Gathering of Tweakers

Quicksearch
marcel
Reg. datum: 06 februari 2001

sinds kort ben ik ook in het bezit van een cruise. Geweldig apparaat, al heb ik er alleen nog maar mee gespeeld.

Begin van de week kwam ik ergens een tooltje tegen dat je na installatie vertellen kan middels ik meen een smsje naar je TC waar deze zich bevind. Ook bij diefstal zou deze de gps coordinaten verzenden.

Weet iemand de naam van dit tooltje, ik heb werkelijk geen benul waar ik deze gezien heb.

Een fles dode pixels te koop!
Reg. datum: 19 mei 2006

Volg alle topics eigenlijk al maanden en ben ook al maanden in het bezit van mijn TC.

Ben dit volgens mij nog niet tegengekomen, maar is er eigenlijk een programma/tweak waardoor je bijvoorbeeld door het record-knopje in te drukken, je naar 'nieuwe sms' gaat? Dit staat namelijk niet bij de default instellingen en zou wel héél handig zijn.

Edit^^ Snoes.
WIMP (Where Is My Phone) a £9.99
quote:
A 10-day trial version of the application is available for download

EWK wijzigde dit bericht 18-04-2008 09:23 (20%)
Reden: Reactie voor Snoes toegevoegd.

Het Microsoft Uitzicht Ultiem 32 Beetje | Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om het ruimteverspillende "greetz $user","MVG" of iets dergelijks onder je posts te plakken.

marcel

quote:
Dat was 'm, thx

Snoes,

Probeer ook Roblock nog even in combinatie met W.I.M.P. Met beide zit je helemaal veilig (zelf nog niet getest)

Eigenaar van Versatile 021

Ik heb sinds gisteren ook zo'n apparaat.
Ik ben tijden op zoek geweest naar een GPS-apparaat en heb veel getwijfeld over PDA of echt dedicated GPS. Maar omdat ik ook nog een eenvoudig fototoestelletje en een nieuwe mobiel wilde, ben ik toch voor een PDA/smartphone gegaan.

Ik heb bij het zoeken naar een apparaat ook gekeken naar de chipset van de GPS. De Sirf III had mijn voorkeur maar heb uiteindelijk dus toch gekozen voor een toestel zònder Sirf III. Er waren al goede verhalen over de ontvanger in de Touch Cruise maar die is inderdaad goed. Zelfs in het gebouw waar k werk heb ik ontvangst. Zelfs in de lift wil hij nog wat satelieten ontvangen; niet bijster goed maar ik vind het al heel wat dat hij daar uberhaupt wat ontvangt.

Tomtom is trouwens niet je-van-het. M'n werk kan hij niet vinden; tenminste, ik weet waar ik werk, ik ken het adres maar de laatste afslag stuurt Tomtom me naar links terwijl ik naar rechts moet en dat een meter of 300!!. Maar goed, eens kijken naar navigatiesoftware.

Weblog
Beter één geit in de hand dan de lucht van tien

Reg. datum: 11 februari 2007

quote:
Joster schreef op donderdag 17 april 2008 @ 17:00:
[...]

Hoe heb je hem uberhaupt in het startmenu kunnen zetten dan?! :? Want ook daar zie ik hem toch echt niet..
Ik zie 'm niet tussen de "programma's map" zitten, maar als ik via "instellingen -> menu's" een programma in m'n startmenu wil zetten, staat 't progje er wel gewoon tussen. Daar heb ik 'm als standaard snelkoppeling in m'n startmenu gezet.

marcel

quote:
Chillaxx schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:05:
Snoes,

Probeer ook Roblock nog even in combinatie met W.I.M.P. Met beide zit je helemaal veilig (zelf nog niet getest)
zal ik meenemen.

Ander vraagje:

ik heb nodata van de betreffende site gehaald, echter na installatie krijg ik de melding dat er
een fout zit in nodata.exe

Heeft iemand hier ervaring mee, kan ik hier wat aan doen?

Probleem reeds opgelost: eerst moeten alle data verbindingen correct geinstalleerd zijn, pas dan wordt nodata goed herkend.

Snoes wijzigde dit bericht 18-04-2008 13:40 (17%)

quote:
brrrt schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:35:
[...]

Ik zie 'm niet tussen de "programma's map" zitten, maar als ik via "instellingen -> menu's" een programma in m'n startmenu wil zetten, staat 't progje er wel gewoon tussen. Daar heb ik 'm als standaard snelkoppeling in m'n startmenu gezet.
Mij is het uiteindelijk ook gelukt, op de manier zoals hierboven al beschreven door anderen. Ik zie hem gewoon in de "programma's map" staan nu. Rest alleen nog de vraag wat nu de juiste is om te installeren.

matthijsberkhou schreef dat het regedit.Mrln_ARM moet zijn, terwijl bij mij zowel regedit.Mrln_ARM, regedit.Rpr_ARM als regedit.Stngr_ARM wilden installeren. Dus daar moet ik nog even achter aan, en zelf even uittesten.

Momenteel heb ik volgens mij regedit.Stngr_ARM geïnstalleerd en dan werkt hij wel maar kan ik er nogal weinig mee, althans ik kom nog niet helemaal uit de werking van het programma. Kan aan de install of aan mij liggen natuurlijk :P

quote:
EWK schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:21:
Volg alle topics eigenlijk al maanden en ben ook al maanden in het bezit van mijn TC.

Ben dit volgens mij nog niet tegengekomen, maar is er eigenlijk een programma/tweak waardoor je bijvoorbeeld door het record-knopje in te drukken, je naar 'nieuwe sms' gaat? Dit staat namelijk niet bij de default instellingen en zou wel héél handig zijn.
[...]
Hiervoor heb je de volgende shortcut nodig:

20#"\Windows\tmail.exe" -service "SMS" -to "" -body ""

bewaren als sms.lnk in de Windows\StartMenu\ folder.
Onder start --> programma's kun je je shortcut vinden en gebruiken om direct een nieuwe SMS te starten. Met Instellingen--> Knoppen kun je je nieuwe shortcut aan een knop hangen. Heb ik gedaan en werkt perfect !

In onderstaande link(bron-link) staat de shortcut-file embedded in het topic --> dus kun je zo downloaden daar.

bron:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=1524656

quote:
Niels_theun schreef op donderdag 17 april 2008 @ 16:33:
[...]

Ik heb net voor de gein ook eens ACBPowermeter erop gezet en wat blijkt, precies hetzelfde probleem. Mijn batterij gaat ook extreem snel leeg en heb ook een verbruik van 4,5E+09 mA. Aan de lader heb ik rond de 250 mA als ik de lader er dan weer uit naar de 4,5E+09 mA. Heel erg raar.

Iemand een oplossing?
Ik had zelf ook veel problemen met ACBPowermeter. Vooral de waarden klopte nooit tenzij de telefoon verbonden was met USB of een oplader.

Ik gebruik nu het tooltje Batterystatus welke deze waarden wel altijd goed weergeeft + nog een aantal zeer handige functies.

Mijn batterij was in het begin ook altijd erg snel leeg, dit werd beter nadat ik mezelf aanleerde om het scherm uit te zetten via de knop op de bovenkant als ik de telefoon niet gebruikte. Als je tel dan een tijdje met het scherm uit heeft gestaan en je zet hem weer aan dan zou je ook een verbruik moeten zien van 1-5mA. Als dit veel hoger is dan draait er nog een applicatie die veel stroom verbruikt.

Overigens doe ik nu ook niet langer dan 1,5 dag met een lading maar dat is natuurlijk zeer afhankelijk van het gebruik. Ik luister ongeveer 5~ uur streaming radio via Wifi bel 1~ uur, sync mijn outlook via activesync, gmail en soms nog wat tomtom, beelinegps en internet. Voor al dit gebruik verwacht ik ook niet meer dan dat. Voor mij een super apparaatje met zeer veel functionaliteit.

Team-RiNo wijzigde dit bericht 18-04-2008 14:45 (14%)

Ja het leek mij inderdaad ook al raar. Zo'n waarde kan überhaupt niet. Ik ga hem lekker verder testen en hoop dat die batterij wat verbetert.

Heeft iemand trouwens al die grotere batterij geprobeerd (die ene waar je een nieuw klepje voor nodig hebt)?

quote:
Niels_theun schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:22:
Ja het leek mij inderdaad ook al raar. Zo'n waarde kan überhaupt niet. Ik ga hem lekker verder testen en hoop dat die batterij wat verbetert.

Heeft iemand trouwens al die grotere batterij geprobeerd (die ene waar je een nieuw klepje voor nodig hebt)?
Waar is die te vinden? Ik heb wel naar betere batterijen gezocht maar niks kunnen vinden.

fout gekeken, deze past denk ik niet op de cruise.
Voor de andere modellen staan hier wel grotere accu's.
Hopen dat er voor de Cruise ook een grotere komt.

Niels_theun wijzigde dit bericht 18-04-2008 15:47 (60%)

Reg. datum: 11 februari 2007

quote:
EWK schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 09:21:

Edit^^ Snoes.
WIMP (Where Is My Phone) a £9.99

[...]
Ik heb HTC ActionScreen gedownload. Dan heb je gelijk een aantal opties als je de "voice record knop" lang ingedrukt hebt (gewoon via instellingen -> knoppen). Werkt geweldig! Het schermpje blijft dan zo'n 10 seconden aanstaan, om te voorkomen dat je in je broekzak gaat smsen oid.

Let wel op, sla 't bestand op je telefoon op in plaats van je SD kaart. Anders doet 'ie 't niet.

XTRËËM|RåGË

Ik heb een raar probleempje, m'n scherm lijkt na 15 min ofzo telkens zich zelf te vergrendelen tijdens het navigeren. Dus dan moet ik m'n ww in typen om het scherm weer te ontgrendelen. Ik heb in start -> instellingen -> systeem - > scherm/verlichting/energie gekeken, maar ik kon niks vreemds vinden. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Of heb ik iets over het hoofd gezien?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Weet iemand of het mogelijk is het geluid van de microfoon harder te zetten? Ik krijg regelmatig te horen dat mensen mij slecht kunnen horen(nee, dat ligt niet aan te zacht of onverstaanbaar praten).
Eerdere suggestie om onder Setting Microphone AGC te enablen heeft niets opgeleverd.

Wellicht is hier een tweak voor?

Dave

plus gelijk nog een vraag; Ik heb een carkot CK3100 met Cruise gekoppeld. Bij tijd en wijle heb ik geen verbinding (er komt een oproep binnen, neem op via de Parrot of telefoon, maar hoor niets over autospeakers. Ik kan er dus nooit 100% op vertrouwen wat heel vervelend is..
Iemand oplossing hiervoor? Reeds al een paar keer zonder succes gereset.

Dave

quote:
XTREEMRaGE schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 17:41:
Ik heb een raar probleempje, m'n scherm lijkt na 15 min ofzo telkens zich zelf te vergrendelen
(...)
Ook bij 'Start > Instellingen > Persoonlijk > Vergrendeling > Bericht indien apparaat niet gebruikt gedurende [tijd]' gekeken? Wel je wachtwoord invullen voor je bij de instellingen komt.
XTRËËM|RåGË

quote:
oltk schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:32:
[...]

Je zou kunnen proberen de cruise aan te melden als smartphone, en niet als PDA. Standaard wordt hij in een bluetooth connectie als PDA aangemeld. Je kan dat wijzigen in de registry. In deel 1 heb ik ergens geschreven hoe dat moet.
@Dave
Misschien werkt de oplossing hierboven voor jou?
quote:
Thanatoss schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:55:
[...]

Ook bij 'Start > Instellingen > Persoonlijk > Vergrendeling > Bericht indien apparaat niet gebruikt gedurende [tijd]' gekeken? Wel je wachtwoord invullen voor je bij de instellingen komt.
Hier staat 0 min. :/ . Het is wel vervelend dat ie zich zelf vergrendeld na ong. 15 min. tijdens het navigeren! Iemand nog andere opties...

Maar de checkbox is wel aangevinkt? Dan betekent 0 min volgens mij dat er om een wachtwoord wordt gevraagd zodra het scherm uit en aan gaat. Je kan kijken of je dat langer kan instellen of in je navigatiesoftware ergens een optie hebt als 'prevent power off' of prevent suspend'.
XTRËËM|RåGË

quote:
Thanatoss schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 16:00:
Maar de checkbox is wel aangevinkt? Dan betekent 0 min volgens mij dat er om een wachtwoord wordt gevraagd zodra het scherm uit en aan gaat. Je kan kijken of je dat langer kan instellen of in je navigatiesoftware ergens een optie hebt als 'prevent power off' of prevent suspend'.
Alles nagelopen wat je hebt voorgesteld, maar het wil niet werken. De checkbox is idd aangevink, hoger/lager zetten wil ook niet werken. En in TT kan ik niet echt iets vinden wat op jouw oplossing lijkt.... ffs :(

Eigenaar van Versatile 021

quote:
Niels_theun schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 07:32:
Ik ga nu is even kijken hoe lang de batterij het met de 4,5e+09 uthoudt. Hij doet het denk ik zo'n anderhalve dag. Dus het zou er ook aan kunnen liggen dat de batterij nog bezig is met "leren" als zijn ruimte gunstig te benutten? Of zie ik dat verkeerd? Ik heb de cruise namelijk pas 3 keer opgeladen.
Ik heb geen idee. Wel weet ik dat die 4,5e+09 niet waar KAN zijn. We spreken dan namelijk over 4,5 MA oftewel 4,5 miljoen ampère :+ Da's toch wel errug veel als je het mij vraagt ;) Volgens mij zou je Cruise dan in een fractie van een seconde leeg zijn, je accu opblazen en je Cruise finaal verfikt door de hoge temperatuur van de hoge stroom :P

Ik heb eerst Tomtom gehad en ook dat programma geinstalleerd. De stromen waren toen vrij hoog na gebruik van tomtom: 250 à 300 mA. Na een harde reset en verwijderen van Tomtom is het powerprobleem verdwenen (ik gebruik nu Garmin Mobile XT; heeft nog meer mogelijkheden ook dan Tomtom) maar doe dat 'acb'-powermetertje inderdaad bruut vreemd met z'n waarden.

Weblog
Beter één geit in de hand dan de lucht van tien

Reg. datum: 30 december 2000

Ik ben sinds een paar dagen ook een gelukkige eigenaar. Alleen heb ik volgens mij meteen al een klein defect: mijn MicroSD-kaartje floept er de hele tijd uit. Als ik het kapje er overheen sluit dan blijft hij wel zitten en wordt hij ook wel herkend, maar als ik het kapje er af haal dan springt het kaartje er ook meteen weer uit. Als ik hem er weer in probeer te klikken blijft hij soms even op zijn plek zitten, maar bij de minste of geringste beweging klikt hij weer los.

Of hoort het zo dat je het kaartje echt met het klepje moet vastzetten?

Right back @ ya
Reg. datum: 18 augustus 2000

Ik heb dit al regelmatig langs zien komen in het topic en ik vond het bijzonder informatief, vandaar dat ik ook maar eens een overizchtje maak. Misschien hebben anderen er wat aan.

Aanpassingen:
Diverse performance tweaks
Cube disabled

Hieronder een overzicht van de programma's die ik het meeste gebruik. Ik heb ook programma's geinstalleerd waar ik eigenlijk weinig mee doe (meer om te testen of het wat is), dus die vermeld ik even niet.

Interface:
Slide2Unlock
SPB Pocket Plus
SPB Phone Suite
SPB Weather

Navigatie:
TomTom Navigator (bijgeleverd)
Google Maps

Media
Coreplayer
Slide2Play
FBTV
[url="Opera Browser"]Opera Browser[/url]

Overig
PHM Registry
Total Commander
Putty
WM6 Remote Desktop

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Right back @ ya
Reg. datum: 18 augustus 2000

quote:
RgR schreef op zondag 20 april 2008 @ 00:23:
Of hoort het zo dat je het kaartje echt met het klepje moet vastzetten?
Bij mij blijft ie zitten met het klepje open. Dat is volgens mij ook de bedoeling...

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws