Gathering of Tweakers

Quicksearch
Makkie voor Makkie!

quote:
Soussi schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:20:
[...]

Bij mij werkt het gewoon paar keer, daarna krijg ik een zwarte scherm :'(

ik heb nog een probleempje met google map, de eerste keer na de installatie deed hij het prefect. Maar na paar keer.. krijg ik altijd een fout melding dat ik een dataverbinding nodig heb!!

Maar dat is toch alleen nodig als je graag wil weten waar je ongeveer bent!!

(ik hoef die functie niet :( )
Tuurlijk heb je dataverbinding nodig! dacht je dat je heel de wereld aan maps op je mobiel hebt staan? Die download ie allemaal hoor...

quote:
Soussi schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 11:20:
[...]

Bij mij werkt het gewoon paar keer, daarna krijg ik een zwarte scherm :'(

ik heb nog een probleempje met google map, de eerste keer na de installatie deed hij het prefect. Maar na paar keer.. krijg ik altijd een fout melding dat ik een dataverbinding nodig heb!!

Maar dat is toch alleen nodig als je graag wil weten waar je ongeveer bent!!

(ik hoef die functie niet :( )
Bij google maps word niet zoals bij google earth voor pc, alle maps meteen geinstalleerd, google maps moet ze allemaal apart downloaden, daar heb je dus die data connectie voor nodig.
Volgens mij had je de eerste keer nog activesync verbinding, waardoor je (via de pc) verbinding hebt met internet, dus googlemaps downloade de maps gewoon via je pc.
quote:
DaPoztMaster schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:23:
Als ik mijn fysieke keypad gebruik, tik ik altijd nummeriek (0 t/m 9)... Het lukt me dus niet om letters te tikken (A t/m Z).

Iemand een idee?
Ik heb nu (alweer :9 ) een nieuwe rom (niki project) en deze heeft een functie om xt9 in te schakelen.
Het werkt goed alleen moet je volgens mij iedere keer als je hem soft reset weer inschakelen maarja, hij doet het tenminste ;)

Bij windows mobile 6.1 heb je ook geen last van die scroll issue van PIE, en S2U ed. werkt nu ook geweldig :)

Souclrusher wijzigde dit bericht 12-04-2008 14:38 (3%)

quote:
Nixadus schreef op donderdag 10 april 2008 @ 23:36:
[...]

Ik ben overgestapt van de Nokia N73 (enigzins vergelijkbaar met E65). Wat je vooral moet accepteren is dat je twee werelden tegenkomt. Nokia N73 en E65 werken op basis van Symbian. Hetgeen vrijwel in niets vergelijkbaar is met de Windows Mobile van de HTC Touch Dual. Andere besturing, andere software, maar vooral andere telefoon benadering.

**verhaal**
Bedankt voor de uitleg :)
nog geen spijt van je "inruil" gehad ?

van mijn werk heb ik dit toestel meegekregen om te 'testen'
hij bevalt me zo goed dat ik voor mezelf de htc cruise heb besteld (het numerieke gedeelte gebruik ik echt nooit)
maar ik loop tegen 1 'probleem' aan.
Ik hou er niet van om 's avonds wakker te worden door mn telefoon.
Echter wil ik wel de wekker gebruiken.

zodra ik het geluid van de tel utizet, gaat de wekker ook niet meer af met geluid.
enige oplossing die ik kon vinden is in de instellingen, de geluiden van inkomend gesprek, inkomende email en inkomend textbericht uit te zetten.

is er geen manier om mbv profielen te werken zoals nokia ze heeft?
of een optie dat hij de wekker ALTIJD met geluid afspeelt al staat de telefoon zelf op geluid uit?

Paar vragen:

1. Hoe disable ik het touch toetsenbord als selectie optie bij selecteren toetsenborden? Vindt het een behoorlijk irritant geval wat ogenschijnlijk een eigen willetje heeft en ongevraagd soms zichzelf instelt. Default toetsenbord is goed genoeg.

2. Hoe disable ik XT9? Behoorlijk irritant in gebruik en schijnt zichzelf ook aan te zetten in sommige gevallen (cq. handelingen waarvan ik niet kan herleiden het XT9 activeeert).

quote:
Hexepeth schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:21:
Paar vragen:

1. Hoe disable ik het touch toetsenbord als selectie optie bij selecteren toetsenborden? Vindt het een behoorlijk irritant geval wat ogenschijnlijk een eigen willetje heeft en ongevraagd soms zichzelf instelt. Default toetsenbord is goed genoeg.
http://forum.xda-develope...amp;p=2076758#post2076758

[quote]

SuSE addict

quote:
dimocash schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:05:
van mijn werk heb ik dit toestel meegekregen om te 'testen'
hij bevalt me zo goed dat ik voor mezelf de htc cruise heb besteld (het numerieke gedeelte gebruik ik echt nooit)
maar ik loop tegen 1 'probleem' aan.
Ik hou er niet van om 's avonds wakker te worden door mn telefoon.
Echter wil ik wel de wekker gebruiken.

zodra ik het geluid van de tel utizet, gaat de wekker ook niet meer af met geluid.
enige oplossing die ik kon vinden is in de instellingen, de geluiden van inkomend gesprek, inkomende email en inkomend textbericht uit te zetten.

is er geen manier om mbv profielen te werken zoals nokia ze heeft?
of een optie dat hij de wekker ALTIJD met geluid afspeelt al staat de telefoon zelf op geluid uit?
Ik ken het probleem en ben er al tijden meer aan het stoeien. Je kan sowieso het geluid van je telefoon (rechter volumebalk) uitzetten aangezien de wekker door de linker beinvloed wordt. Je wordt dan nog wel wakker van SMS berichten dus een goede oplossing is het niet.

Zelf heb ik laatst mn telefoonfunctie via de com manager uitgezet (dan kan niemand je bellen) maar wel het geluid vol aan. Het gevolg was dat ik 2 uur te laat wakker werd en volgens mij de wekker niet is afgegaan :) Zoud(en) we/ik eigenlijk overdag een keer moeten testen om te kijken of de wekker dan inderdaad niet afgaat of dat ik er gewoon doorheen geslapen ben :) (laatste lijkt me onwaarschijnlijk).

Reg. datum: 15 februari 2007

Ik heb hetzelfde probleem. Gelukkig doe ik mijn wekker elke keer uit zodat wanneer ik hem weer aanzet ik de melding krijg dat mijn wekker niet afgaat aangezien het geluid uitstaat. Heb alleen al wel 2 keer gehad dat mijn wekker niet is afgegaan.
Wellicht hebben ze op XDA forum een oplossing ik ga meteen even zoeken.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

*kwak*
Reg. datum: 23 januari 2001

Je zou SPB time kunnen gebruiken. als je een van de standaard toontjes gebruikt, dan geeft-ie geluid ook al staat je telefoon op stil of trillen. Enige nadeel is dat er voor moet "betalen" ;)

nooit meer naar huis! | NMNH (212349) | HTC Touch Dual, Nikon Coolpix L12, Iriver IHP120, HP iPaq HX4700

dat is echt heel irri van WM ivm symbian. dat je wekker niet met geluid afgaat bij een trilstand.

quote:
Ventje26 schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 23:47:
[...]

Ja bij mij werke slide2unlock heel langzaam. Als ik dat balkje schoof zag ik hem niet eens bewegen..
Hier hebben de HTC Touch Dual's erg last van. Het volgende heeft bij mij het probleem opgelost.
quote:
Q. My device shows a blank/black screen when run S2U2 or "s2u2 Settings"?
A. It's not compatible with S2U2. It's a h/w problem. Try to turn ON or OFF the DirectDraw option:
1. stop iLock2
2. edit the registry, under \HKEY_CURRENT_USER\Software\A_C\S2U2, find the key DirectDraw
3. set it to 0 or 1 (depending on which mode it doesn't work, set an opposite value)
4. start iLock2 & S2U2
quote:
iBenshi schreef op maandag 14 april 2008 @ 13:30:
[...]

Hier hebben de HTC Touch Dual's erg last van. Het volgende heeft bij mij het probleem opgelost.

[...]
Bedankt :D die verandering in het register heeft geholpen, nu gaat het balkje gewoon vloeiend..

boh...
Reg. datum: 07 november 2001

vreemd...ik zie soms een volledig toetsenbord (1 letter per toets) en soms 2 per toets...

voorbeeld: ga naar de smsjes, druk op [20] om het touch toetsenbord te openen. Dan krijg je het 1 letter per toets toetsenbord...druk je op 'beantwoorden', verandert het naar het '2 letters per toets' toetsenbord...

enig idee hoe ik altijd 1 letter per toets kan krijgen?
Het is wel het touch toetsenbord (heeft zwarte toetsen), niet die van Windows Mobile zelf (witte, kleinere toetsen)

Boy wijzigde dit bericht 15-04-2008 10:49 (13%)

quote:
Boy schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 10:48:
vreemd...ik zie soms een volledig toetsenbord (1 letter per toets) en soms 2 per toets...

voorbeeld: ga naar de smsjes, druk op [20] om het touch toetsenbord te openen. Dan krijg je het 1 letter per toets toetsenbord...druk je op 'beantwoorden', verandert het naar het '2 letters per toets' toetsenbord...

enig idee hoe ik altijd 1 letter per toets kan krijgen?
Het is wel het touch toetsenbord (heeft zwarte toetsen), niet die van Windows Mobile zelf (witte, kleinere toetsen)
Op xda heb ik daar wel een thread over gezien; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=382420

Maar volgens mij staat er nog geen oplossing hoe je die kunt gebruiken
Bedoel je dat toetsenbord? Die zie ik namelijk soms ook verschijnen..

Mijn vriendin heeft nog maar net de touch dual, maar dan de HI versie (grijs ipv zwart).

Geweldig mooi dingetje, mooier dan mijn Artemis iig. Maar wat die van mij wel goed doet is het afspelen van muziek.
Die van haar echter hapert nogal, maar alleen wanneer de telefoon in standby staat. Ook wanneer de standby knop wordt ingedrukt hapert de muziek heel even.

Alleen S2U2 was geinstalleerd, verder is de telefoon volledig schoon. Het verwijderen van S2U2 lijkt te helpen wat betreft het indrukken van de standby knop, maar daar blijft het dan ook bij.

Het gekke is dat ik dit probleem nog nergens ben tegen gekomen en ook bij mijn eigen toestellen heb ik hier nooit problemen mee gehad.
Problemen met de sd-kaart zijn in principe uitgesloten, al ga ik vanavond nog een laatste test uitvoeren.

Heeft iemand hier misschien een suggestie?

Are you afraid of the cookiemonster :?

boh...
Reg. datum: 07 november 2001

quote:
Ventje26 schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 11:26:
[...]

Op xda heb ik daar wel een thread over gezien; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=382420

Maar volgens mij staat er nog geen oplossing hoe je die kunt gebruiken
Bedoel je dat toetsenbord? Die zie ik namelijk soms ook verschijnen..
Ik kan de plaatjes niet zien (ff geen zin om te registeren) maar als ik het zo lees is het inderdaad precies wat ik bedoel...

Ik was deze pagina bij het zoeken naar een oplossing ook tegengekomen, maar ze hadden daar helaas ook geen oplossing, alleen dezelfde constatering...misschien HTC es mailen?

Goedenmiddag Mensen,

welke mobile browser kun je het beste gebruiken op een touch dual

Browsersnelheid
overzicht.
gebruiksgemak

welke browser gebruiken jullie en waarom?

quote:
mroolvink schreef op woensdag 16 april 2008 @ 13:24:
Goedenmiddag Mensen,

welke mobile browser kun je het beste gebruiken op een touch dual

Browsersnelheid
overzicht.
gebruiksgemak

welke browser gebruiken jullie en waarom?
Ik heb zowel Mobile internet explorer als operamini erop staan. En ik ben zeer tevreden over operamini. Huidige beta versie is echt rete snel en werkt super. Door de touch functionaliteit kan je heel makkelijk door pagina's heen shuiven en makkelijk inzoomen.

quote:
maxtz0r schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:08:
[...]

Ik heb zowel Mobile internet explorer als operamini erop staan. En ik ben zeer tevreden over operamini. Huidige beta versie is echt rete snel en werkt super. Door de touch functionaliteit kan je heel makkelijk door pagina's heen shuiven en makkelijk inzoomen.
Bedoel je niet opera mobile? Want daar kun je inderdaad makkelijk inzoomen en scrollen, bij opera mini is de touch ondersteuning een stuk minder.
Het nadeel van opera mobile vind ik dat de tekst nooit passend op het scherm komt. Dus bij inzoomen moet je steeds naar rechts scrollen en weer terug om de hele breedte van een stukje tekst te kunnen lezen..

quote:
Ventje26 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 14:21:
[...]

Bedoel je niet opera mobile? Want daar kun je inderdaad makkelijk inzoomen en scrollen, bij opera mini is de touch ondersteuning een stuk minder.
Het nadeel van opera mobile vind ik dat de tekst nooit passend op het scherm komt. Dus bij inzoomen moet je steeds naar rechts scrollen en weer terug om de hele breedte van een stukje tekst te kunnen lezen..
nee ik bedoel gewoon operamini. Touch ondersteuning is juist perfect het is heel makkelijk om te scrollen. Ik heb dan wel de beta versie dus misschien is die iets anders?

Mensen,

Ik heb de Engelse-WM6.1-rom en heb de Dutch-xt9-cab geïnstalleerd. Dit werkt prima met het onscreen-keybord, maar het hardwarematige keyboard werkt niet goed:
Ik heb geen qwerty-keyboard, maar een gewoon abc, def, enz. keyboard. Mijn toetsen werken echter als een qwerty-keybord. Als ik op de 1 druk, begint xt9 met een q.

Weet iemand hiervoor de oplossing, zodat ik ook xt9 op mijn hardwarematige keyboard kan gebruiken?

edit:

Ik heb het volgende geconstateerd:

1) Als ik de taal op Dutch zet, is het hardwarmatige keyboard fout (qwerty), dit gelt zowel voor de XT9-mode als de ABC-mode
2) Als ik de taal op Engels zet, is het hardwarmatige keyboard goed (2=abc, 3=def, enz.), dit gelt voor zowel voor de XT9-mode als de ABC-mode

Wie heeft er een idee, om dit te fixen?

TheovdS wijzigde dit bericht 17-04-2008 10:16 (29%)

Reg. datum: 12 april 2007

edit:
Heb je het al geprobeerd met de bestanden en instellingen uit de start post hier? Ik heb namelijk ook de engelse wm 6.1 en bij mij werkt het allemaal prima op de manier zoals die in de startpost beschreven is.

Zag net je reply op XDA laat maar weten of het gelukt is of niet.

wmn79 wijzigde dit bericht 17-04-2008 22:58 (16%)
Reden: reply op XDA gezien

Ik snap het echt niet meer. Ik heb van alles geprobeerd.

Pas als ik LibaryCount op 16 zet, komt er bij input-settings, Dutch in het rijtje met Languages te staan.

Ik kan echter alleen maar cijfers typen met het hardwarematige keyboard. Zet ik hem op Engels dan werkt het wel.
Goedenmorgen Mensen,

zijn er hier ook mensen die in vista moeite hebben met synchroniseren met outlook 2007? hij neemt bij mij de afspraken niet over:S

hellup..

tevens is er hier iemand met hi eindeloos online? ik kan namelijk niet bij die portal van hi. die startpagina.? helleep.

prologic wijzigde dit bericht 18-04-2008 09:41 (27%)

The cake is a lie!

quote:
TheovdS schreef op donderdag 17 april 2008 @ 23:09:
Ik snap het echt niet meer. Ik heb van alles geprobeerd.

Pas als ik LibaryCount op 16 zet, komt er bij input-settings, Dutch in het rijtje met Languages te staan.

Ik kan echter alleen maar cijfers typen met het hardwarematige keyboard. Zet ik hem op Engels dan werkt het wel.
Dat kan kloppen, maar via de registry kun je volgorde van die lijst aanpassen en nederlands op nummer 6 zetten. Dat *stond* ook in de startpost als ik het goed heb, maar die is blijkbaar aangepast? (Of ik heb het nog ergens anders gelezen)

Anyway, in de startpost staat:
code:
1
2
3
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\ezsip]
"Library5"=dword:00000005
"LibraryCount"=dword:00000006

maar dat moet zijn:
code:
1
2
3
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\HTC\ezsip]
"Library5"=dword:00000008
"LibraryCount"=dword:00000006

(Library5 moet 8 (nederlands) zijn en niet 5)
Dan zou nederlands er als 6de optie bij moeten komen. Bij mij wel in ieder geval :)

Here's to the crazy ones. The misfits. The rebels. The troublemakers. The round pegs in the square holes. The ones who see things differently.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws