Reg. datum: 14 maart 2004
Iemand...?quote:
www.myRoomii.nl
GoT Index » Shopping Forum » [iPhone] Importeren deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
[Nieuw Topic]Iemand...?quote:thewongandonly schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:06:
Een kennis van me gaat over een week 5 dagen naar St Louis voor examens. Ik heb hem gevraagd om me 1 mee te nemen. Helaas zat hij het druk krijgen en heeft me daarom gevraagd om het naar z'n hotel te laten sturen omdat hij zeer waarschijnlijk geen tijd heeft of langs de Apple store te gaan. Wanneer ik echter naar de US Apple store kijk, zie ik dat het ca 3-5 werkdagen duurt voordat de 8Gb versie verzonden kan worden en 5-7 dagen voor de 16Gb versie. Ik loop dus een risico dat het pas aankomt als die kennis weer weg is...
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of wellicht een alternatief voor mij om er toch 1 daar hem mee te laten nemen?
www.myRoomii.nl
Denk dat je dat zelf al beantwoord hebt in je vorige post. OF laten halen bij de apple store, OF risceren dat ie te laat komt.quote:
Seat powered ;)
[ Ik was vroeger jozy2002 | Maak hier je eigen WhatPulse grafiekjes!!! | Appget - Versie beheer tool ]
Seat powered ;)
Dat verhaal begreep ik opzich, maar ik was bang dat je in de Apple Store dan dus al wel voor je AT&T abonnement betaalt, maar als ik jou mag begrijpen doe je dat pas bij het activeren (en ik dus niet).quote:cypher21 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:51:
lees de openingspost eens
Je kunt em gewoon kopen, maar je moet de iphone "officieel" thuis activeren, en dan sluit je een abonnement af. Dit wil je niet, want dit is een amerikaans abonnement, dus voordat je de iphone kunt gebruiken, moet je em eerst unlocken/activeren/jailbreaken
[ Ik was vroeger jozy2002 | Maak hier je eigen WhatPulse grafiekjes!!! | Appget - Versie beheer tool ]
Seat powered ;)
Ik begrijp hier eventjes iets niet van (ben beetje traag van begrip wat betreft die dingen...quote:Als je hem zelf ophaalt of laat ophalen in de US of UK Apple store ben je , zeker met de lage dollarskoers , goedkoop uit.
De iPhone kost in de US 399 dollar voor de 8 GB en 499 dollar voor de 16 GB excl. tax. Meestal is dit 8% totaal is het dus 431 dollar voor de 8 GB en 539 dollar voor de 16 GB. Met de huidige koers is dat 275 euro voor de 8 GB en 343 euro voor de 16 GB. Het goedkoopst is het dus in de US. Eventueel komt daar dus nog de BTW bij van 19%.
Adblock Plus
Geen Mac,wel fan! Apple
B&O
Seat powered ;)
De tax waarover gesproken wordt is zegmaar de amerikaanse BTW. Deze is niet landelijk vastgelegd maar kan in elke staat anders zijn. Zoals je ziet heeft de een het over 6% en de ander over bijvoorbeeld 9%.quote:HyperBart schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:19:
[...]
Ik begrijp hier eventjes iets niet van (ben beetje traag van begrip wat betreft die dingen...![]()
Met een mede-tweaker hier volop aan het zoek om een import voor ons beiden te doen zonder exra kost via een kennis van één van ons twee.
Maar nu heb ik een vraagje:in het sommetje hierboven, staat dus mooi beschreven dat er tax bijkomt. Die wordt automatisch verrekend in de apple store ofwat? Waarom staat dat dan nooit op de site erbij ?, wat is die tax dan ?
En dan het volgende, die btw KAN er bij komen, dat snap ik niet. Kan iemand dit nog eventejs uitleggen, want de term wordt hier vaak gebruikt maar met mijn hersens ter grootte van een peanut, enfin...
Met btw's en taxen die er bij komen, kunnen we daar iets van terugkrijgen of hoe en wat ?
Nee... Dat totaal is gewoon een te berekenen bedragquote:StephaN900 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:02:
Is dit totaal afhankelijk van de willekeur van de douanebeambten?
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)
de boete bedraagt maximaal de helft van de ontdoken belasting en wordt aangeboden als schikking. Als je deze betaalt mag je doorlopen. Je moet gewoon de keus maken op Schiphol, staan ze er niet dan geef je ze niet aan, staan ze er dan geef je ze wel aan. Ontkennen heeft geen zin, zeker met 5 iphones.quote:StephaN900 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:02:
Dab heb ik toch nog 1 vraag, ik moet nu al 5 iphones meenemen. Als ik gecontroleerd wordt en de dingen dus niet aangegeven heb, moet ik sowieso 19% btw betalen, maar vaak komt er dan ook een boete bovenop. Is dit totaal afhankelijk van de willekeur van de douanebeambten?
basicbeat wijzigde dit bericht 24-03-2008 20:54 (3%)
Asus P5B Deluxe/Wifi || Duo Core E6750 ||Thermalright Ultra 120 Extreme (2x 120mm fan) || 4x1GB Crucial Ballistix Tracer || 1x 74GB WD Raptor 16MB 2x 250GB Maxtor Diamond 10 16MB || Jetway 8800GT || Samsung 226CW ||
quote:Blanco88 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:37:
Heb me net al vast online ingecheckt voor het dagje londen woensdag!
Als ik voor iemand nog wat mee moet nemen hoor ik het wel he.. haha
Bedankt, dat is nuttige informatie, oftewel een boete van rond de 150e max. Dat maakt het wel interessantquote:basicbeat schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:37:
[...]
de boete bedraagt maximaal de helft van de ontdoken belasting en wordt aangeboden als schikking. Als je deze betaalt mag je doorlopen. Je moet gewoon de keus maken op Schiphol, staan ze er niet dan geef je ze aan, staan ze er dan geef je ze wel aan. Ontkennen heeft geen zin, zeker met 5 iphones.
Speel het spel gewoon, dat doet de douane ook.![]()
Een risicootje nemen is toch ook spannend
Ryanair vliegt alleen met Boeing 737's. Een stoel kiezen kan niet, net als andere low cost airlines als Easyjet werkt Ryanair niet met toegewezen stoelnummers, maar volgens het 'wie-het-eerst-komt-wie-het-eerst-maalt'. Inchecken via internet houdt bij Ryanair volgens mij in dat je thuis je boardingpass kan afdrukken en dus niet meer langs de balie hoeft. Alleen nuttig als je geen bagage hebt af te geven dus, lijkt me. Trouwens, ik geloof dat je als online-inchecker ook bij de eerste meute hoort die aan boord mag. Heb regelmatig met Ryanair gevlogen, maar nog nooit online ingechecked.. ga over 2 weken een tripje Londen doen en hoop met een paar iPhones terug te komen..quote:MarcoC schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:55:
[...]
offtopic:
Beetje offtopic, maar vlieg je ook met Ryanair? En zo ja, wat voor vliegtuig vlieg je in (en dan met name de stoelindeling wil ik weten, is dat 3-3 ofzo?)? En kan je van tevoren de stoel kiezen?
Je bedoeld de kleine winkels waar half Tokio in gestopt is? Ik ben met deze winkels bekend, en wat mij met name bijstaat is de enorme hoeveelheid imitatie en replica's die ze verkopen. Als je weet wat je koopt is het prima, maar het is misschien geen goed idee om iemand anders met een boodschappen lijstje langs te sturen.quote:IceBlue schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:55:
Nog een tip voor diegene die in NY voor een iphone gaan. Ga niet in de Apple store. Maar ga op 5th ave (waar ook de apple store ligt) een electro winkel binnen. er liggen er zeker 10 en ze verkopen allemaal Iphone's. Hier komt nog eens bij dat ze je nog korting geven omdat mensen anders gewoon naar de Apple store zouden gaan. En meestal unlocken ze de phone ook nog voor je ;-) .
2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.
Dat is ook mijn plan (ook over twee wekenquote:ziekloon schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:37:
[...]
Ryanair vliegt alleen met Boeing 737's. Een stoel kiezen kan niet, net als andere low cost airlines als Easyjet werkt Ryanair niet met toegewezen stoelnummers, maar volgens het 'wie-het-eerst-komt-wie-het-eerst-maalt'. Inchecken via internet houdt bij Ryanair volgens mij in dat je thuis je boardingpass kan afdrukken en dus niet meer langs de balie hoeft. Alleen nuttig als je geen bagage hebt af te geven dus, lijkt me. Trouwens, ik geloof dat je als online-inchecker ook bij de eerste meute hoort die aan boord mag. Heb regelmatig met Ryanair gevlogen, maar nog nooit online ingechecked.. ga over 2 weken een tripje Londen doen en hoop met een paar iPhones terug te komen..
Maar goed... dit was wel heel erg off topic..
PSN-ID: Dirkske1982
Seat powered ;)
Seat powered ;)
Probeerde je een PM te sturen, maar dat kan niet.?quote:cypher21 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:45:
Jah, ik bedoel het niet zo negatief, maar je leest nog een hoop verhalen van spullen die weken bij de douane liggen, gejat spul door koerier/postbedrijven e.d.
Maar je moet zeker van het positieve uitgaan
Bij mij is het redelijk vlot gegaan ja, precies 2 weken. Heb de telefoons de 11e besteld, afgelopen vrijdag zijn ze bij mijn tante afgeleverd (21e) , die heeft ze zaterdag afgegeven bij FedEx, en wacht nu op een telefoontje van mijn vriendin dat ze er zijn
Versturen via FedEx kostte trouwens wel $130,- maarja, snelle service (3 dagen)
Canon EOS 450D, 18-55mm Kitlens
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Shopping Forum » [iPhone] Importeren deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos