Als je niet zeker weet of jou met of zonder w geschreven moet worden, gebruik dan je
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]
Jeuh, N82 black staat als "Verwacht in april 2008" op telecomlink.nl! Zou het dan toch zo zijn? 
Is de SMS interface niet hetzelfde als bij alle laatst verschenen Symbian toestellen van Nokia? Dus bijvoorbeeld zoals bij mijn E65:

Je ziet hier: Naam afzender, datum (mits langer dan dag geleden) of tijd (dezelfde dag) en een stukje van het bericht.
Zonee, hoe ziet de sms interface er dan wel uit? Heb het nergens kunnen vinden...

Je ziet hier: Naam afzender, datum (mits langer dan dag geleden) of tijd (dezelfde dag) en een stukje van het bericht.
Zonee, hoe ziet de sms interface er dan wel uit? Heb het nergens kunnen vinden...
Reg. datum: 21 januari 2004
bij de oude samsungs die ik heb gehad kon dit wel .. majah je kan niet alles hebben. trouwens de symbian hack werkt perfect jongens
. ik heb rotatame2 , flipsilent en meerdere apps zonder enige probleem geinstalleerd
.. signen en certificaat is nu verleden tijd.. 
Hetzelfde wat jij hebt, maar dan zonder tijd/datum achter de eerste paar woorden van het smsje.quote:TNT253 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:17:
Is de SMS interface niet hetzelfde als bij alle laatst verschenen Symbian toestellen van Nokia? Dus bijvoorbeeld zoals bij mijn E65:
[afbeelding]
Dan is het wel een flinke achteruitgang als ze dat opeens hebben weggelaten.
Ik heb het nog niet aan de praat gekregen, krijg nog steeds de melding over certificaat niet in orde. Morgen maar even verder kijken. Wat ook een leuk programma is is RockNScroll (YouTube).quote:GenC schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:48:
bij de oude samsungs die ik heb gehad kon dit wel .. majah je kan niet alles hebben. trouwens de symbian hack werkt perfect jongens. ik heb rotatame2 , flipsilent en meerdere apps zonder enige probleem geinstalleerd
.. signen en certificaat is nu verleden tijd..
nlboy wijzigde dit bericht 03-04-2008 01:33 (36%)
Nou inderdaad... Hopelijk gefixd in de volgende fw update...quote:nlboy schreef op donderdag 03 april 2008 @ 01:28:
[...]
Hetzelfde wat jij hebt, maar dan zonder tijd/datum achter de eerste paar woorden van het smsje.
Dan is het wel een flinke achteruitgang als ze dat opeens hebben weggelaten.
Ik heb het nog niet geprobeert, maar het is zeker handig als je vaak en veel applicaties op je toestel zet. open-signed werkt helaas niet zoals ik verwacht had en redelijk wat applicaties worden nog geblocked.
Nederlandse Website gewijd aan de N82 http://www.n82.nl
alle gecracked applicaties worden geblokt...quote:F-O-C-U-Z schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:54:
Ik heb het nog niet geprobeert, maar het is zeker handig als je vaak en veel applicaties op je toestel zet. open-signed werkt helaas niet zoals ik verwacht had en redelijk wat applicaties worden nog geblocked.
majah ik heb de hack werkend op de n82 en de n95 .. tot nu toe werkt het perfect. alle unsigned apps heb ik werkend gekregen.
Reg. datum: 02 juli 2006
Reg. datum: 02 juli 2006
Na lang twijfelen ben ik ook voor de N82 gegaan, de n95 8GB viel af door het missen van de lenscover, ik heb het toestel gekocht bij de Vodafone Citypoint, maar het toestel is gelukkig wel simlockvrij en niet branded.
De verhalen over kieren en stof onder het scherm, maakten mij wel wat angstig. Het eerste toestel dat ik kreeg had al een flinke korrel (stof??) onder het scherm zitten, gelukkig werd die zonder al te veel moeite omgeruild. Overigens hebben beide toestellen een kleine kier aan de linkerkant van het scherm, blijkbaar dus gewoon een slechte batch. Wel werd het toestel geleverd met de firmware versie 11.0.117, dat is de nieuwste volgens mij.
Hiervoor had ik een HTC Touch met WM6 en deze N82 bevalt echt veel beter, eindelijk weer een goede camera en een snel menu!
Verder heb ik Garmin Mobile XT geinstalleerd, die draait perfect en met A-GPS heb ik binnen 10 seconden een fix, maar dit brengt natuurlijk dataverkeer kosten met zich mee en die zullen in het buitenland wel aardig hoog oplopen, of heb ik dat verkeerd? Werkt de GPS wel behoorlijk zonder A-GPS?
De verhalen over kieren en stof onder het scherm, maakten mij wel wat angstig. Het eerste toestel dat ik kreeg had al een flinke korrel (stof??) onder het scherm zitten, gelukkig werd die zonder al te veel moeite omgeruild. Overigens hebben beide toestellen een kleine kier aan de linkerkant van het scherm, blijkbaar dus gewoon een slechte batch. Wel werd het toestel geleverd met de firmware versie 11.0.117, dat is de nieuwste volgens mij.
Hiervoor had ik een HTC Touch met WM6 en deze N82 bevalt echt veel beter, eindelijk weer een goede camera en een snel menu!
Verder heb ik Garmin Mobile XT geinstalleerd, die draait perfect en met A-GPS heb ik binnen 10 seconden een fix, maar dit brengt natuurlijk dataverkeer kosten met zich mee en die zullen in het buitenland wel aardig hoog oplopen, of heb ik dat verkeerd? Werkt de GPS wel behoorlijk zonder A-GPS?
Vin87 wijzigde dit bericht 04-04-2008 09:31 (4%)
Reg. datum: 08 februari 2008
Reg. datum: 08 februari 2008
Heeft iemand dit : RockNScroll prog al aan de praat gekregen? hij wil bij mij niet opstarten,na de installatie. Wel jammer want het ziet er gaaf uit op de N95
het is al gelukt! met dit tooltje : http://www.websitetoolbox...ame=geneshk&id=533597
het is al gelukt! met dit tooltje : http://www.websitetoolbox...ame=geneshk&id=533597
mass wijzigde dit bericht 04-04-2008 11:20 (26%)
Reg. datum: 01 juni 2002
Reg. datum: 01 juni 2002
nou ik heb de N82 nu een maandje ofzo, maar sinds gisteren ineens problemen. N82 viel spontaan uit, ging dan automagisch een herstart doen, kwam niet verder dan een wit scherm, om vervolgens nog 2x een herstart te proberen. daarna viel het toestel uit en ik kreeg hem niet meer opgestart.
na veel gepruts met de batterij blijkt dat deze ineens niet goed meer in het toestel zit. er zit een klein beetje speling in het compartement waar de batterij geplaast moet worden, en dat veroorzaakt het probleem. ik kreeg de telefoon namelijk wel opgestart als ik de batterij met mijn vingers hard aandrukte en dit zo ingedrukt hield. liet ik het toestel los dan viel hij meteen weer uit.
ik heb het nu tijdelijk opgelost door een stukje plastic boven de batterij te plaatsen, zodat deze de batterij vastklemt in het compartement. nu werkt mijn toestel weer goed, maar het is natuurlijk geen goede oplossing. voor een gloednieuw toestel vind ik dit wel een waardeloze aktie eerlijk gezegd.
dus, mocht er iemand ook veel last hebben van uitval, check dan of je batterij nog wel strak in het toestel zit!
na veel gepruts met de batterij blijkt dat deze ineens niet goed meer in het toestel zit. er zit een klein beetje speling in het compartement waar de batterij geplaast moet worden, en dat veroorzaakt het probleem. ik kreeg de telefoon namelijk wel opgestart als ik de batterij met mijn vingers hard aandrukte en dit zo ingedrukt hield. liet ik het toestel los dan viel hij meteen weer uit.
ik heb het nu tijdelijk opgelost door een stukje plastic boven de batterij te plaatsen, zodat deze de batterij vastklemt in het compartement. nu werkt mijn toestel weer goed, maar het is natuurlijk geen goede oplossing. voor een gloednieuw toestel vind ik dit wel een waardeloze aktie eerlijk gezegd.
dus, mocht er iemand ook veel last hebben van uitval, check dan of je batterij nog wel strak in het toestel zit!
Gewoon met je toestel terug gaan naar de winkel mogen die het oplossenquote:crookram schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:53:
nou ik heb de N82 nu een maandje ofzo, maar sinds gisteren ineens problemen. N82 viel spontaan uit, ging dan automagisch een herstart doen, kwam niet verder dan een wit scherm, om vervolgens nog 2x een herstart te proberen. daarna viel het toestel uit en ik kreeg hem niet meer opgestart.
Nokia N82 met SanDisk micro SD-HC Card 8GB, Blackberry 8310
Na 2 jaar lang een N80 te hebben gehad vind ik het nu ook wel tijd voor een N82. Ik heb trouwens nog geen foto's gezien die in het donker door de N82 gemaakt zijn, iemand hier wel? Ik heb hier en daar al naar wat aanbiedingen gekeken maar kon nog niet veel bijster interessants vinden, iemand een ideetje?
[CiP] Le Régional Built To Last.
fotos maken in het donker .. donker wat is dat
... de fotos lijken gewoon net alsof ze overdag zijn gemaakt..
Ja relaxt, maar heb je misschien ook een voorbeeld?quote:GenC schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:40:
fotos maken in het donker .. donker wat is dat... de fotos lijken gewoon net alsof ze overdag zijn gemaakt..
[CiP] Le Régional Built To Last.
jawel... even zoeken op google. Zijn veel pagina's die de camera van de N95 hebben vergeleken met de N82. Ik heb met dergelijke tests dan ook regelmatig foto's in het donker gezien.
Hier vind je ook nog enkele voorbeelden: http://www.then82blog.com/search/label/N82%20Camera
Hier vind je ook nog enkele voorbeelden: http://www.then82blog.com/search/label/N82%20Camera
Ja ja, de N82 maakt echt hele mooie foto's, en ook in het donkerrrrrquote:F-O-C-U-Z schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:58:
jawel... even zoeken op google. Zijn veel pagina's die de camera van de N95 hebben vergeleken met de N82. Ik heb met dergelijke tests dan ook regelmatig foto's in het donker gezien.
Is het mogelijk om alleen van een groep contactpersonen (familie bijvoorbeeld) de oproepen te accepteren? Oproepen van andere contactpersonen worden moeten dan naar de voicemail doorgeschakeld worden. Dit kan op m'n K750i heel makkelijk, alleen kan ik het op de N82 niet zo snel vinden.
Canon 30D + Grip | 17-55/2.8 IS USM | 70-200/2.8L IS USM | Speedlite 580 EX | MBP 15,4 2.2 4GB
Ik weet dat de applicatie blacklist je hierbij kan helpen. Helaas is dit niet gratis maar wel makkelijk in gebruikt. Naast BlackLists kan je ook whitelists aanmaken. Zie linkje...quote:nadroJ schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:29:
Is het mogelijk om alleen van een groep contactpersonen (familie bijvoorbeeld) de oproepen te accepteren? Oproepen van andere contactpersonen worden moeten dan naar de voicemail doorgeschakeld worden. Dit kan op m'n K750i heel makkelijk, alleen kan ik het op de N82 niet zo snel vinden.
Denk dat mijn N82 ook terug kan voor garantie.
Ik had sowieso eerst al last van vastlopers waardoor het toestel zichzelf ging rebooten. Het formatteren van het geheugenkaartje hielp hierbij. Maar vorige week begon het toestel elk uur te rebooten. Ik heb toen Garmin navigatie eraf gegooit en een ander thema gebruikt. Tot afgelopen vrijdag geen reboots meer opgemerkt. Toen begon het ge-emmer weer.. ongeveer elk kwartier een reboot.
Gisteren liep hij vast toen ik een sms aan het tikken was. Toen heb ik de batterij eruit moeten halen om hem weer op te starten, maar hij start niet meer door. Het scherm blijft zwart (wel backlight), en hij reageert nergens op.
Zodra ik de geheugenkaart eruit haal boot hij gewoon normaal (goh). Geheugenkaartje is wel gewoon leesbaar in Windows via m'n cardreader. Vervolgens maar het kaartje opnieuw geformatteerd (FAT16). Helaas had dit deze keer geen nut
Khoop dat het geheugenbeheer een stuk beter wordt met een nieuwe firmware, want dit is toch wel een mega zwak punt van de N82. Maar het lijkt bij mij eerder een hardwarematig probleem. Iemand nog een eventuele oplossing voordat ik hem rma stuur ?
Ik had sowieso eerst al last van vastlopers waardoor het toestel zichzelf ging rebooten. Het formatteren van het geheugenkaartje hielp hierbij. Maar vorige week begon het toestel elk uur te rebooten. Ik heb toen Garmin navigatie eraf gegooit en een ander thema gebruikt. Tot afgelopen vrijdag geen reboots meer opgemerkt. Toen begon het ge-emmer weer.. ongeveer elk kwartier een reboot.
Gisteren liep hij vast toen ik een sms aan het tikken was. Toen heb ik de batterij eruit moeten halen om hem weer op te starten, maar hij start niet meer door. Het scherm blijft zwart (wel backlight), en hij reageert nergens op.
Zodra ik de geheugenkaart eruit haal boot hij gewoon normaal (goh). Geheugenkaartje is wel gewoon leesbaar in Windows via m'n cardreader. Vervolgens maar het kaartje opnieuw geformatteerd (FAT16). Helaas had dit deze keer geen nut
Khoop dat het geheugenbeheer een stuk beter wordt met een nieuwe firmware, want dit is toch wel een mega zwak punt van de N82. Maar het lijkt bij mij eerder een hardwarematig probleem. Iemand nog een eventuele oplossing voordat ik hem rma stuur ?
@ hierboven: terugzenden die handel!
Andere vraag:
Is het mogelijk om de ringtone alleen in je oordopjes te horen als de headset is ingeplugd? Als ik muziek luister in de trein en ik wordt gebeld hoeft niet de hele wagon mee te genieten. Ik hoor het nu zowel in de oordopjes als door de speakers. Is het geluid van de speakers uit te zetten?
Thanks! Beetje jammer dat je er een aantal centen voor moet neertellen terwijl het bij SonyEricsson gewoon ingebouwd is.quote:F-O-C-U-Z schreef op zondag 06 april 2008 @ 15:45:
[...]
Ik weet dat de applicatie blacklist je hierbij kan helpen. Helaas is dit niet gratis maar wel makkelijk in gebruikt. Naast BlackLists kan je ook whitelists aanmaken. Zie linkje...
Andere vraag:
Is het mogelijk om de ringtone alleen in je oordopjes te horen als de headset is ingeplugd? Als ik muziek luister in de trein en ik wordt gebeld hoeft niet de hele wagon mee te genieten. Ik hoor het nu zowel in de oordopjes als door de speakers. Is het geluid van de speakers uit te zetten?
Canon 30D + Grip | 17-55/2.8 IS USM | 70-200/2.8L IS USM | Speedlite 580 EX | MBP 15,4 2.2 4GB
Haha, leuke vraag, deze zou ik ook wel eens willen wetenquote:nadroJ schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:43:
@ hierboven: terugzenden die handel!
[...]
Thanks! Beetje jammer dat je er een aantal centen voor moet neertellen terwijl het bij SonyEricsson gewoon ingebouwd is.
Andere vraag:
Reg. datum: 08 januari 2003
Reg. datum: 08 januari 2003
Lijkt mij echter een probleem met je geheugenkaartje. Zelf had ik ook problemen met het geheugenkaartje die geleverd was bij de N82. Geheugenkaartje teruggestuurd en nu heb ik een nieuwe. Daarna nooit meer problemen gehad. Mijn kaartje wou trouwens ook niet formatteren op de pc. Misschien kun je een ander kaartje proberen (lenen?)quote:Tutti-frutti schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:30:
Denk dat mijn N82 ook terug kan voor garantie.
Dat is standaard toch al zo?quote:nadroJ schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:43:
Als ik mijn BT headset op heb en gebeld wordt of een SMS ontvang, dan hoor ik dat alleen via de headset.
CliniClowns || KIKA || Maak jezelf onsterfelijk || Contact || Slotje.com
Dit topic is gesloten. ![]()