Gathering of Tweakers

Quicksearch
touch cruise heeft 6.0, 6.1 moet nog komen voor de cruise...

Asus P5B Dlx - C2D E6600@3,0Ghz - 4x1GB Kingston/Corsair RAM - Asus Radeon XT1950Pro - Hauppauge PVR500mce - WD Raptor 150GB - Maxtor Maxline III 300GB - MacBook Pro C2D 2,33

Ik gebruik coreplayer om video's mee af te spelen, en super om video's mee te encoden naar 320x240. Nu kan ik die video's op mijn pc prima afspelen, maar op de TC lopen audio en video NOOIT synchroon. Verschillende output formaten en bitrates geprobeerd. Nog meer mensen die hier last van hebben en hoe is dit op te lossen ?

left part of the evil twins

quote:
ice-penguin schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:28:
Hopelijk komen die mannen van xda met een oplossing om straks de rom van de diamond ook op de TC te zetten...
Ja gaaf, een slick 3D interface op 2FPS zien slideshowen bij gebrek aan 3D-acceleratie.

Acties: [view]

Door: RoD Moderator PMD / FP ProMod
quote:
whiteguy schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 01:18:
Ik gebruik coreplayer om video's mee af te spelen, en super om video's mee te encoden naar 320x240. Nu kan ik die video's op mijn pc prima afspelen, maar op de TC lopen audio en video NOOIT synchroon. Verschillende output formaten en bitrates geprobeerd. Nog meer mensen die hier last van hebben en hoe is dit op te lossen ?
Zorg je er wel voor dat het aantal fps tussen bron en output (ongeveer) gelijk blijft? Verschillen in fps willen namelijk wel eens zorgen voor out-of-sync issues.

quote:
RoD schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 01:29:
[...]

Zorg je er wel voor dat het aantal fps tussen bron en output (ongeveer) gelijk blijft? Verschillen in fps willen namelijk wel eens zorgen voor out-of-sync issues.
Ja, en ik heb ook de stream copy functie geprobeerd voor de audio.

quote:
Bassey schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 18:26:
Hi,

Ik heb een vaag probleem met mijn geheugenkaart. Het iss mij nu al 4 keer gebeurd dat mijn
8gb micro SD kaart denkt dat hij al zijn data kwijt is.

Ik merk dat het eerste aan de TomTom want die is dan zijn kaart kwijt. En ook de programma's
die op de kaart staan werken dan niet meer.

Hij herkent de kaart wel. Is gewoon te verkennen maar daar is op het mapje Voices van TomTom
na niets mee te vinden.

Vervolgens ga ik natuurlijk de kaarten van TomTom weer opnieuw instaleren. Het vage is alleen dat na het instaleren van de kaarten alle andere data ineens weer zichtbaar is geworden en dat alle op de kaart ginstalleerde programma's weer werken!

Vage storing dus, en ik vroeg me af of meer mensen dit hebben meegemaakt en of het daarbij aan de kaart of aan de Touch cruise lag.

Overigens met de USB kaartlezer is de data ook niet te zien als dit zich voordoet....

Alvast bedankt,

Sebastiaan
Ik heb hier ook last van precies hetzelfde probleem en het erin en eruit halen van mijn SD kaartje helpt daar niet bij. Ook zat het kaartje er gewoon in tijdens het opstarten. Dus de oplossing van Brrrt helpt hier in ieder geval niet.
Iemand anders nog een idee waar het aan kan liggen??

Reg. datum: 11 februari 2007

quote:
Icekool schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:55:
[...]

Ik heb hier ook last van precies hetzelfde probleem en het erin en eruit halen van mijn SD kaartje helpt daar niet bij. Ook zat het kaartje er gewoon in tijdens het opstarten. Dus de oplossing van Brrrt helpt hier in ieder geval niet.
Iemand anders nog een idee waar het aan kan liggen??
Kijk eens in de verkenner onder "mijn apparaat"?
Staat de SD kaart er dan wel tussen? De echte opslagkaart heeft zo'n icoontje van een opslagkaart ertussen. Bij mij was ik er ook wel eens achter gekomen dat er ineens een 2e map zat die de naam overgenomen had.
quote:
whiteguy schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 01:18:
Ik heb Corecodec Coreplayer (uit de OP), een betaald programmaatje maar dan heb je wel films op je TC zonder moeite of wat dan ook. Ik hoef de filmpjes zelfs niet te verkleinen. Het werkt beter dan TCPMP, al is dat wel gratis.
Toen ik TCPMP gebruikte had ik er overigens nooit problemen mee gehad. Waarin verklein je ze met Super? Welk bestandsoort met welke instellingen?

Heerst!
Reg. datum: 28 oktober 2002

Hoe zetten jullie eigenlijk een film op je geheugenkaartje? Ik gebruik Pocketdivxencoder om ze te verkleinen. Als ik dan mijn cruise aan mijn pc hang en ze via de verkenner wil slepen, wil Activesync de films opnieuw omzetten. Onnodig en het duurt erg lang. En dus haal ik mijn geheugenkaartje er steeds maar uit om direct in de pc te stoppen. Dan is het met seconden gepiept maar het is wel een beetje lastig.

All things move towards their end

Zo werk ik ook. Telkens geheugenkaartje eruit en film erop. Anders duurt 't, zoals jij al zei, veel te lang...

DoS porfavor

active sync is bagger qua snelheid, ff kaartje eruit wippen in usb adapter, en klaar is klara... valt toch wel mee met onhandig

Ik vroeg mij af... Sinds ik HTC Home Customizer erop gezet heb, kan ik meer makkelijk switchen tussen mijn weather-plugin steden. Eerst kon ik gewoon op mijn stad drukken en kreeg ik een menuutje waarin alle opties stonden, nu is 't gehele menu leeg! Kan ik hier iets tegen doen?
quote:
Zerveza schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:16:
active sync is bagger qua snelheid, ff kaartje eruit wippen in usb adapter, en klaar is klara... valt toch wel mee met onhandig
Vraag me alleen af of dit consequenties heeft voor de stevigheid waarmee de slot vast zit. Maakt dit 'm niet lam??

Verder las ik net groot nieuws over de driver issues:
quote:
HTC komt toch met drivers voor de HTC TyTN 2

Een bron die dicht bij All About Phones staat en dicht bij HTC heeft te kennen gegeven dat HTC binnenkort met een rom update zal komen waarin wel drivers zitten om de hardware te ondersteunen.

Onze bron is één en de zelfde als die van onze Route 66 Mobile 8 scoop en geld dus als zeer betrouwbaar. Volgens de bron zal HTC aan het eind van deze maand met een rom update komen waarin de drivers voor de Qualcomm chip zijn verwerkt. Hij claimt dat HTC de licentie heeft afgekocht bij Qualcomm en hierdoor de MSM7200 eindelijk volledig kan ondersteunen. Door middel van een rom-update zullen de drivers geïnstalleerd worden en hierdoor moet het apparaat vloeiend werken.

Het is nog niet bekend of HTC ook voor de andere apparaten een rom-update zal uitgeven met de drivers

bron
Het is nog niet duidelijk of dit ook voor de polaris geldt, maar ik verwacht het wel.
Verder staat in dit topic bevestigd dat ook de WM6.1 update voor de polaris gaat gelden. Deze stond eerder niet in de lijst. :D

quote:
brrrt schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:32:

[...]

Het is nog niet duidelijk of dit ook voor de polaris geldt, maar ik verwacht het wel.
Verder staat in dit topic bevestigd dat ook de WM6.1 update voor de polaris gaat gelden. Deze stond eerder niet in de lijst. :D
Eh WOOOHOOOO!!!! >:)

Maar ik blijf rustig afwachten, we zijn door HTC vaker blij gemaakt met een dode mus ;)

-update-
quote:
Re: HTC komt toch met drivers voor de HTC TyTN 2 op All about Phones:
Zojuist bevestigd door HTC *O*

Meer info volgt in de special morgen :)

Bogey Dope wijzigde dit bericht 08-05-2008 17:20 (55%)

Reg. datum: 26 oktober 2006

quote:
Arny schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 13:20:
Hoe zetten jullie eigenlijk een film op je geheugenkaartje? Ik gebruik Pocketdivxencoder om ze te verkleinen. Als ik dan mijn cruise aan mijn pc hang en ze via de verkenner wil slepen, wil Activesync de films opnieuw omzetten. Onnodig en het duurt erg lang. En dus haal ik mijn geheugenkaartje er steeds maar uit om direct in de pc te stoppen. Dan is het met seconden gepiept maar het is wel een beetje lastig.
Ik gebruik het programma Wmstorage en CardExport (demo). Op het moment dat ik een film wil kopieren start ik WmStorage. Daarna ziet Windows mijn sdkaart van htc als een memorystick en kopieer ik via total commander. Hoeft ook het geheugenkaartje niet uit de telefoon. Alleen op dat moment kan de telefoon zelf via explorer de kaart niet benaderen.

Reg. datum: 19 februari 2008

quote:
brrrt schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 09:38:
@ Bassey & Arny

Dit probleem kan komen omdat je de telefoon zonder geheugenkaart hebt opgestart. Dan maakt de TC automatisch een extra mapje (iets vanuit je inbox) aan onder een zelf verzonnen geheugenkaart.
Je hebt dan al "geheugenkaart" in je systeem staan, dus wordt de opslagkaart niet herkend als opslagkaart.
Net zoals in windows zelf, krijg je dan de benaming "opslagkaart 2"

Je corrigeerd dit door eerst de SD kaart eruit te halen en dan de map "opslagkaart" uit je directory te verwijderen. Dan zet je de telefoon uit en herstart je 'm. Dan kan je de opslagkaart weer gewoon gebruiken. :)
Dit is het niet helaas. Het gebeurd dus gewoon terwijl die aanstaat. Ik merk het dan de eerst volgende keer dat ik de tomtom gebruik. Wel ga ik jouw oplossing eens proberen. Misschien werkt het, want nu de laatste keer komt mijn data ook niet meer terug....

'HTC brengt rom-update voor Tytn 2 uit'

Nog geen nieuws voor de Polaris dus, maar de mensen op XDA weten daar vast wel iets op te vinden.

DaanO heeft in ieder geval al vermeld dat er morgen meer nieuws (lees: persbericht) komt :)

Ik heb wat nieuwe geluidjes op m'n Cruise gezet (SMS boodschap, verbinding maken, etc). Klinkt al een stuk beter.
Nu krijg ik alleen nog van die "klingel" geluidjes als hij bijvoorbeeld een bericht verzonden heeft od bij een bevestiging. Weet iemand toevallig de file names van die standaard systeemgeluidjes? Ik wil die namelijk ook graag vervangen door aangenamere sounds.

Welke geluidjes heb je gebruikt?
En waar haal ik ze vandaan? :p

Reg. datum: 06 september 2001

Zo....ik heb sindskort een Parrot MK6100 carkit in mijn auto laten inbouwen, deze heeft onder andere de mogelijkheid om Stereo Bluetooth te ontvangen van een Bluetooth bron, mijn TC dus..

Shoutcast streams spelen perfect af tijdens het rijden...best wel cool.

Maar een ander ding gebeurd er ook wat weer minder leuk is, en dat is dat mijn carkit om de 5 minuten aangeeft dat de verbinding met mijn TC er niet meer is om vervolgens 10 secs later weer verbonden te zijn met mijn TC.

Is dit een bekend probleem, hebben anderen er ook last van? Is er een oplossing?

XPS M1710 C2D T7200 2.0GHz | 17" (1920 x 1200) | 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM | 60GB (7,200 rpm) | 8X DVD+/-RW Drive | XPS 256MB NVIDIA GeForce Go 7900 GS | Intel Wireless-N Mini-Card | Dell TrueMobile 355 Bluetooth Module

quote:
BertusB404 schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 08:30:
Welke geluidjes heb je gebruikt?
En waar haal ik ze vandaan? :p
Ik heb een zwikje gedownload uit de nieuwsgroepen, maar ook een paar Vista systeem geluidjes gebruikt. Ze moeten in wav format zijn. Op de telefoon in de windows map knikkeren en dan instellen bij "Geluiden en meldingen".
Als je meer richting Nokia geluiden neigt, dan zijn de Nokia system sounds ook volop te vinden op het net. Zoeken op Nokia tones aac. Met een converteer programmaatje kun je ze naar wav omzetten.

Masimo wijzigde dit bericht 09-05-2008 12:01 (19%)

Eigenaar van Versatile 021

Okeeeee..... in de Windows map dus. Wist niet waar ik de geluidjes kwijt moest dus maar gewoon in de root van m'n opslagkaartje gezet.

't Is trouwens voor meldingen als agendaherinneringen, daar voor heb ik het uberstoere Totally Spies riedeltje gezet :+

Weblog
Beter één geit in de hand dan de lucht van tien

Helaas heb je geen poederdoosje. xD

Hoi,

Al eerder vraag gesteld, maar nog geen adequate oplossing aangereikt gekregen, dus probeer het nog een keer; Ik krijg regelmatig de klacht dat ik niet goed verstaanbaar ben (om misverstanden te voorkomen; ligt niet aan spraakgebrek, te zacht of onverstaanbaar praten etc etc). Weet iemand of het mogelijk is het geluid van de microfoon aan te passen/tweaken. Eerdere suggestie was via setting-microphoneAGC- enable, maar dit geeft geen enkel effect.

andere tips zeer welkom!

Dave

quote:
toxict schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 09:15:
Zo....ik heb sindskort een Parrot MK6100 carkit in mijn auto laten inbouwen, deze heeft onder andere de mogelijkheid om Stereo Bluetooth te ontvangen van een Bluetooth bron, mijn TC dus..

Shoutcast streams spelen perfect af tijdens het rijden...best wel cool.

Maar een ander ding gebeurd er ook wat weer minder leuk is, en dat is dat mijn carkit om de 5 minuten aangeeft dat de verbinding met mijn TC er niet meer is om vervolgens 10 secs later weer verbonden te zijn met mijn TC.

Is dit een bekend probleem, hebben anderen er ook last van? Is er een oplossing?
Er staat ergens in dit topic dat iemand zijn bluetooth functie naar "telefoon" gezet heeft. Dan wordt de telefoon niet meer gezien als PDA maar als telefoon. Dat kan in de Registry veranderd worden.
Je moet daarvoor maar even in de Quicksearch zoeken :)

Mijn Cruise is inmiddels al een maand voor reparatie weg, dus ik maar eens gemaild hoe het er mee staat.
Blijkt dat er al een nieuw moederbord in is gegaan, en dat het toestel het daarna helemaal niet meer deed?! Dus nu weer wachten op een nieuw moederbord...
Beetje jammer :(

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws