecessary apps'. Deze werkt dus niet. Ook de HTC Cube uit dezefde unnecessary apps-lijst werkt niet. Gelukkig zijn er wel andere complete cabs van de Home plugin en Cube te vinden.
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Windows Based Mobiles & PDA's » HTC Touch Cruise - Deel 3
Pagina's: 1 2 3 4 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea